Tovább folytatódik az együttműködés a Földművelésügyi Minisztérium (FM) és a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. között. Az FM partnere a tizenkét éve alapított nonprofit társaságnak, mely származást és eredetet tanúsító védjegyeivel a hazai áruk könnyű azonosíthatóságát segíti és ezzel növelni kívánja a magyar termékek iránti keresletet.

A védjegyeket ma már 160 cég mintegy négyezer termékén láthatjuk. A védjegyek fellelhetők azon termékeken, melyek száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készültek, ezeken a „Magyar Termék” feliratot tüntetik fel. A “Hazai Termék” elnevezésnél az élelmiszernek hazai feldolgozásúnak és az összetevőket tekintve legalább felében magyar származásúnak kell lennie. A nálunk feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó élelmiszereket „Hazai Feldolgozású Termék” elnevezéssel jelölik.

élelmiszer

„Magyar Termék” feliratot az kaphat, amely száz százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült – fotó: Shutterstock

A Magyar Termék védjegyrendszerben független szakértői vizsgálat tanúsítja a termék eredetét, megbízhatóságát. A védjegyeket a Budapesti Gazdasági Egyetem Marketing Intézetének 2017-es kutatása szerint az áruk eredetére kíváncsi fogyasztók 94 százaléka ismeri. A felmérések szerint a védjegy üzenete is eljut a fogyasztókhoz: a termék származási helyét fontosnak tartó megkérdezettek 71 százaléka a Magyar Termék védjegyes árut megbízhatóbb eredetűnek tartja a többi terméknél.

A felsorolt védjegyekkel ellátott élelmiszerek természetesen megfelelnek a „magyar termék rendelet” szigorú követelményeinek is. Az együttműködéssel a Földművelésügyi tárca kiemelt célja, hogy támogassa a magyar élelmiszerek fogyasztásának növekedését, a magyar élelmiszer előállítókat, továbbá felhívja a figyelmet a magyar termékek fogyasztásával járó előnyökre.