A legyártott komplett sebességváltó + hátsó híd egységek ellenőrzése kétlépcsős. Minden egyes legyártott egységet speciális meghajtó padokon ellenőriznek, ahol az egyes sebességi fokozatokban a gördülési, hajtási ellenállásokat vizsgálják, ebből következtetve a megfelelő összeszerelésre. A másik lépcső, hogy a szúrópróbaszerűen kiválasztott egységeket hosszabb távú, néhány napos terhelési tesztnek vetnek alá az újonnan létesített vizsgálóteremben.

A vizsgáló helyiség kialakítása lehetővé teszi nagyobb méretű és teljesítményű traktorok vizsgálatát is. A lehajtásoknál lévő elektromotorok fék és motorüzemre egyaránt alkalmasak, a két üzemállapot tehát felcserélhető a vizsgálatok során. Ha mindezt egy elektromos irányító rendszerrel kombináljuk lehetőségünk van szimulálni a váltót érő összes üzemi hatást, amely a használata során, a földön végzett munka közben éri.

Nagy szolgálatot tesz ez a vizsgálóterem az erőátviteli rendszerek, váltók fejlesztésénél. Egy-egy új váltókonstrukciót, vagy akár kisebb változtatást azonnal tesztelni tudnak az üzemihez hasonló körülményekhez között, valamint egyszerűen megállapíthatóak a határterhelések is.