Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 392.31 Ft USD 366.84 Ft CHF 401.12 Ft GBP 458.3 Ft

Fórum

Becenév: sanyi26
Csatlakozott: 2013-11-14 04:07:33
Utolsó belépés: 2017-11-28 03:04:35
Fórum hozzászólás: 31

Fórumhozzászólásai

Sziasztok!
Elég sok MF 70-es hozzászólás érkezik ebben a témában ezért gondoltam, hogy ajánlom az emefesek figyelmébe a facebook-on lévő csoportot.
Jó kis csoport, tele segítőkész tagokkal.
Keressétek bátran. Keresőbe beütitek, hogy MF-70 kaszagép és rá fogtok találni.
Üdv: Sanyi

Előzmény: fedecsku99 #437 hozzászólása



Őszintén megmondom, fogalmam sincs, mert még nem próbáltam de engem is érdekelne.

Pasztortaska, téged nagyon hiányolnak egy másik fórumról. smile thumbupcool
Mondjuk ezen nem is csodálkozom. smile thumbup

Sziasztok!

Beszereztem egy szárzúzó adaptert és abban kérném a segítségeteket, hogy milyen karbantartási munkákat kell elvégezni rajta rendszeresen. Látok rajta zsírzógombot, meg olaj betöltőt...
Csak nem magyar nyelvű használatim van és azon nehezen megyek el.
Tehát hova milyen zsírt/olajat kell rakni/cserélni, ékszíjat milyen feszesre kell húzni?
Köszönöm.

Előzmény: fedecsku99 #424 hozzászólása



Én még nem próbáltam ki, de már gondolkoztam rajta és arra jutottam, hogy az ereje elég lenne hozzá, de ha rákapcsolok egy kocsit, akkor az nem engedi szabadon mozogni a gépet, tehát szerintem nem tudja követni a talajegyeletlenséget, ha egyáltalán a kasza leér a földre. Az én utánfutómat ha rárakom, akkor olyan szögben áll a gép, hogy a kasza el sem éri a földet, tehát én nem tudnám úgy használni.

Tehát az utánfutó. Egy apró hibája van, hogy mivel a sofőr a tengelyen ül, nem nyomja a gépet a súlyával, ezért hajlamos könnyen inkább kikaparni, mint elindulni. Persze ez a probléma inkább emelkedőn jelentkezik, sík úton elég jól használható. Először egy gyárihoz hasonló pótkocsit akasztottam utána, de nekem nem tetszik, hogy két tengely között van a sofőr súlyának a terhelése, szerintem nagyon nagy súly nehezedik a felfogatásra meg a rögzítő csapszegre, nehéz is volt kormányozni, kormányzáskor nyírja a csapszeget, egyszóval jobban tetszik ha tengelyen ülök. :)
Pótkocsi

Előzmény: pasztortaska74 #421 hozzászólása



Köszönöm a segítséget. Megnéztem a holtjátékot és az jónak tűnik, tehát valószínű, hogy az általad mondott második probléma lesz. Egyelőre nem szedem szét, gondolom nagyobb bajt nem csinálok vele ha így használom, hanem majd szép lassan elromlik a kuplung.
Kicseréltem a keréknél a szimeringeket, most ott végre megszűnt az olaj folyás. Még a kasza kihajtásnál és a váltó rudazatnál szivárog kicsit az olaj, de gondolom azokat a szimeringeket nagyobb meló kicserélni, mint a kerekeknél. Majd talán télen elviszem valami szakihoz és akkor a kuplungot is meg a szimeringeket is kicseréltetem. Ezeknek már végkép nem merek nekiállni, már ez is több volt, mint amit gondoltam magamról, hogy meg tudok csinálni. smile thumbup
Viszont egy póni szekeret átalakítottam MF 70 pótkocsivá ami elég jól dolgozik.
Beszúrok egy képet, hátha valaki ötletet merít belőle.

Sziasztok!

Alapjárati gondom van, igazából nem is gond, csak nem tudom mitől van. Tehát alapjáraton jár a gép, minden tökéletes, szépen pötyög, nem ingadozik, nem fulladozik, minden ok. Behúzom a kuplungot, lejjebb esik az alapjárat, ha nagyon alacsonyra lenne állítva, akkor le is állna. Ez normális vagy ez is valamilyen hibára utal? Ja- MF-70 kétüteműről van szó.

Előzmény: fedecsku99 #411 hozzászólása



pasztortaska74 jól megfogalmazta, vásárláskor szép lehetsz, de okos nem(nagyon). smile confused
Amit egy magamfajta (nem egy műszaki analfabéta, de nem is mezőgazdasági gépszerelő) megnézhetett azt meg is néztem, mégis hazahozás után belefektettem jó pár munkaórát mire használható (nem makulátlan, csak használható) lett.
Szakmai tanácsokkal nem akarlak ellátni, mert itt a fórumon vannak erre nálam sokkal alkalmasabbak, de az biztos, hogy ha egy ilyen gép jó, akkor azzal élmény dolgozni. Nekem volt néhány fajta (kisebb-nagyobb) önjáró alternáló kaszám (2t, 4t is), de ha azokat össze kéne hasonlítani ezzel a géppel, akkor legegyszerűbben úgy fogalmaznék, hogy ég és a föld a különbség.
Sok szerencsét a géphez (ha össze jön az üzlet)!

Előzmény: pasztortaska74 #410 hozzászólása


Ez nem aliról van, hanem ebayről és 4$ körül van az ára. smile thumbup
A fordulatszám információn kívül még mi célt szolgál(hat)?

....és megérkezett az üzemóra számláló is. Minden karbantartás üzemórához van kötve, ezzel szemben ezeken a kis gépeken nincs számláló. Nem tudom ki hogy csinálja (főleg ha több kisgépe is van), nekem ez a legegyszerűbb megoldás. smile thumbupÜzemóra

Előzmény: oprita #406 hozzászólása


Sajnos egyre kevesebben kaszálnak alternálóval (legalábbis függesztettel). Felénk (Pest megye középső része) már egyáltalán nem látok ilyet.

Előzmény: pasztortaska74 #403 hozzászólása



Hétvégén kiszedtem a síbert és a kis "határoló lemezke" (vagy nem tudom, hogy hívják) marhára nem volt a helyén. Nemhogy a helyén, egyik rovátkába sem volt, hanem le volt csúszva és a rovátkák alatt volt jóval megszorulva. Síber helyre rak, kb. középre, beindít, alapjára beállít, másik levegő csavar is beállít, szépen pöfög, "veszi a lapot", gyertya nem tocsog a benzinben/olajban, füstölés elhanyagolható.
Kíváncsi leszek, hogy most meddig fogja bírni a gyertya.
Minden esetre furcsa számomra, hogy mitől mentek végleg tönkre a gyertyák. Bár nem vagyok szakértő, de attól hogy sokat kap (nagyon sokat), attól még nem kéne a gyertyának tönkremennie. Beköpi az rendben, de hogy utána kuka?
Mondjuk lehet az sem tett jót neki, hogy neki estem a drótkefével és szép tisztára takarítottam. smile scared

Előzmény: pasztortaska74 #399 hozzászólása



Köszönöm az olaj információkat, ki fogom próbálni.
A két olajról a link direkt ugyan az?
Nézegettem még azon az oldalon az olajokat, láttam, hogy van belőle fél szintetikus és szintetikus is.
Kell/jobb a szintetikus vagy felesleges pénz kidobás?

Előzmény: pasztortaska74 #395 hozzászólása



Valami más gond van a gyertyán kívül.
A harmadik gyertyát veszem és 1-2 üzemóra után tönkremennek, egyik pillanatról a másikra.
Eleinte hibátlan, fél rántásra indul hidegen melegen, következő pillanatban semmi. Kiveszem, megnézem, szikra vagyokat, de indulni nem indul.
Másik gyertya betesz és pöcc-röff.
Mintha valami tönkretenné a gyertyát 1-2 óra alatt.
Mi lehet a baj? Nem a legtökéletesebb az égés, kicsit kormos a gyertya, de ez még nem lenne ok arra, hogy két óra alatt tönkre menjen.

Előzmény: pasztortaska74 #399 hozzászólása



Köszönöm az infókat.

Az normális jelenség ha behúzom a kuplungot és tök hirtelen lefékez, szinte megáll nullára. Ha ez így normális, akkor tulajdonképpen minek rá fék? smile blush
Milyen olajat érdemes keverni a benzinhez? Jelenleg Stihl olajat rakok bele, de sztem megelégedne ennél "gyengébb" olajjal is.

Már csak egy dolog vigasztal, hogy nem csak én szívtam rohadt nagyot a gyertya miatt. smile cowboy

Előzmény: pasztortaska74 #387 hozzászólása



Leírom a tegnapi esetemet hátha valaki hasznára válik és és nem fog a válla "kimenni a divatból", mint nekem a sok rángatástól. smile sweatdrop
Kaszálni voltam, kifogyott a benzin. Tök normális dolog....eddig. Feltankolok, rántom, nem indul, rántom, nem indul, rántom, rántom, rántom........ fél órán keresztül, kis gáz, nagy gáz, szivató, gyertya ki-be, mindent próbáltam semmi. Munka félbe, irány haza. Kaptam egy tanácsot, hogy cseréljek gyertyát. Hm..még mikor megvettem, egyből gyertyát cseréltem, olvastam itt, hogy milyen gyertya kell, mondom biztos ami tuti, új gyertyától baj nem lehet....hát de.
Champion gyertyát akker nem kaptam, de kaptam az ennek megfelelő nkg-t. Ez volt a hiba. Itthon beletettem azt a gyertyát amivel vettem (egyébként az nem belevaló, négyütemű motorba való) és lám indul. Igaz elég csúnyán jár a nem belevaló gyertya miatt, de legalább megy.
Ma irány a bolt, kizárólag champion gyertyáért. Itthon belerak, fél rántásra indul alapjáraton, irán dolgozni vele, melegen is fél rántás és indul és most indul, indul, indul és indul. A fél rántás szó szerint értendő. smile thumbupcool smile thumbup
Tehát ezek szerint ha champion, akkor nem nkg, hiába ugyan az. Beszélgettem régi simsonosokkal, kétütemű "gurukkal", ők is azt mondták, ha kétütemű, akkor champion.
A vállamat, meg a könyökömet meg még két napig borogatom az egy órás rángatás miatt. smile cursing

Előzmény: Magister #384 hozzászólása



Ma megint kicsit hátra dőlt gépen kicsit felpörgött, ingadozott, leállt. Ugyan abban a pozicióban hagytam, kicsit "körbeszimatoltam", hogy mi lehet itt a baj, észrevettem, hogy a benzinszűrő tök üres (ja, persze az első dolgom az volt, hogy papír filteres szűrőt tegyek bele, itt olvastam a fórumon, hogy e nélkül egy tapottat sem). smile thumbup
Tehát tök üres szűrő. A tankban csak az alján volt benzin és szinte egy síkba esett a karbival, tehát nem tudott csordogálni a benzin. Gobdolom ez a probléma magasabb üzemanyag szintnél megszűnik, tehát ez is kész. Megy ez mint az ágyba... smile thumbup
Még mielőtt nem értené valaki, hogy miért van így hátra döntve a gép, rendsodró adapterrel, felemelt pizicióba alaphelyzetben is eléggé hátra van dőlve a gép, nemhogy ha még esetleg egy kis emelkedő is van.
Egyelőre sztem munkára fogható a gép, majd télen kap kényeztetést.

Előzmény: pasztortaska74 #378 hozzászólása



Köszönöm mindeninek a segítséget. A síber kopottságát hogyan tudom egyszerűen ellenőrizni?

Előzmény: pasztortaska74 #370 hozzászólása



Ma már egy kicsit dolgozgattam a géppel, hogy lássam esetleg mi csöpög, mi folyik, stb... Kicsit ereszt a keréknél a szimering, ez a közeljövőben cserélve lesz. Igényel valami célszerszámot ez a csapágy, szimering csere?
Azt vettem észre, hogy ha (nagyon) meredeken megyek felfelé, vagy lenyomom a kormányt, tehát hátra borítom a gépet, akkor egy kicsi időre felpörög majd visszaáll normál fordulatra (ugyan ezt csinálja ha elzárom a benzincsapot és éppen mielőtt kifogy a benzin, leállás előtt. Ez normális, vagy valami hibára utal?
Fogyasztásom egyébként kb. 2,5 liter/ óra kasza adapterrel.
Az indítás egy kicsit nehézkes, 6-8 rántás kell mire beindul. Háromnegyed gáz, először majdnem elkapja, egy párat forog majd leáll. Aztán egyszer csak elkapja, gáz gyorsan vissza alapjáratra és minden oké. Itt mi lehet a gond?
Összességében meg vagyok elégedve a géppel, a kissebb hibák ellenére is tetszik a szerkezet.

Előzmény: pasztortaska74 #363 hozzászólása



Megint okosabb lettem.
Azért nem találtam világítás tekercset, mert nincssmile blush
Le is fényképeztem hátha szükség lesz a képre. Ha másra nem legalább erre jó, hogy megmutassam, hogy néz ki amikor nincs benne világítás tekercs. smile thumbup
Elolvastam a 352-es elejét és újra van kedvem barkácsolni. Mondjuk dolgozni a géppel inkább lenne kedvem. smile thumbupcool
Világítás

Előzmény: sanyi26 #359 hozzászólása



Az első és második lépés megvolt, de elég rögös volt az út.
1. A leállító szálat kerestem a motor alján. Ott bizony semmilyen szál nem jött ki, sem sárga, sem fekete. Elkezdtem bontani a gépet, hogy hozzá férjek a gyújtáshoz, jutottam első körön a lendkerékig. Bár van lehúzó, de a lendkerékből ki van húzva a menet. Lehúzót beillesztettem, két ponton ívvel megpöttyöltem, le bírtam szedni. Ezzel még nem tudom mit fogok kezdeni, mert ezt minden alkalommal hegesztgetni elég tákolós munka. Ja és a robbantott ábrákat nézegetve a lendkerék után kifele haladva hiányzik a ventilátor fedő is és a fedőlemez is, ezt is be kéne szerezni, vagy nem sok jelentősége van? Plusz még az indítócsészét felfogó csavar sem jó, mert csak az utolsó menet fogja (mert nem rá való és csak annyi kap rá) és annyi alátét van alá pakolva, hogy éppen megtartja a csészét.
Végre láttam a gyújtást megtaláltam a helyét a leállító szálnak, bekötöttem, működik, hurrá.smile thumbupcool
A világítás szálat is ugyan onnan kell lekötni, ahonnan a leállítót?
2. Váltó olaj. Mint ismert, zsíros trutyi van benne. Vettem szépen réz alátétet a leeresztő csavar alá, ahogy azt illik, töltöttem rá úgy ahogy van váltóolajat, hogy kiderüljön miért nincs benne csak zsír. Kibújt a szög a zsákból, csöpög (inkább folyik) ki ott, ahol a váltó össze van illesztve. Rá akartam húzni a csavarra ami összefogja a váltót, de szomorúan tapasztaltam, hogy meg vannak szakadva a csavaron a menetek. Ez a mai projektem, hogy kicserélem a csavarokat.

Összességében örülök is meg nem is, mert bár jó, hogy mire kész leszek már eléggé vágni fogom a témát, de az elszomorít, hogy ilyen kontárul elvégzett munkákat kell javítani.
Nem azzal van a bajom ha valami elromlik és meg kell javítani, hanem a kontárkodást, gányolást a legnehezebb visszaállatni szerelhető állapotra.smile mad

Előzmény: pasztortaska74 #357 hozzászólása



Nagyon köszönöm az infókat, rettentő hasznosak voltak számomra, a linkért meg külön hálás vagyok. smile thumbup

Előzmény: pasztortaska74 #354 hozzászólása



A nívóról egy kép:

Előzmény: pasztortaska74 #352 hozzászólása



Nagyon köszönöm a részletes leírást. Hétvégén (még mielőt olvastam volna az írásodat) sikerült vennem egy, az írásodnak többé-kevésbé megfelelő darabot. Kaszával, rotával, hótoló lappal, ekekapával, tartalék kaszarázó fejjel, pótkocsival együtt. Árban annyi volt, mint amennyiért általában egy üres gépet adnak. Igazából kaszálni, rendsodrózni kell nekem főként, meguntam ezeket a 60 centis kis önjáró kaszákat, ezért gpondoltam egy ilyen gépre. Kipróbáláskor, mivel nem volt még ilyen gépem, a kötelezőket néztem. A motor pöccre indult, váltó nem recsegett, minden fokozatot gond nélkül lehetett kapcsolni, kasza a legnagyobb sűrű füvet is vitte (annak ellenére, hogy be sem volt állítva a csúszka, itthon állítottam be). Itthon kicsit átnéztem, néhány apróságot javítani kell, pl. defektes kerék. smile biggrin Három dolog van amit szeretnék megtudni.
1. A kaszarázó fej belül az szárazon fut, nem kell bele zsír vagy olaj? Az oldalán van egy nagy csavar, de ahogy néztem az azért van, hogy belül a másik csavarhoz hozzá lehessen férni. Vagy,rossz az elméletem?
2. A leállítás jelenleg gyertya pipa levétellel történik, mert a leállító funkció nincs bekötve. Azt hova kell bekötni? Odáig rendben, hogy a gyújtás részhez, de van annak valami helye?
3. Ami a legjobban aggaszt, hogy a váltó olaj nívóját kihúzva egy nagy zsírcsomó jött ki a nívópálcával. Az olaj leeresztőt kicsavarva egy csepp olaj nem jött. Úgy néz ki, mintha valaki bele nyomott volna egy csomó zsírt. A kérdés az, hogy tudom azt belőle kitakarítani és milyen olaj való bele? Normál váltóolaj (mint az autókba) mehet bele? A nívó pálcán egy jel van, hol a minimum és hol a maximum? Arra is gondoltam, hogy csöpög, folyik, fogy az olaj valamelyik szimeringnél és azért tömték tele zsírral. Mondjuk elég extrém megoldás.
Egyelőre "szervíz állásban" van a gép de szeretném mihamar munkába állítani.
Nem vagyok profi szerelő, de tök analfabéta sem a kisebb javításokhoz. Mondjuk egy motor felújításnak nem biztos, hogy neki állnék. smile thumbup
Nagyjából ennyit tervezek rajta rendbeszedni és majd a munka során meglátjuk, hogy van e további feladat rajta.
Addig is köszönöm a segítségeket.

Előzmény: Magister #349 hozzászólása



Köszönöm. Akkor az csak opcionális? Végülis fontosabb haladni, mint megállni. smile thumbupsmile thumbup

MF 70-es traktort szeretnék venni.
Vásárlás előtti jótanácsokat szívesen fogadnék, mit érdemes rajta tüzetesebben megnézni, mik a gyenge pontjai.
Több hirdetést megnéztem és az tűnt fel, hogy néhány darabon két kart látok a kormánynál, néhánynál csak egyet. A baloldali mindig van, a jobb oldali nem mindig. Feltételezem, hogy ami mindig van az a kuplung,de mi a másik?
Köszönöm

Előzmény: pasztortaska74 #344 hozzászólása



Köszönöm a segítséget, tökéletesen sikerült beállítanom a pengét.smile thumbup

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni alternáló kasza penge beállításban. Egy al-co farmer 710-es önjáró gépről van szó. A lucernát nagyon szépen vágja, de a sűrű vékony szálú fűnél vagy betorkollik, vagy ha nem, akkor elfekteti és vagy elvágja, vagy nem, vagy vagy félig elvágja-félig nem.
Mi lehet a probléma? A kés egyébként élesnek tűnik.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
Rosszul kelt az elvetett mag? Mutatjuk, mi lehet az oka
Rosszul kelt az elvetett mag? Mutatjuk, mi lehet az oka
Mind a magvetésnél, mind a műtrágya-kijuttatásnál elengedhetetlen a precízió.
Hirdetés
Kincset ér a szalma, ha a tarlón marad!
Kincset ér a szalma, ha a tarlón marad!
Mutatjuk, hogyan nyerhető szerves tápanyag a szalmából.
KRONE AMT 5000 CV,  5 MÉTERES VONTATOTT TÁRCSÁS KASZA SZÁRSÉRTŐVEL
KRONE AMT 5000 CV, 5 MÉTERES VONTATOTT...

2.550.000 Ft

HARDI 850 LITERES FÜGGESZTETT PERMETEZŐ,  12 MÉTERES SZÓRÓKERETTEL
HARDI 850 LITERES FÜGGESZTETT PERMETEZŐ,...

550.000 Ft

RAU ROTOTILLER 3 m-es,  TÖMÖRÍTŐHENGERREL
RAU ROTOTILLER 3 m-es, TÖMÖRÍTŐHENGERREL

1.100.000 Ft

Birka eladó
Birka eladó

55.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]