Válasz medikus #5562. hozzászólásáraEzen a szíjtárcsán a szivattyút hajtó ékszíjakon belül még van egy pálya. Én így vettem a kombájnt. Valószínű, hogy terepes IFA szíjtárcsája van a motoron. Lehet hogy a keféknek alul jobb helye lenne de így is letisztítja a dobot.
Válasz MIHI10045 #5551. hozzászólásáraÜdv! Én így oldottam meg. A motor főtengely szíjtárcsáján legbelül van egy üres szíjpálya. Innen van lehajtva az alatta lévő tengelyre egy 13x825 La szíjjal majd a tengely másik végén lévő szíjtárcsáról fel a dobra egy 17x2500 La szíjjal. A kistengelyen lévő szíjtárcsák 130 mm átmérőjűek. A tengely két 205-ös Y csapágyon szalad amelyek kétfuratos öntvényházban vannak. Az egyik felfogó csavar 12-es e körül lehet elfordítani a csapágyházat, a másik 10-es ami íves hosszú lyukban állítja a belső szíj feszességét. A dobot gumiheveder darabra rögzített kefék tisztítják. A dob tartókerete 3 db csuklópánton kifordítható így könnyen lehet a hűtőt kifúvatni. Szépen működik. 38 fokban max. 87 fokig ment fel a víz.
Válasz medikus #5559. hozzászólásáraEgyik hirdetésben láttam régebben és mintha az újabb gép lett volna, meg láttam valami irományt is amiben benne volt, talán az meg is van még valahol ...
Nektek az ürítőcsiga reteszelése jól működik? Csapos drótköteles? Vagy tartószelepesetek van ami a munkahengerből nem engedi vissza a nyomást? Melyiket rakták előbb a gépre?
Válasz MIHI10045 #5551. hozzászólásáraSokat segített, pedig még kefe se volt rajta, csak egy rongy kotorta lefelé a lomot róla. 3 napot ment, hűtőtakarítás nem is volt közben egyik reggel sem. Nem mondom hogy hideg a motor, de 40 fokban lehetett menni bátran egész nap megállás nélkül.
A meghajtó tárcsa valami 130 as körül van, a tengely lévők pedig 100 asak.
Egy kicsit mehetne gyorsabban.
Válasz atti212. #5552. hozzászólásáraMost már értem,azért kérdeztem,mert ha már ennyi időt ráálldoztál a felújításra akkor kár lenne hogy ígyhagyd,nemirigylem azt a munkat amit beleöltél,csak gratulállni tudok a kitartásodhoz.
Válasz Gyuri gazda #5548. hozzászólásáraEgyszerű a válasz, 30 év kókányolását nem lehet kiszedni 6 hónap alatt, össze kellett rakjam szezonra. A nehezen leszedhető dolgokat raktam rendbe első körben.
Válasz atti212. #5546. hozzászólásáraKöszönöm a fotót de a tárcsák mérete még mindig érdekel és még egy kérdés gondolom a hűtés véget csináltad segített??
Válasz medikus #5521. hozzászólásáraVáltóban még más csapágyat is szeretnék cserélni, de már rájöttem én is hogy ezt ki lehet cserélni kerék levételnél is :)
Válasz medikus #5542. hozzászólásáraBelülre még nem érkeztem tenni semmit, így is az utolsó pillanatban indult el a masina. De onnantól legalább nem volt vele semmi baj.
Válasz medikus #5536. hozzászólásáraA szűrő fordulata olyan 120 környékén kell legyen a számolgatásból. Lassabban megy mint a dominatorban, de nagyon jó.
Nekem is rezonál a kupplung ha fel van variálva föleg elsöbe.Mi lehet gáz benne?Szotyira kikéne javitani.Meg rosta szekrény aljat cserélni kell elrohadt meg felakadtam egy tuskora és meg igazgadta rendesen,lehetett szivacsolni ragasztozni hogy kibirja azt a pár napot még.
Válasz röfik #5531. hozzászólásáraA szellőző ventilátornak nem lihegni kell.Sok sok levegőt kell szállítania.Tehettek volna oda akár egy zsiguli fűtő ventilátort is,de az erre a célra kicsi!Én ha bekapcsolom dübörög!
Válasz medikus #5530. hozzászólásáraA forditott kémény azért lett, mert a torok el volt törve a tövében, ezért tettem rá ifa-ét, az volt itthon, ehhez alakitottam a többit, tettem bele egy flexi csövet, amit autókon is használnak.
A hőfok mérő ki lett cserélve IFA-éra az 12 V os. Relék eleve újak mentek bele. Kapott egy Bosch generátort.
A fülke ventillátora pedig egész jól dolgozik 12 V ról.
Válasz atti212. #5525. hozzászólásáraEz a fordított kémény mivel jobb?Nyáron 2 70 amperórás akku is beindítaná!Nem csak az önindító miatt kell 150Ah-s akksi bele.
Válasz medikus #5523. hozzászólásáraEgyelőre téli üzem nem lesz, ha erre sor kerül akkor kap kicsit nagyobb aksit, de nem kell 24 V.
Nem kellett aksit vennem, kicsórtam egyiket mtzből és viszi mint a rongyot.
13816 hozzászólás
Válasz Zolii18 #5568. hozzászólásáraA töltés jelző legyen izzószálas!!!!!Azon keresztül gerjed a generátor.A többi LED!!!
Válasz medikus #5565. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget.
Válasz Nabu #5566. hozzászólásáraAkkor neked 3 kicsi,és 1 nagy szíjtárcsa van a főtengelyen?Még nem láttam olyat.
Válasz medikus #5562. hozzászólásáraEzen a szíjtárcsán a szivattyút hajtó ékszíjakon belül még van egy pálya. Én így vettem a kombájnt. Valószínű, hogy terepes IFA szíjtárcsája van a motoron. Lehet hogy a keféknek alul jobb helye lenne de így is letisztítja a dobot.
Válasz medikus #5564. hozzászólásáraLed lámpák között keress,nekem azok vannak,sőt olajnyomásra sípol is!Nem olvadnak el!
Válasz bozsokaxxx10 #5563. hozzászólásáraConrad!
Üdv.Valaki nem tudja hogy hol lehet venni vagy rendelni 514-be visszajelzőlámpát?
Válasz Nabu #5561. hozzászólásáraA hidraulika szivattyút 1 szíj hajtja ezek szerint.Véleményem,hogy a kefe nem jó helyen van!
Válasz MIHI10045 #5551. hozzászólásáraÜdv! Én így oldottam meg. A motor főtengely szíjtárcsáján legbelül van egy üres szíjpálya. Innen van lehajtva az alatta lévő tengelyre egy 13x825 La szíjjal majd a tengely másik végén lévő szíjtárcsáról fel a dobra egy 17x2500 La szíjjal. A kistengelyen lévő szíjtárcsák 130 mm átmérőjűek. A tengely két 205-ös Y csapágyon szalad amelyek kétfuratos öntvényházban vannak. Az egyik felfogó csavar 12-es e körül lehet elfordítani a csapágyházat, a másik 10-es ami íves hosszú lyukban állítja a belső szíj feszességét. A dobot gumiheveder darabra rögzített kefék tisztítják. A dob tartókerete 3 db csuklópánton kifordítható így könnyen lehet a hűtőt kifúvatni. Szépen működik. 38 fokban max. 87 fokig ment fel a víz.





Válasz medikus #5559. hozzászólásáraEgyik hirdetésben láttam régebben és mintha az újabb gép lett volna, meg láttam valami irományt is amiben benne volt, talán az meg is van még valahol ...
Válasz atti212. #5556. hozzászólásáraLáttál már gyárilag épített tartó szelepeset?
Válasz atti212. #5556. hozzászólásáraJól.
Válasz atti212. #5554. hozzászólásáraKöszönöm az infót és Gratula amit véghezvittél
Nektek az ürítőcsiga reteszelése jól működik? Csapos drótköteles? Vagy tartószelepesetek van ami a munkahengerből nem engedi vissza a nyomást? Melyiket rakták előbb a gépre?
Válasz Gyuri gazda #5553. hozzászólásáraKemény meló volt, közben mondták többen, hogy na ebből többet gép nem lesz
Saját célú gép lesz, azt szeretném, hogy sokáig működjön és lehessen rá számítani, ne kelljen másra várni, miközben elveri az idő a terményt.
Na meg, ha valamit bontani kell, ne az összerohadt csavarral kelljen küzdeni fél órát.
Válasz MIHI10045 #5551. hozzászólásáraSokat segített, pedig még kefe se volt rajta, csak egy rongy kotorta lefelé a lomot róla. 3 napot ment, hűtőtakarítás nem is volt közben egyik reggel sem. Nem mondom hogy hideg a motor, de 40 fokban lehetett menni bátran egész nap megállás nélkül.
A meghajtó tárcsa valami 130 as körül van, a tengely lévők pedig 100 asak.
Egy kicsit mehetne gyorsabban.
Válasz atti212. #5552. hozzászólásáraMost már értem,azért kérdeztem,mert ha már ennyi időt ráálldoztál a felújításra akkor kár lenne hogy ígyhagyd,nemirigylem azt a munkat amit beleöltél,csak gratulállni tudok a kitartásodhoz.

Válasz Gyuri gazda #5548. hozzászólásáraEgyszerű a válasz, 30 év kókányolását nem lehet kiszedni 6 hónap alatt, össze kellett rakjam szezonra. A nehezen leszedhető dolgokat raktam rendbe első körben.
Válasz atti212. #5546. hozzászólásáraKöszönöm a fotót de a tárcsák mérete még mindig érdekel
és még egy kérdés gondolom a hűtés véget csináltad segített??
Válasz Koszi. #5549. hozzászólásáraHát nagy meló lehetett eddig is vele!
Válasz Gyuri gazda #5548. hozzászólásáraSzerintem még aratni szeretne vele
Jó színe lesz amúgy ahogy nézem az eredetire hajaz :)
Válasz atti212. #5546. hozzászólásáraHa már ilyen szépen szétlett kapva a gép,miért rakod vissza rá a rozsdás alkatrészeket?!
Válasz medikus #5521. hozzászólásáraVáltóban még más csapágyat is szeretnék cserélni, de már rájöttem én is hogy ezt ki lehet cserélni kerék levételnél is :)
Válasz MIHI10045 #5545. hozzászólására
Válasz atti212. #5529. hozzászólásáraEsetleg még jobb fotót a meghajtásról esetleg a tárcsák mérete légyszi
Válasz medikus #5541. hozzászólásáraOk.Miota nálam van szerkezet meg tárcsa volt cserélve egyszer.
Válasz medikus #5542. hozzászólásáraBelülre még nem érkeztem tenni semmit, így is az utolsó pillanatban indult el a masina.
De onnantól legalább nem volt vele semmi baj.
Válasz atti212. #5529. hozzászólásáraBelül van benne valami?
Válasz röfik #5537. hozzászólásáraSzétszedni,kitakarítani a portól minent,kuplungot is.Nyelestengely lógás!
Válasz atti212. #5538. hozzászólásáraA szivattyúmat viszont jól összerakták a szervizben, kicsit forditva...

Enyém ilyen volt a régi gépen.
Válasz medikus #5536. hozzászólásáraA szűrő fordulata olyan 120 környékén kell legyen a számolgatásból. Lassabban megy mint a dominatorban, de nagyon jó.
Nekem is rezonál a kupplung ha fel van variálva föleg elsöbe.Mi lehet gáz benne?Szotyira kikéne javitani.Meg rosta szekrény aljat cserélni kell elrohadt meg felakadtam egy tuskora és meg
igazgadta rendesen,lehetett szivacsolni ragasztozni hogy kibirja azt a pár napot még.
Válasz atti212. #5534. hozzászólásáraAzt hittem valami más megfontolásból.
Válasz röfik #5531. hozzászólásáraA szellőző ventilátornak nem lihegni kell.Sok sok levegőt kell szállítania.Tehettek volna oda akár egy zsiguli fűtő ventilátort is,de az erre a célra kicsi!Én ha bekapcsolom dübörög!
Válasz medikus #5530. hozzászólásáraA forditott kémény azért lett, mert a torok el volt törve a tövében, ezért tettem rá ifa-ét, az volt itthon, ehhez alakitottam a többit, tettem bele egy flexi csövet, amit autókon is használnak.
Válasz atti212. #5529. hozzászólásáraMennyi a fordulata?
Válasz medikus #5527. hozzászólásáraAz elektromosság ki lett belezve teljesen, egy szál vezeték sem maradt a gépben.
A hőfok mérő ki lett cserélve IFA-éra az 12 V os. Relék eleve újak mentek bele. Kapott egy Bosch generátort.
A fülke ventillátora pedig egész jól dolgozik 12 V ról.
Válasz medikus #5527. hozzászólásáraIzzokat kicseréli meg pár relét 12v-osra és go,szellözzö venntilátort is cserélni kell,vagy inwertert bele.
Válasz atti212. #5525. hozzászólásáraEz a fordított kémény mivel jobb?Nyáron 2 70 amperórás akku is beindítaná!Nem csak az önindító miatt kell 150Ah-s akksi bele.
Válasz röfik #5526. hozzászólására105 ös dominatoré a szűrő.
Válasz röfik #5526. hozzászólásáraLátszik hogy dominator.
Válasz atti212. #5524. hozzászólásáraÉs mi lesz a többi elektromossággal?Mindent lecserélsz?
Válasz atti212. #5525. hozzászólásáraForgo szitát te csináltad?Több képet lehetne rola?Honnan hajtja meg.
Mtz indítóval.
Válasz medikus #5523. hozzászólásáraEgyelőre téli üzem nem lesz, ha erre sor kerül akkor kap kicsit nagyobb aksit, de nem kell 24 V.
Nem kellett aksit vennem, kicsórtam egyiket mtzből és viszi mint a rongyot.
Válasz atti212. #5522. hozzászólásáraDe csak nyáron!!!!!!!
Átalakítódtunk 12 V-ra, úgy néz ki sikeresen.

Válasz Koszi. #5519. hozzászólásáraAzért miért kellett levenni?
Válasz Koszi. #5519. hozzászólásáraIGEN!