Az előrejelzés irányt mutat a termelőknek és a feldolgozóknak szerződéseik megkötéséhez, illetve módosításához.

Lukács László kifejtette: az EU-ban az utóbbi egy évben két-három százalékkal csökkent a tejtermelés, miközben világszerte nő a kereslet, ezért emelkedik a tej ára. Magyarországon a tej felvásárlási ára 96-105 forint között mozog literenként. Az ügyvezető jelezte ugyanakkor, hogy az exportpiacon elérhető akár a 40-42 eurócentes - 120 forintos - literenkénti ár is.

Lukács László beszélt arról is, hogy a tejágazat szereplői szeretnék elérni, hogy egyes tejtermékek is -  a sertés- és baromfihúshoz hasonlóan - bekerülhessenek az áfacsökkentési körbe. Javasolják, hogy a folyadéktejet, a félkemény sajtot (trappista sajtot), valamint a tehéntúrót is az áfacsökkentés körébe sorolja a kormány. Lukács László erre látna lehetőséget, mivel a tejágazatot ugyanolyan problémák sújtják, mint a sertés- és baromfiszektort.

Az ügyvezető igazgató beszámolt arról, hogy a tejágazati szakmai napon olyan fejlesztési elképzeléseket vitattak meg a szakemberek, amelyek a 2014-2020 közötti uniós költségvetési időszakban valósulnának meg. Ezek célja, hogy a magyar tejágazat mostani 1,7-1,8 milliárd literes termelése a 2020-as évek elejére 2,0-2,2 milliárd literre emelkedjen. Ezzel a mostani 160 literes egy főre jutó fogyasztás 200 literre emelkedhetne.

Cél az is, hogy a tejágazat exportja a jelenlegi 400 ezer tonnáról 600 ezer tonnára nőjön, ugyanakkor az importáru részesedése a magyar tejpiacon 20 százalék alá csökkenjen.

Az ügyvezető igazgató tájékoztatott arról, hogy a tejágazati szakmai napon Feldman Zsolt, a Vidékfejlesztési Minisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára átadta a szakmaközi szervezeti elismerést bizonyító dokumentumot a terméktanácsnak, ezzel hivatalosan is szakmaközi szervezetté vált. A rendezvényen egy korábbi megállapodásnak megfelelően a Tej Terméktanács és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara együttműködési megállapodást kötött.

Lukács László emlékeztetett arra, hogy a Tej Terméktanács nemcsak a szakmai szervezetekkel, hanem az élelmiszer-kiskereskedelemmel is együttműködik. Éppen zajlik a Magyar Tejhét  promóciós kampány, amely a jövő hét csütörtökig tart - tette hozzá.