Hát az asztal rajta verhetetlen, de kibszottul le vannak hajtva amik még mennek. Amúgy nem szoktam aratáskor javítani szinte egyáltalán, de legalább 1 honapot rászánok fekészítéskor.
A véleményedet olvasva a korábi hozzászólásokban, komolyan elgondolkodtam az szk-5-ön. Meg hirdetnek is egyet a közelben. Talán kellene egy ilyen témát is nyitni:)
láttam ma egy német hirdetésben egy Mf kombájnt fülke nélküli 1990 -es kiadás azt irja 200 ha. vágott 6000 euró azt biztosnem kell javitgatni pár évig csakhát a fülke hiánya
A ferde felhordó kaparólécének szegecse esett ki,asztal le 8-as acélcsavar kontraanyával és kész.A vízpumpa szétesett,de láttam hogy lóg,meg is vettem a felújítottat csak az meg folyt, igy a régi lett visszatéve.Komoly hiba eddig nem volt.
nalunk vagy egy gyereknek 512-s elso evben kurva sokat javitotta, ezelott 3 evvel, most ugy megy vele mint az atom. kurvara irigyelem. amig en levagok a claas consulommal 1 ha-t o megcsinalja a 3 ha-t. (igaz en javitok is kozben :) )
Válasz #75. hozzászólásra
Nem luxus mert ha még ennyit megcsinál évente vele akkor 5 év alatt meg jön az ára kényelmesen a javításokat is beleszámolva . Mert fél millából egy üres vázból működő kombájnt csinálsz
30 ha-ra tényleg luxus, de a környéken sok ilyen van akikkel szívóznak a "nagyok", vagyis munka lenne rá bőven. Nem szívesen csinálják a 2-3 ha-os kicsiket. Nekem meg pont jó lenne...
Egyébként a faluban nincs senkinek kombájn.
Válasz #69. hozzászólásra
Én két évig figyeltem mikor aratott nekünk bár nem azért figyeltem mert ilyet akartam venni csak úgy általánosan és mikor megnéztük és megjárattuk az addigi tapasztaltakhoz képest nem volt semmi rendellenes ezért megvettük .
A variátorokra figyelj meg a szíjaikra és a csapágyaikra . Járasd meg jól a gépet és ha lehet menjetek egy kört is mennyire van oda hajtása . Kerekek ne álljana csámpásan . Hátsó kerekek irányító karjai tuti le vannak hegesztve de az nem is baj mert tipushiba hogy lemennek a ricnik és a hegesztés ne legyen felszakadva de az legyen az első hogy mikor haza érsz vele lecsiszolod leveszed az irányító kart meg kiveszed az egész tengelyt mert mi is hegestettük de mire kiértünk a kapun felszakadt és szét szedve attük észre hogy kopott volt a tengely de az úly az nagyon drága úgy hogy meg kell mentei ha baja van . Mi felhegyezstettük leszabályoztattuk és összeraktuk de mielőtt lehegesztettük volna bele fortunk 9,5-ös fúróval a tengely és a kar közé és belevertünk egy 10-es betonvas darabot úgy hegesztettük le . Az alsó csigaház ne legyen kikopva vagy elrohadva mert az a lelke a maggűjtésnek .
Hirtelen ennyi . Láttá már kombájnt komolyabban szét szedve ? Mert ha nem ne ilyedj meg mert a 14-es egyszerűbb mint egy traktor
Egyébként gépbuzi vagyok:) Szétszed, rájön a működésre, felújít, feljavít, üzemeltet, karbantart. Ez az életem.Nem vagyik szakértő, igyekszem tapasztalatokat gyűjteni, időnként megfizetem a tanulópénzt, de azért szép lassan fejlődom...
Most jutottam el egy kombájnig (anyagilag is), ami azt gondolom egy 514-es lesz
Vedd meg azt ami, a legjobb áron van,aztán így is úgy is megkel előbb utóbb ismerned belölről is. És, amit majd ráköltessz az legalább tuti benne lesz. 30 hektár nem kihívás egy 514-es nek.
Válasz #67. hozzászólásra
Vagyok bár nem vagyok nagy szakértője a gépnek mivel 2,5 éve hajtom csak .
Bár igaz engem is úgy indítottak el hogy ez egy igényes gép és ha figyelsz rá akkor mindent kibír .
Mennyi területre akarod ?
Igazából látni kell .
Mennyire ismered a gépet ? Munka közben figyeltél már ilyet ?
Szeretnék egy E-514-et venni. Segítséget kérnék a vásárláshoz. Mire kell odafigyelni, mi a gyengéje?
Az idevágó összes fórumot végigolvastam, az elhatározás megszületett.
(Húsfutár, ha itt vagy írj!)
Na nálunk van itt hegy meg domb elég. A haver három évvel ezelőtt egy harmatos reggel egy pótkocsi szánával meg egy U 445-tel próbált lejönni egy hegyről. A harmaton megcsúszott és a következő kép az volt, hogy fáj a feje, ül a fűben és mellette van az aksi. A traktor meg az lent a völgybenn három barabban volt.
Válasz #60. hozzászólásra
Felénk sík terepen lehet nyomni meg az átlagok sem a legextrábbak . Felénk ami 10 méternél magasabb pukli azt már hegynek hívják .
13910 hozzászólás
Válasz #102. hozzászólásra
A vízhőfok a gyengéje az 514-nek? Vagy csak a hűtőt kell állandóan takarítani és nincs pobléma. Netán az ifa motor jellegzetessége lenne?
Válasz #108. hozzászólásra
Hát az asztal rajta verhetetlen, de kibszottul le vannak hajtva amik még mennek. Amúgy nem szoktam aratáskor javítani szinte egyáltalán, de legalább 1 honapot rászánok fekészítéskor.
Válasz #101. hozzászólásra
A véleményedet olvasva a korábi hozzászólásokban, komolyan elgondolkodtam az szk-5-ön. Meg hirdetnek is egyet a közelben. Talán kellene egy ilyen témát is nyitni:)
Válasz #98. hozzászólásra
82-es, de csak talán a tábla rajta eredeti:).
Válasz #98. hozzászólásra
82-es, de csak talán a tábla rajta eredeti:).
Válasz #103. hozzászólásra
láttam ma egy német hirdetésben egy Mf kombájnt fülke nélküli 1990 -es kiadás azt irja 200 ha. vágott 6000 euró azt biztosnem kell javitgatni pár évig csakhát a fülke hiánya
Válasz #98. hozzászólásra
Úgy érted, hogy a feldefelhordónéá leakadt az asztal?
Válasz #101. hozzászólásra
mikori kiadas az szk-d?
Válasz #100. hozzászólásra
Nincs klíma,35fokban a vízhőfok a piros szélén.Kiváncsi leszek a szecskázót hogy bírja majd.
Válasz #96. hozzászólásra
Az bizony:) Sztem már csak nekem van:)
Válasz #99. hozzászólásra
Klíma van benne? Ha német import akkor talán nem buta a kérdés..
Válasz #95. hozzászólásra
A ferde felhordó kaparólécének szegecse esett ki,asztal le 8-as acélcsavar kontraanyával és kész.A vízpumpa szétesett,de láttam hogy lóg,meg is vettem a felújítottat csak az meg folyt, igy a régi lett visszatéve.Komoly hiba eddig nem volt.
Nekünk tegnap leakadt ferdeszállítóstul a lista!!!!! Erre varrjatok gombot!!!!!
nalunk vagy egy gyereknek 512-s elso evben kurva sokat javitotta, ezelott 3 evvel, most ugy megy vele mint az atom. kurvara irigyelem. amig en levagok a claas consulommal 1 ha-t o megcsinalja a 3 ha-t. (igaz en javitok is kozben :) )
Jani X neked Szk-5 van?
Válasz #94. hozzászólásra
Komolyabb hiba, vagy javítás volt a 30 ha alatt?
Mennyi idő alatt csináltad?
Válasz #92. hozzászólásra
Pontos számokat még nem tudok mondani,kb 16 liter.Eddig 30ha-t nyomtunk le, van még kb50ha
Válasz #91. hozzászólásra
A következő búzaaratásig bezárólag tervezem a vételt. Szóval nem fogom elkapkodni.
Válasz #89. hozzászólásra
Mennyi volt a fogyasztása az említett búzában?
Válasz #88. hozzászólásra
Mondjuk kombájnt nem ilyenkor a legjobb venni.
Válasz #85. hozzászólásra
Ezt is folyamatosan zsírozni kell, mint a fortschritt bálázókat?
Válasz #88. hozzászólásra
Nem,ez nem volt hirdetve.Egy kolléga vett nagyobbat ezt meg eladta.
Válasz #86. hozzászólásra
Itt hirdették az agroiformon, ha jól tudom tegnap.
Azt vetted meg?
Válasz #81. hozzászólásra
Van időm gondolkodni , mert a búzám még úgyis ázik, a napraforgó meg még odébb van.
Válasz #84. hozzászólásra
89-es évjárat,német import de én már itt vettem
Válasz #83. hozzászólásra
Majd úgy is beletanulsz. Az elején kicsit próbára fog tenni, de aztán tudodmajd, hogy felkészítésnél hova kell nyúlni:)!
Válasz #82. hozzászólásra
Milyen évjáratút?
Kintről hozták be?
Válasz #77. hozzászólásra
Kombájnt még csak messziről láttam:)
A gépekhez talán van némi érzékem...
Válasz #77. hozzászólásra
Hali!
Én most vettem egy 514-est,napi teljesítménye 9ha 6t-ás búzában 9.30-20.30 ig.Egyesbe mentünk.
Válasz #79. hozzászólásra
Akkor ne gondolkozz 1 percet se tesó!!! Csak azon, hogy melyiket választod, de azon több percet! :-))))
Válasz #75. hozzászólásra
Nem luxus mert ha még ennyit megcsinál évente vele akkor 5 év alatt meg jön az ára kényelmesen a javításokat is beleszámolva . Mert fél millából egy üres vázból működő kombájnt csinálsz
Válasz #75. hozzászólásra
30 ha-ra tényleg luxus, de a környéken sok ilyen van akikkel szívóznak a "nagyok", vagyis munka lenne rá bőven. Nem szívesen csinálják a 2-3 ha-os kicsiket. Nekem meg pont jó lenne...
Egyébként a faluban nincs senkinek kombájn.
Válasz #76. hozzászólásra
Nem ! haladó traktoros !! Sajnos nem eléggé ezek szerint . : (
Válasz #69. hozzászólásra
Én két évig figyeltem mikor aratott nekünk bár nem azért figyeltem mert ilyet akartam venni csak úgy általánosan és mikor megnéztük és megjárattuk az addigi tapasztaltakhoz képest nem volt semmi rendellenes ezért megvettük .
A variátorokra figyelj meg a szíjaikra és a csapágyaikra . Járasd meg jól a gépet és ha lehet menjetek egy kört is mennyire van oda hajtása . Kerekek ne álljana csámpásan . Hátsó kerekek irányító karjai tuti le vannak hegesztve de az nem is baj mert tipushiba hogy lemennek a ricnik és a hegesztés ne legyen felszakadva de az legyen az első hogy mikor haza érsz vele lecsiszolod leveszed az irányító kart meg kiveszed az egész tengelyt mert mi is hegestettük de mire kiértünk a kapun felszakadt és szét szedve attük észre hogy kopott volt a tengely de az úly az nagyon drága úgy hogy meg kell mentei ha baja van . Mi felhegyezstettük leszabályoztattuk és összeraktuk de mielőtt lehegesztettük volna bele fortunk 9,5-ös fúróval a tengely és a kar közé és belevertünk egy 10-es betonvas darabot úgy hegesztettük le . Az alsó csigaház ne legyen kikopva vagy elrohadva mert az a lelke a maggűjtésnek .
Hirtelen ennyi . Láttá már kombájnt komolyabban szét szedve ? Mert ha nem ne ilyedj meg mert a 14-es egyszerűbb mint egy traktor
Válasz #73. hozzászólásra
Kezdő kombájnosvolt?
Válasz #72. hozzászólásra
Jó is az! Igaz 30-ra egy kicsit luxus, de az ilyen években életet menthet a saját!!!!!
Válasz #72. hozzászólásra
Sztem jó választás. Akkor tudod miről beszélek! Úgy is aratás közben lehet csak kipróbálni egy kombájnt.
Válasz #64. hozzászólásra
Sajnos nekem így halt meg egy ismerősöm két éve aratáskor . :(
Egyébként gépbuzi vagyok:) Szétszed, rájön a működésre, felújít, feljavít, üzemeltet, karbantart. Ez az életem.Nem vagyik szakértő, igyekszem tapasztalatokat gyűjteni, időnként megfizetem a tanulópénzt, de azért szép lassan fejlődom...
Most jutottam el egy kombájnig (anyagilag is), ami azt gondolom egy 514-es lesz
Válasz #70. hozzászólásra
Az összes gépemet így vettem:) Most mindet ismerem az utolsó csavarig és tökéletesen, hibátlanul működnek.
Válasz #69. hozzászólásra
Vedd meg azt ami, a legjobb áron van,aztán így is úgy is megkel előbb utóbb ismerned belölről is. És, amit majd ráköltessz az legalább tuti benne lesz. 30 hektár nem kihívás egy 514-es nek.
Válasz #68. hozzászólásra
30 ha saját van.A gépet egyáltalán nem ismerem, dolgozni se láttam. 0-ról fogok indulni, ezért kérek segítséget.
Válasz #67. hozzászólásra
Vagyok bár nem vagyok nagy szakértője a gépnek mivel 2,5 éve hajtom csak .
Bár igaz engem is úgy indítottak el hogy ez egy igényes gép és ha figyelsz rá akkor mindent kibír .
Mennyi területre akarod ?
Igazából látni kell .
Mennyire ismered a gépet ? Munka közben figyeltél már ilyet ?
Szeretnék egy E-514-et venni. Segítséget kérnék a vásárláshoz. Mire kell odafigyelni, mi a gyengéje?
Az idevágó összes fórumot végigolvastam, az elhatározás megszületett.
(Húsfutár, ha itt vagy írj!)
Válasz #64. hozzászólásra
Az elég kellemetlen! Szerencséje volt.
Válasz #64. hozzászólásra
A szána az széna akart lenni
Válasz #63. hozzászólásra
Na nálunk van itt hegy meg domb elég. A haver három évvel ezelőtt egy harmatos reggel egy pótkocsi szánával meg egy U 445-tel próbált lejönni egy hegyről. A harmaton megcsúszott és a következő kép az volt, hogy fáj a feje, ül a fűben és mellette van az aksi. A traktor meg az lent a völgybenn három barabban volt.
Válasz #62. hozzászólásra
Nálunk nincsennek dombok egyáltalán, csak gödrök:)
Válasz #60. hozzászólásra
Felénk sík terepen lehet nyomni meg az átlagok sem a legextrábbak . Felénk ami 10 méternél magasabb pukli azt már hegynek hívják .
Válasz #60. hozzászólásra
Szerintem nem tudja mekkora egy hektár:)