Válasz #628. hozzászólásra
arra is oda kell figyelni hogy a kocsinyomás csökkenthető legyen mert nedvesebb laza földön úgy betúr akármelyik mint a huzat!Amúgy tényleg a monosem alap csoroszlyanyomása 110 kiló körüli erre tesz még a + rugó.Ahol ez nem elég ott úgy se terem meg semmi sem.2006 előtti monosemet szerintem nem érdemes felszerelni mert az jóval gyengébb/könnyebb a mostaniaknál.A monónak is van full direkt verziója az amerikai honlapon láttam.
hol?
egy white fehér színűt láttam 6sorosat.
Hogyne lenne jó! Az nem baj ha régi! Annyira sok csapágy nincsen benne,hogy ne érné meg kicserélni őket, főleg ha ilyen az ár. A direktvető cuccokat meg egy újhoz is megkellene vásárolni mese nincs.
Mondom ha látjuk hogyan alakúl a kukorica illetve napraforgó tarlók sorsa akkor lépni fogunk.
Ha viszont netán mindent kitudunk szántani akkor lehet tolódik a történet, alapvetően még nem lett volna betervezve a gépcsere
A kettő között akkora a különbség mint ide Mekka.
Nekünk is monosem van, elég pontos jó kis gép, de kissé tényleg papír. 1tonna a súlya, egy ilyen Ferga gépnek meg 3-on felüli. Plusz mint írtam a visszatömörítő kerekek nyomása is többszörös, bírják a tárcsák csapágyak, bármilyen kemény talajba működik.
Ha vetőgép akkor csak ilyen! Ferguson vagy White van ráírva, ugyanaz.
Úgy van függőben a dolog, hogy ha nem sikerül az ősz -eddig így áll a dolog- és fagyon kellessz aratni a kukoricát, akkor tavasszal meglennénk lőve totálisan, ebben az esetben az ősz vége-tél folyamát meglesz ütve egy gépezet biztosan, mivel vetni jövőre is szeretnénk mindenképpen.
Egy 6soros ferga555 lenne nekünk szánva majdnem új, hát nemtudom.
Nem drága ha úgy nézzük, de ha meg emígy akkor igen. Nomeg én mindenképpen a nagyobb felé kacsingatnék, elegem van,hogy minden munkamenet kétszer addig tart dupla munka embernek és gépnek mint amennyi lehetne...
Ha odajutunk és meglesz ez a 12soros is akkor lépni fogunk valamerre az tuti.
A 6soros is elég végülis, mert a mostani monosemet eladni kár lenne, csak pocsékba menne, valódi értékét az árak nem tükröznék úgysem.
Válasz #622. hozzászólásra
mi a 2006 os monosemhez előnyitó tárcsát vettünk,simát,+ a vetőkocsiba mégegy huzórugó került.Ezeken felül a műtrágyakést átraktuk úgy hogy pont a sorra rakja a műxart.Ha nincs hosszu szár akkor ez bármilyen kemény földet megnyit.Meghuztam ott ahol a kinze se rakta bele teljesen,kb ez is ugyanolyan mélyre tette mint a kinze.
ja azt nemtudom, hogy erősebb nyomórugók is kellene e a vetőkocsikhoz!?!?!?!? monóra kell, ide nembiztos.
A magtakaró kerekekhez tuti,hogy nem kell. Alaphelyzetben is erősebben tömörítenek vissza mint a monosemünk feltekerve, ezeken a Ferga gépeken meg még van plusz három fokozat, legerősebbe alig bírod kézzel felhúzni a spanolókart.
Szerintem ez annyira jó dolog rajta,hogyha picit nyersebb is a talaj és megnyitja a csoroszlya de alapvetően nem borulna össze vetőtárcsa után ez összenyomatja úgy,hogy bexarunk.
Érezni az erejéből.
Ezek a gépek abban különböznek mondjuk egy monosem kverneland... akármilyen vetőgéptől,hogy vasból vannak és direktvetésre tervezték őket. Monosemre Fecotól tudom,hogy erősített csapágyak is kellenek azok sem bírják nagyon...
Ezekre csak a nyitó plusz tisztítótárcsák kellenek, illetve a műtrágyaszóró bár rugózott tárcsás csoroszlyás aztis spirálrugóval előfeszített nagyobb nyomású dologra érdemes lecserélni. Így gyakorlatilag bármilyen kemény talajba belerakja az anyagot-tápanyagot.
Árat nem kérdeztem még, képet meg keress a neten
durum búzán. Úgy gondolom hogy nagy része elpárolgott, mire a növényhez ért. Az igaz h nagy meleg volt. De meg sem égette a levelét, csak 1 táblában, ahol hajnalban csináltuk.
Az idén tavasszal 70ha kukoricát vetettem grúberozott talajba,ebből 40ha napra volt az elővetemény.Az accord simán vette az akadályt.Azért bizom az időben,hogy az ösz-tél folyamán tudunk a talajokkal valamit kezdeni,pl:grúberezni-tavasszal ezek után nyerö a helyzet!Csak az a gond ,hogy az öszi-tavaszi vetéstervemet naponta kell átgondolni!
ha más nem, a nitrosol is megteszi. Így tutira nem illan el. Nekem nem nagyon jött be a szántóföldi permetezővel való nitrosolozás. De így már más lenne.
Cimbi!
Van ez a folyékony műtrágyás White, baxus nagyon nem sok az ára. Mégha meg is kell venni rá a direktvető ellemeket akkoris még jócskán csak a töredéke egy újnak. A vetőkocsi váz nem romlik, aztmondják ezeknél a vetőtárcsák csapágyak is naggyonjól bírják, gyors és olcsó megoldásnak lehet ez lenne a módi.
Csak éppen folyékony ammóniát szerezni gázabb...
Nekem itt lenne 25km-re a gyár(Borsodchem) csak éppen szállítókocsi és feltöltőberendezés is kellene ami meg nagyon nincsen.
Feribácsi igazad van, de ezért mondtuk,hogy várni kell!!!
ha csak megtapossa a talajt a gép akkor még szántható, legalábbis errefelé. A süppedés még nem gáz ilyen szempontból, viszont ha meg elkezd ásni a kerék akkor úgysem tudsz már aratni, legalábbis itt nálunk. Mihelyst megkapar a kombájn már az aratás is kérdéses lesz -foltoktól eltekintünk-.
Szóval nemtudsz egyszerűen végig kapartatva aratni, eleve dombon nem megy fel a kombájn, lejtőn sem vagy el oldalaz, nemlehet irányítani sort tartani...
Ezért ha ilyen lesz akkor nem vágjuk, majd fagyon. Ha pedig csak a gumi tarélyai plusz egy kicsi a süppedés és nem dúrás azt meg szántjuk gyorsan amíg nem esik és lehet.
Nagyon sokoldalúak errefelé a talajok, vannak nagy különbségek és nem is lehet igazából kiszámítani, van amikor a lapos mély fekvésű táblák arathatóak, a domboldalakban pedig lefelé felhasal a kombájn
Visszamenőleg elolvasdtam a direktvetésről irottakat,összegezve az a véleményem,hogy a mai esőt bekelkulálva a kombájn és a szállitójármű olyan szintű talajt fog visszahagyni,hogy helyenként 20-30cm mély vágókkal,amit a kővetkező direktvetőgép soha nem fog elművelni!A következő évben nem lesz lehetőség grúberra,vagy rövidtárcsára vetés előtt akkor kár lesz a drága imputot a fölre vinni!Meggyőződésem idén az járt legjobban,aki megvette az imputokat,nem tudta elvetni,és megmaradt neki a jövő gazgasági évre!
Válasz #589. hozzászólásra
acélhengeres vagy gumikerekes?
az acélhengerest nagyon rossz huzni a keményre fagyott földön!Ha még nincs meg akkor ezt kalkuláld bele,nekünk a vashengeres van asszem 230 széles 4 sort éppen elüt.
Nem is biztos, hogy megvan már... Én is írtm már nekik többször semmi válasz. Utána telefon, nem tud semmit, hívjam vissza 10 perc múlva: sajna már elkelt...
Ők hirdetnek vagy hányszáz gépet, de inkább csak közvetítők vagy kupecek. Halja, hogy valami eladó, akkor felteszi a hirdetést drágábban, hátha elmegy. ha elment, akkor megveszi, és eladja neked. Csak ott a bibi, hogy ha nem ő adja el, nem is tud róla, hogy az a gép már nincs... én is kerülöm...
mi már többször próbáltuk a későn lejövő kukorica utáni direktvetést-ujra kukoricát vagy naprát tettünk bele.Lezuztuk fagyon egy vogel vizsz. tengelyű szártépövel.Legjobb a régi sorokmellé vetni kb 10 centire ott pupok vannak, nincs annyira taposva mint a sorok köze középen.Az a véleményem hogy ez csak akkor jó módszer ha vetésig tök nyers a föld és semmit sem lehet csinálni,ha akár fagyon lehet tárcsázni vagy akár vetésre kiszárad a talaj akkor meg kell lépni.
Ha tavasszal beleveted a kemény földbe direktbe és hirtelen jön egy erős felmelegedés széllel akkor olyan ütemben tud kiszáradni a műveletlen föld hogy a repedések ott kezdődnek el ahol a gép megnyitotta a talajt.És ez a kelésre meg a kezdeti fejlődésre rossz hatással van meg a gyomirtást is nehéz jól megcsinálni.
Nedves tavaszon nincsenek ilyen jelenségek,de ha már 1sor tárcsát vagy carriert kap a föld akkor nincsenek ilyen gondok ,ha csapadékos a tavasz akkor is jó a direktvetés.
Azt csak úgy zárójelben jegyzem meg, hogy a 4m-es forgóboronára még rá tudnád tenni a 6 soros vetőgépet, mert csak a csatlakozó sorközök maradnának műveletlenek...
Ami tetszik benne az a központi magadagoló. A rapidnál igen-igen gáz a + 1-2 zsák rátartás a nagy magtartály miatt, és ez bérvetésnél csak fokozódik.
Ami meg nem tetszik az a menetsebesség, kis magtartály, megnövekedő üzemanyag felhasználás. Így külső szemmel nézve.
8280 hozzászólás
Válasz #628. hozzászólásra
arra is oda kell figyelni hogy a kocsinyomás csökkenthető legyen mert nedvesebb laza földön úgy betúr akármelyik mint a huzat!Amúgy tényleg a monosem alap csoroszlyanyomása 110 kiló körüli erre tesz még a + rugó.Ahol ez nem elég ott úgy se terem meg semmi sem.2006 előtti monosemet szerintem nem érdemes felszerelni mert az jóval gyengébb/könnyebb a mostaniaknál.A monónak is van full direkt verziója az amerikai honlapon láttam.
Válasz #628. hozzászólásra
ez az:
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/vetogep-elado/20090214-114866/
Válasz #626. hozzászólásra
hol?
egy white fehér színűt láttam 6sorosat.
Hogyne lenne jó! Az nem baj ha régi! Annyira sok csapágy nincsen benne,hogy ne érné meg kicserélni őket, főleg ha ilyen az ár. A direktvető cuccokat meg egy újhoz is megkellene vásárolni mese nincs.
Mondom ha látjuk hogyan alakúl a kukorica illetve napraforgó tarlók sorsa akkor lépni fogunk.
Ha viszont netán mindent kitudunk szántani akkor lehet tolódik a történet, alapvetően még nem lett volna betervezve a gépcsere
Válasz #624. hozzászólásra
A kettő között akkora a különbség mint ide Mekka.
Nekünk is monosem van, elég pontos jó kis gép, de kissé tényleg papír. 1tonna a súlya, egy ilyen Ferga gépnek meg 3-on felüli. Plusz mint írtam a visszatömörítő kerekek nyomása is többszörös, bírják a tárcsák csapágyak, bármilyen kemény talajba működik.
Válasz #625. hozzászólásra
és láttad 555-öst 1,6 M-ért? Az nem jó neked?
Válasz #623. hozzászólásra
Ha vetőgép akkor csak ilyen! Ferguson vagy White van ráírva, ugyanaz.
Úgy van függőben a dolog, hogy ha nem sikerül az ősz -eddig így áll a dolog- és fagyon kellessz aratni a kukoricát, akkor tavasszal meglennénk lőve totálisan, ebben az esetben az ősz vége-tél folyamát meglesz ütve egy gépezet biztosan, mivel vetni jövőre is szeretnénk mindenképpen.
Egy 6soros ferga555 lenne nekünk szánva majdnem új, hát nemtudom.
Nem drága ha úgy nézzük, de ha meg emígy akkor igen. Nomeg én mindenképpen a nagyobb felé kacsingatnék, elegem van,hogy minden munkamenet kétszer addig tart dupla munka embernek és gépnek mint amennyi lehetne...
Ha odajutunk és meglesz ez a 12soros is akkor lépni fogunk valamerre az tuti.
A 6soros is elég végülis, mert a mostani monosemet eladni kár lenne, csak pocsékba menne, valódi értékét az árak nem tükröznék úgysem.
hát valami ilyesmi a terv
Válasz #622. hozzászólásra
mi a 2006 os monosemhez előnyitó tárcsát vettünk,simát,+ a vetőkocsiba mégegy huzórugó került.Ezeken felül a műtrágyakést átraktuk úgy hogy pont a sorra rakja a műxart.Ha nincs hosszu szár akkor ez bármilyen kemény földet megnyit.Meghuztam ott ahol a kinze se rakta bele teljesen,kb ez is ugyanolyan mélyre tette mint a kinze.
Válasz #621. hozzászólásra
és te is gondolkozol white-on? Megnézed a 2,5 millásat?
ja azt nemtudom, hogy erősebb nyomórugók is kellene e a vetőkocsikhoz!?!?!?!? monóra kell, ide nembiztos.
A magtakaró kerekekhez tuti,hogy nem kell. Alaphelyzetben is erősebben tömörítenek vissza mint a monosemünk feltekerve, ezeken a Ferga gépeken meg még van plusz három fokozat, legerősebbe alig bírod kézzel felhúzni a spanolókart.
Szerintem ez annyira jó dolog rajta,hogyha picit nyersebb is a talaj és megnyitja a csoroszlya de alapvetően nem borulna össze vetőtárcsa után ez összenyomatja úgy,hogy bexarunk.
Érezni az erejéből.
Válasz #620. hozzászólásra

Ezek a gépek abban különböznek mondjuk egy monosem kverneland... akármilyen vetőgéptől,hogy vasból vannak és direktvetésre tervezték őket. Monosemre Fecotól tudom,hogy erősített csapágyak is kellenek azok sem bírják nagyon...
Ezekre csak a nyitó plusz tisztítótárcsák kellenek, illetve a műtrágyaszóró bár rugózott tárcsás csoroszlyás aztis spirálrugóval előfeszített nagyobb nyomású dologra érdemes lecserélni. Így gyakorlatilag bármilyen kemény talajba belerakja az anyagot-tápanyagot.
Árat nem kérdeztem még, képet meg keress a neten
Válasz #619. hozzászólásra
Nah, erről mesélhetnél. Képed van az egységről? Hullámos tárcsa+cápafogas tárcsák? Ára? stbstb
Válasz #618. hozzászólásra
persze!
Nálunk van függőben egy történet, már informáltam is, hogy ha kell akkor van e gyorsba cucc. és van persze.
Válasz #617. hozzászólásra
és MfPisték is tudnának hozzá direktvető felszerelést hozzá?
Válasz #615. hozzászólásra
Én úgy tudom, hogy igen.
Sőt inkább biztos vagyok benne!!!
Válasz #614. hozzászólásra
Ja, én mégtöbb vízzel szórtam. Elsőként gyomirtóval, másodszor gombaölővel szórtam ki.
Válasz #613. hozzászólásra
de tök ugyanaz?
Válasz #611. hozzászólásra
Késői kijuttatásnál már felesben szórtam vizzel,lombtrágyával keverve!Mit kevertél hozzá?
Válasz #607. hozzászólásra
A Massey Ferguson gép is white, szóval hívod MfPistánkat és másnapra kűdi.
Válasz #610. hozzászólásra
és nem nagy a késői kijuttatáskori veszteség?
Válasz #610. hozzászólásra
A másik oka h a permetezőben kikristályosodott a nitrogén, vagy vmi, és bedagadt egy szelep.
Válasz #609. hozzászólásra
Buzánál repcénél megmaradok a nitrosol mellet,tetszik a pontosság,és nem csapadékfüggő!Szórástechnikai kérdés lehet a hiba oka!
Válasz #608. hozzászólásra
durum búzán. Úgy gondolom hogy nagy része elpárolgott, mire a növényhez ért. Az igaz h nagy meleg volt. De meg sem égette a levelét, csak 1 táblában, ahol hajnalban csináltuk.
Válasz #605. hozzászólásra
Cimbi!
Milyen növényen használtad,és mi az oka ?
Válasz #604. hozzászólásra
és white alkatrész?
Válasz #603. hozzászólásra

Az idén tavasszal 70ha kukoricát vetettem grúberozott talajba,ebből 40ha napra volt az elővetemény.Az accord simán vette az akadályt.Azért bizom az időben,hogy az ösz-tél folyamán tudunk a talajokkal valamit kezdeni,pl:grúberezni-tavasszal ezek után nyerö a helyzet!Csak az a gond ,hogy az öszi-tavaszi vetéstervemet naponta kell átgondolni!
Válasz #604. hozzászólásra
ha más nem, a nitrosol is megteszi. Így tutira nem illan el. Nekem nem nagyon jött be a szántóföldi permetezővel való nitrosolozás. De így már más lenne.
Cimbi!
Van ez a folyékony műtrágyás White, baxus nagyon nem sok az ára. Mégha meg is kell venni rá a direktvető ellemeket akkoris még jócskán csak a töredéke egy újnak. A vetőkocsi váz nem romlik, aztmondják ezeknél a vetőtárcsák csapágyak is naggyonjól bírják, gyors és olcsó megoldásnak lehet ez lenne a módi.
Csak éppen folyékony ammóniát szerezni gázabb...
Nekem itt lenne 25km-re a gyár(Borsodchem) csak éppen szállítókocsi és feltöltőberendezés is kellene ami meg nagyon nincsen.
Feribácsi igazad van, de ezért mondtuk,hogy várni kell!!!
ha csak megtapossa a talajt a gép akkor még szántható, legalábbis errefelé. A süppedés még nem gáz ilyen szempontból, viszont ha meg elkezd ásni a kerék akkor úgysem tudsz már aratni, legalábbis itt nálunk. Mihelyst megkapar a kombájn már az aratás is kérdéses lesz -foltoktól eltekintünk-.
Szóval nemtudsz egyszerűen végig kapartatva aratni, eleve dombon nem megy fel a kombájn, lejtőn sem vagy el oldalaz, nemlehet irányítani sort tartani...
Ezért ha ilyen lesz akkor nem vágjuk, majd fagyon. Ha pedig csak a gumi tarélyai plusz egy kicsi a süppedés és nem dúrás azt meg szántjuk gyorsan amíg nem esik és lehet.
Nagyon sokoldalúak errefelé a talajok, vannak nagy különbségek és nem is lehet igazából kiszámítani, van amikor a lapos mély fekvésű táblák arathatóak, a domboldalakban pedig lefelé felhasal a kombájn
Válasz #587. hozzászólásra
fagyon milyen volt a carrier?
Nekem meg 1 kamion árpa le van csávázva!
Válasz #593. hozzászólásra




akkor mi jól jártunk feribácsi aszondod?
mag legalább van valamicske....... megmentve az idei évtől.... tető alatt
Válasz #593. hozzászólásra

Én + azt mondom, hogy az csinálta jól aki tavaly kiadta a területeit 65-ért előre fizetve !
Válasz #591. hozzászólásra



Elvitte a zúzóm !!!
basszus itt meg esett 30+....ami kiszáradt föld pont fasza vethető lett volna tegnap azt kitudja mikor lehet......
Válasz #595. hozzászólásra
nálunk eddig szerincsére pár mm-er esett csak ma.de a bevethetetlen ill. művelhetetlen területek aránya kb 40%.
Válasz #594. hozzászólásra




18
Válasz #593. hozzászólásra
mennyit kaptatok?
Válasz #592. hozzászólásra

Visszamenőleg elolvasdtam a direktvetésről irottakat,összegezve az a véleményem,hogy a mai esőt bekelkulálva a kombájn és a szállitójármű olyan szintű talajt fog visszahagyni,hogy helyenként 20-30cm mély vágókkal,amit a kővetkező direktvetőgép soha nem fog elművelni!A következő évben nem lesz lehetőség grúberra,vagy rövidtárcsára vetés előtt akkor kár lesz a drága imputot a fölre vinni!Meggyőződésem idén az járt legjobban,aki megvette az imputokat,nem tudta elvetni,és megmaradt neki a jövő gazgasági évre!
Válasz #589. hozzászólásra
acélhengeres vagy gumikerekes?
az acélhengerest nagyon rossz huzni a keményre fagyott földön!Ha még nincs meg akkor ezt kalkuláld bele,nekünk a vashengeres van asszem 230 széles 4 sort éppen elüt.
Válasz #589. hozzászólásra
pl. én
Válasz #589. hozzászólásra
szerintem TM155 csak ráhibézott...
Válasz #588. hozzászólásra

Backi, most mindenki ezzel a zúzóval baxaxik ?
Ki nem tudja még ??????
Válasz #585. hozzászólásra
Nem is biztos, hogy megvan már... Én is írtm már nekik többször semmi válasz. Utána telefon, nem tud semmit, hívjam vissza 10 perc múlva: sajna már elkelt...
Ők hirdetnek vagy hányszáz gépet, de inkább csak közvetítők vagy kupecek. Halja, hogy valami eladó, akkor felteszi a hirdetést drágábban, hátha elmegy. ha elment, akkor megveszi, és eladja neked. Csak ott a bibi, hogy ha nem ő adja el, nem is tud róla, hogy az a gép már nincs... én is kerülöm...
Válasz #571. hozzászólásra
mi már többször próbáltuk a későn lejövő kukorica utáni direktvetést-ujra kukoricát vagy naprát tettünk bele.Lezuztuk fagyon egy vogel vizsz. tengelyű szártépövel.Legjobb a régi sorokmellé vetni kb 10 centire ott pupok vannak, nincs annyira taposva mint a sorok köze középen.Az a véleményem hogy ez csak akkor jó módszer ha vetésig tök nyers a föld és semmit sem lehet csinálni,ha akár fagyon lehet tárcsázni vagy akár vetésre kiszárad a talaj akkor meg kell lépni.
Ha tavasszal beleveted a kemény földbe direktbe és hirtelen jön egy erős felmelegedés széllel akkor olyan ütemben tud kiszáradni a műveletlen föld hogy a repedések ott kezdődnek el ahol a gép megnyitotta a talajt.És ez a kelésre meg a kezdeti fejlődésre rossz hatással van meg a gyomirtást is nehéz jól megcsinálni.
Nedves tavaszon nincsenek ilyen jelenségek,de ha már 1sor tárcsát vagy carriert kap a föld akkor nincsenek ilyen gondok ,ha csapadékos a tavasz akkor is jó a direktvetés.
Ilyen forgóboronás kütyüknél a borona utáni tömörítés mi legyen ?????
Válasz #583. hozzászólásra





Hopp !!! Egy 4,5 m-es !!!
Csak az a baj, hogy ez a merkantil nekem nem szimpi
Válasz #583. hozzászólásra
Azt meg ellepné a gaz qwa gyorsan.
Válasz #581. hozzászólásra
Azt csak úgy zárójelben jegyzem meg, hogy a 4m-es forgóboronára még rá tudnád tenni a 6 soros vetőgépet, mert csak a csatlakozó sorközök maradnának műveletlenek...
Válasz #581. hozzászólásra

Ami tetszik benne az a központi magadagoló. A rapidnál igen-igen gáz a + 1-2 zsák rátartás a nagy magtartály miatt, és ez bérvetésnél csak fokozódik.
Ami meg nem tetszik az a menetsebesség, kis magtartály, megnövekedő üzemanyag felhasználás. Így külső szemmel nézve.
Válasz #577. hozzászólásra
http://www.agriaffaires.com/occasion/combine-semis/1480189/amazone-air-star.html