Válasz LovasTomy #4968. hozzászólásáraElméletileg igen,a felfogatás mindenképp/eme háromnál/,a lökőrúd/görgő/ kiálló hosszt a felfekvősíktól illik ellenőrizni hogy egyforma legyen azzal ami neked van.
Válasz LovasTomy #4962. hozzászólásáraRendes bilincs kell rá és jó lesz
Mtz nyomó oldalon is megáll nekem
De nyilván mindezek úgy működhetnek jól ha jó az AC meg a nyomás tartó szelep és Tömített a rendszer
Ezek csak javítanak a helyzeten a szintkülönbség és a gravitáció miatt
Válasz ...:::Pisti:::... #4960. hozzászólásáraVettem már, csak azzal sem oldódott meg a gond, utána tettem rá az átlátszót, hogy lássam mi "folyik" a csőbe! Ezt a visszacsapó szelepet ki próbálom, meg az átlátszó szűrőt is, csak a sok csatlakozás, bilincs miatt nem lesz több a hiba lehetőség?
Válasz LovasTomy #4955. hozzászólásáraKamionos boltban kapsz réz visszacsapó szelepet az be tudod tenni a csőbe ami a tankból jön az ac- ra .
Akkor már tegyél be egy átlátszó műanyag szűrőt is. ( látványosan sokat megfog)
Sokat fog javulni a helyzet csak ne hagyd teljesen ki fogyni a gázolajat mert úgy nehezen veszi fel a szelep miatt.
Felejtsd el azt az átlátszó csövet meg a fémszövetest is.
Sz@r PVC , hamar ki keményedik
Vegyél méterre Csapágyboltban , autósboltban olaj álló gumicsövet
Válasz LovasTomy #4955. hozzászólásáraLeírottad alapján kiszűrted hogy az AC körül van gond/az adagolóelőtt/,szelepei rendben vannak -nem sérült-beverődöt sehol, gondolom azt már nézted,marad a kézi AC,ha beeresztene gázolajat azt észlelted volna szerintem a látványos olajnyomás eséssel és a gázolajszagú motorolajnál.Azt hiszem van a kézi AC száránál egy kis zöld vagy sárga gumigyűrű,ő vagy a szár extrém kopottsága is lehet ludas.
Válasz szelindi1965 #4954. hozzászólásáraAz átlátszó csövet csak most hogy új csővel sem oldódott meg a probléma , erre a célra tettem rá, hogy lássam mi "folyik" a csőben! Ha leveszem a táp szivattyú bemenő csövét, fel szivom a gázolajat, és be fogom nem megy vissza, de ha a kimenő csövet veszem le, ac-vel fel szivatom, ott fogom be, akkor már vissza ereszt
Válasz LovasTomy #4953. hozzászólásáraBárhol -bármi lehet kolléga,nem is gondolná az ember hogy hol,a nyomástartó szelepet duplázd /ha elfér/. + hülyeség,vedd le a résolajcsövet hogy mindenütt szelel e,a felszaporodó résolaj is le tudja dögleszteni a motort és már sajnos nem normális üzemanyagot használunk.A másik dolog,írtad hogy látod megy vissza az üzemanyag,ergo átlátszó műanyag üzemanyagcsövet használsz,nem oda való,elég meleg tud arrafelé lenni,tartása nincs,kidörzsölődhet,elektrosztatikusan feltöltődik és bajt csinálhat.Ismét egy szösszenet,üzemanyagszűrő tömítőgumi az is nagy felület tömíteni ott is engedhet be levegőt valamint a légtelenítő csavarok alátétei is lehetnek vékonyabbak a kelleténél,ilyen helyen se tűrj meg piros fíbertömítést.
Válasz szelindi1965 #4951. hozzászólásáraIgen, valahol be kell menjen a levegő az biztos! De akkor lehet tényleg ott ahol medikus mondja, csövek bilincsek réz tömitések újak
Válasz medikus #4950. hozzászólásáraAkkor rendelek is egyet hozzá! Öntvény lehet jobb vagy az alu? Esetleg a nyomás tartó szelepet az adagolón érdemes lenne ki cserélni?
Válasz LovasTomy #4946. hozzászólásáraSzívóágon csak akkor tud visszafelé áramlani ha valahol levegő jut be,elégtelen tömítettség/tömítéseket,csövet,tömítőfelületeket,búvárcsövet,tápszivattú membránjait ellenőrizni/.
Engem a búvárcső tetején lévő hollanderes csatlakozó keményen átvert,gyári fémszövetes gumicső mellett szipkázott minimálisat.Ráadásul ki kell lágyítani rendesen a réztömítéseket,az alu megbízhatatlan valamint jobb az aluminium AC pohár,a bakelit elrepedhet-lepattanhat és némelyiket olyan élesre gyártják elvághatja a gumitömítését.Sok sikert kolléga.
Válasz LovasTomy #4946. hozzászólásáraValószínű kopott a ház,amiben a dugattyút lökdösi a bütykös tengely!Onnan tud levegősödni!
Azért levegősödik menet közben!
Válasz medikus #4945. hozzászólásáraOlyan gondom van, haza hoztuk a gêpet 70km-ről lábon gond nélkül, levágtam vele 10Ha és mikor már majdnem végeztem el kezdett le állogatni! Mint mikor elfogy a gázolaj, pedig volt benne gazdagon!pumpálás légtelenítés ment tovább, végén egyre gyakrabban le állt, alig tudtam vele haza jönni is
Üzemanyag csöveket ki cseréltem új bilincsekkel, felpumpal megy alapjáraton néhany percig aztán ledadog leáll, pumpa légtelenítés után ugyanez! Azt vettem észre ha a pumpálást abba hagyom, a csőben lehet látni, hogy vissza megy a gázolaj és üres lesz a cső, ennek nem szabadna így vissza engedni gondolom!?mi lehet a baj?
Válasz lorant90 #4942. hozzászólásáraDe ebből is találni 15ért is meg 8e-ért is, lehet valami különbség? Illetve Séra kft-nél táláltam gyárinak mondottat 43ezerert
Válasz medikus #4929. hozzászólásáraAz lesz, csak a gép nincs itthon, csiszoló papírt meg nem vittem magammal, így csak a fülke melletti alu táblát meg az adagoló mögöttit néztem, a motorszam pedig az ahol van 3 karakter kis szünet és utána a többi ?
Válasz medikus #4935. hozzászólásáraLehet, hogy rosszul látom, de amit én a fotóból ki tudok venni, az köszönő viszonyba sincs a géptáblával.
Passz.
Én géptábla tartalmát értelmeztem.
Ha megnézed, akkor a 5. számsort utólag ütik be a géptáblába.
Válasz medikus #4931. hozzászólásáraAbban igazad van, hogy lehet ez másként is. Amit felraktál egy általános géptábla a fortschritt -nél. A zt -k, az ifa más géptáblával jöttek ki.
Ráadásul elé ütöttel egy kategória ( osztály) számot, amit évről -évre másra használták.
( Az egyik évben ndk bf, szoc export,..., más évben meg másra. )
Tehát a traktorok, a bálázók, ... minden gép egy sorozatban kapta a számot+ elé az osztályozót. Elvileg így vissza lehet keresni, hogy melyik gép, eszköz, melyik üzemben, gyártósoron,.. stb készült.
A vége felé már volt egy cd -s katalógus, amibe beírták a gépszámot és kidobta az lakatrész jegyzéket, meg hogy hol kell rendelni. Csak ugye akkor még a net gyerekcipőben járt.
Előttem egy géptábla. Úgy van ahogy az előzőben leírtam.
1. sor Erzeugnis Type Terméktípus
2. sor Type Nr. Típus szám
3. sor Erzeugnis Reg Nr. Termék rajzszáma
4. sor Baujahr / Quartal Gyártási év Negyedév
5. sor Schl. - Nr ELN Szériaszám, gyártási szám
6. sor Masse kg. Súly
Válasz LovasTomy #4921. hozzászólásáraAlváz szám a jobb oldali ferdefelhordó felfogatásánál van a lemezben! Motorszám a blokkon,belül az adagoló mögötti alu táblán!
Válasz R Sándor #4922. hozzászólásáraVégeztem a kalászossal elvileg, ha csak be nem esik valami kis maszek! Csak gyűjtöm az infót, mert meg kell csinálni rendesen mostmár
Válasz LovasTomy #4921. hozzászólásáraCsak írom ,hogy ha gyorsan meg akarod tákolni, akkor heggesz oda az ék helyére egy lapos vas darabot és ki tudod vele huzni a kalászost , utána meg lehet csinálni normálisan
Válasz medikus #4920. hozzászólásáraIgen, nem is hajtott, egy 6os csavar lett bele ütve kényszer megoldásbol kint a tarlon!nagyjából azért vonalba kellene legyen a 2 tárcsa? Másik dolog, alváz számot meg motorszámot hol találok a gépen, adásvételi szerződés miatt keresem!
Válasz LovasTomy #4919. hozzászólásáraHa nincs ék,akkor nem is tud hajtani!!!!!!A szíjtárcsa belső fele az forog a tengelyen,ha a 2 csap nem kapcsolódik bele a külső tárcsa furataiba!Az hogy mennyire van vonalban,az függhet az alátét vastagságától is,de a tengelyt csapágyastól is tudod bentebb,kintebb hozni!
4969 hozzászólás
Válasz LovasTomy #4968. hozzászólásáraElméletileg igen,a felfogatás mindenképp/eme háromnál/,a lökőrúd/görgő/ kiálló hosszt a felfekvősíktól illik ellenőrizni hogy egyforma legyen azzal ami neked van.
Az IFA teherautó (w50) , a traktor (zt) illetve a kombájn (E512) tápszivattyúja azonos?
Válasz LovasTomy #4966. hozzászólásáraMűanyag benzin csövet véletlen se!!!!! A hőtől el lágyul,és kigyújtod a gépet!
Válasz medikus #4963. hozzászólásáraAz AC és a nyomástartó szelep csere az egyértelmű az első dolog, de azért még hallgatom a többiek ötletét is
Válasz ...:::Pisti:::... #4964. hozzászólásáraKatonai boltban vegyél AC-t
Még a bontott is jobb mint ezek a sz@rok ami most új
Válasz LovasTomy #4962. hozzászólásáraRendes bilincs kell rá és jó lesz
Mtz nyomó oldalon is megáll nekem
De nyilván mindezek úgy működhetnek jól ha jó az AC meg a nyomás tartó szelep és Tömített a rendszer
Ezek csak javítanak a helyzeten a szintkülönbség és a gravitáció miatt
Válasz LovasTomy #4962. hozzászólásáraTehetsz akar milyen visszacsapót,ha menet közben az AC nyomja be a levegőt! De csináld!
Válasz ...:::Pisti:::... #4960. hozzászólásáraVettem már, csak azzal sem oldódott meg a gond, utána tettem rá az átlátszót, hogy lássam mi "folyik" a csőbe! Ezt a visszacsapó szelepet ki próbálom, meg az átlátszó szűrőt is, csak a sok csatlakozás, bilincs miatt nem lesz több a hiba lehetőség?
Válasz LovasTomy #4955. hozzászólásáraHiába mondtam!
Válasz LovasTomy #4955. hozzászólásáraKamionos boltban kapsz réz visszacsapó szelepet az be tudod tenni a csőbe ami a tankból jön az ac- ra .
Akkor már tegyél be egy átlátszó műanyag szűrőt is. ( látványosan sokat megfog)
Sokat fog javulni a helyzet csak ne hagyd teljesen ki fogyni a gázolajat mert úgy nehezen veszi fel a szelep miatt.
Felejtsd el azt az átlátszó csövet meg a fémszövetest is.
Sz@r PVC , hamar ki keményedik
Vegyél méterre Csapágyboltban , autósboltban olaj álló gumicsövet
Válasz LovasTomy #4958. hozzászólásáraMeg lesz az.
Válasz szelindi1965 #4957. hozzászólásáraNem, még az ac-t nem szedtem szét csak próbáltam lokalizálni a hiba helyét
Válasz LovasTomy #4955. hozzászólásáraLeírottad alapján kiszűrted hogy az AC körül van gond/az adagolóelőtt/,szelepei rendben vannak -nem sérült-beverődöt sehol, gondolom azt már nézted,marad a kézi AC,ha beeresztene gázolajat azt észlelted volna szerintem a látványos olajnyomás eséssel és a gázolajszagú motorolajnál.Azt hiszem van a kézi AC száránál egy kis zöld vagy sárga gumigyűrű,ő vagy a szár extrém kopottsága is lehet ludas.
Válasz szelindi1965 #4954. hozzászólásáraTegyek rá még egy nyomás tartó szelepet a másik után?
Válasz szelindi1965 #4954. hozzászólásáraAz átlátszó csövet csak most hogy új csővel sem oldódott meg a probléma , erre a célra tettem rá, hogy lássam mi "folyik" a csőben! Ha leveszem a táp szivattyú bemenő csövét, fel szivom a gázolajat, és be fogom nem megy vissza, de ha a kimenő csövet veszem le, ac-vel fel szivatom, ott fogom be, akkor már vissza ereszt
Válasz LovasTomy #4953. hozzászólásáraBárhol -bármi lehet kolléga,nem is gondolná az ember hogy hol,a nyomástartó szelepet duplázd /ha elfér/. + hülyeség,vedd le a résolajcsövet hogy mindenütt szelel e,a felszaporodó résolaj is le tudja dögleszteni a motort és már sajnos nem normális üzemanyagot használunk.A másik dolog,írtad hogy látod megy vissza az üzemanyag,ergo átlátszó műanyag üzemanyagcsövet használsz,nem oda való,elég meleg tud arrafelé lenni,tartása nincs,kidörzsölődhet,elektrosztatikusan feltöltődik és bajt csinálhat.Ismét egy szösszenet,üzemanyagszűrő tömítőgumi az is nagy felület tömíteni ott is engedhet be levegőt valamint a légtelenítő csavarok alátétei is lehetnek vékonyabbak a kelleténél,ilyen helyen se tűrj meg piros fíbertömítést.
Válasz szelindi1965 #4951. hozzászólásáraIgen, valahol be kell menjen a levegő az biztos! De akkor lehet tényleg ott ahol medikus mondja, csövek bilincsek réz tömitések újak
Válasz medikus #4950. hozzászólásáraAkkor rendelek is egyet hozzá! Öntvény lehet jobb vagy az alu? Esetleg a nyomás tartó szelepet az adagolón érdemes lenne ki cserélni?
Válasz LovasTomy #4946. hozzászólásáraSzívóágon csak akkor tud visszafelé áramlani ha valahol levegő jut be,elégtelen tömítettség/tömítéseket,csövet,tömítőfelületeket,búvárcsövet,tápszivattú membránjait ellenőrizni/.
Engem a búvárcső tetején lévő hollanderes csatlakozó keményen átvert,gyári fémszövetes gumicső mellett szipkázott minimálisat.Ráadásul ki kell lágyítani rendesen a réztömítéseket,az alu megbízhatatlan valamint jobb az aluminium AC pohár,a bakelit elrepedhet-lepattanhat és némelyiket olyan élesre gyártják elvághatja a gumitömítését.Sok sikert kolléga.
Válasz LovasTomy #4949. hozzászólásáraBiztos!
Válasz medikus #4948. hozzászólásáraAkkor elvileg egy tápszivattyút csere meg oldhatja a hibát?
Válasz LovasTomy #4946. hozzászólásáraValószínű kopott a ház,amiben a dugattyút lökdösi a bütykös tengely!Onnan tud levegősödni!
Azért levegősödik menet közben!
Válasz medikus #4944. hozzászólásáraEz lenne, jó nem akarok ilyet venni

Vagy van náluk öntvény kínai valami 9e-ért
Vagy alu indiai 11e-ért
Válasz medikus #4945. hozzászólásáraOlyan gondom van, haza hoztuk a gêpet 70km-ről lábon gond nélkül, levágtam vele 10Ha és mikor már majdnem végeztem el kezdett le állogatni! Mint mikor elfogy a gázolaj, pedig volt benne gazdagon!pumpálás légtelenítés ment tovább, végén egyre gyakrabban le állt, alig tudtam vele haza jönni is
Üzemanyag csöveket ki cseréltem új bilincsekkel, felpumpal megy alapjáraton néhany percig aztán ledadog leáll, pumpa légtelenítés után ugyanez! Azt vettem észre ha a pumpálást abba hagyom, a csőben lehet látni, hogy vissza megy a gázolaj és üres lesz a cső, ennek nem szabadna így vissza engedni gondolom!?mi lehet a baj?
Válasz lorant90 #4942. hozzászólásáranincs azzal baj,ha tiszta az olaj,az AC ban benne van,és jó a mikro szűrő!
Válasz LovasTomy #4943. hozzászólásáraA gyáriról azért tudni kell,hogy egy DDR-es alu tábla van rajta!
Válasz lorant90 #4942. hozzászólásáraDe ebből is találni 15ért is meg 8e-ért is, lehet valami különbség? Illetve Séra kft-nél táláltam gyárinak mondottat 43ezerert
Válasz LovasTomy #4941. hozzászólásáraSajnos csak ez az utangyartott szemet kaphato , nekem mindig van a polcon rezerva darab .
Sziasztok!
Hol és milyen tápszivattyút érdemes venni a kombájnra? Ami azért el menne pár szezont!?
Köszönöm a segítséget Kovács Ferenc Úrnak!


Meg lett az alváz és motorszám is, illetve a géptábla is,
Válasz medikus #4938. hozzászólásáraBocs. Belekavarodtam, hogy a képek kihez is tartoznak.
Válasz jaromiv #4934. hozzászólásáraNem én raktam fel! Az enyémben rendesen csak az alváz szám van ütve!
Válasz medikus #4929. hozzászólásáraAz lesz, csak a gép nincs itthon, csiszoló papírt meg nem vittem magammal, így csak a fülke melletti alu táblát meg az adagoló mögöttit néztem, a motorszam pedig az ahol van 3 karakter kis szünet és utána a többi ?
Válasz medikus #4935. hozzászólásáraLehet, hogy rosszul látom, de amit én a fotóból ki tudok venni, az köszönő viszonyba sincs a géptáblával.
Passz.
Én géptábla tartalmát értelmeztem.
Ha megnézed, akkor a 5. számsort utólag ütik be a géptáblába.
Válasz jaromiv #4933. hozzászólásáraElőttem meg egy alváz szám! Nem olyan bonyolult ez!

Válasz medikus #4931. hozzászólásáraAbban igazad van, hogy lehet ez másként is. Amit felraktál egy általános géptábla a fortschritt -nél. A zt -k, az ifa más géptáblával jöttek ki.
Válasz medikus #4932. hozzászólásáraA gépszámot /serial nr, nem géptípusonként, hanem a gyár teljes legyártott eszközére adták.
Ráadásul elé ütöttel egy kategória ( osztály) számot, amit évről -évre másra használták.
( Az egyik évben ndk bf, szoc export,..., más évben meg másra. )
Tehát a traktorok, a bálázók, ... minden gép egy sorozatban kapta a számot+ elé az osztályozót. Elvileg így vissza lehet keresni, hogy melyik gép, eszköz, melyik üzemben, gyártósoron,.. stb készült.
A vége felé már volt egy cd -s katalógus, amibe beírták a gépszámot és kidobta az lakatrész jegyzéket, meg hogy hol kell rendelni. Csak ugye akkor még a net gyerekcipőben járt.
Előttem egy géptábla. Úgy van ahogy az előzőben leírtam.
Válasz jaromiv #4930. hozzászólásáraAmi szám az 5.sorban van,nem is gyártottak annyit! Csak 50 ezer körüli db!
Válasz jaromiv #4930. hozzászólásáraA 89 évjáraton például együtt van az évjárat,a negyedév,és az alváz szám is!
Válasz LovasTomy #4928. hozzászólásáraÜdv!
A fortschritt géptábla adatai
1. sor Erzeugnis Type Terméktípus
2. sor Type Nr. Típus szám
3. sor Erzeugnis Reg Nr. Termék rajzszáma
4. sor Baujahr / Quartal Gyártási év Negyedév
5. sor Schl. - Nr ELN Szériaszám, gyártási szám
6. sor Masse kg. Súly
Ebből az 5. lenne az alvázszám. (124565323)
Válasz LovasTomy #4928. hozzászólásáraAkkor csiszold meg a festéktől!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sziasztok!
Ezek közül melyik az alvazszám? A ferde tartója feletti lemezbe nem látni semmit
Válasz LovasTomy #4926. hozzászólásáraElvileg az alu táblán is rajta van,jobb oldalon a fülke mellett!
Válasz medikus #4925. hozzászólásáraKöszönöm! Esetleg azt is meg tudod mondani hány karaktert keressek illetve csak szám vagy betű is?
Válasz LovasTomy #4921. hozzászólásáraAlváz szám a jobb oldali ferdefelhordó felfogatásánál van a lemezben! Motorszám a blokkon,belül az adagoló mögötti alu táblán!
Válasz LovasTomy #4923. hozzászólásáraElvileg szelelő tengely csere meg két uj variátor tárcsa
Válasz R Sándor #4922. hozzászólásáraVégeztem a kalászossal elvileg, ha csak be nem esik valami kis maszek! Csak gyűjtöm az infót, mert meg kell csinálni rendesen mostmár
Válasz LovasTomy #4921. hozzászólásáraCsak írom ,hogy ha gyorsan meg akarod tákolni, akkor heggesz oda az ék helyére egy lapos vas darabot és ki tudod vele huzni a kalászost , utána meg lehet csinálni normálisan
Válasz medikus #4920. hozzászólásáraIgen, nem is hajtott, egy 6os csavar lett bele ütve kényszer megoldásbol kint a tarlon!nagyjából azért vonalba kellene legyen a 2 tárcsa? Másik dolog, alváz számot meg motorszámot hol találok a gépen, adásvételi szerződés miatt keresem!
Válasz LovasTomy #4919. hozzászólásáraHa nincs ék,akkor nem is tud hajtani!!!!!!A szíjtárcsa belső fele az forog a tengelyen,ha a 2 csap nem kapcsolódik bele a külső tárcsa furataiba!Az hogy mennyire van vonalban,az függhet az alátét vastagságától is,de a tengelyt csapágyastól is tudod bentebb,kintebb hozni!