Atti212-nek!
A vezérművön a komandót érted?
Nekem akkor van hidivel gond ha egész nap dolgozom vele szántok tárcsázok,különben nincs vele baj. Csak a nap végére már lassabban emel,de emel!!!
Én is normál hidraulika olajat használok > SAE 90 asszem.
Nem melegszik fel huzamosabb emelgetés után sem, pl kiskertek tárcsázása ahol sokat kell emelgetni.
A vezérműtömbből nem hallassz valami süvítő hangot ?
Mennyi idő alatt melegíti fel?
Alapjáraton már nem is tud emelni ha felmelegedett?
De volt itt szó a váltóról is;-miért van az hogy lassú harmadikból is meg gyors harmadikból is őrülten morog a váltóban valami? Maxi gázon hajtom elég sokat úgy nem morog annyira(elviselhetőbb).
Ötlete vagy tapasztalata van valakinek?
Á még valami valaki rakott-e már fel nagyobb méretű hátsó-külső gumit a gyárinál? Alacsony beállításnál.
Válasz #4204 hozzászól
Üdv!
Peresze, hogy a hidraulika rendszer szinte bármely folyadékkal működőképes akkár a sima csapvíz is alkalmas lenne a feladat ellátására csak egy baj van vele koróziót okoz. Szerintem azt kell eldönteni, hogy az adott hidraulika rendszerünkhöz milyen sűrűségű folyadékot használjunk, hogy elérjük a kívánt hatást. Az Oroszok szerint ez a motorolaj, hisz azzal mindenki tisztába van egy sűrűbb halmazállapotú folyadék nagyobb nyomást képes létre hozni, mint egy hígíbb halmazállapotú folyadék.Szóval üzemi hőmérskleten a folyadéok sűrűsége változik hígabb lesz a hígabb folyadék egy kopottabb szivattyú esatén már nem bír elegendő nyomást létrehozni ezért hibák léphetnek fel,egy sűrűbb folyadék(motorolaj)ezért képes a szivattyú nyomását növelni.csak azt akarom kifejezni, hogy egy t-25 esetén a motorolajjal üzemeltetett hidraulika rendszer tovább működő képes a hagyományos hidraulika olajjal szemben.
De maga a generátor hatásfoka jó az orosznál is nem? Csak a kis feszültség/nagy áramú egyenirányítás rontja el, rosszul gondolom?
Vagy a fesszabályzás miatt már egyenirányítás nélkül is rossz a generátor hatásfoka?
Válasz #4214. hozzászólásra
köszi a segitséget
ahogy láttam , már volt bontva a kábelköteg pont ott a generátor magasságába. a kormányművet még nem tudom hogy hogyan jön ki mert ez orbitos. lehet csak lekötöm a csöveket és ennyi. akkor azt mondod hogy az a sok kábel ott marad? huh érdekes, van ott bőségesen belőle, megy minden felé....
akkor te ezt a fülke leszedést ugy mondod nekem hogy a fülkét tulajdonképp csak fölemelem? mert én gy gondoltam hogy ledobom mellé
de akkor csak fölemelem
Ha az a kábel ami megy előre a lámpákhoz nincs még ledugózva ajánlatos rátenni egy dugót...akkor nem ke állandóan kábelozni csak a széthúzod és kész...én a generátornál vágtam el.ez jó ha széjjelhúzod a trakit is...
az a sok kábel szinte mind ott marad...Ami előre megy csak azt kell megbontani..az első lámpákhoz...meg a testkábelt ami a kipufogó tőcsavarján van..és a generátort.meg az önindítót ke lekötni..ennyi..én a kormányoszlopot is kiszedem mert akkor nem ke olan magasra emeni...de ha fel tudod olan magasra emeni akkor nincs rá szükség..még a trepniket ke kiszedni..azt a kettőt amin a lábocskád van...ja és a gázrudazta ami még útban lesz..de azt ígyis úgyis lekötöd ha trepnizel..most más nem jut eszembe..meg ugye a négy fülketartó csavar..ja és a fordulatszámérő spirál,meg az olajnyomáscső...
a fülkét bonyolult leszedni? mire kell figyelnem a leszedésnél? annyit már lefigyeltem hogy 4 gumibakon van, meg azt hogy annyi kábel van a müszerfal alatt hogy én azt ha megbontom, tui hogy utána nem tudom majd helyrerakni
Oké!!!Ha tudok segítek!!!Ne az irányváltót dobálja ki akkor,nincs jelentősége...Én mikor összedobtam a váltót,minden fokozat kapcsolását végigpróbáltam többször...és mikor láttam hogy minden kerék szépen kapcsolódik egymáshoz,akkor raktam csak rá a váltófedelet...te is ha leszeded a váltófedelet,leengedett olajjal alapjáraton meghajthatod..bizos hallani fogod honnan jön a kerr
egés..
üdv!
hát ma addig jutottam hogy ezt amit mondtál ,össze is hangoltam, és nem lehet kivenni sebességből. a kuplungot lenyomom félig csak aztán engedi ki. deviszont az irányváltó kart mintha előbb hagyná kivenni sebességből, de gondolom ennek nincs nagy jelentősége.
ahogy vizsgálgattam, pont határon volt ez a reteszelő szerkezet. most áthangoltam ahogy mondtad. már csak az a darálós hang bánt nagyon. de úgy érzem hogy leszedem a fülkét és átnézem a váltót. és szerintem ha odajutok a segítségedet fogom kérni
Válasz #4207. hozzászólásra
Szeva sógi.
Multhéten a fenenagy hófúvásban húzgáltam az árokból kocsikat,és terep 1-be difizárral kidobta a gangot.
+próbálom én is holnap ezt a manővert amit írtál.
Mivan,ha ez jól műkszik?...mármint a féluton oldó reteszelés.
Szia!!!Holnap azt próbáld meg hogy berakod sebességbe,és engedd fel a kuplungot...próbáld kivenni sebességből a váltókart.ha nem megy,lassan nyomd lefelé a kuplungot,közbe próbáld kivenni sebességből...Ha félúton engedi ki sebességből a kart,akkor a reteszelő jól működik...mindezt álló motornál tedd..
Ez elég laikus megközelítés.
Az hogy motorolajat ír a gépkönyv, azért van, mert annyira igénytelen a hidraulikája, hogy nyugodtan önthetsz bele motorolajat is.
Az, hogy az mtz szervó szivattyúja van rajta, teljességgel ín releváns.
Üdv,akkor gondolom előre is szereltél fel munkalámpát. Annak honnan oldottad meg a ellátását? Meg a hőkioldó biztosítékon állítottál valamit? Amúgy az MTZ generátor tökéletes, nekünk T30-on több mint 5 éve szuperál!
Azért a négy munkalámpát ne egy kapcsolóra tedd.A rádió,óra,fékl.össz fogyasztása minimális,viszont a munkalámpák ha mind be van kapcsolva 220-watt!!Ez a lóerőből 1-1,5-et vesz el!!
Rossz is, meg elég sok fogyasztót szereltem fel a trakira (4 munkalámpa, sárgafény, plussz féklámpa, digitális óra, radió stb. )ezért is szeretnék egy nagyobb kapacitású generátort felrakni.
Válasz #4194. hozzászólásra
Nyugodtan felrakhatod,nincs semmi jelentősége.Szükséged van a plusz teljesítményre vagy csak rossz?Elenyésző a fogyasztási többlet.
Sziasztok!
Megtudná nekem valaki mondani hogy a vlagyiba eredetileg hányas hidraulika olaj való?
Mert eddig egész napos munka után felmelegedett a hidraulika olaj.Eddig 68-ast használtam. Ma kiszereltem a gyári "kabinfűtést"amivel eddig hűtöttem a hidraulika olajat,ha már nagyon lassan akart emelni.
25342 hozzászólás
Horgasinak>

Találtam neked egy képet, ahol nem csak a kép sarkában látható az orbit.
És mit szóltok az új vlagyikhoz?


http://www.belarus.com/parts.htm
Válasz #4231. hozzászólásra
Te véletlenül nem vajdasági vagy?
Válasz #4240. hozzászólásra
Nekem a gyárival nincs annyi.
Válasz #4235. hozzászólásra

Befér és még hely is marad kb:oldalt és felül is 8-8cm.
Válasz #4238. hozzászólásra

Lehet azért mert így ki bírom fordítani
Válasz #4237. hozzászólásra
Úgy tűnik mintha jobban kifordulna!
Válasz #4236. hozzászólásra
Ugyanannyira fordulnak ki mindkét irányba, mint az eredeti korműnyművel. Miért?
Válasz #4232. hozzászólásra
Neked az első kerekek most jobban kifordulnak (elfordulnak)mint előtte?
Válasz #4233. hozzászólásra


És a sárhányótól befért módosítás nélkül?
Atti212-nek!



A vezérművön a komandót érted?
Nekem akkor van hidivel gond ha egész nap dolgozom vele szántok tárcsázok,különben nincs vele baj. Csak a nap végére már lassabban emel,de emel!!!
Válasz #4230. hozzászólásra

Üdv!
Nekem a hátsó gumiabroncs mérete 12,4*24-es és alacsony beállításon van a traki.
Sziasztok!
Én is normál hidraulika olajat használok > SAE 90 asszem.
Nem melegszik fel huzamosabb emelgetés után sem, pl kiskertek tárcsázása ahol sokat kell emelgetni.
A vezérműtömbből nem hallassz valami süvítő hangot ?
Mennyi idő alatt melegíti fel?
Alapjáraton már nem is tud emelni ha felmelegedett?
Erre én is kiváncsi vagyok.Mert nálam is lehet hallani valami recsegést mikor 3 megyek.Mitöl lehet ez??
De volt itt szó a váltóról is;-miért van az hogy lassú harmadikból is meg gyors harmadikból is őrülten morog a váltóban valami? Maxi gázon hajtom elég sokat úgy nem morog annyira(elviselhetőbb).

Ötlete vagy tapasztalata van valakinek?
Á még valami valaki rakott-e már fel nagyobb méretű hátsó-külső gumit a gyárinál? Alacsony beállításnál.
Tehát akkor a hidraulikába ti is használtok minden félét. A többségnek mi van benne?


Válasz #4195. hozzászólásra

Szasz!
Én SAE 90 hidraulika olajat használok.És nálam nem melegszik.
Válasz #4204 hozzászól
Üdv!
Peresze, hogy a hidraulika rendszer szinte bármely folyadékkal működőképes akkár a sima csapvíz is alkalmas lenne a feladat ellátására csak egy baj van vele koróziót okoz. Szerintem azt kell eldönteni, hogy az adott hidraulika rendszerünkhöz milyen sűrűségű folyadékot használjunk, hogy elérjük a kívánt hatást. Az Oroszok szerint ez a motorolaj, hisz azzal mindenki tisztába van egy sűrűbb halmazállapotú folyadék nagyobb nyomást képes létre hozni, mint egy hígíbb halmazállapotú folyadék.Szóval üzemi hőmérskleten a folyadéok sűrűsége változik hígabb lesz a hígabb folyadék egy kopottabb szivattyú esatén már nem bír elegendő nyomást létrehozni ezért hibák léphetnek fel,egy sűrűbb folyadék(motorolaj)ezért képes a szivattyú nyomását növelni.csak azt akarom kifejezni, hogy egy t-25 esetén a motorolajjal üzemeltetett hidraulika rendszer tovább működő képes a hagyományos hidraulika olajjal szemben.
Válasz #4223. hozzászólásra
De maga a generátor hatásfoka jó az orosznál is nem? Csak a kis feszültség/nagy áramú egyenirányítás rontja el, rosszul gondolom?
Vagy a fesszabályzás miatt már egyenirányítás nélkül is rossz a generátor hatásfoka?
Válasz #4223. hozzászólásra
120A-os generátort raktam a zt-re, na az aztán melegszik, ha gyöngék az aksik
Válasz #4218. hozzászólásra
Főleg ezeknek a szénkefe nélküli generátoroknak.
Igazából szerintem 1ik típusa se adja le a ráírt teljesítményt.
Válasz #4222. hozzászólásra
Azért melegszik az csak nem olyan vészesen.Nem véletlenül rakják a diódasor elé a ventillátort.
Válasz #4221. hozzászólásra
A generátorom viszont nem szokott meleg lenni sok lámpás üzemmódban sem.
De ha akkora a veszteség, fél kW felfűtené nem?
Válasz #4220. hozzászólásra

Ez bizony igaz!Csak a bordás szíj meg a lánc ami 100%
Most olvasom a neten, h az ékszíjhajtás hatásfoka kb 95 %.
Ez igaz?
Igaz, hogy a 6 dióda is melegszik, mert elmegy rajta darabonként 0.6-0.8 V

Válasz #4217. hozzászólásra

Ekkora vesztesége lenne a generátornak???
Válasz #4216. hozzászólásra

Egyszerű a dolog.Az ékszíj,generátor veszteség!Ahhoz,hogy a generátorból levegyél 500W-ot be kell fektetni 1000-1200w-ot(736w-1-Le)
Válasz #4199. hozzászólásra
Hello!
4 munkalámpa 220w fogyasztása miért 1-1,5 lóerőt vesz el ?
Válasz #4214. hozzászólásra

köszi a segitséget
ahogy láttam , már volt bontva a kábelköteg pont ott a generátor magasságába. a kormányművet még nem tudom hogy hogyan jön ki mert ez orbitos. lehet csak lekötöm a csöveket és ennyi. akkor azt mondod hogy az a sok kábel ott marad? huh érdekes, van ott bőségesen belőle, megy minden felé....
akkor te ezt a fülke leszedést ugy mondod nekem hogy a fülkét tulajdonképp csak fölemelem? mert én gy gondoltam hogy ledobom mellé
de akkor csak fölemelem
Válasz #4212. hozzászólásra
Ha az a kábel ami megy előre a lámpákhoz nincs még ledugózva ajánlatos rátenni egy dugót...akkor nem ke állandóan kábelozni csak a széthúzod és kész...én a generátornál vágtam el.ez jó ha széjjelhúzod a trakit is...
Válasz #4212. hozzászólásra
az a sok kábel szinte mind ott marad...Ami előre megy csak azt kell megbontani..az első lámpákhoz...meg a testkábelt ami a kipufogó tőcsavarján van..és a generátort.meg az önindítót ke lekötni..ennyi..én a kormányoszlopot is kiszedem mert akkor nem ke olan magasra emeni...de ha fel tudod olan magasra emeni akkor nincs rá szükség..még a trepniket ke kiszedni..azt a kettőt amin a lábocskád van...ja és a gázrudazta ami még útban lesz..de azt ígyis úgyis lekötöd ha trepnizel..most más nem jut eszembe..meg ugye a négy fülketartó csavar..ja és a fordulatszámérő spirál,meg az olajnyomáscső...
Válasz #4211. hozzászólásra

a fülkét bonyolult leszedni? mire kell figyelnem a leszedésnél? annyit már lefigyeltem hogy 4 gumibakon van, meg azt hogy annyi kábel van a müszerfal alatt hogy én azt ha megbontom, tui hogy utána nem tudom majd helyrerakni
Válasz #4209. hozzászólásra
Oké!!!Ha tudok segítek!!!Ne az irányváltót dobálja ki akkor,nincs jelentősége...Én mikor összedobtam a váltót,minden fokozat kapcsolását végigpróbáltam többször...és mikor láttam hogy minden kerék szépen kapcsolódik egymáshoz,akkor raktam csak rá a váltófedelet...te is ha leszeded a váltófedelet,leengedett olajjal alapjáraton meghajthatod..bizos hallani fogod honnan jön a kerr
egés..
Válasz #4208. hozzászólásra
Többszőr kidobta???Lehet nem volt benne rendesen a helyén...
Válasz #4207. hozzászólásra

üdv!
hát ma addig jutottam hogy ezt amit mondtál ,össze is hangoltam, és nem lehet kivenni sebességből. a kuplungot lenyomom félig csak aztán engedi ki. deviszont az irányváltó kart mintha előbb hagyná kivenni sebességből, de gondolom ennek nincs nagy jelentősége.
ahogy vizsgálgattam, pont határon volt ez a reteszelő szerkezet. most áthangoltam ahogy mondtad. már csak az a darálós hang bánt nagyon. de úgy érzem hogy leszedem a fülkét és átnézem a váltót. és szerintem ha odajutok a segítségedet fogom kérni
Válasz #4207. hozzászólásra

Szeva sógi.
Multhéten a fenenagy hófúvásban húzgáltam az árokból kocsikat,és terep 1-be difizárral kidobta a gangot.
+próbálom én is holnap ezt a manővert amit írtál.
Mivan,ha ez jól műkszik?...mármint a féluton oldó reteszelés.
Válasz #4193. hozzászólásra
Szia!!!Holnap azt próbáld meg hogy berakod sebességbe,és engedd fel a kuplungot...próbáld kivenni sebességből a váltókart.ha nem megy,lassan nyomd lefelé a kuplungot,közbe próbáld kivenni sebességből...Ha félúton engedi ki sebességből a kart,akkor a reteszelő jól működik...mindezt álló motornál tedd..
Válasz #4205. hozzászólásra

Ok.
Válasz #4203. hozzászólásra
Horgasi tettestárs jól írta!Melegiteni a szivattyú tetején az átváltó szeleppel lehet!
Válasz #4200. hozzászólásra
Ez elég laikus megközelítés.
Az hogy motorolajat ír a gépkönyv, azért van, mert annyira igénytelen a hidraulikája, hogy nyugodtan önthetsz bele motorolajat is.
Az, hogy az mtz szervó szivattyúja van rajta, teljességgel ín releváns.
Válasz #4195. hozzászólásra
Az nem hűti, hanem melegíti az olajat, azzal, hogy lefolytja a hidraulikát.
Válasz #4200. hozzászólásra
A gyári könyve is motorolajat ír.
Válasz #4198. hozzászólásra
Üdv,akkor gondolom előre is szereltél fel munkalámpát. Annak honnan oldottad meg a ellátását? Meg a hőkioldó biztosítékon állítottál valamit? Amúgy az MTZ generátor tökéletes, nekünk T30-on több mint 5 éve szuperál!
Válasz #4195. hozzászólásra

Tudtom szerint a t-25 hiraulikájába gyárilag nem hidraulika olaj való, hanem motorolaj, mivel a hidraulika szivattyúja az mtz-50 szervószivattyúja.
Válasz #4198. hozzászólásra

Azért a négy munkalámpát ne egy kapcsolóra tedd.A rádió,óra,fékl.össz fogyasztása minimális,viszont a munkalámpák ha mind be van kapcsolva 220-watt!!Ez a lóerőből 1-1,5-et vesz el!!
Válasz #4197. hozzászólásra

Rossz is, meg elég sok fogyasztót szereltem fel a trakira (4 munkalámpa, sárgafény, plussz féklámpa, digitális óra, radió stb. )ezért is szeretnék egy nagyobb kapacitású generátort felrakni.
Válasz #4194. hozzászólásra
Nyugodtan felrakhatod,nincs semmi jelentősége.Szükséged van a plusz teljesítményre vagy csak rossz?Elenyésző a fogyasztási többlet.
Válasz #4194. hozzászólásra
Heló4Nyugottan kicserélheted.Nem kell rajta semmit cseréned.Nekem a t-16m-en mindig mtz generátor volt és minden müködik mindig rajta.
Sziasztok!
Megtudná nekem valaki mondani hogy a vlagyiba eredetileg hányas hidraulika olaj való?
Mert eddig egész napos munka után felmelegedett a hidraulika olaj.Eddig 68-ast használtam. Ma kiszereltem a gyári "kabinfűtést"amivel eddig hűtöttem a hidraulika olajat,ha már nagyon lassan akart emelni.