Fórum

Rába Steiger traktorok 

Létrehozta: Vendég, 2008-02-03 21:31:29

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #2670 S.T | 2019-07-12 15:54:54

    Raba 250 bekoppant motor elado..irányár 100.eft.Szolnok megye Szolnok 70/93267665

  • Válasz » #2669 joc | 2019-05-04 07:00:22

    Sziasztok rába 250 belemegy a gázolaj a motor olajba cseréltünk tápszivattyút az adagolót átépítették egy másik házba igaz használt csak bele megy mi az oka csak a ház rossz vagy lehet más issmile cowboy

  • Válasz » #2668 Rabó001 | 2019-05-01 22:04:52

    Válasz vasvarikriszta #2666. hozzászólására
    Az hogy a szűrőházban van por az miért baj? Hol állna meg máshol. Időnként ki kell pucolni a fülkeszűrőket, is. Ha zártabbá teszed, ahogy írtad, akkor hogy megy be a levegő? Nincs ott olyan nagy rés.
    Neten látni néha képeken ilyen mókolásokat, pl. hogy valamilyen légszűrőházat kívülről melléépít, én nem látom sok értelmét.

  • Válasz » #2667 bandigh | 2019-05-01 20:05:51

    Válasz vasvarikriszta #2666. hozzászólására

    A szűrőházban a szűrő körül por van, attól még szűrnie kell. Kisebb légmennyiségnél nyilván nem kapja magát tele olyan hamar

  • Válasz » #2666 vasvarikriszta | 2019-05-01 18:29:37

    Válasz Rabó001 #2665. hozzászólására

    tavaly sokszor jártunk úgy hogy nagyon porolt a föld és a szűrő házba szinte vastagon ált a por így a szűrő is tele volt így port mi is szívtuk

  • Válasz » #2665 Rabó001 | 2019-04-30 21:24:55

    Válasz vasvarikriszta #2664. hozzászólására

    Miért kellene zárhatóvá tenni? Mi baj van vele?

  • Válasz » #2664 vasvarikriszta | 2019-04-30 21:12:04

    olyan kérdésem volna valakinek jó megoldása fülke szűrő ˝zárhatóbbá˝ tételére?

  • Válasz » #2663 Géza15 | 2019-03-05 20:14:51

  • Válasz » #2662 VDénes | 2019-03-05 19:08:17

    Válasz Géza15 #2661. hozzászólására

    Szerintem nyugodtan megveheted.
    Ez ahogy nézem nincs kókányolva és az Artiglio elég jó hosszú késsel van. Egész sok ilyen videó van youtube-on.

  • Válasz » #2661 Géza15 | 2019-03-05 19:04:33

    Sziasztok!
    Tervezgetjük, hogy a gazdaságunkba hozunk egy öreg Rábát, amivel a tárcsázási és lazítási műveleteket el tudjuk végezni.
    A kérdésem a lazítási feladattal kapcsolatos. Egy Gaspardo típusú kétsoros késelrendezésű lazítót szeretnék vásárolni, de az egyik ismerősöm szerint, nem lesz képes elemelni a függesztő művével a földtől, hogy megfelelően lehessen szállítani az eszközt. Ez a kijelntés mennyire állja meg a helyét, esetleg üzemeltet valamelyikőtök ilyen típusú lazítót Rábával?
    Köszönöm a segítséget.
    Géza

  • Válasz » #2660 János€ | 2018-08-10 20:02:41

    Sziasztok Érdeklődnék hogy mit kell figyelni és mennyibe kerül egy 250 es rába esetleg linket hogy milyet érdemes keresni válaszotokat előre is köszönöm

  • Válasz » #2659 avm | 2018-08-08 23:26:21

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2649. hozzászólására

    Ilyen diffizár van nekem is csak egy Hilux-ban elöl és hátul is. Sok százezer kilómétert mentem vele. Ha forduláskor úgy érzed, hogy tolja az elejét egy gázadás és gázelvétel segíteni szokott, de inkébb gázelvétel.
    A működési elve pedig a közhiedelemmel ellentétben a következő. Mindíg a lassaban forgó kereket (iv belső) hajtja és csak akkor adja át a hajtást a gyorsabban forgó keréknek is "zár össze" ha a fordulat megeggyezik. Ha a talajról a visszahajtás miatt ismét gyorsabban forog az ívkülső kerék akkor szabadon engedi elforogni.
    Pickupon rengeteget segít a terepjáró képességen, a hátsó zár 30%-ot az első meg még vagy 70-et. Akkor szoktam csak 4 kerek hajtást kapcsolni A/T gumikkal amikor más már elakadt M/T-vel.

  • Válasz » #2658 rigás | 2018-08-08 19:25:06

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2655. hozzászólására

    Hmm... Ez a "távjavítás" gyengéje szapúljuk a difizárat, padig az csak felszínre hozta a kormány hibáját.
    Helyszínen meg megmozdítja valaki a kormány kereket és ugye hoppá, az enyimé nem ilyen...
    Sajnos kifogtad a legritkább és legpénzesebb hibát, csak minden rosszban van valami jó mert így egy ideig nem lesz gondod a kormányzással.

    Örülök, hogy megoldódott, Jó munkát!

  • Válasz » #2657 .Richard. | 2018-08-07 22:19:49

  • Válasz » #2656 Tomszi | 2018-08-07 22:18:44

    Válasz .Richard. #2654. hozzászólására
    Na igen, azért megnézni a szelephézagot. Aztán lehet hogy valamelyik szelep/szelepek beverődtek. Előfordul hogy vezérműtengely-szelepemelő tőke páros közül valamelyik gyorsan kopik. Vagy a vezérműtengely nem emel eleget. Ugye ha a gázcserevezérléssel gond van, az alapból teljesítménycsökkenést okozhat.

  • Válasz » #2655 maklorinc.cserhatszolg | 2018-08-07 21:49:51

    A kormányzás probléma megoldódott! Orbit csere után olyan könnyú a kormány mint egy új Rábán! Álló helyzetben is simán elfordítja! Egy ujjal lehet tekergetni a kormányt olyan könnyű! Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget!

  • Válasz » #2654 .Richard. | 2018-08-07 18:05:49

    Válasz Ndr #2652. hozzászólására

    Kompresszio. Talàn a szelepek is mèlyen vannak az is kompreszió vesztesèg. Gy űrűk elforgatàsàt is vagy 90 fokban csinljàk 'vagy 180ban. Lehet kisèrletezni melyik jobb. Règi ràba motorokon a vezèrtengely bütyök el szokott kopni úgy rèmlik . Tehàt kèsőbbre tolódik a vezèrlès kicsi szelepnyitàssal.

  • Válasz » #2653 Tomszi | 2018-08-07 16:26:25

    Válasz Ndr #2652. hozzászólására

    A füst, találkoztam olyannal ami évekig füstölt, de egyébként rendben volt, erő volt, húzta amit kellett. Az előbefecskendezési szöggel lehetne játszani kicsit esetleg. Az erőhöz a turbónak is van köze. Amatőr dolog, de nagyon eldugult légszűrű is telj.csökkentő hatású. A gázolajcsövekben is lehet dugulás, elzáródás, bár akkor inkább egy idő után megállna.
    A fordulathoz nézd meg a gázrudazatot, az adagolónál rámegy-e teljesen, felütközik-e a határolócsavarján.
    Ne haragudj, de milyen dolog az hogy hüvelyt és gyűrűt cseréltetek, dugattyút meg nem. Csak együtt a 3-at. Minden más esetben nem kell csodálkozni, ha az eredmény hagy némi kívánnivalót.

  • Válasz » #2652 Ndr | 2018-08-07 16:11:42

    Üdv!

    Kicsit haladtunk a dologgal, de még mindig nem jó^^
    Szóval, egy jól harapó erős Rábáról átraktuk a miénkre az adagolót.
    Az alapjárati fordulat helyére került, az erő is több és jobb lett, de még mindig nem az igazi. A felső fordulat 1900-nál megáll, se terhelve se üresen nem éri el a 2100-2200-as fordulatot
    (Ez lehet a bowden hibája?)
    Továbbá, ha csak vonul a gép 15-16 -as fordulaton akkor is folyamatosan barnán füstöl, és ez az enyhe barna füstölés terhelés alatt sem szűnik meg.
    A motor 1éve kapott új gyűrűket meg új hüvelyt- dugót nem.
    Valakinek valami ötlete, hogy mi lehet vele vagy mit kéne vele tenni (motorcserénkívül) hogy rendesen bírjon ?

    Köszönettel! smile surrendersmile helpsmilie

  • Válasz » #2651 Tomszi | 2018-08-06 22:11:04

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2649. hozzászólására
    Földön jobban elvan, mert a föld jobban enged a keréknek, szilárd burkolat meg nem, ha már radíroz a gumi ahhoz is sokkal nagyobb erőhatás kell.
    Én amivel mentem (lejjebb szerintem írtam is) avval volt hogy telepen 4. padlógázzal fordultam, és nem fért el, vissza kellett tolatni hogy el tudjak fordulni, míg amelyikben nem volt, az simán elfordult ott, alapjáraton is. Egyszer mentünk vele silóra, sokszor fordultunk kis ívben, nem csak előre-hátra, ugyanígy nagy gázon, mert különben nem ment. A műszakot nem bírta ki, eldurrant egyik kormányhidraulikacső.

  • Válasz » #2650 rigás | 2018-08-06 22:09:40

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2649. hozzászólására
    Na erre kíváncsi vagyok ez segít e rajta, vagy a marad a probléma.

  • Válasz » #2649 maklorinc.cserhatszolg | 2018-08-06 21:09:51

    A miénk nem ballonos, hanem duplakerekes. Eaton típusú a diffizár. A munkahengerek teljesen jók, tesztelve lettek. Új a szivattyú, újak a szűrők, a munkahengerek jók. Az orbitot most cseréljük. Azt mondták hogy vagy az orbit vagy a nyomástartó szelep a hibás, mert hiába van benne ilyen jellegű diffizár, annak el kellene fordítani így is. Közlekedéskor rossz, ha a traktor megy akkor jó a kormány, de ha egyszer jön egy autó szemből és meg kellene állni mert be akarunk fordulni, akkor abból a szögből ahol megállt nem mozdul, vagy csak nagyon lassan bírja fordítani, így szerintem a kormány hidraulikával lesz gond. A tarlón már el van most tárcsázáskor, sokkal jobb menni vele. A kormányt nem kell rángatni, nem csúszkál. Majd meglátjuk hogy orbit és nyomástartó szelep csere után milyen lesz. Ha van valakinek valami ötlete, tanácsa, kérem írja le.

  • Válasz » #2648 Tomszi | 2018-08-01 09:27:32

    Válasz .Richard. #2647. hozzászólására
    Igen. Csak a 2642-ben írtam a szántásról.
    Igen, Steigerrel alapvetően tarlón kéne szántani, duplakerékkel egyértelműen, meg igazából szóló 800-assal is, mert barázdában azért tapos vissza. Tarlón semmi jelentősége a diffizárnak, mert amikor sár van, akkor meg már nemtudsz tarlón szántanai, diffizárral is csúszkálna, picit biztos segítene, de akkor sem az igazi. Sárban szokták azt csinálni, hogy átfogni barázdás IH ekére, vagy ha olyan típusú az eke akkor átállítani barázdába. Valaki kényelemből barázdában ment állandóan, de az se az igazi, ahogy a levett duplakerék se.

    Igazából a Rábák már visszaszorultak ill szorulnak egyre jobban, talajmunkából is, szántásból meg főleg. Akinek van is, sok szánt egy nehézuniverzális traktorral, igazán minőségi szántást azzal lehet csinálni, 650 körüli gumi, váltvaforgató eke, aztán lehet bármilyen sár. A Rábával meg tárcsáz és lazít.

  • Válasz » #2647 .Richard. | 2018-07-31 22:48:26

    Válasz Tomszi #2646. hozzászólására

    Ràba azért tarlòn jàro. Szàles gumi nem baràzdás,így mind a 4kerèk ugyan olyan talajon megy. Nem hiszem, hogy sokat segít a difizàr. Baràzdàba szàntani szűk gumival tiszta marhaság ekkora gèpnek. Akkor mondjuk jó ha van benne, de különben ....

  • Válasz » #2646 Tomszi | 2018-07-31 21:47:06

    Válasz csoppika #2645. hozzászólására
    Nem olyan, hanem az! smile thumbupsmile cowboy Konkrétan a gyártmánya is Eaton.
    Igen, a Steigerekbe az elsőbe ajánlott. Úgy van ahogy írod, ahhoz hogy szétkapcsoljon sebességkülönbség kell, ahhoz meg el kell fordulnia valamennyire a 2 alvázfélkeretnek. Végülis derékcsuklósnál a hátsó alváz is elfordul, ill. a középrész körül fordulnak el az első és a hátsó. Inkább azért az elsőbe ajánlják szerintem, mert az első hídnak nagyobb a tengelyterhelése, bár ha húz valamit talajon akkor jól kiegyenlítődik, sőt, akkor szerintem a hátsóra még több is jut. De közlekedéskor meg nagyobb jelentősége van, és ilyenkor a hátulja könnyebb, ha nincs akkora súly a kerekeken, akkor inkább az úton csúszik. Meg amíg hátul nem kapcsol szét, lehet jobban tolja az elejét is. Most csak ötletelek, előre jobb és kész smile cowboy

  • Válasz » #2645 csoppika | 2018-07-31 21:04:27

    Válasz Tomszi #2639. hozzászólására

    Olyan lehet, mint az Eaton NoSpin... Azt csak kormányzott tengelyre ajánlják....Derékcsuklósra, hátsó hídra nem. Gondolom azért, mert a kerekek közötti , a szétugráshoz szükséges sebesség különbség lassan jön létre... A zetoromban olyan van az első hídban... Hidegben érezni, hogy forduláskor kattog, átugrál...

  • Válasz » #2644 maklorinc.cserhatszolg | 2018-07-31 13:50:37

    Ez a körmös kapcsolású diffizár, kormányzáskor (mozgás közben automatikusan szétkapcsol)! Nem elektromos kapcsolású! Biztos hogy a kormány valamely része sem az igazi, mert már a diffizár előtt is nehéz volt a kormányzás, de most jött ki igazán hogy van benne diffizár. Vannak a környéken ugyan ilyen megoldású diffizáras Rábák, de azokon a kormányzás szinte semmivel nem lett nehezebb mint a beszerelés előtt! Nyilván meg kell szokni (én is be mentem vele az árokba az egyik elágazóban), de szerintem valami csak rossz a kormányműben is, mert mint mondtam a diffizár előtt sem volt már az igazi a kormány. (én jártam új rábával, annak ezerszer könnyeb volt a kormánya) Nyilván nem várom tőle hogy olyan legyen mint az új, mivel már 31 éves. Én a munkahengerekre tippelek, lehet valamelyik át van szakadva. Az évjárat 1987 ha valakinek mond valamit a traktorral kapcsolatban.

  • Válasz » #2643 maklorinc.cserhatszolg | 2018-07-31 13:50:09

    Ez a körmös kapcsolású diffizár, kormányzáskor (mozgás közben automatikusan szétkapcsol)! Nem elektromos kapcsolású! Biztos hogy a kormány valamely része sem az igazi, mert már a diffizár előtt is nehéz volt a kormányzás, de most jött ki igazán hogy van benne diffizár. Vannak a környéken ugyan ilyen megoldású diffizáras Rábák, de azokon a kormányzás szinte semmivel nem lett nehezebb mint a beszerelés előtt! Nyilván meg kell szokni (én is be mentem vele az árokba az egyik elágazóban), de szerintem valami csak rossz a kormányműben is, mert mint mondtam a diffizár előtt sem volt már az igazi a kormány. (én jártam új rábával, annak ezerszer könnyeb volt a kormánya) Nyilván nem várom tőle hogy olyan legyen mint az új, mivel már 31 éves. Én a munkahengerekre tippelek, lehet valamelyik át van szakadva. Az évjárat 1987 ha valakinek mond valamit a traktorral kapcsolatban.

  • Válasz » #2642 Tomszi | 2018-07-31 00:44:13

    Válasz rigás #2641. hozzászólására
    Igen igen, hát, a kapcsolója elektromos. Élőben talán anno Bábolnán láttam. Szokták hirdetni is asszem a kapcsolóját talán a püspökladányiak. Van Szakmáron valaki, neki csak ilyen van, asszem már 3db is, biztos tudod ki az.

    Szerintem sárban való szántáskor vagy megsűllyedéskor van jelentősége, különben nem igazán.

  • Válasz » #2641 rigás | 2018-07-31 00:31:06

    Válasz Tomszi #2639. hozzászólására
    Az lenne az elektromos difizárként emlegetett?

  • Válasz » #2640 rigás | 2018-07-31 00:28:45

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2636. hozzászólására
    Ahogy előttem is írták, sajnos ez ilyen.
    Én direkt ezért nem tetettem bele amikor megvettem a saját roncsomat úgy 3 éve.
    A szomszédnak van két difizáras is szaggatja állandóan az orbit munkahengert (bár ez jórészt pilóta probléma).
    Amúgy szántáshoz lazítózáshoz jól jön csak ennek ez a mellékhatása.

  • Válasz » #2639 Tomszi | 2018-07-30 23:20:37

    Válasz csoppika #2638. hozzászólására
    Manuálisan kapcsolható csak az utolsó darabokban volt, asszem olyan 98-tól, olyanból kevés is van. De azoknak már a futóműve is másabb, azt nem lehet csak úgy beletenni. Csak az önzárót lehet beletenni, az lényegében egy ilyen körmös szabadonfutóféleség.

  • Válasz » #2638 csoppika | 2018-07-30 23:14:08

    Válasz Tomszi #2637. hozzászólására

    Azt hittem, ezekbe manuál kapcsolásút lehet tenni...

  • Válasz » #2637 Tomszi | 2018-07-30 21:36:06

    Válasz maklorinc.cserhatszolg #2636. hozzászólására
    Az ilyen. Nem mondták? Állóhelyzetben hogy kapcsolna szét? esetleg járódik kopik kicsit,. Nehezebb lesz vele közlekedni, más lesz, meg kell szokni. Nagyobb lesz a fordulóköre. Én olyannal mentem, amiben hátul volt, szenvedés volt vele menni, főleg aki nem szokta meg. Volt hogy kanyarba nem tudtam elfordulni, úgy ahogy a többivel. Volt hogy telephelyen betonon 4.-ben padlógázon se vett be olyan kanyart, ahol a diffizár nélküli simán elfért, nekem meg vissza kellett tolatnom. Egyébként tényleg előre a javasolt.

  • Válasz » #2636 maklorinc.cserhatszolg | 2018-07-30 21:23:37

    Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! A Rába Steiger traktorunkba a napokban differenciálzár került (kormányzáskor automatán szétkapcsol, első hídba tettük mert a KITE-nél ezt mondák), és most nagyon nehéz lett a kormányzás, a kormány megáll egy szögben és onnan nem mozdul, amég nem mozgunk a traktorral. Álló helyzetben a kormány meg sem mozdul. A szervó szivattyú és a szűrők ki lettek cserélve, de a helyzet nem változott. Aki tudja mi lehet a baj az kérem válaszoljon!

    Köszönettel,
    Mák Lőrinc

  • Válasz » #2635 rigás | 2018-07-25 22:27:16

    Válasz Gepi #2633. hozzászólására
    Megérkezett, Köszönöm szépen!smile cowboy
    Ez kellett még, most már teljes a dokument az ezeréves sólyomhoz.smile biggrin

  • Válasz » #2634 rigás | 2018-07-25 08:43:23

    Válasz Gepi #2633. hozzászólására
    Igen még aktuális!
    Cím: nagygyula67kukacfreemailponthu
    Meglátjuk, ha átjön megpróbálom ide feltölteni.
    Köszönöm!

  • Válasz » #2633 Gepi  | 2018-07-25 08:23:40

    Válasz rigás #2632. hozzászólására

    Ha még érdekel akkor írj egy email címetsmile flowers és elküldöm, mert nem tudom feltölteni erre az oldalrasmile winksmile sweatdrop.
    Lehet neked majd sikerül feltöltenismile laugh

  • Válasz » #2632 rigás | 2018-07-22 09:19:38

    Válasz rigás #2467. hozzászólására

    Sziasztok!
    Nos egy év kellett ahhoz, hogy végre szakműhelybe kerüljön az adagoló/porlasztó.
    Adagolóelemek, fejszelepek, meg három porlasztócsúcs az eredmény.
    De ez csak a kisebbik baj volt ugyanis elszabadult a vezérműben az adagoló közlőkereke, rásült a tengelycsonkra és eltépte a két 10-es rögzítő csavart és csak úgy lötyögve hajtotta az adagolót persze, hogy nehezen indult.smile sweatdrop
    Egy kérés.
    Valakinek megvan a motor alkatrész katalógus elektronikus formában vagy tudja hol találom a neten egy link is megtenné. 250-es kombiturbós, de a 245-ös is megteszi (D2156MT6).
    Köszönöm!

  • Válasz » #2631 Ndr | 2018-06-17 22:38:23

    Köszönöm a válaszokat! :)

    Majd írok, hogy mire jutottunk:)

  • Válasz » #2630 2266 | 2018-06-17 21:48:13

    Válasz Ndr #2626. hozzászólására

    Ne kísérletezz mert sírás lesz a végesmile oops Jó alaposan mérjétek föl a helyzetet de nagy valószínűsége hogy felújítás következik...

  • Válasz » #2629 Tomszi | 2018-06-17 20:33:07

    Válasz Ndr #2626. hozzászólására
    Ha nagy fordulaton sincs olajnyomás, akkor nagy lehet a baj. Vagy elkopott a motor, vagy mint írták felhígult az olaj.

  • Válasz » #2628 martonkrisztian | 2018-06-17 17:51:20

    Válasz Ndr #2626. hozzászólására

    Hali! Én úgy jártam hogy a motorolajszűrő házba beverődtek a golyós szelepek,olajszűrőház csere és jó lett,mástól is hallottam ilyen problémát.

  • Válasz » #2627 .Richard. | 2018-06-17 12:28:17

    Válasz aNdr #2626. hozzászólására

    Valami nem oda valò folyadêkkal keveredett az olaj. Vagy csak nagyra nőtt a csapàgyhèzag.

  • Válasz » #2626 Ndr | 2018-06-17 11:53:14

    Hali! :)

    Vkinek van valami ötlete arra, hogy ha bemelegszik a motor akkor 2000-es fordulaton még 1,5 bar nyomást sem éri el.

    Ötletek ?
    smile surrendersmile surrender

  • Válasz » #2625 Pajtabíró | 2018-03-31 19:55:03

    Sziasztok!

    RÁBA 180-hoz hátsó hídhoz kúpkereket és tányérkereket, legrosszabb esetben csak kúpkereket keresnék! Kopott, de nem törött is érdekel.smile helpsmiliesmile helpsmiliesmile helpsmilie

  • Válasz » #2624 nikola | 2018-03-27 08:46:47

    Tisztelt Rába tulajok! Van néhány elfekvő, de új alkatrészem:Steiger eredeti vízhőmérő óra/kapcsolós, "ami"/ -vízhőmérő adók,biztonsági relé, 180-as levegős mágnesszelep.Mind új, nem volt beépítve. Akit érdekel, írjon. sase@tolna.net.

  • Válasz » #2623 nagy.barnabas | 2018-03-12 18:28:43

    Tud valaki abban segíteni, hogy az alábbi D10 motorról mit lehet tudni, van e beállítási, karbantartási, javítási utasítás hozzá? Típusproblémák, előnye ill. hátránya....? Minden segítség jól jönne!

  • Válasz » #2622 Csabenn | 2018-02-22 11:34:17

    Válasz 44claasgarantos #2621. hozzászólására

    Melyik méh telepen??
    Régi nagy lámpaburát keresek úgy tudom 180 mm körül van az átmérője (a foncsor és az üveg állapota, hiánya nem számít)esetleg ha tud valaki érdekelne!!

  • Válasz » #2621 44claasgarantos | 2018-01-30 14:15:18

    Kecskemét méh telepen van egy rába bontodik

[bezárás x]