Rabó001 adatlapja

Becenév:Rabó001

Csatlakozott:2008-10-22 14:28:30

Utolsó belépés:2020-02-17 22:51:52

Fórum hozzászólás:787

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-17 22:52:47

    Válasz szanberg #5586. hozzászólására

    Lehet hogy csak akkor lenne gondod ha vennél egy Kirovecet.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-17 21:34:05

    Válasz szanberg #310. hozzászólására

    De nálatok meg nem futna le 2-3 év alatt a heveder egy újról, mert nem használnatok annyit. Mondjuk a vadiujnak meg az ára a húzós. Nem biztos hogy hevderes kell, itt is valaki behozott egy challengert németből, jó lepukkantat, kopott hevederrel. Használták kicsit, el akarták adni, nem jött rá vevő, aztán kénytelenek voltak új hevedert venni rá, nem kevés pénzért.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-16 23:19:05

    Válasz szanberg #302. hozzászólására

    Nem lehet hogy Fergusonbol azért alig találni eladót ebben a kategóriában, mert töredéke darabszámot adtak el, mint Fendtet vagy John Deeret?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-16 11:20:59

    Válasz Tomi81 #561. hozzászólására

    Ez már szerintem felesleges is. Lepucolni majd lefesteni, ha vki nagyon finomkodik akkor fehérrel. Meg én azt látom sok traktoron meg potkocsin, hogy fehér festéktollal bekeretezik az alvazszamot, hogy könnyen megtalálja vizsgabiztos, nehogy keresgélni kelljen aztán közbe meglasson esetleg olyat, amit nem kéne.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-15 17:25:54

    Válasz zoltangazdag1234 #557. hozzászólására
    Pár csepp festék, nem kell ezt tulbonyolitani. A fektartalyba meg tegyél olajat. Lampaburak, prizmak ne legyenek fakultak. Na meg még a tamasztolab hiányára ugrottak egy időben utanfutoknal.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-15 13:56:15

    Válasz zoltangazdag1234 #547. hozzászólására

    Acélba ütött számnak mi baja lenne? Semmi, még alumínium táblában sem. A szigeteloszalagozasra igaz lehet amit írtak utánam, én erre nem gondoltam, persze az se mindegy milyen helyen van a szám, meg hol tarolod az utánfutót.
    Ne állj neki újra ütni, az rosszabb ha meglátják hogy babralva van. Ha olvasható akkor ha jó helyre viszed, meg ha látják hogy foglalkozva van a járművel akkor nem lesz gond. Míg nem fotózták őket addig nem volt különösebben gond.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-15 09:30:59

    Válasz zoltangazdag1234 #543. hozzászólására

    Óvd meg amíg olvasható. Drotkefe, ujrafestes, száradás után leragasztod szigetelő szalaggal akár, bár nemtudom milyen helyen van, megmarad-e egyáltalán. Vagy ha már olvashatatlan, újra ütönd, de ehhez szerezni kell megfelelő beütő készletet, ami csak az nkh-nak van, meg annak a pár embernek aki szerzett valahogy, de ez ritka mint a fehér holló. Vagy a hivatalos út, az hosszú, annyit tudok róla.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-14 21:37:14

    Válasz Bárány #4394. hozzászólására

    A Helyes Gazdálkodási Gyakorlat minden területre vonatkozik, nem, csak a nitraterzekenyeken bizonyos tekintetben szigorúbb? Amúgy szerintem több a nitrátérzékeny terület, mint ami nem.
    Félénk már megrohanták a határt, pár napja már árpát is vetettek.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-14 20:43:54

    Válasz Matyi50 #1336. hozzászólására

    Hm, egy jogszabály az jogszabály? Emlékszem egy vitára, olvastam a zöld rendszámos topikban régebben, akkor valaki az egyértelmű jogszabály ellenére is azt sérelmezte hogy teherautóra nem adják ki. A nevekre már nem emlékszem hogy ki volt.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-14 20:40:41

    Válasz Bárány #4391. hozzászólására
    Akkor rosszul emlékeztem.
    És akkor lucernát se lehet elsejétől, legelőt, meg őszi vetésű olaszperjere mondjuk?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-14 19:49:34

    Válasz farmetasahun #4389. hozzászólására

    Szerintem nincs megkülönböztetve a fejtragyazasnal hogy búza vagy repce, fejtragyazni február 1-tol lehet, tragyazni meg február 15-tol. Múltkor vki be is linkekre a jogszabályt, akkor bele is olvastam, de lehet hogy a nitraterzekeny területek elkerülték a figyelmemet.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-12 07:13:52

    Válasz Wilde #418. hozzászólására

    Hol olvastál olyat tőlem, hogy én tudom róla a legtöbbet? Sehol! Mert nem írtam ilyet! Leírtam a véleményem, ami egy vélemény, nem kötöttem bele senkiben hogy az nem úgy van mert ez még az.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 23:10:10

    Válasz Wilde #414. hozzászólására

    Tudod nekünk az általad lenézett tszesnek eszünkbe nem jutott búza vagy kukoricatarlon kipróbálni, mivel a KRM magagykeszito gép, nem tarlohantasra való.smile cowboy

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 23:06:25

    Válasz Wilde #414. hozzászólására
    A saját TSZes tapasztalataidat ne vetisd ki rám legyszives! Kösz. Olvasd el amit közbe írtam. A homoktalaj az kimaradt, mert nálunk nem volt, meg az őszi szantaselmunkalas is, mert arra se volt való a mi talajainkon.
    Lehet hogy hihetetlen, de tudod nálunk olyan gárda volt, hogyha odakuldtek valahová, elkezdted csinálni, és ha nap közbe úgy itelted meg hogy ez nem jó, nincs értelme, több kárt teszel mint hasznot, összeszakad a gép, stb, akkor abbahagytuk és bementünk, akkor is ha nem állt ott a föld végén az agronomus.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 22:59:40

    Válasz GREVEN #411. hozzászólására

    Ebből is látszik milyen sokféle talaj és körülmény van, meg mennyire különböző elvárások. Mint előbb is írtam mi guberozott kukoricatarlon nem húztuk sose, amire Szanberg eredeti kérdése vonatkozott. Szantason húztuk tavasszal, simito után vagy egyből szántást. Meg néha osszel, búza alá, azt is magagykeszitesnel, de azt is elmunkalt szántás után. Azért szerettek nálunk tavasszal ha sok kukoricaszár maradt fent, mert a KRM nem tömődött el. Vagy ha nagyon sűrű gyomos volt, ez kiporgette, a 3 soros rugoskapasnal meg azért maradt el. Erőt azt kérte ahogy te is írod, a 8.4-est hatodikban húztuk, kolléga volt hogy feldobta 7.-be, de hamar melegíteni kezdte a vizet. Vizesebb talajnal a hengereit hú de be tudta tömni. A miénk olyan volt hogy munka közben a kerekei a levegőben voltak, nemtudom amit most gyártanak az milyen. De mi aztán húztuk úgy is, hogy leért a kereke, az tartotta, asszem vmit alakítottak is át rajta ehhez. Sőt egyszer kényszerből valami lapos siloföldön még fel is közöttük a hengereit, hogy ne érjenek le. Ugye millio felé körülmény lehet, nem véletlen hogy most már egyes kombinatorokat henger nélkül is lehet kérni.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 22:41:17

    Válasz Wilde #412. hozzászólására

    Én ezt tapasztaltam, azért ezt írtam. Sokat. TSZ-es volt, de nem értem annak mi köze hozzá. Másként műveli a földet ha saját tulajdon és másként ha beosztott dolgozokent tekerem a kormányt? Nem.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 20:15:22

    Válasz barkaspisti #4672. hozzászólására

    Nekem nincs mire igényelni, csak szóba került. De még mindig nem tudom hogy az is igényelhet és kap aki vágóállatot állít elő, vagy csak az aki tenyészállatot?
    Bocs de a nagyüzemi disznotartas fortélyaiban nem vagyok jártas. Vagy egy üzemen belül hagynak meg saját szaporulatbol az anyadisznok utánpótlására is?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 19:02:16

    Válasz Rabó001 #4658. hozzászólására
    A telefon javított, illetve rontott, én meg nem vettem észre, bocs.
    Helyesen:
    És ezt minden egyes disznótartó megkapja az anyadisznók után?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 19:00:14

    Válasz barkaspisti #4668. hozzászólására
    Milyen adatok? Én nem írtam semmilyen adatot.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 16:58:30

    Válasz szanberg #607. hozzászólására
    Nemis értem, te se a papírformát nézted a Cultusos próbáknál, egyébként nagyon is érthetően. Meg folyton azt írtad hogy olyan gép kell, amivel a kellő mélységben és kellő sebességgel tudsz haladni, dombnak felfelé is.

    A Grammerüléses Kirovec lesz a jó megoldás szerintem.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 16:53:28

    Válasz barkaspisti #4664. hozzászólására
    Bocs, de ezt nem tudom értelmezni.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 16:52:40

    Válasz robert.cserepes #377. hozzászólására
    A 6 méterest minimum vinnie kell, de a 8-at is, feljebb valaki berakott pont ilyen videót. A domb bezavarthat, de ha észak-Alföld, akkor Alföld, tehát nem domb.
    A duplakeréktől miért vinné gyorsabban azt nem értem, viszi az a szólóval is. Szántáson úgyse tudsz menni olyan sebességgel, mint ami a kombinátornak kellene, mert meg is kell ülni az ülésben. Mi kombinátorban a KRM-8.4-et meg a Kombi 8.8-at húztuk, azok leterhelték, a 8.4-es Unimatot boronával meg se érezte. Demóba elkérni pár napra, az a tiszta. Ha vételre kerül sor gondold meg mivel kéred, milyen hengerek milyen kapák, te ismered a talajaidat, mikor akarod húzni, milyen elővetemény után, szármaradványos-e, mennyire szokott ragadni, stb.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-11 16:39:39

    Válasz szanberg #404. hozzászólására
    KRM-ről van tapasztalatom, ugyanaz a működési elve. Ugyan nem tavasszal kultivátorozott kukoricatarlón, de sokat húztuk valamikor mindenféle szármaradványos meg gyomos területeken, nem jellemző rá fogy eldugulna, szépen kipörgette a gyomokat, elterítette a szármaradványokat.

    Aztán hogy neked tetszik-e a munkája nyirok malaj parton, meg hogy májal-e azt majd megállapítod. smile coolsmile coolsmile coolsmile biggrinsmile sweatdropsmile flowers

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 18:16:03

    Válasz Mihály #4660. hozzászólására
    Átlagra lebontani a támogatások mértékét szerintem rettentő torz képet ad, nincs sok értelme. Egy gazda ill. gazdaság az egy hektáros is aki arra veszi fel a földalapút, sőt az is gazdaság statisztikailag aki semmi támogatást nem kap, mert tegyük fel nem művel külterületi földet, de van egy őstermelőije kiváltva, meg egy gazdaság is a 6000 hektáros komplett állattenyésztéssel. Hát persze hogy nem ugyanannyit abszolút értékben, meg hektárra visszaosztva sem.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 17:34:20

    Válasz barkaspisti #4656. hozzászólására

    És ezt minden egyes disznotarto megkapja az anyjával után? Persze ha megfelel egyébként. Vagy aki csak vagora termel az nem?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 17:33:07

    Válasz Mihály #4654. hozzászólására

    Meg tejelő tehén tartás is van itthon, már évek óta, 98ezer Ft/db körüli összeg ugrik be, vmikor annyi volt.
    Meg húshasznú tehentartasra is van jól tudom, és hízott bikara is.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 16:38:38

    Válasz Rabó001 #24875. hozzászólására

    Ja és ha nem full szabályos négyzet a tábla, akkor még már úgyis változik.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 16:37:39

    Válasz bandigh #24874. hozzászólására
    Nemtudom. Szabályos négyzetnel olyan 78%-at öntözi be a sima körbejáro. Ahogy nézegettem a prospektusokat, kornerkarral meg a végére egy vízágyúval 90%-ig folmegy, vagy meg fölé valamivel, nemtudom már pontosan.
    Hogy mibe kerül arról meg aztán fogalmam sincs, tudod meg egyet se telepítettem, meg valószínűleg nemis fogok. smile coolsmile coolsmile cool de mint technika el nézegettem. smile cowboy
    De valószínű igazad van, több sima korbejarot latni.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 16:10:51

    Válasz GREVEN #24866. hozzászólására
    Igen, valamikor azt értettük alatta, hogy full szabályos táblán oda-vissza megy, csatornából táplálva. Most már rengeteg féle van, múltkoraban nézegettem én is, meg az agromash után, van olyan ami végigmegy a csatorna egyik oldalán, majd a végén megfordul és a másik végén visszajön. Most már ezek GPS vezérlésűek, gondolom azért tudja megcsinálni ezt is.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-10 16:07:19

    Válasz GREVEN #24864. hozzászólására

    Körbejárno lineár, már itthon is egyre több van. Nem muszáj alatta körbe művelni s földet. Vagy alapból körkörösen vannak kialakítva a táblák, akkor minden műveletet is körbe csinálnak. Vagy szögletes táblát rendesen műveli párhuzamosan, az öntöző meg körbe jár, csak így a sarkokat nem öntözi meg. Van rájuk ún.korner kar ( magyarul sarokontozo kar), így már egész jól közelít a négyzetes alakhoz a beontozott terület. Meg majdnem jobb mint a klasszikus lineár, abból a szempontból hogy nem kell csatornát építeni, nem kell csatornát karban tartani,abba vizet vezetni, hanem csak a szivattyutol lefektetik a csövet a forgaspontig. Sivatagokban is termelnek ilyenekkel kukoricát, persze ki kell fizetni, pl. olajbevetelekbol.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-08 08:32:49

    Válasz Jakabjóska #34. hozzászólására

    Az Y-bol nem I lesz, le van írva amit feltettek ide tegnap. A lassú jármű normál rendszámot kap, 3 betű 3 szám, fehér alapon fekete betű, ami következik. I betűs az ideiglenes lesz, egyféle a mostani többféle helyett, de ebben csak egy betű lesz és több szám, a mostani E, M P mintájára.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-07 19:58:11

    Válasz Jakabjóska #29. hozzászólására

    Ezt az illetékesektol kérdezd meg!

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-07 19:27:47

    Válasz csoppika #25. hozzászólására

    Lassú jármű lesz, csak ugyanolyan rendszám lesz rajtuk, mint a többi járművön. Ez logikus is lehetne, mert ugyanaz van autón, buszon, teherautón, motoron, mgv-n. De nem sok értelme van, pár év múlva mindenképpen elfogynak a betű kombinációk, ezért valami új szisztéma kell majd, ráérne akkor összevonni mikor majd egy új típusú rendszámot bevezet. Az ideiglenesek összevonása az logikus, mert minek annyi féle.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-07 19:27:46

    Válasz csoppika #25. hozzászólására

    Lassú jármű lesz, csak ugyanolyan rendszám lesz rajtuk, mint a többi járművön. Ez logikus is lehetne, mert ugyanaz van autón, buszon, teherautón, motoron, mgv-n. De nem sok értelme van, pár év múlva mindenképpen elfogynak a betű kombinációk, ezért valami új szisztéma kell majd, ráérne akkor összevonni mikor majd egy új típusú rendszámot bevezet. Az ideiglenesek összevonása az logikus, mert minek annyi féle.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-07 11:40:34

    Válasz Mihály #22. hozzászólására

    Az ideiglenesek elektronikus nyilvántartásarol van szó.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-06 21:55:42

    Válasz Mtz 550E #68675. hozzászólására

    Nem baj. De te nem többször kérdezel meg valamit, hanem sokkal többször. És értetlen vagy, nem fejlődsz semmit. Kicsit gondolkodnod kellene, nem tulgondolni, hanem gondolkodni.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-06 18:33:07

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-06 18:32:11

    Válasz Toni12 #68660. hozzászólására
    Régen rossz, ha a szakműhelyben nemrég felújíttatott hengerfejet ilyen kevés használat után csak azért le kell venni, hogy megnézze hogyan javították fel. Nem vezetek nyilvántartást a kolléga itteni tevékenységéről, de úgy rémlik nem olyan rég volt ez téma, szakműhelyben csináltatta a hengerfejet, és nem nagyüzemben használja.

    Már szakemberrel megcsináltatta az adagolót (állítólag nagyon jó szakemberrel), a porlasztókat, a hüvelyezést (bár ezt lehet maga csinálta, melyik a legjobb dugó és gyűrű téma is rémlik, meg gyűrű elforgatás hosszas magyarázata), a hengerfejet is. Azóta csináltatott rá köradagolót. Vezérlés fogaskerekeket is cserélt már. Vezérműtengelyre nem emlékszem. Érdekes, mert mintha hüvelyezés után is elkezdte volna kérdezgetni, hogy a gyűrűket hogy kell berakni, elforgatni. Mintha megcsinálta volna, aztán elbizonytalanodott.

    Na mindegy, legalább 550E kolléga gépén nem rohadnak rá a csavarok a helyükre, az már biztos.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-06 18:25:23

    Válasz mtz1221 #68666. hozzászólására
    Szerintem nem jó a hallása. Majd kinövi, egyszer, talán, vagy nem.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-04 18:39:18

    Válasz Mtz 550E #68635. hozzászólására
    Akkor miért nem magyaráztatod el az ismerőssel, aki ért hozzá, meg tudja csinálni, ott áll a gépnél, közvetlenül lehet kérdezni tőle, stb, szóval sokkal egyszerűbb, és egyszerűbb lett volna.

    Ha megtalálod melyik szelep a szívó és melyik a kipufogó, és meg tudod találni egy hengernél azt, amikor mind a 2 szelep zárva van, akkor meg tudod csinálni. Ugyanis zárt állapotban kell mérni és állítani. Az együtt járó hengereket kell figyelni, 1-4 és 2-3, valamint a szelepváltást. Két együtt járó henger közül ha egyiknél szelepváltás van, akkor a másiknál sűrítés, vagyis annak a hengernek a szelepei zárva lesznek. Ja és kell egy hézagmérő is.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-04 18:15:19

    Válasz Mtz 550E #68632. hozzászólására

    Csak egy jóindulatú kérdés: eddig amikor szétszedted-összeraktad vagy 8-szor, akkor ki állította be a szelephézagot?

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-02 19:06:24

    Válasz Mtz 550E #68606. hozzászólására
    Szerinted egy motorban örök értékű a szelephézag? Örök értékű a kompresszió?
    Csodálom hogy még nem rendelted meg a hüvely-dugó garnitúrát hozzá, téged ismerve.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 21:04:48

    Válasz d-032a #389. hozzászólására
    Tudod, mindenki magából indul ki. Csakhogy nincs két egyforma ember, egyforma helyzet.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 21:02:55

    Válasz Szabi. #390. hozzászólására

    Hányban volt az az új MTZ vétel? 20 éve 2000-ret írtunk, akkor már biztos nem adtak 220-ert újat.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 20:58:23

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 20:44:58

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 20:43:13

    Válasz medikus #379. hozzászólására
    De 4 hektárra minek pótkocsi. Kérni is lehet, ha van traktor. Sőt, kezdésnek traktor se kell, fizesse meg valakinek.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 19:52:41

    Válasz Sk Laci #4177. hozzászólására

    Az az angoloknál van, te meg Szlovákiában vagy. Magyarországon is lehet törvény szerint február 1-től fejtrágyázni, ha nem fagyott vagy hóval borított a talaj

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-02-01 19:25:33

    Válasz Sk Laci #368. hozzászólására
    Bármit lehet termelni, meg el is lehet adni, hogy milyen áron az már más kérdés.

    Úgy látom több hozzászólónál az alaphangon megcélzott hektáronkénti 300ezer forint haszon az ami irreális, amúgy szerintem is.
    Ekkora területre úgy hogy nem is ért hozzá, nem traktorvétellel meg munkagépekkel kezdeném, mint te javaslod.

    Az tény, és innen már a kérdezőnek (Tibinek) szól elsősorban amit írok, minimális vagy semmi tapasztalattal és hozzáértéssel, gép nélkül belevágni 4 hektárba 3 helyen, ráadásul nem helyben lakóként, bele lehet vágni, de én inteznív kertészeti kultúrákat elfelejteném.
    Ha akar vágjon bele, a klasszikus szántóföldi növényekkel, (búza, árpa, kukorica), de úgy hogy lebeszéli egy helyivel hogy művelje, megállapodnak milyen árakon, vezetve a gazdálkodási naplót is. Aztán év végén meglátja mennyit tett bele és mi marad.

    Amúgy meg az ember hátteréről nem tudunk semmit. A legtöbben itt egyből az elérhető haszonnal, meg megélhetéssel jöttek. Van olyan aki hobbiból turkál pár hektár földet, hihetetlen, de van ilyen. Lehet az ember olyan anyagi és élethelyzetben hogy megengedheti magának, hogy hobbiból vegyen egy trakit, és el hobbizzon a kis földecskéjén. Valaki lovat tart, más Harley Davidsont vesz, világkörüli útra megy, autót vesz 10 millióért, tehát sokféle motiváció lehet.

  • Ugrás a témához » Rabó001 | 2020-01-26 20:25:59

    Válasz Bárány #3584. hozzászólására
    Ez nemtudom hogy jön ide, de külön a KDNP soha nem jutna be a parlamentbe választáson. Nem hülyék ezek, megvan a magukhoz való eszük.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]