Fórum

Hattat traktor 

Létrehozta: Isti828, 2012-02-06 21:32:29

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #554 Ká01 | 2020-02-13 06:56:15

    Válasz Pityesz90 #553. hozzászólására

    Igen.Nálam 250 üzó után cserélik a motorolajat szűrővel,valamint mindkét gázolajszűrőt,mindkét hidraulika szűrőt,mindkét levegőszűrőt és a fülkeszűrőt is.Légszűrőt és fülkeszűrőt nem kell vennem vagy öt évig,mert mindet kifújkálom és gyári dobozában elteszem ráírva a futott üzó-t.

  • Válasz » #553 Pityesz90 | 2020-02-12 21:33:07

    Válasz Ká01 #552. hozzászólására

    Ismét köszi a segítséget! smile biggrin igen arról beszélek úgy tudom az egy fém hálós szűrő valaki azt mondja elég kimosni vagy csere inkább kicseréltem. Az enyémben 900 óra van de már lecserélem az összes olajat mindenhonnan. Csak kíváncsi lettem volna ha valaki csinált már ilyet,de szerintem mást nem kell cserélni. Neked a szervíz eröltette a szűrő cserét?

  • Válasz » #552 Ká01 | 2020-02-12 17:28:46

    Válasz Pityesz90 #549. hozzászólására

    H.6.4.2. Replacing the suction filter of
    hydraulic pump

    The suction filter should not be cleaned, used filter should
    be dismounted and a new filter should be assembled.

    In works where hydraulic system is
    subjected to excessive pollution
    (for example, working with dumper
    trailer), suction filter should be
    replaced at shorter intervals. If
    double hydraulic pump starts to
    operate with noise, the engine
    should be shut off and suction filter
    should be checked. If it is dirty, it
    should be replaced with a new
    one.

    Az idevágó szöveg lényege,hogy 1000 üzó után cserélni kell a hidraulika szivattyú szívó szűrőjét.A kezelésiben még rajz is mutatja,hogy melyikről van szó.smile thumbupcool

  • Válasz » #551 Ká01 | 2020-02-12 17:06:28

    Válasz Pityesz90 #549. hozzászólására

    A szóban forgó cikkszám:20639610 , a dobozon Hattat Tarim , Valtra felirat olvasható.Alámásztam a gépnek,és valóban találtam a légtartály alatt,a hidraulika tartály visszafolyó ágán egy kis hengert,de ehez eddig nem nyúlt egy szerelő sem.Megpróbálok nyomozni,ha megtudok vmit,kiírom ide.

  • Válasz » #550 Pityesz90 | 2020-02-11 22:37:03

    Válasz Ká01 #548. hozzászólására

    Bocsi félre értettem valószínű hogy csak szűrőt cseréltettél érdekes de nekem nem kellett a szűrő amit mondok a légtartály körül van

  • Válasz » #549 Pityesz90 | 2020-02-11 22:33:37

    Válasz Ká01 #548. hozzászólására

    Igen azt gondoltam hogy cserélni kell de a fülke alatt van egy kis kerek szűrő ami elvileg durva szűrő azt nem cserélték ki neked? A tiedben mennyi van? Milyen olajat használtat? A cikkszámot előre is megköszönöm ha leírod

  • Válasz » #548 Ká01 | 2020-02-11 17:46:38

    Válasz Pityesz90 #547. hozzászólására

    Bár váltó olajat még nem cseréltem,de mivel más nem válaszol én fogok.Nekem a gép még garis,és a szervíz cserélt filtert a fémházakba,amik a fülke előtt vannak jobbról.Úgy emlékszem,hogy egyformák,de ha kell cikkszámot is tudok nézni,mert eltettem a szűrők dobozát.smile cowboy

  • Válasz » #547 Pityesz90 | 2020-02-10 21:04:48

    Sziasztok! Valaki cserélt már T4100 asban váltó olajat? A fémházas kis előszűrőt cserélni kell vagy csak takarítani? Esetleg valami más amire figyelni kell.

  • Válasz » #546 Ká01 | 2019-11-17 16:17:22

    Válasz béla12 #545. hozzászólására

    Itt azért megjelenik egy jelentős erőkar is,vmint el tudom képzelni,hogy pl MTZ kerékkel ikrezte,mert olcsó,de sajnos nagyobb az átmérő(én is mellépróbáltam),és ez lett a csapágy veszte.

  • Válasz » #545 béla12 | 2019-11-17 14:21:24

    Válasz Ká01 #544. hozzászólására

    Köszi! Akkor inkább ne, bár érdekes ez a csapágy dolog mert ha nehezet dolgozik pl szánt akkor van igazán terhelve, nem egy könnyű kombinátor szállításakor. A hirdetésekben pedig szörnyű emelőképességet írnak, akkor hogy van ez?

  • Válasz » #544 Ká01 | 2019-11-17 06:18:15

    Válasz béla12 #543. hozzászólására

    Hello!Én tavasszal kérdezgettem a dupla kerék ügyet,és az egyik szerelő azt mondta,hogy egy tulaj megcsinálta "A" szériás Hattat-on,de kerékcsapágy csere lett a vége.Szerintem a garanciát nem bukod el teljesen,csak amit az ikrezés okoz,azt kell benyelni.Nem Hattat ugyan,de hasonló-egy 100 lovas DF a szomszéd faluban járt úgy,hogy hátsó lehajtás öntvényt kellett cserélni ikrezés miatt.

  • Válasz » #543 béla12 | 2019-11-16 19:12:18

    Hattatosok! Lehet-e ill. szabad-e iker kerekezni? Pontosabban, biztos megoldható, csak a gyártó engedélyezi-e. Vagy elvész a garancia? T4100-asról lenne szó. Ki mit tud erről? Esetleg valakinek van-e ilyen megoldása. Köszi a válaszokat!

  • Válasz » #542 R Sándor | 2019-10-11 20:51:52

    Üdv, valaki tegyen már fel képet az újabb tipusú kuplung bovden elvezetéséről , mert a régit akarjuk átalakítani új tipusúra gyári átalakítóval de nem egyértelmű mi hová megy .

  • Válasz » #541 Ká01 | 2019-09-16 17:48:24

    Válasz Pityesz90 #540. hozzászólására

    A kezelési 1000 üzó-nál írja elő.

  • Válasz » #540 Pityesz90 | 2019-09-16 12:30:20

    Válasz Ká01 #539. hozzászólására

    Váltóban hány üzemóránál cseréld az olajat?

  • Válasz » #539 Ká01 | 2019-06-13 15:27:35

    Válasz szolobirtok #538. hozzászólására

    Ez a zsírzó bal hátsó kerék alatt található,de szerintem az A szérián csak lábkuplung van.

  • Válasz » #538 szolobirtok | 2019-06-13 12:57:42

    Válasz tothattilabubora #532. hozzászólására

    Üdv!
    Szerinted az A90 nél is lehet ott zsirzó gomb?
    Gondolom a jobb oldali kereket veted le.

  • Válasz » #537 Ká01 | 2019-06-01 06:38:24

    Válasz Pityesz90 #536. hozzászólására

    A kipufogón van az a kályhacsőforma burkolat.Azt tartja négy kis "fül",azok közül tört ki az egyik.Nálam az óra 380,hasonló jókat kívánok.smile thumbup

  • Válasz » #536 Pityesz90 | 2019-05-31 08:20:06

    Válasz Ká01 #535. hozzászólására

    A kipufogó a rezgés miatt tört el az alsó tartó? Én is észrevettem hogy remeg egy gumibakos megoldással megoldottam a fülkéhez és jó. Más gondja az enyémnek sincs mondjuk még csak 800 órás. Sok hibamentes órát kívánok. smile thumbup

  • Válasz » #535 Ká01 | 2019-05-31 06:07:02

    Válasz Pityesz90 #534. hozzászólására

    Nagy nehezen megszereztem a Perkins kezelésijét a motorhoz,és vettem is egy kis hordónyi motorolajat.Ezután ezt kapja a két traki,és a két autó is.A Hattat jól muzsikál,köszi.Egy kipufogó hegesztés volt,de ezen kívül teszi a dolgát.

  • Válasz » #534 Pityesz90 | 2019-05-30 20:23:56

    Válasz Ká01 #533. hozzászólására

    Jól muzsikál a kis gép nincs vele gond? Az olaj problémád megoldódott?

  • Válasz » #533 Ká01 | 2019-05-27 16:14:20

    Szombaton levettem a hátsó kerekeket,hogy a nyomtávon vegyek összébb,de sajnos eddig is a minimumon volt.Viszont volt annyi haszna a dolognak,hogy megláttam egy zsírzógombot,ami nekem új volt,úgyhogy meg is zsíroztam,és a Highshift kuplungom sokkal gyorsabb lett.A gép T4100,ha vkit érdekel.

  • Válasz » #532 tothattilabubora | 2019-03-05 19:30:26

    Válasz csipi145 #528. hozzászólására

    Üdv.Én már 6 éve tulajdonosa vagyok egy A80 HATTAT trakszinak és elégedett vagyok vele minden téren.Mind a kényelem kezelhetőség és a minőség is jóval felül mulja a belorusokat.3000 munkaóra után is szinte hibátlanul teljesit.CSak enyit igy röviden ha más is erdekel kérdez.

  • Válasz » #531 Ká01 | 2019-03-05 18:27:56

    Ha vkinek kell NM,NK,NL motorkódhoz Perkins Operation Manual,akkor el tudom küldeni.

  • Válasz » #530 Ká01 | 2019-03-05 18:21:59

    T széria,gyári Perkins adat motorolajra:API CH-4,CI-4.

  • Válasz » #529 László_48478 | 2019-03-03 12:02:22

    Válasz engelhardtmate #504. hozzászólására

    Űdv.
    Engem is érdekelne a téma !
    Szeretnék venni egy újat magamnak de egyenlőre szemezgetek vele ! :)
    smile whistling

  • Válasz » #528 csipi145 | 2019-02-19 19:14:42

    Válasz Ká01 #526. hozzászólására

    Szia! Megkaptam, átjött szépen. Köszönöm!

    Üdv.:Trakiszaki

  • Válasz » #527 csipi145 | 2019-02-19 15:37:28

    Válasz Ká01 #526. hozzászólására

    Szia! Ha elküldöd nekem a csipi145@gmail.com cimre, tisztelettel megköszönöm!

    Üdv: Trakiszaki

  • Válasz » #526 Ká01 | 2019-02-18 17:54:26

    Megkaptam az "A" széria használatit PDF-ben angolul,ha vkit érdekel.

  • Válasz » #525 Ká01 | 2019-02-08 06:57:34

    Válasz Pityesz90 #524. hozzászólására

    Igen,az importőr szerelője is az Agip-ot ajánlotta,nem is értem,hogy a kereskedőm miért nem azt hozott.smile cursing

  • Válasz » #524 Pityesz90 | 2019-02-07 19:57:28

    Válasz Ká01 #522. hozzászólására

    Csak azért mondom mert van egy 12 éves landini ghibli abban is ez a motor van és abba is azt az agip olajat rakjuk és semmi baja.

  • Válasz » #523 Pityesz90 | 2019-02-07 19:52:52

    Válasz Ká01 #522. hozzászólására

    Ha én abból indulok ki hogy a JD be is jó a MOL farm JD a váltóban de én annyira nem néztem meg. Nézd meg az agip olajakat is

  • Válasz » #522 Ká01 | 2019-02-07 15:52:30

    Volt egy kis időm,és összehasonlítottam a Mol Super Diesel 15W-40-et a Shell Rimula R4L 15W-40-el,és ahogy sejthető,egy gyengébb minőség.Az a kérdés,hogy a gyári minimum minőséget eléri-e vajon?

  • Válasz » #521 Ká01 | 2019-02-07 12:40:24

    Válasz Pityesz90 #520. hozzászólására
    Nekem a motorba Mol Super Diesel 15W-40 -et hozott a szervíz.

  • Válasz » #520 Pityesz90 | 2019-02-07 08:41:19

    Válasz Ká01 #518. hozzászólására

    Kérdezz utána mert nekem agip olajat tettek a motorba és a váltóban is azt ajánlotta a szerelő

  • Válasz » #519 mtz1221 | 2019-02-07 07:55:27

    Válasz Ká01 #516. hozzászólására
    De a shell olajok adatlapjáról kibírod keresni.Vagy fel mész a perkins oldalára ott is meglesz.A motorba ahogy nézem aceaE7 ci-4 kell.A váltóba meg egy fene hogy melyik utto 10W-30.

  • Válasz » #518 Ká01 | 2019-02-07 06:43:05

    Válasz traktorklíma #513. hozzászólására

    Ahogy én tudom,a Hattat nagyon sok más gyártónak gyárt alkatrészt a világon,így a Perkins-nek is.A legyártott alkatrészeket elszállítják Angliába,ahol összeszerelik motorrá,majd tesztelik,és eladják a kész motort-akár a Hattat-nak is.

  • Válasz » #517 Ká01 | 2019-02-07 06:38:16

    Válasz mtz1221 #509. hozzászólására

    Ahogy az axi honlapja írja,ott a Landini motorja 1000 ccm-el kisebb,mint a Hattat-nak.Szerintem a Farmtrac-ban van ez a motor.

  • Válasz » #516 Ká01 | 2019-02-07 06:31:08

    Válasz mtz1221 #505. hozzászólására

    Igen,ezt én is megtaláltam,de eszerint csak shell olajokot használhatok.A szokásos tól-ig értékek,és minőségek nincsenek megadva,csak,hogy shell termékekben melyik a megfelelő.

  • Válasz » #515 Ká01 | 2019-02-07 06:07:08

  • Válasz » #514 Gazda12 | 2019-02-06 20:57:46

    Válasz traktorklíma #513. hozzászólására

    Van itt nem messze egy gazda! Mikor elkezdték szerbiában árulni a Hatattot ő vett mindjárt egy 110-est! Nagyon meg volt elégedve vele,így vett egy párját is,csak az volt a baj,hogy közben a törökök megtanultak motrot gyártani! Ég és föld a 2! Az Armánál nem tudom így van-e de a kereskedő szerint azért van nagy késés többek között mifelén a leszállítással mert a Perkins nem győzi a motrokat szállítani törökbe...ÁLLÍTÓLAG!

  • Válasz » #513 traktorklíma | 2019-02-06 20:36:49

    Válasz mtz1221 #509. hozzászólására

    Ez a motor kérdés elég érdekes a Hattatnál. Nem reklámozzák de ezt a motor típust bizony törökbe gyártják a Hattat gyárba. Nem licence-be hanem gyáriként. A legyàrtott motorokat aztán kiviszik Angliába, ahonnan a Hattat megveszi a saját maga legyártott motorját a traktorába és vissza viszik törökbe. Ha bemész a Hatat motorszámal a magyarországi perkins gyári képviseletéhez, angol gyártásuként van regisztrálva a motor. A garanciát is ők látják el a motoron nem a Hattat kereskedő.

  • Válasz » #512 mtz1221 | 2019-02-06 18:37:30

    Válasz csferri #511. hozzászólására
    Nem rosszak sőt,csak hogy meddig mertek eljátszani az alulméretezése.Az indiaiak is qrvára jók a kicsik,több tafet mahindrát tudok 8-9000 órával,fő darab gond nélkül.De ott is pl a solis gyári carraro cucokkal van.60-70-90 lovas alatt ugyanaz a t50 carraro váltódifi van,ami a gyári honlapján max 60 lóerőre javasolt.Abban biztos vagyok hogy amelyiket eltalálja az ember a motorhoz való difi/váltó/hidraulikával,az semmivel sem lesz rosszabb egy olcsóbb nyugatitól.Na de egy év múlva többet fogunk tudni,mert én kihajtom a kicsinek a belét is garancia alatt az biztos.Csak érne már haza mert kezdenek a tököm hegyén lenni a késésükkel.smile hammer

  • Válasz » #511 csferri | 2019-02-06 18:24:05

    Válasz mtz1221 #509. hozzászólására

    Amúgy ezek a török cuccok nem feltétlen rossszak még a másolatok sem, agrion vetőgép nagyon + csalódás lett van benne anyag mennyiségieg és minőségileg is, a török gumik szintén nem rosszak.

  • Válasz » #510 mtz1221 | 2019-02-06 18:05:21

    Válasz csferri #508. hozzászólására
    Ebben én is biztos vagyok,így lehet olcsó traktort csinálni.

  • Válasz » #509 mtz1221 | 2019-02-06 18:03:52

    Válasz Gazda12 #507. hozzászólására
    Mai világban ha a kicsi van túlméretezve,még az is kevés.smile thumbdownStyer-okat nem ismerem,most kezdenek jönni több helyre is,majd pár év múlva okosabbak leszünk.De egy 110 lovas case van egyik ismerősnek,előtte 892 orosz volt neki.5 évig szórakozott vele 5-600 óra körül törte először össze neki a váltót,még garancia alatt.Tavaly visszavette az oroszát,a case meg megy bicikli kerekkel kis munkákra.A hattat gyári katalógus pl a T4065-ra (65 lovas gép)3760 kg önsúlyt ír,a -T4110 (110 lóerő)meg 3880-at.Ami szerintem nagyon nincs rendeben.A másik dolog meg amit a napokban tudtam meg,hogy pl a perkins motor sem egyforma egy 100 lovas hattat/arma/basak vagy egy 100 lovas landiniben.Mintha a törökök csinálnának a 80 lovasból 100 lovat.A 80 lovas az egyezik a török meg a olaszban is.











































  • Válasz » #508 csferri | 2019-02-06 17:32:46

    Válasz mtz1221 #505. hozzászólására

    Ugye az itt a kérdés hogy a kissebből csinálnak nagyobbat vagy fordítvasmile confusedSanszos hogy az első eset az általánosabbsmile sweatdrop

  • Válasz » #507 Gazda12 | 2019-02-06 14:40:29

    Válasz mtz1221 #505. hozzászólására

    Azert az új traktoroknál már ez nem pont így van szerintem a kisebbek vannak túlméretezve! Pl Styer profi 6145 cvt ugyan az mint a 115 mindenre!!!! Csak a vezérlőprogram más! Gondolod az sem megy el akkor sokáig? De ugyanígy van a 170-210es JD-knél is...

  • Válasz » #506 dobsika | 2019-02-06 14:17:29

    Válasz Ká01 #503. hozzászólására

    Üdv olvastam pár kommentet és láttam hogy tudna küldeni hattat a110 alkatrészkatalógust ha lehetne egy kérésem tudna e nekem küldeni? agromezo@freemail.hu üdvözlet Dobsa Attila

  • Válasz » #505 mtz1221 | 2019-02-06 12:02:43

    Válasz Ká01 #503. hozzászólására
    Pedig le van minden írva a táblázatban.
    MOTOR VÁLTÓ+HIDRAULIKA DIFIK/LEHAJTÁSOK.Végig olvastam az egészet és igazad volt ez a legkomolyabban felszerelt a törökök közül.DE ez is olyan mint a többi,csak a 65 és a 90 lovast szabad belőle megvenni.A 80 lovason is ugyanaz minden mint a 60 lovason kivéve a motort és a gumikat,és a 90 meg a 110-én is.Így volt nálunk valamikor a torpedóknál is a 40-60 és a 70-90 lovasoknál.A kisebbek elmentek 20000 órát gond nélkül,a nagyobbak kétévente megették a váltót difiket.Apámnak volt egy új 60-asa,4 évesen alig bírta eladni,meg addig 10X volt széthúzva legalább.smile hammer

Fórum szabályzat

Elolvasom »

[bezárás x]