Sándorfy András, a Dow AgroSciences marketingvezetője és Tury Anikó az Agroinform.hu mezőgazdasági portál marketingvezetője is örömét fejezte ki, hogy ilyen sokan játszottak az Olimpia játékban. A kampány ötletétől kezdve a sikerekig mindketten beszámoltak.

- Hogyan született meg az Olimpia-kampány ötlete?

Sándorfy András: - A Dow Chemical a 2012-es londoni játékoktól az Olimpiák hivatalos vegyipari támogatója. A Dow AgroSciences, mint a Dow 100 százalékos leányvállalata kapcsolódik ehhez a világméretű sporteseményhez. Így részesülhettünk abban a lehetőségben, hogy a 2016-os riói olimpia egyik legfontosabb hívószavát, azaz a fenntarthatóságot, mint üzenetet átadjuk a hazai gazdálkodóknak. Ennek a projektnek a legjelentősebb része a brazil mezőgazdasághoz köthető, melyben új gyomirtási technológiákat és precíziós gazdálkodást is alkalmazott a vállalat, illetve olyan környezetbarát karbonkibocsátási megoldásokkal állt elő, amellyel 500.000 tonna széndioxid mennyiséget sikerült megspórolni és nem kijuttatni a levegőbe. Természetesen a jövőbeni projektekre vonatkozóan még ambiciózusabbak a vállalat tervei.

Innen jött az ötlet, hogy egy olimpia-kampánnyal itthon is felhívjuk a fenntarthatóságra a figyelmet. Továbbá elmondjuk a hazai termelőknek, hogy a Dow AgroSciences olyan gazdálkodást támogató megoldásokat nyújt számukra, amelyekkel a profitábilis termelés mellett hosszú távon, fenntartható és környezetbarát módon tudják a termékbiztonságot megtartani.

Tury Anikó: - Az alapvető kiindulási alap egyértelmű volt: a Dow Chemical, mint az olimpiai játékok hivatalos szponzorának magyarországi leányvállalatával a Dow AgroSciences Magyarország Kft.-vel kiváló partneri kapcsolatot ápolunk. Az előbb említett nemzetközi támogatás, illetve az, hogy a egyik legnagyobb növényvédőszer-forgalmazó vállalat és hazai viszonylatban a leglátogatottabb online agrármédia közösen valósítsa meg ezt a kampányt, nem volt kérdés.

Sőt tulajdonképpen a téma kapcsolódása sem volt az, hisz úgy gondolom, hogy maga a gazdálkodás is egyfajta élsport. Minden egyes nap új kihívásokkal kell szembenézni, hatalmas szorgalommal, kitartó és sokszor nagyon nehéz munkával kell válaszolni az élet adta kihívásokra, sokszor már a határokat feszegetve – akár csak ha az időjárást vagy a terménykereskedelmet tekintjük mezőgazdasági szempontból, akár átfogóbb értelemben korunk globális kihívásaira gondolván.

Az Olimpia játék nyerteseinek nevét IDE KATTINTVA találják meg.

Olimpia

- Hogyan értékelik a kampány sikerét?

T. A.: Olyan átfogó nyereményjátékot, display és tartalmi együttműködést valósítottunk meg, amelyben látogatóinkat folyamatosan informáltuk és aktivizáltuk is egyben. Az augusztus 9-től 21-ig tartó kéthetes kampányidőszakban összesen 22 cikkünkben érintettük az olimpia témát: minden nap friss képes hírrel jelentkeztünk, fókuszálva természetesen a hazai csapatra, embert próbáló küzdelmeikre, és nem utolsó sorban a sikerekre. Továbbá időjárás rovatunkban is naponta kitekintettük a rióii aktuális időjárásra, ezzel is közelebb hozva a mezőgazdaságot és a sportot egymáshoz, illetve a látogatókhoz.

Nagyon örülünk, hogy hazánk ilyen jó eredményeket ért el 2016-ban – ez is azt bizonyítja számunkra és bízunk benne, hogy látogatóink számára is, hogy küzdeni márpedig érdemes. A kampány több mint 1.000.000 megjelenéssel zárult és volt olyan olimpiai Nap képe cikkünk, amely már a megjelenése napján 18.000 kattintást ért el és több mint 17.000 felhasználó tekintette meg. Olimpia játékunkban több százan vettek részt, kisorsolásra kerültek a nyertesek, akiknek ezúton szeretnék az Agroinform.hu nevében gratulálni, olvasóinknak pedig megköszönni, hogy velünk tartanak.

S. A.: Nem véletlen, hogy a kampányt online felületen indítottuk el közös együttműködésben az Agroinform.hu mezőgazdasági portállal, ezzel is hangsúlyozni kívántuk, hogy mennyire fontos számunkra a jövő és jövőbe mutató innovatív alkalmazások használata – mint például az internet és az általa adott lehetőségek. Nagyon sikeresnek tartom az egész kampányt, teljes mértékben beváltotta a hozzá fűzött reményeinket, elvárásainkat.

Egyben kellemes meglepetéssel vettük tudomásul, hogy rengetegen játszottak a Dow AgroSciences Magyarország által felajánlott olimpia logós nyereménycsomagokért. Ennek kifejezetten örülünk, hiszen számunkra ez is azt mutatja, milyen nagyfokú érdeklődést mutatnak az agrárium szereplői mind az Olimpia és hivatalos támogatója, a Dow AgroSciences vállalat által képviselt értékek iránt, mind pedig az agrárinformatikai megoldások iránt. A jövőt tekintve ebben az irányban haladunk tovább, hiszen az agrárium nem lehet meg fejlődés nélkül. Mára már a szakócától eljutottunk a precíziós gazdálkodásig – ez maga az út, hogy az élelem és az élelemhez való jutás biztonsága 2016 után is biztosított legyen az emberiség számára.