Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések - Mindörökké Belarus! 

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #49171 a2457 | 2017-02-21 00:37:33

    Válasz mtz1221 #49170. hozzászólására

    jaj nem dehogy.
    a kardán villákat vettem külön , meg csövet.
    meg szabadonfutót és kuplungot.
    tehát nem előre gyártott a kardán maga, alkatrészenként vettem meg mert nem találtam elég erőset és strapabírót gyáriban.
    első próbára kicsit túlhúztam a kuplung részt és inkább a tlt csonkot törte ki a trakiból. nem szép, már eszi rozsda mert a festéket letépi a gaz és lusta vagyok a semmiért újrafesteni, de sanszos hogy túlél mindent.
    keresztek most is tökéletesek, pedig van gyalázva bőven.

  • Válasz » #49170 mtz1221 | 2017-02-21 00:30:16

    Válasz a2457 #49169. hozzászólására
    A szárzúzón van?Én úgy értettem hogy a traktorra csináltál örököst.smile blushing

  • Válasz » #49169 a2457 | 2017-02-21 00:22:02

    Válasz mtz1221 #49168. hozzászólására

    most nem szárzúzok, de nem kizárt hogy holnap magát a kardánt le tudom fotózni.

  • Válasz » #49168 mtz1221 | 2017-02-20 23:49:45

    Válasz a2457 #49165. hozzászólására

    Képet ha kérhetnénk róla,hogy mit mutat a traktoron ??

  • Válasz » #49167 a2457 | 2017-02-20 21:41:01

    Válasz Maszek Zs #49166. hozzászólására

    hát mondjuk jogos akkor, minden vackot nem lehet /vagy inkább nem szabad/ kicentírozni...

  • Válasz » #49166 Maszek Zs | 2017-02-20 21:38:35

    Válasz .Richard. #49151. hozzászólására

    Egyet beraktak rázott el vitték esztergályoshoz ütött meg mind az öt és mindet vissza küldték.

  • Válasz » #49165 a2457 | 2017-02-20 21:38:03

    Válasz VDénes #49161. hozzászólására

    evvel énis szívtam eleget, aztán meguntam, vettem villákat külön, meg kardáncsövet, aztán a villák lettek hegesztve a csőre s így tovább.
    valami 150 körül állt meg a dolog, de epusztíthatatlan. + leszakad a vesém mire felteszem, dehát ez van ha tartósba gondolkodik az ember. ilyen 30-50 ezerért szerintem nem adnak olyat ami kibír egy életet.
    Comer márka minden része amúgy, a pontos csövet nemtudom de úgy kértem hogy a lehető leg-leg-leg vastagabbat.

  • Válasz » #49164 Büresz | 2017-02-20 21:35:47

    Válasz VDénes #49161. hozzászólására

    Azt is házilag rövidítik.

  • Válasz » #49163 medikus | 2017-02-20 21:22:58

    Válasz VDénes #49161. hozzászólására
    Kw-ra kérd,akkor jót kell hogy adjanak!!

  • Válasz » #49162 Tobszi | 2017-02-20 21:22:43

    Válasz VDénes #49161. hozzászólására

    Persze! Van külön rövid, hosszú meg szabadonfutó.

  • Válasz » #49161 VDénes | 2017-02-20 21:17:33

    Válasz Tobszi #49159. hozzászólására

    Vajon úgyis adják, hogy a szabadon futó nélkül? Csak a rövid kardánt?
    Megmondom őszintén a rövidítés nem igazán tetszik, kókányolni nem szeretnék...

  • Válasz » #49160 mtz1221 | 2017-02-20 21:12:25

    Válasz raba.steiger.320 #49157. hozzászólására
    Azt nem tudod véletlenül hogy melyik részénél van meggyorsítva ?

  • Válasz » #49159 Tobszi | 2017-02-20 21:08:09

    Válasz VDénes #49152. hozzászólására

    A habinál vettem a szabadonfutót meg kardánt és ugyan így jártam hogy a kardán még egy fél évet sem bírt ki mehetett a kukába. Visszamentem hogy így jártam,adjanak valami tartósabbat mert ez szemét! A srác előhozott egy szinte ugyanolyat azt mondta hogy egy év garanciát ad rá, ha valami baja lesz vigyem vissza kicserélik.2 éve van fent semmi baja!
    Szerintem érdemes kihangsúlyozni hogy normálisabbat adjanak mert visszahozod, rögtön elő tudják adni a jobbik fajtát!smile censored

  • Válasz » #49158 raba.steiger.320 | 2017-02-20 20:59:39

    Válasz a2457 #49154. hozzászólására

    +kuplungszerkezet tárcsa.

  • Válasz » #49157 raba.steiger.320 | 2017-02-20 20:57:42

  • Válasz » #49156 mtz1221 | 2017-02-20 20:54:43

    Tudja e valaki hogy a régi 50-esknek,mivel másabb a tlt-rendszere hogy 1600 fordulatnál leadja az 540/perc ?A 892-esek menyi motor fordulatnál adják le az 540-et.?

  • Válasz » #49155 mtz1221 | 2017-02-20 20:52:21

    Válasz a2457 #49154. hozzászólására
    A motor mindig ott ráz a legjobban ahol a legnagyobb nyomatéka van!Meg hogy balanszírozzonak olyan lendkerekeket ki,ahol a közepe 3-5 tizedet el van fúrva.?

  • Válasz » #49154 a2457 | 2017-02-20 20:41:38

    Válasz Mtz 550E #49146. hozzászólására

    normális esetben minimum grammpontosra szokták a dugattyúkat összefaragni.
    hajtókar kérdésben csak dinamikus balanszírozóval lehet jutni előrébb, mert a hajtókar egyik fele inkább reciprokáló, másik meg inkább forgó terhelésnek felel meg.
    és rázhat lendkeréktől, meg fogaskoszrútól is ahogy irja a kolléga. legtisztább egyben az egész cuccot vinni olyan helyre ahol ki tudják balanszírozni az egészet egyben.
    akkor nem fog rázkódni mint a barom.

    bár azt hozzáteszem hogy jellemzően a fordulat növekedésével ráz egyre jobban egy motor ha nincsen kiegyensúlyozva.(amikor még 3-400 as fordulattól gyorsabb motorokat nem tudtak gyártani , és azok is gőzmotorok voltak javában, semmiféle kiegyensúlyozást nem használtak)
    kisfordulaton mástól (is) rázhat.

    amin minden rendben van az majdnem olyan simán jár mint egy személyautó vagy kisteher (nyilván régebbi, nem mai csoda) motorja. rezgés és minden egyéb tekintetben.

  • Válasz » #49153 Büresz | 2017-02-20 20:16:48

    Válasz VDénes #49152. hozzászólására

    Vegyél frankót azt le kell rövidíteni.

  • Válasz » #49152 VDénes | 2017-02-20 20:13:56

    Sziasztok

    Kommersz kérdés de megkérdezem, mert tudatlan vagyok.
    Szóval 82-es MTZ-n szabadonfutós kardán probléma. A kardán kereszt megpusztult és megette a villákat. A kérdésem az lenne lehet e a rövidebb (ami jó a szabadon futóhoz) kardánt kapni külön valami jobb minőséget? Mert ez egy évet nem bírt ki. A szabadon futó jó és nem akarok mindent cserélni ha nem muszály. Vagy vegyek rá originálnak mondott sima kardánt?

  • Válasz » #49151 .Richard. | 2017-02-20 19:53:20

    Válasz Maszek Zs #49150. hozzászólására

    De honnan tudta,hogy az a szar? Nem lett volna egyszerűbb,ùj fogaskoszorùvel centiroztatni valahol? Valahol csak csinálnak ilyent. Ha többet Hazavitt,Max valamivel jobb lesz valamelyik, a többihez kèpest.akkor berakja? Milyen típusú gép?

  • Válasz » #49150 Maszek Zs | 2017-02-20 19:45:45

    Válasz .Richard. #49147. hozzászólására

    Egy itteni gazda most küldött vissza 5 lendkereket mert rázott mind az 5!!

  • Válasz » #49149 Vinkó75 | 2017-02-20 19:21:18

    Válasz Mtz 550E #49146. hozzászólására

    Motor generál után jött a remegés ?

  • Válasz » #49148 Tomi81 | 2017-02-20 19:05:16

    Válasz Mtz 550E #49146. hozzászólására

    Mondjuk én először kicserélném a fülketartó gumibakokat.

  • Válasz » #49147 .Richard. | 2017-02-20 18:18:07

    Válasz Mtz 550E #49146. hozzászólására

    Lehet,hogy a lendkerèk a kuplungszerkezettel együtt räz.

  • Válasz » #49146 Mtz 550E | 2017-02-20 16:28:21

    Válasz a2457 #49044. hozzászólására

    Üdv!
    De a hajtókar dugattyú csapszeg együtt véve ott is meg van adva hogy tán 20g lehet maximum az eltérés az egyes elemek között!
    Mi úgy csináltuk hogy ami a legnehezebb volt az ment leghátra a fülke felől utána ami egyel könnyebb az ment legelsőnek másik kettőt meg a két középsőbe!

    Valahogy nem lehetne csillapítani a rezgésen remegésen olyan rossz hogy olyan 1500fordulatig remeg a kormány meg a műszerfal zörög a felett már elég jó!

  • Válasz » #49145 Jakabjóska | 2017-02-20 10:46:45

    Válasz Mikla #49144. hozzászólására

    A kéket a szivattyúnál ledugózod, a citromsárgát meg bekötöd a narancssárga helyére a tartályba. A másik kettő jó.

  • Válasz » #49144 Mikla | 2017-02-20 10:21:46

    Az erő- helyzetszabályzó mindehol ereszt, használva nincsen, igy szeretném kivenni.
    Nezzétek meg a rajzot, szineztem és probáltam kitalálni mit hogy.
    Zöld és piros az emelés és a süllyesztés, ezek akkor mennek a munkahengerre. Jól gondolom?
    Narancssárgával, sárgával és a kékkel mi a teendő?
    Köszi

    hidraulika

  • Válasz » #49143 a2457 | 2017-02-19 18:14:09

    Válasz kertészke #49141. hozzászólására

    nem ismerem a masinát, nemhiszem hogy maga a kuplung lenne bajos hanem inkább rudazat / reteszelés ilyesmi.
    kuplunggal hiába játszol, akkor se tudsz váltani előrementből hátra állóhelyzetben ?

  • Válasz » #49142 rsándor | 2017-02-19 11:35:33

    Válasz kertészke #49141. hozzászólására Pedig majdnem biztos, szinkron váltós??

  • Válasz » #49141 kertészke  | 2017-02-19 11:25:48

    De egyébként nem recseg a váltó, ha váltok.
    Csak ha nem mozdul a gép nem enged váltani.
    Meg ha kinyomom a kuplungot nem hajtja a kereket. tehát a hajtás megszűnik.

    Megnéztem lejtőről lefelé mit csinál. Előre menetbe kapcsolva, hátrafelé nem engedi gurulni a gépet, valami fék szerűen megfogja
    Hátra menetbe kapcsolva meg előre felé nem engedi gurulni. De ez lehet, hogy teljesen független a problémától.
    Nem vagyok benne biztos, hogy a kuplunggal van a baj.

  • Válasz » #49140 kertészke  | 2017-02-19 11:13:32

    Elviszem megnézetni akkor a kuplungját. Remélem csak apróbb beállítási probléma
    smile cowboy

  • Válasz » #49139 kertészke  | 2017-02-19 11:11:22

    Válasz a2457 #49137. hozzászólására

    Volvo BM 500
    40 éves szerkezet.
    Ha egy bálát felszúrok a homlokrakodójával, akkor ugye előremenetben nekimegyek a bálának. Ezután már nem tudom hátramenetbe tenni a gépet, csak akkor ha felemelem a bálát és előrefelé megmozdítom újra a gépet.

  • Válasz » #49138 medikus | 2017-02-19 08:07:30

  • Válasz » #49137 a2457 | 2017-02-18 23:35:53

    Válasz kertészke #49136. hozzászólására

    ez pontosan milyen traktor amúgy?

  • Válasz » #49136 kertészke  | 2017-02-18 22:39:06

    Sziasztok!

    Most vettem egy régi irányváltós traktort.
    Azt a problémát mi okozhatja, hogy a váltókar nem megy előrement-ből-hátramentbe csak akkor ha megmozdul a gép. Hiába kuplungolok, nem enged váltani. Akkor vagyok vele bajba ha a karámban nekimegyek teljesen egy oszlopnak és nem tud előre mozdulni a gép. így teljesen beszorul a gép. Nem tudom berakni hátramenetbe.
    Ráadásul megpróbáltuk hátrafelé húzni a gépet, de a kereke sem forognak csak csúsznak. hiába nyomom ki a kuplungot. ezután nagy nehezen betudtam váltani hátramenetbe.
    Mi lehet a gond?smile cowboy

  • Válasz » #49135 a2457 | 2017-02-18 21:56:19

    Válasz Claaastra #49127. hozzászólására

    mm gondoltam rá énis de ha felemeljük az elejét akkor magától szépen elkezdi magát jobbra alászedni, anélkül hogy a kormány mozdulna. szóval maga az orbit hányta össze magát, a kérdés az hogy mitől hányt be az orbit szerencsétlennek. úgy állt be hozzám hogy folyamatosan balra tekerte a kormányt hogy egyenesben maradjon.

  • Válasz » #49134 rigás | 2017-02-18 20:53:02

    Válasz Mtz 550E #49128. hozzászólására

    Ezek ártalmas dolgok egyenként is, kombinálva pláne.

    De!!!

    Az MTZ-re leginkább ártalmas a víz!
    Az öreg 50-esemmel, még téeszcsés előélete során beleborultak egy csatornába.
    áztatták úgy két hétig, aztán valaki arra járt kihúzta a partra száradni.

    Ezt nehezen heveri ki az mtz, a téeszcsébe viszont az a mondás járta "gyárja van annak" így kicserélték szinte az egész belét csak az öntvények belsején látszik meddig állt haburcba.

  • Válasz » #49133 Plútó | 2017-02-18 19:34:05

    Válasz Mtz 550E #49128. hozzászólására

    Rátapintottál a lényegre.De pontosabban,a nem megfelelő időközönként,és a megfelelő minőségű olajjal elvégzett olajcserét követő hidegindítások.+ még ha néha megfő egy kicsit.

  • Válasz » #49132 Zsolesz100 | 2017-02-18 19:12:16

    Válasz rigás #49131. hozzászólására

    Uuu köszi, sokat segítettél! :)

  • Válasz » #49131 rigás | 2017-02-18 18:50:46

    Válasz Zsolesz100 #49108. hozzászólására

    Bal oldalt a kormány felőli legszélső.
    Két hely is van de egy potenciálon vannak mindegy melyikre dugod.

  • Válasz » #49130 Vinkó75 | 2017-02-18 17:50:49

    Válasz Mtz 550E #49128. hozzászólására

    smile laughsmile laughsmile laughsmile laugh Töményen és részben igen !

  • Válasz » #49129 medikus | 2017-02-18 17:33:21

  • Válasz » #49128 Mtz 550E | 2017-02-18 17:28:03

    Üdv nektek!
    Egy kérdésem? Mi árt a legtöbbet az Mtz-nek a sokszori hidegindítás vagy a nem megfelelő olajcserék meg olajok?

  • Válasz » #49127 Claaastra | 2017-02-18 16:36:08

  • Válasz » #49126 Claaastra | 2017-02-18 16:36:06

  • Válasz » #49125 moll1983 | 2017-02-18 15:36:48

    Válasz Sanyee #49117. hozzászólására

    Én a helyedben megemelném az elejét és megfeszegetném pájszer-ral a hidat és figyelném a király csap lógását mekkora ,ha az elmozdulás nagyobb mint 5mm előre hátra a keréknél akkor az pont elêg,hogy az irányító karon át megvezérelje a kormány kockát,és meginduljon a szitálás.

  • Válasz » #49124 a2457 | 2017-02-18 14:33:03

    na, még jó hogy kormányról beszélünk.
    orbitos, balra gyengébb mint jobbra és menetközben is húz jobbra.
    gömbfejek stb. nem lóg.

    gondolom orbitot kéne cserélnem, az nem ügy. de kérdés mitől lehet ? hideg olajjal jó, meleggel meg húz jobbra.

  • Válasz » #49123 .Richard. | 2017-02-18 14:05:19

    Válasz Sanyee #49117. hozzászólására

    Esetleg a figasiv, meg a királytegely kapcsolata? Èn úgy láttam,az enyèmben èken van rögzítve. Hirdetèsekbe,meg bordázottat látni. Meg harmadik fajta is van?Lènyeg, ha az lòg,vège is. Persze,a többi Hiba is Hiba.

  • Válasz » #49122 zsoltrs | 2017-02-18 14:01:13

    Hali

    A 80-as gumiszonyege alatt, mit lehet állítani ami a fekhez kapcsolódik? A pedalutat?

    Illetve hogy kell állítani? Adja magát?

    Köszönöm

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
Agrogép 2004 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Austro Diesel
Axiál
Balla Imre
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Bohr
Cívis Mezőgép Kft
Cont-Eco Kerítéstechnikai és Kereskedelmi Kft.
Crystal- Mezőtúr Kft
D und H Kft.
DM-Ker Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Gál Mobil Kft
Gépker Kft.
GG 55 Kft.
Golden Lube Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hírös Mobile
HSC Motor Kft.
Idea-Agro Kft.
Interat Zrt.
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kite Zrt.
Konzum Trade Kft.
Kovács-ker
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Mark-Opall Kft.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
Nagy Antal EV
Nyír Zetor Kft.
Nyírker Kft.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Penda Kft.
Polmetál Pruszynski Kft
Quivogne CEE GmbH
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Royal Marine Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Lajos
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tihanyi TB Kft.
Trade Impact Kft
Trakodó Kft.
Väderstad Kft.
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
Veréb József e. v.
Wirax-Hungária Kft.
Zetor-Vas
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agroconnect Kft.
Agroflex s.r.o.
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austropannon Kft.
Bács-Agrogép Kft.
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Busa Bt.
Clear-Globe Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
D+V 1999 Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Forestdepo Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
Idea Traktor Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kistata Agro Kft
Komáromi Béla / Komáromigép
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Lakkos Kft.
LGW Traktorcenter
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Mega-LKW kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
Pap-Agro Kft.
Pintér László e.v.
Polyduct Zrt.
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
Rotáció Kft.
Royal-Kert Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Selector Export-Import Kft
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szemi-Agro Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Tartálygyár Kft
Telkes Gép Kft.
TERV-KÉSZ Kft.
Tisza Consult Bt.
TRAKMAX Gépcentrum
Turquagro Kft.
Valbert Bt.
Vega Fruit Tész Kft.
Velox-Ker Kft.
Wild Control Kft.
Zetor- West Hungary Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.