A többfunkciós eszközhordozót már forgalmazza Olaszországban a Pellenc – olvasható a Trattoriweb-en.

A 3650 kilogrammos Black Shire RC3075-öst egy 3000 köbcentis, 75 lóerős Kubota motor hajtja. Olyan erőforrás ez, amely nem igényel AdBlue-t, és képes villamos energiát (780 V) termelni a munkaeszközök működtetéséhez. Üzemanyagtartálya 85 literes, az óránkénti fogyasztás pedig a gyártó szerint körülbelül 6 liter. Ez azt jelenti, hogy teli tankkal a robot több mint 14 órát képes megállás nélkül dolgozni. Az olajtartály viszont 54 literes, illetve opcióként egy további hűtőolaj-tartály is rendelkezésre áll.

robot

Kompakt autonóm traktor, 75 lóerővel – forrás: black-shire.com

A robot alváza egy monoblokk, amely teljes egészében egyetlen gömbgrafitos öntöttvas tömbből készül, olyan anyagból, amely garantálja a nagy szakítószilárdságot, a kiváló deformálhatóságot (ez segít elkerülni a törést a legnehezebb munkafázisokban) és a magas súrlódási együtthatót (az anyagban lévő grafit önkenésének köszönhetően). Mind az alvázat, mind a gép elektronikus elemeit tartalmazó burkolatot házon belül, lézerhegesztéssel gyártja a Black Shire.

Az RC3075 két szivattyút használ: egy 60 literes szivattyút a gép lineáris mozgásához és egy alacsony nyomású fogaskerék-szivattyút az alkatrészek hűtéséhez. Mind a hűtési nyomás, mind a teljesítményhidraulika könnyen vezérelhető az alkalmazásból vagy a terepen, a jármű gyújtáspanelje közelében található két nyomásmérő révén. A kompakt gép súlypontjának, futóműve kialakításának és a hernyótalp összetételének, vulkanizálási technológiájának köszönhetően bármilyen terepen kiváló tapadást garantál. A jármű akár 65 százalékos vertikális és akár 50 százalékos oldalirányú lejtőkön is működhet. Az RC3075 egy autonóm munkagép, de szükség esetén távolról is vezérelhető egy képernyős kezelőberendezésen keresztül.



A távirányító mellett az RC3075 a Black Shire által speciálisan kifejlesztett okostelefonos alkalmazáson keresztül is vezérelhető. Mindkét vezérlőberendezésből valós időben nyomon követhető a traktor állapota és diagnosztikája gyakorlati értesítéseken keresztül, amelyek figyelmeztetik a kezelőt a géppel kapcsolatos bármilyen problémára. A munkaeszköz frontjára a tervezők egy radart építettek be, amely képes észlelni az idegen testeket kilenc méter sugarú körön belül, valamint lökhárítókat is felszereltek a jármű védelme érdekében.