Az ALDI felelős vállalatként figyel a piaci folyamatokra, illetve a beszállítók körülményeire és igényeire, ezért olyan megállapodásokra törekszik, amelyek egyaránt előnyösek a termelők és a gyártók számára is – írja sajtóközleményében az áruházlánc. A tejtermékek beszállítói által korábban jelzett piaci folyamatokat is figyelembe véve az ALDI, amely május óta a Tej Terméktanács tagja, Magyarországon szeptember eleje óta magasabb áron veszi át a friss és tartós tejet, továbbá a magyar beszállítóktól érkező alapvető tejtermékeket, például a tejfölt vagy a trappista sajtot.

Az áruházlánc összesen 18 tej-, illetve tejtermék esetében fizet magasabb árat a beszállítók számára, ezt azonban az esetek túlnyomó többségében nem hárítja át a vásárlókra, mivel az érintett 18 termék közül 16 esetében változatlan árakkal találkozhatnak a fogyasztók az ALDI üzletek polcain.

Nemrég a tejtermelők bírálatai miatt a Lidl is bejelentette, hogy megemeli minden hazai tartós és friss tej átadói árát, és változtat az érvényben levő szerződéses árakon. A vállalat ezzel a lépésével szeptember 1-je óta minden érintett tejtermék átadói árát legalább 10 forinttal megnövelte. A termelők ugyanis kritizálták a kereskedelmi láncokat, amiért a magyar tejért és tejtermékekért túlságosan alacsony árat fizetnek, miközben jelentős mennyiségű olcsó importterméket árulnak.

tejipar

A fogyasztók nem érzik az áremelkedést – fotó: iStock

„Fontosnak tartjuk, hogy a Tej Terméktanáccsal és Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával együttműködve támogatni tudjuk a hazai tejtermelőket és tejfeldolgozókat, hiszen ők biztosítják vásárlóink számára a magas minőségű friss és tartós magyar tejet, és a közkedvelt tejtermékeket. Az ALDI a friss tej esetében 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, de számos, a fogyasztók által közkedvelt tejtermék is honi beszállítóktól származik” – idézi a közlemény Székács Tibort, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatóját.

Az áruház egyik legnagyobb beszállítója az Alföldi Tej Kft., amelynek 102 tejtermelő a tulajdonosa, így a magasabb átvételi ár közvetlenül a tejtermelőkhöz jut, és direkt módon érvényesül az ALDI által nyújtott segítség.