Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések - Mindörökké Belarus! 

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #49953 Gergő80 | 2017-03-27 14:09:41

    Válasz PBalázs #49943. hozzászólására
    én vékony kábel kötegelővel fogattam be a patentok furatainál
    mert lusta voltam lemezből kivagdalni


  • Válasz » #49952 a2457 | 2017-03-26 22:15:02

    Válasz .Richard. #49951. hozzászólására

    kb szószerint tengelykapcsoló. 2 állással.
    és nekem össz ennyi kell, kinyírhatatlan és sose csúszik meg. nekem tökéletes.

  • Válasz » #49951 .Richard. | 2017-03-26 21:40:45

    Válasz a2457 #49950. hozzászólására

    ezek alapján,akkor minek az a tárcsa?

  • Válasz » #49950 a2457 | 2017-03-26 21:33:00

    Válasz csontii #49948. hozzászólására

    abban hogy nemtudod csúsztatni, vagy fog, vagy nem. 6. ban esélytelen rakott póttal műúton elindulni, nyélgázon is inkább csak lefullad akármennyire is óvatos vagy.
    legalábbis én képtelen vagyok rá, és mindenki más is aki próbálta.
    egyedül úgy megy hogy legrövidebből indul az ember de akkor is ránt akkorát mint az állat.. aztán lehet okosan felfele váltani.
    aki nemtud kuplung nélkül annak nem túl kényelmes.

  • Válasz » #49949 nagyzoli5 | 2017-03-26 21:20:52

    Válasz nagyzoli5 #49930. hozzászólására

    Elcsaltam egy jó ismerőst aki a helyi tsz maradványban szerelgeti a trakikat. Ránézett, legyintett,sima ügy. Kézzel beállította a koronás anyát hogy legyen egy kevés hézag,a bordás hüvely felől beállította a holtjátékot, most alapjáraton, álló helyben, tenyérrel lehet tekerni koppanástól koppanásig!!!smile w00t Ha nem látom nem hiszem el!!!smile thumbup

  • Válasz » #49948 csontii | 2017-03-26 20:57:55

    Válasz a2457 #49946. hozzászólására

    Pótkocsizásnál miben nyilvánul meg?

  • Válasz » #49947 jasi | 2017-03-26 20:56:51

    nekem mindig a közepe potyog szét ... vagy a gumi támasztó lemezkék törnek el és hullanak ki.. vagy ezzel egyidejűleg, a bordás rész is kihegyeződik a nyeles tengelynél, és nemrég lett nyeles tengely cserélve benne ráadásul..

  • Válasz » #49946 a2457 | 2017-03-26 20:47:38

    Válasz jasi #49944. hozzászólására

    pótkocsizni gyötrelem, de amúgy nagyonbejött kerámia tárcsával. képtelenség csúsztatni, de elég ha egy egyészen kicsit összenyomja a szerkezet és már motorlefújtásig fog is ha kell.

  • Válasz » #49945 Büresz | 2017-03-26 20:45:57

    Válasz jasi #49944. hozzászólására

    http://webaruhaz.habi.hu/termekek/18426/Kuplungtarcsa_rugos_zart_er%c5%91sitett_CERAMIA_MTZ_80_MTZ_1221_HBR.html

    Én ilyet raktam be egy idősebb traktorosnak, mindig megöli a kuplungot, elég erős masszívnak tűnik, aztán kiderül.

  • Válasz » #49944 jasi | 2017-03-26 20:39:55

    Üdv! tud valaki normális kuplung tárcsát ajánlani 80as mtzéhez? mert ezek a pár ezer forintosak elég gyatra minőségűek...smile sneaky

  • Válasz » #49943 PBalázs | 2017-03-26 20:06:59

    Sziasztok!50-es mtz-ben cserélném az oldalsó tolóablakokat, meg a gumiprofilt, mivel érdemes beragasztani a gumit?Eredetileg nem volt ragasztva, kis patentek tartották, lehet még olyat kapni?

  • Válasz » #49942 Koszi. | 2017-03-26 19:14:41

    Jó estét! Olyan kérdésem lenne hogy széthúztuk a 82.1 es mtz-t folydogál az olaj belőle természetesen, próbálok megszűntetni minden lehetséges okot. A motorblokk és a pajzs ( kazánlemez) között is van papír tömítés? Mert valószínű hogy onnan is folyik vagy ha onnan nem folyhat akkor a karternak a tömítése lesz a ludas. smile confused

  • Válasz » #49941 Lala5995 | 2017-03-26 18:24:42

    Válasz Lala5995 #49940. hozzászólására

    Kinyomócsapágyat mindenképpen cserélni kell! Karok, tengely és hüvely ellenőrzés, szükség esetén csere.

  • Válasz » #49940 Lala5995 | 2017-03-26 18:21:23

    Válasz oprita #49927. hozzászólására

    Talán nem kell szet! Egy jó minőségű kuplungtárcsa a legfontosabb! Lendkerék javítás(szabályozás) vagy csere, amennyiben szükséges. A szerkezet sem biztos, hogy cserére szorul. Ha csere lesz, abból az eredeti lenne a legjobb.De lehet variálni! Kerámia tárcsa, erősített szerkezet, stb.

  • Válasz » #49939 Lala5995 | 2017-03-26 18:07:53

    Válasz ddadda #49937. hozzászólására

    Hideg vízzel felönteni. Egy megolfás. De sok megoldás létezik. Példáil ez is egy asok közül:


    http://ketech.hu/anyagvizsgalat-roncsolasmentes-anyagvizsgalat/mr-piccolo-pen-tollformajo-penetraloszer/1244

  • Válasz » #49938 Lala5995 | 2017-03-26 18:04:01

    Válasz ...:::Pisti:::... #49935. hozzászólására

    MTZ 80 javítás

    216. oldalon kezdődik a kormánymű javítás! El kell olvasni!

  • Válasz » #49937 ddadda | 2017-03-26 17:49:28

    sziasztok! valószinűleg hüvelyrepedés van az 1-ik hüvelyen. hogyan tudnám le ellenőrizni, hogy repedt-e valójában, mert hosszirányba van rajta egy mély karcnak látszó csík, tehát valami gyors egyszerű vizsgálat kellene?!!

  • Válasz » #49936 kevesa | 2017-03-26 11:53:31

    Válasz Tomi81 #49934. hozzászólására

    Koszi lehet akkor en hagyom igy ha csak egy hetig birja

  • Válasz » #49935 ...:::Pisti:::... | 2017-03-26 08:21:12

    Válasz nagyzoli5 #49930. hozzászólására

    Üdv. A függőleges tengely is lehet görbe. Befeszülhet.

  • Válasz » #49934 Tomi81 | 2017-03-26 06:37:15

    Válasz kevesa #49929. hozzászólására

    Az olajnyomásmérőd a gomba miatt ugrál. Egy hete cseréltem én is, de már megint ugrál. Eddig birtasmile cursing

  • Válasz » #49933 VESZTES. :) | 2017-03-25 21:35:56

  • Válasz » #49932 VESZTES. :) | 2017-03-25 21:34:19

    Már nem sok lehetőség van! Vedd le a csigatengely végéről a bordáshüvelyt és járó motornál egy fogóval tekergesd a csigatengelyt. Ha így működik akkor a bordás csatlakozás valamiért nem engedi a tengelyt előre hátra mozogni.

  • Válasz » #49931 rsándor | 2017-03-25 21:15:56

    Válasz kevesa #49929. hozzászólására A legjobb javítás ha az olajnyomás mérőt kicseréled mechanikusra, a fordulatszám mérőt meg spirálosra, nekem azóta működik rendesen, ahogy itt egy kolléga írta a " a ruszkinak nem megy a villany"

  • Válasz » #49930 nagyzoli5 | 2017-03-25 20:41:54

    Válasz nyél #49926. hozzászólására

    Ki lett cserélve a szivattyú, a vezérlő kocka a rajta levő szeleppel együtt plussz a munkahenger is meg lett gumigyűrűzve, a koronás anya lazára van meghúzva. Már sokkal jobb, de a kormánykerék bármelyik helyzetéből, bármelyik irányba nehéz elindítani a kormányzást. Ha megindul akkor már könnyű de így még nem az igazi.
    Ez vajon mitől lehet?
    Lassan már t...n lövöm magam!smile wacko

  • Válasz » #49929 kevesa | 2017-03-25 19:05:27

    Ket kerdesem lenne az egyik miert megy fel az olajnyomas meg hidegen is ma felment 5-re de volt egy pillanat amikor mar a piros savba volt. Elromolhatott a jelado?
    A masik kerdesem nekem elektromos a fordulatszammerom es nem vilagit a ledek jok meg a sebbesegnek is az lcd vilagit de a fordulatszam nem. Meg lehet ezt valahogy javitani? Gondoltam hazilag.

  • Válasz » #49928 a2457 | 2017-03-25 15:01:11

    Válasz Mtz 550E #49925. hozzászólására

    az azt jelenti hogy nemtud a tankba levegő menni. viszont a gázolajat meg szívja kifele az adagoló.
    azért van vákuum. van a tanknak egy szellőztetője, az van eldugulva.

  • Válasz » #49927 oprita | 2017-03-25 14:39:54

    Sziasztok!
    Úgy néz ki,kuplungoznom kell a 82-est.Milyen szettet ajánlanátok?Köszi!

  • Válasz » #49926 nyél | 2017-03-25 10:16:51

    Válasz nagyzoli5 #49921. hozzászólására
    Én azt szoktam vele kezdeni lecserélem a szivattyút újra a vezérlótömböt is újra,mert a réginek nagy a résolaja, vezérlés felszerelésénél nem szabad meghúzni a nagyon a koronás anyát mert attól se tud működni és meg gumigyűrőzöm a munkahenger utána olyan mint az új.

  • Válasz » #49925 Mtz 550E | 2017-03-25 06:43:56

    Válasz a2457 #49920. hozzászólására

    Az mit befolyásol hogy vákum van a rendszerben? Mit nézzek meg?
    Pipákol arra értem hogy kicsit füstöl mikor turbó nyomás kezd lenni! Nem úgy kellene vele dolgozni talajmunkán hogy 0.4-0.5 turbó nyomás legyen?

  • Válasz » #49924 medikus | 2017-03-24 21:57:16

  • Válasz » #49923 medikus | 2017-03-24 21:56:20

  • Válasz » #49922 PéZé | 2017-03-24 20:00:59

    920.3 kuplungja már eléggé kint fog. Van ezen lehetőség valamit valahol állítani vagy csak a tárcsa csere a megoldás?

  • Válasz » #49921 nagyzoli5 | 2017-03-24 19:56:21

    Régifajta kormányművel van gondom, szinte egyáltalán nincs rásegítés, lehetetlen a kormányt állóhelyben tekerni.
    Szivattyú kicserélve,a munkahengerben és mindenhol máshol az összes gumigyűrű kicserélve,nyomásszabályzó rátekerve, mechanikusan rendbeszedve mégis szinte nulla a rásegítés.
    Nyomásméréshez készül a cső,úgyhogy azt még nem tudom hogy mennyi.
    Mit lehetne még megnézni?smile confused

  • Válasz » #49920 a2457 | 2017-03-24 19:41:16

    Válasz Mtz 550E #49919. hozzászólására

    elkéne múlnia,
    a pipákolás szót nemigen értem.

    az pedig nem jó jel ha szisszenik a tank.
    azt jelenti hogy vákuum van a rendszerben, pedig nem lehetne. nem jó a tank levegőztetője.

  • Válasz » #49919 Mtz 550E | 2017-03-24 19:33:05

    Hali!
    Mikor leveszem a tanksapkát miért sziszen egy nagyot?
    Másik mikor turbó nyomás kezd lenni az óra szerint akkor pipákol füstöket lök ez normális?
    Mondtátok az 5gyűrűs dugó elfogja hagyni az olajcsipegetést a kartergáz is elfog múlni?

  • Válasz » #49918 zsoltrs | 2017-03-23 20:22:26

    Válasz csoppika #49917. hozzászólására

    Szóval inkább örüljek, hogy nem meleg az alsó cső, mint aggódjak?

    Visszatérve az olajara, érezhetően nagyobb lett a nyomás a sűrű olaj miatt.
    Tényleg van ilyen m olajnyomás beállító csavar?

  • Válasz » #49917 csoppika | 2017-03-23 18:55:10

    Válasz zsoltrs #49914. hozzászólására

    Elvileg jól mérhet az órád. 75-nél csak aprókat nyithat egy pillanatra a termosztát. A felső cső a forrás jeladó helye, ugye az van a termosztát után... Ha tényleges 75 fokon meleg lenne az alsó vízcső, az a termosztát hibájára vagy tömítetlenségére utalna...

  • Válasz » #49916 csoppika | 2017-03-23 18:52:06

  • Válasz » #49915 zsoltrs | 2017-03-23 12:54:41

  • Válasz » #49914 zsoltrs | 2017-03-23 12:52:07

    Más

    Kicseréltem a javaslatotokra a régi termosztát házat (vele alig ment 40fok felé mutató, egyébként volt benne termosztát), az újba 86 fokos termosztát van. Vele felmegy a mutató 75 fokig (igaz csak könnyű munkát végzett). Szerintem a mérő óra kevesebbet mér a valosnal. A hűtő alján lévő cső még nem is kezmeleg, a felső gumicső meg ami oldalt jön ki a termosztátbol az elég meleg.

    A kompresszori oldalon 2 kivezetese van a termosztát háznak. (a régin 2 oldalt volt és a kipuff oldali volt levakdugozva)
    Én az alsót kötöttem be a felsőt vakdugoztam le.
    Jól csináltam?

    Félek h megfozom a motort...

    Köszi

  • Válasz » #49913 zsoltrs | 2017-03-23 12:32:17

    Válasz Petiiii #49912. hozzászólására

    Hali

    Nemrég cseréltem le az ismeretlen viszkozitasu motorolajam 20w40-esre. Nekem hidegen-melegen se változik a nyomás. A régi olajjal 4bar alatt volt az új olajjal pedig 4 bár fölé megy.

    A 80ason is van motorolaj nyomás beallito csavar? Csak n annyira egészséges a 4.5-es nyomás...

  • Válasz » #49912 Petiiii | 2017-03-23 07:06:24

    Sziasztok mtz 550 es olayan gondom van hogy eddig 4 es olaj nyomáson volt hidegen melegen max 3.5 alapjáraton is öntöttem bele 15w40 es olajat még tél elején most cseréltem le sűrűbbre és hidegen meg maradt a 4 bar de melegen alapjáraton 1.5 kb de ez miért esett le ennyit régi motor már de eddig ilyen gond nem volt vele 20w50 es van benne dest mindig ezt használtuk és jó volt vele most nem próbáltam csavarni rajta be de tövig be volt csarava az olajnyomás állító csavar..

  • Válasz » #49911 a2457 | 2017-03-22 23:51:45

    jegyzem meg az égéstérben meleg van, és a kipuffogógáz is meleg még ha a motor maga nem is.

  • Válasz » #49910 rsándor | 2017-03-22 22:28:00

    Válasz a2457 #49909. hozzászólására De az MTZ-ben nen így van,smile hammersmile wink az egy egyszerű traktor ott a füst hajtja!!!smile thumbup

  • Válasz » #49909 a2457 | 2017-03-22 22:24:19

    Válasz .Richard. #49905. hozzászólására

    honnan is van nyomás ?
    hát abból hogy folyadékból (üzemanyag) égés útján gáz leszen, és az egyetemes gáztörvény értelmében a térfogat korlátozása miatt nyomás és hőmérséklet növekedés következik be.

    innen van a nyomás és az áramlás.


    ennek a következménye az áramlás. egyébként mérhető a kipuffogógáz a turbina előtti és utáni hőmérséklete, természetesen a turbó is felforrósodik és hűtjük valamint magától is sugároz ki hőt, de a kettő összedva nem ad ki akkor hőmennyiséget mint amit a gáz vesztett. a terbó által végzett mechanikus energia is lejön a belépő oldali hőből.
    ezzel a módszerrel mérik a turbók hatásfokát amikor tervezik és tesztelik őket.

  • Válasz » #49908 .Richard. | 2017-03-22 22:06:00

    Válasz Maszek Zs #49907. hozzászólására

    Szerintetek, hányszorosa sůly lehet azon a nègy darab bak csavaron,hogyha egy eke pl. 600kilò? Àttètel szerint,talán 6tonna is? Mindenkèppen,gyengènek tűnik. De,bìrja.

  • Válasz » #49907 Maszek Zs | 2017-03-22 21:59:09

    Válasz csoppika #49906. hozzászólására

    Hacsak nem a munkahengernek az egyik fülébe van egy rövid csap. És teher mentesítő már régen nincs rajt!

  • Válasz » #49906 csoppika | 2017-03-22 21:45:32

    Válasz dávidka234567 #49901. hozzászólására

    A nagy fülkés 3 füles...azt ki nem veszed a tank mozdítása nélkül...

  • Válasz » #49905 .Richard. | 2017-03-22 21:44:59

    Válasz a2457 #49903. hozzászólására

    Miért a hőt??? Akkor Ùgy nèzne ki,hogy gàzlàmpàval fölmelegited 200fokra a kipufogò csonkot, azt van turbònyomàs. Töltő levegő nyomás. A kipufogò gàz àramlàsi sebessège hatàrozza meg a Turbò fordulatot. Ami terhelèstől függően,a több üzemanyagtòl emelkedik.Hideg motort,ha megakasztjak, viszonylag kevesebb a hő,mint 90fokos motornál, a turbònyomàs akkor is meg lesz. Nem?

  • Válasz » #49904 rsándor | 2017-03-22 21:38:58

    Válasz a2457 #49903. hozzászólására Már elnézést. Nem a mozgási energiáját?smile wink

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Life Gépker Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
Agrogép 2004 Kft.
AgroHof
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Austropannon Kft.
Bács-Agrogép Kft.
Balog Mihály
Baumachinen Kft.
Bezerédi Agro Kft.
Bioenergia Massza Kft.
Bohr
Busa Bt.
Cívis Mezőgép Kft
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
D+V 1999 Kft.
DM-Ker Kft.
Doroti Pack Kft.
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Farmcenter Kft.
Fliegl Abda Kft.
Földesi agro gép kft.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gold Bull Gépker Kft.
Gravetti Kft.
Győri Agroker Zrt.
Hergon Plus Kft
Homokháti Agrogép
HSC Motor Kft.
Idea Traktor Kft.
IKR Gépkereskedelmi Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
Kelet Agro Kft.
Két Kata Kft.
Kistata Agro Kft
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Madarász Kft.
Majorgép szerviz
Markó István Egyéni Vállalkozó
Metal Gold 2001 Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Novara Coop Kft.
Nyír Zetor Kft.
Nyírker Kft.
Omikron Kereskedelmi Gyártó, Javító és Forgalmazó Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Royal Marine Kft.
RWA Magyarország Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Selector Export-Import Kft
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
Takács Dinasztia Kft.
Tartálygyár Kft
Telkes Gép Kft.
TERV-KÉSZ Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Vega Fruit Tész Kft.
Velox-Ker Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zetor-Vas
Ádám és Társa Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriline Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-Magic Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár, Benjamín Popély
Agroconnect Kft.
Agroflex s.r.o.
Agrogyanta Kft
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austro Diesel
Axiál
Balla Imre
Bartifarm Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Biomassza Magyarország Kft.
Bos-Plus Kft.
Bükkhegyi András
Clear-Globe Kft
Crystal- Mezőtúr Kft
D und H Kft.
Diós-Gumi Kft
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Fejes Art Steel Kft.
Forma Hungária Bt.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Golden Lube Kft.
Gumiflex Kft.
Hanki-ker
Hidro Master Kft
Horizont Trade Kft.
Hungarpol Sp.z o.o.
Idea-Agro Kft.
Interat Zrt.
K&B Gépudvar Kft.
KC-Békés Kft.
Készenlét Zrt.
Kiskorpád Gépker Kft.
Kite Zrt.
Kosditrade Kft
Kovács-ker
Kuhn Center Magyarország
Lakkos Kft.
LGW Traktorcenter
Magtár Kft.
Malupe-Agro Kft.
Mayer László egyéni vállalkozó
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
Multiva Magyarország Kft
Nagytraktor Kft.
Nowton Bt.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
Oraker Kft.
Pálinkó József E.V.
Penda Kft.
Pintér László e.v.
Pótkocsicentrum Kft.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
Rotáció Kft.
Royal-Kert Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Servitec Kft.
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Syncro-Trade Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
Szűcs Tamás
Takács Lajos
Té-Géta-68 Kft.
Tempel Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
TRAKMAX Gépcentrum
Traktor Trade Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
Veréb József e. v.
Wild Control Kft.
Zetor- West Hungary Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.