Bár az Agroinform.hu korábbi cikkében már írtunk az újításról, ám most újabb részletekkel egészítjük ki.

Minél többféle feladatra használunk egy traktort, annál inkább szembetűnőek a fokozatmentes váltó előnyei: legyen szó akár nehéz talajmunkáról vagy gyors szállításról, egy ilyen erőátviteli rendszer mindig a lehető leghatékonyabb áttétellel működik, amit természetesen automatikusan választ ki.

A CLAAS eddig is kínált fokozatmentes váltót az AXION és XERION sorozatához, ám mostantól már az egy mérettel kisebb ARION is elérhető ilyen váltóművel. A különbség az, hogy amíg a „nagyok” a ZF által szállított egységgel készülnek, addig az ARION esetében saját magának tervezett fokozatmentes egységet a CLAAS.

Az EQ 200 típusú váltómű fejlesztése és gyártása a CLAAS Industrietechnik paderborni üzemében folyik, itt ismertük meg az újdonság főbb paramétereit, és a termelés folyamatába is bepillantást nyertünk. A CLAAS ezzel nem csak azt mondhatja el magáról, hogy a négyszáz lóerő feletti kategóriában egyedülálló módon kínál fokozatmentes hajtóművet, hanem azt is, hogy immár 140-től 530 lóerőig elérhető CMATIC névre keresztelt fokozatmentes egység a választékában.

Csordás Gábor cikkét a CLAAS ARION CMATIC menetpróbájáról és a paderborni gyárlátogatásról az Agritech magazin novemberi számában olvashatják!