Jó napot segitség kellene ,találkozot már valaki ijen motoral , Antonio carraro supertigre 4800 as kis traktorba van be szerelve ,csak motor kod van 3A136776 olaj levegö hütéses, porlasztot szerenék álitatni füstöl egy kicsit ,
Válasz bandigh #203. hozzászólásáraNem a trabit sírom vissza azt a kolbász füstölőset, hanem az a bajom hogy agyonvágja a motort a korom! Akkor ennyi erővel homokot is dobálhatnánk a motorba, vagy minek a levegő szűrő akkor bele????
Válasz Ares 826 #202. hozzászólásáraRégen minden más volt.. Örült az ember hogy tudott mivel közlekedni.
De ha ma megy előtted egy veterán trabant, és fújja a kék füstöt, te is azon vagy, hogy mihamarabb megelőzzed. Vagy egy bármilyen lerugott motorú kormolós dízelre egyből felakad a szeme mindenkinek. Ha megelőzted, már nem a te gondod, szívod a tiszta levegőt.
Alapvetően a füstöt nem azért nyomják vissza a motorba hogy, az hamarabb szétmenjen, hanem hogy a korszerű cr motorokban képződő NOx és koromrészecskék menjenek át mégegyszer a rendszeren, ezzel csökkentve a kibocsátott egészségre káros anyagok mennyiségét. Az hogy közben a motorban lerakódások lesznek az más. Mint tulaj, te azt szeretnéd, hogy a motorod tiszta levegőt szívjon be, és így hosszú életű legyen. Van aki meg ezt önmagára nézve tartja fontosabbnak. Kinek mi
Válasz mtz1221 #201. hozzászólásáraSzopatnak itt mindenkit az eu-ban! Ez a tier követelmény csak arról szól hogy itt csak amit ők gyártanak azt lehessen megvenni, semmi keletit sokkal de sokkal olcsóbban mint amit ezek a rabló kapitalisták gyártanak! Ja csak annyit hogy rengeteg a szarjaikban a Kínai Indiai,Vietnámi stb.... gyártású alkatrész! közben meg a friccek átbaszták az egész világot a Diesel botránnyal, hogy amikor nincs a motor terhelve szegényítse le annyira a keveréket hogy megfeleljen annak a követelménynek amit ők hozattak csak azért hogy más ne tudjon eladni járművet az eu piacán! Szemetek voltak anno a szovjetek is de ezek a tetves nyugatiak ötször ganébbak én azt mondom!!
Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraÉn is azt mondom hogy nem csak a kezét kellett volna levágni a mérnöknek aki kitalálta az EGR szelepet hanem annak az eu-s bürökratákat meg fejbe verni 3/4 colos vascsővel kik kitalálták a TIEr követelményeket mindet! az EGr szelep csak szarrá bas...za a motrot azzal hogy visszaereszti a kormot a motorba!
Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraÉn mondtam neked. Faternak a Jeep Csirke egrjét egy óra hosszáig takarítottam gázolajjal-benzinnel-féktisztítóval. Utána faszául levakoltam. Úgy megy mint a szél.
Milyen kocsid van? Ha nagyon új ott nem biztos hogy örülni fog a computer, hogy levakolod.
Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraHa nem akkora hőterheléssel megy ha be van kötve akkor a loerő miből lesz meg? Talán csak a sok töltőlevegő lehűti az öntvényt'azért volt festékes? Gondolom ennek sem lesz semmi baja ha levakolod' de lehet nem kéne izzasztani mert azért kis motor.
Legyenek akkor tények is.Csak nem bírtam magammal és levakoltam,simán egy lemezzel mert még garancia alatt van.Mikor levettem a csövet akkor jött az első tökön rúgás,tele volt folyós kátránnyal(mint a kazánban ha vizes tűzrevalót használnak).1600 motor fordulaton vettek,ott van az 540E tlt fordulat,a fogyasztásom 5-5.5 liter helyett 4-4.5 lett ,minden nap mértem.1400-1800 fordulat között kicsit kopogósabban jár a motor,kellene kicsit vissza venni az előtöltésen,de kúp fogja fel az adagolót nem fogom piszkálni.Füstje most sincs semmi.Egyedüli észrevétel hogy a turbóról kipufogó torokról 500 munka óra alatt nem égett le a gyári festés,most meg 120 munka óra alatt aranybarna az öntés.Forróbb a távozó gáz,ez zavar kicsit hogy mit szólnak a szelepek dugattyúk hozzá.De ha úgy számolunk hogy ha csak ezen a motorfordulaton dolgozott volna végig,akkor nekem 1000 liter naftát megevett hiába.Azt meg ne mondja senki hogy nem környezet rombolóbb mint a gázok.Mármint az előállítása fuvarozása stb. Úgy látom jelen pillanatban hogy le kellett volna vágni a tervező mérnök kezét aki megalkotta az egr szelepet.Az autómból is kifogom kötni,mert bele se akarok gondolni abba is mi lehet,a sok kis rövid út miatt.
Válasz Tomi81 #193. hozzászólásáraEmberünk gyorsabban fut gázálarcban, mint nélküle.
Ha gondolja, lemérjük.
Nemigen érek rá mostanában itt olvasni, irogatni, de ez most kb. ..nem bírtam ki hogy ne írjak.
Szóval..............
Azt, hogy akárki mekkora büntetésnek teszi ki magát azzal, hogy belenyúl az autója, traktorja, repülőgépe, űrhajója motorjába, az legyen szerintem a saját maga rizikója, és felvállalható felelőssége. Mint tudjuk, tőlünk kicsit nyugatra, a traktorokat is zöld kártyázzák, mérik.
De!
Mint mindannyian tudjuk, az EGR, a fáradt füstgázt vezeti vissza a motorba. Ezzel együtt a károsító, veszélyes részecskéket is. Ez egy személyautónál, teherautónál, akár kombájn motornál nem tétel, mert a kigyorsítást , cséplő bekapcsolást kivéve rész terhelésen mennek. A maximálishoz képest töredék üzemanyag befecskendezés, töredék károsanyag képződés, töredék szemét vissza szívás a motorba.
Egy traktor az más. A gazdaságos üzemeltetés szempontjából mindig arra törekszünk, hogy lehetőleg 100% terhelésen működjön a motor. Maximális terület teljesítmény, minimális fogyasztás, leggyorsabb megtérülés. Igenám, de ez azzal jár együtt, hogy a maximális üzemanyag adagot kapja a motor ( a fokozatmentesek képesek ezt napi 0-24-ben produkálni), és ezzel a maximális szennyezőanyag vissza szívást. Pl. korom szemcséket. Ki találja ki mi az eredmény?
Megpróbáltam elolvasni a cikket, de felénél feladtam, mert annyi fél (negyed) igazság van benne, mint ide Vlagyivosztok.
Kb arról szól, hogy vegyetek nálam U szeget, mert ezt bele verhetitek a vasúti sínbe is, jó áron, a többi meg vissza hajlik propeller alakban.
Ezektől függetlenül hangsúlyozom, hogy nyilván maga dönti el mit költ az autójára, bringájára, mennyire gondol a következő generációra, vagy az azt követőkre.
Csupán a mezőgazdasági gépek, és az igazság miatt írtam le ezeket.
Használja mindenki a maga okulására, boldogulására.
Válasz ketmolnarauto #192. hozzászólásáraMilyen alkatrészek károshatnak szerinted?
Mert szerintem semmi.
Az Egr szelep a kipufogó gázt eteti meg még egyszer a motorral. Ha erre nekem valaki azt mondja, hogy jobb mintha a sima levegőt szívja be, hát...
Válasz Tomi81 #171. hozzászólásáraAz EGR kiiktatásával azért nagyon vigyázni kell. Lehet hogy rövid távon erősebb lesz a motor, de hosszabb távú használat esetén további alkatrészek károsodását eredményezi.
Nem régen pont az EGR szelepről és működéséről írtam egy cikket. Itt érhető el a cikk
Válasz d-032a #190. hozzászólásáraEz jó lehet. Rugó nélkül, alapból lezárva van a füst útja, a tányér saját súlyával. Ha a turbó akarja, akkor meg megemeli.
Vagy, sokadik verzió:
Ha úgyis szaladgálós munkát csinál, középgázon sokat, akkor lebontod az egész turbót róla, abban a használatban a szívó motor takarékosabb..
Válasz mtz1221 #189. hozzászólásáraHa véletlenül lehetne szerelni függőleges helyzetbe a visszacsapó szelepet és ha éppen úgy, hogy a szelep lefelé mozdulva alsó helyzetben zár, akkor nem is kell bele a rugó.
Ha fordítva, vagyis úgy jön ki, hogy fent van zárt helyzet, akkor a szelep súlya is besegít egy kicsit a nyitásba, a rugó ellen.
Válasz mtz1221 #182. hozzászólásáraNyomásmérőt a turbo fele menő cső szivo felöli oldalán az ovális lemez és a szivò közé egy 10es anyagbol lehetne. Ugyanolyan oválisan a két csavarhoz. Menetet meg oldalrol belefurni vagy forrasztani fékcsövet azt tömlővel a kabinba. . Igy csak egy közdarabot mokkolná be tömitéssel. Ha kiveszed gyári lesz megint.
Válasz mtz1221 #182. hozzászólásáraNa mire végig írtam bevillant mi kell.Egy szelep kell nekem ami zárja a főst útját de vissza felé ki tud nyitni.Ebben várom az ötleteket.Valaki valahol nem találkozott ilyennel ? Víz olaj vagy levegő rendszernél ?Olyanra gondolok mint ami pl a kompresszor henger fejben van,Egyik irányba zárjon 100%-osan,a másik irányba meg engedjen valahol 0.3-0.5 bár között.Így a füst útját elzárnám,de a levegő útját Kinyitná a turbó felé ha kell.Egyszerű és nagyszerű lesz.Kösz mindenkinek,kellettetek hozzá ti hogy beugorjon.Ja ha 3/4-es hollanderban találnátok/tudnátok hol keressek ilyen szelepet,az nagy segítség lenne.
Válasz .Richard. #179. hozzászólásáraNyomás óra nem lesz mert nem találok neki csatlakozást mókolni meg nem akarok.Adagoló meg ilyen ilyen dolgokhoz sem nyúlnék mert ez a motor olyan számomra hogy nem piszkálom meg sehol sem.Legalább 15 disel motort összeraktam már(perkinst meg mtz-t)volt amit darabokból,egy sem tudott így menni mint ez a kis vacak.Ha találkoztál régi léghűtéses deutz motorral,nagyon nagy előtöltéssel füst mentesen nagyon erősen/pörgősen/kopogósan dolgozni,ez ahhoz hasonlít.
Válasz .Richard. #179. hozzászólásáraVagy tegyen rá egy golyóscsapot, aztán kényelmesen be tudja állítani, mit mikor hogyan :D
Indítás után nyitva, melegen részterhelésen zárva, teljes terhelésen félig nyitva
Válasz mtz1221 #178. hozzászólásáraSzerintem mérd meg a nyomást amire képes igy. Aztán levakolod egy lemezzel a bekötésnél és ugy is megméred. De ha a kabinba beteszel egy orát ugy esztétikusan akkor látod mennyire erölködik. Az adagolon a gázolajbol csavarral nem lehet visszavenni? Ugy értem'hogy feltételezett nagy terhelésen nagy töltőnyomást látsz'csökkenteni ugy 'hogy veszel el a gázolajbol. Csak ugy feltételezem 'hogy akkor kicsit kiegyensulyozottabb lenne a fogyasztása meg nem lenne agyon terhelve. Csak olyan mértékben nyulj bele'hogy a garancia maradjon. Csavarállitás meg a levakololemez nem katasztrofa.
Válasz .Richard. #177. hozzászólásáraÉpp ez a gondom,mit fog szólni a motor ha 0.6 helyett kb 1 bárt kap,adagoló állítás nélkül ? Füst nem volt eddig sem semmi.Erejével sincs gond,csak hosszútávon nem tudom mi lenne neki a jó.
Válasz mtz1221 #176. hozzászólásáraSacc/kb. Jelenleg megfingatva van 0.6töltő. Ha levakolod a háromnegyedest lehet az a turbinya elnyomja 1ig is. Csak gondolom. Akkor meg lehet nem kell annyi gázolaj neki'mert ugye van levegőis vagy csak egyszerűen nem füstöl hanem huz rendesen.
Válasz .Richard. #173. hozzászólásáraNa basszus erre nem is gondoltam,kell szereznem egy órát is.Nincs membrán szabályzó sima soros adagoló van rajta mint a szívó motorokon. Eddig arra gondoltam azért nem kell a membrán,mert az egr-es motoroknak több nafta kell azokon a fordulatokon ahol eszik a füstöt is,ezért tiszta töltésen mehet végig az adagoló.
Válasz Tomi81 #171. hozzászólásáraÉn is kb így gondolom,lehet nem is a turbót hűti.De attól is félek ami visszajön levegő mi van ha a felesleges turbó nyomás is ott megy el,és ezután a motorba kerül az is ?
Válasz strong #172. hozzászólásáraHűti a füstöt mikor megy be a motorba,vissza felé meg attól tartok besegít a víz és motor olaj hűtésbe.Ja azt elfelejtettem írni az olaj szűrő hőcserélője is ezekre a csövekre van rákötve.És épp ez miatt nem fogjuk meglátni a belsejét,csak lefogom egy lemezel vakolni valahol a csatlakozásnál.
Válasz mtz1221 #170. hozzászólásáraTurbo nyomást mi szabályozza? Van köze az adagolohoz? Mint a membrános adagolo mikor van töltő levegő terheléskor akkor ezen mi ad több kaját? Lehet irtad de hirtelen nem találom. Mert ha nix nem lehet 'hogy a max töltő nyomást a turbo elé meglépő töltő levegő szabályozza? Mit pl ha repedt egy gumicső elmegy a nyomás. De ha van is membrán szerű szabályzo akkor is elvesziti a töltő nyomást . Igy ez meg a kipufogoba vezeti. Lényegében levegővel kevert füst megy a kipufogòn. Ha azt a csövet levakolod meg levakolás elött mérsz turbo nyomást meg levakolás utánn lehet kapsz egy tunung motort.de lehet'hogy tévedek.
Válasz mtz1221 #169. hozzászólásáraAkkor mire szolgál szerinted az a vízkörbe kötött hűtő? Majd meglássuk hogy mi volt benne, mert a végén úgyis leszeded róla
Válasz mtz1221 #166. hozzászólásáraAz én gondolatmenetem szerint nem kellene bajának lenni, mert.
Nagy fordulaton elvileg semmibe nem szól bele ez a valami. Magyarul, mintha ott se lenne. Namármost, ha akkor -teljes fordulaton- bírja a dugó/szelep akkor nehogy már részterhelésen meg baja legyen.
Hogy most ilyenkor hűti e a turbót, szerintem megint csak lényegtelen szerintem, mert más fordulaton meg elmondásod szerint nem. Nyilván más hőterhelést kap a turbo padlón, de szerintem egy turbonak akkor is bírni kell, ha vörösen izzik. Ha ez ami rajta van nem fogja bírni, -szerintem kizárt- akkor meg majd teszel rá egy olyat ami bírja.
Most komolyan, szerinted mennyire pontos ez fajta szabályzás ami rajta van?
Én most is azt mondom, ez nem azért van rajta, hogy jót tegyen a motornak, hanem csak az idióta környezetvédelmi szabályok miatt.
Én saját kezüleg két autóból kötöttem ki az egrt, mindkettő könnyebben ment utána. Úgy tudnám leírni, hogy fellélegzett.
Válasz mtz1221 #169. hozzászólásáraJa valamit nem jó olvastál itt a motor eléri 10-15 perc alatt a 70 fokot,meg sem mozdul utána a mutató egész nap bármit csinálsz vele.
Válasz strong #168. hozzászólásáraDe nem csak szelepig hűl le,hanem az utáni cső is ami kipufogó torokba megy,majdnem a végéig.Ez 100 % hogy ilyenkor megy a tiszta levegő valamiért a kiputorokba.Összes szolisba 72 fokos a termosztát.
Válasz strong #167. hozzászólásáraAzt a 2300 fordulatost nem jól írtam. Ott már azért hideg a cső másik vége mert már egy jó ideje nem kapott a kipufogó gázokból. Azaz csukva az egr és lehült már ő maga is, attól hogy a hideg levegő örvénylik egésszen a szelepig.
Válasz mtz1221 #166. hozzászólásáraElolvastam újra a leírásaidat és lehet hogy csak a termosztátban van a hiba. A dízeleknek töbnyire 90°c a munkahőmérsékletük nem pedig70°c! A motor hőmérséklete állandó(kivétel ha túlterhelve van) nem szabadna hogy visszahűljön ha már egyszer kinyitott a termosztát. Ha nincs terhellés és hűlni kezdene, a termosztátnak csukódnia kell. Úgy gondolom hogy 1600-1700fordulaton még nem elég meleg a motor és az egr még nyitva van. 1900-2000fordulatnál van az amikor elég meleg a motor és egr becsuk. 2300-on visszahűl a motor mert nagy fordulaton könnyebben húzta amit húznia kellett ilyen nagy fordulaton gyorsul a hűtőfolyadék keringése és az interkúler is hozzásegítteti a lehűlésre. Szerintem abban a '' vízkörbe kötött'' hűtőben van a szelep, ami bezáródik hogyha elég meleg a hűtő folyadék.
266 hozzászólás
Válasz Sanyi #215. hozzászólásáraR
ába 15 hasonló számozású,esetleg?
Válasz medikus #214. hozzászólásáraAbba a motorba amit lejebb fel raktam,1984es gyártásu Antonio carraro
Válasz Sanyi #213. hozzászólásáraMiben van?
jÓ napot van egy kis problémám,,,,,DLL160VM8,...ijen számu porlasztócsucsucsot honan lehet be szerezni ,vagy nincs valakinek
Válasz Sanyi #210. hozzászólásáraKeress valami cikkszámos alkatrészt. Az alapján keress...
Válasz Sanyi #210. hozzászólásáraNekem nagyon arra hasonlít.Próbálj meg rákeresni hátha képről meg lenne a pontos típusa.
Válasz mtz1221 #209. hozzászólásáranem tudom nincs adat tábla
Válasz Sanyi #206. hozzászólásáraNem lombardini motor ez ?
Válasz Sanyi #207. hozzászólásáraNem tudod melyik a porlasztó?

Jó napot segitség kellene ,találkozot már valaki ijen motoral , Antonio carraro supertigre 4800 as kis traktorba van be szerelve ,csak motor kod van 3A136776 olaj levegö hütéses, porlasztot szerenék álitatni füstöl egy kicsit ,
Válasz bandigh #203. hozzászólásáraNem a trabit sírom vissza azt a kolbász füstölőset, hanem az a bajom hogy agyonvágja a motort a korom! Akkor ennyi erővel homokot is dobálhatnánk a motorba, vagy minek a levegő szűrő akkor bele????


Válasz Ares 826 #202. hozzászólásáraRégen minden más volt.. Örült az ember hogy tudott mivel közlekedni.
De ha ma megy előtted egy veterán trabant, és fújja a kék füstöt, te is azon vagy, hogy mihamarabb megelőzzed. Vagy egy bármilyen lerugott motorú kormolós dízelre egyből felakad a szeme mindenkinek. Ha megelőzted, már nem a te gondod, szívod a tiszta levegőt.
Alapvetően a füstöt nem azért nyomják vissza a motorba hogy, az hamarabb szétmenjen, hanem hogy a korszerű cr motorokban képződő NOx és koromrészecskék menjenek át mégegyszer a rendszeren, ezzel csökkentve a kibocsátott egészségre káros anyagok mennyiségét. Az hogy közben a motorban lerakódások lesznek az más. Mint tulaj, te azt szeretnéd, hogy a motorod tiszta levegőt szívjon be, és így hosszú életű legyen. Van aki meg ezt önmagára nézve tartja fontosabbnak. Kinek mi
Válasz mtz1221 #201. hozzászólásáraSzopatnak itt mindenkit az eu-ban! Ez a tier követelmény csak arról szól hogy itt csak amit ők gyártanak azt lehessen megvenni, semmi keletit sokkal de sokkal olcsóbban mint amit ezek a rabló kapitalisták gyártanak! Ja csak annyit hogy rengeteg a szarjaikban a Kínai Indiai,Vietnámi stb.... gyártású alkatrész! közben meg a friccek átbaszták az egész világot a Diesel botránnyal, hogy amikor nincs a motor terhelve szegényítse le annyira a keveréket hogy megfeleljen annak a követelménynek amit ők hozattak csak azért hogy más ne tudjon eladni járművet az eu piacán! Szemetek voltak anno a szovjetek is de ezek a tetves nyugatiak ötször ganébbak én azt mondom!!












Válasz Ares 826 #198. hozzászólásáraJa pontosan.Az nem zavarja őket hogy a 90-es évekbeli traktorjaik tovább is gyártásban vannak keleten.Csak a pénz jöjjön nekik.
https://www.google.com/search?q=massey+ferguson+india&hl=hu&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiH1p_pu6LpAhWSwqYKHW0sBmwQ_AUoAXoECAsQAw&biw=1280&bih=606
Válasz Tomi81 #197. hozzászólásáraSemmi extra-Egy 10 éves 3 hengeres 1500 crdi Hunday.Ami megint szerencsémhez szokásosan rengeteget zabál valamiért.6.5 liter átlag kis autóhoz képest sok.2 tonnás furgonok elmennek ennyivel.
Válasz Tomi81 #197. hozzászólásáraKi kell törölni az agyából az EGR érzékelést!
Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraÉn is azt mondom hogy nem csak a kezét kellett volna levágni a mérnöknek aki kitalálta az EGR szelepet hanem annak az eu-s bürökratákat meg fejbe verni 3/4 colos vascsővel kik kitalálták a TIEr követelményeket mindet! az EGr szelep csak szarrá bas...za a motrot azzal hogy visszaereszti a kormot a motorba!





















Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraÉn mondtam neked. Faternak a Jeep Csirke egrjét egy óra hosszáig takarítottam gázolajjal-benzinnel-féktisztítóval. Utána faszául levakoltam. Úgy megy mint a szél.
Milyen kocsid van? Ha nagyon új ott nem biztos hogy örülni fog a computer, hogy levakolod.
Válasz mtz1221 #195. hozzászólásáraHa nem akkora hőterheléssel megy ha be van kötve akkor a loerő miből lesz meg? Talán csak a sok töltőlevegő lehűti az öntvényt'azért volt festékes? Gondolom ennek sem lesz semmi baja ha levakolod' de lehet nem kéne izzasztani mert azért kis motor.
Legyenek akkor tények is.Csak nem bírtam magammal és levakoltam,simán egy lemezzel mert még garancia alatt van.Mikor levettem a csövet akkor jött az első tökön rúgás,tele volt folyós kátránnyal(mint a kazánban ha vizes tűzrevalót használnak).1600 motor fordulaton vettek,ott van az 540E tlt fordulat,a fogyasztásom 5-5.5 liter helyett 4-4.5 lett ,minden nap mértem.
1400-1800 fordulat között kicsit kopogósabban jár a motor,kellene kicsit vissza venni az előtöltésen,de kúp fogja fel az adagolót nem fogom piszkálni.Füstje most sincs semmi.Egyedüli észrevétel hogy a turbóról kipufogó torokról 500 munka óra alatt nem égett le a gyári festés,most meg 120 munka óra alatt aranybarna az öntés.Forróbb a távozó gáz,ez zavar kicsit hogy mit szólnak a szelepek dugattyúk hozzá.De ha úgy számolunk hogy ha csak ezen a motorfordulaton dolgozott volna végig,akkor nekem 1000 liter naftát megevett hiába.Azt meg ne mondja senki hogy nem környezet rombolóbb mint a gázok.Mármint az előállítása fuvarozása stb. Úgy látom jelen pillanatban hogy le kellett volna vágni a tervező mérnök kezét aki megalkotta az egr szelepet.Az autómból is kifogom kötni,mert bele se akarok gondolni abba is mi lehet,a sok kis rövid út miatt.
Válasz Tomi81 #193. hozzászólásáraEmberünk gyorsabban fut gázálarcban, mint nélküle.
Ha gondolja, lemérjük.
Nemigen érek rá mostanában itt olvasni, irogatni, de ez most kb. ..nem bírtam ki hogy ne írjak.
Szóval..............
Azt, hogy akárki mekkora büntetésnek teszi ki magát azzal, hogy belenyúl az autója, traktorja, repülőgépe, űrhajója motorjába, az legyen szerintem a saját maga rizikója, és felvállalható felelőssége. Mint tudjuk, tőlünk kicsit nyugatra, a traktorokat is zöld kártyázzák, mérik.
De!
Mint mindannyian tudjuk, az EGR, a fáradt füstgázt vezeti vissza a motorba. Ezzel együtt a károsító, veszélyes részecskéket is. Ez egy személyautónál, teherautónál, akár kombájn motornál nem tétel, mert a kigyorsítást , cséplő bekapcsolást kivéve rész terhelésen mennek. A maximálishoz képest töredék üzemanyag befecskendezés, töredék károsanyag képződés, töredék szemét vissza szívás a motorba.
Egy traktor az más. A gazdaságos üzemeltetés szempontjából mindig arra törekszünk, hogy lehetőleg 100% terhelésen működjön a motor. Maximális terület teljesítmény, minimális fogyasztás, leggyorsabb megtérülés. Igenám, de ez azzal jár együtt, hogy a maximális üzemanyag adagot kapja a motor ( a fokozatmentesek képesek ezt napi 0-24-ben produkálni), és ezzel a maximális szennyezőanyag vissza szívást. Pl. korom szemcséket. Ki találja ki mi az eredmény?
Megpróbáltam elolvasni a cikket, de felénél feladtam, mert annyi fél (negyed) igazság van benne, mint ide Vlagyivosztok.
Kb arról szól, hogy vegyetek nálam U szeget, mert ezt bele verhetitek a vasúti sínbe is, jó áron, a többi meg vissza hajlik propeller alakban.
Ezektől függetlenül hangsúlyozom, hogy nyilván maga dönti el mit költ az autójára, bringájára, mennyire gondol a következő generációra, vagy az azt követőkre.
Csupán a mezőgazdasági gépek, és az igazság miatt írtam le ezeket.
Használja mindenki a maga okulására, boldogulására.
Válasz ketmolnarauto #192. hozzászólásáraMilyen alkatrészek károshatnak szerinted?
Mert szerintem semmi.
Az Egr szelep a kipufogó gázt eteti meg még egyszer a motorral. Ha erre nekem valaki azt mondja, hogy jobb mintha a sima levegőt szívja be, hát...
Válasz Tomi81 #171. hozzászólásáraAz EGR kiiktatásával azért nagyon vigyázni kell. Lehet hogy rövid távon erősebb lesz a motor, de hosszabb távú használat esetén további alkatrészek károsodását eredményezi.
Nem régen pont az EGR szelepről és működéséről írtam egy cikket. Itt érhető el a cikk
Válasz d-032a #190. hozzászólásáraEz jó lehet. Rugó nélkül, alapból lezárva van a füst útja, a tányér saját súlyával. Ha a turbó akarja, akkor meg megemeli.
Vagy, sokadik verzió:
Ha úgyis szaladgálós munkát csinál, középgázon sokat, akkor lebontod az egész turbót róla, abban a használatban a szívó motor takarékosabb..
Válasz mtz1221 #189. hozzászólásáraHa véletlenül lehetne szerelni függőleges helyzetbe a visszacsapó szelepet és ha éppen úgy, hogy a szelep lefelé mozdulva alsó helyzetben zár, akkor nem is kell bele a rugó.
Ha fordítva, vagyis úgy jön ki, hogy fent van zárt helyzet, akkor a szelep súlya is besegít egy kicsit a nyitásba, a rugó ellen.
Válasz bandigh #188. hozzászólásáraIgazad lehet,de egy fél báros rúgóból jobban ráérzek mire kell cserélni hogy 0.2 bárt kapjak pl.
Válasz mtz1221 #187. hozzászólásáraFél bar plusz nyomása szerintem sose lesz a turbónak. Veheted levakításnak is ezt
Válasz d-032a #186. hozzászólásáraEz lesz a jó.
Válasz mtz1221 #183. hozzászólásáraSzerintem (fűtés)szerelvényboltból kellene.
Olyan aminek nem műagyag a belseje a csappantyúja. Ami a forró vizet bírja az ide is jó lehetne.
Visszacsapó szelep 3/4"
Válasz mtz1221 #183. hozzászólásáraHidraulika boltban vannak csőbe szerelhető visszacsapok csak erős rugoval.
Válasz mtz1221 #182. hozzászólásáraNyomásmérőt a turbo fele menő cső szivo felöli oldalán az ovális lemez és a szivò közé egy 10es anyagbol lehetne. Ugyanolyan oválisan a két csavarhoz. Menetet meg oldalrol belefurni vagy forrasztani fékcsövet azt tömlővel a kabinba. . Igy csak egy közdarabot mokkolná be tömitéssel. Ha kiveszed gyári lesz megint.
Válasz mtz1221 #182. hozzászólásáraNa mire végig írtam bevillant mi kell.Egy szelep kell nekem ami zárja a főst útját de vissza felé ki tud nyitni.Ebben várom az ötleteket.Valaki valahol nem találkozott ilyennel ? Víz olaj vagy levegő rendszernél ?Olyanra gondolok mint ami pl a kompresszor henger fejben van,Egyik irányba zárjon 100%-osan,a másik irányba meg engedjen valahol 0.3-0.5 bár között.Így a füst útját elzárnám,de a levegő útját Kinyitná a turbó felé ha kell.Egyszerű és nagyszerű lesz.Kösz mindenkinek,kellettetek hozzá ti hogy beugorjon.
Ja ha 3/4-es hollanderban találnátok/tudnátok hol keressek ilyen szelepet,az nagy segítség lenne.
Válasz .Richard. #179. hozzászólásáraNyomás óra nem lesz mert nem találok neki csatlakozást mókolni meg nem akarok.Adagoló meg ilyen ilyen dolgokhoz sem nyúlnék mert ez a motor olyan számomra hogy nem piszkálom meg sehol sem.Legalább 15 disel motort összeraktam már(perkinst meg mtz-t)volt amit darabokból,egy sem tudott így menni mint ez a kis vacak.Ha találkoztál régi léghűtéses deutz motorral,nagyon nagy előtöltéssel füst mentesen nagyon erősen/pörgősen/kopogósan dolgozni,ez ahhoz hasonlít.
Lehet hülyeség ,de a kipufogó gáznak is van nyomása és egyszer sem biztos ,hogy a turbótól a kipufogóba áramlik át friss levegő.
Válasz .Richard. #179. hozzászólásáraVagy tegyen rá egy golyóscsapot, aztán kényelmesen be tudja állítani, mit mikor hogyan :D
Indítás után nyitva, melegen részterhelésen zárva, teljes terhelésen félig nyitva
Válasz mtz1221 #178. hozzászólásáraSzerintem mérd meg a nyomást amire képes igy. Aztán levakolod egy lemezzel a bekötésnél és ugy is megméred. De ha a kabinba beteszel egy orát ugy esztétikusan akkor látod mennyire erölködik. Az adagolon a gázolajbol csavarral nem lehet visszavenni? Ugy értem'hogy feltételezett nagy terhelésen nagy töltőnyomást látsz'csökkenteni ugy 'hogy veszel el a gázolajbol. Csak ugy feltételezem 'hogy akkor kicsit kiegyensulyozottabb lenne a fogyasztása meg nem lenne agyon terhelve. Csak olyan mértékben nyulj bele'hogy a garancia maradjon. Csavarállitás meg a levakololemez nem katasztrofa.
Válasz .Richard. #177. hozzászólásáraÉpp ez a gondom,mit fog szólni a motor ha 0.6 helyett kb 1 bárt kap,adagoló állítás nélkül ? Füst nem volt eddig sem semmi.Erejével sincs gond,csak hosszútávon nem tudom mi lenne neki a jó.
Válasz mtz1221 #176. hozzászólásáraSacc/kb. Jelenleg megfingatva van 0.6töltő. Ha levakolod a háromnegyedest lehet az a turbinya elnyomja 1ig is. Csak gondolom. Akkor meg lehet nem kell annyi gázolaj neki'mert ugye van levegőis vagy csak egyszerűen nem füstöl hanem huz rendesen.
Válasz .Richard. #173. hozzászólásáraNa basszus erre nem is gondoltam,kell szereznem egy órát is.
Nincs membrán szabályzó sima soros adagoló van rajta mint a szívó motorokon. Eddig arra gondoltam azért nem kell a membrán,mert az egr-es motoroknak több nafta kell azokon a fordulatokon ahol eszik a füstöt is,ezért tiszta töltésen mehet végig az adagoló.
Válasz Tomi81 #171. hozzászólásáraÉn is kb így gondolom,lehet nem is a turbót hűti.De attól is félek ami visszajön levegő mi van ha a felesleges turbó nyomás is ott megy el,és ezután a motorba kerül az is ?
Válasz strong #172. hozzászólásáraHűti a füstöt mikor megy be a motorba,vissza felé meg attól tartok besegít a víz és motor olaj hűtésbe.Ja azt elfelejtettem írni az olaj szűrő hőcserélője is ezekre a csövekre van rákötve.És épp ez miatt nem fogjuk meglátni a belsejét,csak lefogom egy lemezel vakolni valahol a csatlakozásnál.
Válasz mtz1221 #170. hozzászólásáraTurbo nyomást mi szabályozza? Van köze az adagolohoz? Mint a membrános adagolo mikor van töltő levegő terheléskor akkor ezen mi ad több kaját? Lehet irtad de hirtelen nem találom. Mert ha nix nem lehet 'hogy a max töltő nyomást a turbo elé meglépő töltő levegő szabályozza? Mit pl ha repedt egy gumicső elmegy a nyomás. De ha van is membrán szerű szabályzo akkor is elvesziti a töltő nyomást . Igy ez meg a kipufogoba vezeti. Lényegében levegővel kevert füst megy a kipufogòn. Ha azt a csövet levakolod meg levakolás elött mérsz turbo nyomást meg levakolás utánn lehet kapsz egy tunung motort.
de lehet'hogy tévedek.
Válasz mtz1221 #169. hozzászólásáraAkkor mire szolgál szerinted az a vízkörbe kötött hűtő? Majd meglássuk hogy mi volt benne, mert a végén úgyis leszeded róla
Válasz mtz1221 #166. hozzászólásáraAz én gondolatmenetem szerint nem kellene bajának lenni, mert.
Nagy fordulaton elvileg semmibe nem szól bele ez a valami. Magyarul, mintha ott se lenne. Namármost, ha akkor -teljes fordulaton- bírja a dugó/szelep akkor nehogy már részterhelésen meg baja legyen.
Hogy most ilyenkor hűti e a turbót, szerintem megint csak lényegtelen szerintem, mert más fordulaton meg elmondásod szerint nem. Nyilván más hőterhelést kap a turbo padlón, de szerintem egy turbonak akkor is bírni kell, ha vörösen izzik. Ha ez ami rajta van nem fogja bírni, -szerintem kizárt- akkor meg majd teszel rá egy olyat ami bírja.
Most komolyan, szerinted mennyire pontos ez fajta szabályzás ami rajta van?
Én most is azt mondom, ez nem azért van rajta, hogy jót tegyen a motornak, hanem csak az idióta környezetvédelmi szabályok miatt.
Én saját kezüleg két autóból kötöttem ki az egrt, mindkettő könnyebben ment utána. Úgy tudnám leírni, hogy fellélegzett.
Válasz mtz1221 #169. hozzászólásáraJa valamit nem jó olvastál itt a motor eléri 10-15 perc alatt a 70 fokot,meg sem mozdul utána a mutató egész nap bármit csinálsz vele.
Válasz strong #168. hozzászólásáraDe nem csak szelepig hűl le,hanem az utáni cső is ami kipufogó torokba megy,majdnem a végéig.Ez 100 % hogy ilyenkor megy a tiszta levegő valamiért a kiputorokba.Összes szolisba 72 fokos a termosztát.
Válasz strong #167. hozzászólásáraAzt a 2300 fordulatost nem jól írtam. Ott már azért hideg a cső másik vége mert már egy jó ideje nem kapott a kipufogó gázokból. Azaz csukva az egr és lehült már ő maga is, attól hogy a hideg levegő örvénylik egésszen a szelepig.
Válasz mtz1221 #166. hozzászólásáraElolvastam újra a leírásaidat és lehet hogy csak a termosztátban van a hiba. A dízeleknek töbnyire 90°c a munkahőmérsékletük nem pedig70°c! A motor hőmérséklete állandó(kivétel ha túlterhelve van) nem szabadna hogy visszahűljön ha már egyszer kinyitott a termosztát. Ha nincs terhellés és hűlni kezdene, a termosztátnak csukódnia kell. Úgy gondolom hogy 1600-1700fordulaton még nem elég meleg a motor és az egr még nyitva van. 1900-2000fordulatnál van az amikor elég meleg a motor és egr becsuk. 2300-on visszahűl a motor mert nagy fordulaton könnyebben húzta amit húznia kellett ilyen nagy fordulaton gyorsul a hűtőfolyadék keringése és az interkúler is hozzásegítteti a lehűlésre. Szerintem abban a '' vízkörbe kötött'' hűtőben van a szelep, ami bezáródik hogyha elég meleg a hűtő folyadék.