Az ARION 400 Tier3-as motorja a többi ARION-nal ellentétben egyszerűbb kivitelű. Nem rendelkezik változó geometriájú lapátozással a kipufogó oldalon, hengerenként egy szívó- és egy kipufogószelep végzi a motorban a gázcserét. Külső kipufogógázvisszavezető szelep (EGR) sem található a motoron, ezt a feladatot belső kipufogógáz-szabályzással látja el a motormenedzsment.

A közös nyomócsöves üzemanyagellátó rendszer a hengerfej oldalán elhelyezett injektorokkal végzi a gázolaj több dózisú befecskendezését, akár 1300 baros nyomáson. A motor így teljesíti a Tier3-as környezetvédelmi normákat. Mivel kevesebb beavatkozó-egység van a motorra szerelve, így a karbantartása, egyes elemeinek hozzáférhetősége igen egyszerű. Jól jön ez a 2000 üzemóránkénti szelephézag-állításnál, aminek elvégzését az ügyfelek hajlamosak figyelmen kívül hagyni. (Megjegyzem ezt a feladatot az összes DPS motorral szerelt CLAAS-Renault traktornál – így a régebbi ARES modelleknél is – el kell végezni).

A magyar specifikációs ARION 400-as erőgépek mindegyikét ellátták a durva és a finom üzemanyagszűrőkön kívül egy speciális vízleválasztó szűrővel. Cseréjük az üzemanyag szennyeződésétől függően szükséges, de maximum 500 üzemórás periódusban használhatók. Ugyanez igaz a levegőszűrőkre is. Sosem elég egy szűrő cseréje, a cserének a szóban forgó rendszer minden szűrőjét érintenie kell. Biológiai eredetű üzemanyag nem használható!

A hidraulikarendszer hagyományos fogaskerékszivattyúval szerelt, ami a kihelyezett körök és a hátsó függesztés olajigényét biztosítja. Külön fogaskerék-szivattyú szolgálja ki a kormányzást és a váltóvezérlést. A rendszer szűrőit (3 db) 1000 üzemóránként kell cserélni a közös váltó-hidraulika olajjal együtt.

Végezetül a kabinról, mely az ARES sorozat öröksége. Igen nagy belső térrel rendelkezik, könnyű kezelhetősége kiemelkedő, azonban nem rendelkezik fülkerugózással. Összegzésként elmondható, hogy az eddig több mint 100 eladott gép után igen jó tapasztalatokat szereztünk az AXIÁL szervizcsapatával a „kis”traktorról.