Az Élelmiszerlavina kidolgozásánál elsősorban arra törekedtünk, hogy egy olyan társadalmi felelősségvállalási programot hozzunk létre, amely tükrözi a Syngenta élelmiszertermelésben betöltött szerepét és értékeit. A kezdeményezés alapvetően arra az elgondolásra épül, hogy a Syngenta által felajánlott vetőmagból és növényvédő szerből a programban résztvevő partnerek élelmiszert készítenek, amelyet az Élelmiszerbank segítségével eljuttatunk a rászorulóknak. Ezt a koncepciót tavaly kiegészítettük egy önkormányzati programmal is, amely kihasználva a helyben biztosított szabad termőföld-kapacitást, és munkaerőt, valamint a Syngenta által felajánlott zöldség-vetőmagokat és növényvédő szereket, mintegy hal helyett hálót ad a rászorulóknak.

Büszkék vagyunk arra, hogy az Élelmiszerlavina eredményeként tavaly mintegy 10.000 élelmiszercsomagot osztottunk szét, s az önkormányzati program keretében fogyatékosoknak, hajléktalanoknak, munkanélkülieknek és családjaiknak sikerült munkát és élelmet biztosítanunk.
Emellett külön öröm számunkra, hogy az önkormányzati program 2010-ben elnyerte a Prizma kreatív PR díjat CSR kategóriában, amely a hazai PR-szakma egyik legrangosabb elismerése.”