gyula222 adatlapja

Becenév:gyula222

Csatlakozott:2013-03-26 02:40:07

Utolsó belépés:2019-10-26 18:47:14

Fórum hozzászólás:43

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-12-01 10:25:18

    Válasz ..MZ/X.. #873. hozzászólására

    Ma leszedésre került a dugattyú , sajnos a tűgörgőket tartó alátétek közül az egyik teljesen szétlapult.
    Így nem tudjuk folytatni a munkát , csak az alátétek beszerzése után.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-28 02:07:21

    Válasz ..MZ/X.. #873. hozzászólására

    Köszönöm , megtaláltam a nyilat a dugattyú tetején, soha az életben nem jöttem volna erre rá!
    Tehát a kipufogó nyílás felé kell állnia a nyílnak.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 23:54:56

    Válasz ..MZ/X.. #866. hozzászólására

    Ma már rengeteget tanultam ezen a fórumon.
    Ehhez a dugókihúzáshoz is összekészítem a szükséges anyagokat.
    Végül is kell egy olyan menetes szár ami befér a
    csapszegbe, vagy huszonöt centis , majd egy kb. 10 cm-es a csapszegél nagyobb , vastagabb / amibe befér a csapszeg ) cső. Ennek a végére valami nagyobb alátét.
    Ezt elkészítem . Aztán szépen , lassan csavarni az anyát és csúszik ki a csapszeg.
    Ezt is előkészítem.
    Még egyet szeretnék kérdezni , a dugattyún rajta vannak a gyűrűk , ezeknek meghatározott helyük van.
    De a dugattyút , elképzeléseim szerit kétféle módon lehet betenni , vagyis nézni kell e , hogy hogyan állnak a gyűrűk végei ?
    Gondolom nem célszerű ha beleérnek a kipufogó vagy a levegő beszívó résekbe. Persze más réseket is látok a hengerbe.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 23:34:11

    Válasz ..MZ/X.. #869. hozzászólására

    Próbálom elképzeli, tehát készítek egy kicsi vékonyabb hüvelyt mit a csapszeg. Ezt meg tudom oldani , van egy kis eszterga gépem.
    Ezt bedugom a dugóba, majd belerakom a tűgörgőket .
    Helyén van minden , akkor mondjuk a lefagyasztott
    csapszeggel kitolom az általam készített hüvelyt - így nem peregnek szét a görgők.
    Szerintem ez nagyon jó technika, természetesen ha jól értelmeztem mindent.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 20:33:01

    Válasz ..MZ/X.. #863. hozzászólására
    Igen az olajszivattyút és a csatlakozóját holnap átnézem és kitakarítom.
    Ha megforgatom a tengelyt, jönni kell az olajnak -
    gondolom én !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 20:30:39

    Válasz Tom250 #861. hozzászólására
    Rendben , ronggyal letakarom a blokk nyitott részét.
    Megnéztem a könyvben 35 db. tűgörgőnek kell lenni.
    Ugye csak kiütni lehet a régit , hiszen itt nem nagyon tudok melegíteni, hogy könnyebben kijöjjön a csapszeg.
    Az új visszarakás sorrendje , ez nekem kicsit problémásnak látszik.
    1./ A szomszédom szerint , rezsón felmelegítem a dugattyút.
    2./ A felmelegített dugattyúba beteszem a hajtókart , na itt nem értem , már legyenek rajta a tűgörgők zsírban, vagy csak később kell valahogy betologatni
    a görgőket , amikor már bent van a csapszeg.
    Ebben kérnék szépen segítséget.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-27 13:15:16

    Válasz csoppika #859. hozzászólására

    Közben vásároltam hengert ,dugattyút és gyűrűket és csapszeget-egyben.
    Vasárnapra ígérte egy szerelő , hogy eljön és és leszereli a régi ,felszereli az újat.
    A traktor burkolatát leszedtem , a hengerfejet és a henger négy csavarját meglazítottam, az olajcsatlakozót is.
    A szerelő kérte, hogy tovább ne bontsam le.Új hengerÚj henger

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-21 15:53:09

    Válasz Tom250 #856. hozzászólására

    Hát igen , de ahhoz is szerelő kellene , hogy leszerelje és el tudjam küldeni felújításra.
    Majd újra visszaszerelni.
    De szerelőt nem találok!!

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-21 14:48:21

    Válasz gyula222 #854. hozzászólására

    Ma délután elkészült a kompresszió mérő.
    Beszereltem az izzító gyertya helyére , és csak 13 atm.-ig ment fel a nyomásmérő.
    Hogy pontosabb legyen a mérés cseréltem egy másik
    16 atm-es végállású mérőre.
    Ezzel is csak 14 atm-re ugrált fel.
    Ha jól néztem a gépkönyvben 40 atm-nek kellene lennie.
    Felhívtam egy egy MTZ alkatrész boltot , ahol tudom , hogy foglalkoznak traktor szereléssel ,- nem tudják vállalni .
    Elmondásuk szerint a dugattyú gyűrűket kell cserélni ,de nem mindegy , hogy milyen méretűre.
    Sajnos szerelőt sem tudtak ajánlani.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-19 20:09:46

    Válasz ..MZ/X.. #853. hozzászólására

    Egy izzító gyertyát már kioperáltam , mármint a belsejét kiszedtem. Csak hozzá kell valamit forrasztani , ez sem lenne gond, de úgy , hogy be is tudjam csavarni ,na ez a probléma. Mert csőkulccsal tudom csak csavarni.Nem áll ki az izzító gyertya megfogó része a burkolat alól.
    De valamit kitalálok.
    Egyszerűbb lett volna egy vastag falú rézcsőre
    12 1,25-ös menetet vágni , csak 12-es menetmetsző
    csak 1,5 és 1.75 menetmagasságú van itthon.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-19 16:09:21

    Válasz Antikaa #851. hozzászólására

    Sajnos csak nyomásmérő óra lett , a hengerfejhez és az adagolóhoz a csatlakozásokat nekem kell elkészíteni.
    Ezen töröm a fejem.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-16 20:48:51

    Válasz ..MZ/X.. #849. hozzászólására

    Köszönöm a sok tanácsot , hétfőn próbálkozok a szükséges kellékek beszerzésével.
    Majd jelzek , hogy mire jutottam.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-15 11:48:44

    Válasz gyula222 #847. hozzászólására

    Hidegindítóval is kísérleteztem , de nem volt hatása, ennek az lehet az oka , hogy még nincs rajta a levegő szívó cső - így mire izzítok és indítok szerintem már nyoma sincs a hidegindítónak.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-15 11:46:12

    Válasz ..MZ/X.. #846. hozzászólására

    Az üzemanyag szűrőt eddig még nem cseréltem , őszintén bevallom , hogy a szűrőpohár sem volt még tisztítva.
    A porlasztót , ahogyan leírtad kivettem és úgy indítottam , szépen ködösen porlaszt.
    A jövő hétre ígértek nekem műszereket , amivel lehet a kompressziót és nyomást mérni az adagoló után.
    Szeretném megkérdezni, hogy hogyan kell mérni kompressziót , az izzító gyertya helyére kell csatlakozni vagy a porlasztó helyére ?
    Az adagoló mérését az el tudom képzelni.
    Kérdezed , hogy fűstől e indításnál , nagyon fűstől, szinte nem lehet a közelében maradni , de ha véletlenül elindul , már normálisan füstöl , vagyis nem nagyon.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 20:52:02

    Válasz .Richard. #843. hozzászólására
    Nem így volt eredetileg beállítva , a 200 bar körüli nyomás az adagolóba került kosztól volt-állítólag !
    Kitisztításra került és kicsit állítottunk 125 -re.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 16:39:31

    Válasz Rabó001 #834. hozzászólására

    Ezt így elsőre nem nagyon értem , odáig megy , hogy egy kannából menjen , de hol csatlakozzak a traktorra , a szűrő után valahol, de az adagoló előtt?

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 16:36:35

    Válasz Tomi81 #833. hozzászólására

    Hát ,mivel ritkán használom a múlt évben töltöttem bele.De az idén , vagy két hete szántottam vele egy kicsit, de akkor is nagyon nehezen indult.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 10:32:42

    Válasz ..MZ/X.. #829. hozzászólására

    Teljesen igazad van ! Nem értek a traktorokhoz , de talán hamar tanulok ha kell.
    Közben vásároltam egy co2 gázpalackot , ahhoz kell készíteni egy nyomás csökkentőt . Van itthon egy jó fajta , de pont nincs bele egy kb. 300 atm. mérőóra.
    Venni kell , azzal talán meg tudom mérni az adagolóból jövő nyomást.Most az olaj a nívópálca 3/4 recézett 3/4 részéig van töltve.
    Hát a kipufogóban van még egy picit kisebb cső , hangtompítónak , de tény , hogy nagy hangja van.
    Tulajdonképpen nem nagyon számít , külterületen lakom , és évente biztos , hogy nem megy a traktor tíz óránál többet.
    Már adtam fel hirdetést traktor szerelésre , vagy öten jelentkeztek rá, de csak meg akarták venni a traktort.
    Sajnos a környéken nincs traktor szerelő , vagy legalábbis nem találtam .De már évekkel korábban sem volt.
    Az idős tényleg traktor szerelő bácsi , aki a településen lakik már nem vállal munkát.
    Azt gondolom , hogy azért lassan haladok előre , ezen a fórumom is sok tanácsot kapok .
    A következő lépés az adagoló mérése , az idős szerelő is ezt ajánlotta.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-14 10:15:16

    Válasz Tomi81 #828. hozzászólására

    Teljesen üres volt , az egy doboz tető.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 17:07:16

    Válasz gyula222 #826. hozzászólására

    Elnézést, picit több lett a kép , mint ahogyan terveztem.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 16:59:39

    Válasz ..MZ/X.. #815. hozzászólására

    A traktoros bácsi is azt mondta, hogy adagoló után kellene nyomást mérni, de nem nagyon tudok ,mert nincs mivel.Nincs itthon olyan nyomásmérőm ami 4-500 bar nyomást tud mérni.
    Ma porlasztó beállítás után , sok-sok küszködésre kétszer sikerült beindítani.
    Egyszer hagytam vagy öt percig járni, szépen ment, szabályozható volt és eltűnt a nagy fehér,szürke füst
    szépen olyan kékes kis füst volt , mint korábban.
    Légszűrő le van véve , mert eltört az alumínium csonk , de ma készítettem egyet , vékony vascsőből.Még nincs feltéve, anélkül indítgattam.
    A mellékelt képen látszik, hogy igen sok olajat nyom ki , viszont úgy láttam , hogy csak az indítgatásoknál, amikor rendesen megy már nem nyom ilyen sokat.
    Dúsítót még sohasem használtam , de most próbáltam ,nem láttam változást.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-13 00:09:38

    Válasz Maszek Zs #813. hozzászólására

    Elnézést , rosszul írtam , a korábban 198-200-nál
    kezdett e dolgozni, ezt vettük vissza.
    Nem 98-100-nál.
    Azt látom , hogy csak izzítással kezd kicsit forogni , de lassan és pár fordulat után teljesen leáll.
    Izzítás nélkül nem fordul , vagyis egyáltalán nem működik,
    Korábban , ezelőtt húsz évvel sem működött.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-12 19:52:57

    Válasz gyula222 #809. hozzászólására
    Elvittem a porlasztót egy nagyon jó traktor szerelőhöz. Már régen nem vállal munkát / 96 éves /. de régi ismeretségünkre hivatkozva beállította a porlasztót.
    Néztem a beállítást , amikor elvittem akkor is jól porlasztott , csak 98-100 -as nyomáson.
    Szétszedtük , tisztítottuk majd beállítottuk 125-re.
    Holnap újabb próba.
    Véleménye szerint lehet még probléma az adagolóval is.


  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-11 22:46:20

    Válasz gyula222 #808. hozzászólására

    Ma vásároltam ugyanolyan méretű izzító gyertyát , mit amilyen tönkrement benne .
    Sajnos ezzel sem indul.
    Következő lépés porlasztó beállításra viszem.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 23:04:42

    Válasz Maszek Zs #807. hozzászólására

    Lehetséges , hogy túl hosszúra sikeredett az izzítás.
    Ma gondoltam , hogy cserélek gyertyát de , nem jött össze, mert a gyertya hossza olyan mint az eredetié / katalógus szerint / viszont a menete máshol van , talán inkább kellene venni egy másikat.
    Holnap utána nézek.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 02:02:58

    Válasz gyula222 #805. hozzászólására

    Sok-sok tisztítás után sikerült leolvasni a régi izzító gyertya típusát : 0 100 221 132 vagy számát.
    Több ilyen gyertyát találtam -ezek mérete csak 68 mm .
    Ez volt benne régen , Lehetséges, hogy ez is gondot okoz . Holnap próba lesz , véletlenül van ilyen gyertyám itthon.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 00:43:02

    Válasz Maszek Zs #803. hozzászólására

    Ez egy 72 mm hosszú izzító gyertya , 12-es menettel.
    Az a baj , hogy a régi gyertyáról nem tudom megállapítani, hogy milyen volt , mert nem olvasható le a típusa.
    A dugattyú teteje és a gyertya alja közötti távolság
    olyan 10-11 mm.
    Találtam , még 75 mm-es izzító gyertyát , tehát 3 mm-el hosszabbat , de nincs megadva a mérete , vagyis az , hogy mennyire nyúlik be a hengerfejbe.
    A hosszabb gyertyák már nem 12-es menettel készülnek.
    Van itthon még 66 mm hosszú gyertya , lehetséges , hogy azzal is jó lenne megnézni.?
    Nem tudom.
    A hengerfejbe a gyertya menet ferdén megy be . Az eredeti gépkönyvben nem találtam gyertyát.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-10 00:32:08

    Válasz Rabó001 #802. hozzászólására

    Valóban nem láttam a henger teljes belsejét .
    A dugattyú tetején nem volt semmi kosz.
    De jött a szomszédom , neki dízel autói vannak azt mondta, hogy kézzel elég nehezen forgatható körbe a motor , így szerinte van kompresszió.
    Most ideiglenesen két akku van rajta , nem megy 12V alá az önindítózásnál sem.
    A következő akkumulátor biztos , hogy nagyobb lesz nálam is.
    Kiszereltük a porlasztót , nagyon erősen porlaszt , nem spriccel . Lehetséges, hogy sok üzemanyagot kap ,mert szinte ködösít.
    Arra gondoltam , hogy elviszem beállíttatni, van egy nagyon idős traktorszerelő , de már nem vállal munkát, hátha sikerül rábeszélnem a porlasztó beállítására.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-09 21:30:24

    Válasz gyula222 #800. hozzászólására

    Két akkumulátort párhuzamosan kötöttem - így már nem csökkent annyit a feszültség a terhelésre.
    De így is nagyon nehezen indul.
    A jövő hét elején tervezem elvinni a porlasztót beállítani, bemérni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-11-05 12:19:54

    Válasz Rabó001 #799. hozzászólására

    Tegnap kicsit szétszedtem a traktort. Leszereltem a kipufogót és a levegő szűrőt . Bevilágítottam és tükörrel is néztem még csak karcolást sem láttam a hengeren és a dugattyún. Mivel a kipufogó lefelé áll szerintem az izzító gyertya maradványokat kidobta a dugattyú.
    Indulni viszont nem nagyon akart.
    Úgy sikerült beindítani, hogy kb. 10 másodperc izzítás -majd önindító pár másodperc múlva újra rövid izzítás - így néha beindul.
    Korábban mindig 45 vagy 46 A/h akkumulátort használtam , de valami speciális aksikat.
    Ezek elfogytak . Vásároltam új aksit , ennél így alakulnak a feszültségek :
    nyugalmi fesz: 13.5 V
    Izzítás : 13V
    Önindító indítás 11 V körül.
    Lehetséges, hogy nagyobb kapacitású akkumulátor kell ?

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-27 10:04:32

    Válasz .Richard. #797. hozzászólására

    Holnap megpróbálom leszedni a hengerfejet .

    Ma adtam fel egy hirdetést a "Jófogáson " , hogy TZ4K-hoz szerelőt keresek.
    Valóban úgy néz ki , hogy az izzítógyertyát szétverte
    a dugattyú, de többször lemértem és a dugattyú felső
    holtpontja és az izzító gyertya közötti távolság 10 mm.
    Ha nagyon nagy hibák vannak ,akkor talán érdemes lenne egy motorcserét betervezni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-27 08:05:17

    Válasz gyula222 #795. hozzászólására

    Ez volt a régi kipufogó.
    Az új csak ilyen kicsi , alatta jól látszik a pár indítás közben kivert olaj, vagy üzemanyag.
    Nem indult be , csak füstölt.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 23:17:08

    Válasz .Richard. #792. hozzászólására

    Igen ez nekem is eszembe jutott, hogy hová tűnt az izzító gyertya többi része !
    Nem hiszem , hogy elérte a dugattyút , hiszen már vagy húsz éve így ment. A mostani cserénél szépen kurblival lassan megforgattam , nem éreztem ütközést.
    Utána kiszedtem az új gyertyát , azon sem látszott
    változás . De ha tényleg szét kell szedni , az meghaladja az én ilyen irányú tudásomat , szerelő kell hozzá.
    Felsőzsolcán, Miskolc közelében lakom , ha valaki tud szerelőt ajánlani nagyon jó lenne.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:46:37

    Válasz gyula222 #790. hozzászólására

    A régi gyertya izzító része teljesen eltűnt !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:45:01

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:40:03

    Válasz .Richard. #782. hozzászólására

    Megpróbálom , de mint ahogyan már írtam a feltöltés és leeresztés után kb. egy fél órát szántottam .
    Viszont most is valami olajos fehér füstöt nyom ki , de nagyon sok olajjal

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:34:20

    Válasz Rabó001 #786. hozzászólására

    Nem ilyen volt , felfelé ált egy magas kémény , igazából még olyat nem láttam .
    A kémény közepén volt a " kipufogó dob" vagyis talán hangtompító - elnézést nem vagyok szakember. Az egész rendszert csak a két motorblokkon lévő tőcsavar tartotta. Nehéz volt és nagyon rezgett , ezért szereltem le.
    Most nincs hangtompító csak egy görbe cső lefelé és kicsit előre. Ezért gondoltam , hogy "nincs fojtása "
    mert kivettem a kipufogó dobot vagy a hangtompítót.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:21:36

    Válasz gyula222 #783. hozzászólására

    Nem nagyon sikerül képet felrakni !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:19:44

    Válasz .Richard. #782. hozzászólására

    Nem tudom , mi a probléma , mert a túlöntés és leeresztés után egyszer sikerült beindítani ,kb. egy fél órát szántottam . Később be akartam állni a garázsba , de azóta nem indul.
    A szántás előtti indítás is nagyon nehezen ment , többszöri akku töltés , aztán egyszer sikerült .Viszont szépen ment , nem erőlködött.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:14:59

    Válasz Rabó001 #781. hozzászólására

    Tulajdonképpen egy 90 fokos ív lefelé , de mivel pont a bal eső kerékre nyomta , ezért egy kb 35-40 fokos előre hajlítást is végeztem.
    De nincs rajta semmilyen "kipufogó " dob.
    Csak a régi felfelé álló kipufogón volt.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 22:10:27

    Válasz gyula222 #779. hozzászólására

    Ilyen izzító gyertya van benne.
    A hatalmas fehér füstöt nem tudom , hogy mi okozza.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 21:39:15

    Válasz Rabó001 #777. hozzászólására

    Már úgy vásároltam, hogy volt benne izzítás, egy rendes 11 V-os ,autós izzító gyertya. Olyan mintha
    eredetileg így készült volna.
    Ez egy egyhengeres gép.
    A kipufogót pár hete leszereltem , mert nagyon magasan felfelé ált és igen nehéz volt . Ha végigmentem a kerten már újra húzni kellett a csavarokat.Volt vagy tíz kilós.Féltem , hogy kiszakadnak a tőcsavarok.
    Levágtam a felfogatástól vagy tíz cm-re és lefelé készítettem egy kétszer hajlított csövet. Ez nincs eldugulva, ellenben arra gondoltam , hogy talán a kipufogó végez valamiféle "sűrítést" és lehet, hogy nagyon nagy a kipufogó nyílás.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2019-10-26 19:03:09

    Üdvözlök Mindenkit !
    Van egy TZ4K traktorom , talán húsz éve vásároltam,használtan. Évente olyan 10 órát üzemel , ősszel szántok , tavasszal esetleg rotálok a saját portámon.
    Pár napja gondoltam , hogy elkezdek egy kisebb területet felszántani.Előtte kicsit átnéztem és töltöttem bele olajat. Kicsit több sikerült a kelleténél , pár centire a nívópálca recézésén felül ment.Leengedtem vagy egy litert , most a recézés felső vége alatt van vagy egy centivel.
    De a traktor nem akart indulni. Megnéztem a befecskendezést , ott van üzemanyag .
    Pár indítás után észrevettem , hogy izzítás sincs.
    Cseréltem az izzító gyertyát ,persze beszerelés előtt teszteltem. Jónak néz ki , szépen az elejétől kezdve izzik fel.De a traktor mégsem indul , hatalmas fehér füst jön ki a kipufogóból , annyira , hogy indítás után nem lehet a közelében maradni.
    A gép próbál indulni , de nem megy a kipufogón szinte folyik ki valami feketeség , de rendesen. Szeretnék segítséget kérni , hogy hogyan tovább, illetve mit nézek meg. Előre is köszönöm !

[bezárás x]