Válasz #3375. hozzászólásra
A téma az, hogy be akarják fedni a kalászcsúzda nyílását,hogy a kalászcsigára ne menjen vissza a mag!! Erre mondom azt, hogy oda már nem kéne magnak menni!!Le akarják állítani a kalászvisszahordót!
Mi eddig ( két éve aratok...) állítható rostával mentünk alul felül, és most is úgy fogunk. Tisztasággal semmiféle panasz nem volt, egyedül csak tavaly kezdésnél, a csont száraz kuki eltört ahelyett hogy lehúzta volna a törőhenger, így a fél szár bement a gépbe ami asztal dugulást okozott, és jó csutkás terményt..... Aztán egy jó eső után már tökéletes volt minden, nem törte a szárát.
Válasz #3371. hozzászólásra
Ez az állítható rosta,nem kukorica felszerelés,szerintem sehol! A 14 ben sem.Azért van felül a (tökgyalu) hogy az állítható rostát ne verje szét a csutka.Az a gyári szerelék!
Nem oktatás, mindenki másként csinálja, de így rostaként működik a rostatoldat is, így kisebb nyílással maradhat az állítható rosta, tisztább lesz a termény.
Válasz #3368. hozzászólásra
Ez felesleges hülyeség!! A kalászcsúszdára az megy, ami nem ment át a magrostán.Azért szokták állítólag befedni,hogy ne vigye vissza a magot,mert akkor töri!! A mag ne is menjen vissza,annak át kell esni a magrostán.Vagy nem? Oktassatok!! Könyörgök!
Egy olyan széles lemezre gondoltam mint a rostaszekrény és elég lenne egy 20-30 cm hosszú, amivel le lehetne fedni a kalászvisszahordó szűk nyílását. Így ami oda menne az tovább csúszna a magfelhordó csigájához. Csak ehez ki kéne fúrni a rostaszekrényt... Ettől akkor egyszerűbb ha majd szépen feltelik magától , utána már átcsúszik úgyis.. Látom másnak is megfordult már a fejében, de aki használta már annak mégsincs jó véleménye, lehet felesleges agyalás, de legalább van téma.
Én is egy lemezre gondoltam amit fel kéne csavarozni hogy ne menjen oda semmi hanem tovább csússzon a magfelhordóhoz. De ennyi erővel nem is kéne csinálni semmit most az az egy zsáknyi valami ami oda fog menni, ha fog menni, már nem veszteség, aztán le kell engedni.... Most elbizonytalanodtam, de fater is mondta hogy régen az 516 osokról még az alsó ajtót is levették, az azért már meredek.
Válasz #3361. hozzászólásra
Mennyivel jobb, ha üresen megy a lánc?!!Ha jól van beállítva,elvileg nem is megy oda semmi!!Elég baj az ha nem hullik le a rostán a mag,hanem hátra megy a kalászfelhordóba!!
Válasz #3349. hozzászólásra ÉN is pont ezen agyalok . tavaly elhagytam a kalászvisszahordó csigagáz alját kuki vágás közben , igy vágtam le egy egy hektáros darabot úgy vettem észre hogy egyszer alapjáraton ürítettem a magtartályt akkor hullott ki rajta egy vödör kuki, futás vissza a földön kerestem a szemet de semmi még annyi sem amennyit a nagygazdák hagynak el a csoda kombányukkal mert ugye ők mennek mint a mentő bérbe nem számít a szemveszteség.Szerintem is feleslegesen megy egy lemezzel viszont le kéne zárni a rést hogy oda se menjen semmi.
Válasz #3357. hozzászólásra
Mi is állíthatóssal megyünk alul felül. Ha szemetesebb akkor nem próbálkozok, de azért feleslegesen mégse menne ha nem kéne , nem csak a csapágyak, a lapátok meg a lánc, fogaskerekek is kopnak, persze elenyésző szinten .
Ezért mondom, hogy mi sem szoktuk kiiktatni és szerintem felesleges is kiiktatni a visszahordót. Igaz, hogy így viszont kicsit feleslegesen forog, de ha az az egy-két ezer forintos csapágy kimegy három évente, akkor egészségére én azt mondom.
A dominátoron is ezt írja a könyve,és lehetőség is van rá, de egyszer mondta egy öreg kombájnos, h. ő próbálta, de sokkal szemetesebb lett, úgyhogy én már meg se próbáltam. Megyek úgy, ahogy búzában.Egy tény, semmit nem hoz vissza a toklászcsiga.
Ehhez Te kiiktattad a kalász visszahordót? Mi sosem szoktuk...
Nekünk alul felül állíthatók a rosták, a tisztasággal sem szokott bajunk lenni. Őszintén szólva a levegő útját sosem piszkáltuk, a rostákkal játszunk meg a kosárral, rendszerint tisztábban vágunk, mint akinek a telephelyére hordjuk. (kopkopkop) Ebből a szempontból nagyon meg vagyunk elégedve a géppel.
Ez könnyen meglehet! Lényeg a lényeg: Nem teljesen voltam megelégedve a tisztaságával, és a kombájnosok folyton tisztították az alsó rostát, mert telerakta. Nézem hátulról, és látom, h. túl nagy alatta a rés, és sok levegő jön ki alatta, és megy rá a rostatoldatra, ahelyett h. alulról átmenne az alsó rostán......Lehet állítani a hátulját lejjebb....Leállítottuk, és ez a gond megszünt. Tiszta maradt a rosta, és sokkal tisztábban dolgozott. Nem tudom, a tied hogy van állítva, ha lesz kedved, nézz utána ennek a témának.
Nem.Mint kalászsosba ugy megy.Egy 516-ost láttam igy megoldva annak bevolt lemezzel fedve a kalász csiga.Sima lyuk rostákkal ment és egy okádék szutykos anyag jött ki belöle.Majd elzavartak a cuccal a száritotol.Az enyémen állithatos rosták vannak alul felül és jol beszabályozhato,kivéve a tavalyi évet mert átjutott egy kis szemét a szitákon.Remélem idén jobb aratás lesz mint tavaly.
Nekem 2011-be mindkét oldalon kifingott.Egyikbe csak csapágy csere és ennyi a másik szét cseszett mindent 50-ért vettem komplett véglehajtást 512-esét teljesen jo és még olaj is volt benne.
Szoktátok-e kukiban kiiktatni a kalászvisszahordót? Gondoltam leveszem az ékszíjat ami hajtja és félretűröm ( mert levenni nem lehet , szorosan szemben van a magtartály csiga ékszíjtárcsája. De hogyan tovább? Alul csak simán megtelik majd a csigaház amit szezon végén leengedek és ennyi?
Na néztem a mostani gépem 1991es zöld mdw log egy kicsit be ki az is és semmit nem folyik sehol szerintem a ház van kopva csak 20éves gépek.. Na de egyikhaverom vett csolyoson bontott agyat ugy log mint a gatya és ömlik belöle az olaj az a kemény,hogy amikor vették nézték és már kerék nélkül is logott az hogy ki lehet és 70ért vették igy
Válasz #3340. hozzászólásra
Ha a nagy csapágyat nem cseréltétek,lehet azért lóg az egész.Az tartja az egészet!Ahhoz van hozzá hézagolva a belseje!A bronz betét ha kivan,akkor lóg az egész!
Válasz #3340. hozzászólásra
Mikor látható hogy ferdén áll a kerék,akkor általában már a csapágy össze van törve.Képes a nagy fogaskerék kikoptatni az alumínium deknit.A házban alul nincs akkora hely hogy egy csapágygolyó elférjen,ezért képes a fogaskerékből kitörni a fogat!
Az újabbik oros4011es zúzost ami szerintem nehezebb mint az mfka 4011 volt fogja is a motort valamilyért pedig ugyanannyit gyorsítottunk az asztalon de vmilyért akkor is nehezebb... Csapágy nem nem kupos sima. a másik oldal meg a gyári az nem volt szétszedve csak megemeltük kottyan e de kottyan ugyanúgy mint az új csapágyazású...csak tartsak e attol,hogy kitörike a kerék..,. De hát figyelni kell be van e billenve és,hogy csöppene az olaj ja?
Válasz #3338. hozzászólásra
Milyen adaptert viszel vele? A zúzós szereti összetörni a csapágyat.a belsőt!Kérdés jó csapágyat tettél e bele! A komám a szezon elején cserélte a nagyot,a hordó görgőset.Meg tavaly is! Most derült ki,hogy kúpos csapágyat adtak tavaly!!Az miatt billegett a kerék!
Ja igen az a két csavar fellazult és ezáltal csuszott ki a tengely ,de felcsapágyztuk és log kottyan de mindkét fele. Gondolom amig nem folyik az olaj addig ne bántsuk mert mit is lehetne csinálni ugye ha a tengely vagy a ház kopott,kérdezgettem már embereket mondják,hogy itt egy 525 mdw is ugynugy kottyan de amig nem folyik az olaj nem nyulnak hozzá azt álliiiijjjákk..
Válasz #3336. hozzászólásra
Nincs ott anya!Kettő 12-es acél csavar fogja be,nagy alátéttel.Biztos ki van kopva az öntvény ház!Azért billen a kerék új csapággyal.Vagy a tengely csonk.
Üdv. Kérdésem érdekes.: e514 en a nagykerék kitört illetve letekeredett az anya kicsuszott a tengely, ki lett cserélve a csapágy ki lett hézagolva faxán,mégis logása van ,de meg lett emelve a másik oldala is annak is van mozgása kottyanása de nem folyik az olaj . Ez megengedett lógás új csapágyakkal,,,vagy a csapágyház enged ? Mert olyan mintha csapágyas lenne uj csapággyal///csakhogy nehogy a kerékkitörésre számoljak imét///
Válasz #3331. hozzászólásra
Hali!
Ha van egy kis időd, valamit megtehetnél nekem.
Az FKA adapterbe behajtó tengelyről lenne szó. A bal burkolat alatt a tengelyen levő belső fogaskerék fogszáma érdekelne, a hozzá lánccal kapcsolódóé isI(állítólag 3 fokozatban állítható a sebesség, lánckerék cserével, csak nem tudom mindkettőt cserélik-e vagy csak a felsőt.). És a rajta levő lánc hány szemes, az is érdekelne.
Az enyémen valami maszekolt szar van.
Ha bárkinek lenne infója, azt megköszönném.
Sziasztok. ilyen kerdésel fordulok hozzátok h nem e tud kozuletek elado kukorica asztalt Fortschitt 514 mert kombanj volna csak nincs hoza kukorica aztal es a neten se talaltam meg
13927 hozzászólás
Válasz #3375. hozzászólásra
A téma az, hogy be akarják fedni a kalászcsúzda nyílását,hogy a kalászcsigára ne menjen vissza a mag!! Erre mondom azt, hogy oda már nem kéne magnak menni!!Le akarják állítani a kalászvisszahordót!
Válasz #3375. hozzászólásra
A toklászfelhordó gyűjtőcsigáját fedem le, a rostával semmit nem csinálok, de kihagyom az alsó rostát.
Válasz #3373. hozzászólásra

Mi eddig ( két éve aratok...) állítható rostával mentünk alul felül, és most is úgy fogunk. Tisztasággal semmiféle panasz nem volt, egyedül csak tavaly kezdésnél, a csont száraz kuki eltört ahelyett hogy lehúzta volna a törőhenger, így a fél szár bement a gépbe ami asztal dugulást okozott, és jó csutkás terményt..... Aztán egy jó eső után már tökéletes volt minden, nem törte a szárát.
Válasz #3371. hozzászólásra
Nem értem pontosan h. mit fedsz le, és mit csinál a rostatoldat?
Válasz #3373. hozzászólásra
Ezért mondom, hogy mindenki másként csinálja.
Válasz #3371. hozzászólásra
Ez az állítható rosta,nem kukorica felszerelés,szerintem sehol! A 14 ben sem.Azért van felül a (tökgyalu) hogy az állítható rostát ne verje szét a csutka.Az a gyári szerelék!
Válasz #3370. hozzászólásra




Nem oktatás, mindenki másként csinálja, de így rostaként működik a rostatoldat is, így kisebb nyílással maradhat az állítható rosta, tisztább lesz a termény.
Válasz #3368. hozzászólásra
Ez felesleges hülyeség!! A kalászcsúszdára az megy, ami nem ment át a magrostán.Azért szokták állítólag befedni,hogy ne vigye vissza a magot,mert akkor töri!! A mag ne is menjen vissza,annak át kell esni a magrostán.Vagy nem? Oktassatok!! Könyörgök!
Nekem 516-os van, és mindig lefedem a toklászfelhordó, ledobálom az ékszíjakat kiveszem az alsórostát, úgy vágom a kukit már 10 éve
Válasz #3367. hozzászólásra

Egy olyan széles lemezre gondoltam mint a rostaszekrény és elég lenne egy 20-30 cm hosszú, amivel le lehetne fedni a kalászvisszahordó szűk nyílását. Így ami oda menne az tovább csúszna a magfelhordó csigájához. Csak ehez ki kéne fúrni a rostaszekrényt... Ettől akkor egyszerűbb ha majd szépen feltelik magától , utána már átcsúszik úgyis.. Látom másnak is megfordult már a fejében, de aki használta már annak mégsincs jó véleménye, lehet felesleges agyalás, de legalább van téma.
Válasz #3366. hozzászólásra
Nem értem!! A magcsúzda előbb van mint a kalászcsúzda!! Mit tszel hová?
Válasz #3362. hozzászólásra

Én is egy lemezre gondoltam amit fel kéne csavarozni hogy ne menjen oda semmi hanem tovább csússzon a magfelhordóhoz. De ennyi erővel nem is kéne csinálni semmit most az az egy zsáknyi valami ami oda fog menni, ha fog menni, már nem veszteség, aztán le kell engedni.... Most elbizonytalanodtam, de fater is mondta hogy régen az 516 osokról még az alsó ajtót is levették, az azért már meredek.
{Válasz #3364. hozzászólásra

Válasz #3349. hozzászólásra
Ha nem jön le, vágd le késsel!
Válasz #3361. hozzászólásra
Mennyivel jobb, ha üresen megy a lánc?!!Ha jól van beállítva,elvileg nem is megy oda semmi!!Elég baj az ha nem hullik le a rostán a mag,hanem hátra megy a kalászfelhordóba!!
Válasz #3349. hozzászólásra ÉN is pont ezen agyalok . tavaly elhagytam a kalászvisszahordó csigagáz alját kuki vágás közben , igy vágtam le egy egy hektáros darabot úgy vettem észre hogy egyszer alapjáraton ürítettem a magtartályt akkor hullott ki rajta egy vödör kuki, futás vissza a földön kerestem a szemet de semmi még annyi sem amennyit a nagygazdák hagynak el a csoda kombányukkal mert ugye ők mennek mint a mentő bérbe nem számít a szemveszteség.Szerintem is feleslegesen megy egy lemezzel viszont le kéne zárni a rést hogy oda se menjen semmi.
Válasz #3357. hozzászólásra
Mi is állíthatóssal megyünk alul felül. Ha szemetesebb akkor nem próbálkozok, de azért feleslegesen mégse menne ha nem kéne , nem csak a csapágyak, a lapátok meg a lánc, fogaskerekek is kopnak, persze elenyésző szinten .
Alul 12-es lyuk rosta, felül tökgyalu! Tiszta olyan hogy a szárítós sem ad vissza különbet!
Válasz #3358. hozzászólásra
Ezért mondom, hogy mi sem szoktuk kiiktatni és szerintem felesleges is kiiktatni a visszahordót. Igaz, hogy így viszont kicsit feleslegesen forog, de ha az az egy-két ezer forintos csapágy kimegy három évente, akkor egészségére én azt mondom.
Válasz #3357. hozzászólásra
A dominátoron is ezt írja a könyve,és lehetőség is van rá, de egyszer mondta egy öreg kombájnos, h. ő próbálta, de sokkal szemetesebb lett, úgyhogy én már meg se próbáltam. Megyek úgy, ahogy búzában.Egy tény, semmit nem hoz vissza a toklászcsiga.
Válasz #3356. hozzászólásra
Ehhez Te kiiktattad a kalász visszahordót? Mi sosem szoktuk...
Nekünk alul felül állíthatók a rosták, a tisztasággal sem szokott bajunk lenni. Őszintén szólva a levegő útját sosem piszkáltuk, a rostákkal játszunk meg a kosárral, rendszerint tisztábban vágunk, mint akinek a telephelyére hordjuk. (kopkopkop) Ebből a szempontból nagyon meg vagyunk elégedve a géppel.
Válasz #3355. hozzászólásra



Ez könnyen meglehet! 
Lényeg a lényeg: Nem teljesen voltam megelégedve a tisztaságával, és a kombájnosok folyton tisztították az alsó rostát, mert telerakta. Nézem hátulról, és látom, h. túl nagy alatta a rés, és sok levegő jön ki alatta, és megy rá a rostatoldatra, ahelyett h. alulról átmenne az alsó rostán......Lehet állítani a hátulját lejjebb....Leállítottuk, és ez a gond megszünt. Tiszta maradt a rosta, és sokkal tisztábban dolgozott. Nem tudom, a tied hogy van állítva, ha lesz kedved, nézz utána ennek a témának.
Válasz #3353. hozzászólásra

Bár fel vagyok készülve, hogy nincs igazam
Válasz #3353. hozzászólásra
Igen.
Válasz #3352. hozzászólásra
Neked 514-esed van?
Válasz #3349. hozzászólásra
Szerintem felesleges vele kínlódni. Sosem iktattuk ki. Miért akarod ki kapcsolni?
Válasz #3349. hozzászólásra

Nem.Mint kalászsosba ugy megy.Egy 516-ost láttam igy megoldva annak bevolt lemezzel fedve a kalász csiga.Sima lyuk rostákkal ment és egy okádék szutykos anyag jött ki belöle.Majd elzavartak a cuccal a száritotol.Az enyémen állithatos rosták vannak alul felül és jol beszabályozhato,kivéve a tavalyi évet mert átjutott egy kis szemét a szitákon.Remélem idén jobb aratás lesz mint tavaly.
Válasz #3336. hozzászólásra

Nekem 2011-be mindkét oldalon kifingott.Egyikbe csak csapágy csere és ennyi a másik szét cseszett mindent 50-ért vettem komplett véglehajtást 512-esét teljesen jo és még olaj is volt benne.
Szoktátok-e kukiban kiiktatni a kalászvisszahordót?
Gondoltam leveszem az ékszíjat ami hajtja és félretűröm ( mert levenni nem lehet , szorosan szemben van a magtartály csiga ékszíjtárcsája. De hogyan tovább? Alul csak simán megtelik majd a csigaház amit szezon végén leengedek és ennyi?
Na néztem a mostani gépem 1991es zöld mdw log egy kicsit be ki az is és semmit nem folyik sehol szerintem a ház van kopva csak 20éves gépek.. Na de egyikhaverom vett csolyoson bontott agyat ugy log mint a gatya és ömlik belöle az olaj az a kemény,hogy amikor vették nézték és már kerék nélkül is logott az hogy ki lehet és 70ért vették igy
Válasz #3345. hozzászólásra
Le veszed az alu deknit, még a helyén, és úgy emeld meg a kerék agyat.akkor meglátod melyik fele lóg!
Válasz #3343. hozzászólásra
Akkor miért lóg? Valami kivan?
Hát én Akkor nem értem na mind1 szétkapjuk a másik felét is és belenézünk mi van bent
Multkor mi csináltuk tőlem van a kombi..
De cseréltük a nagy csapágyat és ki is lett hézagolva .
Válasz #3340. hozzászólásra
Ha a nagy csapágyat nem cseréltétek,lehet azért lóg az egész.Az tartja az egészet!Ahhoz van hozzá hézagolva a belseje!A bronz betét ha kivan,akkor lóg az egész!
Válasz #3340. hozzászólásra
Mikor látható hogy ferdén áll a kerék,akkor általában már a csapágy össze van törve.Képes a nagy fogaskerék kikoptatni az alumínium deknit.A házban alul nincs akkora hely hogy egy csapágygolyó elférjen,ezért képes a fogaskerékből kitörni a fogat!
Válasz #3339. hozzászólásra
Az újabbik oros4011es zúzost ami szerintem nehezebb mint az mfka 4011 volt fogja is a motort valamilyért pedig ugyanannyit gyorsítottunk az asztalon de vmilyért akkor is nehezebb... Csapágy nem nem kupos sima. a másik oldal meg a gyári az nem volt szétszedve csak megemeltük kottyan e de kottyan ugyanúgy mint az új csapágyazású...csak tartsak e attol,hogy kitörike a kerék..,. De hát figyelni kell be van e billenve és,hogy csöppene az olaj ja?
Válasz #3338. hozzászólásra
Milyen adaptert viszel vele? A zúzós szereti összetörni a csapágyat.a belsőt!Kérdés jó csapágyat tettél e bele! A komám a szezon elején cserélte a nagyot,a hordó görgőset.Meg tavaly is! Most derült ki,hogy kúpos csapágyat adtak tavaly!!Az miatt billegett a kerék!
Ja igen az a két csavar fellazult és ezáltal csuszott ki a tengely ,de felcsapágyztuk és log kottyan de mindkét fele. Gondolom amig nem folyik az olaj addig ne bántsuk mert mit is lehetne csinálni ugye ha a tengely vagy a ház kopott,kérdezgettem már embereket mondják,hogy itt egy 525 mdw is ugynugy kottyan de amig nem folyik az olaj nem nyulnak hozzá azt álliiiijjjákk..
Válasz #3336. hozzászólásra
Nincs ott anya!Kettő 12-es acél csavar fogja be,nagy alátéttel.Biztos ki van kopva az öntvény ház!Azért billen a kerék új csapággyal.Vagy a tengely csonk.
Üdv. Kérdésem érdekes.: e514 en a nagykerék kitört illetve letekeredett az anya kicsuszott a tengely, ki lett cserélve a csapágy ki lett hézagolva faxán,mégis logása van ,de meg lett emelve a másik oldala is annak is van mozgása kottyanása de nem folyik az olaj . Ez megengedett lógás új csapágyakkal,,,vagy a csapágyház enged ? Mert olyan mintha csapágyas lenne uj csapággyal///csakhogy nehogy a kerékkitörésre számoljak imét///
Válasz #3331. hozzászólásra
Hali!
Ha van egy kis időd, valamit megtehetnél nekem.
Az FKA adapterbe behajtó tengelyről lenne szó. A bal burkolat alatt a tengelyen levő belső fogaskerék fogszáma érdekelne, a hozzá lánccal kapcsolódóé isI(állítólag 3 fokozatban állítható a sebesség, lánckerék cserével, csak nem tudom mindkettőt cserélik-e vagy csak a felsőt.). És a rajta levő lánc hány szemes, az is érdekelne.
Az enyémen valami maszekolt szar van.
Ha bárkinek lenne infója, azt megköszönném.
Válasz #3330. hozzászólásra
Koszi Tomi a tipeket.
Válasz #3331. hozzászólásra
Az jo lenne de hol van es kuldesz egy tel. szamot kerlek erre az email. anonimus_83@freemail.hu meg par kepet elore is koszonom
Nekem van egy 4 soros Fka ferdével együtt üzemképes állapotban 512-514 re való ,550000ft
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/3929537/-Oros-4011.html
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/4358024/FKA-4soros-kukorica-asztal.html
http://www.agroinform.com/aprohirdetes/4357975/MFK-401m-vagoasztal.html
Sziasztok. ilyen kerdésel fordulok hozzátok h nem e tud kozuletek elado kukorica asztalt Fortschitt 514 mert kombanj volna csak nincs hoza kukorica aztal es a neten se talaltam meg