Válasz mtz1221 #907. hozzászólásáraÉn sem értem miért tett az idióta mérnök 21 bordát előre a váltóhoz ahol meg csatlakozik oda meg csak 6 bordát szerkesztett. Úgy megkérdezném az "okos" mérnöktől ezt vajon miért így találta ki????????????????
Válasz Ares 826 #905. hozzászólásáraTe tudod, de amit nekem csináltak az 25 éve legtöbbet csőtörővel, és nagyrororos trágyaszóróval ment.Érdekes mert valahogy meg is hőkezelte, és ez az 1 mtz kardánon nem kopnak a nútok azóta.
Válasz Ares 826 #902. hozzászólásáraNekem hasonlót úgy oldotta meg a szaki, hogy élek letörve, majd az egyik elem furatába menetet tett, a toldott csonkra megint menet. Össze csavarva és hegesztve.
Válasz envagyok2 #903. hozzászólásáraSajnos ha ezt a megoldást választanám ha valami hiba adódik a terhelés miatt akkor nagyobb lenne a kár mint az új kardánnak az ára. De köszi hogy tanácsoltad ezt a megoldást. Gondoltam én is rá hogy így megcsináltatom, de ha törik akkor anyagilag nagyon de nagyon fájdalmas lenne a történet!
Válasz Ares 826 #902. hozzászólásáraHa gondolod, holnap csinálok egy képet. Nekem egy öreg mester 25 éve hegesztett össze egy hátsó tlt csonkot, esztergában. sima hegesztővel, és azóta bírja.
Válasz Ares 826 #902. hozzászólásárasimán nem lehetne azokat összetoldani? nyilván esztergán központosítani kell őket, összefúrni, összetoldani, aztán meg lejhegszteni normálba. fordulaton megy az, nem nyomatékon, nem fogja bírni szted? látni olyan videokat pakisztáni szakemberektől, hogy az ész megáll, ugyan ilyen toldások, meg ami csak létezik, el nem hiszem, hogy csak a video kedvééért baszkalódnak annyit egy ilyen ühggyel, azt simán berakják, és beépítik.
befogás adja a pontosságot, az se lesz pontosabb, az se fog kevésbé ütni, mint ez a megoldás. tű pontos furó, tű pontos illesztő csap, és kész.
Válasz mtz1221 #901. hozzászólásáraNem tudnak sajnos segíteni. Ami a videón van az egy alkatrész hegesztéséhez van kitalálva, ennyit mondott az ottani dolgozó Sárközi Úr akivel beszéltem. Kérdésedre válaszolva hosszú kardánra a végén a 21 bordás részt. Nem akarnál 10 cm borda kopás miatt eldobni a 2 méter hosszú kardánt. Köszi hogy akartál segíteni. Kaptam egy másik cég nevet egy idősebb embertől holnap hívom őket kíváncsi vagyok mit tudok összehozni. Ha lesz eredmény értesítelek.
Kollégák esetleg tudtok valahol céget kis hazánkban vagy a környező országokban akik dörzs hegesztéssel tudnak hegeszteni??? A segítséget előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek!
Válasz Mtz 550E #894. hozzászólásáraEzt érezni kell.
Amúgy szerintem ha mentél volna tovább, akkor berakja, és nem lapul be a varrat. Ha egy helyben kezdesz el hegeszteni, oda is tudsz rakni egy "kupacot".
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraA sarkakon nekem is nagy amperral mindig elèg,olvad a vas,azèrt nincs ott,elfolyik. Állj meg aztán ha nem piros ujrahuzod. Ha kevès amperral van valamit segít,de akkor meg ronda lehet.
Válasz mtz1221 #888. hozzászólásáraMegoldottam beraktam utána!
Csak ha folyamatosan heggesztek akkor olyan 4cm varrat után megkell állni és utána folytatni mert úgy besülyed a varrat! Másképp nem tudom elmagyarázni!
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraJÓVANAZÚGY!!! De ha nagyon zavar akkor még érints oda az elektrodát mégegyszer és berakja. A pótkocsi kupecok a szar hegesztést elhuzzák sziloplasztal lefestik és nagyon szép . vagy ki is gittelheted.
Segítséget kérnék a hegesztés végen miért süllyed úgy be a varrat? Megha folyamatosan huzom végig fele akkor is besüllyed megkell állni és úgy folytatni!
Válasz Mtz 550E #881. hozzászólásáraTúl komplikálod. Képzeld el hogy ha 2x6 fokozatot mutatna, akkor is tudnád használni. Nem kell az ampert nézni. A varratot és az elektródát figyeld. 100 amperon kezd a 2.5 est, 140amperon a 3.25-öst, és onnan lehet kicsit le és fel is állítani.
Válasz Mtz 550E #881. hozzászólásáraLehetni mindent lehet, de minek.... Feleslegesen agyalsz megint, rakd vissza ahol volt, aztán használd. Úgyis észre kell venni, hogy 55 vagy 110 amperral hegesztesz, már ha hegesztettél már életedben, elmondásod szerint ugye igen.
Válasz Mtz 550E #879. hozzászólásáraTe nagyon szereted megbonyolítani azt is ami egyszerű. De írhatnám azt is, hogy nagyon értetlen vagy. És akkor gépet javítasz, traktorozol...
Teeee! Ha más állásban rakod fel a kapcsoló fogantyúját, akkor meg nem a valós értéket fogja mutatni! De ha neked az a jó, hogy direkt rossz legyen, akkor lelked rajta.
Válasz Rabó001 #877. hozzászólásáraMár meg van rájöttem! Ha az áramerősség kapcsolójának a közepén a kiscsavart kitekerem és a kisfekete forditót lehúzom a 4szögről 1lappal odébb fordítom akkor mutatja a fekete számokat ha 1lappal vissza akkor meg a pirosat!
220v az nincs bekötve rajta!
A 380 piros és fekete működik mint két állás!
Köszönöm a segítségeteket!
Válasz Mtz 550E #876. hozzászólásáraDe hol a gond ? miért kéne hogy mutasson feketére is ? most ahová mutat ott 55 amperon lesz feketékre kapcsolva a fő kapcsoló és 110 amperon piros 380ra kapcsolva.
Válasz Rabó001 #874. hozzászólásáraPróbáltam a kapcsolót körbe lehet tekerni óramutató járással is meg fordítva is! És a kapcsoló mind két végét ha nézem mindig piros számnál van!
Feketére nem is lehet mert attól többet ugrik a kapcsoló!
Válasz Mtz 550E #873. hozzászólásáraHát probald meg! Óramutató járásaval egyező irányba, körbe valószínűleg nem lehet hajtani. Lehet hogy nem úgy sikerült a tábla, hogy a kapcsoló közepe pont a 2 szám közé esik. Ha minden 2 számnál 1 állása van, akkor úgy van ahogy írtam. Ha meg külön-külön, akkor úgy, ez egyértelmű. De annyira sok állása szerintem nincs annak a kapcsolónak, max. hatost láttam eddig.
Válasz Rabó001 #871. hozzászólásáraCsak az áramerősség kapcsolón mindkét vége a piros számoknál van és feketére nem is nagyon lehet fordítani! Azért kérdeztem nem e ismerős valakinek!
Válasz Mtz 550E #870. hozzászólásáraNem ismerős, de logikával van rajta fekete 220, fekete 380 és piros 480. Az aramerosseg kapcsolón is fekete és piros számok. Feketére kapcsolva a feszültséget a fekete áramot adja, piroson a pirosat.
Válasz Gepi #868. hozzászólásárafogalmam nincs, 60-70 kiló lehet rámástól. Lucerna fogasolásra vettem. Habár itt sokan elvannak ma is ilyennel kis 40-50 lovas traktorokkal, szántáson.
Válasz mtz1221 #866. hozzászólásáraJa amúgy 87es a kicsike, és a hátra menő lapvas kitámasztók a gyáriak még. Ilyen egyszerű eleje volt tavalyig ennek is.
Válasz Rabó001 #865. hozzászólásáraPersze hogy átkell, de nekem az a legnagyobb bajom hogy későn vettem észre hogy a függőleges zártszelvényt, csavarozni kellett volna.
Válasz mtz1221 #860. hozzászólásáraA traktoron az alsó fuggesztokarokat a függesztőorsonal át kell rakni ilyenkor a hosszú furatba, hogy tudjon mozogni.
Válasz mtz1221 #855. hozzászólásáraA függőlegesen álló rész kétoldali kitamasztasat már írták. Hátrafelé se a legjobb a laposvas, huzasra még elmegy, de itt inkább nyomja. Zartszelveny vagy cső jobb lenne oda.
Válasz Gumóka #862. hozzászólásáraHagy a fenébe, ez mostmár így marad. Ezzel tekerték is el telerakták vetőmaggal, kitört az egyik füle a hátsónak, és szarrá görbült az egész eleje. Na de legalább olcsón megvettem, mert most jutott eszembe van lucernám, amit meg kéne fogasolni.
910 hozzászólás
Válasz mtz1221 #909. hozzászólásáraDe a váltónál 6 borda van ahol kijön a hajtás, elől meg 21! akkor sem értem mi benne a logika???????



Válasz Ares 826 #908. hozzászólásáraOtt van a nagyobb nyomaték. Hivatalosan azért is 21 bordás hátúl is az 1000es tlt kardánis.
Válasz mtz1221 #907. hozzászólásáraÉn sem értem miért tett az idióta mérnök 21 bordát előre a váltóhoz ahol meg csatlakozik oda meg csak 6 bordát szerkesztett. Úgy megkérdezném az "okos" mérnöktől ezt vajon miért így találta ki????????????????



Válasz Ares 826 #905. hozzászólásáraTe tudod, de amit nekem csináltak az 25 éve legtöbbet csőtörővel, és nagyrororos trágyaszóróval ment.Érdekes mert valahogy meg is hőkezelte, és ez az 1 mtz kardánon nem kopnak a nútok azóta.

Válasz Ares 826 #902. hozzászólásáraNekem hasonlót úgy oldotta meg a szaki, hogy élek letörve, majd az egyik elem furatába menetet tett, a toldott csonkra megint menet. Össze csavarva és hegesztve.
Válasz envagyok2 #903. hozzászólásáraSajnos ha ezt a megoldást választanám ha valami hiba adódik a terhelés miatt akkor nagyobb lenne a kár mint az új kardánnak az ára. De köszi hogy tanácsoltad ezt a megoldást. Gondoltam én is rá hogy így megcsináltatom, de ha törik akkor anyagilag nagyon de nagyon fájdalmas lenne a történet!




Válasz Ares 826 #902. hozzászólásáraHa gondolod, holnap csinálok egy képet. Nekem egy öreg mester 25 éve hegesztett össze egy hátsó tlt csonkot, esztergában. sima hegesztővel, és azóta bírja.
Válasz Ares 826 #902. hozzászólásárasimán nem lehetne azokat összetoldani? nyilván esztergán központosítani kell őket, összefúrni, összetoldani, aztán meg lejhegszteni normálba. fordulaton megy az, nem nyomatékon, nem fogja bírni szted? látni olyan videokat pakisztáni szakemberektől, hogy az ész megáll, ugyan ilyen toldások, meg ami csak létezik, el nem hiszem, hogy csak a video kedvééért baszkalódnak annyit egy ilyen ühggyel, azt simán berakják, és beépítik.
befogás adja a pontosságot, az se lesz pontosabb, az se fog kevésbé ütni, mint ez a megoldás. tű pontos furó, tű pontos illesztő csap, és kész.
Válasz mtz1221 #901. hozzászólásáraNem tudnak sajnos segíteni. Ami a videón van az egy alkatrész hegesztéséhez van kitalálva, ennyit mondott az ottani dolgozó Sárközi Úr akivel beszéltem. Kérdésedre válaszolva hosszú kardánra a végén a 21 bordás részt. Nem akarnál 10 cm borda kopás miatt eldobni a 2 méter hosszú kardánt. Köszi hogy akartál segíteni. Kaptam egy másik cég nevet egy idősebb embertől holnap hívom őket kíváncsi vagyok mit tudok összehozni. Ha lesz eredmény értesítelek.
Válasz Ares 826 #900. hozzászólásáraHa rendesek, akkor hátha ajánlanak legalább valakit. Mit akarsz ilyen eljárásssl hegestettni ?
Válasz mtz1221 #899. hozzászólásáraLáttam ezt a videót, csak nem tudom vállalnak-e másnak is hegesztést. Köszi hogy segítettél.
Válasz Ares 826 #898. hozzászólásárahttps://youtu.be/QGxCQZqmdVs
Kollégák esetleg tudtok valahol céget kis hazánkban vagy a környező országokban akik dörzs hegesztéssel tudnak hegeszteni??? A segítséget előre is köszönöm. Szép napot mindenkinek!
Válasz Mtz 550E #894. hozzászólásáraEzt érezni kell.
Amúgy szerintem ha mentél volna tovább, akkor berakja, és nem lapul be a varrat. Ha egy helyben kezdesz el hegeszteni, oda is tudsz rakni egy "kupacot".
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraA sarkakon nekem is nagy amperral mindig elèg,olvad a vas,azèrt nincs ott,elfolyik. Állj meg aztán ha nem piros ujrahuzod. Ha kevès amperral van valamit segít,de akkor meg ronda lehet.
Válasz Mtz 550E #894. hozzászólásáraMást kell nyomni bele de azt jó sok cmben gondolom, ezt inkább tartsd 3mmre.
Válasz R Sándor #892. hozzászólásáraMeg valaki azt mondja nyomni kell belefelé az elektródát! Más meg azt hogy kb 3mm a hegesztendő anyagtól eltartva!
Válasz Mtz 550E #890. hozzászólásáraAzt hittem csak a varrat befejezésénél. Dönts még az elektródán, próbáld meg ilyen 30 fokban vezetni.
Válasz Mtz 550E #890. hozzászólásáraSok az amper, kb 5-10 amperral vedd lejebb.
Válasz Rabó001 #887. hozzászólásáraHogyan lehet másképp? Vagy túl lassan húztam az elektródát és nagyon beolvadt?
Válasz mtz1221 #888. hozzászólásáraMegoldottam beraktam utána!
Csak ha folyamatosan heggesztek akkor olyan 4cm varrat után megkell állni és utána folytatni mert úgy besülyed a varrat! Másképp nem tudom elmagyarázni!
Válasz Praetor #884. hozzászólásáraFelül a láncot, nem kamerázták le. De qrva jó.
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraHeggezd vissza azt a kicsit arról indulva, az lesz a legegyszerűbb.
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraLehet hogy szakszerűtlen leszek, de arra "fújja " a varratot. Meg lehet oldani, hogy ne ilyen legyen.
Válasz Mtz 550E #885. hozzászólásáraJÓVANAZÚGY!!! De ha nagyon zavar akkor még érints oda az elektrodát mégegyszer és berakja. A pótkocsi kupecok a szar hegesztést elhuzzák sziloplasztal lefestik és nagyon szép . vagy ki is gittelheted.
Segítséget kérnék a hegesztés végen miért süllyed úgy be a varrat? Megha folyamatosan huzom végig fele akkor is besüllyed megkell állni és úgy folytatni!

Link
Válasz Mtz 550E #881. hozzászólásáraTúl komplikálod. Képzeld el hogy ha 2x6 fokozatot mutatna, akkor is tudnád használni. Nem kell az ampert nézni. A varratot és az elektródát figyeld. 100 amperon kezd a 2.5 est, 140amperon a 3.25-öst, és onnan lehet kicsit le és fel is állítani.
Válasz Mtz 550E #881. hozzászólásáraLehetni mindent lehet, de minek.... Feleslegesen agyalsz megint, rakd vissza ahol volt, aztán használd. Úgyis észre kell venni, hogy 55 vagy 110 amperral hegesztesz, már ha hegesztettél már életedben, elmondásod szerint ugye igen.
Válasz Rabó001 #880. hozzászólásáraTényleg igazad van erre nem is gondoltam hirtelen hogy akkor az érték is változik nem a valóst mutatja majd!
Esetleg azt lelehet mérni hogy 1-1 kapcsoló álásba azt az ampert adja?
Most is jó helyen van e egyáltalán!
Mert csak úgy kerűlt hozzám!
Válasz Mtz 550E #879. hozzászólásáraTe nagyon szereted megbonyolítani azt is ami egyszerű. De írhatnám azt is, hogy nagyon értetlen vagy. És akkor gépet javítasz, traktorozol...
Teeee! Ha más állásban rakod fel a kapcsoló fogantyúját, akkor meg nem a valós értéket fogja mutatni! De ha neked az a jó, hogy direkt rossz legyen, akkor lelked rajta.
Válasz Rabó001 #877. hozzászólásáraMár meg van rájöttem! Ha az áramerősség kapcsolójának a közepén a kiscsavart kitekerem és a kisfekete forditót lehúzom a 4szögről 1lappal odébb fordítom akkor mutatja a fekete számokat ha 1lappal vissza akkor meg a pirosat!
220v az nincs bekötve rajta!
A 380 piros és fekete működik mint két állás!
Köszönöm a segítségeteket!
Válasz Mtz 550E #876. hozzászólásáraDe hol a gond ? miért kéne hogy mutasson feketére is ? most ahová mutat ott 55 amperon lesz feketékre kapcsolva a fő kapcsoló és 110 amperon piros 380ra kapcsolva.
Válasz Mtz 550E #876. hozzászólásáraAkkor ehogy elsőre írtam. De hát ez így logikus.
Válasz Rabó001 #874. hozzászólásáraPróbáltam a kapcsolót körbe lehet tekerni óramutató járással is meg fordítva is! És a kapcsoló mind két végét ha nézem mindig piros számnál van!
Feketére nem is lehet mert attól többet ugrik a kapcsoló!
Válasz Rabó001 #874. hozzászólásáraÉs ugyanilyen jsocsolo, ennek is 6 állása van.
Válasz Mtz 550E #873. hozzászólásáraHát probald meg! Óramutató járásaval egyező irányba, körbe valószínűleg nem lehet hajtani. Lehet hogy nem úgy sikerült a tábla, hogy a kapcsoló közepe pont a 2 szám közé esik. Ha minden 2 számnál 1 állása van, akkor úgy van ahogy írtam. Ha meg külön-külön, akkor úgy, ez egyértelmű. De annyira sok állása szerintem nincs annak a kapcsolónak, max. hatost láttam eddig.
Válasz Rabó001 #871. hozzászólásáraCsak az áramerősség kapcsolón mindkét vége a piros számoknál van és feketére nem is nagyon lehet fordítani! Azért kérdeztem nem e ismerős valakinek!
Válasz Rabó001 #871. hozzászólásáraBocs, a piros is 380 termeszetesen, csak elgepeltem mert gyorsan írtam.
Válasz Mtz 550E #870. hozzászólásáraNem ismerős, de logikával van rajta fekete 220, fekete 380 és piros 480. Az aramerosseg kapcsolón is fekete és piros számok. Feketére kapcsolva a feszültséget a fekete áramot adja, piroson a pirosat.
Hali!

Valakinek nem ismerős az ilyen fajta hegesztő trafó? Milyen típús lehet meg az áramerősség kapcsolója miként működik? Köszönöm!
Válasz Gepi #868. hozzászólásárafogalmam nincs, 60-70 kiló lehet rámástól. Lucerna fogasolásra vettem. Habár itt sokan elvannak ma is ilyennel kis 40-50 lovas traktorokkal, szántáson.
Válasz mtz1221 #867. hozzászólásáraMilyen nehéz egy tag? Hogy teljesít a kemény letaposott földvégi fordulókban? Milyen munkákat csinálsz vele?
Válasz mtz1221 #866. hozzászólásáraJa amúgy 87es a kicsike, és a hátra menő lapvas kitámasztók a gyáriak még.
Ilyen egyszerű eleje volt tavalyig ennek is.
Válasz Rabó001 #865. hozzászólásáraPersze hogy átkell, de nekem az a legnagyobb bajom hogy későn vettem észre hogy a függőleges zártszelvényt, csavarozni kellett volna.
Válasz mtz1221 #860. hozzászólásáraA traktoron az alsó fuggesztokarokat a függesztőorsonal át kell rakni ilyenkor a hosszú furatba, hogy tudjon mozogni.
Válasz mtz1221 #855. hozzászólásáraA függőlegesen álló rész kétoldali kitamasztasat már írták. Hátrafelé se a legjobb a laposvas, huzasra még elmegy, de itt inkább nyomja. Zartszelveny vagy cső jobb lenne oda.
Válasz Gumóka #862. hozzászólásáraHagy a fenébe, ez mostmár így marad. Ezzel tekerték is el telerakták vetőmaggal, kitört az egyik füle a hátsónak, és szarrá görbült az egész eleje. Na de legalább olcsón megvettem, mert most jutott eszembe van lucernám, amit meg kéne fogasolni.
Válasz Gumóka #861. hozzászólásáraVagyis ott a 3. Pont teljes csavarkötésű, de majd holnap lefényképezem, ha kell
A hengeremnél van úgy, a 3. Pont furataira van becsavarozva 2 laposvas fúrva persze, aztán arra megy a kitámasztó, így adja a játékot neki
Válasz mtz1221 #860. hozzászólásáraA hátrafelé menő két merevítést rövidítsd meg, aztán tegyél be láncot.
De nemtom' mert az ásóboronám is fix hátsó merevítésre, nincs vele baj, de úszóba használom.