A Leica Geosystems és a Milrem indították el a „Pegasus Multiscope” programot, amelynek kézzelfogható eredménye terméke a szerintük első nem távirányítással működő, vezető nélküli szárazföldi jármű – Unmanned Ground Vehicle vagy UGV. A gumihevederes futóművű Multiscope UGV két darab „Leica Geosystems Pegasus” mobil térképészeti érzékelő rendszerrel működik – írja a farmindustrynews.com. A Multiscope mindenütt használható, ahol fizikai kockázat léphet fel, beleértve a földmérést nehéz terepen, a mezőgazdasági alkalmazásokat és a veszélyes területek folyamatos ellenőrzését.
Részletes térképek termikus érzékeléssel is készíthetők – fotó: farmindustrynews.com
Erőforrása egy dízelmotoros generátor, amely Li-Ion akkumulátorokat tölt. Az akkumulátorok a grafén (a szén nanoméretű allotrópjára alapozott) szuperkondenzátorokkal együttműködve akár 10 óra folyamatos munkavégzést is garantálnak.
Műszaki adatai:
• Legnagyobb sebessége 24-35 km/h (15 mph, opciósan 22 mph).
• Helyben is képes megfordulni, azaz esetében a fordulási sugár nem értelmezhető.
• Talajnyomása a gumilánctalp szélességétől függően 7 kg/cm2 és 11 kp/cm2 (0.98 psi – 1.635 psi) között alakul.
• Akár 45° emelkedő leküzdésére is képes.
• A kocsi hosszúsága 200 cm (79”), szélessége 92 cm és 210 cm (36-83”) kiviteltől függően, magassága 98 cm (38.5”).
• Tömege 900 kg (1985LBS)
• Terhelhetősége 750 kg (1655LBS)
• Vonóerő-kifejtő képessége 360 Nm (11 000 N“)
Mint a precíziós tájolásnál és követésnél mindig, most is a haditechnikai fejlesztés melléktermékével van dolgunk. Az Észtországban, Tallinban és Võru-ban működő Milrem-céget 2013-ban alapították azzal a céllal, hogy határőrizeti és biztonsági célú fejlesztésekben működjön közre. 2014-től a Milrem tartja karban és javítja az észt haderő XA-180, XA-188 típusú páncélozott járműveit is.