A Case IH által gyártott Farmall A traktor sorozat koncepciója a gazdaságosság és hatékonyság, köszönhetően a nagy teljesítményű motoroknak, a kompakt kialakításnak, a kiváló kormányozhatóságnak és a kényelmes kezelésnek.
A Farmall A sorozat erőgép modelljeinek lelke a négy hengeres turbófeltöltős motor, mely a kipufogógáz visszavezetésnek köszönhetően megfelel a jelenleg érvényben lévő szennyezőanyag kibocsátási szabályoknak. A motor nagy teljesítményű és kompakt, valamint kedvező üzemanyag fogyasztással rendelkezik.

Farmall A – Traktorba öntött kényelem

A vezető kényelme nagyon fontos szempont volt a Farmall A sorozat tervezése során, annak ellenére, hogy nehéz feladat, hiszen kis traktor révén kevés hely jut a vezetőnek. A tervezés jól sikerült, a vezető tágas kabinban ülhet, melybe könnyű a beszállás, a fontosabb kezelőszerveket pedig jobb oldalra helyezték, így kényelmesen elérhetőek.

A kabin tetején ablak segíti a rakodási munkákra való rálátást. A kabin tetejére nagy teljesítményű munkalámpák kerültek, melyek az éjszakai munkát segítik.

Figyelemreméltó manőverezhetőség

Az összkerék-meghajtású modelleknél a fordulási sugár csak 5,51 méter. A traktor kompakt kialakításával és kedvező fordulási sugarával könnyen manőverezhetünk a földeken, táblavégi fordulókban.

A Farmall története – a legenda visszatért

A Farmall gyökerei a mezőgazdasági gépesítési forradalom közepére nyúlnak vissza egészen a XX. század elejére. Nem sokkal az I. világháború után az International Harvester Company (IHC) mérnökei hozzáfogtak olyan könnyűsúlyú traktorok fejlesztéséhez, melyek elég sokoldalúak ahhoz, hogy minden feladatra megfelelőek legyenek. Az első Farmall 1923-ban az Egyesült Államokban gördült le a gyártósorról. Bevezetését nem sokkal követte az új traktor koncepció, az amerikai farmerek pedig szívesen fogadták a sokoldalú használhatóságot kínáló traktorokat.

Könnyebb, gyorsabb munka

A Farmall könnyűsúlyú konstrukciója lehetővé tette a földművelést kevésbé kedvező talajviszonyok mellett is. A kerekeket könnyen igazíthatták a különböző terményekhez, továbbá a munkaeszközök csatlakoztatása szintén egyszerű volt. A legvonzóbb azonban az volt, hogy a Farmall ára és működési költségei is alacsonyak voltak.


Modern kialakítás

A II. világháború előtt nem sokkal az IH bemutatta a Farmall traktorok új sorozatát, melyet a híres tervező, Raymond Loewy tervezett. Loewy Farmall design-ja a mai napig kedvelt és keresett. Hosszú életútjából kifolyólag a Farmall traktorok számtalan fejlesztéssel gazdagodtak. Dízelmotort kaptak, TLT-t, nyomaték növelőt, és napjaink modern váltótechnológiáit.

Sokoldalú modellek minden feladatra

Az új Farmall modelleket betűkkel jelölték, így a vevők választhattak Cub, A, B, C, H és M modellek közül, ahol a betűk jelölték az egyes jellemzőket, például a dízelmotort. A Farmall traktorok hamarosan világszerte népszerűek lettek, és az IH megkezdte a gyártásukat az Egyesült Királyságban, Németországban, Ausztráliában, Franciaországban és Mexikóban is. A traktor rövid időn belül tett szert világhírre.


Diadalmenet Európában

A Farmall traktorok általános munkaeszközzé váltak Európában, mely nagyban volt köszönhető a Marshall-tervnek. A 12 lóerős Farmall Cub kisebb farmokon dolgozott, a Farmall H és M traktorok pedig a nagyobb gazdaságok munkaeszközei voltak. Az 1950-es évek elején a Farmall traktorok Franciaországban, Németországban és az Egyesült Királyságban készültek, de jelentős import érkezett az Egyesült Államokból is, amíg nem vált meghatározóvá a nagyobb traktorok iránti kereslet.

Új sorozat 2011-től – a sikertörténet folytatódik

50 évvel ezelőtt a Farmall gyártása befejeződött. A sikertörténet azonban nem ért véget, hiszen 35 évvel az utolsó Farmall traktor megépítése után újabb traktorok gördültek le a gyártósorról. 2011-ben a Case IH folytatta a hagyományt, az új Farmall-ok pedig már magyar földön is dolgoznak.

További információk: http://www.investkft.hu/