Na jó. Pár szóban összefoglalva.
Kezdődött egy levegősödéssel. Üzemanyagvezeték csatlakozók meghúzva, pohárnál az alátét cserélve, meghúzva. A gép ment. Aztán nagy fordulaton a gép el kezdett dadogni. Majd nagy fordulaton nincs teljeítmény. Megoldás: mágneszelep rudazatnál a visszahúzó rugó berohadt. Tisztítás, pucolás és majdnem tökéletes a gép, csak nagy fordulaton nincs erő, lesziszeg a gép. Hiba behatárolás: porlasztócsúcs. Bosch szerviz: mind a 3 kuka, cserélni nem tudnak, nincs, tisztítást nem vállalnak. Másik dieseles: mind a háron elfogadható, az egyik kicsit gyengébb, de jó. Tisztítás 3 ezer. Haza hozom, beszerelem, a hiba továbbra is fennáll, sőt egyre rosszabb. Futkosás porlasztócsúcs után. Nincs. Misi barátunk ad egy címet és telefonszámot, érdi traktorkereskedő. Olyan neki sincs, de van másik, elküldi, tutti, hogy jó lesz.
Beszerlés, a trakesz szépen megy, írány szántani. Kb 1 óra munka után a traki eldobja az erejét épp, hogy töffög. Porlasztócsúcs keresés ezerrel, tisztítás kétszer, de a probléma marad. Aztán tegnap felhívon azt a dieselet, aki azt mondta, hogy mind a három tűrhető, akkor jöjjön ki és nézze meg a dolgot.
Ma kijött. Elindítom a trakit (igen nehezen indul, kis gázon nem, nagy gázzal sem, közepesen nagy nehezen beindul. Szerlő nézi, nagyon bután, a szeme is összáll. Aztán leállítja a trakit. odamegy az üzemanyag csőköz, ereszt belőle kis naftát és mondja, hogy ebben BENZIN van!
Nézem én is: tényleg!
Üzemanyag leereszt, gázolaj bele és már megy is, ahogy az kell.
Szóval röviden: a tisztítások használtak a csúcsoknak, a legrosszabb lecserélése simán bejött. Mielőtt szántani mentem teletöltöttem a tankot. És ment is a dolog, amíg a gázolaj ki nem fogyott a benzin alól. Aztán attól kezdve csak a baj volt.
Na ennyi. Fogalmam nincs, hogy hogyan került a kannába benzin a gázolaj helyett. Én tankoltam. Ki van zárva, hogy elqrtam, de mégis.
Na, hát ennyi....
Csatlakozom a témához.Nekem is van vonólapom a letaposást illetően,a rizsmintás gumi a már letaposott havat is felaprítja(részben) a húzó pedig lehúzza.A hó felhalmozásakor igen magas dombot tudtam készíteni.A vonólap hátrafordítható és így már tolólap tolatva.
Sziasztok.
Gyorhír: megy az Iseki, mint a svájci óra!
Nem hiszem hogy valaha is elmondom, mi volt az utolsó hiba.
De azért talán holnap leírom, több időm lesz rá. De csak akkor, hogy ha megígéritek, hogy nem röhögtök árkot körém!
Válasz #5894. hozzászólásra Megmondom őszintén én azért szeretem a húzomat mer sokkal jobban lehet vele kanyarodni és kőnnyeben viszi a gép 135cm széles és a 15le yanmar ugy húzza mint a golyó az Isekivel amivel dolgozom 23le és nehezebben tolja a 120cm tololapot pedig sokkal erősebb és nehezebb is ja és amit kérdeztél amit letapos a traki azt fel is szedi a huzóm.
Attól nem félek,hogy sokat takar,a hűtő kb 1/3 része előtt takar a légszűrő,de ez egy kör alakú test,ami a levegő útjába van,ezt simán kikerüli a levegő.Az én traktoromon nincs termosztát,és elektromos hűtő ventilátor sincs,ezért a folyamatos légáram eddig alig engedte a hűtővizet melegedni.Egy kis melegedés jót is tenne a gépnek,mert egy diesel motor üzemi hőmérséklete 80 celsius körül kéne,hogy legyen.
Inkább most attól tartok,hogy az olajtükrös légszűrő mennyire bírja majd,a nem vízszintes helyzetet pl:szántáskor a gép nem éppen áll "viziben".
Gondolom semmi gond nem lesz mert,más nagyobb gépek is hasonló levegőszűrőket használnak.Az biztos,hogy a mostani levegőszűrő átmérője,másfélszer nagyobb mint az eredeti így azt gondolom,hogy több levegőt is tud engedni a motornak az meg nem éppen baj.Tüdővel ki is próbáltam és nem éreztem komoly ellenállást.A gyári papírszűrőt is megpróbáltam az talán kicsit jobban fogta a levegőt,de azt használtam idén rendesen.
Készen lett a légszűrő beszerelés,az eredeti légszűrőt ki kellett vennem,és a helyére raktam be az olajtükröst.Pár képet csináltam:
Természetesen a gyári légszűrőt is vissza lehet kb 5 perc alatt tenni.Azért nem hagytam bent mert,a két levegőszűrő a levegő áramlását,nagyobb mértékben visszafoghatja ami a motornak nem olyan jó.
A gépet kipróbáltam szépen jár,a fordulatot is szépen veszi.A próba után megnéztem a légszűrőt,és a levegőcső belsejét minden rendben volt.A levegőszűrőben volt olaj,a cső meg szép száraz volt.Remélem ez később is így lesz.
A tolólap jobbra-balra forgatásához szuper lesz a kétirányú munkahenger, a függőleges mozgatáshoz viszont nem lesz az igazi mert nem lesz talajkövetés! Persze ha Neked úgy is megfelel akkor gond egy szál se.
Válasz #5891. hozzászólásra
Csaby68: Alapvetően ez a rendszerű nem rossz, de ha közelebb lehet hozni a traktor orrához, könnyebb vele manőverezni. (Az EO-félét sajnos nem ismerem)
És még egy fontos apróság, ha el van fordítva a lap, akkor is nyúljon túl a kerék szélességén !
Válasz #5892. hozzászólásra
Mindenféle képen kétirányú munkahengert akarok rárakni a másik változat az hogy a nyomó ágról veszek le nyomást és van egy négy szelepes dzsojsztik amit beépítek és már megtudom csinálni a tolólap forgatását is.
Válasz #5885. hozzászólásra
Szamóca1: Nekem van egy hasonló felfogatású, gyári tolólapom az Isekihez. Ha segít, szívesen körbefotózom valami mérettel együtt.
Válasz #5892. hozzászólásra
Ebben teljesen igazad van. Én is egyelőre onnan veszem le, de egyfolytában nyomni kell a kapcsolót, hogy lent legyen a lap. Kicsit lehet javítani rajt azzal, ha működik az a kapcsoló, ami egyik szélső helyzetben tartja a munkahengert, viszont azzal könnyen elemeled az első kereket.
Keresem a megoldást én is, hogy egy külön vezérmű tömbbel ki tudjak venni legalább még 1 hidraulika kört. A nyomóág még nem is lenne gond, de nem találom, hova lehet a visszafolyást bekötni. Van erre nár valakinek kész megoldása ?
Válasz #5892. hozzászólásra Én csináltam egy huzolapot a hó eltakaritásra szerintem jobban lehet vele dolgozni mint a tololapal pedig én önkormányzatnál dolgozom egy 5éves Isekivel amin olyan tololapvan az oldalra forditása is hidraulikus.
Az szerintem nem igen jó, mármint a szintező munkahengerről való lekötés.
Vagyis hát jónak jó, csak az a baj vele hogy ezáltal kétcsatlakozású (vagy milyen is szakszerüen?) munkahenger kell a tolólaphoz is mint amilyen hátul van a szintezéshez, fel is meg le is csak a kétirányú kapcsoló nyomásával lehet majd müködtetni a szerkezetet, és amikor nem nyomod a kapcsolót akkor a szerkezet fixen megáll, így viszont nincs talajkövetés. Felfelé az rendben van, de lefelé az lenne a jó hogy ha a tolólap saját súlyával ereszkedne le (mint a TZ-4K gyári pótkocsi platója), és szabadon mozoghatna, a talajkövetés így meg lenne oldva. Ezért kell szerintem egy új hidraulika kör vezérlőtömbbel, gyorscsatlakozóval és egycsatlakozású munkahengerrel. Ehhez legnagyszerübb lenne a TZ-4K-14 kistraki vezérlőtömbje meg ezen traki gyári pótkocsijának a munkagengere. Persze bármi más hasonló is jó.
Talán érthető voltam.
Válasz #5885. hozzászólásra
Üdv!
Én ma kezdtem hozzá a tolólap gyártáshoz.Csak még azon gondolkodom ez a típus készítsem mint a képen van,vagy ami az EO kotrókon van.Ami a hasa alatt indul a tartója.Képek majd készülnek.
Ha jól emléxem idén tél végén (február?), vagy tavaly év végén (december?) mentünk 1-2 kört hótoló ügyben és akkor inkább a húzólap felé kacsintgatott szívesebben a csapat.....
Szerintem neked nem lesz gond a készítés ha nagyot már tudsz csinálni.A Keletago-nál jó magyar forintért lehet hasonló felfogatású,kimondottan Japán traktorokhoz gyártott szerkezet.Persze egy hidraulika kivezetés is kelleni fog,vezérlőtömbbel,gyors csatlakozókkal.Ja vettem pár napja,egy hegesztőtrafót még nem tudok hegeszteni,de majd autodidakta módon megtanulok (remélem).Végül is láttam már olyat aki tudott hegeszteni.
Üdvözlöm az urakat kérdésem lenne csinált már valaki tolólapot ezekre a gépekre. mert jólenne egyett összehozni én még csak nagytraktorra csináltam a cégnél de valami hasonlóra gondoltam csak kicsibe,
Válasz #5871. hozzászólásra
Én elhiszem mert felénk is lehet ezekkel a gépekkel 20-25cm körül szántani mert homokos a talaj és el megy benne az eke sokszor kell is 20cm körül szántani mer ha sok a trágya vagy a gaz akkor nem forgatya be a földbe bár már ha 20cm alá megyek azt nemszereti a gépem de még így is elhúzza gyors-1 kétfejes lovaseke egyépként amikor egyfej volt rajta gyors-2 vel bírta húzni az ekét
Yanmarosok: esetleg valaki tud nekem infót h Yanmar pirosat honnan lehetne szerezni.
kevertessek?néztem honlapon az ámerikánusok nagyon drágán adják és nem is biztos h ideér...
geresz
Kistaki!
Mikor anno a TSZ-ben dolgoztam az öreg traktorosok úgy mondták hogy akkor van jól beállítva az eke fogásszélessége mikor az első eke a teljes fogásszélességének csak a felét fogja, tehát mondjuk a 25cm-es fogásszélességnél csak kb. 12-15 cm-t! Ilyenkor nem lesz az egyik hullám nagyobb mint a másik. Én kipróbáltam már így is meg úgy is de azóta én is úgy praktizálom kisebb-nagyobb sikerrel ahogy az öregek mondták, és állítom hogy igazuk volt (van) az öregeknek. Mert ha ha első eke is olyan nagyot fog mint a második akkor az első hullám nagy a második meg kicsi. Ha kevesebbet fog elől mint a fele akkor meg a második ekétől a hullám teljesen ráborul az elsőre és betakarja azt.
Válasz #5862. hozzászólásra
Hello az első ekefejnek a futását úgy tudod megnézni a traki gumijának a belső falát ha meghosszabítod egy fával az az eke élének a végéhez kerül .
Válasz #5875 hozzászólásr
Én sem vagyok egy szántóbajnok, de szerintem normális ekebeállításnál is szépen leforgattad volna, mert úgy látom hogy jóféle ekéd van szépen csavart kormánylemezzel. De azért szerintem a mankókerék (mélységállító kerék) az hiányzik. Ha nem használod az ekét balraszántásra is, akkor inkább a bal eke helyére szerelj fel egy mankókereket mert úgy sokkal jobb szántani.
Egyébkén elég csalóka a képen,mert az ekeváz fix,csak a középső tengelyen lehet álíttani az eke fügőlegeségét.
(Mert ugye ez egy váltvaforgatós eke a balos eke nélkül.)
35470 hozzászólás
Válasz #5919. hozzászólásra



épp akartam kérdezni,hogy mit tankoltál
Válasz #5915. hozzászólásra

Hát .. majdnem.
Na jó. Pár szóban összefoglalva.



Kezdődött egy levegősödéssel. Üzemanyagvezeték csatlakozók meghúzva, pohárnál az alátét cserélve, meghúzva. A gép ment. Aztán nagy fordulaton a gép el kezdett dadogni. Majd nagy fordulaton nincs teljeítmény. Megoldás: mágneszelep rudazatnál a visszahúzó rugó berohadt. Tisztítás, pucolás és majdnem tökéletes a gép, csak nagy fordulaton nincs erő, lesziszeg a gép. Hiba behatárolás: porlasztócsúcs. Bosch szerviz: mind a 3 kuka, cserélni nem tudnak, nincs, tisztítást nem vállalnak. Másik dieseles: mind a háron elfogadható, az egyik kicsit gyengébb, de jó. Tisztítás 3 ezer. Haza hozom, beszerelem, a hiba továbbra is fennáll, sőt egyre rosszabb. Futkosás porlasztócsúcs után. Nincs. Misi barátunk ad egy címet és telefonszámot, érdi traktorkereskedő. Olyan neki sincs, de van másik, elküldi, tutti, hogy jó lesz.
Beszerlés, a trakesz szépen megy, írány szántani. Kb 1 óra munka után a traki eldobja az erejét épp, hogy töffög. Porlasztócsúcs keresés ezerrel, tisztítás kétszer, de a probléma marad. Aztán tegnap felhívon azt a dieselet, aki azt mondta, hogy mind a három tűrhető, akkor jöjjön ki és nézze meg a dolgot.
Ma kijött. Elindítom a trakit (igen nehezen indul, kis gázon nem, nagy gázzal sem, közepesen nagy nehezen beindul. Szerlő nézi, nagyon bután, a szeme is összáll. Aztán leállítja a trakit. odamegy az üzemanyag csőköz, ereszt belőle kis naftát és mondja, hogy ebben BENZIN van!
Nézem én is: tényleg!
Üzemanyag leereszt, gázolaj bele és már megy is, ahogy az kell.
Szóval röviden: a tisztítások használtak a csúcsoknak, a legrosszabb lecserélése simán bejött. Mielőtt szántani mentem teletöltöttem a tankot. És ment is a dolog, amíg a gázolaj ki nem fogyott a benzin alól. Aztán attól kezdve csak a baj volt.
Na ennyi. Fogalmam nincs, hogy hogyan került a kannába benzin a gázolaj helyett. Én tankoltam. Ki van zárva, hogy elqrtam, de mégis.
Na, hát ennyi....
Válasz #5907. hozzászólásra
Én holnap megyek ki a hátulját megcsinálom. Az elejét már bevetettem bújkál is ,ahogy néztem. Oda ki akarsz gyökeret?
Válasz #5913. hozzászólásra

Csatlakozom a témához.Nekem is van vonólapom a letaposást illetően,a rizsmintás gumi a már letaposott havat is felaprítja(részben) a húzó pedig lehúzza.A hó felhalmozásakor igen magas dombot tudtam készíteni.A vonólap hátrafordítható és így már tolólap tolatva.
Válasz #5914. hozzászólásra


Bocs de bele haltam volna ha ezt kihagyom
Válasz #5910. hozzászólásra


Talán üres volt a tank???
Válasz #5909. hozzászólásra
Értem, köszi.
És az sem mellékes hogy ennek (húzólapnak) nem kell másik hidraulika kör
Válasz #5910. hozzászólásra
Szerintem mindenki járt már úgy hogy nagynak vélt hiba hátamögött egy aproság állt én biztos nem nevetlek ki.
Inkább kezd el leírni,mert megöl a kíváncsiság.

Örülök neki nagyon egyébként.
Sziasztok.





Gyorhír: megy az Iseki, mint a svájci óra!
Nem hiszem hogy valaha is elmondom, mi volt az utolsó hiba.
De azért talán holnap leírom, több időm lesz rá. De csak akkor, hogy ha megígéritek, hogy nem röhögtök árkot körém!
Válasz #5894. hozzászólásra Megmondom őszintén én azért szeretem a húzomat mer sokkal jobban lehet vele kanyarodni és kőnnyeben viszi a gép 135cm széles és a 15le yanmar ugy húzza mint a golyó az Isekivel amivel dolgozom 23le és nehezebben tolja a 120cm tololapot pedig sokkal erősebb és nehezebb is ja és amit kérdeztél amit letapos a traki azt fel is szedi a huzóm.
Válasz #5905. hozzászólásra
Holnap du. megprobálok egy kis petrezselymet vetni de. elökészítem ez a terv.
Válasz #5905. hozzászólásra
Hello kész a szántás az eleje jó vizes tömörödött kint a szigeti úton.
Válasz #5905. hozzászólásra

Attól nem félek,hogy sokat takar,a hűtő kb 1/3 része előtt takar a légszűrő,de ez egy kör alakú test,ami a levegő útjába van,ezt simán kikerüli a levegő.Az én traktoromon nincs termosztát,és elektromos hűtő ventilátor sincs,ezért a folyamatos légáram eddig alig engedte a hűtővizet melegedni.Egy kis melegedés jót is tenne a gépnek,mert egy diesel motor üzemi hőmérséklete 80 celsius körül kéne,hogy legyen.
Inkább most attól tartok,hogy az olajtükrös légszűrő mennyire bírja majd,a nem vízszintes helyzetet pl:szántáskor a gép nem éppen áll "viziben".
Gondolom semmi gond nem lesz mert,más nagyobb gépek is hasonló levegőszűrőket használnak.Az biztos,hogy a mostani levegőszűrő átmérője,másfélszer nagyobb mint az eredeti így azt gondolom,hogy több levegőt is tud engedni a motornak az meg nem éppen baj.Tüdővel ki is próbáltam és nem éreztem komoly ellenállást.A gyári papírszűrőt is megpróbáltam az talán kicsit jobban fogta a levegőt,de azt használtam idén rendesen.
Válasz #5903. hozzászólásra
Nem takar sokat a hűtőből?
Válasz #5895. hozzászólásra



Találtam pár képet ötletnek elég jók.
A hydraulika rendszerek szerintem hasonlók az elvük egyforma.
Sziasztok



Készen lett a légszűrő beszerelés,az eredeti légszűrőt ki kellett vennem,és a helyére raktam be az olajtükröst.Pár képet csináltam:
Természetesen a gyári légszűrőt is vissza lehet kb 5 perc alatt tenni.Azért nem hagytam bent mert,a két levegőszűrő a levegő áramlását,nagyobb mértékben visszafoghatja ami a motornak nem olyan jó.
A gépet kipróbáltam szépen jár,a fordulatot is szépen veszi.A próba után megnéztem a légszűrőt,és a levegőcső belsejét minden rendben volt.A levegőszűrőben volt olaj,a cső meg szép száraz volt.Remélem ez később is így lesz.
Válasz #5897. hozzászólásra
A tolólap jobbra-balra forgatásához szuper lesz a kétirányú munkahenger, a függőleges mozgatáshoz viszont nem lesz az igazi mert nem lesz talajkövetés! Persze ha Neked úgy is megfelel akkor gond egy szál se.
Válasz #5900. hozzászólásra


Remélem a méretek nagyjából megbecsülhetők.
Válasz #5898. hozzászólásra




Válasz #5891. hozzászólásra
Csaby68: Alapvetően ez a rendszerű nem rossz, de ha közelebb lehet hozni a traktor orrához, könnyebb vele manőverezni. (Az EO-félét sajnos nem ismerem)
És még egy fontos apróság, ha el van fordítva a lap, akkor is nyúljon túl a kerék szélességén !
Válasz #5896. hozzászólásra
Meg köszönném mert sokat segítene ugyan már fel fuggesztéet már nagygépre csináltam magát a tolólapot még nem csináltam.
Válasz #5892. hozzászólásra
Mindenféle képen kétirányú munkahengert akarok rárakni a másik változat az hogy a nyomó ágról veszek le nyomást és van egy négy szelepes dzsojsztik amit beépítek és már megtudom csinálni a tolólap forgatását is.
Válasz #5885. hozzászólásra
Szamóca1: Nekem van egy hasonló felfogatású, gyári tolólapom az Isekihez. Ha segít, szívesen körbefotózom valami mérettel együtt.
Válasz #5892. hozzászólásra
Ebben teljesen igazad van. Én is egyelőre onnan veszem le, de egyfolytában nyomni kell a kapcsolót, hogy lent legyen a lap. Kicsit lehet javítani rajt azzal, ha működik az a kapcsoló, ami egyik szélső helyzetben tartja a munkahengert, viszont azzal könnyen elemeled az első kereket.
Keresem a megoldást én is, hogy egy külön vezérmű tömbbel ki tudjak venni legalább még 1 hidraulika kört. A nyomóág még nem is lenne gond, de nem találom, hova lehet a visszafolyást bekötni. Van erre nár valakinek kész megoldása ?
Válasz #5893. hozzászólásra
Miért lehet vele jobban dolgozni? A kerekek nem tapossák le a havat nagyon a húzólap előtt?
Válasz #5892. hozzászólásra Én csináltam egy huzolapot a hó eltakaritásra szerintem jobban lehet vele dolgozni mint a tololapal pedig én önkormányzatnál dolgozom egy 5éves Isekivel amin olyan tololapvan az oldalra forditása is hidraulikus.
Válasz #5890. hozzászólásra
Az szerintem nem igen jó, mármint a szintező munkahengerről való lekötés.
Vagyis hát jónak jó, csak az a baj vele hogy ezáltal kétcsatlakozású (vagy milyen is szakszerüen?) munkahenger kell a tolólaphoz is mint amilyen hátul van a szintezéshez, fel is meg le is csak a kétirányú kapcsoló nyomásával lehet majd müködtetni a szerkezetet, és amikor nem nyomod a kapcsolót akkor a szerkezet fixen megáll, így viszont nincs talajkövetés. Felfelé az rendben van, de lefelé az lenne a jó hogy ha a tolólap saját súlyával ereszkedne le (mint a TZ-4K gyári pótkocsi platója), és szabadon mozoghatna, a talajkövetés így meg lenne oldva. Ezért kell szerintem egy új hidraulika kör vezérlőtömbbel, gyorscsatlakozóval és egycsatlakozású munkahengerrel. Ehhez legnagyszerübb lenne a TZ-4K-14 kistraki vezérlőtömbje meg ezen traki gyári pótkocsijának a munkagengere. Persze bármi más hasonló is jó.
Talán érthető voltam.
Válasz #5885. hozzászólásra
Üdv!
Én ma kezdtem hozzá a tolólap gyártáshoz.Csak még azon gondolkodom ez a típus készítsem mint a képen van,vagy ami az EO kotrókon van.Ami a hasa alatt indul a tartója.Képek majd készülnek.
Válasz #5889. hozzászólásra

Nekem könnyű dolgaom van mert van egy plusz hidraulika köröm szintező munkahengerröl lekötöm.
Válasz #5887. hozzászólásra
Szia!
Hülye kérdés.
Hova kell kötni a tolólap hidraulikus részét?
van erre csatlakozás elöl?
Válasz #5887. hozzászólásra
Ha jól emléxem idén tél végén (február?), vagy tavaly év végén (december?) mentünk 1-2 kört hótoló ügyben és akkor inkább a húzólap felé kacsintgatott szívesebben a csapat.....
Szia Szamoca

Szerintem neked nem lesz gond a készítés ha nagyot már tudsz csinálni.A Keletago-nál jó magyar forintért lehet hasonló felfogatású,kimondottan Japán traktorokhoz gyártott szerkezet.Persze egy hidraulika kivezetés is kelleni fog,vezérlőtömbbel,gyors csatlakozókkal.Ja vettem pár napja,egy hegesztőtrafót még nem tudok hegeszteni,de majd autodidakta módon megtanulok (remélem).Végül is láttam már olyat aki tudott hegeszteni.
Bocsánat az uraktol az mtz és képekért de acégnél ezzel dolgoztam
Üdvözlöm az urakat kérdésem lenne csinált már valaki tolólapot ezekre a gépekre. mert jólenne egyett összehozni én még csak nagytraktorra csináltam a cégnél de valami hasonlóra gondoltam csak kicsibe,


Válasz #5871. hozzászólásra
Én elhiszem mert felénk is lehet ezekkel a gépekkel 20-25cm körül szántani mert homokos a talaj és el megy benne az eke sokszor kell is 20cm körül szántani mer ha sok a trágya vagy a gaz akkor nem forgatya be a földbe bár már ha 20cm alá megyek azt nemszereti a gépem de még így is elhúzza gyors-1 kétfejes lovaseke egyépként amikor egyfej volt rajta gyors-2 vel bírta húzni az ekét
Válasz #5858. hozzászólásra


Szia Mis, BT66 és a többiek.
Még élek. De egyre szarabbul. Mindenki rágja a fülemet szántás ügyben, én meg csak nézek, mint a lőtt medve!
Én már vettem festéket,az enyémhez tűz pirosat vettem viszont az én gépemet már nem eredeti festéssel vettem.
Jó reggelt Urak!

Szántogatunk
Yanmarosok: esetleg valaki tud nekem infót h Yanmar pirosat honnan lehetne szerezni.
kevertessek?néztem honlapon az ámerikánusok nagyon drágán adják és nem is biztos h ideér...
geresz
valakinekhttp://szerszampiac.hu/mezogazdasag_kert_allattartas/egyeb/kettes_eke
Üdv, Köszi!
És lehet, hogy jobb takarás szempontjából!
Válasz #5862. hozzászólásra
Kistaki!
Mikor anno a TSZ-ben dolgoztam az öreg traktorosok úgy mondták hogy akkor van jól beállítva az eke fogásszélessége mikor az első eke a teljes fogásszélességének csak a felét fogja, tehát mondjuk a 25cm-es fogásszélességnél csak kb. 12-15 cm-t! Ilyenkor nem lesz az egyik hullám nagyobb mint a másik. Én kipróbáltam már így is meg úgy is de azóta én is úgy praktizálom kisebb-nagyobb sikerrel ahogy az öregek mondták, és állítom hogy igazuk volt (van) az öregeknek. Mert ha ha első eke is olyan nagyot fog mint a második akkor az első hullám nagy a második meg kicsi. Ha kevesebbet fog elől mint a fele akkor meg a második ekétől a hullám teljesen ráborul az elsőre és betakarja azt.
Válasz #5862. hozzászólásra
Hello az első ekefejnek a futását úgy tudod megnézni a traki gumijának a belső falát ha meghosszabítod egy fával az az eke élének a végéhez kerül .
Válasz #5875 hozzászólásr
Én sem vagyok egy szántóbajnok, de szerintem normális ekebeállításnál is szépen leforgattad volna, mert úgy látom hogy jóféle ekéd van szépen csavart kormánylemezzel. De azért szerintem a mankókerék (mélységállító kerék) az hiányzik. Ha nem használod az ekét balraszántásra is, akkor inkább a bal eke helyére szerelj fel egy mankókereket mert úgy sokkal jobb szántani.
Válasz #5874. hozzászólásra
Ez így van de mint mondtam igy birtam szépen leforgatni!
Válasz #5872. hozzászólásra
Az lehet hogy kicsit csalóka a kép, de azon a képen az eke jobban meg van dőlve jobbra mint a traki.
Válasz #5871. hozzászólásra

Itt azért megvolt a 20cm
Felénk homokosabb a talaj itt lemegy annyira.
Válasz #5866. hozzászólásra

Egyébkén elég csalóka a képen,mert az ekeváz fix,csak a középső tengelyen lehet álíttani az eke fügőlegeségét.
(Mert ugye ez egy váltvaforgatós eke a balos eke nélkül.)
Válasz #5869. hozzászólásra



Hát... A 20cm-t is csak komoly fenntartásokkal hiszem el, de a 25cm már egyszerüen hihetetlen. Az már egy Zetornak is a becsületére válna.