"A fejlesztéssel a gyártás minőségének javítása, valamint a hatékonyság növelése volt a cél. A modern kor vívmányainak, elvárásainak megfelelő, korszerű gyárnak köszönhetően a forgalmazók, valamint az importáló országokban dolgozó gazdák igényeit is könnyebben és gyorsabban tudják kiszolgálni, hiszen nagyban elősegíti a szezonban kialakuló leterheltség kompenzálását" - olvasható az Axiál Kft. honlapján. A gyártás mellett egyébként az alkatrészraktár is kibővült, jelenleg 3700 referencia számmal dolgoznak.

Az axial.hu oldal szerint a gyártásszervezésbe Japánban szerzett tapasztalatokat is beépítettek, hiszen a vezetőség és a kutatásfejlesztés delegációja 2 hetes intenzív tanfolyamon vett részt a Toyota autógyárában.

Az új gyárban a gyártástechnológia alapjait a korábban már használt, nemrég vásárolt hegesztő-, vágó-, hajlító- és présgépek adják, ám a festés technológiát teljes egészében lecserélték.

Mint megtudtuk, a cégnél áttértek az autóiparban használt kataforézises festés technológiára, melynek előnye, hogy a kataforézises medencében történő festés után a festék szemcsék rendkívül erősen, elektrosztatikusan tapadnak a felületre még a legkisebb résekben is.  Az új rendszer az előmosóval, a bemerülő medencével, a szárító kemencénkkel és a kihűtő pályával együtt mintegy 800 méter hosszú. Kiépítése közel 3.5 millió euro költséggel járt.  Az összeszerelő részleg bővítetésével az igényektől függően 30-40 gépet tud összerakni naponta a 45 itt dolgozó Sulky szakember - írják az axial.hu oldalon.