Fórum

Forgatás nélküli talajművelés 

Létrehozta: cukorrépa, 2009-07-10 14:00:43

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #4509 Dinnyés Laci | 2020-12-12 18:38:23

    Válasz _NB_ #4502. hozzászólására

    Azért az utolsó előtti mondatodon elgondolkodhatnál mégegyszersmile rolleyes

  • Válasz » #4508 bandigh | 2020-12-12 18:01:42

    Válasz VMisi #4499. hozzászólására

    Ugyanez van az olajos váltónál is! Abban is van csapágy meg fogaskerék, bolygó! És a váltó pont ezek miatt omlik össze, nem az olajos rész miatt. Ugynaz a baj, kis behajtó fordulatszám a váltón nem bírja a fém... Nincsenek csodák

  • Válasz » #4507 szanberg | 2020-12-12 15:37:46

    Válasz Bobo77 #4503. hozzászólására

    Ez csupán azért van mert egyik nagy cég sem jobb a másiknál és igazából mindenkinek kivan a töke már velük...

    Ha van egy hozzáértő kisebb cég ahol a vízfej fogalma nem létezik, onnan kell gépet venni, nem lesz semmi rád erőltetve/kényszerítve és még barátság is van nem csak addig míg mosolyogni kell mert garis a gép...

  • Válasz » #4506 szanberg | 2020-12-12 15:32:47

    Válasz VMisi #4499. hozzászólására

    Ne kíméld azt te Misi! Az a legkisebb traki abban a szériában, a hajtáslánc pedig 200 lovas motor alá is strapabíró lenne. Szóval vágjad neki! Had dolgozzon

  • Válasz » #4505 Vinkó 75 | 2020-12-12 15:32:33

    Válasz Szabi. #4489. hozzászólására

    Teljesen jó gépek,meg kell érteni ezeknél a szivattyú és a hydro motorok dolgoznak. Ezért lehet a motorfordulattal lejjebb jönni. És nem kifeszítve-leterhelve megy a motor alacsonyabb fordulaton. Ha kéri a fordulatot,majd annyit emel magának. Erre példa Horvátországban Belje. Köpködték-szidták,rájöttek meg kell tanulni dolgozni vele. Utána már nem volt gond(Egyébként végül ők lettek a gép kereskedő cége lent).

  • Válasz » #4504 Vinkó 75 | 2020-12-12 15:26:55

    Válasz VMisi #4501. hozzászólására

    Mondok egy példát. 5 éves traktor 900 óra (valós) Hazai tulaj,hazai forgalomba helyezés. Ezzel fizetett mert el volt csúszva egy másik géppel a kereskedő felé...pl.

  • Válasz » #4503 Bobo77 | 2020-12-12 15:21:29

    Válasz Bárány #4493. hozzászólására

    Mindenki mást lát! Itt nagy Jd fan Massey ra váltott A nagy Fendt fan Jd re majd vissza majd ismét vissza!Illetve a legújabb amit láttam nagy axi fannál hirtelen lett jópár nagy Jd... mert nem olyan a hozzáállás amilyent elvárna és megfizet állítólag!

  • Válasz » #4502 _NB_ | 2020-12-12 14:44:35

    Válasz mtz1221 #4480. hozzászólására

    Na igen sokan nem hallják egyszerűen, hogy mikor él a motor, és olyan fordulaton hajtsák aminek nem lesz jó vége.

    15 évig hajtottam 2.5TD furgont,
    ami 4500 fordult üresen,
    2000fordulaton éledezett,
    2500-nél kezdett a turbó húzni 3500-nél engedte el
    és felváltásnál 1000 fordulatot esett a fordulat.
    Nem nehéz kitalálni ha dinamikusan akartál gyorsítani akkor 3500-ig kellet elforgatni.

    Ha váltásnál túl hamar elváltasz vagy hegymenetnél túl későn kapcsolsz vissza akkor konkrétan az ember fülét bántja a nyomatékból gyorsítás, mert érzed, hogy nagyon fogja a motort, teljes töltéssel mennek az ütemek.

    Másrészt az időmúlásából eredő kopások miatt hallania rezonanciát a motor és a váltó felől, ez az ami eszi a nyelestengelyt és minden körmös, fogas forgó alkatrészt, mivel a motor ütemei ilyenkor hatványozottan kihatnak rájuk.

    Figyelembe kell venni milyen moci van a gépbe hol él igazán és ott kell üzemeltetni, úgy hogy legyen tartaléka.

    Dízel motor, van nyomaték, nem kell kapcsolgatni annyit, hát pont tévedés.
    Az eleve kisebb motorfordulatszám tartomány és az ebben még kisebb ideális tartomány miatt sokat kell váltani.
    Persze ez munka alatt értendő, nem üresen tingli-tanglizva.

    A főtengelynél nagy nyomatékon, alacsony fordulaton, lehet nem lesz elégséges kenés, mert az olajfilm megszűnik a nyomás miatt és alacsony fordulaton esetleg a kenés mennyisége, nyomása sem ideális.

    Az elektromos motorokkal majd kevesebb gond lesz, ha egyszer talán lesz.smile devil

  • Válasz » #4501 VMisi | 2020-12-12 14:14:28

    Válasz horvath.agro #4498. hozzászólására

    Ez is érdekes. A kubu csak 84%-ig megy fel talajmunkánál, ha valami nagyot fog és leeseik a fordulat kicsit akkor ugrik be nagyobb szám egy-egy pillanatra. Csak 20 km/h felett megy fel a power boostal 100%-ra (meg biztos tlt-s munkánál is menne).
    Szoktam gondolkodni azon, hogy akkor most mennyire is káros a motornak a teljes terhelés, amikor 83-at ír ki? Igazából ott már nem ad több üzemanyagot és kész. Ha szállítok akkor meg befecskendez többet és lesz +20 le.
    De ha még tovább megyek ugyanez a motor van a nagyobba is, és ott is van a +20 le. Ahhoz képest már csak 76%-on dolgozik a motor teljes terhelésen.

  • Válasz » #4500 VMisi | 2020-12-12 13:59:30

    Válasz Vinkó 75 #4486. hozzászólására

    Nemrég ütötte meg a szemem a hirdetés. A képek alapján itt nem a fendt lett a befutó.

    https://www.agrarkereso.hu/ad/?ad=319466&k=54865076&kref=54865076

  • Válasz » #4499 VMisi | 2020-12-12 13:53:07

    Válasz szanberg #4466. hozzászólására

    Régebben a váltó miatt nem volt szabad kis fordulaton dolgozni, a kis fordulat nagy nyomaték miatt. Most, hogy ezekbe már nem a hagyományos fogaskerekes-tengelyes-csapágyas váltók vannak így azért más a helyzet.
    A kamion leengedi 1100-1200-ra, de ott szerintem kb. 50-70%-os a motorterhelés, ott csak a gyorsításkor és emelkedőn van komolyabb terhelés, az meg a motor teljes élettartamának kb 5%-a, míg a nehéz munkát végző traktorok 80%-ban szinte teljes terhelésen mennek.

    Amúgy szerintem sem egészséges nagy terhelésen 1700 alatt dolgozni.

  • Válasz » #4498 horvath.agro | 2020-12-12 13:32:25

    Válasz Bárány #4496. hozzászólására

    altalaban 80-90% mozorterhelessel dolgozok, sose terhelem 90 felett.

  • Válasz » #4497 Vinkó 75 | 2020-12-12 13:02:49

    Válasz Bárány #4493. hozzászólására

    Nem kell ezt szégyellni,szégyellje magát a gyártó. Nem véletlen megy fel az ára a tengerentúlon is egy 4755-nek..pl.

  • Válasz » #4496 Bárány | 2020-12-12 13:00:59

    Válasz horvath.agro #4495. hozzászólására

    Nem a váltóról, hanem az alacsony fordulaton leterhelt motorról van szó.smile wink

  • Válasz » #4495 horvath.agro | 2020-12-12 12:58:06

    Válasz Bobo77 #4477. hozzászólására

    6 eves, 2160 ora van benne. de nem fendt, ez cvt steyr. ezeknek nem kell a valtojat cserelgetni 3-5000 ora kozott.

  • Válasz » #4494 Szabi. | 2020-12-12 12:54:25

  • Válasz » #4493 Bárány | 2020-12-12 12:53:20

    Válasz Vinkó 75 #4492. hozzászólására

    Egyetértek. Amúgy van egy ilyen, hasonló "JD függő" ismerős is. Ő nem váltott, hanem hátul szerelteti, a magtárban, ahol nem látják.smile thumbup

  • Válasz » #4492 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:48:56

    Válasz Bárány #4491. hozzászólására

    Mindenhol más..valóban egyet értek abban a mai vasak egytől egyig max 3-4 évre készülnek. A szomszédnál nagy JD flotta van, mindig áll egy műhelyben. De felkértek..vagy ajánlották,nem e lennék műhelyvezető egy hasonló cégnél. Szintén a problémák miatt. De ott a márkaszerviz a karbantartásra fogja. Ezért kellene valaki csillapításnak nyilván. Na mindegy, maradok a magam ura, úgy döntöttem. És nem próbababa.smile laugh

  • Válasz » #4491 Bárány | 2020-12-12 12:43:41

    Válasz Vinkó 75 #4487. hozzászólására

    Én azt látom, hogy régi fendtes fanok (két cég/család) évtizedek után váltottak. Egyiküket ismerem jobban, ők azt mondták, az újabbak nagyon sokat álltak szervizben, és komoly, drága hibákkal, végül elegük lett. Pedig régen más márkára rá se néztek.
    Ja, és nem "rábás" gépészeik vannak.

  • Válasz » #4490 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:40:01

  • Válasz » #4489 Szabi. | 2020-12-12 12:39:51

    Válasz Vinkó 75 #4487. hozzászólására

    Szerintem is torony magasan most a legjobb traktor a piacon, klasszikus 4 kerekesként, ha van rá pénz, főleg az új 900-as és 1000-es széria. A régiek is jók csak finom gépész kell hozzá.
    950-es axionhoz képest az újabb 942 vagy 1042 kb 20 millával több.

  • Válasz » #4488 mtz1221 | 2020-12-12 12:29:13

    Válasz Vinkó 75 #4486. hozzászólására
    Nincs énnekem semmi bajom a fendtel,sőt vennék is egy 30 évest ha lenne 5-6000 órával a pénz nem érdekelne.De a kis deutz motor nem abba való kis fordulaton mondhatsz bármit.Gondolom nem hiába raknak megint nagy köbű man motorokat beléjük ismét.smile thumbup

  • Válasz » #4487 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:25:37

    Válasz Szabi. #4485. hozzászólására

    Jellemzően kinek sikerült itt ilyen vasba beleülnie..és kitapasztalta. Nem vált másra.

  • Válasz » #4486 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:24:01

    Válasz mtz1221 #4480. hozzászólására

    Lassan cirka 20 éve mennek itt ilyen vasak. Kitanulta már ki ki akarta tanulni. Van olyan családi cég,hol a JD kezdte betenni a lábát. 3 év után csere Fendt-re. Gyakorlatilag a kicsitől a nagyig minden Fendt ismét. De mint Írtam korábban a favoritok 5 ezer órával érkeztek ide is a környékemre. Most 10 ezer vagy a felett. Bontatlan motorokkal. 1600-1700-nál az sem pörög jobban. Lazább melóban 1300. Eppen forogjon a kardán 540-et.smile laugh Az őzike ilyenkor már kapkodta ki az olajat.

  • Válasz » #4485 Szabi. | 2020-12-12 12:18:18

    Válasz Vinkó 75 #4475. hozzászólására

    Persze, kellett volna mást is állítani.
    936-al jártam így, ugyan ilyen great plainsel, mire egy fanatikus megmutatta az apró betűs részt a monitorban.

  • Válasz » #4484 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:14:22

    Válasz *** HM *** #4483. hozzászólására

    Olyan 3 millió körül. Hát az hogy mikor cserélték..passz. Azt esetleg egy bennfentes tudná megmondani,mikor az adatbázisban rá lát a gépre-előéletére.

  • Válasz » #4483 *** HM *** | 2020-12-12 12:07:01

    Válasz Vinkó 75 #4479. hozzászólására

    Melyik szériába mennyibe kerül a váltó?
    10000óra előtt hány % lehet cserés?

  • Válasz » #4482 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:03:04

    Válasz mtz1221 #4480. hozzászólására

    Ebből már megjöttünk. Majd kitanulják ott is. smile laugh Haresz addig is örül...pörögjön az alkatrész.

  • Válasz » #4481 Vinkó 75 | 2020-12-12 12:00:02

    Válasz Vinkó 75 #4479. hozzászólására

    Ezekhez a mai vasakhoz türelmes gépész kell,beállítani-behangolni. Akkor sokáig hibamentesen fog menni majd. Voltak problémák,az öreg szakik a Rábából átültek. Oszt gyííí.Jött a gond....TMS ? Mi az ? Már elfelejtette,vonóerő szabályázás kikapcsolva...stb. A sapka a központi monitorra rádobva,zavarta a szemét. Fiatalok kerültek a gépekre a gondok kisimultak a tulaj arcával együtt.

  • Válasz » #4480 mtz1221 | 2020-12-12 11:57:27

    Válasz Vinkó 75 #4471. hozzászólására
    Ezt mondják de szerintem máté csinálja jó.szomszéd faluban van 2 darab 926-os.Ott amelyiket öreg családos ember vezeti(napi 50-60 liter nafta ki,mikor nem bírnak kimenni érte akkor eresztik a földresmile cursing)legjobb fogyasztáson kis gázon,5000 óra után új motort kapott.Másikat fiatal felelőtlen nyomja neki mint állat,az 9000 óránál tart.Nekem mondhat ki mit akar,kis motornak az a jó ha fordulatból húz nem pedig nyomatékból.

  • Válasz » #4479 Vinkó 75 | 2020-12-12 11:53:51

    Válasz Bobo77 #4478. hozzászólására

    A gépkapcsolat az egyik legjobban égető kérdés. Példa JD vs Fendt...van itt egy cég vettek ezt is azt is. Mindkettő ugyanaz,ugyanazok az eszközök. Beszélgetésünk után a tulaj veje beismerte. 1 év használat után ! Ha a Fendt-ben váltót kellene cserélni 10ezer óránál. Még mindig az lenne partiban csak a fogyasztást nézve,de akkor a JD hibamentesen menjen.

  • Válasz » #4478 Bobo77 | 2020-12-12 11:48:21

    Válasz Vinkó 75 #4476. hozzászólására

    A végén a kulcsszavak!Meg gondolom nem túlméretezet eszközparkot húzigált.

  • Válasz » #4477 Bobo77 | 2020-12-12 11:47:07

    Válasz horvath.agro #4472. hozzászólására

    Hány éves a traki? Üzemóra?

  • Válasz » #4476 Vinkó 75 | 2020-12-12 11:46:19

    Válasz Bárány #4474. hozzászólására

    13 ezer órával..bontatlan motorral-váltóval ment el a szomszédból a 924...igaz jó gépész keze alól.

  • Válasz » #4475 Vinkó 75 | 2020-12-12 11:44:50

    Válasz Szabi. #4473. hozzászólására

    924-el is húztam a Simba Flatlinert 5 kés 50cm..közepes talaj 1450...1600 néha. Pedig a felső fordulattartományt elengedtem 1900-ig. soha nem ment odáig.

  • Válasz » #4474 Bárány | 2020-12-12 11:43:45

    Válasz horvath.agro #4472. hozzászólására

    A belsőégésű motorok igazából lóf...t sem változtak a kezdetek óta. Finomodtak, de az alapelvek ugyanazok.
    A hülye környezetvédelmi normák miatt kezdték egyre alacsonyabb fordulatokon gyilkolni az egyre kisebb motorokat a gyártók, mert csak így tudnak megfelelni az egyre szigorúbb előírásoknak.
    Ezzel megfelelnek a szigorodó szabályoknak, valamivel kevesebb a fogyasztás, és a rövidebb élettartam meg megintcsak nincs ellenükre.

  • Válasz » #4473 Szabi. | 2020-12-12 11:33:52

    Válasz Vinkó 75 #4471. hozzászólására

    Azért ne hasonlítsunk egy echte nagy cm3 kamion motort, ami úgy 1050-1250 fordulatra van tervezve szanberg kis cm3 deutz motorjával......smile oops

  • Válasz » #4472 horvath.agro | 2020-12-12 11:29:01

    a fokozatmentes valtot nem kell porgetni, azt o tudja mi a legjobb neki.
    nekem nem ritka hogy 1200-1400ig dolgozik es kenyelmes neki. 1750 felett pedig eddig soha nem dolgoztam vele 6 ev alatt...

  • Válasz » #4471 Vinkó 75 | 2020-12-12 11:28:07

  • Válasz » #4470 Vinkó 75 | 2020-12-12 11:23:21

    Válasz mtz1221 #4468. hozzászólására

    Alsó és felső fordulattartományt be lehet állítani a tempomatnál szintén a sebességet. Jellemzően a felső határt igyekszünk max a szerszám által megkívánt tempó fölé állítani kicsivel. Nem többel,a váltó érzékenységet ilyenkor olyan állásba hogy ne kelljen kapkodnia a gépnek. A vonóerő szabályzás beállítása után. A gép teszi a dolgát. Ilyenkor nem ritka a motorfordulatot leveszi akár 1300-ra is. A hydro hajtással dolgoztat. 500bar-os rendszer,azzal már lazán vágni lehet. Tökéletesen kivan találva. Nem kell bömböltetni. Mindjárt teszek fel videót egy nagyvadról tárcsával.

  • Válasz » #4469 szanberg | 2020-12-12 11:20:15

    Válasz mtz1221 #4468. hozzászólására

    De, be tudod lőni bárhogy a tartományt, illetve tudsz úgy is menni vele, hogy mondjuk beprogramozom a fordulatszám gombokra amennyit gondolok, be van állítva a tempomat annyira amennyivel menni akarsz, rányomsz a max gombra, akkor pörög neked folyamatosan a beállított értéken. Legyen mondjuk 1900-ez az érték, elindulsz lerakod eszköz rányomsz C1 tempomat gombra ami mondjuk 10kmh, majd a max-gombra és akkor egygázon megy, persze ha bírja. Ha nem akkor a motor döglik majd lefelé.

    Vagy ki is lehet kapcsolni a TMS-t, és akkor adsz neki egy gázt meg addig állítod a tempót amennyivel bír menni és kész. Talán a váltónak ez lenne a legjobb amúgy.

    De jó az ha bele tud nyúlni kicsit, mert rugalmasabb a gép, ha fix fordulaton jársz vele akkor nincs miből engednie, csak a motort dögleszted, így meg ha van egy sovány tartomány állítva neki, úgyis a az első értéken fog húzni, ha nagyon fogós neki hirtelen valami akkor rávariál és túlteszi magát ezen, aztán vissza.

    Persze ha nagy fordulat, és olyan tempomat állítva hogy 2kmh tartalék is van benne, akkor egésznap duruzsolna mint egy váltós traki kényelmes fokozatban, motor se váltó se döglik, de akkor meg nem úgy haladsz!!!

  • Válasz » #4468 mtz1221 | 2020-12-12 11:04:11

    Válasz szanberg #4466. hozzászólására
    Erre azért fogadni mertem volna hogy rá jössz,hogy ez a gondjuk a kis deutz motoroknak.Csak ott van azokkal gond ahol lopják a naftát belőlük,és kis fordulaton mennek egész nap.Olyan állítás nincs hogy 50-100 motorfordulattól többet ne tudjon veszíteni ? Én biztos nem ereszteném hogy 1850 fordulattól lejjebb mennyen terhelve,inkább egyen 20 literrel többet naponta.

  • Válasz » #4467 szanberg | 2020-12-12 10:40:21

    Válasz VMisi #4465. hozzászólására

    Szóval a kollégának egy Versatile 405 csuklós vas fog kelleni egy új 4 méteres Vaderstad Opussal, annak nyesheti, sárban meg levegyük a hengert rólasmile thumbup

  • Válasz » #4466 szanberg | 2020-12-12 10:31:36

    Válasz VMisi #4465. hozzászólására

    Figyelj! Teccik!
    Az biztos, hogy kuuvára takarékos akar lenni! Tényleg jól fogyaszt. Csodák nincsenek, ez is 64 litert bevillant a pillanatnyi óránkénti fogyasztásmérőn, de beterhelve is 50-60 között van inkább, míg a 345R meg folyamatosan 60-70 között játszott. Úgy, hogy kb egyazon teljesítményük van nekik, ugyan annyi a súlyuk (150q)
    Ahogy néztem ez fogyasztott a cultussal a legjobban akkor mikor még nem volt mancs és mérhető volt a dolog illetve reprezentatív volt a sztori. Nem sokkal, 1-2-3 literrel de szerintem ez viszi eddig itt a pálmát, abból is látszik, hogy a kb ugyan akkora tankja tovább elég, pedig folyamatos nehéz munkát végzünk ezzel. Kiadja a végére az az óránkénti kis különbség, észrevehetően.

    Ami nem teccik benne és tettem is ellene, hogy mindig kuuva kis gázon akar dolgozni. Mondhat bárki bármit, görcsös kötött talajon nehéz munkában változó körülmények között nem jó az ha 1400-on akarja húzni a vasat. Bírja! de mikor nehezedik akkor azért onnan felküzdeni magát fulfull terhelés mellett megy, ami meg szerintem nyírja a gépet. Ezért én 1750 és 1950 közé programoztam be a munka fordulatszám tartományt így 1700 és 1900 között variál ha kell vontatás közben, de érezhetően kevesebb az áttétel, és vele együtt a motorfordulatszám változtatás, ráadásul nem a nyomaték maximumon teszi ezt, biztos vagyok benne, hogy hosszabb távon ezzel kíméljük a traktort majd, egyszerűen érezni benne, hogy így jobb neki, eleve rövidebb az áttétel így amin dolgozik, és a motornak meg rugalmas tartományában, szerintem a nyomaték és lóerő maximum közötti tartományban-metszetben dolgozik.
    Ha tévedek szóljatok, de józan paraszti gépész vénával ez érezhető benne, meg kb minden fokozatmentesben ez a helyzet.

    A kis fos deutz motort még most sem sokba nézem, annyi viszont mellette szól, hogy múltkor cseréltünk olajat most kb 50 óra van benne de arany sárga még most is, sőt mikor cseréltük az előzőt benne kb 250 órás olaj jött le de tömegében a kannába eresztve is barna volt, nem pedig fekete. Benzines autókat meghazuttoló ez, szó szerint! Nem tudom van e jelentősége, de az biztos hogy nem égeti az olajat magában, precízek lehetnek az illesztések, kidolgozások, mert ez van amit írok. Igaz, kell bele 40 liter motorolajsmile sweatdrop ez is számít, 15 litert biztosan hamarabb "elfárasztana"
    Meg a kis köbcenti ellenére nagyon nyomatékos, sosem hittem volna azelőtt. Azt tudom mondani, hogy szerintem a 8737 ferga demógép kakasabb volt egy picivel talán.

    Most az 5 C-késsel a fralazon ebben a mancsban 20 litert fogyaszt hektáronként, igaz nem sok slippje van neki, bár volt amit ott kellett hagyni mert annyira malaj volt a táblán hogy művelhetetlen és kész.

    Csak bajban leszek mert a 6497-es kolléga dolgozik vele meg én, a nagygépes kollégámnak kéne majd viszont jövőre húzni vele a cultust, de nem neki való gép, az a helyzet, ezekre olyan ember kell aki ha kell figyeli, észreveszi hogy ha 0,2 kmh-val kisebb célsebességet adok meg neki akkor szebben duruzsol, vagy picit ennyivel több tempóval is még lazán halad... Mert ezek itt vesznek el, ha nem hozzáértő ember dolgozik rajtuk, illetve itt hozzák az előnyüket és nyereséget termelnek a hatékonyságukkal, ha hozzáértő finomhangolni képes kezelő dolgozik rajta.

  • Válasz » #4465 VMisi | 2020-12-12 09:49:32

    Válasz szanberg #4464. hozzászólására

    smile offtopic
    A fendt hogy tetszik? Fogyasztást tudsz viszonyítani a többihez képest területre vetítve? Vannak csodák? smile biggrin

  • Válasz » #4464 szanberg | 2020-12-12 07:29:06

    Válasz erdifefe #4463. hozzászólására

    450 ha szántó a saját művelés, illetve kb 100 ha-t mellette még szolgáltatásban. Van egy 400-as juh állományunk, kb 50ha rét legelő nekik, valamint kaszálunk még zöldítéseket is.
    Egészen tavalyig a fent említett kb 550 hektáron felül bér arattunk még kb 1500-1600ha-t, tavaly már csak összesen ennyit, idén meg 1350 körül együtt a sajáttal már csak. Korábban én egy kombájnnal többet vágtam ettől, de pont ez volt a cél, hogy csökkenjen a munka végre.
    Ezt két Challenger 680B géppel vágtunk/vágjuk.
    Trakiból 2007-től egy jelenleg 12.000 órás Mf6497 az egyik vezérgép, majd 2011-ben egy 04-es gyártású Mf8270xtrát hoztunk külföldről, nagyobb masinának. Ebben nem tudni a pontos órát, 9400 van a mérőben de egészen biztos hogy nem valós.
    Idén őszre sikerült venni egy 6660 órás 2009-es 936variót, ez most már a vezér a talajon.(ne kérdezd miért Fendt, ez volt eladó és látszott jónak és volt rá keret)
    09-ben egy 5455-ös kis fergát vettünk annó, abban most 9500 óra van kb. 2017-ben jött egy M135Gx II kubota,2800lehet benne, idén meg egy M5.111 Kubu rakodó gémmel, ebben 720 óra van. Illetve van még 3 MTZ, egy 05-ös 892.2 egy 94-es 550 meg egy 83-as 50. Ezeket már szinte nem használjuk, eladók is.
    Ja,meg egy 1999-es 530-70 JCB teleszkópos!

  • Válasz » #4463 erdifefe | 2020-12-12 01:54:16

    Válasz szanberg #4423. hozzászólására

    Hány hektárt műveltek összességében?
    Illetve megkérdezhetem mi a géppark hozzá?

  • Válasz » #4462 Nyomasek Bobo | 2020-12-06 21:12:04

    Válasz Ares 826 #4460. hozzászólására

    Itt 2000ről visszafullad 1500ra... Mit kéne köpnie???smile tongue
    eurowag brikett...

  • Válasz » #4461 szanberg | 2020-12-06 20:08:49

    Válasz bandigh #4455. hozzászólására

    Jól halad így a meló egyébként, egyedül a belső szegéseknél van baj az utolsó körön mikor a hosszanti felvakartba érsz keresztben, aztán bedúr a nyers hantokon. Itt kéz a potin, és játék vele, emelgetés süllyesztgetés.

    de meglepő, hogy 20 litert fogyaszt hektáronként!!!

  • Válasz » #4460 Ares 826 | 2020-12-06 19:49:05

    Válasz Nyomasek Bobo #4442. hozzászólására

    Te mit tankoltál a vasba, német brikettet hogy így füstöl??????

Fórum szabályzat

Elolvasom »

IRATKOZZON FEL HÍRLEVELÜNKRE

[bezárás x]