Így tankolhatsz egyszerűen és olcsón a saját földeden! (x)
Most akciós áron vásárolhatod meg saját tankoló automatádat vagy mobil...
Becenév:gyula222
Csatlakozott:2013-03-26 02:40:07
Utolsó belépés:2019-10-26 18:47:14
Fórum hozzászólás:43
Most akciós áron vásárolhatod meg saját tankoló automatádat vagy mobil...
Tudod, hol palackozzák a híres Salvus vizet, vagy hogy hol tárolják a SioFruit...
Az idei év a tengeriből mind mennyiségben, mind minőségben kiválónak mondható,...
Fásítani csak szakszerűen!
Fórumhozzászólásai
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-12-01 10:25:18
Válasz ..MZ/X.. #873. hozzászólására
Ma leszedésre került a dugattyú , sajnos a tűgörgőket tartó alátétek közül az egyik teljesen szétlapult.
Így nem tudjuk folytatni a munkát , csak az alátétek beszerzése után.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-28 02:07:21
Válasz ..MZ/X.. #873. hozzászólására
Köszönöm , megtaláltam a nyilat a dugattyú tetején, soha az életben nem jöttem volna erre rá!
Tehát a kipufogó nyílás felé kell állnia a nyílnak.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 23:54:56
Válasz ..MZ/X.. #866. hozzászólására
Ma már rengeteget tanultam ezen a fórumon.
Ehhez a dugókihúzáshoz is összekészítem a szükséges anyagokat.
Végül is kell egy olyan menetes szár ami befér a
csapszegbe, vagy huszonöt centis , majd egy kb. 10 cm-es a csapszegél nagyobb , vastagabb / amibe befér a csapszeg ) cső. Ennek a végére valami nagyobb alátét.
Ezt elkészítem . Aztán szépen , lassan csavarni az anyát és csúszik ki a csapszeg.
Ezt is előkészítem.
Még egyet szeretnék kérdezni , a dugattyún rajta vannak a gyűrűk , ezeknek meghatározott helyük van.
De a dugattyút , elképzeléseim szerit kétféle módon lehet betenni , vagyis nézni kell e , hogy hogyan állnak a gyűrűk végei ?
Gondolom nem célszerű ha beleérnek a kipufogó vagy a levegő beszívó résekbe. Persze más réseket is látok a hengerbe.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 23:34:11
Válasz ..MZ/X.. #869. hozzászólására
Próbálom elképzeli, tehát készítek egy kicsi vékonyabb hüvelyt mit a csapszeg. Ezt meg tudom oldani , van egy kis eszterga gépem.
Ezt bedugom a dugóba, majd belerakom a tűgörgőket .
Helyén van minden , akkor mondjuk a lefagyasztott
csapszeggel kitolom az általam készített hüvelyt - így nem peregnek szét a görgők.
Szerintem ez nagyon jó technika, természetesen ha jól értelmeztem mindent.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 20:33:01
Válasz ..MZ/X.. #863. hozzászólására
Igen az olajszivattyút és a csatlakozóját holnap átnézem és kitakarítom.
Ha megforgatom a tengelyt, jönni kell az olajnak -
gondolom én !
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 20:30:39
Válasz Tom250 #861. hozzászólására
Rendben , ronggyal letakarom a blokk nyitott részét.
Megnéztem a könyvben 35 db. tűgörgőnek kell lenni.
Ugye csak kiütni lehet a régit , hiszen itt nem nagyon tudok melegíteni, hogy könnyebben kijöjjön a csapszeg.
Az új visszarakás sorrendje , ez nekem kicsit problémásnak látszik.
1./ A szomszédom szerint , rezsón felmelegítem a dugattyút.
2./ A felmelegített dugattyúba beteszem a hajtókart , na itt nem értem , már legyenek rajta a tűgörgők zsírban, vagy csak később kell valahogy betologatni
a görgőket , amikor már bent van a csapszeg.
Ebben kérnék szépen segítséget.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 13:15:16
Válasz csoppika #859. hozzászólására


Közben vásároltam hengert ,dugattyút és gyűrűket és csapszeget-egyben.
Vasárnapra ígérte egy szerelő , hogy eljön és és leszereli a régi ,felszereli az újat.
A traktor burkolatát leszedtem , a hengerfejet és a henger négy csavarját meglazítottam, az olajcsatlakozót is.
A szerelő kérte, hogy tovább ne bontsam le.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-21 15:53:09
Válasz Tom250 #856. hozzászólására
Hát igen , de ahhoz is szerelő kellene , hogy leszerelje és el tudjam küldeni felújításra.
Majd újra visszaszerelni.
De szerelőt nem találok!!
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-21 14:48:21
Válasz gyula222 #854. hozzászólására
Ma délután elkészült a kompresszió mérő.
Beszereltem az izzító gyertya helyére , és csak 13 atm.-ig ment fel a nyomásmérő.
Hogy pontosabb legyen a mérés cseréltem egy másik
16 atm-es végállású mérőre.
Ezzel is csak 14 atm-re ugrált fel.
Ha jól néztem a gépkönyvben 40 atm-nek kellene lennie.
Felhívtam egy egy MTZ alkatrész boltot , ahol tudom , hogy foglalkoznak traktor szereléssel ,- nem tudják vállalni .
Elmondásuk szerint a dugattyú gyűrűket kell cserélni ,de nem mindegy , hogy milyen méretűre.
Sajnos szerelőt sem tudtak ajánlani.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-19 20:09:46
Válasz ..MZ/X.. #853. hozzászólására
Egy izzító gyertyát már kioperáltam , mármint a belsejét kiszedtem. Csak hozzá kell valamit forrasztani , ez sem lenne gond, de úgy , hogy be is tudjam csavarni ,na ez a probléma. Mert csőkulccsal tudom csak csavarni.Nem áll ki az izzító gyertya megfogó része a burkolat alól.
De valamit kitalálok.
Egyszerűbb lett volna egy vastag falú rézcsőre
12 1,25-ös menetet vágni , csak 12-es menetmetsző
csak 1,5 és 1.75 menetmagasságú van itthon.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-19 16:09:21
Válasz Antikaa #851. hozzászólására
Sajnos csak nyomásmérő óra lett , a hengerfejhez és az adagolóhoz a csatlakozásokat nekem kell elkészíteni.
Ezen töröm a fejem.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-16 20:48:51
Válasz ..MZ/X.. #849. hozzászólására
Köszönöm a sok tanácsot , hétfőn próbálkozok a szükséges kellékek beszerzésével.
Majd jelzek , hogy mire jutottam.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-15 11:48:44
Válasz gyula222 #847. hozzászólására
Hidegindítóval is kísérleteztem , de nem volt hatása, ennek az lehet az oka , hogy még nincs rajta a levegő szívó cső - így mire izzítok és indítok szerintem már nyoma sincs a hidegindítónak.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-15 11:46:12
Válasz ..MZ/X.. #846. hozzászólására
Az üzemanyag szűrőt eddig még nem cseréltem , őszintén bevallom , hogy a szűrőpohár sem volt még tisztítva.
A porlasztót , ahogyan leírtad kivettem és úgy indítottam , szépen ködösen porlaszt.
A jövő hétre ígértek nekem műszereket , amivel lehet a kompressziót és nyomást mérni az adagoló után.
Szeretném megkérdezni, hogy hogyan kell mérni kompressziót , az izzító gyertya helyére kell csatlakozni vagy a porlasztó helyére ?
Az adagoló mérését az el tudom képzelni.
Kérdezed , hogy fűstől e indításnál , nagyon fűstől, szinte nem lehet a közelében maradni , de ha véletlenül elindul , már normálisan füstöl , vagyis nem nagyon.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 20:52:02
Válasz .Richard. #843. hozzászólására
Nem így volt eredetileg beállítva , a 200 bar körüli nyomás az adagolóba került kosztól volt-állítólag !
Kitisztításra került és kicsit állítottunk 125 -re.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 16:39:31
Válasz Rabó001 #834. hozzászólására
Ezt így elsőre nem nagyon értem , odáig megy , hogy egy kannából menjen , de hol csatlakozzak a traktorra , a szűrő után valahol, de az adagoló előtt?
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 16:36:35
Válasz Tomi81 #833. hozzászólására
Hát ,mivel ritkán használom a múlt évben töltöttem bele.De az idén , vagy két hete szántottam vele egy kicsit, de akkor is nagyon nehezen indult.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 10:32:42
Válasz ..MZ/X.. #829. hozzászólására
Teljesen igazad van ! Nem értek a traktorokhoz , de talán hamar tanulok ha kell.
Közben vásároltam egy co2 gázpalackot , ahhoz kell készíteni egy nyomás csökkentőt . Van itthon egy jó fajta , de pont nincs bele egy kb. 300 atm. mérőóra.
Venni kell , azzal talán meg tudom mérni az adagolóból jövő nyomást.Most az olaj a nívópálca 3/4 recézett 3/4 részéig van töltve.
Hát a kipufogóban van még egy picit kisebb cső , hangtompítónak , de tény , hogy nagy hangja van.
Tulajdonképpen nem nagyon számít , külterületen lakom , és évente biztos , hogy nem megy a traktor tíz óránál többet.
Már adtam fel hirdetést traktor szerelésre , vagy öten jelentkeztek rá, de csak meg akarták venni a traktort.
Sajnos a környéken nincs traktor szerelő , vagy legalábbis nem találtam .De már évekkel korábban sem volt.
Az idős tényleg traktor szerelő bácsi , aki a településen lakik már nem vállal munkát.
Azt gondolom , hogy azért lassan haladok előre , ezen a fórumom is sok tanácsot kapok .
A következő lépés az adagoló mérése , az idős szerelő is ezt ajánlotta.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 10:15:16
Válasz Tomi81 #828. hozzászólására
Teljesen üres volt , az egy doboz tető.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 17:07:16
Válasz gyula222 #826. hozzászólására
Elnézést, picit több lett a kép , mint ahogyan terveztem.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 16:59:39
Válasz ..MZ/X.. #815. hozzászólására





A traktoros bácsi is azt mondta, hogy adagoló után kellene nyomást mérni, de nem nagyon tudok ,mert nincs mivel.Nincs itthon olyan nyomásmérőm ami 4-500 bar nyomást tud mérni.
Ma porlasztó beállítás után , sok-sok küszködésre kétszer sikerült beindítani.
Egyszer hagytam vagy öt percig járni, szépen ment, szabályozható volt és eltűnt a nagy fehér,szürke füst
szépen olyan kékes kis füst volt , mint korábban.
Légszűrő le van véve , mert eltört az alumínium csonk , de ma készítettem egyet , vékony vascsőből.Még nincs feltéve, anélkül indítgattam.
A mellékelt képen látszik, hogy igen sok olajat nyom ki , viszont úgy láttam , hogy csak az indítgatásoknál, amikor rendesen megy már nem nyom ilyen sokat.
Dúsítót még sohasem használtam , de most próbáltam ,nem láttam változást.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 00:09:38
Válasz Maszek Zs #813. hozzászólására
Elnézést , rosszul írtam , a korábban 198-200-nál
kezdett e dolgozni, ezt vettük vissza.
Nem 98-100-nál.
Azt látom , hogy csak izzítással kezd kicsit forogni , de lassan és pár fordulat után teljesen leáll.
Izzítás nélkül nem fordul , vagyis egyáltalán nem működik,
Korábban , ezelőtt húsz évvel sem működött.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-12 19:52:57
Válasz gyula222 #809. hozzászólására
Elvittem a porlasztót egy nagyon jó traktor szerelőhöz. Már régen nem vállal munkát / 96 éves /. de régi ismeretségünkre hivatkozva beállította a porlasztót.
Néztem a beállítást , amikor elvittem akkor is jól porlasztott , csak 98-100 -as nyomáson.
Szétszedtük , tisztítottuk majd beállítottuk 125-re.
Holnap újabb próba.
Véleménye szerint lehet még probléma az adagolóval is.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-11 22:46:20
Válasz gyula222 #808. hozzászólására
Ma vásároltam ugyanolyan méretű izzító gyertyát , mit amilyen tönkrement benne .
Sajnos ezzel sem indul.
Következő lépés porlasztó beállításra viszem.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 23:04:42
Válasz Maszek Zs #807. hozzászólására
Lehetséges , hogy túl hosszúra sikeredett az izzítás.
Ma gondoltam , hogy cserélek gyertyát de , nem jött össze, mert a gyertya hossza olyan mint az eredetié / katalógus szerint / viszont a menete máshol van , talán inkább kellene venni egy másikat.
Holnap utána nézek.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 02:02:58
Válasz gyula222 #805. hozzászólására
Sok-sok tisztítás után sikerült leolvasni a régi izzító gyertya típusát : 0 100 221 132 vagy számát.
Több ilyen gyertyát találtam -ezek mérete csak 68 mm .
Ez volt benne régen , Lehetséges, hogy ez is gondot okoz . Holnap próba lesz , véletlenül van ilyen gyertyám itthon.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 00:43:02
Válasz Maszek Zs #803. hozzászólására
Ez egy 72 mm hosszú izzító gyertya , 12-es menettel.
Az a baj , hogy a régi gyertyáról nem tudom megállapítani, hogy milyen volt , mert nem olvasható le a típusa.
A dugattyú teteje és a gyertya alja közötti távolság
olyan 10-11 mm.
Találtam , még 75 mm-es izzító gyertyát , tehát 3 mm-el hosszabbat , de nincs megadva a mérete , vagyis az , hogy mennyire nyúlik be a hengerfejbe.
A hosszabb gyertyák már nem 12-es menettel készülnek.
Van itthon még 66 mm hosszú gyertya , lehetséges , hogy azzal is jó lenne megnézni.?
Nem tudom.
A hengerfejbe a gyertya menet ferdén megy be . Az eredeti gépkönyvben nem találtam gyertyát.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 00:32:08
Válasz Rabó001 #802. hozzászólására
Valóban nem láttam a henger teljes belsejét .
A dugattyú tetején nem volt semmi kosz.
De jött a szomszédom , neki dízel autói vannak azt mondta, hogy kézzel elég nehezen forgatható körbe a motor , így szerinte van kompresszió.
Most ideiglenesen két akku van rajta , nem megy 12V alá az önindítózásnál sem.
A következő akkumulátor biztos , hogy nagyobb lesz nálam is.
Kiszereltük a porlasztót , nagyon erősen porlaszt , nem spriccel . Lehetséges, hogy sok üzemanyagot kap ,mert szinte ködösít.
Arra gondoltam , hogy elviszem beállíttatni, van egy nagyon idős traktorszerelő , de már nem vállal munkát, hátha sikerül rábeszélnem a porlasztó beállítására.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-09 21:30:24
Válasz gyula222 #800. hozzászólására
Két akkumulátort párhuzamosan kötöttem - így már nem csökkent annyit a feszültség a terhelésre.
De így is nagyon nehezen indul.
A jövő hét elején tervezem elvinni a porlasztót beállítani, bemérni.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-05 12:19:54
Válasz Rabó001 #799. hozzászólására
Tegnap kicsit szétszedtem a traktort. Leszereltem a kipufogót és a levegő szűrőt . Bevilágítottam és tükörrel is néztem még csak karcolást sem láttam a hengeren és a dugattyún. Mivel a kipufogó lefelé áll szerintem az izzító gyertya maradványokat kidobta a dugattyú.
Indulni viszont nem nagyon akart.
Úgy sikerült beindítani, hogy kb. 10 másodperc izzítás -majd önindító pár másodperc múlva újra rövid izzítás - így néha beindul.
Korábban mindig 45 vagy 46 A/h akkumulátort használtam , de valami speciális aksikat.
Ezek elfogytak . Vásároltam új aksit , ennél így alakulnak a feszültségek :
nyugalmi fesz: 13.5 V
Izzítás : 13V
Önindító indítás 11 V körül.
Lehetséges, hogy nagyobb kapacitású akkumulátor kell ?
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-27 10:04:32
Válasz .Richard. #797. hozzászólására
Holnap megpróbálom leszedni a hengerfejet .
Ma adtam fel egy hirdetést a "Jófogáson " , hogy TZ4K-hoz szerelőt keresek.
Valóban úgy néz ki , hogy az izzítógyertyát szétverte
a dugattyú, de többször lemértem és a dugattyú felső
holtpontja és az izzító gyertya közötti távolság 10 mm.
Ha nagyon nagy hibák vannak ,akkor talán érdemes lenne egy motorcserét betervezni.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-27 08:05:17
Válasz gyula222 #795. hozzászólására


Ez volt a régi kipufogó.
Az új csak ilyen kicsi , alatta jól látszik a pár indítás közben kivert olaj, vagy üzemanyag.
Nem indult be , csak füstölt.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 23:17:08
Válasz .Richard. #792. hozzászólására
Igen ez nekem is eszembe jutott, hogy hová tűnt az izzító gyertya többi része !
Nem hiszem , hogy elérte a dugattyút , hiszen már vagy húsz éve így ment. A mostani cserénél szépen kurblival lassan megforgattam , nem éreztem ütközést.
Utána kiszedtem az új gyertyát , azon sem látszott
változás . De ha tényleg szét kell szedni , az meghaladja az én ilyen irányú tudásomat , szerelő kell hozzá.
Felsőzsolcán, Miskolc közelében lakom , ha valaki tud szerelőt ajánlani nagyon jó lenne.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:46:37
Válasz gyula222 #790. hozzászólására
A régi gyertya izzító része teljesen eltűnt !
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:45:01
Válasz gyula222 #789. hozzászólására

Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:40:03
Válasz .Richard. #782. hozzászólására
Megpróbálom , de mint ahogyan már írtam a feltöltés és leeresztés után kb. egy fél órát szántottam .
Viszont most is valami olajos fehér füstöt nyom ki , de nagyon sok olajjal
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:34:20
Válasz Rabó001 #786. hozzászólására
Nem ilyen volt , felfelé ált egy magas kémény , igazából még olyat nem láttam .
A kémény közepén volt a " kipufogó dob" vagyis talán hangtompító - elnézést nem vagyok szakember. Az egész rendszert csak a két motorblokkon lévő tőcsavar tartotta. Nehéz volt és nagyon rezgett , ezért szereltem le.
Most nincs hangtompító csak egy görbe cső lefelé és kicsit előre. Ezért gondoltam , hogy "nincs fojtása "
mert kivettem a kipufogó dobot vagy a hangtompítót.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:21:36
Válasz gyula222 #783. hozzászólására
Nem nagyon sikerül képet felrakni !
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:19:44
Válasz .Richard. #782. hozzászólására
Nem tudom , mi a probléma , mert a túlöntés és leeresztés után egyszer sikerült beindítani ,kb. egy fél órát szántottam . Később be akartam állni a garázsba , de azóta nem indul.
A szántás előtti indítás is nagyon nehezen ment , többszöri akku töltés , aztán egyszer sikerült .Viszont szépen ment , nem erőlködött.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:14:59
Válasz Rabó001 #781. hozzászólására
Tulajdonképpen egy 90 fokos ív lefelé , de mivel pont a bal eső kerékre nyomta , ezért egy kb 35-40 fokos előre hajlítást is végeztem.
De nincs rajta semmilyen "kipufogó " dob.
Csak a régi felfelé álló kipufogón volt.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:10:27
Válasz gyula222 #779. hozzászólására
Ilyen izzító gyertya van benne.
A hatalmas fehér füstöt nem tudom , hogy mi okozza.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 21:39:15
Válasz Rabó001 #777. hozzászólására
Már úgy vásároltam, hogy volt benne izzítás, egy rendes 11 V-os ,autós izzító gyertya. Olyan mintha
eredetileg így készült volna.
Ez egy egyhengeres gép.
A kipufogót pár hete leszereltem , mert nagyon magasan felfelé ált és igen nehéz volt . Ha végigmentem a kerten már újra húzni kellett a csavarokat.Volt vagy tíz kilós.Féltem , hogy kiszakadnak a tőcsavarok.
Levágtam a felfogatástól vagy tíz cm-re és lefelé készítettem egy kétszer hajlított csövet. Ez nincs eldugulva, ellenben arra gondoltam , hogy talán a kipufogó végez valamiféle "sűrítést" és lehet, hogy nagyon nagy a kipufogó nyílás.
Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 19:03:09
Üdvözlök Mindenkit !
Van egy TZ4K traktorom , talán húsz éve vásároltam,használtan. Évente olyan 10 órát üzemel , ősszel szántok , tavasszal esetleg rotálok a saját portámon.
Pár napja gondoltam , hogy elkezdek egy kisebb területet felszántani.Előtte kicsit átnéztem és töltöttem bele olajat. Kicsit több sikerült a kelleténél , pár centire a nívópálca recézésén felül ment.Leengedtem vagy egy litert , most a recézés felső vége alatt van vagy egy centivel.
De a traktor nem akart indulni. Megnéztem a befecskendezést , ott van üzemanyag .
Pár indítás után észrevettem , hogy izzítás sincs.
Cseréltem az izzító gyertyát ,persze beszerelés előtt teszteltem. Jónak néz ki , szépen az elejétől kezdve izzik fel.De a traktor mégsem indul , hatalmas fehér füst jön ki a kipufogóból , annyira , hogy indítás után nem lehet a közelében maradni.
A gép próbál indulni , de nem megy a kipufogón szinte folyik ki valami feketeség , de rendesen. Szeretnék segítséget kérni , hogy hogyan tovább, illetve mit nézek meg. Előre is köszönöm !