Igen mindenképpen átalakítom, csak még kavarognak a gondolatok a fejemben,hogy milyenre is szeretném és mi lenne jó; lehet rakok rá egy mobil kereket amivel tehermentesíteném a trakit a amíg oda érek ahova kell és csak vetés közben rángatná a hidraulikát , szerintetek???
Majd holnap teszek fel róla még képet meg még lehet le is kamerózom
És már itt lenne is egy kérdésem hogy fejben tovább tudjak tervezni
1. Tudok-e én itthon csinálni csoroszlyát...? mert én nem láttam olyan komplikáltnak!!
2. A spirálos ,,ledobócső"-nek nevezem most, ha már nem jó rajta márpedig nem jó, akkor azt lehet-e valamilyen gégecsővel helyettesíteni??
Egyenlőre ennyi mert már zsibbadnak az újjaim
Nekem tetszik a mérete,szemre elég erősnek látszik.Remélem a kenőanyagot nem felejted ki belőle.Egyébként a burkolatot miért vetted le,kíváncsiságból vagy másért?
A kipufogód kafa lett, az enyém is hasonló,még egy kis optikai tuningot a bal hátsó sárvédőre és kész a gép.
Válasz #14858. hozzászólásra
Hát sajnos én azt nem engedhetem meg magamnak hogy bármiért is (az egészséget kivéve) 800 km-t autózzak, azért nem vagyok anyagilag ennyire jól elengedve, és ennyire azért talán nincs is szkségem semmire, sem vetőgépre sem másra. De nem is állítom hogy az én általam képviselt hozzáállás a leghelyesebb, de ilyen távolságoknál már meggondolandó hogy elinduljon az ember vagy sem.
Egyébként volt már rá példa hogy nekem elhozták a megvásárolandó dolgot. Igaz nem 400 km.ről hanem csak 120-ról, Csengerből. Ugyanis a második TZ-4K-mat így vettem. Mondtam az eladónak, hogyha a hirdetett árért el is hozza akkor megveszem a trakit, de én nem megyek érte. És láss csodát, elhozta. Lehet hogy így járt jól ő is mert ha nem hozza el lehet hogy a mai napig sem adta volna el.
Egyébként meg találtam egy 12-soros vetőgépet (a képen) itt közel a második faluban is, az meg csak 7 km-re van! Hát nem mindegy hogy 400 vagy 7, igaz-e?
Nekem fura egy kicsit bt66 hozzáállása ehez a témához de,ha működik akkor semmi gond.Én ezzel úgy vagyok ha megéri,és szükség van rá akkor elmegyek akár 800km-t is érte.
Más téma:Azt hiszem ilokos a feljárót elég üzembiztosra megoldotta.Sajnos a bajnak nem kell sok.Valami kerékvezetőn gondolkodok,hogy ne tudjon a kerék félre kapni a rampáról,bár a feljáró nálam,csak 120cm-es,a traktor első kereke már fent van, amikor a hátsó elkezd felkapni a feljáróra.Viszont csak orral tudok felállni a futóra, hátrafelé nem.
Kistraktor szállításA rampák vízszintezésére nekem is oda kell figyelni,ha sáros a kerék akkor egy mobil elektromos csörlővel húzom fel a gépet. A hosszabb feljáró 2-es lemez C szelvénnyé hajlítva a szélein belől 40x40x3-as zártszelvény +keresztbe merevítések.
Ha pl. el akarod adni a megtermelt portékádat akkor Te is elviszed na piacra, nemde? Én nem azt mondtam hogy mindenképpen hozza el, meg nem is várom el ezt, de ha érdeke füződik ahhoz hogy eladja és megéri ezért neki 6-800 km-t autózni, akkor hajrá, áldozzon rá, és vigye el annak akinek kell! Nekem ennyit autózni bizony nem éri meg.
..., de ha az eladónak az az érdeke hogy eladja és neki megéri, akkor hozza el! Nekem ilyen üzemanyagárak mellett nem kifizetődő messzebbre autózni mint 100-120 km.
Ati a fóliafektető fogta meg a gépet szerintem nagy szerencséd volt.Viszont ha nincs rajta ,akkor meg lehet,hogy el sem törik.Nálam 3 db vastagfalu 40*40-es zártszelvényből van a feljáró,keresztbe betonacél van felhegesztve rá kb 6 cm-enként kapaszkodónak.Mind a két feljáró kijött egy 6m-es szálból a végekre, volt itthon annyi anyag,hogy le tudtam zárni.Ezen kívül van feljárónként 2 tüske, ami biztosítja elmozdulás ellen.A tüskék az utánfutó szélén kifúrt lyukba kell beletenni.Majd ha lesz számítógéppel párosodó fényképező alkalmatosság itthon ,akkor szívesen teszek fel képet.
Jó estét mindenkinek.
Kollegák nem dicsekvésként mesélem el a mai sztorim hanem tanulságként hogy ha valaki magasabb szállítóeszközt választ a kisgép szállításra akkor nagyon stabil rámpát készítsen.Jött ma az ismerösöm a yanmarért egy platós mercivel,mivel magas igy hosszú rámpát csináltatott hozzá.Ki álljon fel vele?persze hogy én de sajna balul súlt el a dolog mert a feljáró lába összetört a cél elött kicsivel.Kb 1,2m zúgtam le a trakival.Nem mondom majdnem vizes lett a gatyám.Csináltam 2 képet róla.Ami szerencse hogy én is meg a gép is megúszta.
Ha nem ismerem az olajat amit bele teszek én egyszerűen megoldom, az olajcsere üzemóra intervallumot lejebb viszem mondjuk én alapba a motornál 50 óránként cserélem. Így sűrűbben van benne friss olaj még ha nem is olyan jó minőségű.
Sziasztok! Látom épp aktuális itt az új szerzeményem, neki lehet állni felújítgatni, de egyébként nincs olyan vészes állapotban csak kell hozzá egy két csoroszlya meg a használt kanalakat megmarta egy kicsit a magcsávázó cucc, de a belsejéről is teszek majd képeket csak most besötétedett
Válasz #14834. hozzászólásra
Szia Misi látod azt a szép kék nyilat a gépeden na az a kar 3 állása van neki 1-lezár teljesen a 2-finoman enged le a 3-pedig gyorsabban. A lezárt állapotban van azt nevezik hidraulikus nagy lakatnak. Persze ha jól tudom?
Válasz #14832. hozzászólásra
Üdv ilokos.
Akkor ezek szerint amit leírtál, ha kicsit szélesebbre lehet állítani a szélső vetőpontokat, akkor nem is kell ragaszkodnom a 15 soroshoz hogy meg legyen a 70 centis sorköz. Mert kínálnak 12, 13, meg 14 sorosat is, de nekem mint laikusnak a páratlan számú vetőponttal rendelkező vetőgép "jön be", mivel így a középső vetőpont maradhat ahogy van és csak a két szélsőt kell széjjelebb húzni. És az sem mellékes hogy bizonyára a 13 soros kicsit könnyebb is mint a 15 soros, elvileg. Ez itt egy 13 soros, kanalas, már átépítve 3-pontra. Így képen elég jól néz ki.
Szia B.T.
Nekem is lovas vetőgépből van átalakítva 3 pontosra és nagyon szépen lehet vele vetni lucernát búzát és kukoricát is.Igaz 12 soros csak a szélső sorok kintebb vannak húzva így a 70 cm sortávot is tudja.A 690 kg-os gép is könnyedén viszi bár le kell súlyozni az elejét.
Válasz #14819. hozzászólásra
Szia!
A lovas vetőgép esetében úgy van, ahogy Krizol írta. Az én vetőgépem 14 soros, azt a 18 lovas Iseki (TU180F, 960 kg) simán viszi a háromponton.
Az, hogy a lovas kukorica vetőgép kanalas-e, vagy sem nem tudom, de tök mindegy is, azzal úgysem vetsz mást mint kukoricát.
Én a kifordított hátsó kerekeimmel kukoricából 3 sort vetek 60 cm-es sortávval. Így tudom sorközművelővel művelni anélkül, hogy taposnám a sort.
Az, hogy hány sort vessen a vetőgép, az belül állítható, minden vetőelemet külön-külön el lehet zárni illetve meg lehet nyitni egy egszerű kis mechanikával, tehát jó közelítéssel annyi sort vetsz ahányat akarsz.
Ami fontos, hogy számolgass. Milyen széles a nyomtávod és a keréknyomod. Az mondja meg, hogy milyen sortávra vess kukoricát, krumplit. Már ha sorközművelni, töltögetni, permetezni stb. is akarod.
No de ilyen 2-sorosat találtam kettőt is a hirdetésekben, és a kettőből talán lehetne csinálni egy 3-sorosat. De ahogy nézem hát biztos nem lehetetlen viszont elég munkaigényes lenne az átalakítás, de sokkal könnyebb lenne a trakinak ezt cipelni mint a 15 sorosat.
Szia
A motorba biztos,hogy a 15-40-es olaj a jó,én Mol turbo dieselt használok.A váltó ami egyben hidraulika is, már kicsit variált mert ha,félautomata a váltód akkor nem javasolnám a háromfunkciós olajat.Oda egy kétfunkciós olaj kell.Amennyiben sima kuplungos váltód van,akkor jó psycho által említett olaj,igazából egyszerűbb is ,hiszen mindenhová az kell és kész ,nem tudod összekeverni.
Nekem persze, félautomata váltóm....
Válasz #14822. hozzászólásra
Sziasztok! Bt nem akarok okoskodni, de szerintem 2 sorost ne vegyél, mert a 75cm-es sortávnál éppen a keréknyomba vet a gép. Inkább 3 sorosba gondolkodj. Amit írtál 1,5 m-es lovas vetőgép szerintem jobb, és azzal lehet, hogy gabonát is tudsz vetni.
35470 hozzászólás
Válasz #14844. hozzászólásra



Igen mindenképpen átalakítom, csak még kavarognak a gondolatok a fejemben,hogy milyenre is szeretném és mi lenne jó; lehet rakok rá egy mobil kereket amivel tehermentesíteném a trakit a amíg oda érek ahova kell és csak vetés közben rángatná a hidraulikát , szerintetek???
Majd holnap teszek fel róla még képet meg még lehet le is kamerózom
És már itt lenne is egy kérdésem hogy fejben tovább tudjak tervezni
1. Tudok-e én itthon csinálni csoroszlyát...? mert én nem láttam olyan komplikáltnak!!
2. A spirálos ,,ledobócső"-nek nevezem most, ha már nem jó rajta márpedig nem jó, akkor azt lehet-e valamilyen gégecsővel helyettesíteni??
Egyenlőre ennyi mert már zsibbadnak az újjaim
Válasz #14861. hozzászólásra
Szia! És mégis mennyi Ft körül gondoltad???
Válasz #14866. hozzászólásra

Ja beszélnem kell Győzővel,a liszensz miatt
Válasz #14865. hozzászólásra
Nem hanem megvolt nyúlva a feszítő lemez és laza volt a lánc és csattogott. Ezért szettem szét.
Ezt láttátok már?Nekem tetszik.http://www.expressz.hu/egyeb-szallito-keret-orrsuly-tartora-japan-kistraktorokhoz-47237838/
Válasz #14862. hozzászólásra

Nekem tetszik a mérete,szemre elég erősnek látszik.Remélem a kenőanyagot nem felejted ki belőle.Egyébként a burkolatot miért vetted le,kíváncsiságból vagy másért?
A kipufogód kafa lett, az enyém is hasonló,még egy kis optikai tuningot a bal hátsó sárvédőre és kész a gép.
Válasz #14862. hozzászólásra
Az biztos,hogy jó vastag!Azonban a méreteivel is vannak gondok.Nem colos méretü, és nem nagyon lehet kapni!Én lánckerékkél cseréltem colosra.
Válasz #14862. hozzászólásra

Megoldottam a kipurogó problémát elfordítottam.
Üd vözlöm az urakat hoztam képet a talajmaró hajtás láncról képet nem semmi milyen vastag.


T urak! Eladó Japó trakihozz Tárcsa. 36 os csipkés lapokkal. Szállitás futárszolgálattal kb10Eft ért országosan megoldott. Érd:703736221
Válasz #14859. hozzászólásra
Az igaz, de ha az ára duplája, akkor már meggondolandó. Egyébként csak egy tipp volt, bocsi!
Válasz #14858. hozzászólásra


Hát sajnos én azt nem engedhetem meg magamnak hogy bármiért is (az egészséget kivéve) 800 km-t autózzak, azért nem vagyok anyagilag ennyire jól elengedve, és ennyire azért talán nincs is szkségem semmire, sem vetőgépre sem másra. De nem is állítom hogy az én általam képviselt hozzáállás a leghelyesebb, de ilyen távolságoknál már meggondolandó hogy elinduljon az ember vagy sem.
Egyébként volt már rá példa hogy nekem elhozták a megvásárolandó dolgot. Igaz nem 400 km.ről hanem csak 120-ról, Csengerből. Ugyanis a második TZ-4K-mat így vettem. Mondtam az eladónak, hogyha a hirdetett árért el is hozza akkor megveszem a trakit, de én nem megyek érte. És láss csodát, elhozta. Lehet hogy így járt jól ő is mert ha nem hozza el lehet hogy a mai napig sem adta volna el.
Egyébként meg találtam egy 12-soros vetőgépet (a képen) itt közel a második faluban is, az meg csak 7 km-re van! Hát nem mindegy hogy 400 vagy 7, igaz-e?
Üdv

Nekem fura egy kicsit bt66 hozzáállása ehez a témához de,ha működik akkor semmi gond.Én ezzel úgy vagyok ha megéri,és szükség van rá akkor elmegyek akár 800km-t is érte.
Más téma:Azt hiszem ilokos a feljárót elég üzembiztosra megoldotta.Sajnos a bajnak nem kell sok.Valami kerékvezetőn gondolkodok,hogy ne tudjon a kerék félre kapni a rampáról,bár a feljáró nálam,csak 120cm-es,a traktor első kereke már fent van, amikor a hátsó elkezd felkapni a feljáróra.Viszont csak orral tudok felállni a futóra, hátrafelé nem.
Kistraktor szállítás
A rampák vízszintezésére nekem is oda kell figyelni,ha sáros a kerék akkor egy mobil elektromos csörlővel húzom fel a gépet. A hosszabb feljáró 2-es lemez C szelvénnyé hajlítva a szélein belől 40x40x3-as zártszelvény +keresztbe merevítések.
Válasz #14855. hozzászólásra
Ha pl. el akarod adni a megtermelt portékádat akkor Te is elviszed na piacra, nemde? Én nem azt mondtam hogy mindenképpen hozza el, meg nem is várom el ezt, de ha érdeke füződik ahhoz hogy eladja és megéri ezért neki 6-800 km-t autózni, akkor hajrá, áldozzon rá, és vigye el annak akinek kell! Nekem ennyit autózni bizony nem éri meg.
Válasz #14853. hozzászólásra

Nem kívánsz te túl sokat az élettől?
Válasz #14841. hozzászólásra
Ezt megérdemeltétek kb ilyen rŕmpán szoktuk após rotakapját berakni a Boxerbe ami kb.100kiló.Rá nem mentem volna semmi pénzért.
Válasz #14852. hozzászólásra
..., de ha az eladónak az az érdeke hogy eladja és neki megéri, akkor hozza el! Nekem ilyen üzemanyagárak mellett nem kifizetődő messzebbre autózni mint 100-120 km.
Válasz #14846. hozzászólásra
Jól néz ki. De ha ingyen adja sem megyek érte olyan messzire. Mert én 100-120 km-től semmiért nem vagyok hajlandó messzebbre menni.
Válasz #14841. hozzászólásra



Ismét egy érdekes módja a traktorról való leszállásnak. .
Örülök, hogy nem lett bajod.
Az biztos, hogy nekem megjelent volna a fékcsík a gatyámban!
Válasz #14838. hozzászólásra
Szerintem ez pont olyan, mint az enyém.
Válasz #14847. hozzászólásra
Remekül néz ki. És nagyon olcsó
Válasz #14831. hozzászólásra
Szia.
De igen. Kapott egy háropontot és annyi.
Válasz #14846. hozzászólásra
http://www.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/13_soros_vetogep_elado_12508515.htm
Válasz #14840. hozzászólásra
Sziasztok! Bt ezt nézd meg!
Válasz #14841. hozzászólásra
Hú ezt jól megúsztad!Gondolom elvoltatok egy darabig mire onnan leszedtétek.
Válasz #14838. hozzászólásra
Nekem is ilyen van.Át akarod alakitani fügesztettre vagy marad így?
Válasz #14841. hozzászólásra
Ati a fóliafektető fogta meg a gépet szerintem nagy szerencséd volt.Viszont ha nincs rajta ,akkor meg lehet,hogy el sem törik.Nálam 3 db vastagfalu 40*40-es zártszelvényből van a feljáró,keresztbe betonacél van felhegesztve rá kb 6 cm-enként kapaszkodónak.Mind a két feljáró kijött egy 6m-es szálból a végekre, volt itthon annyi anyag,hogy le tudtam zárni.Ezen kívül van feljárónként 2 tüske, ami biztosítja elmozdulás ellen.A tüskék az utánfutó szélén kifúrt lyukba kell beletenni.Majd ha lesz számítógéppel párosodó fényképező alkalmatosság itthon ,akkor szívesen teszek fel képet.
Válasz #14840. hozzászólásra
Most csak három soros, de meg van a többi csoroszlya helye és akkor 12...lesz remélem :)
Jó estét mindenkinek.


Kollegák nem dicsekvésként mesélem el a mai sztorim hanem tanulságként hogy ha valaki magasabb szállítóeszközt választ a kisgép szállításra akkor nagyon stabil rámpát készítsen.Jött ma az ismerösöm a yanmarért egy platós mercivel,mivel magas igy hosszú rámpát csináltatott hozzá.Ki álljon fel vele?persze hogy én de sajna balul súlt el a dolog mert a feljáró lába összetört a cél elött kicsivel.Kb 1,2m zúgtam le a trakival.Nem mondom majdnem vizes lett a gatyám.Csináltam 2 képet róla.Ami szerencse hogy én is meg a gép is megúszta.
Válasz #14838. hozzászólásra
Ez hány soros?
Válasz #14790. hozzászólásra
Ha nem ismerem az olajat amit bele teszek én egyszerűen megoldom, az olajcsere üzemóra intervallumot lejebb viszem mondjuk én alapba a motornál 50 óránként cserélem. Így sűrűbben van benne friss olaj még ha nem is olyan jó minőségű.
Sziasztok! Látom épp aktuális itt az új szerzeményem
, neki lehet állni felújítgatni, de egyébként nincs olyan vészes állapotban csak kell hozzá egy két csoroszlya meg a használt kanalakat megmarta egy kicsit a magcsávázó cucc, de a belsejéről is teszek majd képeket csak most besötétedett
Válasz #14835. hozzászólásra




Köszi Király a gép végre egy igazi traktor, van ízlésed.
Tehát ha lezárom a szelepet akkor elméletileg se föl se le nem megy a munka eszköz?
Válasz #14834. hozzászólásra

Szia Misi látod azt a szép kék nyilat a gépeden na az a kar 3 állása van neki 1-lezár teljesen a 2-finoman enged le a 3-pedig gyorsabban. A lezárt állapotban van azt nevezik hidraulikus nagy lakatnak. Persze ha jól tudom?
Sziasztok!




Előre szégyellem magam lehet, hogy tudnom kellene de nem tudom mi az a Hidraulikus nagylakat?
Válasz #14832. hozzászólásra

Üdv ilokos.
Akkor ezek szerint amit leírtál, ha kicsit szélesebbre lehet állítani a szélső vetőpontokat, akkor nem is kell ragaszkodnom a 15 soroshoz hogy meg legyen a 70 centis sorköz. Mert kínálnak 12, 13, meg 14 sorosat is, de nekem mint laikusnak a páratlan számú vetőponttal rendelkező vetőgép "jön be", mivel így a középső vetőpont maradhat ahogy van és csak a két szélsőt kell széjjelebb húzni. És az sem mellékes hogy bizonyára a 13 soros kicsit könnyebb is mint a 15 soros, elvileg. Ez itt egy 13 soros, kanalas, már átépítve 3-pontra. Így képen elég jól néz ki.
Válasz #14819. hozzászólásra


Szia B.T.
Nekem is lovas vetőgépből van átalakítva 3 pontosra és nagyon szépen lehet vele vetni lucernát búzát és kukoricát is.Igaz 12 soros csak a szélső sorok kintebb vannak húzva így a 70 cm sortávot is tudja.A 690 kg-os gép is könnyedén viszi bár le kell súlyozni az elejét.
Válasz #14830. hozzászólásra
István a te vetőgéped nem lovasból lett átalakítva?
Válasz #14823. hozzászólásra
Annyit hozzátennék, hogy lucernát mindkettővel tusz vetni (ha jól tudom).
Válasz #14819. hozzászólásra
Szia!
A lovas vetőgép esetében úgy van, ahogy Krizol írta. Az én vetőgépem 14 soros, azt a 18 lovas Iseki (TU180F, 960 kg) simán viszi a háromponton.
Az, hogy a lovas kukorica vetőgép kanalas-e, vagy sem nem tudom, de tök mindegy is, azzal úgysem vetsz mást mint kukoricát.
Én a kifordított hátsó kerekeimmel kukoricából 3 sort vetek 60 cm-es sortávval. Így tudom sorközművelővel művelni anélkül, hogy taposnám a sort.
Az, hogy hány sort vessen a vetőgép, az belül állítható, minden vetőelemet külön-külön el lehet zárni illetve meg lehet nyitni egy egszerű kis mechanikával, tehát jó közelítéssel annyi sort vetsz ahányat akarsz.
Ami fontos, hogy számolgass. Milyen széles a nyomtávod és a keréknyomod. Az mondja meg, hogy milyen sortávra vess kukoricát, krumplit. Már ha sorközművelni, töltögetni, permetezni stb. is akarod.
Válasz #14826. hozzászólásra

Valóban nem mindegy milyen a váltó. Azért mertem írni a 15W-40-et, mert F20D-t írt a kolléga, ami hagyományos váltós.
Válasz #14823. hozzászólásra
No de ilyen 2-sorosat találtam kettőt is a hirdetésekben, és a kettőből talán lehetne csinálni egy 3-sorosat. De ahogy nézem hát biztos nem lehetetlen viszont elég munkaigényes lenne az átalakítás, de sokkal könnyebb lenne a trakinak ezt cipelni mint a 15 sorosat.
Válasz #14824. hozzászólásra

Szia
A motorba biztos,hogy a 15-40-es olaj a jó,én Mol turbo dieselt használok.A váltó ami egyben hidraulika is, már kicsit variált mert ha,félautomata a váltód akkor nem javasolnám a háromfunkciós olajat.Oda egy kétfunkciós olaj kell.Amennyiben sima kuplungos váltód van,akkor jó psycho által említett olaj,igazából egyszerűbb is ,hiszen mindenhová az kell és kész ,nem tudod összekeverni.
Nekem persze, félautomata váltóm....
Válasz #14824. hozzászólásra
Kicsit visszább kell olvasni, pont most volt téma. Valami minőségi STOU 15W-40 olaj kell, ez mehet mindenhova a traktorba.
Üdv!
Kis segítséget kérnék. Yanmar f20d traktorba vásárolnék motorolajat,sebváltóolajat. Milyen típusú kell bele? Köszönöm
Válasz #14822. hozzászólásra
Sziasztok! Bt nem akarok okoskodni, de szerintem 2 sorost ne vegyél, mert a 75cm-es sortávnál éppen a keréknyomba vet a gép. Inkább 3 sorosba gondolkodj. Amit írtál 1,5 m-es lovas vetőgép szerintem jobb, és azzal lehet, hogy gabonát is tudsz vetni.
Válasz #14820. hozzászólásra


Hát sajnos azt nem írja hogy milyen, majd este felhívom és megkérdezem.
És ez lovas kukivetőgép milyen, kanalas vagy "bütykös" ??? Megér 30 ezer forintot? Vagy inkább csak kevesebbet.
Mert ez is eladó és nézegetem nagyon.
Válasz #14820. hozzászólásra
Hát sajnos azt nem írja hogy milyen, majd este felhívom és megkérdezem.
És ez lovas kukivetőgép milyen, kanalas vagy "bütykös" ??? Megér 30 ezer forintot? Vagy inkább csak kevesebbet.
Mert ez is eladó és nézegetem nagyon.