takacs.zoltan adatlapja

Becenév:takacs.zoltan

Csatlakozott:2015-04-06 18:17:28

Utolsó belépés:2018-07-16 12:09:01

Fórum hozzászólás:43

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2018-07-16 12:11:15

    Köszönöm szépen a válaszokat!
    Először nézegetek bontottat ha kapok, bár valószínű ezek is már oda vannak ennyi idősen, s körülnézek felújítás terén is, mik a lehetőségek.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2018-07-10 09:15:49

    Válasz medikus #2617. hozzászólására

    Köszönöm a gyors választ!
    S ilyet csinált már valaki? Mennyire sikeres ez a beavatkozás?

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2018-07-09 14:50:09

    Sziasztok!

    Rég járta erre, ez azt bizonyítja, hogy nem volt gond az RS-sel.smile thumbup
    Viszont most a hozzáértőket kérdezném, mert gondom van a hidraulika szivattyúval.
    Működik szépen csak közben telenyomja a váltóházat olajjal. Ott megemelkedik a szint, a hidraulika tartály pedig kiürül.
    Lehet ezt valamiképpen orvosolni, vagy keressek bontottat?
    Előre is köszönöm a válaszokat!

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-02-17 08:55:55

    Válasz Toxi #2310. hozzászólására

    Szia!

    Ez egy egytengelyes és 4 késes aprító, kissé emelt alapjáraton viszi szépen. Bár puhafát (fűz) aprítok, max 5cm átmérőt. Könnyedén megy. Jók a tapasztalataim vele.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-02-02 11:54:28

    Válasz dutrancs #2301. hozzászólására

    Köszönöm a tanácsokat, megnézzük alaposan, mert már nagyon szeretném ha rendben lenne a szekér. Nem csak szép, de tökéletes is legyen végre.
    smile thumbup

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-02-01 15:50:36

    Telefonon beszéltem az adagolós Csorba úrral, akit itt pár hozzászólással lejjebb ajánlottatok. Foglalkozik RS adagolókkal is, de azt javasolta, hogy mielőtt levenném és elküldeném neki, még egyszer le kellene ellenőrizni a szelephézagot, a hengerfejcsavarok utánhúzását, a porlasztók porlasztási képét. Ki kell venni és kifordítani, megnézni nem folyik-e, egyenletesen porlaszt-e mindkettő. Az üzemanyagszűrő állapotát. S csak ezek után küldjem el neki a porlasztót. Hát a feladat adott. Ha les valami fejlemény tudatom veletek, hátha érdekel valakit.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-02-01 10:52:32

    Válasz kisfröcs #2298. hozzászólására

    Nem fehér a füstje, kék. Amiből először arra következtettem, hogy eszi az olajat. De az meg nem fogy, és a karterszellőző csövön sem nyom füstöt. Pedig szerintem akkor már ott is kellene neki tolni a kék füstöt. Ha odatartom a kezem érezni, hogy szuszog de nincsen füst. Amint írtam ilyen hidegben pedig először hosszú másodpercekig csak egy henger megy. A kipufogócsövön a fekete trutyi amit kiköp számomra nagyon híg, nem motorolajnak tűnik. Sőt ha ilyen szinten enné a motorolajat, akkor olyan kék füstbe kellene burkolóznia a traktornak, hogy ki sem szabadna látszani belőle. Így meg füstöl ugyan de nem vészesen. Vagy lehet, hogy el sem indulna a sok olajtól ami a robbanótérbe kerülne. Nem tudom....

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-01-31 19:27:15

    Nagyon köszönöm mindenkinek a segítséget!
    Az lenne jó, hogy ha ki lehetne szűrni, hogy biztosan adagolóhiba-e, mert akkor nem akarnám feleslegesen meggyűrűzni.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-01-31 08:28:17

    Válasz D4kb #2289. hozzászólására

    Szia!
    Köszönöm a segítséget. Kiigazításként írnám, hogy amikor nagyon hideg van, mint most, akkor nekem is csak az egyik henger indul el először. Kb. 15-20 másodperc után megy mind kettő. Melegen viszont hihetetlen könnyen elindul. Sőt talán azt vettem észre, hogy nyáron nagy melegben talán nem is csinálja ezt ilyen drasztikusan. Melegen teszi a dolgát az adagoló, hidegen pedig ezt csinálja.
    S ki ért ezekhez az adagolókhoz? Kérdeztem két dízel adagoló szervizt, de ilyennel nem foglalkoznak.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2017-01-30 09:22:16

    Sziasztok!
    Rég jártam erre, bár olvasom a fórumot.
    A rutinos RS tulajokat kérdezném, mert még mindig nem oldódott meg a problémám. Már tavaly előtt is ezzel foglalkoztam. A gondom, hogy a kipufogócső és a hangtompító dob összeillesztésénél, mindkettőnél, köpi ki az olajat a motor. Amikor megvettem kicserélgettünk tömítéseket, szimeringeket. A hengert lehúztuk, a szerelő cimbora szerint a gyűrűk még jók, a henger is. A két hengerfejet viszont elvittem gépműhelybe és rendbe rakták. Szelepek, vezetők cserélve, szelepfészkek megmunkálva, nagyon jól nézett ki. Felraktuk, a gond ugyanaz. A motorolajból mikor lecseréltem nem fogyott semmi. A szuszogócsövön érezni, hogy dolgozik kifelé, de nem füstöl. Mi lehet ez? A porlasztók bevizsgálva, jók. Lehet, hogy az adagolóm nem tud akkor nyomást előállítani, csak "belefolyik" a gázolaj? És ezt nem tudja rendesen elégetni? Vagy mégis ki kellene cserélnem a gyűrűket? Egyébként hidegen melegen jól indul. Könnyen.
    Lenne valakinek ötlete? Megköszönöm a javaslataitokat. S még valami, hol lehetne beszerezni gyűrűgarnitúrát? Van esély rá?

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-10-28 12:20:56

    Válasz imre.bondor #1962. hozzászólására

    Szia!

    2. A hidraulika szivattyú be tudja nyomni az olajat a sebváltóházaba. Kétoldalt a lehajtásnál a fékkarokon pedig szépen folyik a traktor alá a földre. Én is így jártam, erről vettem észre, hogy magas az olajszint a sebváltóban. Még nem nyúltam hozzá idő hiányában de a téli program ez lesz. Ha valaki javított már ilyet kérem írja le a menetét és hogy mit kell cserélni, "O" gyűrűt vagy szimeringet?

    Üdv: Zoli

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-08-09 21:28:38

    Válasz kisromoda #1833. hozzászólására

    Motor: 4,5 liter
    Sebváltó:- 16 + 3 + 3 Liter a lehajtásokba

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-05-11 15:14:58

    Válasz kisfröcs #1792. hozzászólására

    Annyi elég lesz, hogy megjegyezzék.smile laugh
    Egyébként örülök, hogy sikerült a dolog.
    Sok sikert!

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-05-08 09:44:42

    Válasz kisfröcs #1746. hozzászólására

    Kedves Kisfröcs! Érdeklődnék, hogy elkészült-e a "ződ rendszám"? smile laugh

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-29 09:00:38

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 13:43:19

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 12:36:39

    Válasz #1756. hozzászólásra

    Az ékszíjtárcsát 4 csavarral fogatták fel a főtengely végére. Ezeket kell kicsavarni és a tárcsa kijön a vezérmű fedélből. Ekkora hely már elég a szimering cseréhez. Vissza fordított sorrendben. 10 perces mutatvány.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 12:33:46

    Válasz #1763. hozzászólásra

    A közlekedési hatóságot meg ki is kell hagyni ebből a történetből.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 12:29:15

    Válasz #1758. hozzászólásra

    Ha adsz egy email címet akkor neked is elküldöm PDF-be azt a pár oldalt ami a kezelési könyvből lett szkennelve. A könyv címe "Az RS-09 eszközhordozó traktor kezelése és karbantartása" vagy valami hasonló. A címben benne van, hogy eszközhordozó tehát ebbe senki bele nem köthet, vagy kérdőjelezheti meg! A neten pedig rákeresel arra, hogy "zold rendszám" és máris több oldal közül választhatsz ahonnét ki tudod nyomtatni azt a jogszabályt amit ide is bemásoltam réggebben.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 12:24:04

    Válasz #1759. hozzászólásra

    Két munkahenger és mindegyikbe 1-1 hidraulika tömlő megy be, ami a plató alatt a kormány előtt "közösítve" van és innét már csak 1 tömlő megy a vezérlőtömbbe.Nem tudom gyárilag hogyan volt megoldva. A vezérlő tömbből (vele szembe) megy 1 tömlő a hidraulika tartályba alul-oldalt vissza.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 09:28:19

    Lenne egy kis problémám, ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen. Gyári platós a traktorom, két munkahengerrel. Ha 30-40cm-re emelem fel a platót akkor szépen vissza tudom engedni alaphelyzetbe. De ha ennél megesabbra emelem fel (fölfele megy szépen teljesen ütközésig) akkor az istenért sem akar visszamenni és csak úgy tudom leengedni, ha a hidraulika csövet a csatlakozónál megbontom, kifolyatom az olajat egy edénybe és akkor visszaereszkedik. Nem tudom mi lehet vele. Amikor eresztem ki az olajat olyan mintha levegős lenne. Valakinek ötlete?

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 09:19:34

    Válasz #1749. hozzászólásra

    Szia, küldj egy email címet és elküldöm, de amint már írták előttem a zöld rendszámmal nem lehet vontatni, csak munkaeszközt lehet hátul függesztve szállítani.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 09:16:13

    Válasz #1748. hozzászólásra

    A biztosításról csak pár gondolat: kell írni egy adásvételi szerződést az elmúlt napra (mert különben visszamenőleg ki akarják fizetteni a biztosítást évekre, esetleg évtizedekre ami súlyos összeg), ezután meg kell kötni a biztosítást ALVÁZSZÁMRA! Amikor elrendeződik a papírmunka és meg van a rendszám, be kell diktálni a rendszámot a biztosítónak és kiállítják a végleges szerződést és az igazolást.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-28 09:11:06

    Válasz #1746. hozzászólásra

    Kedves "kisfröcs"! Nagyon örülök, hogy sikerült elintézni, és nem ütköztél ismét falakba. Arra figyeljetek, hogy a gépnek tökéletes műszaki állapotban kell lennie, ha kimerészkedtek a főútra, mert a rendőr leveheti a rendszámot!

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-24 12:51:23

    Válasz #1739. hozzászólásra

    Ugyan már, szóra sem érdemes. Csak sikerüljön.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-24 11:29:33

    Válasz #1737. hozzászólásra

    Szia! Elküldtem, remélem segít az ügyintézésben. Sok sikert!
    smile thumbupÜdv.:Zoli

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-23 08:01:52

    Válasz #1731. hozzászólásra

    Nem kell vinni a KPM-hez. 3 év múlva ismét az okmányiroda hosszabbítja meg az ideiglenes forgalombantartási engedélyt újabb 3 évre némi pénz befizetésével (6500Ft.)

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 16:05:51

    Válasz #1723. hozzászólásra

    Azért írtam mögé "szmájlit" - vicces de ez így le van írva a határozatba.smile laugh

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 16:04:20

    Válasz #1722. hozzászólásra

    Mint írtam én Győr környéki okmányirodában intéztem. Mielőtt megvettem volna a traktort, párat megnéztem a Dunántúlon. Ekkor kaptam én is ezt az infót, konkrétan egy Veszprém melletti RS megnézésekor. Az eladónak Veszprémben is ezekkel a papírokkal csinálták meg egy szó nélkül. Elmagyarázta miket vitt be, ez alapján sikerült nekem is kicsit odébb elintézni.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 13:17:30

    Válasz #1720. hozzászólásra

    Igen, ez így va. ---sajnos. Az előbb írtam 1 hozzászólást de valamiért elnyelte a rendszer. Éppen azt akartam írni, hogy nincs két egyforma okmányiroda ebben a kis országban ami egyformán intézné az ügyeket.
    Ez azért bosszantó mert nem egy kontinensnyi országról beszélünk. Egy ilyen kis helyen sem tudjuk ezt összhangba hozni sajnos. Aláírom, hogy minden az ügyintéző rátermettségén, tudásán, és hozzáállásán, segítőkészségén múli. Teszem hozzá, hogy nekem nem volt ismeretségem ott, csak úgy beestem az utcáról idegenként.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 13:00:56

    Válasz #1717. hozzászólásra

    Nem.
    Győr-Moson. Miért?

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 12:58:27

    Válasz #1716. hozzászólásra

    Még valami: A jogszabályban meghatározott gépek közül 3 használható egy pár rendszámmal, amiknek az alvázszámát beírják az indítási naplóba. Mindig arra szereli fel a tulaj amelyiket használni akarja.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 12:54:51

    Válasz #1713. hozzászólásra


    Még valami, csak az országon belül közlekedhetsz
    smile laugh, a főutakat simán használhatod (nincs első földesút stb.), de vontatni nem lehet vele pótkocsit. Ez egy platós RS-nek nem is kell (legalábbis nekem) smile thumbup, hátul a munkaeszközöket függesztve lehet szállítani. Mivel az enyém mint írtam gyárilag platós, ez a rendszám tökéletesen megfelel. Nem kell műszakira vinni,és mégis hivatalosan használhatom. Persze műszakilag tökéletesnek kell lennie mert ezért a tulajdonos felelős. Ezt alá is kellett írni.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 12:48:52

    Válasz #1713. hozzászólásra

    Az igényléskor kellett befizetnem az okmányirodába 19600Ft-ot. Előtte megkötöttem a biztosítást lassú járműre (alvázszámra mert még nem volt rendszáma, és semmilyen papírja) éves 6240 Ft. Ehhez kellett egy adásvételi szerződés (ez volt mert akkor vettem a traktort papírok nélkül). Ezzel az adásvételivel, biztosítási kötvénnyel, Mezőgazdasági regisztrációs számmal (igénlése ingyenes) és a kinyomtatott pár oldallal mentem az okmányirodába. Papírokat átvették, befizettem a pénzt és a következő héten értesítettek telefonon, hogy mehetek a rendszámokért. Ekkor csak egy aláírás és kász. Már nem kellett fizetni semmiért. 3 évig érvényes és 3 év múlva az okmányirosa (azt hiszem 6500Ft-ért) újra érvényesíti 3 évre.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-22 08:19:53

    Válasz #1708. hozzászólásra

    Szia!

    Most intéztem pár hete, simán megadták e nélkül is. A kezelési utasításból nyomtattam ki pár oldalt ahol a főbb adatai szerepelnek a traktornak (sebesség, lökettérfogat, lóerő stb.) és ezt odaadtam az ügyintézőnek. 10 nap alatt elkészült. Bonyolultabb ügyintézésre számítottam, kellemes meglepetés ért bevallom. Mivel eszközhordozó traktor a neve és a jogszabályban is megemlítik ezt a kategóriát, így jogosult a zöld rendszámra az RS. Zöld rendszám kiadható az alábbi járművekre:
    • magajáró mezőgazdasági és erdészeti betakarító gépek (arató-cséplő gépek, szecskázó gépek, cukorrépa betakarító gépek, zöldségbetakarító gépek, szőlőkombájnok, fakombájnok és erdészeti kiközelítők)
    • magajáró műtrágya- és szervestrágya szóró gépek,
    • a magajáró permetezőgépek,
    • a speciális magajáró eszközhordozó alvázak,
    • a mezőgazdasági tevékenységre alkalmazandó magajáró rakodógép,
    amely tervezési sebessége szerint 25 km/óránál gyorsabb sebességgel haladni nem képes, vagy amelynek megengedett legnagyobb sebességét a típusbizonyítvány, vagy a közlekedési hatóság 25 km/ óra értékben határozta meg.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-18 23:24:05

    Válasz #1683. hozzászólásra

    Ez csak egy darab cső. A kartergáz ezen távozik a szabadba.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-17 12:33:39

    Válasz #1678. hozzászólásra

    A csatolt képen talán látszik, hogy a beöntőből van lefele elvezetve egy fémcső. Itt szuszog a motor nálam. Már húztam rá egy műanyag csövet és elvezettem a motor alá.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-16 12:11:37

    Válasz #1674. hozzászólásra

    Ezzel a szűrővel kapcsolatban lenne egy kérdésem mindenkihez aki tudna segíteni: arról a karról ami ezt a szűrőt mozgatja a gázpedál tengelyével összekötve, nem lenne egy beméretezett rajza valakinek, esetleg nem méretezné be valaki, mert ez az enyémen is hiányzik? Arra gondolok, hogy milyen hosszú, mekkora átmérő, hány centinél mekkora hajlítás (törés) van benne. Mert kellene egyet csinálnom hozzá nekem is. Előre is köszönöm!

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-16 07:49:38

    Válasz #1672. hozzászólásra

    Szia!
    Nem rég takarítottam ki én is a szűrőt, mikor megvettem a gépet. A 4 anya levétele után annak le kellene jönnie. Kicsit kocogtasd meg minden oldalról kalapáccsal, mert az enyémet is pasztával tömítették és kézzel nem indult meg. Lehetséges, hogy te is így jártál. De semmi más nem fogja az biztos. Le kell jönnie.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-07 14:37:32

    Válasz #1651. hozzászólásra

    Nem, azt hiszem félre értesz. Az olaj a hengerfejből a szelepszárak mellett kerül az égéstérbe. Ezt kellene valami úton-módon orvosolnom. Új szelepvezetők besajtolása, esetleg szimeringezés.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-07 08:26:50

    Válasz #1647. hozzászólásra

    Köszönöm, akkor nem úszom meg, le kell vennem ismét. Ha jól láttam a hengerfejet is szét lehet még venni két felé? A két rész között van az a bizonyos gumigyűrű?

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-07 08:04:57

    Válasz #1646. hozzászólásra

    Ez a verzió nem nagyon lehetséges, mert mindkettő hengert levettük, és egyformán vannak kopva. Vagyis minimális kopás van csak mind két hengeren. A gyűrűk épek, s csak az egyik henger csinálja, amin sok volt a koksz kipufogó csatornában. Valószínű ez már régebbi történet csak a sok koksz eltömítette. Most kitakarítottam és szabad az olaj útja.

  • Ugrás a témához » takacs.zoltan | 2015-04-06 18:36:54

    Üdvözlök Mindenkit!
    Januárban sikerült beszereznem egy 1962-es kéthengeres RS-t, motorja 1960-as. Valamikor az idők folyamán cserélték. Eddig is olvasgattam a fórumot, sok hasznos információt találtam. Most regisztráltam, s ha nem bánjátok néha kérdezgetnék tőletek ezt-azt, mert még csak most kezdek ismerkedni a traktorral. Eddig rendbetettük a váltót (mert nem volt hátrafele kardánkihajtás), olajak, szűrők, szimeringek cseréje megtörtént. Rendbe kellett raknom a hidraulika vezérlőt mert nem tartotta meg a súlyt hátul és a plató nem ereszkedett vissza. A vezérlőkarnál pedig folyton kinyomta aszimeringet (ennek az oka a visszafolyó olaj fém csöve annyira rozsdás volt, hogy elzáródott. A hengereket levettük, hengerfejet kitisztítottam, a kipufogó csatorna az egyik hengernél teljesen tele volt kokszal. Összerakás után szépen elindult, s ennél a hengernél most dől az olaj a kipufogóból. Na ez ügyben lenne kérdésem. A szelepszáraknál van szimering, ha igen a méretét valaki meg tudná mondani, vagy csak szelepvezető mint a régi Skodáknál? Mikor megvettem nem csinált ilyet, de amikor a sok kokszot kitakarítottam a szelepszár mellől, gondolom most ömlik bele az olaj. Lehetséges valahogy megszimeringezni, vagy keressek rá egy bontott hengerfejet. Most már minden összeállt a traktoron, kezdődne a tavaszi szezon én meg így nem szívesen dolgozok vele. Még 1-2 hetet úgy is várnom kell a rendszámra, addig ezt is rendbe tudnám addig hozni. Ha van benne szimering azt a hengerfej levétele nélkül ki lehetne cserélni? Segítségeteket előre is köszönöm!smile helpsmilie

[bezárás x]