Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak628 FtBenzin árak619 FtEUR408.83 FtUSD389.56 FtCHF436.3 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Nekem volt hasonló megoldás. Egy db "egy csatlakozós" munkahengerhez és egy db kettős működésűhöz (bálázón). Így nekem elég volt csak a nyomó ágat nyitni-zárni (átváltani).
Válasz T.f. #8058. hozzászólásáraIgen, ha 2X 2kört szeretnék!
De nekem a legtöbb gépemen 1x-es működésű hengerek vannak!
A vf ekén, a kombin, a póton is!
Csak előre gondolkodom: mi lesz, ha több kellene! (a trakit biztos nem cserélném ki ezért, pedig ,,csak" 12011)
Válasz fendt309 #8056. hozzászólásáraAlapesetben két csatlakozód van , mindegyik lehet nyomó vagy visszafolyó ág ( kettős működésű ) ,ezért kell szinkron váltanod az utólagosan feltett csatlakozó párokat is.
Válasz T.f. #8051. hozzászólásáraÉn nem úgy gondoltam...
Egyszerűbben írom:
- mondjuk kettő fele osztanám a kört, a két csatlakozó elé beraknék egy háromállású szelepet, Egyik ág a vezérelt (az eredeti kiállás), a másik és a harmadik pedig egy-egy gyors csatlakozó. Oda váltom, amelyiket használni szeretném.
Válasz fendt309 #8050. hozzászólásáraElvileg menne , de ekkor az 1-es kört állandóan ki kell vezérelni azért , hogy legyen olaj a külső tömbön , ami szerintem fojtaná a rendszert és az egyébként is gyenge olajhűtés mellet túlmelegedne az olaj.
Válasz T.f. #8049. hozzászólásáraÉrtem - köszönöm a választ!
Jaaa...még egy: ha a külső kört (ami megy a gyors csatlakozóhoz) osztom meg, az nem járható út?
Válasz fendt309 #8048. hozzászólásáraA ZETOR-CRYSTAL hidraulika rendszere soros jellegű . A túlnyomás szelep bent van a fedél alatt , ha nincs vezérelve egyik kör sem akkor szabadon visszafolyik a géptestbe.Ez a "visszafolyó" olaj van kivezetve a többinél és erre lehet a további körök útváltóit felfűzni.
Ha a szivattyú után útváltót teszel akkor az átváltáskor kialakuló nyomás szétnyomja a szivattyút , ha sima "T" elosztót , akkor nem alakul ki a nyomás .
Válasz fendt309 #8045. hozzászólásáraHa eredeti a hidraulika fedél akkor nem , csak ha át van cserélve az 1-es fedelére ( a kockaszelepből nincs kivezetve a nyomás a 0-ásnál )
Válasz greenhorizont #8042. hozzászólásáraTalajmunkánál jó , a bálázásnál lehet gond , hogy nagyon alacsony a hasmagasság .Nekem szántásnál a vonóhorgot le kell vennem , hogy ne húzza a csutaszárat össze . Azt gondold még át , hogy a 0-ás eredetileg egy kivezetett hidraulika kört tud , az 1-es és az az utániak kettőt ,de itt ha kell még bővíthető .
Stabilnak stabil ( én is dombos területen gazdálkodom , van 17% feletti oldallos területem is) , a kaszával nem lesz gond.A sodró és a borona nem igazából a Zetor munkaeszköze .
Köszönöm a válaszokat! Elsősorban gyepgazdálkodásra kellene. Egy 50es és egy 82es Mtz-m van de szeretnék egy nehezebb és erősebb gépet, h nagyobb területteljesítményű kaszát, sodrót, boronát használhassak. A 82es mtz elég instabil tud lenni egy nagyobb kaszával az én dombos területeimen, a bálázómmal is éppenhogy elbír, cserélni szeretném. Ettől az évtől pedig talajmunkába is fognék, oda már végképp gyenge a gépparkom...
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraGyengélye a nyúl/béka fokozat de jól kell használni és sokat bír
Másik a váltó szivattyú ha nincs visszajelző érdemes rakni bele órát aztán ha gyengül időben csere és akkor nem fog sokba kerülni.
Szereti a törődést és a minőséget
Időben szerviz és jó minőségű olajat motorba váltóba
Nincs külön hidraulika tartálya így nem jó akaszgatni mindenki után mindent pl pótkocsit billenti MTZ utánna te stb keveredik az olaj romlik a minősége
Hidegen ne bántsa se a motort se a váltót
Én meg vagyok vele elégedve igaz lehet már régi és elférne benne némi komfort
De ár érték arányban nagyon jó
Pl egy MTZ 892 vagy 952 sose fogja tudni verni teljesítményben és 2-3szor annyiba kerül
Költeni mindegyikre kell azt tudni kell
És kb árba majdnem egyezik az mtzvel
Nyáron elbirbá a klímát aza nagy fülke mert piszok meleg tud lenni benne
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraSzia .
Leírhatnád milyen munkára szánod , ill. milyen elvárásaid vannak a géptől .
Ettől függetlenül alapból a ZETOR-CRYSTAL széria inkább talajmunkára való mintsem szaladgálósra .
A 0-ás sorozat már 40 év körüli , én inkább az 1-es sorozatot nézném , főleg , hogy ott már néhány típushibát orvosoltak a 0-áshoz képest.
Típushibája a váltóhidraulika gyengesége miatt a nyomatékváltó komplett tönkre menetele, ill. az első híd királycsapszegpersely kopása miatti bölcső csere .
A váltó mechanikus része és a véglehajtás szinte örökös.
A motor sokat kibír , de ez erősen használat függő.
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraNe kupectől vegyed és ne valami tsz szökevényt vegyél amit úgy legoztak össze. Ne hogy úgy jár mint Csoppika akinek valami öszvért sikerült szereznie.
Sziasztok! Zetor vásárlás előtt állok,12045 crystalt nézegetek. Még nem volt Zetorom, mire kell figyelnem, illetve mik a gyengeségei és az erőssége i ennek a típusnak. Köszönöm a segítséget, szép napot!
Válasz lala #8032. hozzászólásáraNekem megvan a Forterra sorozaté. Claszikus Forterra és a HSX. Ami infóm van, HD-t csak ősztől fognak gyártani, adig csak raktárkészletről. A HSX-re fogják rakni a rugózot futómüvet, amit edig csak a HD-ben volt elérhető. Anyit tudok, valamelyik kiseb modelek is ideiglenesen leálnak a gyártáson. De hogy mi jó eben, azt nem tudom.
Válasz csoppika #8027. hozzászólásáraHa a feszültség felfelé ugrál akkor a szabályzó a gond , a szénkefe ill. a csúszógyűrű hibája a töltés kimaradását okozza .
Én MTZ-nél gumigyűrű hiba miatt volt hogy teljes sort kihúztam (kihúzás előtt jelölve), gond nélkül visszament a helyére . Egy gyűrű volt a gond , de sok volt a víztérben az üledék , így viszont ki lett takarítva a blokk. A hüvelyek szinte újszerűek voltak .
Válasz T.f. #8025. hozzászólásáraKöszi.
A töltésem a 28V ról néha felkalimpál 30-ra... Ez is lehet szénkefe? Nekem a kombájnon van a magneton 24V...
A csepegés helyét jó volna tudni, hátha látok vmit a hibából. Legalább a kihúzandó hüvelyek számát meg tudom saccolni... Egynél többet úgysem húz ki a szerelő generál nélkül, mert ugyanúgy nem tudja visszatenni...
Válasz lorant90 #8024. hozzászólásáraNem szürkül, mert a vizet minden meló után leengedem... Fagyállóból kb 24 óra alatt 2-3 deci lement... Vízből kevesebb, de 1-1.5kg tömítő után is... A "kedves" eladó lehet 5 kilóval tömítette el annak idején... (hogy fagyállózásig tartotta magát)
No meg folyamatosan gőzöl ha meleg a motor...
Válasz csoppika #8006. hozzászólásáraSzia. Az emlegetett MTZ parkolón van.
A Zetorokon nálam nem eredeti generátor van .
Ha a töltés ugrál , azt ált. kontakt hiba okozza , legvalószínűbb a szénkefe vagy a csúszógyűrű kopása. A szabályzó állandó , stabil tünetet okoz.
A karter levételekor az alátámasztást a kuplungház és a váltó összecsavarozásánál célszerű elhelyezni , ott van kereszt öntvény belülről .
A karter levételével az esetleges blokk hibát a hüvelykihúzása nélkül nem látod meg , csak a víz csöpögésének a helyét.
Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraA helyi jrd-be a 161es kb 10ev utan adta meg magát AZ olajnyomása melegen teligázon 2 alapgázon 0 volt szoval a tiedbe kár bolygatni
Válasz lorant90 #8021. hozzászólásáraFel lesz, mivel a tyukudvarban nem generálozunk
És korántsem biztos, hogy lesz idő beszorítani az ütemtervbe a szerelőnél. Arra vagyok főleg kíváncsi, hogy kell-e donor blokkot szereznem... Nehéz lenne megfelelő áron, mert mindenki tökéletes bontott motort árul...
Válasz csoppika #8020. hozzászólásáraTokeletes munkak bejaratas gyanant. A nagyobb terheles mellet kicsit ovatosabban es semmi gond nem lesz. Csak ha mar leveszed a kartert es megneszeled a huvely menti csepegest akk mar nem lesz felteve a karter.
Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraHa kikalkulálom, hogy van-e rávaló. Most tavasszal kell generáloztatnom. Van 2-3 ha rétem, amit nem kaszálok, no azt le tudnám ezzel szárzúzózni egy 1.60-as zúzóval bejáratás gyanánt(mondjuk a kardánt nem próbáltam, terheléskor megy-e...) Ha sikerül nekem learatnom, akkor még 18ha szalma rend szétdobatás rendterítővel, majd lezúzás az 1.60-as szalma zúzómmal... Ez talán lesz 30-50 üzemóra... Utána már csak a nehéz tárcsával meg a lazítóval tudom használni...
Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraSok kulombseg van motor meg motor kozt. Havernak 83 as gyartasu 12011 van 8701 es motorszammal. Kozpoti kenyesu adagoloval olyan kis szolid hangja van de megy nincs vele gond igaz mar huvelyeztem de o olyan . Az enyemben 8601 es tipusu mogor van igaz mar at van csinalva kozponti kenesu adagolo van rajta de mindig kemenyebb haraposabb hangja volt. Es mintket kipifogo kivan herelve
Válasz csoppika #8016. hozzászólásáraA hangja sem az az igazi... Bár nem tudom a kipuff mennyit tesz. De mentem pár éve egy lepukkant, de harapós motorú 12011-essel, annak kellemes duruzsolós hangja volt...
Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraTapostunk mar gepet evekig 4-1 bar kozti olajnomyassal vartuk mikor adja meg magat de meg mindig birja. Ha fekete a fust az a sok uzemanyag ha kek akk olaj. En emiatt huvelyeztem mer szegeny mar csak fustolt de nem birta a munkat. Aztan jott az adagolo.
11563 hozzászólás
Válasz D-032-a #8061. hozzászólásáraIGEN! Ilyenre gondoltam!
Válasz fendt309 #8059. hozzászólásárahttp://www.youtube.com/watch?v=LpO92yUy8Os
Válasz fendt309 #8059. hozzászólásáraHa csak egyszeres működésű kört akarsz akkor rendben . Én teljes kőrű átváltásban gondoltam .
Nekem volt hasonló megoldás. Egy db "egy csatlakozós" munkahengerhez és egy db kettős működésűhöz (bálázón). Így nekem elég volt csak a nyomó ágat nyitni-zárni (átváltani).
Válasz lorant90 #8057. hozzászólásáraKöszi
Válasz T.f. #8058. hozzászólásáraIgen, ha 2X 2kört szeretnék!
De nekem a legtöbb gépemen 1x-es működésű hengerek vannak!
A vf ekén, a kombin, a póton is!
Csak előre gondolkodom: mi lesz, ha több kellene! (a trakit biztos nem cserélném ki ezért, pedig ,,csak" 12011)
Válasz fendt309 #8056. hozzászólásáraAlapesetben két csatlakozód van , mindegyik lehet nyomó vagy visszafolyó ág ( kettős működésű ) ,ezért kell szinkron váltanod az utólagosan feltett csatlakozó párokat is.
Válasz Büresz #8052. hozzászólására30-30
Válasz T.f. #8055. hozzászólásáraEgy sima T-re gondoltam...
Válasz T.f. #8054. hozzászólásáraÉs nem egy , hanem kettő db kézi útváltó kell , amik egyszerre váltanak !!!
Válasz fendt309 #8053. hozzászólásáraEz jó , csak mindig tudd hogyan áll a segéd útváltó .
Válasz T.f. #8051. hozzászólásáraÉn nem úgy gondoltam...
Egyszerűbben írom:
- mondjuk kettő fele osztanám a kört, a két csatlakozó elé beraknék egy háromállású szelepet, Egyik ág a vezérelt (az eredeti kiállás), a másik és a harmadik pedig egy-egy gyors csatlakozó. Oda váltom, amelyiket használni szeretném.
Így sem lenne jó?
120-as crystal szelephézagját leírná valaki? Köszönöm
Válasz fendt309 #8050. hozzászólásáraElvileg menne , de ekkor az 1-es kört állandóan ki kell vezérelni azért , hogy legyen olaj a külső tömbön , ami szerintem fojtaná a rendszert és az egyébként is gyenge olajhűtés mellet túlmelegedne az olaj.
Válasz T.f. #8049. hozzászólásáraÉrtem - köszönöm a választ!
Jaaa...még egy: ha a külső kört (ami megy a gyors csatlakozóhoz) osztom meg, az nem járható út?
Válasz fendt309 #8048. hozzászólásáraA ZETOR-CRYSTAL hidraulika rendszere soros jellegű . A túlnyomás szelep bent van a fedél alatt , ha nincs vezérelve egyik kör sem akkor szabadon visszafolyik a géptestbe.Ez a "visszafolyó" olaj van kivezetve a többinél és erre lehet a további körök útváltóit felfűzni.
Ha a szivattyú után útváltót teszel akkor az átváltáskor kialakuló nyomás szétnyomja a szivattyút , ha sima "T" elosztót , akkor nem alakul ki a nyomás .
Válasz T.f. #8047. hozzászólásáraHa a szivattyú nyomóágát megbontjuk, akkor sem lehet megoldani?
Válasz fendt309 #8045. hozzászólásáraHa eredeti a hidraulika fedél akkor nem , csak ha át van cserélve az 1-es fedelére ( a kockaszelepből nincs kivezetve a nyomás a 0-ásnál )
Zetor Forterra 11641 traktorol vélemények ??
Válasz T.f. #8044. hozzászólásáraA 0-ást is lehet bővíteni, Nem?
Válasz greenhorizont #8042. hozzászólásáraTalajmunkánál jó , a bálázásnál lehet gond , hogy nagyon alacsony a hasmagasság .Nekem szántásnál a vonóhorgot le kell vennem , hogy ne húzza a csutaszárat össze . Azt gondold még át , hogy a 0-ás eredetileg egy kivezetett hidraulika kört tud , az 1-es és az az utániak kettőt ,de itt ha kell még bővíthető .
Stabilnak stabil ( én is dombos területen gazdálkodom , van 17% feletti oldallos területem is) , a kaszával nem lesz gond.A sodró és a borona nem igazából a Zetor munkaeszköze .
Nagy elvárásaim nincsenek, kb 100lóerő, nagy önsúly, összkerék hajtás, gazdaságos fenntartás. A komfort nem számít, kemény nevelést kaptam :)
Köszönöm a válaszokat! Elsősorban gyepgazdálkodásra kellene. Egy 50es és egy 82es Mtz-m van de szeretnék egy nehezebb és erősebb gépet, h nagyobb területteljesítményű kaszát, sodrót, boronát használhassak. A 82es mtz elég instabil tud lenni egy nagyobb kaszával az én dombos területeimen, a bálázómmal is éppenhogy elbír, cserélni szeretném. Ettől az évtől pedig talajmunkába is fognék, oda már végképp gyenge a gépparkom...
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraGyengélye a nyúl/béka fokozat de jól kell használni és sokat bír
Másik a váltó szivattyú ha nincs visszajelző érdemes rakni bele órát aztán ha gyengül időben csere és akkor nem fog sokba kerülni.
Szereti a törődést és a minőséget
Időben szerviz és jó minőségű olajat motorba váltóba
Nincs külön hidraulika tartálya így nem jó akaszgatni mindenki után mindent pl pótkocsit billenti MTZ utánna te stb keveredik az olaj romlik a minősége
Hidegen ne bántsa se a motort se a váltót
Én meg vagyok vele elégedve igaz lehet már régi és elférne benne némi komfort
De ár érték arányban nagyon jó
Pl egy MTZ 892 vagy 952 sose fogja tudni verni teljesítményben és 2-3szor annyiba kerül
Költeni mindegyikre kell azt tudni kell
És kb árba majdnem egyezik az mtzvel
Nyáron elbirbá a klímát aza nagy fülke mert piszok meleg tud lenni benne
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraSzia .
Leírhatnád milyen munkára szánod , ill. milyen elvárásaid vannak a géptől .
Ettől függetlenül alapból a ZETOR-CRYSTAL széria inkább talajmunkára való mintsem szaladgálósra .
A 0-ás sorozat már 40 év körüli , én inkább az 1-es sorozatot nézném , főleg , hogy ott már néhány típushibát orvosoltak a 0-áshoz képest.
Típushibája a váltóhidraulika gyengesége miatt a nyomatékváltó komplett tönkre menetele, ill. az első híd királycsapszegpersely kopása miatti bölcső csere .
A váltó mechanikus része és a véglehajtás szinte örökös.
A motor sokat kibír , de ez erősen használat függő.
Válasz greenhorizont #8038. hozzászólásáraNe kupectől vegyed és ne valami tsz szökevényt vegyél amit úgy legoztak össze. Ne hogy úgy jár mint Csoppika akinek valami öszvért sikerült szereznie.
Sziasztok! Zetor vásárlás előtt állok,12045 crystalt nézegetek. Még nem volt Zetorom, mire kell figyelnem, illetve mik a gyengeségei és az erőssége i ennek a típusnak. Köszönöm a segítséget, szép napot!
Válasz lala #8036. hozzászólásáraÍrjál privátban, úgy majd viszaküldöm
Válasz Sk Laci #8034. hozzászólásáraelküldöd?
Válasz Sk Laci #8034. hozzászólásáraelküldöd?
Válasz lala #8032. hozzászólásáraNekem megvan a Forterra sorozaté. Claszikus Forterra és a HSX. Ami infóm van, HD-t csak ősztől fognak gyártani, adig csak raktárkészletről. A HSX-re fogják rakni a rugózot futómüvet, amit edig csak a HD-ben volt elérhető. Anyit tudok, valamelyik kiseb modelek is ideiglenesen leálnak a gyártáson. De hogy mi jó eben, azt nem tudom.
zetor proxima 120 hs
nincs valakinek aktuális zetor árlistája?
nincs valakinek aktuális zetor árlistája?
Mennyit nyom a gyári cseh turbó a crystalon ??
Csak mert nekem holset turbó jött be az udvarra aztán nehogy túl sokat nyomjon véletlenül
Válasz T.f. #8028. hozzászólásáraHaver szerint a 30V még nem gond... Majd még úgyis járatgatom, oszt lefigyelem...
Válasz csoppika #8027. hozzászólásáraHa a feszültség felfelé ugrál akkor a szabályzó a gond , a szénkefe ill. a csúszógyűrű hibája a töltés kimaradását okozza .
Én MTZ-nél gumigyűrű hiba miatt volt hogy teljes sort kihúztam (kihúzás előtt jelölve), gond nélkül visszament a helyére . Egy gyűrű volt a gond , de sok volt a víztérben az üledék , így viszont ki lett takarítva a blokk. A hüvelyek szinte újszerűek voltak .
Válasz T.f. #8025. hozzászólásáraKöszi.
A töltésem a 28V ról néha felkalimpál 30-ra... Ez is lehet szénkefe? Nekem a kombájnon van a magneton 24V...
A csepegés helyét jó volna tudni, hátha látok vmit a hibából. Legalább a kihúzandó hüvelyek számát meg tudom saccolni... Egynél többet úgysem húz ki a szerelő generál nélkül, mert ugyanúgy nem tudja visszatenni...
Válasz lorant90 #8024. hozzászólásáraNem szürkül, mert a vizet minden meló után leengedem... Fagyállóból kb 24 óra alatt 2-3 deci lement... Vízből kevesebb, de 1-1.5kg tömítő után is... A "kedves" eladó lehet 5 kilóval tömítette el annak idején... (hogy fagyállózásig tartotta magát)
No meg folyamatosan gőzöl ha meleg a motor...
Válasz csoppika #8006. hozzászólásáraSzia. Az emlegetett MTZ parkolón van.
A Zetorokon nálam nem eredeti generátor van .
Ha a töltés ugrál , azt ált. kontakt hiba okozza , legvalószínűbb a szénkefe vagy a csúszógyűrű kopása. A szabályzó állandó , stabil tünetet okoz.
A karter levételekor az alátámasztást a kuplungház és a váltó összecsavarozásánál célszerű elhelyezni , ott van kereszt öntvény belülről .
A karter levételével az esetleges blokk hibát a hüvelykihúzása nélkül nem látod meg , csak a víz csöpögésének a helyét.
Válasz csoppika #8022. hozzászólásáraMekkora az a vizmennyiseg ami lemegy olajba? Megszurkul az olaj?
Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraA helyi jrd-be a 161es kb 10ev utan adta meg magát AZ olajnyomása melegen teligázon 2 alapgázon 0 volt szoval a tiedbe kár bolygatni
Válasz lorant90 #8021. hozzászólásáraFel lesz, mivel a tyukudvarban nem generálozunk
És korántsem biztos, hogy lesz idő beszorítani az ütemtervbe a szerelőnél. Arra vagyok főleg kíváncsi, hogy kell-e donor blokkot szereznem... Nehéz lenne megfelelő áron, mert mindenki tökéletes bontott motort árul...
Válasz csoppika #8020. hozzászólásáraTokeletes munkak bejaratas gyanant. A nagyobb terheles mellet kicsit ovatosabban es semmi gond nem lesz. Csak ha mar leveszed a kartert es megneszeled a huvely menti csepegest akk mar nem lesz felteve a karter.
Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraHa kikalkulálom, hogy van-e rávaló. Most tavasszal kell generáloztatnom. Van 2-3 ha rétem, amit nem kaszálok, no azt le tudnám ezzel szárzúzózni egy 1.60-as zúzóval bejáratás gyanánt(mondjuk a kardánt nem próbáltam, terheléskor megy-e...) Ha sikerül nekem learatnom, akkor még 18ha szalma rend szétdobatás rendterítővel, majd lezúzás az 1.60-as szalma zúzómmal... Ez talán lesz 30-50 üzemóra... Utána már csak a nehéz tárcsával meg a lazítóval tudom használni...
Válasz lorant90 #8018. hozzászólásáraSok kulombseg van motor meg motor kozt. Havernak 83 as gyartasu 12011 van 8701 es motorszammal. Kozpoti kenyesu adagoloval olyan kis szolid hangja van de megy nincs vele gond igaz mar huvelyeztem de o olyan . Az enyemben 8601 es tipusu mogor van igaz mar at van csinalva kozponti kenesu adagolo van rajta de mindig kemenyebb haraposabb hangja volt. Es mintket kipifogo kivan herelve
Válasz csoppika #8016. hozzászólásáraUccu neki ha mar lent a karter
Válasz csoppika #8016. hozzászólásáraA hangja sem az az igazi... Bár nem tudom a kipuff mennyit tesz. De mentem pár éve egy lepukkant, de harapós motorú 12011-essel, annak kellemes duruzsolós hangja volt...
Válasz lorant90 #8015. hozzászólásáraNos nem az az igazi fekete
Válasz csoppika #8014. hozzászólásáraTapostunk mar gepet evekig 4-1 bar kozti olajnomyassal vartuk mikor adja meg magat de meg mindig birja. Ha fekete a fust az a sok uzemanyag ha kek akk olaj. En emiatt huvelyeztem mer szegeny mar csak fustolt de nem birta a munkat. Aztan jott az adagolo.