Válasz medikus #6223. hozzászólásáraAz a fél perc sokszor jó lenne mikor ver a víz éppen, és veszed ki a szíjat onnan ahol bevan rakódva toklásszal meg porral ami szállingózik :) Az asztal cserével van a gond igen mert szomszéd faluban is van egy 514 es egy kollégának és van hogy egymás asztalait használjuk. Tény hogy ekkora átalakításhoz nagyon kell unatkozni
Ügyes megoldás a lentebb látott asztalhajtás. Akinek sokat kell le és feltenni sz asztalt közúti közlekedés miatt annak célszerű is lehet, csak gyorsabb egy kardánt lehúzni a helyéről. Ahogy látom egy IH tárcsa kerékagyból oldották meg az alsó, kettős szíjtárcsa csapágyazását, az van felfogatva a ferde oldalára. Szép munka akárki csinálta.
Válasz medikus #6216. hozzászólásáraAz enyém több mint 20-éve benne van és maci nincs azóta mert a két verőléc közt nem tud betömörülni pláne ha gazos vagy ritka a gabona.
Válasz vasvarikriszta #6217. hozzászólásáraJó ez,csak felesleges!Kb fél perccel vagy előrébb.Közben meg szállításkor lesheted,hol veszhetett el a kardán!De mire azt elrakod,akkorra én leveszem a hajtó szíjat.
Válasz vasvarikriszta #6217. hozzászólásáraHat ennyit azert nem baszakodtam volna vele,de ha te mar igy vetted! Meg a ferdeszallitorul elorol,hogy hogy oldottak meg a kasza meghalytast.
Válasz Zolii18 #6215. hozzászólásáraSzerintem a Megában sem előírás bennehagyni.Szerintem akkor gyárilag úgy csinálták volna meg a dobot!Valaki kitalálta hogy benne hagyja jó úgy is.Szerintem gabonában nem igazán kell az egyik ilyen cséplőrendszerbe sem.Lehet több mag kerül a ládákra.De ez csak az ÉN véleményem!
Válasz Zolii18 #6213. hozzászólásáraGyárilag gabonára nincs benne.Ha bevállalod hogy 1000-1200 fordulatig kipörgeted,akkor hagyd benne!Nem szoktuk.Mi abban a nagy munka hogy kiszeded?
Üdv mindenkinek! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a dobtakarót muszáj levenni gabonára? Mert a régi 204-esnek nem kellett.
A segítségeket előre is köszönöm.
Válasz medikus #6187. hozzászólásáraköszönöm a képeket,én megértettem hogy ti azt mondjátok nem a ferdén van az asztal meghajtó szíjtárcsa de én így szeretném megoldani .holnap után én is rakok fel képeket hátha az segít megérteni mit szeretnék.köszönöm a segítséget
Válasz Koszi. #6207. hozzászólásáraMindenki úgy csinálja ahogy neki jobb!Mint ahogy írtam,a ferdét én nem a földön szerelem.Mindig oda kapcsolom,ahol hozzáférek javításkor.Ha meghajtó tengelyt, akkor vágóasztal,vagy adapter,ha első tengely akkor gép.Még hajolnom se kell.
Azért a ferde leszedő keret nem hülyeség, mióta van azért kevesebb a szenvedés, kuki ferdét is úgy veszem le, rakom fel. Nem süllyed meg, nem kell a munkahengerekkel szenvedni ha hosszúak, visszanyomni stb.. Nameg a trakival kicsit könnyebb manőverezni főleg hogy ott látod is azért mit csinálsz a kombájnból nem.
Válasz Sötét Paraszt #6205. hozzászólásáraNyugodtan,így szoktam a ferdét szerelni ha láncvezetőt cserélek,fent fekszem rajta!Mikor leállok róla,akkor kicsit oda billen,de ráálláskora menetes orsóval vissza emelem.
Válasz medikus #6202. hozzászólásáraSzín-nél a festésre gondoltam!De már értem.Nincs hova!240nm a telek!A gép a szomszéd portán,ami lakatlan,a vágóasztalok meg kint a szomi tanyáján!Gép kamion ponyva alatt,még száraz időben elrakva!
Válasz csoppika #6199. hozzászólásáraNem betony a placc,de nem borul még akkor sem,ha rámászok a1 mázsámmal!Volt hogy még anno 160 kilóméterről úgy hoztam gépet lábon,hogy elől kuki adapter,hátul meg az asztalra kapcsolt ferdefelhordó,és nem dőlt el!Csak a gumi kímélése miatt van alátámasztva.Van menetes orsóm is,támasztó,de az a kukit tartja.
Válasz Cutler gazda #6200. hozzászólásáraAmi olyan ki van szedve,csiga ablak levéve,lefelé fordítva, kasza kivéve,kaszaujjak lezsírozva,festve.A munkahengerek szuszogói,és a szárak zsírral lekenve,láncok szintén.mi kell még.A festése tavaji,kicsit mattított a géphez,de eredeti.Szikrázó napsütésben fotóztam,azért tűnik kopottnak!
Válasz medikus #6195. hozzászólásáraAláírom ténleg spanoló kerék van, nem tudom mért írtam azt,de mem válaszoltál színt nem akarsz csinálni nekik,mert hát azért így a csillagszállóba csak tönkre megy minden
Válasz csoppika #6196. hozzászólásáraIgen,és a felsőt mindig hozzá kell állítani,a spanoló kerékhez.Tehát ha nyúlik a lánc, a spanoló magasabbra kerül,emeli a láncot, így a vezető lécet is alá kell emelni,azért vannak a hosszított furatok.
Válasz Cutler gazda #6190. hozzászólásáraValamit már megint elnéztél mint tegnap!A fa a ferde alátámasztására van,azt kérdezték megállna e támasztás nélkül!A lánc hajtásnál a fa nem spanoló,az csak láncvezető.Ezt nem jól tudtad!!! A spanoló az egy lánckerék külön.Mindez az 512-nél.
Válasz Zola__79 #6192. hozzászólásáraHello! Konkrétan az E514-et nem ismerem, csak úgy általánosságban, a nagytestvérét az 516/7-et igen, meg úgy általában a kombájnokat is.
Kaszapenge és ékszíj a legkönnyebb, az ugyanis ún. szabványos gépelem, tehát abból van jó minőségű új.
A többi már más téma, motor és egyéb alkatrészek, hát azokból szerintem gyári már nincs, különböző utángyártottak viszont vannak, általában minden beszerezhető az E-gépekhez is. Az utángyártottak minősége enyhén szólva vegyes. Szíjtárcsát bontottat kell venni, az újnak horribilis ára van.
Ha nem ég le, nem borul fel akkor gyakorlatilag mindent meg lehet rajta csinálni, más kérdés hogy az mekkora munka.
Általában minden kombájnon vannak szerelőnyílások, amiken a dobhoz is hozzá lehet férni megnézni. A szalmarázóládák szereléséhez természetesen bele kell bújni, rostákat könnyű kiszedni. A rázóasztal megnézéséhez szintén bele kell bújni valahonnan.
bocsánat az amatőr kérdésekért, még most ismerkedem a témával (hogy belevágjak-e :)
Hálás köszönet ha valaki segít, már olvastam/olvasom a fóumot vissza, hogy miket kell nézni, hozzártő ismerősöm is van, megyek is majd hozzá stb., néhány kérdésem lenne:
Alkatrészek: amit lehet venni üzletekben pld. kaszapengék, szíjak, rosták, rázóasztal, esetleg szíjtárcsák stb. a többit mindent bontásból kell szerezni?
mi az ami ha elromlik/elrohad akkor vége a gépnek? magtartály alja kilyukad pld.?
A dobhoz honnan lehet hozzáférni? ill. állapotát megnézni?
A szalmarázó ládákat mennyire nehéz kiszerelni? először lecsavarozom a hátsó tengelyről és utána a belső mozgató tengelyhez be lehet mászni hátulról? ilyenkor a rostákat ki kell szedni vagy mire fekszek rá?
ill. a rázóasztal kiszerelése csak előlről lehetséges ha a ferde le van szerelve előlre lehet kihúzni? Szétszerelés nélkül az állapotát hogyan lehet megnézni?
eltömődés esetén hogyan lehet kiszedni az anyagot a gépből?
köszönet
13925 hozzászólás
Válasz medikus #6223. hozzászólásáraAz a fél perc sokszor jó lenne mikor ver a víz éppen, és veszed ki a szíjat onnan ahol bevan rakódva toklásszal meg porral ami szállingózik :) Az asztal cserével van a gond igen mert szomszéd faluban is van egy 514 es egy kollégának és van hogy egymás asztalait használjuk. Tény hogy ekkora átalakításhoz nagyon kell unatkozni
Ügyes megoldás a lentebb látott asztalhajtás. Akinek sokat kell le és feltenni sz asztalt közúti közlekedés miatt annak célszerű is lehet, csak gyorsabb egy kardánt lehúzni a helyéről. Ahogy látom egy IH tárcsa kerékagyból oldották meg az alsó, kettős szíjtárcsa csapágyazását, az van felfogatva a ferde oldalára. Szép munka akárki csinálta.
Válasz medikus #6223. hozzászólásáraEnis ertem,hogy a masikat igy akarja.
Válasz vasvarikriszta #6217. hozzászólásáraAmúgy szerintem nagyon jó megoldás így biztos egyszerübb a felrakás az tuti de sok munka is egybe megcsinálni
Válasz medikus #6216. hozzászólásáraAz enyém több mint 20-éve benne van és maci nincs azóta mert a két verőléc közt nem tud betömörülni pláne ha gazos vagy ritka a gabona.
Válasz dr.T #6222. hozzászólásáraHogy ne érteném!De te nem érted,hogy a másikat is így akarja megcsinálni!
Válasz medikus #6221. hozzászólásáraNem erted,hogy ő igy vette.
Válasz vasvarikriszta #6217. hozzászólásáraJó ez,csak felesleges!Kb fél perccel vagy előrébb.Közben meg szállításkor lesheted,hol veszhetett el a kardán!De mire azt elrakod,akkorra én leveszem a hajtó szíjat.
Válasz vasvarikriszta #6219. hozzászólásáraNem mert neked a ferde aljara kell ratenni a kardant a 14 meg ekszijjat kell ratenni a kaszara.
Válasz dr.T #6218. hozzászólásáraa kaszahajtás olyan mint az 514 é
Válasz vasvarikriszta #6217. hozzászólásáraHat ennyit azert nem baszakodtam volna vele,de ha te mar igy vetted! Meg a ferdeszallitorul elorol,hogy hogy oldottak meg a kasza meghalytast.
Válasz dr.T #6212. hozzászólásáraígért képek




Válasz Zolii18 #6215. hozzászólásáraSzerintem a Megában sem előírás bennehagyni.Szerintem akkor gyárilag úgy csinálták volna meg a dobot!Valaki kitalálta hogy benne hagyja jó úgy is.Szerintem gabonában nem igazán kell az egyik ilyen cséplőrendszerbe sem.Lehet több mag kerül a ládákra.De ez csak az ÉN véleményem!
Válasz medikus #6214. hozzászólásáraSemmi csak azt hittem ez is olyan mint a mega.
Köszönöm a segítséget
Válasz Zolii18 #6213. hozzászólásáraGyárilag gabonára nincs benne.Ha bevállalod hogy 1000-1200 fordulatig kipörgeted,akkor hagyd benne!Nem szoktuk.Mi abban a nagy munka hogy kiszeded?
Üdv mindenkinek! Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy a dobtakarót muszáj levenni gabonára? Mert a régi 204-esnek nem kellett.
A segítségeket előre is köszönöm.
Válasz vasvarikriszta #6211. hozzászólásáraAz jo lenne.
Válasz medikus #6187. hozzászólásáraköszönöm a képeket,én megértettem hogy ti azt mondjátok nem a ferdén van az asztal meghajtó szíjtárcsa de én így szeretném megoldani .holnap után én is rakok fel képeket hátha az segít megérteni mit szeretnék.köszönöm a segítséget
Válasz Koszi. #6207. hozzászólásáraMindenki úgy csinálja ahogy neki jobb!Mint ahogy írtam,a ferdét én nem a földön szerelem.Mindig oda kapcsolom,ahol hozzáférek javításkor.Ha meghajtó tengelyt, akkor vágóasztal,vagy adapter,ha első tengely akkor gép.Még hajolnom se kell.
Válasz Koszi. #6207. hozzászólásáraHat az tuti.
Válasz Sötét Paraszt #6205. hozzászólásáraNem borul fel,mar enis vettem igy le.
Azért a ferde leszedő keret nem hülyeség, mióta van azért kevesebb a szenvedés, kuki ferdét is úgy veszem le, rakom fel. Nem süllyed meg, nem kell a munkahengerekkel szenvedni ha hosszúak, visszanyomni stb.. Nameg a trakival kicsit könnyebb manőverezni főleg hogy ott látod is azért mit csinálsz a kombájnból nem.
Válasz Sötét Paraszt #6205. hozzászólásáraNyugodtan,így szoktam a ferdét szerelni ha láncvezetőt cserélek,fent fekszem rajta!Mikor leállok róla,akkor kicsit oda billen,de ráálláskora menetes orsóval vissza emelem.
Válasz medikus #6201. hozzászólásáraÉnmeg sose mertem így lerakni, de mostmár mindegy.
Válasz medikus #6202. hozzászólásáraSzín-nél a festésre gondoltam!De már értem.Nincs hova!240nm a telek!A gép a szomszéd portán,ami lakatlan,a vágóasztalok meg kint a szomi tanyáján!Gép kamion ponyva alatt,még száraz időben elrakva!
Válasz csoppika #6199. hozzászólásáraNem betony a placc,de nem borul még akkor sem,ha rámászok a1 mázsámmal!Volt hogy még anno 160 kilóméterről úgy hoztam gépet lábon,hogy elől kuki adapter,hátul meg az asztalra kapcsolt ferdefelhordó,és nem dőlt el!Csak a gumi kímélése miatt van alátámasztva.Van menetes orsóm is,támasztó,de az a kukit tartja.
Válasz Cutler gazda #6200. hozzászólásáraAmi olyan ki van szedve,csiga ablak levéve,lefelé fordítva, kasza kivéve,kaszaujjak lezsírozva,festve.A munkahengerek szuszogói,és a szárak zsírral lekenve,láncok szintén.mi kell még.A festése tavaji,kicsit mattított a géphez,de eredeti.Szikrázó napsütésben fotóztam,azért tűnik kopottnak!
Válasz Sötét Paraszt #6198. hozzászólásáraSehova nem borul,áll mint Katiban a gyerek!
Válasz medikus #6195. hozzászólásáraAláírom ténleg spanoló kerék van, nem tudom mért írtam azt,de mem válaszoltál színt nem akarsz csinálni nekik,mert hát azért így a csillagszállóba csak tönkre megy minden
Válasz Sötét Paraszt #6198. hozzászólásáraSzerintem annékű' se burú' föl... De amikó' leállana rúla...no akkó' burúhat... Me ahó láccik, nem betony a placc...
Válasz medikus #6195. hozzászólásáraMost akkó felborul, vagy lefordul a fa nékü?
Válasz csoppika #6196. hozzászólásáraIgen,és a felsőt mindig hozzá kell állítani,a spanoló kerékhez.Tehát ha nyúlik a lánc, a spanoló magasabbra kerül,emeli a láncot, így a vezető lécet is alá kell emelni,azért vannak a hosszított furatok.
Válasz medikus #6195. hozzászólásáraAz a fa láncvezető csak azért van, hogy ne csapkolódjon a lánc?
Válasz Cutler gazda #6190. hozzászólásáraValamit már megint elnéztél mint tegnap!A fa a ferde alátámasztására van,azt kérdezték megállna e támasztás nélkül!A lánc hajtásnál a fa nem spanoló,az csak láncvezető.Ezt nem jól tudtad!!! A spanoló az egy lánckerék külön.Mindez az 512-nél.
Válasz Zola__79 #6192. hozzászólásáraHello! Konkrétan az E514-et nem ismerem, csak úgy általánosságban, a nagytestvérét az 516/7-et igen, meg úgy általában a kombájnokat is.
Kaszapenge és ékszíj a legkönnyebb, az ugyanis ún. szabványos gépelem, tehát abból van jó minőségű új.
A többi már más téma, motor és egyéb alkatrészek, hát azokból szerintem gyári már nincs, különböző utángyártottak viszont vannak, általában minden beszerezhető az E-gépekhez is. Az utángyártottak minősége enyhén szólva vegyes. Szíjtárcsát bontottat kell venni, az újnak horribilis ára van.
Ha nem ég le, nem borul fel akkor gyakorlatilag mindent meg lehet rajta csinálni, más kérdés hogy az mekkora munka.
Általában minden kombájnon vannak szerelőnyílások, amiken a dobhoz is hozzá lehet férni megnézni. A szalmarázóládák szereléséhez természetesen bele kell bújni, rostákat könnyű kiszedni. A rázóasztal megnézéséhez szintén bele kell bújni valahonnan.
Válasz Sötét Paraszt #6189. hozzászólásáraMögáll!
Sziasztok
bocsánat az amatőr kérdésekért, még most ismerkedem a témával (hogy belevágjak-e :)
Hálás köszönet ha valaki segít, már olvastam/olvasom a fóumot vissza, hogy miket kell nézni, hozzártő ismerősöm is van, megyek is majd hozzá stb., néhány kérdésem lenne:
Alkatrészek: amit lehet venni üzletekben pld. kaszapengék, szíjak, rosták, rázóasztal, esetleg szíjtárcsák stb. a többit mindent bontásból kell szerezni?
mi az ami ha elromlik/elrohad akkor vége a gépnek? magtartály alja kilyukad pld.?
A dobhoz honnan lehet hozzáférni? ill. állapotát megnézni?
A szalmarázó ládákat mennyire nehéz kiszerelni? először lecsavarozom a hátsó tengelyről és utána a belső mozgató tengelyhez be lehet mászni hátulról? ilyenkor a rostákat ki kell szedni vagy mire fekszek rá?
ill. a rázóasztal kiszerelése csak előlről lehetséges ha a ferde le van szerelve előlre lehet kihúzni? Szétszerelés nélkül az állapotát hogyan lehet megnézni?
eltömődés esetén hogyan lehet kiszedni az anyagot a gépből?
köszönet
Válasz Cutler gazda #6190. hozzászólásáraMár csak egy jó szín kéne a gépeknek, nem tervezel?
Válasz Sötét Paraszt #6189. hozzászólásáraA fa spanolók azok a láncos meghajtásnál van a szíjjas az ez az originál megoldás
Válasz medikus #6187. hozzászólásáraA fa nékü megána így ferdéstű ?
Válasz medikus #6187. hozzászólásáraLegalabb mar fogja lattni a kollega,mert valahogy nemjutunk vele düllőre,hogy mit is akar.
Válasz medikus #6173. hozzászólásáraAz ígért képek az 514 asztal hajtásáról.




Válasz Cutler gazda #6177. hozzászólásáraKicsit elaludtam a szoliba,na de viccet félretéve ha nem teccik amit irkállok akkor ne foglalkozz velem
Válasz rsándor #6184. hozzászólásáraEz black niga!
Moderálási elveink miatt törölve: 2016-04-29 13:55:52
Válasz Cutler gazda #6175. hozzászólására MOST ESSEK HASRA???
Válasz dr.T #6180. hozzászólásáraLehet szólt az anyuci neki h megy az estimese
Szerintem itt egy-két emberkének elég gyenge az idegrendszere... No mindegy, ez van...
Válasz Cutler gazda #6177. hozzászólásáraSzerintem mar megiedt toled,hogy latott!!!

Válasz Cutler gazda #6171. hozzászólására Nem vagyok "agydoki"Továbbra is olvasom a körömaggatós hozzászólásaidat.És ezzel be is fejeztem mert: