Válasz Gyurkesz1 #12408. hozzászólásáraA három külső lyuk a le-fel húzató célszerszámé. Több helyre használtak ilyen vízszivattyút,lehetett fémlapátos is,a hajómotoron /sor 6/ volt az összesben csavar is,a tengelyvégben is.Felújító helyen nem húzatták,melegítették le és fel is,mint a Ladát.
Válasz medikus #12407. hozzászólásáraLeltem egy ilyen képet neten,maga erre gondolhatott.....de az enyémen olyan mint ha szijtárcsa csak siman ra lenne préselve a tengelyre
Válasz Gyurkesz1 #12405. hozzászólásáraAz a három furat az mire van,hogy passzoljon más venti lapát is?? A tengely furatában nemvolt semmi,de képeken lattam hogy ott csavarnak kéne lennie,vagy nem?
Válasz medikus #12404. hozzászólásáraTömszelence miatt szedném szét,leálított motornál mindég elcsepegett a víz,de azért már a csapágyak is lógnak szépen.
Válasz Gyurkesz1 #12403. hozzászólásáraHa nem eresztett a vízpumpa,akkor nem kell tömszelencét cserélni! A szíjtárcsa csak egy lemez tárcsa! Azt a lapátkerék fogja a peremes agyhoz,ami rá van préselve a tengelyre!A tengelyt kell az egészből kinyomni!!!
Válasz medikus #12353. hozzászólásáraVízpumpáról a szíjtárcsát húzzam le, vagy majd csak simán ki préselem a tengelyt a szijtárcsábol is?? Az uj tömszelencét egyszerű berakni?? Ketűtemu wartburgon játszottam sokat a tömszelencékkel mire rájöttem hogy hogy is kell, sokszor az volt a hiba hogy a tömszelence nemvolt a összecsiszolva a keverőlapáttal, de betenni a helyére sem volt egyszerű, ez az IFAs is ilyen bonyorult??
Válasz medikus #12398. hozzászólásáraKeresgeltem en mar, 275x5mm ezt a meretet adja atmerore , holnap beprobalkozok egy egy uzletben hatha . A cseh oldalak keresztmetszetre is sika gumigyurunek tuntetik fel.
Válasz medikus #12396. hozzászólásáraNalunk totiaban bajos ... 12nel csereltem regebben es ugy emlekszek h feher gumigyurut kuldtek nekem a csehek , csak a merete nem maradt meg
Válasz Gyurkesz1 #12386. hozzászólásáraA harangban 3 helyen M10 menet van!Hosszú csavarral húzatod,de ésszel!A főtengely végében levő csapágy fogja a nyelestengelyt! Borda is lehet kopott kicsit!
Válasz medikus #12385. hozzászólásáraRászantam magam ránézni a hardyra,kivettem a csavarokat a harangból,de kb egy fel centit jött le csak a bloktól.
Hogy szokás levenni??
Válasz medikus #12383. hozzászólásáraAzt hallottam hogy nemszereti a tekknő ha rajta van az egész súly,én most hogy kivettem egy rössz külsőre tettem,remélem nemlessz baja.
Válasz Gyurkesz1 #12382. hozzászólásáraaz indító felőli 2 lábat a blokkon szoktam hagyni!2 csavart kiveszem a gomibakból!Úgy könnyebb berakni,mert az a fele támaszt!Az olajteknő ne érjen le sehol,mert eltörik!Hegeszteni sem lehet!Jártam úgy!Hegesztés mellett szintén végig repedt!Másnap,mikor a motor helyén volt,bekötve!
Válasz medikus #12380. hozzászólásáraÉrtem,nincs nagy lógása,éppen hogy.
Maga hol szokja elkötni a motort kiemeléskor?? En most a blokknál kötöttem el mind a 4 helyen,de gondolkozok hogy elég nehéz lessz így vissza rakni a motort, jó ötlet hogy az olajház oldalán már most ráraknám a blokkra a tartókat mèg kint a motor??
Válasz Gyurkesz1 #12379. hozzászólásáraHát, ha már kint a motor, akkor azt a pár csavart inkább szedd ki és nézz rá. Egyszer vettük le a harangot a helyén... volt vele szívás.
Válasz Gyurkesz1 #12379. hozzászólásáraMekkora a szíjtárcsa holtjátéka!Ha a Hardy rossz akkor van lógás! Mennél jobban szakadt,annál nagyobb. Ha van másik gumibak,nem árt cserélni,de tettem már vissza ilyet én is!
Válasz medikus #12378. hozzászólásáraLyukas volt az olajhűtő. Volt még itthon 2 abból 1 volt jó, leteszteltem 3baron,most már jó. Most jön az adagoló csere meg a vízpumpa felujjitás. Hardyra érdemes ránezni ha kint a motor??
Ez a motortartó mar roszznak számit ha ki tud cuppanni belőle a tartó?? Motor kivételkor hozza dült amotor es kifeszítette,de vissza cuppant szépen.
Válasz medikus #12375. hozzászólásáraÉn cseréltem a szelelő felső részét újra,de annak füleiből vágni kellet volna par mm mert nagyon szorosan ment fel a helyére 4en igazítgattuk
Öszeraktam az olajhűtőt holnapig hagyom száradni a szilikont aztán nyomás próba, remélem a gumi volt szar és nem a hűtő lukas,amugy meg 10liter olaj lejött a motorból kb 6-7liter csepeghetett le a tél alatt a vízleeresztőn.
Válasz Gyurkesz1 #12369. hozzászólásáraNekem is jön vissza a szelelő tetejére törek!Valamennyi szél visszafordul,azért!Ha kint van a rázóasztal,a szelelő mögé be tudsz bújni,de onnan a szalmaláda csapágyakat még nem éred el! Csak ha 2 méteres kezed van!Ezért kell a szelelőt leengedni,és előre tolni az első hídig!
Válasz medikus #12368. hozzászólásáraÉrtem, azt hittem elég a törekasztalt kivenni h hozzá lehessen férni.
Egyebként miért gyűjyi nekem a szelelő felé a töreket ?? Törekasztal ujszerű,gumi meg van az oldalán, honna tud oda kerülni sosem értem.
Válasz Gyurkesz1 #12367. hozzászólásáraKét szalmaládát ki kellett venni javítani,kuki után!Nem akartak beállni,hiába állítgattam csak azokat,amik kint voltak!Így aláfértem,és láttam is,melyiken,kell,és milyen irányba tolni!
Válasz medikus #12366. hozzászólásáraIgen jó erőben van akkor maga ,mi 4en raktuk és úgyis volt mit igazítgatni,de gondolom magának erre is van valami spéci megoldás hogy felhuzassa a helyére.
Miért volt lent??
Válasz Gyurkesz1 #12358. hozzászólásáraAz olajteknőt leveszed!!Összeszereled az olajhűtőt!Beteszed a helyére és vízzel nyomatod! Belül az olajteknőt meg figyeled hogy jön e befelé víz!Világos?
13910 hozzászólás
Válasz Gyurkesz1 #12408. hozzászólásáraA három külső lyuk a le-fel húzató célszerszámé. Több helyre használtak ilyen vízszivattyút,lehetett fémlapátos is,a hajómotoron /sor 6/ volt az összesben csavar is,a tengelyvégben is.Felújító helyen nem húzatták,melegítették le és fel is,mint a Ladát.
Válasz medikus #12407. hozzászólásáraLeltem egy ilyen képet neten,maga erre gondolhatott.....de az enyémen olyan mint ha szijtárcsa csak siman ra lenne préselve a tengelyre

Válasz medikus #12407. hozzászólásáraMágnes kuplung? Dehoogy. Volt több féle IFÁS vizpumpa??
Válasz Gyurkesz1 #12406. hozzászólásáraVan 3 csavaros lapát is! Ez milyen pumpa? Nem mágnes kuplungos?Fixes nem ilyen! Nincs a tengely végében menet!
Válasz Gyurkesz1 #12405. hozzászólásáraAz a három furat az mire van,hogy passzoljon más venti lapát is?? A tengely furatában nemvolt semmi,de képeken lattam hogy ott csavarnak kéne lennie,vagy nem?

Válasz medikus #12404. hozzászólásáraTömszelence miatt szedném szét,leálított motornál mindég elcsepegett a víz,de azért már a csapágyak is lógnak szépen.
Válasz Gyurkesz1 #12403. hozzászólásáraHa nem eresztett a vízpumpa,akkor nem kell tömszelencét cserélni! A szíjtárcsa csak egy lemez tárcsa! Azt a lapátkerék fogja a peremes agyhoz,ami rá van préselve a tengelyre!A tengelyt kell az egészből kinyomni!!!
Válasz medikus #12353. hozzászólásáraVízpumpáról a szíjtárcsát húzzam le, vagy majd csak simán ki préselem a tengelyt a szijtárcsábol is?? Az uj tömszelencét egyszerű berakni?? Ketűtemu wartburgon játszottam sokat a tömszelencékkel mire rájöttem hogy hogy is kell, sokszor az volt a hiba hogy a tömszelence nemvolt a összecsiszolva a keverőlapáttal, de betenni a helyére sem volt egyszerű, ez az IFAs is ilyen bonyorult??
Válasz medikus #12401. hozzászólásáraLehet nem kéne ilyet kerdeznem ,de mi a különbség A két állás között , nekem mindig le van engedve.
Valaki kereste a toklászoló lemezeket! Ki,és bekapcsolva!

Válasz lorant90 #12399. hozzászólásáraFeromax trapp,vagy Variens Kft!Biztos van mind kettőnél!Feromax-ot keresd először!
Válasz medikus #12398. hozzászólásáraKeresgeltem en mar, 275x5mm ezt a meretet adja atmerore , holnap beprobalkozok egy egy uzletben hatha . A cseh oldalak keresztmetszetre is sika gumigyurunek tuntetik fel.
Válasz lorant90 #12397. hozzászólásáraGoogle! IFA W50 olajhűtő gumigyűrű!!! Ott találsz pár rajzot,Pl SÉRA kft! 5-600 ft!
Válasz medikus #12396. hozzászólásáraNalunk totiaban bajos ... 12nel csereltem regebben es ugy emlekszek h feher gumigyurut kuldtek nekem a csehek , csak a merete nem maradt meg
Válasz lorant90 #12395. hozzászólásáraIgazság szerint az egy ékgyűrű!De IFA boltban biztos kapsz eredetit!
Válasz medikus #12394. hozzászólásáraHőcserelonel kell cserelnem a tomitest , de a katalogban nem tallatam a szàmàt
Válasz lorant90 #12392. hozzászólására 5x600!
Válasz lorant90 #12392. hozzászólásáraMit akarsz vele?
Válasz medikus #12391. hozzászólásáraKöszönöm, akk kikeresem annak a szàmàt
Válasz lorant90 #12390. hozzászólásáraAzt használjuk dobfordulatmérő meghajtásnak is!
Üdv, valaki megtudnà mondani a hőcserèlő gumigyűrű meretèt ?
Válasz Gyurkesz1 #12388. hozzászólásáraA peremen körbe!Keresd!
Válasz medikus #12387. hozzászólásáraAz a menet hol van a harangban a huzatáshoz, a szijtárcsa alatt??
Válasz Gyurkesz1 #12386. hozzászólásáraA harangban 3 helyen M10 menet van!Hosszú csavarral húzatod,de ésszel!A főtengely végében levő csapágy fogja a nyelestengelyt! Borda is lehet kopott kicsit!
Válasz medikus #12385. hozzászólásáraRászantam magam ránézni a hardyra,kivettem a csavarokat a harangból,de kb egy fel centit jött le csak a bloktól.
Hogy szokás levenni??
Válasz Gyurkesz1 #12384. hozzászólásáraCsak oldalt fektetve,vagy a tartó lábakra!A teknő nem bírja a 6,5q motorsúlyt!
Válasz medikus #12383. hozzászólásáraAzt hallottam hogy nemszereti a tekknő ha rajta van az egész súly,én most hogy kivettem egy rössz külsőre tettem,remélem nemlessz baja.
Válasz Gyurkesz1 #12382. hozzászólásáraaz indító felőli 2 lábat a blokkon szoktam hagyni!2 csavart kiveszem a gomibakból!Úgy könnyebb berakni,mert az a fele támaszt!Az olajteknő ne érjen le sehol,mert eltörik!Hegeszteni sem lehet!Jártam úgy!Hegesztés mellett szintén végig repedt!Másnap,mikor a motor helyén volt,bekötve!


Válasz medikus #12380. hozzászólásáraÉrtem,nincs nagy lógása,éppen hogy.
Maga hol szokja elkötni a motort kiemeléskor?? En most a blokknál kötöttem el mind a 4 helyen,de gondolkozok hogy elég nehéz lessz így vissza rakni a motort, jó ötlet hogy az olajház oldalán már most ráraknám a blokkra a tartókat mèg kint a motor??
Válasz Gyurkesz1 #12379. hozzászólásáraHát, ha már kint a motor, akkor azt a pár csavart inkább szedd ki és nézz rá. Egyszer vettük le a harangot a helyén... volt vele szívás.
Válasz Gyurkesz1 #12379. hozzászólásáraMekkora a szíjtárcsa holtjátéka!Ha a Hardy rossz akkor van lógás! Mennél jobban szakadt,annál nagyobb. Ha van másik gumibak,nem árt cserélni,de tettem már vissza ilyet én is!
Válasz medikus #12378. hozzászólásáraLyukas volt az olajhűtő. Volt még itthon 2 abból 1 volt jó, leteszteltem 3baron,most már jó. Most jön az adagoló csere meg a vízpumpa felujjitás. Hardyra érdemes ránezni ha kint a motor??
Ez a motortartó mar roszznak számit ha ki tud cuppanni belőle a tartó?? Motor kivételkor hozza dült amotor es kifeszítette,de vissza cuppant szépen.
Válasz Gyurkesz1 #12377. hozzászólásáraMajd tartsd rajta a nyomást 1/4 óráig!
Válasz medikus #12375. hozzászólásáraÉn cseréltem a szelelő felső részét újra,de annak füleiből vágni kellet volna par mm mert nagyon szorosan ment fel a helyére 4en igazítgattuk
Öszeraktam az olajhűtőt holnapig hagyom száradni a szilikont aztán nyomás próba, remélem a gumi volt szar és nem a hűtő lukas,amugy meg 10liter olaj lejött a motorból kb 6-7liter csepeghetett le a tél alatt a vízleeresztőn.
Válasz medikus #12375. hozzászólásáraÁáá.
Csak óvatosan
Válasz ...:::Pisti:::... #12374. hozzászólásáraEgyszer azért csak odacsuktam a kezem,mikor hátul a gumi csíkot igazítottam a helyére!

Válasz medikus #12373. hozzászólásáraA szelelő emelésre mondom.
Arkhimédész mondta ezt.
Én 2 spaniferrel huzattam felfelé,
Akkor is lehet egyedül
Válasz ...:::Pisti:::... #12372. hozzászólásáraA Gellért hegy!Elég szilárd?Nem mozog!
Adjatok egy szilárd pontot és kifordítom sarkaiból a világot
Válasz Gyurkesz1 #12367. hozzászólásáraJó erőben vagyok!


Válasz Gyurkesz1 #12369. hozzászólásáraNekem is jön vissza a szelelő tetejére törek!Valamennyi szél visszafordul,azért!Ha kint van a rázóasztal,a szelelő mögé be tudsz bújni,de onnan a szalmaláda csapágyakat még nem éred el! Csak ha 2 méteres kezed van!Ezért kell a szelelőt leengedni,és előre tolni az első hídig!
Válasz medikus #12368. hozzászólásáraÉrtem, azt hittem elég a törekasztalt kivenni h hozzá lehessen férni.
Egyebként miért gyűjyi nekem a szelelő felé a töreket ?? Törekasztal ujszerű,gumi meg van az oldalán, honna tud oda kerülni sosem értem.
Válasz Gyurkesz1 #12367. hozzászólásáraKét szalmaládát ki kellett venni javítani,kuki után!Nem akartak beállni,hiába állítgattam csak azokat,amik kint voltak!Így aláfértem,és láttam is,melyiken,kell,és milyen irányba tolni!
Válasz medikus #12366. hozzászólásáraIgen jó erőben van akkor maga ,mi 4en raktuk és úgyis volt mit igazítgatni,de gondolom magának erre is van valami spéci megoldás hogy felhuzassa a helyére.
Miért volt lent??
Válasz medikus #12365. hozzászólásáraMegyek szelelőt felrakni,egyedül!
Válasz Gyurkesz1 #12363. hozzászólásáraAz összeillesztésekhez!Körbe + a két alu közé!
Válasz medikus #12360. hozzászólásáraKöszönöm
Válasz medikus #12362. hozzászólásáraMint a nap! FBS szilikont hova gondolta??
Válasz Gyurkesz1 #12358. hozzászólásáraAz olajteknőt leveszed!!Összeszereled az olajhűtőt!Beteszed a helyére és vízzel nyomatod! Belül az olajteknőt meg figyeled hogy jön e befelé víz!Világos?
Válasz medikus #12360. hozzászólására4,5 vagy 63ír a repcére!Nekem nincs repce!