47 magyar termelő, gyártó 327 terméke mutatkozik be február 19. és 27. között Párizsban a Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon a magyar standon – jelentette be Fodor Attila, a kiállítási részvétel társszervezője, a CBA élelmiszeripari üzletlánc kommunikációs vezetője.


Simon Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) igazgatója elmondta: most első alkalommal egy speciális együttműködési formában szervezik a magyar részvételt a kiállításon, a főpartner, a társvállalkozó a CBA lett. Az új konstrukcióban a szervezés költségeinek többségét nem az AMC állja. Az AMC nettó 40 millió forinttal járul hozzá a szervezéshez. Fodor Attila azt mondta, a megjelenés összköltsége mintegy 100 millió forint.


Malasics András, a CBA általános vezérigazgatója úgy nyilatkozott: amellett, hogy bemutatják az egyes termékek tájegységeit, termelési technológiáját, a látogatók meg is kóstolhatják majd a kiállított termékeket, sőt az abból készített ételekből is fogyaszthatnak.


A magyar stand alapterülete 180 négyzetméter lesz. A kiállításon agrárturisztikai szolgáltatók is bemutatkoznak, valamint kultu. A pavilonban vásárolni is lehet majd a magyar élelmiszerekből. Az árukat négy kamion viszi a francia fővárosba.
A CBA azt reméli, hogy a rendezvényen új piacokat tudnak majd szerezni a hungarikumoknak. A kiállítást kulturális programok és lovasbemutató is színesítik, a magyar stand díszvendége pedig a tervek szerint Sárközy Pál, a francia elnök édesapja lesz. A CBA 900 ezer látogatót vár a kiállításra.

Tavaly a Nemzetközi Mezőgazdasági Kiállításon nem vett részt Magyarország, akkor 1.098-an állították ki termékeiket, a látogatók száma meghaladta a 650 ezret, 1.945 újságíró jelent meg és 35 országból 120 külföldi kiállító vett részt.