gyula222 adatlapja

Becenév:gyula222

Csatlakozott:2013-03-26 02:40:07

Utolsó belépés:2020-10-08 21:12:28

Fórum hozzászólás:136

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-21 00:39:22

    Véletlenül találtam egy saxo motor felszerelést
    TZK-ra.
    Ha valakit érdekel :https://malytraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1820

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-15 13:35:57

    Már korábban is méricskéltem a motor elhelyezést. Ma újra mértem , az üzemanyag és hidraulika tartályt el
    kell helyezni mert a motor nem fér el tőle.
    Van a saxo motoron egy szerkezet , üzemanyagszűrő és
    talán valamiféle szivattyú is , ami pont beleesik a tartály helyébe vagy tizenöt centire.
    Megkérdezem az autós fórumon , hogy ebben a traktoros felépítésben szükség van e rá , persze teszek fel róla képet .
    Vagy esetleg kiváltható egy egyszerűbb szerkezettel.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-15 11:05:14

    Válasz Jancsi3527 #1209. hozzászólására

    A legnagyobb különbség , az , hogy olcsóbb a saját.
    Rákattintatsz a nevemre , aztán feljön az üzenet küldés - ott is lehet , aztán ott van az E-mail
    címem is.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-14 20:00:26

    Válasz Jancsi3527 #1207. hozzászólására

    Nálam most minden időjárás függő , ha kicsit hidegebb van nem foglalkozom kinti szerelési munkákkal.
    Akkor bontakozok ki igazán, de bent a laboromban - 60 éves hobbim az elektronika /végzettségem és szakmám is az volt /
    Nyáron nincs időm ilyen dolgokkal foglalkozni , áramkör tervezés, készítés elektronikai kísérletek.
    Ha jó idő van megpróbálok mindig kint lenni.
    Mivel az idei évi szántás biztos, hogy elmarad / ami egyébként még az én tempómban is csak pár óra volt, már csak némi nyúl és fagyvédelem és egy kis szüret van hátra.
    A kivi fáim tövét be kell csavarni a fagy és a nyulak miatt. Még a kivik és a datolyaszilvák nincsenek leszedve , várok velük a komolyabb fagyok előtti időkig.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-14 11:56:44

    Válasz medikus #1205. hozzászólására

    Köszönöm , ma leszedtem , sőt ki is esztergáltam kb.
    2 mm-el szélesebbre , hogy nehogy véletlenül megszoruljon.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-12 19:06:28

    Válasz Jancsi3527 #1202. hozzászólására

    Tényleg nem kapkodom el , a mai tervem a lendkerék leszerelése lett volna , de nem tudtam a hat csavart lecsavarni mert fordult a tengely.
    Aztán az idő is csúnya volt , semmi napsütés csak köd -úgyhogy végül is holnapra halasztottam a lendkerék leszedését.
    A traktor garázsban van , a motor talicskában letakarva .

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-11 15:44:18

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására
    Hogy készen van ! talán májusban meglesz.
    Csak akkor foglalkozom vele , ha a kedvem és az időjárás is engedi.
    Nem sürgős , az idén már úgysem fogok vele szántani , de nem is lehetne mert nagyon lágy a föld.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-11 15:41:03

    Válasz Jancsi3527 #1198. hozzászólására

    Nézegettem ezt a verziót is , mármint a két lendkerék összehozását .Sajnos a TZK lendkereke nagyon vastag ,
    méretei miatt elég nehéz összehozni .
    Le kellene róla szerelni a fogaskoszorút és legalább a felét leesztergálni.
    Lehetséges , hogy találtam egyszerűbb megoldást.
    Megkérdeztem van 190 mm ármérőjű TZK kuplungtárcsa , minek a tengelyes csatlakozója olyan mint a jelenlegi
    TZK-é.
    Ebből ma rendelek egyet .
    Holnap a saxo motorról leszerelem a lendkereket és ha be tudom fogni az eszterga gépbe , még egy centivel meg tudom nagyobbítani a kuplungtárcsa felfekvő helyét.
    Méréseim szerint így hosszban is jó lesz , ha egy 10mm lemezzel fogatom össze a motort és a sebváltót.Nem kell közzé távolság tartó.
    Ma ez a tervem , holnap még változhat.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-11-10 22:26:01

    Eljutottam odáig a saxo motor beépítésével kapcsolatban, hogy sikerült kiszerelni a motort .
    Nem volt könnyű feladat.
    Most a kuplung csatlakozáson gondolkodom .
    Az eredeti saxo kuplung átmérője 180 mm és 18 fogas ,
    sehogyan sem lehet egyszerűen csatlakoztatni a TZK nyeles tengelyéhez.
    A TZK tárcsa 200 mm átmerőjű , ez viszont nem illeszkedik a Saxo belső kuplungfelületéhez.
    Talán még a 190-es átmérő elmenne.
    Lehet le kellene esztergálni a TZK tárcsából kb. fél-fél centit.
    Viszont akkor talán meggyengíteném a tárcsát , mert a széléhez közel kerülnének az összefogó szegecsek.

    Van egy olyan verzió , hogy a TZK-hoz kapható / Slávia / 190 mm -es kuplungtárcsa - úgy nézem , hogy a nyeles tengelyes csatlakozás egyezik a 200 mm-es tárcsával , legalábbis képen - szintén hat fogas.
    Talán úgy tudnám a legegyszerűbben megoldani a csatlakozást, hogy 190 -es TZK kuplungtárcsát építenék be, a kuplungtárcsa háza maradna a TZK-é ,viszont a motor felöli oldalon maradna az eredeti lendkerék, azt úgy is meg kell hagyni az önindító miatt.

    Másik megoldás az lenne , hogy a saxo lendkerekéhez hozzáillesztenék egy megfelelően kiesztergált körlemezt, amihez csatlakozna a kuplungház.
    Ez azért kicsit nehezebb munkának látszik a központosítások miatt.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-28 23:47:14

    Válasz .Richard. #1194. hozzászólására

    Az Index Autószerelő Fórumon minden nálam nem egyértelmű kérdés tisztázódott , legalábbis eddig.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-26 11:46:21

    Válasz .Richard. #1192. hozzászólására

    Azt gondoltam , hogy a motor lescsupaszítása egyszerűbb lesz, de sok vezeték csatlakozik még a motorra , ezeknek keresem a funkcióját .
    Pl. az alábbi képen is látható csatlakozók.

    Ebben a témában pár perce kértem segítséget egy autós fórumon.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-25 10:16:22

    Válasz .Richard. #1189. hozzászólására

    Eddig úgy terveztem , hogy a váltó nélkül szedem ki a motort. Úgy értem , hogy nem együtt , hogy könnyebb legyen.
    Tehát előbb a féltengelyeket majd a váltót és utoljára a motort, de addig fel kel kötni.
    Nem tudom mikor kerül rá sor , kint van és rendesen esik az eső.
    Először a kormány előtti belső részt gondoltam kibontani , hogy megnézem pontosan hová mennek vezetékek a gyújtáskapcsolóról.
    Hogy minél több hely legyen a motor kiszedéséhez ,minden mást kiszednék a motorházból .
    Van szerelő aknám , de oda nem szeretnék beállni , inkább kint küszködök.
    Pár nap múlva jön a lányom családja , nem tudnának beállni a garázsba.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-25 10:06:53

    Válasz Nyomasek Bobo #1187. hozzászólására

    Azt tényleg szó szerint kell érteni .
    A lemez 4 mm vastag, a fúrógépem alig karcolta , és a felfogató csavarokat sem tudtam megfúrni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-24 21:31:34

    Kis lépésekben haladok , sikerült leszedni az immobilizátort az adagolóról , alig két órás gyorsvágózással meg két 115-ös koronggal.
    Most már mindig szépen indul,
    De még nincs kiszerelve a motor.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-22 20:45:47

    Válasz Nyomasek Bobo #1177. hozzászólására

    Nagyon köszönöm a segítségedet .

    Megkísérlem értelmezni a leírtakat, mármint , hogy hol lehet kiiktatni ezt fránya indításgátlót.
    Mindenesetre tovább kell bontanom , hogy jobban hozzáférjek és leszerelni azokat a dolgokat , amelyek nem kellenek a motor közvetlen működéséhez.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-22 19:38:20

    Válasz Nyomasek Bobo #1172. hozzászólására

    Hát azt nem tudom, valahol biztosan megnézhető , de nem tudom, hogy hol.
    Az biztos , hogy igen régi.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-22 19:36:24

    Válasz gyula222 #1171. hozzászólására

    Úgy gondolom , hogy ez-az adagoló , ezen van a gázbovden. Ezen kívül van rajta még egy bovden , ez a motorba megy.

    Felül is indul két szál vezeték , alul legalább hat szál, nem nagyon látszik , tovább kell bontani.


  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-22 19:21:21

    Válasz Tomi81 #1170. hozzászólására
    Ma bontottam az autót. Sok mindent találtam , de az indításgátlót nem sikerült fellelni. Egy 10 eres kábelkorbács indul a vezető ülés irányába , majd
    belemegy egy nagyobb kábelcsoportba, ami a kormány mögé tart .
    Holnap ezt kellene kibontani , ahogy nézem gyorsvágós munka lesz.
    Az adagolót nézegettem , hát elég sok vezeték csatlakozik rá.
    Így elsőre nem nagyon tudtam megállapítani, hogy melyikre kellene pozitív feszültséget kapcsolni.
    Persze még nézegetem , próbálom értelmezni a működését és az alkatrészek funkcióját is.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-21 18:44:15

    Válasz Tomi81 #1168. hozzászólására

    Érdekes , hogy az önindító megy, forog ugye azt hallani , szépen darál csak nem indul.
    Holnap megkeresem a mágnesszelepet .
    Gondolom az valahol a befecskendező előtt kell , hogy legyen.

    Köszönöm !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-21 18:00:41

    Válasz Jancsi3527 #1166. hozzászólására

    Lehetséges, hogy kapok a fejemre, mert ez nem egészen TZK téma, de de a templom pont olyan mint a Középhutai , amivel szemben volt a kocsma. Lehetséges, hogy azt jobban felismerném.

    Visszatérve a traktorra, ma felszerelésre került a motortartó állvány - viszont az autó motort már nem tudom indítani . Letiltott az indításgátló !
    Feszítővassal próbáltam meg az utas felőli légzsákot
    kiszedni - eddig sikertelenül . Azóta csak légzsák hibát jelez a műszerfalon . További átépítőknek azt ajánlom csak akkor kísérletezzenek francia kocsi
    szétszedésével , ha a francia csavarokhoz való kulcsokkal is rendelkeznek . Tudtam kölcsön kérni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-21 13:13:50

    Válasz Jancsi3527 #1164. hozzászólására

    Én is a volt Zemplén vármegyében születtem / most B.A.Z megye / Háromhuta községben.
    Sok rokonom él kint Szlovákiában , főleg Perinben
    , az Ő szüleik a háború utáni áttelepüléskor mentek
    ki.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-21 10:36:32

    Válasz Jancsi3527 #1162. hozzászólására

    Hát nálunk is 2500-3000 Ft./kg a lángolt kolbász , persze, hogy a Csabai mennyi nem tudom.
    Viszont ahogy mutatod a sör nagyon olcsó .
    Ha szeretném a sört , a receptem az lenne , hogy kevés kolbász sok sör - úgyis sok folyadék kell.
    De inkább vörösboros vagyok , persze nyáron jól esik
    lekapni egy sört .
    Hol is laksz ?

    Üdv:Gyula

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-20 19:05:46

    Ma megérkezett a saxo, pöcre indul , persze a kocsiban a motor .
    Megint előjött az indításgátló , úgy van megoldva, hogy van benne egy telefon nyomógombsor szerűség és
    az indítás előtt be kell írni négy számot majd visszajelez, hogy elfogadta, akkor indítható.
    Azt hiszem első közelítésben ki kell deríteni mit vezérel ez a szerkezet , ér természetesen gyorsan kiiktatni.
    Úgy látszik kicsit bele kell mélyedni a dízel autók
    világába.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-20 18:58:24

    Válasz Dutrás-Pisti #1151. hozzászólására

    Üdv. Pisti !

    Laikus kérdez-
    -Azt , hogy érted, "Ennek a típusnak (T4K) lehet forgatni a hajtás részt,ezzel lehet emelni az elejét!"


  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-20 18:54:29

    Válasz wernerj #1150. hozzászólására

    Sokat gondolkodtam gondolkodtam azon , hogyan fogom a ,motor , illetve a hajtás középpontját kiméricskélni.
    / remélem egyre gondolunk / Még nem tudom , de úgy vagyok vele, hogy szép lassan haladok , majd kialakul, lehetséges, hogy profibb gépészektől kapok tanácsot.
    Ha jól emlékszem a TZ4K motorja száz-egynéhány kg.
    Talán a saxo motorja sem több , viszont az biztos, hogy előrébb kerül és megváltozik a súlyelosztás.
    Még nem tudom , hogyan oldom meg a csatlakozást a TZK sebváltóhóz,de azon vagyok , hogy a motor kerüljön minél közelebb a váltóhoz.
    A TZK traktor első kerekénél a tengelyen vannak valamiféle lefelé nyúlványok / nem tudom mi célt szolgálnak / ettől talán 3-4 cm-el lesz alacsonyabban a motortartó konzol, a jelenlegi elképzelésem szerint.
    Persze majd a motor mondja meg , hogy meddig ér le.
    A saxo ventilátora nem tengelyről , hanem akkuról működik , ha a hőmérséklet érzékelő kéri. Ezt egyszerűsíteni szeretném , ha áram alá kapcsolom a traktort , mindig forogjon a ventilátor.
    Ha esetleg ez kevés , akkor gyorsan készítek egy 14V ról 16V-ra átalakítót , azzal már sokkal rendesebben fog forogni, készítettem már hasonlót.
    Köszönöm minden észrevételt , javaslatot szivesen fogadok , mert így bizonyos dolgokat újra és újra átgondolok:

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-19 19:30:24

    Hogy őszinte legyek , a hegesztés kinézete nem volt
    elsődleges szempont.
    Ha arra mentem volna - egy gyorsvágós igazítás és szép.
    Inkább kétszer, háromszor mentem rá a hegesztésre , hogy vastag és széles legyen.
    Az alsó hegesztés Co-val történt , utána kétszer pálca - ezért ilyen vastag és széles.
    Még azt is elárulom , hogy gyökölve is volt.
    Nem mentegetőzés , de valami baj is van a szemüvegemmel , néha nem is látom a hegesztést - csak emlékezetből hegesztek.
    Már ez a harmadik szemüveg . kivilágosodós.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-19 16:03:56

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-19 15:59:27

    Ma jó idő van és elkészült a motortartó állvány.
    Elég macerás elkészíteni a pontos furatok miatt.
    A motor felfogatás még nem tudom hogyan lesz . az "U"
    vasakon felül 10-centinként készítettem 12-es furatokat , az oldalakon is 10 centinkét , de az indulás itt 5 centivel eltolva.
    Valahogy így néz ki:

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-17 19:06:51

    Válasz Dutrás-Pisti #1127. hozzászólására

    Rendben Pisti !

    Elnézést , de nekem nem egyértelmű , én is ötvenes vagyok, vagyis 1950-ben születtem.
    Viszont pár képen már láttalak ,fiatalabbnak
    néztél ki , szerintem a ötvenest Te úgy érted, hogy kb.50 éves vagy.
    Mostanában jött meg a traktor átépítési kedvem, eddig csak a TZK-t szerettem volna megjavítani , de már többet szeretnék, más motort a gépre.
    Kicsit az esős idő visszaveti a munkámat , még nincs teljesen kész a motortartó rész.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-17 13:03:40

    Válasz Tomi81 #1124. hozzászólására

    Ilyesmiben gondolkodom én is , arra gondoltam , hogy beindítom az autót és minden motorra , adagolóra menő
    vezetéket megmérek , indítva és indítás nélkül is.
    Aztán megkísérlem az kihagyni az indító kulcsot , megfelelő feszültségek biztosításával.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-17 00:10:00

    Most -úgy éjfél felé eszembe jutott egy probléma
    a vásárolni kívánt autóval kapcsolatban.
    A kocsi eladója jelezte, hogy gond van az immobilizerrel , vagyis az indításgátlóval.
    Természetesen én szeretném lecsupaszítani az autó
    motorját , de ez a vacak állítólag beleszól a motor
    vezérlésébe.
    Mondjuk én az autó eredeti indító kulcsát sem igen kívánom megtartani , csak egy egyszerű izzítás és indítás valamit kreálni, nem szeretném elbonyolítani .

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-16 23:12:38

    Válasz gyula222 #1121. hozzászólására

    Azért gondoltam komplett, saját lábon érkező autót vásárolni , mert így én szedem szét , kicsit megismerkedem vele , a fontosabb dolgokat fényképezem , csak aztán szerelem fel a traktorra. Így biztosan tovább tart, de időm rengeteg van , ilyen célra.
    Nézegettem , ha csak motort vásárolok , azon nincs önindító, generátor és adagoló - igaz olcsóbb -de ha ezeket is meg kell vásárolni már nem olcsóbb mint egy komplett autó.Viszont később már nem biztos , hogy ezekre is szükség lesz, már úgy értem , hogy egy motorcserénél.
    Persze ez az egész csak az én elképzelésem !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-16 22:53:28

    Válasz Dutrás-Pisti #1119. hozzászólására

    Szia Pista !

    Engem is olyasmi vezérelt , hogy olcsó legyen a motor. valahol olvastam , hogy ha egyszer ráépül
    valamilyen autó motor , /amiről szó volt az 1.6 -Dizel / utána ha meghibásodik nem nagyon érdemes elmélyülni a javításban , hiszen egy működő motor
    pár tízezer forint.
    Nézegettem Opel, Fiat meg francia kocsik motorjait.
    A saxo 1.5 dízel elég sok van , állítólag a Peugeot 106 is ilyen. Olcsó egyszerű szívódízel motor.
    A TZK -nál ha jól néztem kétféle méretű kuplungtárcsa van 190 és 200-as méretekben.
    A Slávia nevű tárcsa 190-es.
    A saxo tárcsája 180-as , és a fogak száma 18, mig a TZK-é 6 foggal rendelkezik , ha fognak lehet nevezni a hornyokat.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-16 00:37:44

    Válasz Claastra. #1109. hozzászólására

    Köszönet az értékes információért !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-15 20:42:18

    Válasz Jancsi3527 #1104. hozzászólására

    Köszönöm ,valami ilyen megoldáson gondolkodom .

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-15 20:30:24

    Válasz Dutrás-Pisti #1106. hozzászólására

    Köszönöm , megerősítetted az elképzelésemet , hogy a
    motor meglévő lendkerekéhez hozzáilleszteni a TZK lendkerekét , aztán elvileg maradhat a TZK kuplung.
    Persze nálam ez még csak elmélet , hiszen még nincs pontos méretem .
    Igazából az dönti el , hogy mi a teendő , hogy mennyire megy be a kér részt összefogó kazánlemeztől a motor kihajtása, lendkereke.
    Most még csak képek alapján "fejben " kísérletezek az összerakással.
    Ráadásul minden nap esik az eső , ami egyébként a kertemre nagyon jó , csak kint dolgozni nincs kedvem.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-14 18:39:41

    Köszönöm mindenkinek a segítőkész tanácsait.

    Talán holnap érkezik a saxo , utána tudok tovább haladni a motor cserével.
    A motortartó nagy része már elkészült, tovább csak a motor pontos felfogatási méreteinek ismeretében tudom
    építeni.
    Még azt szeretném megkérdezni , hogy kell e a motor alá gumibak , az egyik videón azt mondja a szerelő , hogy ilyen kis sebességű traktorhoz teljesen felesleges.
    A méretezés miatt kérdezem , mert ha szükséges , akkor magasságban arra is rá kell hagyni, illetve
    figyelembe kell venni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-14 10:29:04

    Válasz .Richard. #1091. hozzászólására

    Köszönöm ,a javaslat biztosan kivitelezhető , talán még nekem is.
    Láttam egy orosz videóban , hogy az autó motorjának a lendkereke elé tett fel valaki még egy talán a TZK eredeti lendkereket , ha jól értelmeztem.
    Persze nagyon pontosan mérni kell , hogy azért a kuplung is működjön.
    Azt hiszem az fogja meghatározni a megoldás módját , hogy milyen a távolság a kazánlemez pajzs és a motor
    eredeti kuplungcsatlakozója között.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-13 18:48:28

    Válasz Gergő80 #1087. hozzászólására
    Legnagyobb problémát a TZK sebváltó csatlakozás kialakításában látom .
    Közben szétnéztem a netten , TZK váltó csatlakozásoz
    jó , vagyis 6 fogas kuplungtárcsát nem találtam autóknál.
    Ha meglesz a saxo , vagyis megnézhetem , meglátom mennyit bír el , hiszen ha vásárolok egy 190-es tárcsát /Slávia/ -az ugye oldalankét csak 5-5 millimétert többletet jelent, ez nem olyan sok.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-13 18:39:49

    Válasz Jancsi3527 #1088. hozzászólására

    Persze , nem titok 60 eFt-ért vásároltam , vagyis fogom , de komplett autó , saját lábán jön vagy 100 km-et.
    Azért döntöttem így , mert szétszedés előtt meg szeretnék nézni és lefotózni a motoron minden csatlakozást.
    Van esetleg olcsóbb motor is , de önindító és generátor nélkül. Első építésnél azt gondolom -így jobb , később ha a motorral történik valami , akkor csak sima motor kell.
    Más alkatrészeket is fel kívánok használni az autóból a traktor átépítéséhez.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-13 12:37:15

    Pár napja elég rossz az idő , nálam az elméleti felkészülés megy.
    Talán csütörtökön érkezik az 1.5-ös Saxo , aminek a motorját tervezem felszerelni a TZ4K-ra.
    Nézegettem a kuplungtárcsákat , a Saxo kuplungtárcsája 180 mm és 18 fogas tengelyre való , viszont a TZ4K kuplungja 200-as és 6 fogas .
    Viszont van TZk kuplungtárcsa 190-es méretben is , lehetséges, hogy az beszerelhető lenne a Saxo 180-as
    helyére , mert ennek a 190-es TZK/Slávia/ tárcsának
    szintén 6 fogas a tengelyes csatlakozása.
    Ha ez jó lenne , akkor -elméletem szerint csak egy közdarab /lemez / kellene a sebváltó és a motor közzé.
    Úgy néztem , hogy az önindító a Saxon a motoron van
    felszerelve, ami egyszerűsíti a felszerelést.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-10 18:08:40

    Válasz Jancsi3527 #1081. hozzászólására

    Köszönöm ,
    másolgatom szorgalmasan , már van sok videó az átalakításról . Ennél az utolsónál talán valami Hardy tárcsás csatlakozással van megoldva a motor és a traktor kapcsolata.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-10 17:53:00

    Válasz Dutrás-Pisti #1076. hozzászólására

    Néztem a videókat , hát sok mindent készítettél ,
    Egyszer, ha kicsit több időm lesz figyelmesebben
    átnézem őket.
    Mindig jó ha valamilyen téma már ki van dolgozva,
    csak az egyedi sajátosságokat kell hozzátenni.
    Valamilyen eszközparkom van , többféle hegesztő , nagy állványos fúró , eszterga gép.
    Úgy látom ehhez a munkához a legfontosabb szerszámok
    az állványos fúró, flex és a hegesztő készlet.
    A tengelyekre a kis ívet állványos fúróval furkáltam végig 12 -es lemez, teljesen közel a lyukakat majdnem összeértek , majd kis flexxel levágtam a felesleges
    részeket.
    Az első tengely első részén a felfogatás kész ,
    Mindent a helyére tettem , majd a csavarokat meghúztam és kicsit összehegesztettem .
    Majd leszereltem mindent és rendesen , asztalon hegesztettem meg.
    Jó lenne a tengely hátsó részét holnap összerakni, de vasárnap lesz / úgy tudom / , ilyenkor a szomszédokra való tekintettel nem gyorsvágózók.
    Ha meglesz a motor majd szeretnék kérdezni a konkrét csatlakozásról.
    Minden jót !

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 21:37:16

    Válasz gyula222 #1071. hozzászólására

    Közben több videót is találtam a traktor és használati eszközeinek építéséről.
    Nagyon nagy alkotó készséged van , csak irigyelni
    tudlak , természetesen jó értelemben .
    Különösen tetszett a láncos hajtású rota.
    Lassan én is építgetem a motor felfogó bakot.

    Nem baj ha nem lesz készen az idén.
    A tervem az , hogy a kerekein érkező autóból
    kiszerelem a motort , aztán igyekszem hozzáigazítani
    a traktorhoz.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 18:53:11

    Válasz Dutrás-Pisti #1066. hozzászólására

    A traktor motorban kicsit elkéstem , tulajdonképpen már lekötöttem a Saxo-t . Ha valamiért meggondolja magát a az eladó , akkor gondolom át újra a motort.
    Megnéztem a videót -szervó kormányt építettél ki , szépen néz ki , kicsit látni a motort is.
    Lett volna egy két hengeres Ursus motor , működő, de túl nehéznek találtam. katalógus adat szerint 250 kg.
    Targoncában van.
    Az alkatrész sem olcsóbb mint a TZ4K alkatrészek.
    Nem nagyon találok több videót az építésről a megadott név alatt.
    Lehet rossz helyen keresem ?

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 18:45:23

    Válasz Gergő80 #1065. hozzászólására

    Kerestem olyan motorokat ahol az önindító a motor felől van felszerelve , de szinte mind a sebváltón
    van rajta ezeknél a kisebb Dízeleknél.
    Valahogy csak meg lehet oldani , viszont azt gondolom , ha valahogy meghagyható az eredeti kuplung , az lenne a jó , hiszen a fogaskoszorú a kuplungházban / vagy , hogy hívják/ van. A motor felől van felszerelve.
    Kérdés , hogy elfér e , meg persze más problémákat is látok , ami csak akkor derül ki , ha itt lesz a motor.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 18:39:04

    Válasz Jancsi3527 #1064. hozzászólására

    Azt hiszem egy orosz videón láttam ilyen gépet.
    Talán három ékszíjjal volt megoldva a csatlakozás
    a kuplungtárcsához.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 18:37:09

    Válasz Jancsi3527 #1060. hozzászólására

    Már arról teljesen lemondtam, hogy az eredeti motort felújítsam, azt hiszem ha ingyen lenne alkatrész most akkor sem foglalkoznék vele.
    Belelovaltam magam az autó Dizel motorba.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-09 09:46:47

    Válasz Jancsi3527 #1057. hozzászólására

    Talán egy Citroen Saxo 1.5 szívó dízeles , legalábbis
    ebben egyezkedek a tulajdonossal , de azt szeretném ha a forgalomból kivett ,saját lábán hozott legyen.
    Úgy tűnik sikerül.
    Az elképzelésem elégé szokatlan , első közelítésben szeretném meghagyni a meglévő TZ4K kuplungszerkezetét
    kompletten ,a lendkerékkel és a fogaskoszorúval .
    Persze nem biztos , hogy ez összejön.
    Viszont az autó motorról leszerelném a kuplungot , talán egy Hardy tárcsával is össze lehetne hozni.

  • Ugrás a témához » gyula222 | 2020-10-08 23:48:52

    Válasz Rabó001 #1053. hozzászólására

    Köszönöm , hogy felhívtad a figyelmemet erre a citromsárga traktorra , ez valahogy nálam kimaradt.
    Sok érdekes megoldást találtam ebben a felújításban.

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]