Fórum

Hidraulika/hidromotor 

Létrehozta: , 2009-02-20 19:38:57

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1010 baryll | 2020-07-07 16:32:05

    Válasz medikus #1009. hozzászólására

    Köszönöm az infót! Keresni fogom őket.

  • Válasz » #1009 medikus | 2020-07-07 11:55:37

    Válasz baryll #1006. hozzászólására
    L és L hidraulika Bt!!!!!!!smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

  • Válasz » #1008 baryll | 2020-07-07 05:16:36

    Válasz _NB_ #1007. hozzászólására
    Nem gondolnám, hogy a nyomással lenne a probléma, mert a körbálázómban egészen kicsi munkahengert is ugyan ilyen nyomással táplál meg a traktor és ott, sok ezer bála elkészítése után sincs sehol sem nemkívánatos olajfolyás. A lengyel gépemre két teljesen egyforma, nagyméretű, hárompont mozgató munkahenger van felszerelve. Az egyik még teljesen száraz, nem engedi sehol sem az olajat, míg a másikból már állandóan fröcsög kifelé - a környezetbe - az olaj. Persze az első szezonban, újonnan, még mindkettő egyformán,teljesen tisztán dolgozott, de néhány tíz munkaóra után az egyik megadta magát. Van egy sanda gyanúm, hogy a másik munkahenger is hamarosan be fog krepálni. Szerintem tuti, hogy a gyártási minőséggel van a probléma. A bálázómon minden munkahenger csont száraz kívülről, pedig azok aztán kapják rendesen az "ívet" már évek óta. Majd ha lesz egy kis pihenő, megpróbálom felkutatni a minőségibb hidraulika-munkahenger gyártókat/forgalmazókat. Csak azért kérdeztem meg ezt itt is, a fórumon, hogy esetleg nem-e tapasztalt már más is hasonlóan negatív jelenséget egyes gyártók termékei esetében és neki - esetleg - már sikerült is rábukkannia a problémák megoldására.

  • Válasz » #1007 _NB_ | 2020-07-06 12:41:02

    Válasz baryll #1006. hozzászólására

    Többféle egyszeres működésű munkahenger van pl: a mi rakodónkon búvárdugattyús munkahenger van, ez csak egy sima tengely aminek a végén van egy acél gyűrű a végállás miatt, hogy ki ne nyomja, de nincs benne vezető-dugattyú és azon tömítések.
    Itt a munkahenger fejrészében vannak tömítések és ennyi.
    Nem lehet, hogy a működtető eszköz nagyobb olajnyomást használ, mint amit előírnak a munkahengerekhez?

  • Válasz » #1006 baryll | 2020-07-04 06:48:57

    Üdv! Hidraulikus munkahenger problémáim vannak, már két új munkagépnél is. Mindkettőn egyoldali működtetésű munkahengerek vannak felszerelve, és mindkettőnél folyik az olaj a munkahengerek dugattyúrúdjánál. Ismertek olyan munkahenger gyártókat, amelyikek minóségi munkahengereket gyártanak? A fő probléma, a munkahengerekben lévő, dugattyúkra felszerelt tömítőgyűrűkkel vannak, de nagyon fura a számomra, hogy teljesen új munkahengerből is alapból folyik az olaj. Az is furcsa még ezeken a munkahengereken, hogy a nem dolgozó részük teljesen zártak, nincs rajtuk levegőző nyílás. Az egyik munkagép lengyel, a másik olasz. Ilyen jellegű problémákra érvényes a garancia? Gyanítom, ha igen, akkor egy javítókészlettel letudják, amelynek a minősége felől nincsenek kétségeim, ha már a zsír új munkahengerekben lévők is ennyire gagyiak. Ti találkoztatok már ilyen problémával?smile confused

  • Válasz » #1005 htibor01 | 2020-06-22 11:34:42

    Válasz ND #1004. hozzászólására Köszi, már megoldottam, eredetileg úgy terveztem, hogy a daru csörlője húzza előre egy csigán keresztül, az működött is, csak plusz munka volt rátenni a kötelet, ezért csináltam egy mozgó asztalt a tartóra, de széles lett, lefeleztem, most kint marad a fa. Késeket levágtam ferdére, hogy ne szoruljon be, és a két oldalsó kés közé teszek még függőlegesen is egyet-egyet, hogy ne kelljen visszatenni a nagyobb darabokat

  • Válasz » #1004 ND | 2020-06-21 21:20:57

    Válasz htibor01 #1003. hozzászólására

    Nagyon faxa.
    Mondjuk én még szerkesztenék rá vmi támasztót, retesz, h elől maradjon a rönk hasítás után és ne menjen vissza az asztallal meg ne kézzel kelljen előre tolni

  • Válasz » #1003 htibor01 | 2020-06-21 18:37:14

  • Válasz » #1002 htibor01 | 2020-06-21 18:36:26

    Válasz _NB_ #1001. hozzászólására Itt van egy videó a működésről. Közben a fa mozgatását fűrészeléshez javítottam :)

  • Válasz » #1001 _NB_ | 2020-06-15 00:01:00

  • Válasz » #1000 htibor01 | 2020-06-14 19:39:04

    Válasz _NB_ #999. hozzászólásáraBingó :) pontosan, reggel kipróbáltam, leállította a motort :) A második vezérlő nyomásszabályzóját kitekertem, a farönk rögzítéséhez a visszafolyó ág 50 barja is bőven elég, és működik :) Teszek fel pár képet, a rönkszállító pótkocsit a télen csináltam, arra építettem fel ezt a gépet, a daru egyben le tudja tenni, ha nem kell. Szuperül működik, a hidraulika tápegységet a trakira tettem hárompontra, mert fűnyírót is akarok vele hajtani. A teljesítménye 32L/min, max 300 bar, a hasító 15 tonnát tud. Még nincs teljesen kész, a késen lesz még 4 segédkés.

  • Válasz » #999 _NB_ | 2020-06-14 14:18:13

    Válasz htibor01 #998. hozzászólására

    "Azt gondolom, hogy egyutas munkahenger leengedésnél, ha a kitolás az A-ba van kötve, B ág nyomáson lesz, megfogja a szivattyút."

    Ezen töprengtem én is, sajna tapasztalatom nincs e téren.
    A vezérlő elem a P-t átkapcsolja B-re, ami le van dugózva, ilyenkor a biztonsági vagy nyomásszabályzó vagy nyomáshatároló szelepen tud elmenni a nyomás.

    Ezt nyomásszabályzó szelepet kell jól méretezni, hogy ne fejtsen ki nagy ellenállást és ne melegítse az olajat gondolom.




  • Válasz » #998 htibor01 | 2020-06-14 06:35:47

    Válasz _NB_ #996. hozzászólására Köszönöm, a hasító kétutas, a rönkszorító munkahenger egyutas. A boltban, ahol a csöveket csináltattam, azt mondták, hogy a vezérlő B ágát, amit nem használok, le kell simán dugózni. Azt gondolom, hogy egyutas munkahenger leengedésnél, ha a kitolás az A-ba van kötve, B ág nyomáson lesz, megfogja a szívattyút. Ha B ágat bekötöm tank ágba, akkora lesz a nyomás, hogy T és A ágon keresztül visszanyomja a munkahengert.
    Az N ág a carry over (sorosító csavar helye, ha szabályosan akarsz vezérlőket egymáshoz kötni, onnan egy spec csavaron keresztül megy a másik vezérlő P bemenete.

  • Válasz » #997 htibor01 | 2020-06-14 06:30:05

    Válasz ND #995. hozzászólására
    A hasító munkahenger kétutas, az oké, a második munkahenger fogná le a fát a fűrészelés alatt, a tolólapom munkahengerét akarom rátenni

  • Válasz » #996 _NB_ | 2020-06-06 23:49:07

    Válasz htibor01 #994. hozzászólására



    Kezdésnek itt egy pdf
    P40 hidraulikus szelepek, monoblock valves

    és kellene a szelep pontos típusa, abból derül ki mit is tud.

    Szerintem, az egyszeres működésű munkahengerrel szerelt rönkhasítók, amiket rúgó mozgat alaphelyzetbe, biztonsági okokból olyan szeleppel szerelik amely alaphelyzetben visszafolyó állásban van, a kitolásnál meg állandóan tartani kell a kart.

    Ha az 5. táblát áttanulmányozod akkor látod, hogy pl az S és T és a 6. táblán a 4 és 5, ezek lehetnek jók arra, hogy rúgó visszatérítéses hasítót vezéreljenek.


    Érdekesek ezek monoblock szelepek, mert úgy vannak tervezve, hogy nagyon modulárisak.
    A "P" a Pressure, nyomás, "T" a Tank, tartály visszafolyó és "A" és "B" megy a munkahengerre.

    Az N betűt nem tudom mi lehet, talán Neutral azaz semleges, de mi szerepe azt nem tudom.

    Többféle vezérlést rálehet szerelni akár utólag is karos, joystik, elektromos,levegős, ezeket lehet mindkét végére is, lehet még a variálni fixen megálljon a kar vagy rugóval visszatérjen vagy úszóhelyzetben maradjon ... és az 5 táblán meg az van, hogy milyen kapcsolat legyen az egyes ágak között.

  • Válasz » #995 ND | 2020-06-06 06:29:56

    Válasz htibor01 #994. hozzászólására

    Ez fog hasítani? Ha egy utas a munkahenger, kinyomod, de hogy jön vissza?
    Oda két utas kellene, nem?

  • Válasz » #994 htibor01 | 2020-06-06 06:16:44

    Válasz _NB_ #993. hozzászólására Köszönöm, megpróbálom. Esetleg még egy kérdés: egy tüzifa készítő gépet csinálok, a hidraulika tartály és szívattyú a traktoron lesz, van egy speciális hasító vezérlő, és van rajta egy P40 egytagu. Az egytagunak van A és B kivezetése. A munkahenger viszont egyutas, akkor az A-ból működtetem, a B-t ledugózom, vagy a B-t be kell kötni a tartályba? Köszönöm

  • Válasz » #993 _NB_ | 2020-05-24 22:43:30

    Válasz htibor01 #992. hozzászólására

    Sajnos ennyire nem értek hozzá.
    Általában próbálok keresni valamilyen gyári rendszerről leírást és az alapján kikövetkeztetni, de ha van valamilyen hidraulikus szaküzlet a közelben ott is megpróbálhatod hátha tudnak segíteni.

  • Válasz » #992 htibor01 | 2020-05-17 18:33:29

    Válasz _NB_ #989. hozzászólására Esetleg használtatok már ilyesmit? Csak hogy milyen típust érdemes venni, 32 l-t kellene csökkenteni 4 l-re, a szívattyú nyomó ágába a vezérlő elé be lehet kötni?

  • Válasz » #991 htibor01 | 2020-05-17 18:31:04

    Válasz _NB_ #989. hozzászólására Igen, az lehet a megoldás, nézegettem a neten, csak nem tudom olvasni a hidraulika rajzokat sajnos :( Az egy háromutas szelep, és a felesleget vissza kell vezetni a tartályba, ugye?

  • Válasz » #990 htibor01 | 2020-05-17 18:29:31

    Válasz medikus #988. hozzászólására Szia, a munkahengerek adottak, vastagabb nem férne el sajnos, köszönöm a választ

  • Válasz » #989 _NB_ | 2020-05-17 01:45:15

  • Válasz » #988 medikus | 2020-05-16 21:33:44

    Válasz htibor01 #987. hozzászólására
    Vastagabb munkahengert lassabban tölt!Nagyobb erőt is tud!

  • Válasz » #987 htibor01 | 2020-05-16 21:29:33

    Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni, látom, Ti eléggé járatosak vagytok hidraulika témában. Most építek kistraktorra független hidraulika köröket kardámos szívattyúval, daruhoz és fahasítóhoz. A hasítónak kell kb 32L/perc olaj, a daru munkahengerei így 1 másodperc alatt kiérnek. Van olyan szelep, amivel a mennyiséget állítani lehet? A traktor beépített szívattyúja is nagyon gyorsan nyomja végállásba a külső csatlakoztatott munkahengereket, de a saját munkahengereit szép lassan.Gondolom, gyárilag van beépítve valamiféle szabályzó. Megnézni nem tudom, mert minden a váltóba van beépítve. Köszönöm a választ

  • Válasz » #986 JOSEY | 2020-05-16 20:36:25

  • Válasz » #985 szanberg | 2020-05-14 21:57:34

    Válasz motros #984. hozzászólására

    Fizikailag megfordítod a másodikat a helyén!

  • Válasz » #984 motros | 2020-05-14 21:22:24

    Válasz VMisi #983. hozzászólására

    na erre nem gondoltam. de ha fordítva van bekötve a második munkahenger, akkor fordítva is működik.

  • Válasz » #983 VMisi | 2020-05-14 13:03:41

    Válasz motros #961. hozzászólására

    Ez így nem teljesen jó. A két munkahenger útja nem lesz egyforma. Az első kimenő olaja nem fogja végignyomni a második hengert, a munkahenger szár miatt. Ezt úgy oldják meg, hogy a második munkahengert fordítva kell rakni, tehát a száras részbe nyomja be az első az olajat.

  • Válasz » #982 JDFERI | 2020-05-14 12:50:34

    Válasz motros #978. hozzászólására

    Hardi ranger 2 munkahengerrel egyszerre nyitja és csukja. Külön opció a szelekciós csukás. Ha oldalban áll akkor természetesen gyorsabban kinyitja az egyiket. Sőt gyakran már teljesen kinyilík az egyik mire elindul a másik . De ez nem befolyásol semmit addig míg nem kell vele egy szűk részen permetezve áthaladni.

  • Válasz » #981 Magister | 2020-05-14 12:50:07

    Válasz motros #974. hozzászólására

    Vegyél valami hosszú munka hengert közepére tegyék csatlakozót, vág el középen a kró szárat, készíts rá dugattyút, hogy kettő legyen és mehet...feltéve, ha egyforma erők vannak mindenhol....na ekkor kell a "munkahengerenkénti" szabályozás

  • Válasz » #980 ..MZ/X.. | 2020-05-14 12:37:16

    Válasz motros #978. hozzászólására

    Lineáris aktuátor? Elektronika nem vacakol, kakaót kap egyformán nyit, nem kell neki plusz hidraulika kört csinálni.

  • Válasz » #979 medikus | 2020-05-14 12:22:39

    Válasz motros #978. hozzászólására
    "nem gond a mechanika!"smile sweatdrop

  • Válasz » #978 motros | 2020-05-14 12:17:33

    Válasz medikus #977. hozzászólására

    szerintem 1 munkahenger is először az egyik oldalt nyitja (azt amelyik könnyebben nyílik) és utána a másikat

  • Válasz » #977 medikus | 2020-05-14 10:58:49

    Válasz motros #974. hozzászólására

    Azért kell 1 munkahenger!smile sweatdrop

  • Válasz » #976 medikus | 2020-05-14 10:57:33

    Válasz JOSEY #968. hozzászólására
    Létezik ilyen munkahenger megoldás,egyirányúban!A dominator 106 motolla emelő munkahengerei!Egyikben van valami szelep,ami vezérli a másikat,hogy a tengely két végét egyformán emeli!Csak ha lelevegősödik,mert bontod a kapcsolatot,mindig légteleníteni kell!
    smile cursing

  • Válasz » #975 JDFERI | 2020-05-14 10:48:09

  • Válasz » #974 motros | 2020-05-14 10:36:18

    Válasz JDFERI #970. hozzászólására

    nem a mechanikai részével van gondom, azt megoldom. csak felmerült bennem , nem biztos hogy egyszerre dolgozna a két munkahenger.

  • Válasz » #973 gergő07 | 2020-05-14 10:23:31

  • Válasz » #972 gergő07 | 2020-05-14 10:21:15

    Válasz motros #969. hozzászólására

    Párhuzamosan kell kötni, és minden munkahengerre átfolyás szabályzót így egyformán fogja nyitni a szárnyakat + megfelelő gyorsasággal.

  • Válasz » #971 gergő07 | 2020-05-14 10:21:04

  • Válasz » #970 JDFERI | 2020-05-14 10:10:36

    Válasz motros #969. hozzászólására

    Üdv. Segítene a tanácsadásban , ha pár fotót feltöltenél a keretről . Kinyitott állapotban , összecsukott állapotban . Külön a keretszárnyak forgáspontjait , valamint ,hogy milyen séma szerint szeretnéd hogy nyíljon . Sok megoldás kivitelezhető ,legnagyobb segítség ha pár gyári megoldást már le lesel egy másikról .

  • Válasz » #969 motros | 2020-05-14 09:29:57

    Válasz JOSEY #968. hozzászólására

    Hát én most megnéztem a tárcsát. Nincs rajta plusz csatlakozás, csak a tömlők. ki kellene próbálni, csak nincs két egyforma munkahengerem, addig meg nem akarom megvenni amig nem biztos, hogy jól működne. feltölteni olajjal összszerelés előtt amannyire lehet és ami levegő benne marad idővel esetleg a dugattyú nem engedné e át?

  • Válasz » #968 JOSEY | 2020-05-14 08:20:01

    Válasz motros #967. hozzászólására

    Bizonyara van egy töltö es elzarhato csatlakozas,máskèppen higyan juthatna a köztes tömlőbe es a munkahengekbe az olaj, de mèg ott van a ket henger töltete közti különbség

  • Válasz » #967 motros | 2020-05-14 07:36:43

    Válasz JOSEY #964. hozzászólására

    én is arra lennék kíváncsi, hogy a köztes ágba, hogy lehet olajat rakni. Egyébként a carrier tárcsán így van megoldva a mélységállítás. Minden tagon egyszerre dolgoznak a munkahengerek.

  • Válasz » #966 majorferi33 | 2020-05-14 06:52:50

    Válasz motros #955. hozzászólására

    Annyi a lényeg legyen megfelelő h.szivagyú teljesítmény a mtz alapjáraton külön nyissa a keretet fél gázon szépen egyformán

  • Válasz » #965 JOSEY | 2020-05-14 06:52:30

    Válasz motros #961. hozzászólására

    traktor ki-be ág egy kétkaros kezelőbe, amiből a jobb és baloldalt tudnád kezelni a két kar egyszerre való meghuzásával, amennyiben több ponton kell hidraulika munka henger értelemszerüen 4 karosat. legalábbis mikor még 24 m keretű permetezőt gyártottam vagy 20 éve annó ez elfogadható volt. vagy maradt az oszlop melletti nyitás pár, és a további tadok kézi kihajtogatása

  • Válasz » #964 JOSEY | 2020-05-14 06:45:37

    Válasz motros #961. hozzászólására

    a rajz nem béna pont ugy van rajzolva ahogy kell, csak a köztes ágba hogy kerül olaj?

  • Válasz » #963 JOSEY | 2020-05-14 06:44:15

    Válasz motros #962. hozzászólására

    azért nem igazán jó, mert ugye mi a garancia arra, hogy az első henger fenekében levő olajtöltet tud-e annyi lenni, ami a második munkahengerelejében lévő ürtartalmat feltudja tölteni, illetve a köztes ágat hogyan töltöd fel, mert ugye oda olaj nem igazán tud kerülni

  • Válasz » #962 motros | 2020-05-14 05:45:15

    Válasz motros #961. hozzászólására

    az egyik munkahenger működtetné a másikat

  • Válasz » #961 motros | 2020-05-14 05:44:10

    a sorba kötés nem jó? erre gondolok, bocs a béna rajzért.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

// SZERVERBŐVÍTÉS //

Áprilisban közel 1 millió látogatónk volt, és folyamatosan csúcsokat dönt az Agroinform.hu látogatottásága, ezért bővítjük és továbbfejlesztjük a portált kiszolgáló szerverparkot. Kérünk, ha bármilyen lassulást, működési rendellenességet tapasztalsz a portálon, ezen a linken jelezd. Köszönjük!

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]