Válasz #2492. hozzászólásra
SZIASZTOK! A szomszéd község hatalmas TSZ ében voltak és vannak Ferguzonok Na azok mikor megjöttek az óriási nagy szám volt! Ök mentek vele éjel nappal árkon bokron keresztül! Eszméletlen uj dimenzió volt akor az a hatalmas teljesitménmykb 4.t buzát és eszméletlen fénymagot vágtak na meg napraforgót..Én fénymagban láttam öket alig akartam elhinni amit látok.Faterom át is ült egyik gépészhez hogy közelröl lássa délután kb5 kor még az ember vagy tizen valahány hekt.akart még vágni ami akor egy105 dom egész teljes napra elég volt!! Voltak késöbb meghibásodások de a nagyí cég elbirta. És Szórás is rendesen de ott a cél a gabona töbségének a lementése volt és nem a maradék 2% ra való vigyázat.Én még életemben ojan fényes behordó csigát nem láttam és azóta sem mint azoknak! Akor valami 800hA KALÁSZOST VÁGTAK A FÉNYMAGAL EGYÜTT DE MINT A SIN AUTÓ!!! dE MÁRA MÁR KOPOTT A FÉNYÜK DE SOK MÉG MAIS ÜZEMEL NÁLUK!!
Így van!
két éve rengeteget szívtam vele,bérmunkát is muszály voltunk igényelni kukoricára.
eljött az ideje, megélte a kamaszkort,amit minden claas vagy jd megfog ha odaér.
Mi évente 5-600hektárt arattunk vele,3évig matyókhoz jártunk 100-hektárokat végni,meg otthoni rengeteg maszek. 4500órát csépelt kb eddig.
kamaszkorból kijavítottuk és most megy,reméljük még jó ideig. Lemezei galvanizáltak,kicsit a teteje kezd rozsdálni a farán, de ez a gép szín alatt nem állt egy percet sem. Klímája példaértékű, mind idáig hozzá sem volt nyúlva,az új nyúlakban évente kell töltögetni,mindig elszökik valahol.
alapon 105lovas, szántóföldi terheléskor 112, szállítási terheléskor 125lóerő maximális teljesítményt tud leadni.
Akinek van aztmondja,hogy ezeknek az adatoknak a tetejét tudja a gép, van kellő önsúlya, kukorica sor között elfér.
Fogyasztása nagyon alacsony, és maga a gép odafigyelve karbantartva örökös.
elkell felejteni a 4,2-es tárcsát utánna,mint ahogyan sokan írják,hogy a 110lovas JD-jükkel ilyeneket rángatnak meg egyebek...
Nekünk is van ilyenre beadva,kicsit később mesélek róla:-)
beállítani tudni kell egy gépet. Én nem a levegőbe beszélek,írtam régebben is,hogy eljöhet akit érdekel valamelyik gép is akár.
Lucernát nem arattunk még vele. A repcét nem szereti annyira,meg a zöld szárú napraforgót,amikor foltokban megmarad ilyen állapotban a makuka.
Repcében 5-6-al megy kényelmesen,persze ez sokmindentől függ.
7,4literes Ford motoros,170lóerős. vagyis örök életű.
4soros régi FKA adapter van rá. A 6sorossal az a baj,hogy orrabuktatja a gépet. Elég neki a 4soros. Van itt újabb TC,az már 220lovas Iveco motoros,6sorossal,de kicsit nagyolja,5sorost szeretett volna,csak elvitték az orra elől.
A miénkre tökéletes a 4soros.
Leszedtünk vele 100hektár kukoricákat is símán. Ezzel repűl a kukiban.
Errefelé is van egy szövetkezetnek TC56 ha jól emlékszem. Régabb aratott nekem is bérbe... siralmas volt. Nem tudom hogy a kezelő e volt a e fax vagy a gép de olyan sűrű árvakelés volt a gép vonalába hogy lefojtotta saját magát. Egyszer vágott lucernát is... nem csépelte ki a csigákat. Csigástul ment az anyag a tartályba aztán utána otthon szépen ki kellett csépelnem... nagy élmény volt. Bár ez biztos kezelői hiba volt. Szóval nekem sárga-kék gép ne jöjjön látótávolságon belülre. Sulyosbítja a helyzetét hogy ford embléma is van rajtuk amivel megint csak erősen hadilábon állok.
tudok címet tel számot aki szerez Neked kisebb Fergát
mondjuk 32-34-est. 5körúli asztallal,5ládás,toklászvisszahordó a dobra megy,nem malmos téma. és az már piros :-)
a napokban 9-kor már 30fok volt,de a harmat nálunk 10-től hamarabb ritkán száll fel. Este bezzeg 8-kor lejön,nem is kevés.
itt ilyen a mikroklíma.
szóval reggel is van meleg főleg napon.
7-től 10-ig egy félórás reggelit beiktatva,ennyi idő kell a gépre reggel, persze ha nem kell szerelni mást. Zsírozni, fújni minden szűrőt,mosni mindent, szíjjakat átnézni,ha kell spanolni, láncokat szintúgy,olajokat, tengelyekre,csapágyakra szilentekre rálesni minden rendben van e. Kabint pucolni,ablakokat,szemetet kihányni,asztalt végignézni,pengéket bedobóujjakat rángatót...
én ennyi időt rászánok.
és még tankolok is haha
A TC-től tisztábban nehéz szedni,aranytisztán szed és nem szór különösképpen. Persze ha nagyon űzöd akkor kicsit kezd,de a tisztaság akkoris marad.
A Ferga kicsit más. Az teljesítménykombájn,annak tolom jobban. Szórni az sem szór,de egy hajszállal szemetesebben szed. Bőven jó, de a TC akkoris jobb. Azt mondják az 514-es szed a legtisztébban jól belőve,szerintem a TC,és még tud hektárra is.
Annak idején a matyók nem véletlenűl velünk meg mégegy TC-vel vágatták a vetőmagjaikat,pedig ottvolt nekik 6 vagy 8 TX66 meg egy csomó másik bérkombájn is.
A 38-nál azt vettem észre,hogyha rossz a termés és nem tolom neki eléggé akkor szór. Magyarán olyan mintha kis asztallal menne. Olyankor kicsit szórogat.
Búzában néztük, a nyúl meg a ferga is négyzetméterenként 6-10szem búzát pergetett el,mi így állítottuk be őket.
Bár már írtam, de leírom megint, hogy van egy barátom, aki saját bevallása szerint jd buzi, van is elég sok jd trakijuk, de kombájnba szerinte csakis is a claas jöhet szóba.
Maraciéktól nem messzire levő telepen is van jópár jd traki, még gumihevederesek is, és ott sorakozik kb 5-6 lexion is.
Persze! A Fergán feltudom nyitni a porleválasztót a hűtő elől, a klíma hűtőradiátorát is felhajtom a motor hűtője elől és szemből jól kilehet mosni a hűtőt. Úgy szoktam,hogy vagy 1200-as fordúlaton jár a motor reggel beindítás után kicsivel,és úgy mégjobban szívja át a témát,jól kilehet pucolni. melegben jobban is esik néhány csepp víz az arcra mint két légkör por
Minden reggel lekell mosni a motort és terét,kipufogót,hűtőt,meg ezek alatt is!
Kell egykét kanna víz is a gép tetejére! Jut eszembe a poroltóval énis cinkes vagyok,mert múltkor levettem hogy felfogatom a lépcsőre és lent is maradt :-)
Annak a JD-nek amúgyis jól elvan dugva a motorja jó mélyen, és alatta pucolni nem szeretik.
Képről jó. Elkellene adni a TC-t,vagy 8-9millába, megvenni ezt vagy 4,5-ért,még ha rászámolok egy miskát is mert nemtudni milyen lehet,akkoris 5,5 és van mégegy fain nagy Ferga kijavítva. Csak sok munka lenne vele szétkapni meg kicserélni minden csapágyat szilentet éket ....nekem mellette aratni,szárítani szántani is kell,télen meg nemlehet szerelni a fagyokban,nincsen akkora műhelyünk.
Ja és még pénz is maradna vagy 3Forint mellette hihíííí
A miénk 96-os hangsúlyozom szerintem nem ér 12millát.
Az a 38-as tuti a régebbi, de azok is jók.
A szerelgetés valóban nemjó dolog annyira.
Egyébként felszereltség teljesítmény fogyasztás...-t nézve ez nevetséges ár.Ha rendben van akkor jól is üzemel nagyon.
láttam most az ikr honlapján 38-ast 4,9-ért. az ára miatt meggyőző lenne, de nekem 5 méter alatti asztal kell, mert azzal lehet vonulni egész nap és nem kell szerelgetni. nézegetem a gépeket már régóta. jó árba tudnék venni jd 2056-ot, de elriszt a fogyasztása. felénk leginkább jd van. a class-ok jóval drágábbak. viszont 12-14 milla között nagyon szép és jó tc-ket lehet venni
Nemtudom mennyit ér,mert nem találtam eladó ilyet sehol.
Újonnan vettük 96-ban,csak mi dolgoztunk vele. Kétéve megállt a hidromotor,azóta nagyjavításon túlesett. új hidromotorok, törekasztal, felhordók sínjei, szinte az összes csapágy, sok szíj(dobvariátor,ürítőszíj...)főleg amik belül vannak, asztal kopócuccai kicserélve, hátsó gumik egy szezont futottak,bal első felet,jobb első régebbi,de még jó,majd talán jövőre csere mert kezd repedezni kis mértékben.
Generátor felújíttatva, új gázbowden meg minden ilyen téma.
Kétévet állt,előtte való szezonban a dobverőlecek a ferdefelhordó bele,a magfelhordók láncai,a többi lánc a gépen, néhány tengelyvég szakműhelyben felújíttatva... Foglalkoztunk egészen április óta a géppel,hogy teljes értékűen vissza állítsam a munkába. Megy is fainul. Hidromotor feszítőben,szecskázóban, hátsó kerekekben plussz könyöktengelyekben cseréltünk csapágyakat,talpast az éven. Ezeket reggelente karbantartási idő alatt megoldottuk,voltak hozzá cuccaink,berendezkedtünk a 13év alatt a géphez.
Szerintem ez marad akármi is történik. Vagy kétév múlva ha az Isten úgy akarja az MF-et szeretném lecserélni egy fiatalra. A kis TC megmarad úgymond parcellakombájnnak akkoris. A kicsi mellé van egy nagy,ez így jó mostis,később is jól ellehet osztani méretarányosan a melót ezáltal. A parcellakombájnozásról annyit,hogy tegnap 18hektárt nyomtam le vele, 13repcét, 5búzát és az eső vert ki félnyolckor a maszek táblából. Szóval tud terűletre is,hiába 4,5-ös asztala van "csak".
Na a Ferga is hasonlóan átlett nézve,csak ezen a csapágyak nem annyira,majd most kalászos és az őszi szezon között ledobom róla a sok gyárit ha jó ha nem. Ma is levettem az egész magfelhordót,mert egyik felső belső csapágyáról kiesett a porvédő és ezt hangal is mutatta már. Levettem az egészet,és cserélem az összeset amit itt elérek. Tavasszal ennek a szalamrázói alatt cseréltem csapágyakat,meg a rostaszekrények, törekasztalok...egész belét húztam ki átnézni,átszilentezni, tömítő gumikat kicserélni,felszegecselni újra pontosan, excenteres rángatókarokat(pingpongütőnek csúfolom) csapágyaztam ékeket cseréltem.... ilyenek.
szerintem ne vesszünk össze! ahogyan írták kinek a pap kinek a papné...
Arra is gondolni kell,hogy van egy nagy Ferguson traktorunk, lesz kicsi is, megvan a partnerünk,jó a kapcsolat,odavissza működik minden, no akkor mi a jó fenének kellene egy jd vagy claas pl.
Alkatrész nekem túl sok nemjött még,tavaly egy himbakar a rázószektorhoz, idén meg egy kaszarángató gömbfej, illetve kettő darab szíj. Ebből egyik elszakadt tavaly,másikat csak lecseréltem. Illetve gumi szilenteket kértem még igen!
Volt minden raktáron,a vasdarab nem,az csak az austrodieselnél osztrákban,mégis kétnap múlva nálam volt. Ha megyek érte hatvanig akkor másnapra megvan,csak akkor már nemvolt sűrgős.
Az a baj ilyentéren egyébként,hogy nincsen orszgos nagy cég mint claasnál pl az Axiál. Másrészről nem is annyira nagy baj ez, de ezáltal nincsen soktízmilliós alkatrészraktár az országban, illetve lehet,hogy menni kell a cuccért 200km-et mondjuk. Axiálnál azért annyi eladott klászkombájn után kell is lenni mindennek. De pl IKR-nél nagy hanyatlás lehet,mert a TC Newhollandomhoz szezonkezdés küszöbén nemtudtak bedobóujjakat,illetve ezek csúszópogácsáit adni,meg ilyesmi,többminden is volt. Pedig TC56-ból nem annyi van mint Fergusonból.
Másik baj,hogy sok izé agroker szalagro zetorvas meg ilyen maszek sza*ok eladnak néhány Ferga kombájnt,belemennek abba,hogy a támogatást beforgatják önrésznek aztán aztsem tudják,hogy hol van rajta a dobkosár állító vagy akármi.
Aki élelmes annak van minden. Vett itt egy haver 2007-ben egy új Activát. 255Le 5ládás Iveco motoros gép,gyönyörű a munkája, arcpirítóan keveset fogyaszt nehéz körülmények között is. Nembeszélve arról,hogy árban is jóval Claas alatt volt, persze nem PowerFlow asztalos,de mindegy a többi sem az. Neki tegnap kellett egy szíj,ma meglett neki,bár utaznia kellett érte.
Ezért kell olyan céggel szóba állni aki csek ezekkel foglalkozik. Ott azért van alkatrész is, pl az én gépemhez meg a Cereákhoz van mindenféle kopó vagy szezonális alkatrész. Majd ha ők is eladnak több kombájnt folyamatosan akkor kifog épülni teljes mértékben az egész palettához a hazai raktár biztosan.
Új még ez a dolog,kicsit kikell forrnia neki, venni kell gépet többet. Valahol Claas is kezdte.
Mert az,hogy ittott eladtak két új kombájnt az csak eladás volt semmi több. Egy új gépnél normál esetben partnerkapcsolat is épül ki, no ez a lényeg. és a Ferga kombájnnál is megkezdődött ez nyugi.
Ez az Activa kis kombájn ha nagy terűletekre nézzük,mégis közel ezer hektárokat arat minden évben.
Na látod most a lényegre tapintottál Fergis!
Ez a cél,egy ilyenre pályázok a jövőben!
Nekem ezek a kocka Cereák teccenek a legjobban, a 38-ra épűlnek,ismerem a gépet és arra gondolok,hogy mivel ez a mostani régicskével megtudom mit mikorra várhatok, berendezkedem lelkileg eszközileg kopó alkatrészileg szépen folyamatosan, aztán úgy jönne egy ilyen 7272 vagy 74. Inkább a 7272-es, nemkell nagyobb gép. Ha lottóznék és nyernék akkor Fortiát vennék.
kettőt hahaha:-D
Persze mi is szerelünk,hazudik aki azt állitja hogy nem,az a lényeg hogy hány órán belül tudod ujra üzemképessé tenni ,nincs idő napokig alkatrészre várni
Hello Fergis ,Dalmand rt-nél volt oriási Agco gépbemutató ,fotozás, még helikopterröl is fotoztak,hát a kombájnok nagyom leszerepeltek,kettő-három mindig rossz volt,mi meg az öreg "szar" Claasokkal meg csak arattunk,arattunk és arattunk
8348 hozzászólás
Válasz #2498. hozzászólásra
Helo
Ez kertészetire menne ez az MF? ha 105 lovas
Válasz #2492. hozzászólásra
SZIASZTOK! A szomszéd község hatalmas TSZ ében voltak és vannak Ferguzonok Na azok mikor megjöttek az óriási nagy szám volt! Ök mentek vele éjel nappal árkon bokron keresztül! Eszméletlen uj dimenzió volt akor az a hatalmas teljesitménmykb 4.t buzát és eszméletlen fénymagot vágtak na meg napraforgót..Én fénymagban láttam öket alig akartam elhinni amit látok.Faterom át is ült egyik gépészhez hogy közelröl lássa délután kb5 kor még az ember vagy tizen valahány hekt.akart még vágni ami akor egy105 dom egész teljes napra elég volt!! Voltak késöbb meghibásodások de a nagyí cég elbirta. És Szórás is rendesen de ott a cél a gabona töbségének a lementése volt és nem a maradék 2% ra való vigyázat.Én még életemben ojan fényes behordó csigát nem láttam és azóta sem mint azoknak! Akor valami 800hA KALÁSZOST VÁGTAK A FÉNYMAGAL EGYÜTT DE MINT A SIN AUTÓ!!! dE MÁRA MÁR KOPOTT A FÉNYÜK DE SOK MÉG MAIS ÜZEMEL NÁLUK!!
ez tetszetős adat; jó kötött talajt gyűrünk, ha ennyiből megáll akkor elégedett leszek!
Válasz #2496. hozzászólásra
Így van!
két éve rengeteget szívtam vele,bérmunkát is muszály voltunk igényelni kukoricára.
eljött az ideje, megélte a kamaszkort,amit minden claas vagy jd megfog ha odaér.
Mi évente 5-600hektárt arattunk vele,3évig matyókhoz jártunk 100-hektárokat végni,meg otthoni rengeteg maszek. 4500órát csépelt kb eddig.
kamaszkorból kijavítottuk és most megy,reméljük még jó ideig. Lemezei galvanizáltak,kicsit a teteje kezd rozsdálni a farán, de ez a gép szín alatt nem állt egy percet sem. Klímája példaértékű, mind idáig hozzá sem volt nyúlva,az új nyúlakban évente kell töltögetni,mindig elszökik valahol.
Válasz #2497. hozzászólásra
a fogyasztás szántásban relatív. amúgy 20 körül, de talajfüggő. nehéz munkánál 2000-es fordulaton 13 liter óránként
Válasz #2488. hozzászólásra
mivel csépeltél otthon?
Válasz #2491. hozzászólásra
alapon 105lovas, szántóföldi terheléskor 112, szállítási terheléskor 125lóerő maximális teljesítményt tud leadni.
Akinek van aztmondja,hogy ezeknek az adatoknak a tetejét tudja a gép, van kellő önsúlya, kukorica sor között elfér.
Fogyasztása nagyon alacsony, és maga a gép odafigyelve karbantartva örökös.
elkell felejteni a 4,2-es tárcsát utánna,mint ahogyan sokan írják,hogy a 110lovas JD-jükkel ilyeneket rángatnak meg egyebek...
Nekünk is van ilyenre beadva,kicsit később mesélek róla:-)
Válasz #2495. hozzászólásra
ez már t3-as! hogy fogyaszt mit szántasz mivel /ha
Válasz #2494. hozzászólásra
nyugi, csak dumálunk. nem fényezést kértem csak véleményt arróla gépről amit ismersz és használod. Szanberg is csak tapasztalatot ír.
Válasz #2491. hozzászólásra
attól füg milyen területen és mire akarod használni.
azok csak számok. nekem 100 pacis van, de azt mondják a tier3-as motorok bikábbak
Válasz #2474. hozzászólásra
Nem fényezem az enyémet vegyél TC-t majd megbánod!
Válasz #2487. hozzászólásra
bátyja?
beállítani tudni kell egy gépet. Én nem a levegőbe beszélek,írtam régebben is,hogy eljöhet akit érdekel valamelyik gép is akár.
Lucernát nem arattunk még vele. A repcét nem szereti annyira,meg a zöld szárú napraforgót,amikor foltokban megmarad ilyen állapotban a makuka.
Repcében 5-6-al megy kényelmesen,persze ez sokmindentől függ.
géptámra menne, csak nem tudom mennyit bír?
mert 105 112 125 ez mind az adatok között van
Válasz #2485. hozzászólásra
Náluk korábban kezdődik.
Mondjuk a port utálom én is a legjobban a kombájn takarításban, de csak levegőt használok.
Válasz #2486. hozzászólásra
7,4literes Ford motoros,170lóerős. vagyis örök életű.
4soros régi FKA adapter van rá. A 6sorossal az a baj,hogy orrabuktatja a gépet. Elég neki a 4soros. Van itt újabb TC,az már 220lovas Iveco motoros,6sorossal,de kicsit nagyolja,5sorost szeretett volna,csak elvitték az orra elől.
A miénkre tökéletes a 4soros.
Leszedtünk vele 100hektár kukoricákat is símán. Ezzel repűl a kukiban.
Válasz #2483. hozzászólásra
Errefelé is van egy szövetkezetnek TC56 ha jól emlékszem. Régabb aratott nekem is bérbe... siralmas volt. Nem tudom hogy a kezelő e volt a e fax vagy a gép de olyan sűrű árvakelés volt a gép vonalába hogy lefojtotta saját magát. Egyszer vágott lucernát is... nem csépelte ki a csigákat. Csigástul ment az anyag a tartályba aztán utána otthon szépen ki kellett csépelnem... nagy élmény volt. Bár ez biztos kezelői hiba volt. Szóval nekem sárga-kék gép ne jöjjön látótávolságon belülre. Sulyosbítja a helyzetét hogy ford embléma is van rajtuk amivel megint csak erősen hadilábon állok.
Válasz #2483. hozzászólásra
tudok címet tel számot aki szerez Neked kisebb Fergát
mondjuk 32-34-est. 5körúli asztallal,5ládás,toklászvisszahordó a dobra megy,nem malmos téma. és az már piros :-)
Válasz #2481. hozzászólásra
neked a tc-be mekkora a paripa? mekkora kuki asztalod van?
Válasz #2479. hozzászólásra
a napokban 9-kor már 30fok volt,de a harmat nálunk 10-től hamarabb ritkán száll fel. Este bezzeg 8-kor lejön,nem is kevés.
itt ilyen a mikroklíma.
szóval reggel is van meleg főleg napon.
7-től 10-ig egy félórás reggelit beiktatva,ennyi idő kell a gépre reggel, persze ha nem kell szerelni mást. Zsírozni, fújni minden szűrőt,mosni mindent, szíjjakat átnézni,ha kell spanolni, láncokat szintúgy,olajokat, tengelyekre,csapágyakra szilentekre rálesni minden rendben van e. Kabint pucolni,ablakokat,szemetet kihányni,asztalt végignézni,pengéket bedobóujjakat rángatót...
én ennyi időt rászánok.
és még tankolok is haha
Válasz #2482. hozzászólásra
semmi gond nincs vele. kitől lesz?
Válasz #2481. hozzászólásra
nagyon kacsingatok a tc-re, bár piros lenne
CSá! Kinek mi a véleménye a MF 5455 ről? Most szeretnék a héten foglalózni egyet
A TC-től tisztábban nehéz szedni,aranytisztán szed és nem szór különösképpen. Persze ha nagyon űzöd akkor kicsit kezd,de a tisztaság akkoris marad.
A Ferga kicsit más. Az teljesítménykombájn,annak tolom jobban. Szórni az sem szór,de egy hajszállal szemetesebben szed. Bőven jó, de a TC akkoris jobb. Azt mondják az 514-es szed a legtisztébban jól belőve,szerintem a TC,és még tud hektárra is.
Annak idején a matyók nem véletlenűl velünk meg mégegy TC-vel vágatták a vetőmagjaikat,pedig ottvolt nekik 6 vagy 8 TX66 meg egy csomó másik bérkombájn is.
A 38-nál azt vettem észre,hogyha rossz a termés és nem tolom neki eléggé akkor szór. Magyarán olyan mintha kis asztallal menne. Olyankor kicsit szórogat.
Búzában néztük, a nyúl meg a ferga is négyzetméterenként 6-10szem búzát pergetett el,mi így állítottuk be őket.
Válasz #2477. hozzászólásra
Bár már írtam, de leírom megint, hogy van egy barátom, aki saját bevallása szerint jd buzi, van is elég sok jd trakijuk, de kombájnba szerinte csakis is a claas jöhet szóba.
Maraciéktól nem messzire levő telepen is van jópár jd traki, még gumihevederesek is, és ott sorakozik kb 5-6 lexion is.
Válasz #2476. hozzászólásra
Melegbe már aratni kell, nem karbantartani.
Válasz #2475. hozzászólásra
szerintem elég üzembiztosak, jó a teljesítménye is. a munka minőséggel és a fogysztással vannak problémáim
Válasz #2475. hozzászólásra
aki jött volna hozzám vágni, annak 2056 van, egy másiknak 2058. nem vagyok megelégedve a tisztasággal és a szórással
Válasz #2473. hozzászólásra
Persze! A Fergán feltudom nyitni a porleválasztót a hűtő elől, a klíma hűtőradiátorát is felhajtom a motor hűtője elől és szemből jól kilehet mosni a hűtőt. Úgy szoktam,hogy vagy 1200-as fordúlaton jár a motor reggel beindítás után kicsivel,és úgy mégjobban szívja át a témát,jól kilehet pucolni. melegben jobban is esik néhány csepp víz az arcra mint két légkör por
Válasz #2474. hozzászólásra
Úgyis az lesz a legjobb! :))
Válasz #2473. hozzászólásra
mesélj a 2056-ról, de csak igazat. az axiálhoz most sokat beraknak és nagyon jó árba lehet venni
Válasz #2471. hozzászólásra
Mosni?
Inkább fujatni levegővel ha nagy porba dolgozol!
Válasz #2470. hozzászólásra
ilyen az enyém is, meg szerintem minden nagy kombájn hasonló. Tolni kell neki,állva nem lehet haladni :-)
Válasz #2467. hozzászólásra
Minden reggel lekell mosni a motort és terét,kipufogót,hűtőt,meg ezek alatt is!
Kell egykét kanna víz is a gép tetejére! Jut eszembe a poroltóval énis cinkes vagyok,mert múltkor levettem hogy felfogatom a lépcsőre és lent is maradt :-)
Annak a JD-nek amúgyis jól elvan dugva a motorja jó mélyen, és alatta pucolni nem szeretik.
Válasz #2464. hozzászólásra
4 tonnás búzába vonulással 10-12 liter az tényleg sok?
A JD-nek tolni kell és nem fogyaszt sokat,ha lassan mész vele akkor eszik!!!
Válasz #2465. hozzászólásra
Képről jó. Elkellene adni a TC-t,vagy 8-9millába, megvenni ezt vagy 4,5-ért,még ha rászámolok egy miskát is mert nemtudni milyen lehet,akkoris 5,5 és van mégegy fain nagy Ferga kijavítva. Csak sok munka lenne vele szétkapni meg kicserélni minden csapágyat szilentet éket ....nekem mellette aratni,szárítani szántani is kell,télen meg nemlehet szerelni a fagyokban,nincsen akkora műhelyünk.
Ja és még pénz is maradna vagy 3Forint mellette hihíííí
Válasz #2465. hozzászólásra
amiket én néztem az 2002-2003-as gépek
Válasz #2466. hozzászólásra
trehány volt. nem ismerte a kompresszort és a mosót. valamint nem volt poroltója.
Válasz #2464. hozzászólásra
Helló Géza
Bocs hogy bekapcsolodok az eszmecserébe. Láttad a haverod JD 1188-át.Érdekelne mi történt hátha tanúságos
Kössz
Válasz #2464. hozzászólásra
A miénk 96-os hangsúlyozom szerintem nem ér 12millát.
Az a 38-as tuti a régebbi, de azok is jók.
A szerelgetés valóban nemjó dolog annyira.
Egyébként felszereltség teljesítmény fogyasztás...-t nézve ez nevetséges ár.Ha rendben van akkor jól is üzemel nagyon.
Válasz #2463. hozzászólásra
láttam most az ikr honlapján 38-ast 4,9-ért. az ára miatt meggyőző lenne, de nekem 5 méter alatti asztal kell, mert azzal lehet vonulni egész nap és nem kell szerelgetni. nézegetem a gépeket már régóta. jó árba tudnék venni jd 2056-ot, de elriszt a fogyasztása. felénk leginkább jd van. a class-ok jóval drágábbak. viszont 12-14 milla között nagyon szép és jó tc-ket lehet venni
Válasz #2460. hozzászólásra
Nemtudom mennyit ér,mert nem találtam eladó ilyet sehol.
Újonnan vettük 96-ban,csak mi dolgoztunk vele. Kétéve megállt a hidromotor,azóta nagyjavításon túlesett. új hidromotorok, törekasztal, felhordók sínjei, szinte az összes csapágy, sok szíj(dobvariátor,ürítőszíj...)főleg amik belül vannak, asztal kopócuccai kicserélve, hátsó gumik egy szezont futottak,bal első felet,jobb első régebbi,de még jó,majd talán jövőre csere mert kezd repedezni kis mértékben.
Generátor felújíttatva, új gázbowden meg minden ilyen téma.
Kétévet állt,előtte való szezonban a dobverőlecek a ferdefelhordó bele,a magfelhordók láncai,a többi lánc a gépen, néhány tengelyvég szakműhelyben felújíttatva... Foglalkoztunk egészen április óta a géppel,hogy teljes értékűen vissza állítsam a munkába. Megy is fainul. Hidromotor feszítőben,szecskázóban, hátsó kerekekben plussz könyöktengelyekben cseréltünk csapágyakat,talpast az éven. Ezeket reggelente karbantartási idő alatt megoldottuk,voltak hozzá cuccaink,berendezkedtünk a 13év alatt a géphez.
Szerintem ez marad akármi is történik. Vagy kétév múlva ha az Isten úgy akarja az MF-et szeretném lecserélni egy fiatalra. A kis TC megmarad úgymond parcellakombájnnak akkoris. A kicsi mellé van egy nagy,ez így jó mostis,később is jól ellehet osztani méretarányosan a melót ezáltal. A parcellakombájnozásról annyit,hogy tegnap 18hektárt nyomtam le vele, 13repcét, 5búzát és az eső vert ki félnyolckor a maszek táblából. Szóval tud terűletre is,hiába 4,5-ös asztala van "csak".
Na a Ferga is hasonlóan átlett nézve,csak ezen a csapágyak nem annyira,majd most kalászos és az őszi szezon között ledobom róla a sok gyárit ha jó ha nem. Ma is levettem az egész magfelhordót,mert egyik felső belső csapágyáról kiesett a porvédő és ezt hangal is mutatta már. Levettem az egészet,és cserélem az összeset amit itt elérek. Tavasszal ennek a szalamrázói alatt cseréltem csapágyakat,meg a rostaszekrények, törekasztalok...egész belét húztam ki átnézni,átszilentezni, tömítő gumikat kicserélni,felszegecselni újra pontosan, excenteres rángatókarokat(pingpongütőnek csúfolom) csapágyaztam ékeket cseréltem.... ilyenek.
Válasz #2461. hozzászólásra
nekem is teccene a fergi kombájn csak ne lenne olyan baszott nagy asztala
Válasz #2456. hozzászólásra
szerintem ne vesszünk össze! ahogyan írták kinek a pap kinek a papné...
Arra is gondolni kell,hogy van egy nagy Ferguson traktorunk, lesz kicsi is, megvan a partnerünk,jó a kapcsolat,odavissza működik minden, no akkor mi a jó fenének kellene egy jd vagy claas pl.
Alkatrész nekem túl sok nemjött még,tavaly egy himbakar a rázószektorhoz, idén meg egy kaszarángató gömbfej, illetve kettő darab szíj. Ebből egyik elszakadt tavaly,másikat csak lecseréltem. Illetve gumi szilenteket kértem még igen!
Volt minden raktáron,a vasdarab nem,az csak az austrodieselnél osztrákban,mégis kétnap múlva nálam volt. Ha megyek érte hatvanig akkor másnapra megvan,csak akkor már nemvolt sűrgős.
Az a baj ilyentéren egyébként,hogy nincsen orszgos nagy cég mint claasnál pl az Axiál. Másrészről nem is annyira nagy baj ez, de ezáltal nincsen soktízmilliós alkatrészraktár az országban, illetve lehet,hogy menni kell a cuccért 200km-et mondjuk. Axiálnál azért annyi eladott klászkombájn után kell is lenni mindennek. De pl IKR-nél nagy hanyatlás lehet,mert a TC Newhollandomhoz szezonkezdés küszöbén nemtudtak bedobóujjakat,illetve ezek csúszópogácsáit adni,meg ilyesmi,többminden is volt. Pedig TC56-ból nem annyi van mint Fergusonból.
Másik baj,hogy sok izé agroker szalagro zetorvas meg ilyen maszek sza*ok eladnak néhány Ferga kombájnt,belemennek abba,hogy a támogatást beforgatják önrésznek aztán aztsem tudják,hogy hol van rajta a dobkosár állító vagy akármi.
Aki élelmes annak van minden. Vett itt egy haver 2007-ben egy új Activát. 255Le 5ládás Iveco motoros gép,gyönyörű a munkája, arcpirítóan keveset fogyaszt nehéz körülmények között is. Nembeszélve arról,hogy árban is jóval Claas alatt volt, persze nem PowerFlow asztalos,de mindegy a többi sem az. Neki tegnap kellett egy szíj,ma meglett neki,bár utaznia kellett érte.
Ezért kell olyan céggel szóba állni aki csek ezekkel foglalkozik. Ott azért van alkatrész is, pl az én gépemhez meg a Cereákhoz van mindenféle kopó vagy szezonális alkatrész. Majd ha ők is eladnak több kombájnt folyamatosan akkor kifog épülni teljes mértékben az egész palettához a hazai raktár biztosan.
Új még ez a dolog,kicsit kikell forrnia neki, venni kell gépet többet. Valahol Claas is kezdte.
Mert az,hogy ittott eladtak két új kombájnt az csak eladás volt semmi több. Egy új gépnél normál esetben partnerkapcsolat is épül ki, no ez a lényeg. és a Ferga kombájnnál is megkezdődött ez nyugi.
Ez az Activa kis kombájn ha nagy terűletekre nézzük,mégis közel ezer hektárokat arat minden évben.
Válasz #2459. hozzászólásra
szerintem el kéne adnod a tc-t és venni helyette egy fergát. mennyibe fájna a tc?
Válasz #2439. hozzászólásra
Na látod most a lényegre tapintottál Fergis!
Ez a cél,egy ilyenre pályázok a jövőben!
Nekem ezek a kocka Cereák teccenek a legjobban, a 38-ra épűlnek,ismerem a gépet és arra gondolok,hogy mivel ez a mostani régicskével megtudom mit mikorra várhatok, berendezkedem lelkileg eszközileg kopó alkatrészileg szépen folyamatosan, aztán úgy jönne egy ilyen 7272 vagy 74. Inkább a 7272-es, nemkell nagyobb gép. Ha lottóznék és nyernék akkor Fortiát vennék.
kettőt hahaha:-D
Válasz #2457. hozzászólásra
Hitványnak nem nevezném,valahogy nem jol vannak összerakva,amig Fendtként is árulják őket
Válasz #2455. hozzászólásra
Ennyire hitványak a fergák?
Válasz #2433. hozzászólásra
Persze mi is szerelünk,hazudik aki azt állitja hogy nem,az a lényeg hogy hány órán belül tudod ujra üzemképessé tenni ,nincs idő napokig alkatrészre várni
Válasz #2439. hozzászólásra
Hello Fergis ,Dalmand rt-nél volt oriási Agco gépbemutató ,fotozás, még helikopterröl is fotoztak,hát a kombájnok nagyom leszerepeltek,kettő-három mindig rossz volt,mi meg az öreg "szar" Claasokkal meg csak arattunk,arattunk és arattunk