A magyar termékeknek nem volt megfelelő reklámja, támogatása.
Ezen változtatni kell, s ez a folyamat már el is indult - közölte a
politikus.
    Kitért arra, hogy a minisztérium szeretné kidolgozni azoknak a
magyar termékeknek a listáját, amelyek dicsőséget, elismertséget
hoztak az országnak. Ezek előállítói speciális eredetvédelmet és
támogatást kapnának. Ha ezekkel a kiváló termékekkel sikerül betörni
a nemzetközi piacra, az felkelti a többi magyar áru iránt is a
keresletet - vélekedett Gráf József.
    A Zöldségcentrum Kft. zöldségfélék termeltetésével és
értékesítésével foglalkozik. Elsősorban a belföldi piacra, a nagy
hipermarket-láncoknak szállít. A kft. 2000. évi indulásakor éves
bevétele 35 millió forint volt, 2005-ben pedig megközelítette a 600
millió forintot - mondta  Pásztor Vilmos, a cég vezetője az MTI-nek.
    Az idén a piacok további bővítésével az ügyvezető nettó 750-800
millió forintos árbevételre számít.
    Kezdetben a hungarikumnak számító vöröshagyma volt a cég
meghatározó terméke, de az elmúlt évek során a kínálat bővült:
karfiolt, padlizsánt, cukkinit, kígyóuborkát vásárolnak fel  mintegy
120-150 partnerüktől, őstermelőktől és nagyobb gazdálkodóktól
egyaránt - közölte Pásztor Vilmos.
    Az ügyvezető elmondta, a vöröshagyma nyomott ára miatt nehéz
helyzetbe került gazdálkodóknak igyekeznek segítséget nyújtani, és
olyan zöldségféléket termeltetni, amelyeknek biztos és jövedelmező
piaca van.

Forrás: MTI