Válasz lorant90 #7775. hozzászólásáraFigyelj mester. A szecskázód meghajtását a laposszíjjas cuccra nem tudtad volna feltenni? Az utóverő tengelyed neked a 60-as volt már?
Válasz medikus #7776. hozzászólásáraAz igazság az, hogy ékszíj tárcsákat, alsó csigát, elevátor láncot hasonlítottam össze... Már amit a neten fellelni...
Válasz Gabi 007 #7767. hozzászólásáraEn nem szoktam szetszedni csak surunn kell fujni mert a kormok ala berakodik a por es nemtudja szetvalasztani az vegett a lamellakat,az ujj lamellakal meg vigyazz mert vastagabbak es attol sem fog tudni rendesen szetvalasztani,lehet hogy csak szetkell szedned joll kitakaritani es utanna meg csak mindig kifujatni,persze ha nincs teljesen elkopva a lamella.
Válasz Trakilali #7769. hozzászólásáraElméletileg az elsőzúzós jobb munkát végez ,mert a hengerek még tartják fölötte a szárat ,de kinek a pap,kinek....
Válasz Gabi 007 #7765. hozzászólásáraTermészetes állapot!A csapágyon keresztül megy át az olaj!Nem jó a kuplung!!!!!!Annak teljes gázon is reccsenés mentesnek kell lenni!
Szeretnék a nyelestengelyfék üzemszerű működéséről érdeklődni, hogy a fékház alján lévő hajtóműolaj normális állapot, vagy annak ott nem kéne lennie? Mert ha kitakarítom onnan az olajat és a féktárcsa alja nem ér bele, teljes gázon is lehet sebességbe rakni, de pár kilométer megtétele után újra megtelik olajjal a csapágy külső gyűrűjéig, utána csak alapjáraton lehet reccsenés nélkül váltani!
Válasz vasvarikriszta #7760. hozzászólásáraViszont ha a szecskázó az 514 re való, akkor az úgy jó. Akkor a tengelye gyárilag 2300 körülire van centírozva... Azt ne akard 3000-en járatni...
Válasz vasvarikriszta #7755. hozzászólására32/30=A , Axmotorfordulat=B, 27/25=Y, YxB=szecskázó fordulat...
Ez mondjuk 2000-es motorfordulatnál kb 2300 szecskázó fordulat, ami már elég lehet... Mivel egy hagyományos vízszintes tengelyű szárzúzó olyan 1500-at pörög, egy mulcsozó meg 2300-tól indul...
Válasz medikus #7752. hozzászólásáraazért kérdem mert ami nekünk van szecskázó az a motornál 32 tárcsa van onnan lemegy 30 ra a mágneskuplungnál a30 -as mellett egy 27 kapcsol be ez egy 25 tárcsát hajt meg illetve a szecskázón is 25 tárcsa van és ez egy mezőgépes gyári szecskázó
Válasz medikus #7751. hozzászólásáraNagy vonalakban 6cm a szecskázó tárcsa öble. A lapos szíj tárcsánál kb 7cm mutatott a helyzet. Pontosítanom kell... Haver 514-esére rápróbálom majd...
Válasz csoppika #7750. hozzászólásáraMilyen szíjtárcsa az,hogy a lapos szájtárcsa közepébe beletudod csavarozni,2cm-es távtartóval?Ha letudod rendesen húzni,akkor jó lehet,persze biztos hogy nagyon széles lesz!!!
Válasz medikus #7749. hozzászólásáraMit gondolsz, ha a lapos szíj tárcsához közdarabbal(1-2cm) fogatom fel a szecskázó tárcsáját, az járható út? Nem néztem, hogy a többi cuccon elcsalható-e annyi oldalirányba...
Esetleg a lenti közlőmű tengelyét kell megvariálni kicsit(módosítottat csináltatni...
Válasz medikus #7742. hozzászólásáraolyan kérdésem van még a szíjtárcsa gyorsításakor hogy lehet kiszámolni a gyorsítást még olyan rémlik először a tárcsa kerületét veszem utána pedig a két kerületet hasonlítom össze?
Űdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni, a generátorról a gerjesztő szál az hova megy? Egyből a tőltésjelző lámpára? Vagy esetleg valaki egy bekötési rajzot nem tudna adni? A segítségeket előre is köszönöm!
Válasz medikus #7738. hozzászólásáraOk., majdnem gondoltam is azután, hogy túl egyszerű lenne rajzból tanulni a mesterséget , és a gyakorlatban másként van ez. Köszönöm.
Ha nincs még magyar ebből is kinézhető sok info.
Ékszíjak méretei és hajtási sémák, ajánlott cséplő beállítások, villamos kapcsolás, kontroll lámpák jelmagyarázata stb.
Az általad kérdezett kábelek a rajz szerint:
A 81. oldalon /motoron/: az S10 légszűrő kapcsoló a T6-on keresztül megy a műszerfalon az La4 kontroll lámpához.(82-es oldal)
A 81. oldal /motor/ : az S16 olajszűrő eltömődés kapcsolója a T7-en megy az La1 k. lámpához a műszerfalra (82. oldal)
Ez szerint a két színű vezeték az olajé.
---------------------------------------
S1-S21: jeladók, kapcsolók
La1-La11: jelzőlámpák
A 82-83 oldalon az egy rajz lenne , csak ketté van vágva. Egymás mellé kell "tenni"
Válasz medikus #7733. hozzászólásáraBocs, ha nem jót kérdezek. (Abból is tanulunk.)
Lehet-e , hogy a 2 vezeték közül csak az egyik a légszűrő kapcsolóé, a másik pedig az olajszűrő eltömődést jelző kapcsoló vezetéke?
1982-es kiadású kapcs. rajz mintha úgy mutatná. Hozom nemsokára, bár német nyelvű.
Válasz vasvarikriszta #7731. hozzászólásáraNekem ami volt rajta az magnesos kuplung volt biso zuzo volt rajta eredeti felszerelt volt es ott is a lada mogott ment az ekszijj
Válasz dracke #7730. hozzászólásáraHa van óra bent a műszerfalon(kilométer),akkor a váltóban is van forgás érzékelő,de azon 3 vezeték van.Ez a 2 vezeték a vákuum kapcsolóra megy,ami a szívó csőben van!Légszűrő eltömődés jelző
nem tudom hogy az a km óra a váltóból kapja e vagy sem, csak nem működik, és ott is ilyen két színű vezeték van, ezért gondoltam hátha. bár én is furcsáltam volna. akkor megnézem a váltót hogy ott van e valami hely. nemrég vettem a gépet ugyhogy még csak ismerkedek vele+
13777 hozzászólás
Válasz lorant90 #7775. hozzászólásáraFigyelj mester. A szecskázód meghajtását a laposszíjjas cuccra nem tudtad volna feltenni? Az utóverő tengelyed neked a 60-as volt már?
Válasz medikus #7776. hozzászólásáraAz igazság az, hogy ékszíj tárcsákat, alsó csigát, elevátor láncot hasonlítottam össze... Már amit a neten fellelni...
Válasz csoppika #7773. hozzászólásáraNem mondanám olcsónak!
Válasz csoppika #7773. hozzászólásáraEnis most toluk rendeltem alkatreszt,ami lengyelbol nem sikerult.
Válasz csoppika #7773. hozzászólásáraMessze van!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz medikus #7770. hozzászólásáraNémileg nem rossz árakon dolgoznak...
http://www.soko.cz/cs/
Válasz Gabi 007 #7767. hozzászólásáraEn nem szoktam szetszedni csak surunn kell fujni mert a kormok ala berakodik a por es nemtudja szetvalasztani az vegett a lamellakat,az ujj lamellakal meg vigyazz mert vastagabbak es attol sem fog tudni rendesen szetvalasztani,lehet hogy csak szetkell szedned joll kitakaritani es utanna meg csak mindig kifujatni,persze ha nincs teljesen elkopva a lamella.
Válasz Trakilali #7769. hozzászólásáraElméletileg az elsőzúzós jobb munkát végez ,mert a hengerek még tartják fölötte a szárat ,de kinek a pap,kinek....
Válasz Trakilali #7769. hozzászólásáraKinek milyen van,az A JÓ!!!


Sziasztok! Tanácsotokat kérnem szerintetek az első vagy a hátsó zúzós kukorica adapterek a jobbak?
Válasz Gabi 007 #7767. hozzászólásáraMinden évben szét kell szedni,kitakarítani!!!!!!!!!!!
Válasz medikus #7766. hozzászólására Köszönöm a választ! Akkor a kuplungnál keresgélek a hiba után!
Válasz Gabi 007 #7765. hozzászólásáraTermészetes állapot!A csapágyon keresztül megy át az olaj!Nem jó a kuplung!!!!!!Annak teljes gázon is reccsenés mentesnek kell lenni!
Szeretnék a nyelestengelyfék üzemszerű működéséről érdeklődni, hogy a fékház alján lévő hajtóműolaj normális állapot, vagy annak ott nem kéne lennie? Mert ha kitakarítom onnan az olajat és a féktárcsa alja nem ér bele, teljes gázon is lehet sebességbe rakni, de pár kilométer megtétele után újra megtelik olajjal a csapágy külső gyűrűjéig, utána csak alapjáraton lehet reccsenés nélkül váltani!
Sziasztok! Tanácsotokat kérnem szerintetek az első vagy a hátsó zúzós kukorica adapterek a jobbak?
Válasz csoppika #7762. hozzászólásárapersze olyant nem lehet várni de azért vágja és terítse szét
Válasz csoppika #7761. hozzászólásáraOlyan minőségű munkát azért ne várj tőle, mint amit az újak tudnak...
Válasz vasvarikriszta #7760. hozzászólásáraViszont ha a szecskázó az 514 re való, akkor az úgy jó. Akkor a tengelye gyárilag 2300 körülire van centírozva... Azt ne akard 3000-en járatni...
Válasz csoppika #7759. hozzászólásáracsak azért mert azt írtátok
hogy olyan 3000 fordulat szükséges
Válasz vasvarikriszta #7758. hozzászólásáraHa gyári, akkor miért ne?
Válasz medikus #7757. hozzászólásáraakkor a 2300 fordulat biztos elég lesz?
Válasz vasvarikriszta #7755. hozzászólásáraAkkor az olyan 2300 körül forog!
Válasz vasvarikriszta #7755. hozzászólására32/30=A , Axmotorfordulat=B, 27/25=Y, YxB=szecskázó fordulat...
Ez mondjuk 2000-es motorfordulatnál kb 2300 szecskázó fordulat, ami már elég lehet... Mivel egy hagyományos vízszintes tengelyű szárzúzó olyan 1500-at pörög, egy mulcsozó meg 2300-tól indul...
Válasz medikus #7752. hozzászólásáraazért kérdem mert ami nekünk van szecskázó az a motornál 32 tárcsa van onnan lemegy 30 ra a mágneskuplungnál a30 -as mellett egy 27 kapcsol be ez egy 25 tárcsát hajt meg illetve a szecskázón is 25 tárcsa van és ez egy mezőgépes gyári szecskázó
Válasz csoppika #7753. hozzászólására

Válasz medikus #7751. hozzászólásáraNagy vonalakban 6cm a szecskázó tárcsa öble. A lapos szíj tárcsánál kb 7cm mutatott a helyzet. Pontosítanom kell... Haver 514-esére rápróbálom majd...
Válasz medikus #7749. hozzászólásáraA 32-es szíjtárcsád ha 2000 fordul,és az hajtja a 30cm est,akkor az 2120-at fog fordulni!
Válasz csoppika #7750. hozzászólásáraMilyen szíjtárcsa az,hogy a lapos szájtárcsa közepébe beletudod csavarozni,2cm-es távtartóval?Ha letudod rendesen húzni,akkor jó lehet,persze biztos hogy nagyon széles lesz!!!
Válasz medikus #7749. hozzászólásáraMit gondolsz, ha a lapos szíj tárcsához közdarabbal(1-2cm) fogatom fel a szecskázó tárcsáját, az járható út? Nem néztem, hogy a többi cuccon elcsalható-e annyi oldalirányba...
Esetleg a lenti közlőmű tengelyét kell megvariálni kicsit(módosítottat csináltatni...
Válasz vasvarikriszta #7748. hozzászólására32:30=1.06 Tehát a 30-as tárcsa, ennyivel forog többet!
Válasz medikus #7747. hozzászólásáraazt hogy kell számolni ha egy 32és egy 30 tárcsám van például ?
Válasz vasvarikriszta #7746. hozzászólásáraLeg egyszerűbb ha arányt számolsz!
Válasz medikus #7742. hozzászólásáraolyan kérdésem van még a szíjtárcsa gyorsításakor hogy lehet kiszámolni a gyorsítást még olyan rémlik először a tárcsa kerületét veszem utána pedig a két kerületet hasonlítom össze?

Válasz Zolii18 #7744. hozzászólásáraHa beépített szabályozós akkor csak 1 vezeték van üresen,az a töltésjelző lámpára megy!
Űdv mindenkinek! Segítséget szeretnék kérni, a generátorról a gerjesztő szál az hova megy? Egyből a tőltésjelző lámpára? Vagy esetleg valaki egy bekötési rajzot nem tudna adni? A segítségeket előre is köszönöm!
Válasz dracke #7740. hozzászólásáraVáltó oldalában van jeladó!Kívül a kuplung harang mögött!
Válasz vasvarikriszta #7741. hozzászólására3000!
olyan kérdésem volna a szalma szecskázónak mekkora fordulatra van szüksége hogy jól dolgozzon?
és a KM ora hová van bekötve?
Válasz medikus #7738. hozzászólásáraOk., majdnem gondoltam is azután, hogy túl egyszerű lenne rajzból tanulni a mesterséget , és a gyakorlatban másként van ez. Köszönöm.
Válasz D-032a #7735. hozzászólásáraAnnak is van vezetéke,de az egyedül van!A légszűrő vezetéke mellett van még egy (barna) test szál is!
Válasz dracke #7728. hozzászólására... bealudtam a linkkel...,nem radírozom ,lesz ez is.
E 514 Használati útmutató (német nyelvű)
Ha nincs még magyar ebből is kinézhető sok info.
Ékszíjak méretei és hajtási sémák, ajánlott cséplő beállítások, villamos kapcsolás, kontroll lámpák jelmagyarázata stb.
Az általad kérdezett kábelek a rajz szerint:
A 81. oldalon /motoron/: az S10 légszűrő kapcsoló a T6-on keresztül megy a műszerfalon az La4 kontroll lámpához.(82-es oldal)
A 81. oldal /motor/ : az S16 olajszűrő eltömődés kapcsolója a T7-en megy az La1 k. lámpához a műszerfalra (82. oldal)
Ez szerint a két színű vezeték az olajé.
---------------------------------------
S1-S21: jeladók, kapcsolók
La1-La11: jelzőlámpák
A 82-83 oldalon az egy rajz lenne , csak ketté van vágva. Egymás mellé kell "tenni"
https://www.museum-digital.de/data/agrargeschichte/resources/documents/201408/09070858928.pdf
Válasz medikus #7733. hozzászólásáraBocs, ha nem jót kérdezek. (Abból is tanulunk.)
Lehet-e , hogy a 2 vezeték közül csak az egyik a légszűrő kapcsolóé, a másik pedig az olajszűrő eltömődést jelző kapcsoló vezetéke?
1982-es kiadású kapcs. rajz mintha úgy mutatná. Hozom nemsokára, bár német nyelvű.
Válasz vasvarikriszta #7731. hozzászólásáraNekem ami volt rajta az magnesos kuplung volt biso zuzo volt rajta eredeti felszerelt volt es ott is a lada mogott ment az ekszijj
Válasz dracke #7730. hozzászólásáraHa van óra bent a műszerfalon(kilométer),akkor a váltóban is van forgás érzékelő,de azon 3 vezeték van.Ez a 2 vezeték a vákuum kapcsolóra megy,ami a szívó csőben van!Légszűrő eltömődés jelző
Válasz vasvarikriszta #7731. hozzászólásáraAz akku szekrény mellett van egy spanoló is,hátul.Az tartja a szíjat.
Válasz medikus #7727. hozzászólásáracsak azért kérdezem mert én amit láttam élőben és az interneten annak legtöbbnek alul megy a szíj
Válasz .MAN. #7729. hozzászólásáraakkor talán az a két vezeték a visszajelzőlámpához mehet.
nem tudom hogy az a km óra a váltóból kapja e vagy sem, csak nem működik, és ott is ilyen két színű vezeték van, ezért gondoltam hátha. bár én is furcsáltam volna. akkor megnézem a váltót hogy ott van e valami hely. nemrég vettem a gépet ugyhogy még csak ismerkedek vele+
Válasz dracke #7728. hozzászólásáraA légcsőben az egy vákuum kapcsoló. Légszűrő eltömődést jelzi, arról hiányzik a két vezeték.
(Javítsatok ki ha tévedek) de a km-óra a váltóból kap jelet.