Gázolaj árak 633 Ft Benzin árak 647 Ft EUR 392.93 Ft USD 366.43 Ft CHF 401.28 Ft GBP 458.09 Ft

Fórum

Becenév: gyula222
Csatlakozott: 2013-03-26 02:40:07
Utolsó belépés: 2020-10-08 21:12:28
Fórum hozzászólás: 138

Fórumhozzászólásai

Előzmény: Jancsi3527 #1215 hozzászólása



Ma a helyére csúsztattam a kuplungot , pontosabban rátoltam a nyeles tengelyre .
Úgy néz ki , hogy jó lesz , egy 10mm-es kazánlemezzel összefogva , de a hat csavar helyett csak négyel tudom összefogatni, mert ütközés van.
Úgy néz ki , hogy a motor felé süllyesztett fejű csavarokkal fogom megfogatni a köztartót , a TZK felé rendes hatlapfejükkel , de elég rossz lesz
összecsavarni , mert nehéz hozzáférni.
Még mell oldani az önindító elhelyezést , de azt majd az összeszerelés vége felé .
A TZK -n szemből nézve jobb oldalon volt , de a saxo motoron bal oldalra kerül, legalábbis az a tervem . A jobb oldalra téve fordítva forogna , elméletem szerint.

Előzmény: Jancsi3527 #1213 hozzászólása



Köszönöm az érdeklődést.
Néha-néha , ha kicsit jobb idő van dolgozok rajta egy picit.
Felszereltem a kuplungszerkezetet , úgy , hogy a lendkerék és a kuplung tárcsát lefogó lemez maradt a saxoé. Vettem egy TZK kuplungtárcsát 190 mm-es átmérőben.
Kicsit felesztergáltam a lendkereket , hogy szépen beférjen az új tárcsa.
Később derült ki , hogy túl vastag a TZK kuplungtárcsa túl vastag, kb 10 mm . Vissza az esztergához , ki kellett mélyíteni 3 mm-el a felfekvő felületet a lendkeréken.
Teljesen benyomta a tárcsát.
Most jónak néz ki.
Amin még problémázok , az , hogy az esetek többségében két kazánlemezzel szerelik össze a motort és a sebváltót. szeretném egy lemezzel megoldani , mert úgy látszik , hogy pont passzolna hosszban.Most készítettem 2 mm-es kemény aluból egy ideiglenes közdarabot , amire már felszereltem a motort , össze kell tolni a kuplungszerkezetet és a sebváltót , aztán bejelölni a furatokat. Ha összejön akkor készítem el a 10 mm-es vastag köztartó lemezt. Lehet , hogy valakivel elkészítettem , mert úgyis meg kell vásárolni.Hát kb. itt tartok , nem sietek -első az egészség -eddig csak + 5 fok felett dolgozgattam a külső garázsban.Nem ér annyit az egész, hogy valamiféle nyavalyát összeszedjen az ember.
Ahhoz , hogy a kuplungot összemérjem , ideiglenesen helyre tegyem , azt hiszem segítséget kell hívnom , egyedül nem biztos , hogy boldogulok vele.
A motor már a helyszínen van felfüggesztve egy csigasorra.De az összetolásnál biztosan kicsit fordítani kell a motor tengelyen is , hogy beletaláljon a nyeles tengely hornyaiba.

Véletlenül találtam egy saxo motor felszerelést
TZK-ra.
Ha valakit érdekel :https://malytraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1820

Már korábban is méricskéltem a motor elhelyezést. Ma újra mértem , az üzemanyag és hidraulika tartályt el
kell helyezni mert a motor nem fér el tőle.
Van a saxo motoron egy szerkezet , üzemanyagszűrő és
talán valamiféle szivattyú is , ami pont beleesik a tartály helyébe vagy tizenöt centire.
Megkérdezem az autós fórumon , hogy ebben a traktoros felépítésben szükség van e rá , persze teszek fel róla képet .
Vagy esetleg kiváltható egy egyszerűbb szerkezettel.

Előzmény: Jancsi3527 #1209 hozzászólása



A legnagyobb különbség , az , hogy olcsóbb a saját.
Rákattintatsz a nevemre , aztán feljön az üzenet küldés - ott is lehet , aztán ott van az E-mail
címem is.

Előzmény: Jancsi3527 #1207 hozzászólása



Nálam most minden időjárás függő , ha kicsit hidegebb van nem foglalkozom kinti szerelési munkákkal.
Akkor bontakozok ki igazán, de bent a laboromban - 60 éves hobbim az elektronika /végzettségem és szakmám is az volt /
Nyáron nincs időm ilyen dolgokkal foglalkozni , áramkör tervezés, készítés elektronikai kísérletek.
Ha jó idő van megpróbálok mindig kint lenni.
Mivel az idei évi szántás biztos, hogy elmarad / ami egyébként még az én tempómban is csak pár óra volt, már csak némi nyúl és fagyvédelem és egy kis szüret van hátra.
A kivi fáim tövét be kell csavarni a fagy és a nyulak miatt. Még a kivik és a datolyaszilvák nincsenek leszedve , várok velük a komolyabb fagyok előtti időkig.

Előzmény: medikus #1205 hozzászólása



Köszönöm , ma leszedtem , sőt ki is esztergáltam kb.
2 mm-el szélesebbre , hogy nehogy véletlenül megszoruljon.

Előzmény: Jancsi3527 #1202 hozzászólása



Tényleg nem kapkodom el , a mai tervem a lendkerék leszerelése lett volna , de nem tudtam a hat csavart lecsavarni mert fordult a tengely.
Aztán az idő is csúnya volt , semmi napsütés csak köd -úgyhogy végül is holnapra halasztottam a lendkerék leszedését.
A traktor garázsban van , a motor talicskában letakarva .

Előzmény: Jancsi3527 #1198 hozzászólása


Hogy készen van ! talán májusban meglesz.
Csak akkor foglalkozom vele , ha a kedvem és az időjárás is engedi.
Nem sürgős , az idén már úgysem fogok vele szántani , de nem is lehetne mert nagyon lágy a föld.

Előzmény: Jancsi3527 #1198 hozzászólása



Nézegettem ezt a verziót is , mármint a két lendkerék összehozását .Sajnos a TZK lendkereke nagyon vastag ,
méretei miatt elég nehéz összehozni .
Le kellene róla szerelni a fogaskoszorút és legalább a felét leesztergálni.
Lehetséges , hogy találtam egyszerűbb megoldást.
Megkérdeztem van 190 mm ármérőjű TZK kuplungtárcsa , minek a tengelyes csatlakozója olyan mint a jelenlegi
TZK-é.
Ebből ma rendelek egyet .
Holnap a saxo motorról leszerelem a lendkereket és ha be tudom fogni az eszterga gépbe , még egy centivel meg tudom nagyobbítani a kuplungtárcsa felfekvő helyét.
Méréseim szerint így hosszban is jó lesz , ha egy 10mm lemezzel fogatom össze a motort és a sebváltót.Nem kell közzé távolság tartó.
Ma ez a tervem , holnap még változhat.

Eljutottam odáig a saxo motor beépítésével kapcsolatban, hogy sikerült kiszerelni a motort .
Nem volt könnyű feladat.
Most a kuplung csatlakozáson gondolkodom .
Az eredeti saxo kuplung átmérője 180 mm és 18 fogas ,
sehogyan sem lehet egyszerűen csatlakoztatni a TZK nyeles tengelyéhez.
A TZK tárcsa 200 mm átmerőjű , ez viszont nem illeszkedik a Saxo belső kuplungfelületéhez.
Talán még a 190-es átmérő elmenne.
Lehet le kellene esztergálni a TZK tárcsából kb. fél-fél centit.
Viszont akkor talán meggyengíteném a tárcsát , mert a széléhez közel kerülnének az összefogó szegecsek.

Van egy olyan verzió , hogy a TZK-hoz kapható / Slávia / 190 mm -es kuplungtárcsa - úgy nézem , hogy a nyeles tengelyes csatlakozás egyezik a 200 mm-es tárcsával , legalábbis képen - szintén hat fogas.
Talán úgy tudnám a legegyszerűbben megoldani a csatlakozást, hogy 190 -es TZK kuplungtárcsát építenék be, a kuplungtárcsa háza maradna a TZK-é ,viszont a motor felöli oldalon maradna az eredeti lendkerék, azt úgy is meg kell hagyni az önindító miatt.

Másik megoldás az lenne , hogy a saxo lendkerekéhez hozzáillesztenék egy megfelelően kiesztergált körlemezt, amihez csatlakozna a kuplungház.
Ez azért kicsit nehezebb munkának látszik a központosítások miatt.

Előzmény: .Richard. #1194 hozzászólása



Az Index Autószerelő Fórumon minden nálam nem egyértelmű kérdés tisztázódott , legalábbis eddig.

Előzmény: .Richard. #1192 hozzászólása



Azt gondoltam , hogy a motor lescsupaszítása egyszerűbb lesz, de sok vezeték csatlakozik még a motorra , ezeknek keresem a funkcióját .
Pl. az alábbi képen is látható csatlakozók.

Ebben a témában pár perce kértem segítséget egy autós fórumon.

Előzmény: .Richard. #1189 hozzászólása



Eddig úgy terveztem , hogy a váltó nélkül szedem ki a motort. Úgy értem , hogy nem együtt , hogy könnyebb legyen.
Tehát előbb a féltengelyeket majd a váltót és utoljára a motort, de addig fel kel kötni.
Nem tudom mikor kerül rá sor , kint van és rendesen esik az eső.
Először a kormány előtti belső részt gondoltam kibontani , hogy megnézem pontosan hová mennek vezetékek a gyújtáskapcsolóról.
Hogy minél több hely legyen a motor kiszedéséhez ,minden mást kiszednék a motorházból .
Van szerelő aknám , de oda nem szeretnék beállni , inkább kint küszködök.
Pár nap múlva jön a lányom családja , nem tudnának beállni a garázsba.

Előzmény: Nyomasek Bobo #1187 hozzászólása



Azt tényleg szó szerint kell érteni .
A lemez 4 mm vastag, a fúrógépem alig karcolta , és a felfogató csavarokat sem tudtam megfúrni.

Kis lépésekben haladok , sikerült leszedni az immobilizátort az adagolóról , alig két órás gyorsvágózással meg két 115-ös koronggal.
Most már mindig szépen indul,
De még nincs kiszerelve a motor.

Előzmény: Nyomasek Bobo #1177 hozzászólása



Nagyon köszönöm a segítségedet .

Megkísérlem értelmezni a leírtakat, mármint , hogy hol lehet kiiktatni ezt fránya indításgátlót.
Mindenesetre tovább kell bontanom , hogy jobban hozzáférjek és leszerelni azokat a dolgokat , amelyek nem kellenek a motor közvetlen működéséhez.

Előzmény: Nyomasek Bobo #1172 hozzászólása



Hát azt nem tudom, valahol biztosan megnézhető , de nem tudom, hogy hol.
Az biztos , hogy igen régi.

Előzmény: gyula222 #1171 hozzászólása



Úgy gondolom , hogy ez-az adagoló , ezen van a gázbovden. Ezen kívül van rajta még egy bovden , ez a motorba megy.

Felül is indul két szál vezeték , alul legalább hat szál, nem nagyon látszik , tovább kell bontani.


Előzmény: Tomi81 #1170 hozzászólása


Ma bontottam az autót. Sok mindent találtam , de az indításgátlót nem sikerült fellelni. Egy 10 eres kábelkorbács indul a vezető ülés irányába , majd
belemegy egy nagyobb kábelcsoportba, ami a kormány mögé tart .
Holnap ezt kellene kibontani , ahogy nézem gyorsvágós munka lesz.
Az adagolót nézegettem , hát elég sok vezeték csatlakozik rá.
Így elsőre nem nagyon tudtam megállapítani, hogy melyikre kellene pozitív feszültséget kapcsolni.
Persze még nézegetem , próbálom értelmezni a működését és az alkatrészek funkcióját is.

Előzmény: Tomi81 #1168 hozzászólása



Érdekes , hogy az önindító megy, forog ugye azt hallani , szépen darál csak nem indul.
Holnap megkeresem a mágnesszelepet .
Gondolom az valahol a befecskendező előtt kell , hogy legyen.

Köszönöm !

Előzmény: Jancsi3527 #1166 hozzászólása



Lehetséges, hogy kapok a fejemre, mert ez nem egészen TZK téma, de de a templom pont olyan mint a Középhutai , amivel szemben volt a kocsma. Lehetséges, hogy azt jobban felismerném.

Visszatérve a traktorra, ma felszerelésre került a motortartó állvány - viszont az autó motort már nem tudom indítani . Letiltott az indításgátló !
Feszítővassal próbáltam meg az utas felőli légzsákot
kiszedni - eddig sikertelenül . Azóta csak légzsák hibát jelez a műszerfalon . További átépítőknek azt ajánlom csak akkor kísérletezzenek francia kocsi
szétszedésével , ha a francia csavarokhoz való kulcsokkal is rendelkeznek . Tudtam kölcsön kérni.

Előzmény: Jancsi3527 #1164 hozzászólása



Én is a volt Zemplén vármegyében születtem / most B.A.Z megye / Háromhuta községben.
Sok rokonom él kint Szlovákiában , főleg Perinben
, az Ő szüleik a háború utáni áttelepüléskor mentek
ki.

Előzmény: Jancsi3527 #1162 hozzászólása



Hát nálunk is 2500-3000 Ft./kg a lángolt kolbász , persze, hogy a Csabai mennyi nem tudom.
Viszont ahogy mutatod a sör nagyon olcsó .
Ha szeretném a sört , a receptem az lenne , hogy kevés kolbász sok sör - úgyis sok folyadék kell.
De inkább vörösboros vagyok , persze nyáron jól esik
lekapni egy sört .
Hol is laksz ?

Üdv:Gyula

Ma megérkezett a saxo, pöcre indul , persze a kocsiban a motor .
Megint előjött az indításgátló , úgy van megoldva, hogy van benne egy telefon nyomógombsor szerűség és
az indítás előtt be kell írni négy számot majd visszajelez, hogy elfogadta, akkor indítható.
Azt hiszem első közelítésben ki kell deríteni mit vezérel ez a szerkezet , ér természetesen gyorsan kiiktatni.
Úgy látszik kicsit bele kell mélyedni a dízel autók
világába.

Előzmény: Dutrás-Pisti #1151 hozzászólása



Üdv. Pisti !

Laikus kérdez-
-Azt , hogy érted, "Ennek a típusnak (T4K) lehet forgatni a hajtás részt,ezzel lehet emelni az elejét!"


Előzmény: wernerj #1150 hozzászólása



Sokat gondolkodtam gondolkodtam azon , hogyan fogom a ,motor , illetve a hajtás középpontját kiméricskélni.
/ remélem egyre gondolunk / Még nem tudom , de úgy vagyok vele, hogy szép lassan haladok , majd kialakul, lehetséges, hogy profibb gépészektől kapok tanácsot.
Ha jól emlékszem a TZ4K motorja száz-egynéhány kg.
Talán a saxo motorja sem több , viszont az biztos, hogy előrébb kerül és megváltozik a súlyelosztás.
Még nem tudom , hogyan oldom meg a csatlakozást a TZK sebváltóhóz,de azon vagyok , hogy a motor kerüljön minél közelebb a váltóhoz.
A TZK traktor első kerekénél a tengelyen vannak valamiféle lefelé nyúlványok / nem tudom mi célt szolgálnak / ettől talán 3-4 cm-el lesz alacsonyabban a motortartó konzol, a jelenlegi elképzelésem szerint.
Persze majd a motor mondja meg , hogy meddig ér le.
A saxo ventilátora nem tengelyről , hanem akkuról működik , ha a hőmérséklet érzékelő kéri. Ezt egyszerűsíteni szeretném , ha áram alá kapcsolom a traktort , mindig forogjon a ventilátor.
Ha esetleg ez kevés , akkor gyorsan készítek egy 14V ról 16V-ra átalakítót , azzal már sokkal rendesebben fog forogni, készítettem már hasonlót.
Köszönöm minden észrevételt , javaslatot szivesen fogadok , mert így bizonyos dolgokat újra és újra átgondolok:

Hogy őszinte legyek , a hegesztés kinézete nem volt
elsődleges szempont.
Ha arra mentem volna - egy gyorsvágós igazítás és szép.
Inkább kétszer, háromszor mentem rá a hegesztésre , hogy vastag és széles legyen.
Az alsó hegesztés Co-val történt , utána kétszer pálca - ezért ilyen vastag és széles.
Még azt is elárulom , hogy gyökölve is volt.
Nem mentegetőzés , de valami baj is van a szemüvegemmel , néha nem is látom a hegesztést - csak emlékezetből hegesztek.
Már ez a harmadik szemüveg . kivilágosodós.

Előzmény: gyula222 #1131 hozzászólása



A képek lemaradtak .

Ma jó idő van és elkészült a motortartó állvány.
Elég macerás elkészíteni a pontos furatok miatt.
A motor felfogatás még nem tudom hogyan lesz . az "U"
vasakon felül 10-centinként készítettem 12-es furatokat , az oldalakon is 10 centinkét , de az indulás itt 5 centivel eltolva.
Valahogy így néz ki:

Előzmény: Dutrás-Pisti #1127 hozzászólása



Rendben Pisti !

Elnézést , de nekem nem egyértelmű , én is ötvenes vagyok, vagyis 1950-ben születtem.
Viszont pár képen már láttalak ,fiatalabbnak
néztél ki , szerintem a ötvenest Te úgy érted, hogy kb.50 éves vagy.
Mostanában jött meg a traktor átépítési kedvem, eddig csak a TZK-t szerettem volna megjavítani , de már többet szeretnék, más motort a gépre.
Kicsit az esős idő visszaveti a munkámat , még nincs teljesen kész a motortartó rész.

Előzmény: Tomi81 #1124 hozzászólása



Ilyesmiben gondolkodom én is , arra gondoltam , hogy beindítom az autót és minden motorra , adagolóra menő
vezetéket megmérek , indítva és indítás nélkül is.
Aztán megkísérlem az kihagyni az indító kulcsot , megfelelő feszültségek biztosításával.

Most -úgy éjfél felé eszembe jutott egy probléma
a vásárolni kívánt autóval kapcsolatban.
A kocsi eladója jelezte, hogy gond van az immobilizerrel , vagyis az indításgátlóval.
Természetesen én szeretném lecsupaszítani az autó
motorját , de ez a vacak állítólag beleszól a motor
vezérlésébe.
Mondjuk én az autó eredeti indító kulcsát sem igen kívánom megtartani , csak egy egyszerű izzítás és indítás valamit kreálni, nem szeretném elbonyolítani .

Előzmény: gyula222 #1121 hozzászólása



Azért gondoltam komplett, saját lábon érkező autót vásárolni , mert így én szedem szét , kicsit megismerkedem vele , a fontosabb dolgokat fényképezem , csak aztán szerelem fel a traktorra. Így biztosan tovább tart, de időm rengeteg van , ilyen célra.
Nézegettem , ha csak motort vásárolok , azon nincs önindító, generátor és adagoló - igaz olcsóbb -de ha ezeket is meg kell vásárolni már nem olcsóbb mint egy komplett autó.Viszont később már nem biztos , hogy ezekre is szükség lesz, már úgy értem , hogy egy motorcserénél.
Persze ez az egész csak az én elképzelésem !

Előzmény: Dutrás-Pisti #1119 hozzászólása



Szia Pista !

Engem is olyasmi vezérelt , hogy olcsó legyen a motor. valahol olvastam , hogy ha egyszer ráépül
valamilyen autó motor , /amiről szó volt az 1.6 -Dizel / utána ha meghibásodik nem nagyon érdemes elmélyülni a javításban , hiszen egy működő motor
pár tízezer forint.
Nézegettem Opel, Fiat meg francia kocsik motorjait.
A saxo 1.5 dízel elég sok van , állítólag a Peugeot 106 is ilyen. Olcsó egyszerű szívódízel motor.
A TZK -nál ha jól néztem kétféle méretű kuplungtárcsa van 190 és 200-as méretekben.
A Slávia nevű tárcsa 190-es.
A saxo tárcsája 180-as , és a fogak száma 18, mig a TZK-é 6 foggal rendelkezik , ha fognak lehet nevezni a hornyokat.

Előzmény: Claastra. #1109 hozzászólása



Köszönet az értékes információért !

Előzmény: Jancsi3527 #1104 hozzászólása



Köszönöm ,valami ilyen megoldáson gondolkodom .

Előzmény: Dutrás-Pisti #1106 hozzászólása



Köszönöm , megerősítetted az elképzelésemet , hogy a
motor meglévő lendkerekéhez hozzáilleszteni a TZK lendkerekét , aztán elvileg maradhat a TZK kuplung.
Persze nálam ez még csak elmélet , hiszen még nincs pontos méretem .
Igazából az dönti el , hogy mi a teendő , hogy mennyire megy be a kér részt összefogó kazánlemeztől a motor kihajtása, lendkereke.
Most még csak képek alapján "fejben " kísérletezek az összerakással.
Ráadásul minden nap esik az eső , ami egyébként a kertemre nagyon jó , csak kint dolgozni nincs kedvem.

Köszönöm mindenkinek a segítőkész tanácsait.

Talán holnap érkezik a saxo , utána tudok tovább haladni a motor cserével.
A motortartó nagy része már elkészült, tovább csak a motor pontos felfogatási méreteinek ismeretében tudom
építeni.
Még azt szeretném megkérdezni , hogy kell e a motor alá gumibak , az egyik videón azt mondja a szerelő , hogy ilyen kis sebességű traktorhoz teljesen felesleges.
A méretezés miatt kérdezem , mert ha szükséges , akkor magasságban arra is rá kell hagyni, illetve
figyelembe kell venni.

Előzmény: .Richard. #1091 hozzászólása



Köszönöm ,a javaslat biztosan kivitelezhető , talán még nekem is.
Láttam egy orosz videóban , hogy az autó motorjának a lendkereke elé tett fel valaki még egy talán a TZK eredeti lendkereket , ha jól értelmeztem.
Persze nagyon pontosan mérni kell , hogy azért a kuplung is működjön.
Azt hiszem az fogja meghatározni a megoldás módját , hogy milyen a távolság a kazánlemez pajzs és a motor
eredeti kuplungcsatlakozója között.

Előzmény: Gergő80 #1087 hozzászólása


Legnagyobb problémát a TZK sebváltó csatlakozás kialakításában látom .
Közben szétnéztem a netten , TZK váltó csatlakozásoz
jó , vagyis 6 fogas kuplungtárcsát nem találtam autóknál.
Ha meglesz a saxo , vagyis megnézhetem , meglátom mennyit bír el , hiszen ha vásárolok egy 190-es tárcsát /Slávia/ -az ugye oldalankét csak 5-5 millimétert többletet jelent, ez nem olyan sok.

Előzmény: Jancsi3527 #1088 hozzászólása



Persze , nem titok 60 eFt-ért vásároltam , vagyis fogom , de komplett autó , saját lábán jön vagy 100 km-et.
Azért döntöttem így , mert szétszedés előtt meg szeretnék nézni és lefotózni a motoron minden csatlakozást.
Van esetleg olcsóbb motor is , de önindító és generátor nélkül. Első építésnél azt gondolom -így jobb , később ha a motorral történik valami , akkor csak sima motor kell.
Más alkatrészeket is fel kívánok használni az autóból a traktor átépítéséhez.

Pár napja elég rossz az idő , nálam az elméleti felkészülés megy.
Talán csütörtökön érkezik az 1.5-ös Saxo , aminek a motorját tervezem felszerelni a TZ4K-ra.
Nézegettem a kuplungtárcsákat , a Saxo kuplungtárcsája 180 mm és 18 fogas tengelyre való , viszont a TZ4K kuplungja 200-as és 6 fogas .
Viszont van TZk kuplungtárcsa 190-es méretben is , lehetséges, hogy az beszerelhető lenne a Saxo 180-as
helyére , mert ennek a 190-es TZK/Slávia/ tárcsának
szintén 6 fogas a tengelyes csatlakozása.
Ha ez jó lenne , akkor -elméletem szerint csak egy közdarab /lemez / kellene a sebváltó és a motor közzé.
Úgy néztem , hogy az önindító a Saxon a motoron van
felszerelve, ami egyszerűsíti a felszerelést.

Előzmény: Jancsi3527 #1081 hozzászólása



Köszönöm ,
másolgatom szorgalmasan , már van sok videó az átalakításról . Ennél az utolsónál talán valami Hardy tárcsás csatlakozással van megoldva a motor és a traktor kapcsolata.

Előzmény: Dutrás-Pisti #1076 hozzászólása



Néztem a videókat , hát sok mindent készítettél ,
Egyszer, ha kicsit több időm lesz figyelmesebben
átnézem őket.
Mindig jó ha valamilyen téma már ki van dolgozva,
csak az egyedi sajátosságokat kell hozzátenni.
Valamilyen eszközparkom van , többféle hegesztő , nagy állványos fúró , eszterga gép.
Úgy látom ehhez a munkához a legfontosabb szerszámok
az állványos fúró, flex és a hegesztő készlet.
A tengelyekre a kis ívet állványos fúróval furkáltam végig 12 -es lemez, teljesen közel a lyukakat majdnem összeértek , majd kis flexxel levágtam a felesleges
részeket.
Az első tengely első részén a felfogatás kész ,
Mindent a helyére tettem , majd a csavarokat meghúztam és kicsit összehegesztettem .
Majd leszereltem mindent és rendesen , asztalon hegesztettem meg.
Jó lenne a tengely hátsó részét holnap összerakni, de vasárnap lesz / úgy tudom / , ilyenkor a szomszédokra való tekintettel nem gyorsvágózók.
Ha meglesz a motor majd szeretnék kérdezni a konkrét csatlakozásról.
Minden jót !

Előzmény: gyula222 #1071 hozzászólása



Közben több videót is találtam a traktor és használati eszközeinek építéséről.
Nagyon nagy alkotó készséged van , csak irigyelni
tudlak , természetesen jó értelemben .
Különösen tetszett a láncos hajtású rota.
Lassan én is építgetem a motor felfogó bakot.

Nem baj ha nem lesz készen az idén.
A tervem az , hogy a kerekein érkező autóból
kiszerelem a motort , aztán igyekszem hozzáigazítani
a traktorhoz.

Előzmény: Dutrás-Pisti #1066 hozzászólása



A traktor motorban kicsit elkéstem , tulajdonképpen már lekötöttem a Saxo-t . Ha valamiért meggondolja magát a az eladó , akkor gondolom át újra a motort.
Megnéztem a videót -szervó kormányt építettél ki , szépen néz ki , kicsit látni a motort is.
Lett volna egy két hengeres Ursus motor , működő, de túl nehéznek találtam. katalógus adat szerint 250 kg.
Targoncában van.
Az alkatrész sem olcsóbb mint a TZ4K alkatrészek.
Nem nagyon találok több videót az építésről a megadott név alatt.
Lehet rossz helyen keresem ?

Előzmény: Gergő80 #1065 hozzászólása



Kerestem olyan motorokat ahol az önindító a motor felől van felszerelve , de szinte mind a sebváltón
van rajta ezeknél a kisebb Dízeleknél.
Valahogy csak meg lehet oldani , viszont azt gondolom , ha valahogy meghagyható az eredeti kuplung , az lenne a jó , hiszen a fogaskoszorú a kuplungházban / vagy , hogy hívják/ van. A motor felől van felszerelve.
Kérdés , hogy elfér e , meg persze más problémákat is látok , ami csak akkor derül ki , ha itt lesz a motor.

Előzmény: Jancsi3527 #1064 hozzászólása



Azt hiszem egy orosz videón láttam ilyen gépet.
Talán három ékszíjjal volt megoldva a csatlakozás
a kuplungtárcsához.

Előzmény: Jancsi3527 #1060 hozzászólása



Már arról teljesen lemondtam, hogy az eredeti motort felújítsam, azt hiszem ha ingyen lenne alkatrész most akkor sem foglalkoznék vele.
Belelovaltam magam az autó Dizel motorba.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Támogatott tartalom
Pályázni és nyerni reális projektekkel – 1. rész
Támogatott tartalom
Így lehet igényelni a húshasznú szarvasmarha állatjóléti támogatást
Így lehet igényelni a húshasznú szarvasmarha állatjóléti támogatást
A kérelmeket 2024. június 3. napjától 2024. július 3. napjáig kell benyújtani.
ÁPOLÓKERÉK,  MŰVELŐKERÉK GARNITÚRA FERGUSON,  CASE,  NEW HOLLAND 12.4-46 és 9.5-36
ÁPOLÓKERÉK, MŰVELŐKERÉK GARNITÚRA...

750.000 Ft

Eladó új AUTOMATA TOJÁS KELTETŐGÉP MS-24,  a házhozszállítás ingyenes
Eladó új AUTOMATA TOJÁS KELTETŐGÉP...

34.000 Ft

Muhar mag
Muhar mag

430 Ft

Tárcsa,  Eke alkatrészek,  használtak
Tárcsa, Eke alkatrészek, használtak

55.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]