Fórum

TZ4K-14B kistraktor  

Létrehozta: Vendég, 2008-01-05 11:44:42

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1232 Tom250 | 2021-03-21 16:30:42

  • Válasz » #1231 Tom250 | 2021-03-20 09:55:43

    Érdekes ötlet.

  • Válasz » #1230 vinchi | 2021-03-12 18:36:21

    Válasz Jasika #1229. hozzászólására

    Őszintén megmondom hogy maximum 200körül. na meg azért nem az ország túlsó feléből szeretnék. traktort épp elég volt onnan hozni..

  • Válasz » #1229 Jasika | 2021-03-12 05:57:08

  • Válasz » #1228 vinchi | 2021-03-11 19:04:05

    Azt én is keresek :D na de komolyan tz4k gyári pótot keresek lehetőleg papirost nem arany árba.

  • Válasz » #1227 H Péter | 2021-01-29 15:36:09

    Keresek eladó NSN-10-2b pótkocsit.

  • Válasz » #1226 Maszek Zs | 2021-01-12 18:36:51

    Válasz Claastra. #1225. hozzászólására

    Senkit nem szeretnék megsérteni. De ezzel is van mit bütykölni. De ez azért gyáribb kinézetű.

    Úgyhogy frankó!!smile thumbup

  • Válasz » #1225 Claastra. | 2021-01-12 18:10:28

    Válasz Maszek Zs #1224. hozzászólására

    Haladunk, beemelve, kimerevitve , szivattyú tartó beépítve

  • Válasz » #1224 Maszek Zs | 2021-01-11 21:18:05

    Válasz Claastra. #1223. hozzászólására

    Az jó azt hittem fel vannak készülve ilyenre

  • Válasz » #1223 Claastra. | 2021-01-11 19:31:11

    Válasz Maszek Zs #1221. hozzászólására

    El kellet küldeni a lendkerék ez kuplung harangot ,szivattyú ekszijtarcsat , és így jött komplett 14 ló aztszem

  • Válasz » #1222 Claastra. | 2021-01-11 19:29:26

  • Válasz » #1221 Maszek Zs | 2021-01-11 18:54:19

    Válasz Claastra. #1220. hozzászólására

    Így mindenestül vettétek?
    Hánylovas?

  • Válasz » #1220 Claastra. | 2021-01-11 18:27:01

    Átalakítás , Lombardini helyett,előkészített motor beépítés egy havernak

  • Válasz » #1219 Jancsi3527 | 2021-01-05 13:58:59

    Kicsit megkésve de annál nagyobb szeretettel kivanok mindenkinek boldog új évet erőt egészséget smile sweatdrop

  • Válasz » #1218 Claastra. | 2020-12-14 18:12:21

    Válasz medikus #1217. hozzászólására

    Szerintem mindegy melyik oldalon van, akkor nem mindegy, ha előre vagy hátrafelé néz

  • Válasz » #1217 medikus | 2020-12-14 14:55:15

    Válasz gyula222 #1216. hozzászólására

    Vagy nem forgatná a motort sehogy!Van benne egy szabadonfutó!smile nononosmile oops

  • Válasz » #1216 gyula222 | 2020-12-14 14:24:33

    Válasz Jancsi3527 #1215. hozzászólására

    Ma a helyére csúsztattam a kuplungot , pontosabban rátoltam a nyeles tengelyre .
    Úgy néz ki , hogy jó lesz , egy 10mm-es kazánlemezzel összefogva , de a hat csavar helyett csak négyel tudom összefogatni, mert ütközés van.
    Úgy néz ki , hogy a motor felé süllyesztett fejű csavarokkal fogom megfogatni a köztartót , a TZK felé rendes hatlapfejükkel , de elég rossz lesz
    összecsavarni , mert nehéz hozzáférni.
    Még mell oldani az önindító elhelyezést , de azt majd az összeszerelés vége felé .
    A TZK -n szemből nézve jobb oldalon volt , de a saxo motoron bal oldalra kerül, legalábbis az a tervem . A jobb oldalra téve fordítva forogna , elméletem szerint.

  • Válasz » #1215 Jancsi3527 | 2020-12-13 16:27:50

    Válasz gyula222 #1214. hozzászólására

    Jo estét Gyulabácsi Lassan meg tecik csinálni, én még kint vagyok Csehországban kedden végre végzek és szerdán indulok haza. Ha vastagabb kazán lemezből csinálodik akkor úgy joblene! Meg mérni eredetileg az őszeilesztési magasagot a lendkerék magaságával és azok méretei szerint ki alakítani a saxon gondolom!

  • Válasz » #1214 gyula222 | 2020-12-12 14:42:53

    Válasz Jancsi3527 #1213. hozzászólására

    Köszönöm az érdeklődést.
    Néha-néha , ha kicsit jobb idő van dolgozok rajta egy picit.
    Felszereltem a kuplungszerkezetet , úgy , hogy a lendkerék és a kuplung tárcsát lefogó lemez maradt a saxoé. Vettem egy TZK kuplungtárcsát 190 mm-es átmérőben.
    Kicsit felesztergáltam a lendkereket , hogy szépen beférjen az új tárcsa.
    Később derült ki , hogy túl vastag a TZK kuplungtárcsa túl vastag, kb 10 mm . Vissza az esztergához , ki kellett mélyíteni 3 mm-el a felfekvő felületet a lendkeréken.
    Teljesen benyomta a tárcsát.
    Most jónak néz ki.
    Amin még problémázok , az , hogy az esetek többségében két kazánlemezzel szerelik össze a motort és a sebváltót. szeretném egy lemezzel megoldani , mert úgy látszik , hogy pont passzolna hosszban.Most készítettem 2 mm-es kemény aluból egy ideiglenes közdarabot , amire már felszereltem a motort , össze kell tolni a kuplungszerkezetet és a sebváltót , aztán bejelölni a furatokat. Ha összejön akkor készítem el a 10 mm-es vastag köztartó lemezt. Lehet , hogy valakivel elkészítettem , mert úgyis meg kell vásárolni.Hát kb. itt tartok , nem sietek -első az egészség -eddig csak + 5 fok felett dolgozgattam a külső garázsban.Nem ér annyit az egész, hogy valamiféle nyavalyát összeszedjen az ember.
    Ahhoz , hogy a kuplungot összemérjem , ideiglenesen helyre tegyem , azt hiszem segítséget kell hívnom , egyedül nem biztos , hogy boldogulok vele.
    A motor már a helyszínen van felfüggesztve egy csigasorra.De az összetolásnál biztosan kicsit fordítani kell a motor tengelyen is , hogy beletaláljon a nyeles tengely hornyaiba.

  • Válasz » #1213 Jancsi3527 | 2020-12-09 13:48:41

    Válasz gyula222 #1212. hozzászólására

    Jónapot Gyulabácsi jutott előbbre a Tz4-k val? smile cowboy

  • Válasz » #1212 gyula222 | 2020-11-21 00:39:22

    Véletlenül találtam egy saxo motor felszerelést
    TZK-ra.
    Ha valakit érdekel :https://malytraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1820

  • Válasz » #1211 gyula222 | 2020-11-15 13:35:57

    Már korábban is méricskéltem a motor elhelyezést. Ma újra mértem , az üzemanyag és hidraulika tartályt el
    kell helyezni mert a motor nem fér el tőle.
    Van a saxo motoron egy szerkezet , üzemanyagszűrő és
    talán valamiféle szivattyú is , ami pont beleesik a tartály helyébe vagy tizenöt centire.
    Megkérdezem az autós fórumon , hogy ebben a traktoros felépítésben szükség van e rá , persze teszek fel róla képet .
    Vagy esetleg kiváltható egy egyszerűbb szerkezettel.

  • Válasz » #1210 gyula222 | 2020-11-15 11:05:14

    Válasz Jancsi3527 #1209. hozzászólására

    A legnagyobb különbség , az , hogy olcsóbb a saját.
    Rákattintatsz a nevemre , aztán feljön az üzenet küldés - ott is lehet , aztán ott van az E-mail
    címem is.

  • Válasz » #1209 Jancsi3527 | 2020-11-15 08:18:54

    Válasz gyula222 #1208. hozzászólására

    Jónapot Gyulabácsi kiwi fák nem semmi van valami kulombség a bolti és az on kiwie kozot gondolok izrére nagyságára én pisztácián gondolkodok, akkor Gyulabácsi vilanyozik is hát lenne pár kérdésem de még megszolnaak minket hogy itt fecsegunk nem a témában smile blush

  • Válasz » #1208 gyula222 | 2020-11-14 20:00:26

    Válasz Jancsi3527 #1207. hozzászólására

    Nálam most minden időjárás függő , ha kicsit hidegebb van nem foglalkozom kinti szerelési munkákkal.
    Akkor bontakozok ki igazán, de bent a laboromban - 60 éves hobbim az elektronika /végzettségem és szakmám is az volt /
    Nyáron nincs időm ilyen dolgokkal foglalkozni , áramkör tervezés, készítés elektronikai kísérletek.
    Ha jó idő van megpróbálok mindig kint lenni.
    Mivel az idei évi szántás biztos, hogy elmarad / ami egyébként még az én tempómban is csak pár óra volt, már csak némi nyúl és fagyvédelem és egy kis szüret van hátra.
    A kivi fáim tövét be kell csavarni a fagy és a nyulak miatt. Még a kivik és a datolyaszilvák nincsenek leszedve , várok velük a komolyabb fagyok előtti időkig.

  • Válasz » #1207 Jancsi3527 | 2020-11-14 12:01:34

    Válasz gyula222 #1206. hozzászólására

    Gyulabácsi lehet hamarabb készen lesz mint májusban? smile cowboysmile sweatdrop

  • Válasz » #1206 gyula222 | 2020-11-14 11:56:44

    Válasz medikus #1205. hozzászólására

    Köszönöm , ma leszedtem , sőt ki is esztergáltam kb.
    2 mm-el szélesebbre , hogy nehogy véletlenül megszoruljon.

  • Válasz » #1205 medikus | 2020-11-12 19:10:02

    Válasz gyula222 #1204. hozzászólására
    Fogaskoszorúhoz egy csavarhúzót szoktunk befeszíteni,hogy gátolja a forgást!smile sweatdrop

  • Válasz » #1204 gyula222 | 2020-11-12 19:06:28

    Válasz Jancsi3527 #1202. hozzászólására

    Tényleg nem kapkodom el , a mai tervem a lendkerék leszerelése lett volna , de nem tudtam a hat csavart lecsavarni mert fordult a tengely.
    Aztán az idő is csúnya volt , semmi napsütés csak köd -úgyhogy végül is holnapra halasztottam a lendkerék leszedését.
    A traktor garázsban van , a motor talicskában letakarva .

  • Válasz » #1203 Jancsi3527 | 2020-11-12 12:57:32

  • Válasz » #1202 Jancsi3527 | 2020-11-12 12:56:24

    Válasz gyula222 #1199. hozzászólására
    Jónapot Gyulabácsi ez igy jol hangzik értem önnek ráérös a dolog nálam míndég sietős mert Csehországban dolgozok és csak 10 napokra járok haza honaponként,
    smile cowboy

  • Válasz » #1201 medikus | 2020-11-11 16:11:08

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására
    Dunaújvárosban összeöntik!!!smile lol

  • Válasz » #1200 gyula222 | 2020-11-11 15:44:18

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására
    Hogy készen van ! talán májusban meglesz.
    Csak akkor foglalkozom vele , ha a kedvem és az időjárás is engedi.
    Nem sürgős , az idén már úgysem fogok vele szántani , de nem is lehetne mert nagyon lágy a föld.

  • Válasz » #1199 gyula222 | 2020-11-11 15:41:03

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására

    Nézegettem ezt a verziót is , mármint a két lendkerék összehozását .Sajnos a TZK lendkereke nagyon vastag ,
    méretei miatt elég nehéz összehozni .
    Le kellene róla szerelni a fogaskoszorút és legalább a felét leesztergálni.
    Lehetséges , hogy találtam egyszerűbb megoldást.
    Megkérdeztem van 190 mm ármérőjű TZK kuplungtárcsa , minek a tengelyes csatlakozója olyan mint a jelenlegi
    TZK-é.
    Ebből ma rendelek egyet .
    Holnap a saxo motorról leszerelem a lendkereket és ha be tudom fogni az eszterga gépbe , még egy centivel meg tudom nagyobbítani a kuplungtárcsa felfekvő helyét.
    Méréseim szerint így hosszban is jó lesz , ha egy 10mm lemezzel fogatom össze a motort és a sebváltót.Nem kell közzé távolság tartó.
    Ma ez a tervem , holnap még változhat.

  • Válasz » #1198 Jancsi3527 | 2020-11-11 14:23:57

    Válasz gyula222 #1197. hozzászólására
    Jonapo Gyulabácsi
    Mikor meglatom a hozászolását azt hitem már készen van a traki és egy olyan kérdésem lenne hogy a két lendkereket összehozni valami módon nem lehet?

  • Válasz » #1197 gyula222 | 2020-11-10 22:26:01

    Eljutottam odáig a saxo motor beépítésével kapcsolatban, hogy sikerült kiszerelni a motort .
    Nem volt könnyű feladat.
    Most a kuplung csatlakozáson gondolkodom .
    Az eredeti saxo kuplung átmérője 180 mm és 18 fogas ,
    sehogyan sem lehet egyszerűen csatlakoztatni a TZK nyeles tengelyéhez.
    A TZK tárcsa 200 mm átmerőjű , ez viszont nem illeszkedik a Saxo belső kuplungfelületéhez.
    Talán még a 190-es átmérő elmenne.
    Lehet le kellene esztergálni a TZK tárcsából kb. fél-fél centit.
    Viszont akkor talán meggyengíteném a tárcsát , mert a széléhez közel kerülnének az összefogó szegecsek.

    Van egy olyan verzió , hogy a TZK-hoz kapható / Slávia / 190 mm -es kuplungtárcsa - úgy nézem , hogy a nyeles tengelyes csatlakozás egyezik a 200 mm-es tárcsával , legalábbis képen - szintén hat fogas.
    Talán úgy tudnám a legegyszerűbben megoldani a csatlakozást, hogy 190 -es TZK kuplungtárcsát építenék be, a kuplungtárcsa háza maradna a TZK-é ,viszont a motor felöli oldalon maradna az eredeti lendkerék, azt úgy is meg kell hagyni az önindító miatt.

    Másik megoldás az lenne , hogy a saxo lendkerekéhez hozzáillesztenék egy megfelelően kiesztergált körlemezt, amihez csatlakozna a kuplungház.
    Ez azért kicsit nehezebb munkának látszik a központosítások miatt.

  • Válasz » #1196 Mahanaim | 2020-11-02 20:29:40

    Tisztelt Fórum!Interneten látok videókat, hogy APO-155 Cseh gyártmányú kétfejes ekét használnak TZ4K-14B traktorhoz és viszi szépen és elég mélyen is dolgozik. Szeretnék venni ilyen ekét ha esetleg valakinek nincs már szüksége rá.smile pimp

  • Válasz » #1195 gyula222 | 2020-10-28 23:47:14

    Válasz .Richard. #1194. hozzászólására

    Az Index Autószerelő Fórumon minden nálam nem egyértelmű kérdés tisztázódott , legalábbis eddig.

  • Válasz » #1194 .Richard. | 2020-10-26 13:21:17

    Válasz gyula222 #1193. hozzászólására

    Pontos kérdést erre szakosodott szerelőnek kéne feltenni. Felső a vezértengely végén lehet vákumszivattyu a fékrásegitőnek. Also 2 ből egy szerintem vizhőmérő a műszerfalnak a másik meg adagolonak az előgyujtás állitása miatt a hideg meg a meleg motorhőfok miatt. Pl. Hidege a motor vagy meleg.

  • Válasz » #1193 gyula222 | 2020-10-26 11:46:21

    Válasz .Richard. #1192. hozzászólására

    Azt gondoltam , hogy a motor lescsupaszítása egyszerűbb lesz, de sok vezeték csatlakozik még a motorra , ezeknek keresem a funkcióját .
    Pl. az alábbi képen is látható csatlakozók.

    Ebben a témában pár perce kértem segítséget egy autós fórumon.

  • Válasz » #1192 .Richard. | 2020-10-25 10:30:04

    Válasz gyula222 #1191. hozzászólására

    Vezetékből szinte semmire nix szükséged a generátor meg a töltéshez tartozo cullangokon kivül. Inditomor egy vastag az akkusarura. Egy vékony pozitiv a behuzotekercsre kapcsoloval . Vagy nyomogombal. Negativ a motortarto ennyi. A töltéshez meg a szabályzása stb az meg gondolom generátorba épitett. Itt valaki csak segit. Inkább fotozd ide a generátor végét azt megmondják mit hova. Egyszerüb mint egyben kiszedni meg méricskélni. Olajnyomás egy lámpa. Olajgomba van neki. Vizhőfok lehet egy uj bekötés is a saját mérője helyett. Én inkább ezt a könyebb verziot választanám.

  • Válasz » #1191 gyula222 | 2020-10-25 10:16:22

    Válasz .Richard. #1189. hozzászólására

    Eddig úgy terveztem , hogy a váltó nélkül szedem ki a motort. Úgy értem , hogy nem együtt , hogy könnyebb legyen.
    Tehát előbb a féltengelyeket majd a váltót és utoljára a motort, de addig fel kel kötni.
    Nem tudom mikor kerül rá sor , kint van és rendesen esik az eső.
    Először a kormány előtti belső részt gondoltam kibontani , hogy megnézem pontosan hová mennek vezetékek a gyújtáskapcsolóról.
    Hogy minél több hely legyen a motor kiszedéséhez ,minden mást kiszednék a motorházból .
    Van szerelő aknám , de oda nem szeretnék beállni , inkább kint küszködök.
    Pár nap múlva jön a lányom családja , nem tudnának beállni a garázsba.

  • Válasz » #1190 gyula222 | 2020-10-25 10:06:53

    Válasz Nyomasek Bobo #1187. hozzászólására

    Azt tényleg szó szerint kell érteni .
    A lemez 4 mm vastag, a fúrógépem alig karcolta , és a felfogató csavarokat sem tudtam megfúrni.

  • Válasz » #1189 .Richard. | 2020-10-25 08:25:19

    Válasz gyula222 #1186. hozzászólására

    A motor kivételhez annyit mondanék, ha normálisan akarod kiszedni nem flexel kivagdalni. akkor bakold fel az elejét. Bal első kerék közepén a féltengely anya vagy csavar szentem ez anya lesz felemelés elött lazít aztán leszed. alsó gömbfej tartó csavarja a csonkálvány aljárol kiszed. 10es csavar. gömbcsapja kihuz lefelé. féltengely ezután kijön az agybol. féltengely a váltóbol kihuz. elvileg csak bele van dugva. Belső biztosító gyűrű fogja. " csavarhuzoval a váltofalához feszitve kijön. Ha nem vágd el a gumiharangot azt kicsuszik a belső csukló. aztán szét is potyoghat. jobb eleje ugyanígy. A többit megtalálod de a motort fel kell kötni mielött lekötsz mindent,igy a váltoval együtt nem bisztos ,hogy felfele kifér. Ha nem bírsz vele akkor a féltengelyek kiszedése után felkötöd a motor hátulját és leszeded a váltót. aztán jöhet a motor. Ezen szerintem nincs bölcső tehát felfelé is kijön. aknán jobb anélkül szar ügy.

  • Válasz » #1188 Sándor_41630 | 2020-10-25 08:12:53

  • Válasz » #1187 Nyomasek Bobo | 2020-10-25 06:59:37

    Válasz gyula222 #1186. hozzászólására

    Akkor nem viccelt, hogy "páncél" alattsmile laugh

  • Válasz » #1186 gyula222 | 2020-10-24 21:31:34

    Kis lépésekben haladok , sikerült leszedni az immobilizátort az adagolóról , alig két órás gyorsvágózással meg két 115-ös koronggal.
    Most már mindig szépen indul,
    De még nincs kiszerelve a motor.

  • Válasz » #1185 Nyomasek Bobo | 2020-10-24 20:02:00

  • Válasz » #1184 Sándor_41630 | 2020-10-24 19:47:48

    Méretek ?

  • Válasz » #1183 Sándor_41630 | 2020-10-24 19:40:05

    A 2db 1számu húzó kar távolságára és a 4 számú 3 pont függöleges mérete érdekelne az 1 számú karoktól !Sándor !kép

Fórum szabályzat
Elolvasom »


Fórum súgó
Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]