Gázolaj árak 589 Ft Benzin árak 588 Ft EUR 390.02 Ft USD 329.6 Ft CHF 417.89 Ft GBP 449.44 Ft

Fórum

Japán kistraktorok

Létrehozta: Józsibá , 2008-12-15 18:08:52

Kedvencekhez Segítség

35470 hozzászólás
Nincs profilkép
#7820 Balázs1994
2013-01-22 17:35:21

Válasz #7819. hozzászólásra teljesen egyetértek veled a Rába15 nél nekem gurult el a kerék felni kiszakadás végett a Yanmarnál már láttam lefogazott elsö hajtást, ugy hogy ésszel kel súlyozni az én Yanmaron a hátsó keréknél 2db tzk keréksuly van és az orsulya egy ifa hengerfely igy nem fog tulnagyot már évekota igy használomsmile thumbup

Nincs profilkép
#7819 Generator
2013-01-22 16:04:48

MInden keréksuly terheli a kerekeket a felnit a kerékcsapágyakat az elsöhidat. Egyszerű fizika. A Rába 15 ön is ki szokott repedni a felni a keréksulytol. A japán traktorokat elsödlegesen rotáhozz találták ki azért ennyi a sulyuk. Szántani zuzozni csak EU ban használják.

#7817 74 Misi
2013-01-22 13:44:37

Válasz #7816. hozzászólásra

Most milyen centrifugális erőre gondolsz?

max 15km/h padló gázon megszámolod az első kerék fordulatát.smile lolsmile lolsmile lolsmile thumbupsmile cowboy

#7816 Bencsiki
2013-01-22 13:16:43

Válasz #7815. hozzászólásra

Plusz a centrifugális erő. Szerintem nem kicsi.

#7815 Kioti
2013-01-22 10:44:16

Válasz #7814. hozzászólásra
Így van az öntvény hídra gondoltam, ami benne van az a hajtás része, azt annyival növeli, amennyivel a többlet súly növeli a súrlódást a gumi és a talaj között.

#7814 ..MZ/X..
2013-01-22 10:25:06

Válasz #7813. hozzászólásra

Kérdés mit nevezünk hídnak.smile smile
Nálam a híd az első tartószerkezet és a meghajtás összességét jelenti.smile rolleyes
Te a hídtokra gondolsz. Azt valóban nem teheli, vagy csak minimális mértékben.

#7813 Kioti
2013-01-22 10:12:55

Válasz #7812. hozzászólásra
Amit írtál az is igaz, de magát a hidat nem terheli.

#7812 ..MZ/X..
2013-01-22 10:09:37

Válasz #7810. hozzászólásra

Az első híd erőátvitelét terheli jobban. Nehezebb a kerék, jobb a tapadás, nehezebben hajtja az erőátvitel. A nehezebb kerék mozgatása miatt a kormányösszekötő gömbcsuklókat is terheli kis mértékben. No meg azért valamennyit kap a kerékcsapágy is.
Az orrsúly az első híd tartó szerkezeti elemeit terheli.
A titok a megfelelő méretezésben rejlik. Nem szabad nagyon túlterhelni a gépet súlyokkal.

#7811 Kioti
2013-01-22 09:56:26

Válasz #7810. hozzászólásra
Bt-nek igaza van a kerékben vagy a keréken lévő súly nem terheli a hidat.

#7810 bt66
2013-01-22 09:39:07

Válasz #7802. hozzászólásra

"Erről a kerékfeltöltésről már én is hallottam,de nem merném kipróbálni nehogy sok legyen az elsőhídnak az állandó plusz súly".

Ezt nem értem! A kerékbe töltött víz, de ugyanígy a keréksúly is, már hogy a fenébe terhelné az első hidat??? Ezek a nehezékek csak a gumit terhelik jobban, sem az első hidat, sem a csapágyakat.
Az orrsúly viszont igen, az már mindent terhel!

#7808 74 Misi
2013-01-22 09:20:19

Válasz #7803. hozzászólásra

Igenis értettem a dátumot lefixáltam .smile cowboy

#7807 krizol
2013-01-22 09:16:36

Válasz #7802. hozzászólásra

Nem elhanyagolandó, hogy növeli a traktor stabilitását, mivel a sulypont lejjebbre kerül!Nehezebben emeli meg az orrát mint ugyanannyi keréksullyal!

#7806 ..MZ/X..
2013-01-22 09:05:49

Válasz #7797. hozzászólásra

Nyugodtan fel lehet tölteni etilén-glikollal (fagyálló) a gumit. Semmi baja nem lesz. Sőt, a tömlő nélküli kerekeket csak ezzel érdemes, ugyanis ennek van korróziógátló hatása. Az tény, hogy a CaCl2 olcsóbb. Amire figyelni kell, hogy mindig a vízhez keverjük hozzá a CaCl2-t és ne fordítva.
A trelleborg honlapján ha jól emlékszem van is kalkulátor, hogy mekkora méretű gumiba hány litert lehet tölteni.
Nálunk van "speckó töltő". Egy 60kg-os olajos hordó fenekét kivágtuk, majd kifelére enyhén kúposra befenekeltük. A kúp végén van egy csap aztán egy cső amit rádugunk a szelepre. A hordó nagyobbik dugóján töltjük be az anyagot. A tetején van egy csatlakozó amin keresztül megnyomatjuk kompresszorral a hordót. A 1.5-2 bar gyönyörűen bekergeti a lötyit a kerékbe. Töltés előtt a gépet felbakoljuk, a szelepet felülre forgatjuk és leengedjük belőle a levegőt.

Ha nem tudod, hogy mennyit kell beletölteni, akkor ne legfelülre forgasd a szelepet, hanem csak kb 3/4 magasságig. Menet közben nézed, ha már folyik a szelepen a víz akkor elég lesz.smile smile

#7805 Bencsiki
2013-01-22 09:01:46

Válasz #7802. hozzászólásra

Ha jól emléxem, a TSZ-es hősidőkben nagy divatja volt ennek a kerékfeltöltésnek vízzel. A Fortschritt ZT 323-asokét töltötte fel a 2 trakeszos, így a "jóistent is el bírták húzni". A környék köves földjeit szántották elsősorban így. Szakadt az ekefej, meg minden, de a ZT a maga 90 lovával győzött. Persze azokban az időkben nem igazán számított, hogy meddig bírja a gép. Volt szerlőműhely, meg szerlő is bőven.

#7804 krizol
2013-01-22 09:01:33

Válasz #7802. hozzászólásra

Ismerőseim,akik egy Jondeert és egy Landinit töltöttek fel, azt mondják, jobb mint a keréksuly!A gördülő suly nem terheli annyira a hidakat! Permetezővel töltötték fel a fagyállót!

#7803 Bencsiki
2013-01-22 08:55:04

Üdv mindenkinek!

Találkozó - végeredmény.

A kérdésekre 22 válasz érkezett, ebből 14 jön, 5 nem 2 esetleges, 1 pedig csak akkor jönne, ha 22-e után lenne a találkozó.
Helyszinnek: Misi-féle lovas tanya 13, Dimitrij tanyája 1 szavazat.
A dátumok: A júni 1-re 3-an , Júni 8-ra 10-en júni 22-re vagy utánra 1 javaslat volt. Többeknek mindegy, hogy júni 1, vagy 8.
Traktort 6-an hoznának.
Létszámok: 14 férfi, 12 nő, 4 fiu, 9 leány.
Szállást 3 jelentekező kért, 3 férfi, 3 nő és 5 lány számára, faházban.
Az étkezésről: 8 jelentjező szerint főzessünk a vendéglátóval, 6 szerint magunk főzzünk.
Az italok: 1 fő szerint közösen vásároljuk, a többi szerint ki-ki alapon oldjuk meg. Mindeki hozzon, aztán max. összedobjuk.

Az összesítésben csak azoknak az adatai szerepelnek, aki biztosra jelezték résztvételi szándékukat. A döntés szempontjából ez a fontos. Úgy gondolom, hogy nem okoz problémát, ha időközben még páran csatlakoznak, illetve a feltételesen jelentkezőknek úgy alakul a sorsa, hogy mégis eljönnek.

Tehát a voksolás eredménye:
A találkozó júni 8-n lesz Újszilváson a Misi által javasolt lovas tanyán. Ételt a vendéglátóval főzetünk, az italokat magunk horjuk össze.
Úgy, hogy szerintem megkérjük Misit, hogy ezek tudatában tárgyalja le a dolgot a házigazdával.


smile sweatdrop

#7802 hspityu
2013-01-22 08:49:54

Sziasztok

Erről a kerékfeltöltésről már én is hallottam,de nem merném kipróbálni nehogy sok legyen az elsőhídnak az állandó plusz súly.Orrsúly az már van a gépen,de azon is gondolkodtam,hogy levenném ha vége a szántásoknak.Egyébként sokat számít szántáskor nagyon, egyszer levettem és úgy szántottam volna,hát ment egy darabig,aztán felállt a két hátsó kerékre,itt lett egy pelenkacsere,aztán visszaraktam az orrsúlyt.
smile cowboy

#7801 bt66
2013-01-22 08:25:43

Válasz #7799. hozzászólásra
Én a gépeknek nem fütök, örülök ha a ház fütését meg tudom oldani anyagilag.

#7800 74 Misi
2013-01-22 07:41:51

Válasz #7795. hozzászólásra

Ha nem fagyállóval töltöd fel ősszel pofon egyszerű le engedni a vizet. Úgy állsz meg ,hogy a szelep a földhöz legközelebb essen kiveszed a szelep tűt és egy szívószálat gyorsan belenyomsz a szelepbe ütközésig és a szívószálon szinte az utolsó cseppig ki folyik.smile cowboy

#7799 Kioti
2013-01-22 07:38:09

Válasz #7793. hozzászólásra
Szia Bt! Írtad hogy a vizet télre nem szabad bennehagyni, hát az nem lenne gond, mert fűtött garázsban pihen a kicsike.

#7798 Kioti
2013-01-22 07:31:53

Válasz #7792. hozzászólásra
Tisztelt Józsi074! Ha nem titok megírnád, hogy mennyit kértek a hengerfejezésért?

#7797 ilokos
2013-01-22 07:22:28

Válasz #7795. hozzászólásra

Jó reggelt!

A vízkörhöz tervezett guminak nem árt,de a kerékgumiba nem javasolt.A CaCl2 Calciumklorid ha jól írom.Nekem ilyet adtak a Kiténél 20 kg 5-6e Ft és megfelelő arányba bekeverve -30 fokos folyadékot kaptam.Ez a mennyiség elég mind a 4 kerékbe.A tömlőt max 75%-ig szabad megtölteni majd felpumpálni a kívánt értékre.A feltöltéshez egy kis szivattyút használtam.

#7796 Kioti
2013-01-22 07:00:52

Válasz #7791. hozzászólásra
Köszönöm a javaslatot, ezt a módszert írja a gép üzemeltetési könyve is, de inkább a súlyoknál maradok.Az a helyzet, hogy csak a szántás idejére kellenek a súlyok. Ősszel felszerelem és tavasszal a szántás után leveszem, nyáron nincs rá szükség.De köszi az ötletet!

#7795 bt66
2013-01-22 06:42:58

Válasz #7794. hozzászólásra
És a fagyálló nem árt a guminak?

#7794 74 Misi
2013-01-22 06:31:37

Válasz #7793. hozzászólásra
Fagyállóval kevert víz csodákra képessmile thumbupsmile cowboy

#7793 bt66
2013-01-21 21:27:12

Válasz #7791. hozzászólásra
...csak a vizet télre nem szabad bennehagyni!!!
smile lol
A súly meg maradhat télen-nyáron. Egyébként jó ötlet. És ilyenkor a nyomást a gumiban hogy oldod meg, "ráfujsz" még levegőt vagy van más módja? Szelep kell más vagy maradhat a klasszikus ami van? smile confused

#7792 Józsi074
2013-01-21 21:18:12

Üdv mindenkinek!

Mi is a Satamo Kft-nél vettük anno a B7000-es kubotát. Korrektek voltak, rugalmasak, ha valmai esetleg kellett. ajánlani tudom őket. A mostani gépet "jancsiszögtől" (Szabó Balázs Székesfehérvár) vettem, cseréltem. Rugalmas volt ő is. Bár idővel megremegett a bizalmam. Állítása szernt új porlasztó csúcsok, és felújított hengerfej volt a gépen. Mint utóbb kiderült, nem volt 2 egyforma porlasztó csúcs a 3 közül. 2 szinte rozsdás Denso volt, más más számozású, meg egy új állapotú, de kukába való olasz. Hengerfej repedt volt, elő kamrák is, a szelepfészkek pedig kráteresek. Szerencsére sikerült Taszáron a Kacsó Gép Kft-nél megcsináltatnom. Olyan lett mint egy új. Azóta is szépen muzsikál a gép vele. Ezek után kételkedek abban is, hogy igaz e amit állított, hogy új gyűrűk vannak benne, és köszörült a főtengely. Bár szerencsére, semmiféle rossz hangja nincs, és erő is van bőven, kompresszió megvan úgyhogy nem panaszkodom. Öreg traktorosok mikor hallják dolgozni, nem győzik dicsérni, milyen szépen jár a motorja. Félreértések elkerülése végett, nem siránkozni akartam, mert megnéztem, megvettem. Tudtam hogy nem új gép.

#7791 bitt78
2013-01-21 21:14:05

Válasz #7787. hozzászólásra

üdv keréksulyokba gondolkodsz? nekem nem sok közöm van hozzá de az én gépem se szerette a kettes ekét egy kicsit kapirgált neki, pénzem nem volt sulyokra de valahogy meg kellet nehezíteni, ahogy a nagyok is csinálták vizet engedtem a gumikba, másabb lett az biztos, olcsóbb és van olyan hatékony mint sulyal. csak egy olcsó és gyors ötlet.

#7789 AGROKID
2013-01-21 20:25:50

Válasz #7772. hozzászólásra

Küldtem a képeket!smile biggrin

#7788 Csaby68
2013-01-21 20:11:08

Szép estét mindenkinek!

#7785 Kioti
2013-01-21 19:11:31

Válasz #7784. hozzászólásra
Ez a kereskedés neve?

#7783 Kioti
2013-01-21 18:35:06

Válasz #7782. hozzászólásra
Igen 12-es kerekeim vannak, majd körülnézek Terra súlyok ügyében. Köszi a javaslatot, biztosan jobb lesz azokkal a kapaszkodóképesség.

#7782 bt66
2013-01-21 18:18:43

Válasz #7781. hozzászólásra

Üdv Kioti!
Ha elől Neked is 12 colos kerekek vannak akkor rakjál még esetleg rájuk Terra keréksúyokat, olyanokat mint nekem meg szamócának vannak. Ezek is segíteni fognak mert darabja 18kg, a kettő meg már 36kg!

#7781 Kioti
2013-01-21 17:46:36

Válasz #7780. hozzászólásra
Tavasszal veszek én is keréksúlyokat, mert ugyan velem együtt 1050 kg a gép, de még 100 kg nem fog ártani. Ha nagyobbat fog, vagy dombnak fölfelé szántok, még difizárral is kapar.Volt hogy gyökeret fogott az eke és felágaskodott mint egy paripa, pedig elöl van 50 kg orrsúly.

#7780 szamoca 1
2013-01-21 17:28:17

Válasz #7779. hozzászólásra
ismerem őket a hátsó sújok azok 45 kg az volt 5000ft a kettő az lső azt úgy kaptam de egyépként sokat jelentenek a sújok mert ennek a gépnek nem az erejivel van baj hanem a sújával mert gyárilag könnyű.

#7779 Kioti
2013-01-21 16:21:23

Válasz #7778. hozzászólásra
Igen megyek, de majd csak ősszel.A Petrásék és a Szőnyiék a rokonaim.Megnéztem a fényképeket a lapodon, nagyon jók! A Te géped is úgy van fölsúlyozva, mint a Bt gépe. Mennyiért sikerült beszerezni a keréksúlyokat. A tiédbe is 50-50Kg van hátul?

#7778 szamoca 1
2013-01-21 16:12:25

Válasz #7777. hozzászólásra
Én húsz évig éltem Tompán de van hogy egész héten ott vagyok meg kérdezhetem hogy kik a rokonaid hátha ismerem őket és idén is tervezed hogy jössz le Tompára.

#7777 Kioti
2013-01-21 15:59:56

Válasz #7775. hozzászólásra
Minden évben megyek Tompára, mert rokonaim vannak ott.

#7776 Kioti
2013-01-21 15:56:52

Válasz #7774. hozzászólásra
Köszönöm a felvilágosítást, tehát akkor az MT16 az 20 LE a TLT-n 16 LE-t ad le, a 20-as meg 24LE-s, és 20-at ad le a TLT-n. A táblázat alapján legalább is, így van.

#7775 szamoca 1
2013-01-21 15:53:24

Válasz #7763. hozzászólásra
Én a vasútállomásnál ami van ott vettem a sel kútnál kell elfordulni jobra ha Tompa felől mész egyépként Tompai vagyok és ott van a traktorom én az én gépemet 1 200000 ft-ért vettem 1000 üzemórával.

#7774 bt66
2013-01-21 13:35:58

Válasz #7767. hozzászólásra
Nyisd ki ezt a linket, ott megtudod hogy hány lovas motorra vagy PTO-ra levetítve.
http://www.joseftractor.com/mitsubishi-specification.html

#7773 Kioti
2013-01-21 12:44:35

Válasz #7772. hozzászólásra
Nem, dehogy, csak egy ismerősöm spekulál rajta, hogy kellene neki valamilyen gép.

#7772 74 Misi
2013-01-21 12:41:36

Válasz #7771. hozzászólásra

Első nekifutásra szerintem nem rossz, de a gép állapota a döntő, ja és ez gondolom ez csak irány ár. Mért cserébe gondolkozol?smile lolsmile lolsmile cowboy

#7771 Kioti
2013-01-21 12:23:29

Válasz #7770. hozzászólásra
Szerinted az 1,1 jó ár lehet a 18-as gépért? Kinézetre olyan mint a Tiéd vagy Bt-é.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Az idei kalászos szezon növényvédelmi tanulságai
Az idei kalászos szezon növényvédelmi tanulságai
A kórtani helyzet, a rovarok kártétele és a gyomirtás sikere is nagyrészt az...
A jól megtervezett piacra kerülési stratégia már a kalászos faj-, illetve fajtaválasztásnál elkezdődik
A jól megtervezett piacra kerülési stratégia már a kalászos faj-, illetve fajtaválasztásnál elkezdődik
A kelet-európai búza letöri az árakat, a prémium minőség viszont versenyelőnyt...
Inox, 420 cm-es felvonó szállítószalag modul hevederrel, üríthető áztatókáddal eladó
Inox, 420 cm-es felvonó szállítószalag...

4.400.000 Ft

Inox 600x50 cm-es vízszintes szállítószalag ürítőzsákkal eladó
Inox 600x50 cm-es vízszintes...

2.500.000 Ft

Piros rendszám gyorsan, egyszerűen!
Piros rendszám gyorsan, egyszerűen!

25.000 Ft

Inox puffertartály 1000 literes eladó
Inox puffertartály 1000 literes eladó

2.400.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]