Gázolaj árak 607 Ft Benzin árak 590 Ft EUR 398.41 Ft USD 338.41 Ft CHF 426.8 Ft GBP 459.56 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93609 hozzászólás
#9559 Szeni
2011-11-13 20:59:55

Válasz #9558. hozzászólásra

Nagyon köszönöm a jóindulatodat,de ezen én már túl vagyok. Viszont a kérdésem még mindíg megválaszolatlan.smile sadsmile sadsmile sad

#9558 atti212.
2011-11-13 20:52:55

Válasz #9549. hozzászólásra

250-300-350 A

Vegyük alapul a hagyományos ruszki önindítót, ami 12 V os 3 kW-os.
Ha az aksik jók = nem sokat esik a fesz mikor indítassz, azaz számolhatunk 12 V-al (ilyen nincs amúgy, de közel 12 V lehet erős akkukkal)

P=U*I képletből az I-t szeretnék megtudni > I = P/U

3000w / 12 V = 250 A

Javaslom, hogy csak olyan lakatfogós műszert vegyél, ami egyenáramon is tud mérni, mert voltak régebben olyanok amik csak váltófesz mellett tudtak mérni!
De amúgy nem kell ehhez ilyen műszer, felesleges pénzkidobás.

Másik dolog, ha jó az aksitok, de mégis gyengén teker az önindító. Meg kell mérni egy olyan dolgot indítás közben, hogy mennyi a fesz az aksin, és mennyi az önditómotor kapcsain. Ha az aksin több van, az azt jelenti h valahol rossz a vezeték, vagy csatlakozások = nagy ellenállás, feszültségveszteség.
Ha már egy fél V vagy 1 volt feszültség különbözet van, írtó sokat számít!

Nekem sem indult télen az mtz, mig meg nem mértem ezt, a test nem ment át, valahol elakadt,tekert az kitartóan, de nem gyorsan, hátulról az áramtalanítóról hoztam egy vastag vezetéket, az önindító egyik felfogató csavarjára, azóta szépen indul hidegekben is, nem csak nyög.

#9557 Szeni
2011-11-13 20:50:48

Válasz #9555. hozzászólásra

Inkább azt mond meg,hol van autóvillamossági bolt,v. elektromos műszer bolt NY H án?

#9556 Szeni
2011-11-13 20:38:34

Válasz #9555. hozzászólásra

smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedA próbalámpáddal hogyan helyettesíted a lakatfogót?????????

#9555 ATIS78
2011-11-13 20:30:00

Válasz #9554. hozzászólásra

Akkor a helyi áramszolgáltató szakembereit faggasd ki!!
Ők legalább használják is azt a lakatfogót...!!

Van nekem is ,de egy házi készítésű próbalámpát többre tartok mint egy ilyen bizgentyűt...

#9554 Szeni
2011-11-13 20:26:22

Válasz #9553. hozzászólásra

Az ötlet valóban jó!!!!Na de pont ezt tettem: megkérdeztem!!! Legfeljebb annyi a különbség,h. szerintem nem kell hozzá villamossági szerelőnek lenni,h. tudja valaki.Amúgy megkérdeztem kettőt is,és a válasz a következő volt: Hááááááááááátttt.......a nagy önindító többet vesz fel,mint a kicsi,és a hidegben sem annyit mint melegben,és nem is minden tipus egyforma.......izé.... Egyszóval,figja sincs egyiknek se róla!!!!!!!!!!!!!!

#9553 ATIS78
2011-11-13 20:19:34

Válasz #9551. hozzászólásra

Akkor miért nem fogadod meg a saját tanácsod????
Miért nem egy autó villamossági szerelőt kérdezel meg...smile confusedsmile confused
Ráadásúl élőszóban....
Bocsánat ha nyers lettem volna...Sorrysmile mellow

#9552 Szeni
2011-11-13 20:18:23

Én csak egy adatot tudok: valamikor katona koromban egy Elkon-110 es táskaműszerrel mértem a Daciám indító áramfelvételét. 40 amper volt.Most viszont nagyobb indítókra kellene vadászni.smile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confusedsmile confused

#9551 Szeni
2011-11-13 20:14:28

Válasz #9550. hozzászólásra

Ezt én is megtaláltam,de a kérdésem még mindíg fennáll.

#9549 Szeni
2011-11-13 20:02:38

Üdv mindenkinek! Egy lakatfogót szeretnék venni,de nem tudom mekkorát vegyek.Azt szeretném tudni,mekkora áramot vesz fel egy nagyobbacska,jó indítómotor normál nyári üzemnél,és télen.Ha csak az MTZ-ről van adat,az is jó.Előre is köszönöm!

#9547 jasi
2011-11-13 18:23:39

Válasz #9546. hozzászólásra

zsíííír!!!! most már ezt is tudomsmile biggrin köszismile thumbup

#9546 ATIS78
2011-11-13 18:11:41

Válasz #9545. hozzászólásra

A gőzlégszelep.....!!!!tömítése meg a tányérja lejjebb van mint a túlfolyócső....kivezetési pontja a hűtőből...!!

#9545 jasi
2011-11-13 18:08:48

Válasz #9544. hozzászólásra

na de ott van a túlfolyó is...
ott elmegy a nyomás. vagy nem?

#9544 kutyalaci
2011-11-13 14:41:40

Válasz #9543. hozzászólásra
Egy kis nyomásnak kell lenni a rendszerbe,hogy a víz forogjon,a termosztát kinyisson.Olyan is előfordult már mondjuk,hogy pont a sapka miatt v tulnyomás.smile unsure

#9543 jasi
2011-11-13 14:33:42

Válasz #9540. hozzászólásra

jól zár a hűtősapka de ez miben befolyásolja ezt a dolgot?

#9542 jasi
2011-11-13 14:32:33

Válasz #9536. hozzászólásra

köszi az infót ma is megpróbálkoztam vele hogy hátha körbe nyomja de sajna nem sikerült. nekünk egész évben fagyálló van a gépbe. próbáltam megnyitogatni a csapokat a fülkénél mindkét oldalon de nem viszi körbe
. megpróbálom ezt a föltöltős módszert

#9541 VTR-es
2011-11-12 20:15:46

Válasz #9538. hozzászólásra
A nyílakkal jelöltekre, 24-es kulcsal ki kell csavarni a zárókupakot és alatta vannak a szelepek.
SZŰRŐ KATTIDEsmile thumbup

#9540 VTR-es
2011-11-12 20:04:55

Válasz #9535. hozzászólásra
Üdv . A hűtősapkád jól zár? Ha nem ,akkor nem megy föl a víz a radiátorba.

#9539 gazda001
2011-11-12 19:10:04

Válasz #9535. hozzászólásra

Ha jó a szivattyúd akkor elegendő lehet az is ha a motor járatása alatt, nyitott fűtéscsap mellet, a gép jobb oldalán alul a csövön lévő leeresztő csapot kinyitod és ott kinyomja a levegőt. Két dologra figyelj, a víz ne legyen túl meleg, mert az kellemetlen a kezedre nézvesmile w00t A másik pedig hogy ilyenkor a hűtőbe ne feledkezz meg a pótlásról. Ha ígysem jönne akkor mese nincs azt kell csinálni amit MAN mondott.smile whistling

Nincs profilkép
#9538 Ferjol
2011-11-12 18:08:20

Az olajhűtőnél merre van a szűrő? A centrifugál szűrőt kitakarítottam. Milyen szelepekre gondoltok?

#9537 .Man
2011-11-12 18:01:24

Válasz #9536. hozzászólásra

Persze nem a legjobb megoldás, mert az csapvíz csak, de eddig jobbat nem találtunk.

#9536 .Man
2011-11-12 17:59:14

Válasz #9535. hozzászólásra

Levegős lehet inkább. Gondolom még csak víz van benne, vedd le a fülke aljánál a menetirány szerinti jobb oldalon a sarok csapot, húzd rá a slagot felfele menő csőre és azon keresztül nyomasd fel a rendszert hogy fent a radiátorokban is legyen víz. Nekünk így szokott működni. Utána fagyálló koncentrátumot rakunk bele hogy ne kelljen minden vizet leereszteni.

#9535 jasi
2011-11-12 17:16:58

Hali! olyan kérdésem lenne hozzátok hogy... ma raktam össze a fűtést az mtz-ben.
amí úgy néz ki, hogy fönt a radiátorom megvolt és a két lejövő cső. föltettem a vízpumpára és a hengerfejre a csövet de valamiért nem fordul meg a víz a radiátorban azaz nincs meg a keringésem
a visszatérőnél, vagyis a hengerfejnél van a csap, azt elzártam, a vízleengedő műanyag csapot megnyitottam
de mégsem jelentkezett a víz.. dugulás lehet a radiátorban vagy valami más lehet?
tipp?

#9534 csoppika
2011-11-12 00:16:03

Válasz #9529. hozzászólásra
Hali! Mar en is gondoltam, hogy megnezem azt a szurot, mert a hideg 2-2.8bar rol lemegy 1-1.8 barra 80 fokon. Viszont , mivel nem jo a termosztatom es meg csak 60 fokos a viz, a nyomas mar akkor is leesik. Tehat az olaj mar akkor is jol bemelegszik...

Nincs profilkép
#9533 Lala5995
2011-11-11 21:03:29

Válasz #9531. hozzászólásra

olyan szerrel, ami oldja. Például mosóbenzin. Gőzborotva is használható lenne, de akkor a mosás után maradhatna nedvesség a váltóban. Ami korróziót okoz. Sokan mosna így. Vízzel, pedig nem a legjobb megoldás. Szükség nagy úr! Ha a vízet választod, jól csepegjen le, majd bele az olaj( Ez a megoldás akkor lenne a jó, ha utána hamarosan váltóolajcsere lenne) Inkább a mosóbenzint, gázolajat, petróleumot használd! A folyadék ki tudjon folyni alul!

#9532 VTR-es
2011-11-11 20:49:07

Válasz #9529. hozzászólásra
De jó hogy mondod el is felejtettem, bizony azt állítom az MTZ-sek fele bassza takarítani, pedig csontra el tud dugulni az a kis franc és nuku olajhűtés
smile thumbdown, de hát az a régebbi tipusokba nincs is.

Nincs profilkép
#9531 pzoza
2011-11-11 20:47:33

És mivel lehet kimosni a váltót?

Nincs profilkép
#9530 Lala5995
2011-11-11 20:43:58

Válasz #9529. hozzászólásra

Ha a szelepeket nem szeded szét, akkor is megtalálod a megoldást

Nincs profilkép
#9529 Lala5995
2011-11-11 20:42:41

Válasz #9527. hozzászólásra

Így igaz! Ott érdemes keresni először a hibát. De az olajhűtőnél lévő szűrő tisztítása, cseréje is segíthetne. A csapágyakat a végére kellene hagyni!

Nincs profilkép
#9528 Lala5995
2011-11-11 20:39:13

Válasz #9526. hozzászólásra

Igen, ki lehet mosni! De előtte le kellene engedni az olajat. Mosás után pedig vissza az olaj. Különben az olajba kerül.

#9527 VTR-es
2011-11-11 20:37:53

Válasz #9524. hozzászólásra

Üdv . Én a helyedben először a centrifugálszűrővel kezdeném, ki kellene venni mind a három szelepet, megnézni a zárófelületek épségét, egyáltalán nem e fel van valamelyik akadva. És a forgórészt, szét, kitakarítani új Ó-gyűrűvel összerakni. Persze a szelepeknél a beállításra figyelni.smile thumbupcool

Nincs profilkép
#9526 pzoza
2011-11-11 20:30:58

Sziasztok!
Ma cseréltem ki a váltókart az MTZ 550 E-semen és azt vettem észre , hogy a váltókar alatt tele van olajsárral.  Mit tudok tenni? Ki tudom valamivel mosni?

Nincs profilkép
#9525 Ferjol
2011-11-11 11:20:40

Mentem egy másik Mtz- vel azon melegen 2,5 volt az olajnyomás 80 fokon is és nem csökkent alapjáraton semmit, azért gondolom, hogy az enyémmel gond van.

Nincs profilkép
#9524 Ferjol
2011-11-11 11:16:14

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mi lehet a gond akkor ha melegen 3,5- 4között van az olaj nyomás hidegen mtz 80-as motornál alapjáraton is, míg melegen ha leveszem a lábam a gázról lemegy 1 alá, fordulaton 1,5 2 körül van. Melegen nem is merem hagyni alapjáraton járni a kézi gázzal adok neki fordulatot forduláskor is. A motor könnyen indul, kompresszió jó.
Tettem bele 40-es oljat is és 50-eset is mindkettővel ugyanaz a helyzet. Szivattyú baja lehet? Ha tömítetlenség lenne akkor nem is lenne nyomás? Hajtókar csapágyakra gondoltam még. Ha valakinek van ötlete kérem segítsen!

Nincs profilkép
#9523 kása
2011-11-10 12:08:20

Válasz #9498. hozzászólásra
Más téma ATIS 78 és Vénkabi azt gondolom ti adtatok tanácsot az MTZ töltés beállításhoz ha nem ti akkor annak is köszönöm ,sikerült beállítanom a töltést jobb lett az öreg Vologya Még annyit hozzátennék a forgásiránnyal megegegyezően előgyujtást adol neki. Célszerű jelzésre állítani a főtengely akkor könnyebb a jelzést megtalálod azon oldalán amelyiken nem az adagoló van .Üdv Kása

#9522 apuci
2011-11-09 20:44:46

Válasz #9521 hozzászólás
az lehet a baj amit a kolegák írnak nekem is szokott ilyet csinálni olajozd meg és jó lesz!!

#9521 fexco
2011-11-09 19:24:10

Válasz #9520. hozzászólásra
oké köszi az infót!remélem az a baja(csak)jól megszekáltam de semmi,a hagyományos kapcsolot nem tudom minek variálta meg ez a ruszkismile cursingsmile cursing
azzal semmi gondom.

#9520 Józsi53
2011-11-09 19:14:02

Válasz #9519. hozzászólásra

Hali
Ha alulró megnézed látszik a reteszelő. Ez 1 golyós kütyü amin 3 bemarás van amibe a golyó beakad. Ide kel olajat juttatni + a tengelyt is kend meg.

#9519 fexco
2011-11-09 18:24:06

köszi szépen a segitségeteket,remélem nem az osztóművel van a baj.nektek is nehézkes a kikapcsolás?a fülkéböl hozzáférek ehez a reteszelőhőz?ez amugy valami golyos reteszelö?még eddig nem is érdekelt,csak most mikor gáz van!

#9518 Józsi53
2011-11-09 18:11:14

Válasz #9516. hozzászólásra
Helló.
Az elsőhajtás reteszelője szorul./talán/ Olajat vagy olajos sprével fujd meg. /ez a reteszelő a fülke alatt található.
Sok sikertsmile hammersmile hammer

#9517 BELARUS892
2011-11-09 18:10:34

Válasz #9516. hozzászólásra

csepegtess a kar gumijába a fülkéből gázolajat,és mozgasd a kart valszeg televan porral ahol beakad.

#9516 fexco
2011-11-09 18:00:22

hali mindenkinek!az a problémám,mtz892.2 nemtudom kikapcsolni az elsőhajtást.szántás előtt nagyon könnyen bekapcsoltam,direktbe,müszak végén meg nem tudtam kilökni.(próbáltam eöre hátra ugrasztani,semmi.mi lehet vele????ja ugy döcögtem vele haza.

Nincs profilkép
#9515 Lala5995
2011-11-08 20:50:45

Válasz #9510. hozzászólásra

Nehéz lesz kivitelezni, hogy jól működjön és az olaj ne forrjon fel!

Nincs profilkép
#9514 Lala5995
2011-11-08 20:49:14

Válasz #9496. hozzászólásra

Lehet beszerelni NS 52 típusú szivattyút.
Szivattyúk a Hydrosila honlapon:

Hogyan rendeljünk
UNIVERZÁLIS sorozat szivattyúk
2. csoport - NS 10U-3
3. csoport - 32UK, NS 3, NS-3 40UK
3. csoport - 50UK NS-3
MASTER-sorozat szivattyúk
Szivattyúk 32 ... 50M-3
Szivattyúk 20 ... 50M-4
Gear szivattyúk sorozat "Antey"
3. csoport (32 .. 50 cm.)
4. csoport (71 ... 100 cc.)
5. csoport (250 ... 400 cc.)
Gear szivattyúk NSH Series "G"
2. csoport (4 ... 20 cc.)
3. csoport (16 .. 90 cc.)
4. csoport (63 .. 200 cc.)
Gear szivattyúk NSH-sorozat ŤNť
2. csoport (4 ... 22 cc)
Csoport 2,5 (16 ... 45 cc)
Pénz és használat befolyásolhatja a típusválasztást.

#9513 Balka Zoltán
2011-11-08 20:35:02

Helló szevasztok. 2 kérdésem lenne remélem tudtok segíteni 95 ös landini 2 -es kategóriás golyós 3.pont mibe kerül? ujonnan. És még 1 ilyen kérdés : mtz automata vonofej (használt de jól egybe lévő darabért mit lehet kérni. ) köszönöm előre is a válaszokat.

#9512 zt tomi
2011-11-08 19:27:08

Válasz #9510. hozzászólásra

Havernak volt ilyen gond.neki a rudazat csapjai voltak kikopva.A karral nagyon lassan emelt,de ha bent nyomtam rá kézzel akkor vágta.

#9511 ATIS78
2011-11-08 19:24:28

Válasz #9510. hozzászólásra

Próba szerencse,de nem ajánlom ...smile whistling

#9510 Tomi.106
2011-11-08 19:18:22

Válasz #9509. hozzászólásra

Ha csövet akarok cserélni akkor ki kell dobnom az ülést.
Maradna minden a régi,csak a munkahengerből vezetnék még ki az oldalára is csövet, és bedugnám a kihelyezettbe.
Így elvileg menne csaptelepről és szabályzóról is.
Csak nullponton kéne lenni annak amit nem használsz,hogy a másik ne tudjon beledolgozni. Te mit gondolsz?

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Fontos! Módosult a nitrátrendelet
Változik a kijuttatható nitrogén mennyisége.
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Öntözés, fiatal gazda, gazdaságátadás – most érdemes lépni! +VIDEÓ
Összefoglaló cikkünk a Célra tarts! – Agrártámogatások Agroinform webinárumról.
OVP rosta
OVP rosta

400.000 Ft

Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW
Viessmann Vitoligno 150-S 30 kW

800.000 Ft

Landini Vision 100
Landini Vision 100

8.500.000 Ft

John Deere 3in1 vonólétra
John Deere 3in1 vonólétra

125.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]