Hirdetés
Fórum
Becenév: | Gúró |
---|---|
Csatlakozott: | 2010-04-04 08:18:34 |
Utolsó belépés: | 2010-04-04 08:21:04 |
Fórum hozzászólás: | 2 |
Fórumhozzászólásai
- Napraforgó-termesztés új
- Mikor jön az ESŐ?! Agrármeteorológia, időjárás új
- Életképek a gazdálkodás mindennapjairól új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Epple Mobil 211 kombájn új
- Permetezéstechnika - fúvókák új
- Kinek milyen a repce, illetve a búza? új
- Körbálázót, de milyet? új
Cikkajánló
Hirdetés
Rosszul kelt az elvetett mag? Mutatjuk, mi lehet az oka
Mind a magvetésnél, mind a műtrágya-kijuttatásnál elengedhetetlen a precízió.
Hirdetés
Rába-15 höz használtam egy réges régi bagodi ekét. Korábban le volt szakadva az első feje, természetesen nem lett pontosan viszahegesztve. Alig bírtam vele szántani. múlt évben vettem egy ugyanolyat csak vaci újonnan. És marha jó. Gyönyörűen borít. 2. fokozatban szántok vele minden talajon. Negyede az üzemanyagfogyasztásom. Mellettem szántott egy 3 hengeres Yanmar egy szintén vaci új ekével ami nem Bagodi volt hanem kb 80.000 el olcsobb. En 20 centin szántottam, ő 15 -ön. A két traktor közt annyi volt a különbség az enyém javára, mint ha egy nagy MTZ ellen szántottam volna. E mellett olyan egyvéges, homológ borítást csinál mint ha mát el lenne boronálva. A régi ekémhez képest ez meg van erősítve több helyen, Foktam vele tuskót. El is hajlította a fej rögzítő talpait. Szerencsére jól sikerülkt kikalapálni. A lényeg az az hogy a Bagodi baromi jó cuccokat csinál. A talajmaróm is egy régi bagodi, de gyönyörű magágyat csinál.
Sziasztok!
Van egy 1 hengeres Rába 15 -ösöm. Múlt évben nyár végén lett Sűlysápon összerakatva, mert eltört a főtengelyem. Elég komoly gondja volt. Eltört a vezérműtengely fogaskereke is, Új dugó kellett és fúrni is kellett. Jóformán csak a hengerfej maradt a régi. A blokkot hegeszteni kellett, mert ugye ezeknél a gyári hiba miatt az a kis olajzó furat mentén bereped. Ezek az előzmények. A motorban kb 80 üzemóra van. Ebből 50 volt a bejáratás.
Már úgy az 50-60. územóra után észrevettem hogy a szelepdeklin lévő szuszogó szelepen nyomja ki az olajat. Jött az 50 órás olajcsere. Még mindig nyomta ki az olajat. Most ott tartok hogy levettem a hengert és néztem a gyűrűket. Azoknak semmi baja, nem kopottak. A hengerbe behelyezve őket dugó nélkül a hézag a minimális. A henger is és a dugó is épp. Most hogy jön a talajmarózós időszak igen nyomja a nagyobb terhelés miatt. Kb 0,5L/óra ami fogy. De nem a motor eszi, hanem a kartergáz nyomja ki. A motorban lévő olaj nem gázolajos. Motor gyengülését nem veszem észre.
Ha valami ötletetek van azt várom!