Gázolaj árak 608 Ft Benzin árak 591 Ft EUR 396.67 Ft USD 337.61 Ft CHF 424.27 Ft GBP 455.37 Ft

Fórum

MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus!

Létrehozta: , 2008-12-14 20:41:19

Kedvencekhez Segítség

93661 hozzászólás
Nincs profilkép
#511 Jani X
2009-02-08 10:33:43

Válasz #510. hozzászólásra

Olvastam én is, és én se sejtem.
Viszont nagyon sajnálom szegényeket.

#510 kissanya
2009-02-08 10:31:42

"Meghalt egy 17 éves fiú Kecskeméten traktorszerelés közben, amikor egy lendkerék kiszakadt a járműből és agyonütötte, ugyanez a gépalkatrész a fiú 40 éves édesapjának leszakította a karját. A harmadik helyszínen lévő férfi nem sérült meg.

A baleset délután egykor történt a régi 5-ös út városból kivezető szakaszához közeli majorban - mondta Nyikos Tamás, a Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense."

De hogy tud az elszabadulni????
Vagy járo motornál kezdtek elbontani valamit vagy én nem értem????

Nincs profilkép
#509 Jani X
2009-02-07 19:34:23

Válasz #508. hozzászólásra

Erre én is kíváncsi vok.

#508 kissanya
2009-02-07 19:19:53

Válasz #507. hozzászólásra

mért mit csináltak?????

#507 Balka Zoltán
2009-02-07 18:56:43

Mindenkinek mondom vigyázzon az ilyen kis barkálcsolgatásokkal mert most olvastam hogy 1 t7 évest agyonütött az apjának meg leszabta a karját 1 traktorbol kiszabadulo lenkerék! ovéssan!

#506 Balka Zoltán
2009-02-05 21:13:13

szia
MTz váltok mind 1formák teljesen. ugyan az van a 80 as ban mint az 50 es ben!

( a felezö az az elötétházban van még mielott kérdeznéd)

ha jo amugy sztem 100 e megér

Nincs profilkép
#505 JD 4630
2009-02-05 20:48:26

Sziasztok!

1 barátom szerzett használt 1 mtz váltót, azt szeretném kérdezni, hogyan lehet megállapítani melyik típusé, és mennyit érhett?

A válaszokat előre is köszönöm

Nincs profilkép
#504 hinkel péter
2009-02-05 10:52:56

Válasz #479. hozzászólásra

köszönöm szépen a segítséget majd megnézem.Petya

Nincs profilkép
#503 820-as
2009-02-03 20:36:40

Válasz #502. hozzászólásra

igen köszönöm a segítséget, de végül én is rájöttem abból csináltattunk egy 0.7 -del nagyobbat és most már meg lehet cibálni a koronásanyát! Azt eddig is kiolvastam csak azt a foghézagot amit írt azt nem tudtam hogy mérjem pontosan de már megoldódott ! Köszönöm a segítséget mégegyszer!

#502 Farkas István
2009-02-03 19:58:52

Válasz #497. hozzászólásra
Ma elmentem egy műhelybe,ahol többek között MTZ -ket újítanak fel.Azt mondták,h. belül a fogaskerék mellett van egy kb 10 mm -es távtartó ( hézagoló) gyűrű ,amiből csak egy méretűt lehet kapni. Ha ez esetleg nem jó,akkor v. leesztergálnak belőle, v. nagyobbat csinálnak.Azt mondtad h. könyved van ,a meghúzási nyomatékot ,és a csapágy előfeszítést kiolvasod belőle.

#500 misike
2009-02-02 20:30:53

Válasz #499. hozzászólásra

Mi lesz akkor?
Nevetek egyet és kész!

Nincs profilkép
#499 Jani X
2009-02-02 19:44:00

Válasz #498. hozzászólásra

Na!
Ha ezt misike elolvassa...!

#498 Balka Zoltán
2009-02-02 19:40:44

A rendőr nősülni akar, de úgy érzi, nem árt, ha előtte kicsit jobban kiismeri magát ezekben a dolgokban, ezért beiratkozik egy szextanfolyamra. Eljön a vizsga ideje, és a csinos tanárnő feladja az első feladatot:
- Vetkőztessen le!
A rendőr kissé félszegen, de teljesiti a vizsgafeladatot.
- Most pedig csókolja meg a melleimet!
A rendőr ismét ötösre teljesít.
- Most pedig csókolja meg ott, ahol pisilni szoktam!
Erre a rendőr elrohan s néhány perc után, amikor visszatér, lihegve kérdezi:
- A csempéket is?

Nincs profilkép
#497 820-as
2009-02-01 21:33:57

Válasz #496. hozzászólásra

A sebességváltóban

Nincs profilkép
#496 820-as
2009-02-01 21:31:28

A kimenőtengelyt is kihézagoltam hogy a fogaskerék homlokfelülete 58 mm-re legyen a háztól de a koronásanyát hogy húzzam meg jól hogy nem szoruljon össze a kúpgörgős csapágy?

Nincs profilkép
#495 820-as
2009-02-01 21:15:25

Válasz #493. hozzászólásra

Igen ezeket is naqgyjából elméletben azért vágom csak azt nem naon hogy a műszerek helyett mit használjak úgy a csapágyhézagnál és a foghézagnál hogy azokat a tized milimétereket is megtudjam mérni!?Azt hogy állítsam be nem mivel mert az meg van a rajzon de műszerem nincs!

Nincs profilkép
#494 820-as
2009-02-01 21:13:26

Válasz #484. hozzászólásra

Az meg van hogy ott mennyi legyen a hézag de én azt hittem hogy belül a difit is hézagolni kell valamit a bolygókerekeknél de ezt a részét az tom nagyjából van róla nekem is könyvem,meg sikerült padot is mert szétszedtem rajat a gépet csak a gyári hozzávaló eszközökkel vagyok bajban!Am meg most szedem szét először ez elég nagy kihívás nekem XD! Hajdú-Biharban

#493 Farkas István
2009-02-01 17:42:26

Válasz #492. hozzászólásra
A kúp és tányérkerék foghézaga 0,25 - 0,55 mm . A csapágyhézag 600 N oldal erő hatására 0,01 - 0,1 mm ez gyakorlatilag az a legkisebb hézag ahol még a diffi szorulásmentesen forog ,de szabad szemmel érzékelni nem lehet.

#492 Farkas István
2009-02-01 17:32:47

Válasz #483. hozzászólásra
Mindkét oldalról fék le.A belső nyomlapok alatt lévő perem annak az öntvénynek a pereme,ami belül a diffi két kúpcsapágyát tartja.Ezek a belső peremek és a blokk között vannak a hézagoló alátétek( elől hátul azonos számú és vastagságú héz.lemez ívek).Értelem szerüen ha bármelyik oldalról veszel ki a h.lemezből,az öntvény beljebb fog menni,és szorítani fogja összébb a csapágyat.Ha pl jobb oldalról veszel ki hézagolót,és beteszed a bal oldalra,akkor az egész diffi elmegy balra a csapágyholtjáték megváltozása nélkül,ami azt eredményezi,h.a tányérkerék közelebb megy a meghajtó kúpkerékhez,ezzel csökken a diffi foghézaga.Ha jobbra húzom a diffit,a foghézag nő.

#491 Sz J
2009-02-01 16:58:50

Válasz #490. hozzászólásra

Értelek. Én arra gondoltam hogy a hengerfej tömítés átéghetett az olajcsatornák felé és oda pufog le valamelyik henger. De végül is mind1, le kell venni a hengerfejet és akkor meglátom hol a gubanc.

Nincs profilkép
#490 Jani X
2009-02-01 16:55:55

Válasz #488. hozzászólásra

Vedd le a szelepdeknit, és indítsd be!
Ha nem a kipufogó szelepek felől jön a füst, akkor, minden bizonnyal, nagyon kopottak a hengerek, esetleg le vannak ragadva a gyűrűk.

#489 Sz J
2009-02-01 16:43:00

Válasz #486. hozzászólásra

Láttam én is csak pedálrögzítős nyolcvanast.

#488 Sz J
2009-02-01 16:42:19

Nem pont MTZ de szerelési kérdés. Vettem egy multicar motort. Kitámasztottam az udvarom és beindítottam az udvaron. Elég könnyen kettyent izzítással. De az olajbeöntő sapka alól több kipufogófüst jön mint a kipufogón. :) Van valakinek ehhez fogható tapasztalata, mi lehet a hiba? Csak tömítés vagy a hengerfej kuka? Állítólag ezeknek a hengerfej a gyenge pontjuk.

#487 Farkas István
2009-02-01 16:41:55

Válasz #486. hozzászólásra
Nekem volt kisfülkés 80-as és abban is gyári pedálrögzítő volt

#486 Kisszemán
2009-02-01 16:34:45

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy gyárilag volt e olyan kisfükés 80 as amiben nem volt kézifékkar csak egy rögzités a pedálhoz????

#485 Balka Zoltán
2009-02-01 11:30:16

Válasz #482. hozzászólásra
ez egyszerü megtudni. kérsz tsz-böl vagy valahonnan széthuzopadot aztán 2 óra alatt szét lehet huzni nem ügy arra ügyelj hogy a kuplungház alatt is kell 1 emelö meg 1 bak ( emelö azért hogyha elmenne akkor összerakáskor tudj emelni vagy süllyeszteni ) a kiskocsit meg a 2 pályára a motor karterja alá tedd az csavaros tehát mindig tudsz korrigálni .(ja elöl a bölcsönél fixáld ki nehogy leforduljon a motor. 2 fát verjél be a tengely meg a bölcsö közé) 1 nap meglehet csinálni

#484 Balka Zoltán
2009-02-01 11:23:22

Válasz #483. hozzászólásra
szia
holnap este megirom pontosan ! azt tudom h félkörív hézagolo lemezek vannak csak nem tudom gyárilag mennyi és hogyan de van könyv a munkahelyemen . mikor gyakornok voltam (2 éve) akkor tsz ben csináltunk 1 et de tudom h a régi szakiknak is 2 napba telett mire azt mondták h elfogadható. nem eggyszerü... merre van az az arra??

Nincs profilkép
#483 820-as
2009-01-31 20:46:08

Válasz #480. hozzászólásra

Hát nem tudom azért nagyjából el tudná magyarázni?
Nem nagyon vannak erre felé olyan emberek akik értenek is hozzá és még SZÍVESEN is elmagyarázná!XD

Nincs profilkép
#482 820-as
2009-01-31 20:43:07

Válasz #478. hozzászólásra

Üdv! Hát nem tudom hogyan tudna még segíteni ezen valószínűleg úgyis csak a szétszerelés tud már segíteni am meg én is arra gondoltam hogy nem nem csak a kuplungtárcsa közepe kotyog hanem tengelyestől és ezáltal már a gumigyűrűt is megette!

Nincs profilkép
#481 JD 4630
2009-01-31 20:05:35

Válasz #480. hozzászólásra

Ebben egyet, értek, ja és türelmes embert keres, mert ehez a munkához sok türelem kel, de megéri.

#480 Farkas István
2009-01-31 18:56:36

Válasz #475. hozzászólásra
a diffit már nem hiszem h. elmondás után jól ki tudnád hézagolni.Keresni kellene egy embert,aki ért egy kicsit hozzá.Nemsokára jövök

#479 Balka Zoltán
2009-01-31 18:27:21

Válasz #477. hozzászólásra
szia
szerintem elösször is alul a kormányösszekötöknél cseréld a gömbfejeketmeg a benne lévö müanyag perselyeket. aztán huzd meg a kormánymü oszlop alján lévö koronásanyát hátha laza ha nem vedd le és nézd meg kopott e a tengely vagy az ék ha ezsem fönn a szerkezetben ahol belecsatlakozik a tengely van 1 félkörív pálya na az a csigakereket közeliti az ellendarabjához lazizsd föl és kicsit mozdíts rajt majd huzd le aztán ellenörizd a kormányzást hátha sokat tettél rajt ,mert akkor szorulni fog.

#478 Balka Zoltán
2009-01-31 18:17:59

470
a 2 mm nem kevés épp jo , de ahogy olvastam meggyült a bajod a géppel.ha olajat is észleltél valoszinü h kiment vagy a fötengelyszimering. ( általába fél évente kimegy ) vagy a nyelestengely csapágya ment ki és szétverte a szimeringet és onnan jön az olaj . ha kell segítek !

Nincs profilkép
#477 hinkel péter
2009-01-31 17:36:16

Sziasztok mtz 50-es trakim van mit tudok csinálni a kormány holtjátékával? nagyon nagy ha tudtok segítsetek már.

Nincs profilkép
#476 JD 4630
2009-01-31 09:04:44

Válasz #475. hozzászólásra

A két kupgörgős csapágyat.

Nincs profilkép
#475 820-as
2009-01-31 09:03:05

Válasz #474. hozzászólásra

A difit hogy lehet vagy mivel hézagolni? A bolygó kerekeket kell állítani?

Nincs profilkép
#474 JD 4630
2009-01-31 08:59:45

Válasz #473. hozzászólásra

Én indikár orát használok, és a gyári értékre állytom, MTZ-t még nem csináltam(nemis tervezem), lehet hogy jó a módszer, de ehez, tudni kéne a gyári foghézagot, nomeg én először tányér és kupkerék nélkül a difit hézagolom ki, ha ez megvan akkor a kupkereket tengelyiránybe durván, majd a tányérkereket.

Nincs profilkép
#473 820-as
2009-01-31 08:54:06

Válasz #472. hozzászólásra

Ahan értem! Arról meg hallottam olyat hogy kemény füzetfedődöt a fogaknak jól meg kell törni és akkor jó a hézag?

Nincs profilkép
#472 JD 4630
2009-01-31 08:41:35

Válasz #471. hozzászólásra

Igen illik párban, de annál is fontosabb a hézagolása.

Nincs profilkép
#471 820-as
2009-01-31 08:37:23

Üdv! Valaki nem tudja véletlenül milyen árú kb egy kúpfogaskerék az mtz-be? Vagy csak kimondottan párban szabad őket cserélni a tányérfogaskerékkel?

Nincs profilkép
#470 820-as
2009-01-30 21:31:39

Válasz #469. hozzászólásra

Köszönöm a segítségeket, majd akkor biztos kiderül de ez így nem mehet tovább mert szétveri a fogaskereket és 1000-ás korára olyan lesz mintha 10000 üzemóra lenne benne! Még majd valahogy egy kicsit megpróbálok ideiglenesen növelni a kuplung kinyomhatóságának hosszán hátha javít rajta egy kicsit, mert kb 2mm a hézag ha kinyomom a kuplungot a lenkerék és a kuplung tárcsa közt! szerintem nem olyan sok!

#469 Farkas István
2009-01-30 18:41:49

Válasz #468. hozzászólásra
amikor még én kuplungoztam MTZ-t akkor csak az 50-eshez adtak gumibetétes tárcsát . A 80 as tárcsája acélrugós volt és szélesebb az agya.Jártunk egyszer úgy,h.az új tárcsában az agy annyira ferdén állt,h.nem állt meg a váltó kinyomott kuplungnál sem.Vissza vittük a boltba,és kicseréltettüka tárcsa agya nem valószínű h. lötyög az agyon,más baj lesz,de szétszedés után biztosan lehet majd látni.

Nincs profilkép
#468 820-as
2009-01-30 17:37:06

Válasz #467. hozzászólásra

A villák egyforma távra vannak a nyomcsapágytól, a kuplung tárcsa lehet lubi mert egyik részén a lendkerék felől van nagyobb hézag a vele szemben pedig a nyomlapnál van nagyobb hézag és akár hogy piszkáltam rajat mindig így ált vissza , oldalról nem fértem annyira hozzá de ha alulról megemeltem a kuplungtárcsát valami kotyogott belül( nem tudom hogy csak a kuplung tárcsa agya a tengelyen vagy a nyelestengellyel együtt a tárcsa vagy azok a gumibakok mentek ki belőle)de sugár irányú mozgása jó sok volt és most láttam (eddig nem volt olyan) hogy olajos a kuplungház alja és alul a fedele!

#467 Farkas István
2009-01-29 22:07:25

Válasz #466. hozzászólásra
Nézd meg h.a kiemelő villák egyenlő távol vannak-e a nyomcsapágytól-- holtjáték csak annyi legyen h. a nyomcsapágy éppen eljöjjön a villáktól ( ezt legjobban akkor érzed ha kézzel nyomod be a pedált . mikor eléri a villákat a csapágy elkezd remegni a pedál)--- támaszd be a kupl. pedált,nézd meg h. eljön-e a nyomlap rendesen a tárcsáról. kb 3-4 mm -t kell mozogni a tárcsának ilyenkor a lend.k. és a nyomlap között. ebben a helyzetben fordítsd körbe a motort,megvan-e a hézag mindenhol. ----- ebben a kiemelt állapotban 2 nagy csavarhúzóval jobb és bal oldalról szemben egymással felváltva feszítsd meg a tárcsát. ha mozog a nyelestengellyel együtt( nem forog h. oldalfa mozog) ,akkor kiment a nyelestengely orrcsapágy , v. a hátsó,bár azt innen nehéz észrevenni.Utána indítsd be a gépet , és valaki nyomogassa a kuplungot,míg Te egy jó lámpával megnézed mi a gond, de akár meglátod ( a kuplungnál van baj),akár nem(akkor kicsit hátrább),akkor is szét kell húzni,mert ledarál valamit,v. kiüti az oldalát.

Nincs profilkép
#466 820-as
2009-01-29 21:31:07

Válasz #465. hozzászólásra

Igen de így nem látom pontosan hogy a tárcsa lubi lenne eltörve nem látok semmit, de már arra is gondoltam hogy megtekeredett a nyelestengely vége vagy elverődött és lehet az miatt nem tud oldani a lendkerékről, az biztos hogy egyre rosszabb!Amikor nem adja ki a sebességet ki kell vennem a felezőt mert máshogy csak úgy adja ki a sebességet ha 2000-res fordulatra viszem kinyomott kuplunggal és akkor a váltót fogva érzem hogy most oldott a kuplung vagy valami!

#465 Farkas István
2009-01-29 21:07:51

Válasz #464. hozzászólásra
A multkor a Szervizes mondta h. nézd meg a kuplungot alulról.megnézted már?

Nincs profilkép
#464 820-as
2009-01-29 20:01:53

Válasz #463. hozzászólásra

De igencsak írtam akkor és most nézem hogy kérdezte tőlem hogy hogy forgattam meg a kardán: úgy hogy ki van véve az elsőhajtás nem emltem fel csak úgy megforgattamés akkor az egyik szélső helyzetében koppant valahol csak nem tom pontosan hol!

#463 Farkas István
2009-01-29 19:33:23

Válasz #461. hozzászólásra

Te írtad nemrég,h.váltáskor nem adja ki a sebességet,és megy a tr. benyomott kuplunggal is?

#462 jd /4650
2009-01-29 19:26:44

Válasz #460. hozzászólásra

marad a hü minöség ))

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Elstartolt az állattartó telepek fejlesztési programja
Elstartolt az állattartó telepek fejlesztési programja
A gazdálkodók akár 80%-os támogatást is kaphatnak az állattartás fenntartható...
Könnyítenék a kendertermesztők helyzetét az EU-ban
Könnyítenék a kendertermesztők helyzetét az EU-ban
Az EP mezőgazdasági bizottsága szerint a nem bódító hatású kannabisz...
Rizlingszilváni szőlő termés
Rizlingszilváni szőlő termés

200 Ft

John Deere 6110M
John Deere 6110M

23.500.000 Ft

Tramini szőlő termés
Tramini szőlő termés

230 Ft

Oros kapcsolókeret
Oros kapcsolókeret

120.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]