Fórum

Forgatás nélküli talajművelés 

Létrehozta: cukorrépa, 2009-07-10 14:00:43

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1336 szanberg | 2018-10-21 07:01:35

    Válasz Radocz #1334. hozzászólására

    Megint kuuvanagy okosságot írtál kiskertész a robikapád kontra 10.3literes rába dízelmotor tekintetében gratulálok offtopic!!!smile lolsmile lolsmile lol

  • Válasz » #1335 Tomszi | 2018-10-21 00:44:27

    Válasz Radocz #1334. hozzászólására
    Az offtopikságban igazad van, meg még 1-2 dologban, meg legalább annyiban nem. smile cowboy Magam részéről bocs. smile thumbupcool

    De melyik motor és milyen legjobb adat? Mert fékpadon nem egy dolgot mérnek.
    A robikapamotor, a benzines, rohadtul nem úgy működik, mint a diesel motor.

    Voltak érdemi válaszok, bocs.

    A tiéd viszont a szokásos rébuszok. smile thumbupsmile flowers

  • Válasz » #1334 Radocz | 2018-10-21 00:13:41

    Jól szét forgattátok a forgatás nélküli topikot.

    Anno a főiskolán próbapadon vizsgáltuk a motort terhelés függvényében.

    A fordulatszám olyan 2 000 körül kellett legyen, hogy a legjobb adatok jöjjenek ki.

    A robi kapák is úgy működnek, hogy beállítom a fordulatot és a terhelés függvényében emeli vagy csökkenti az üzemanyagot.

    Traktor esetén volt a röpsúlyos fordulatszám szabályzó, aminek az volt a dolga, hogy a beállított fordulaton üzemeljen a motor.

    Érdemes megismerni a gépkönyv alapján mely típusra mi vonatkozik.

    Talán ha nem a forgatás nélküli topikban beszélitek meg talán akadna egy gépész aki érdemben tudna válaszolni a különböző álláspontokra.

    smile cowboy

  • Válasz » #1333 Tomszi | 2018-10-20 22:38:23

    Válasz bandigh #1332. hozzászólására
    Én sem azt írtam, hogy csak 3.-ban. smile cool Egyik éven volt hogy majdnem végig csak 3.-ban tudtunk lazítani, pedig nem volt teljes mélységig letéve a 7 késes IH, viszont ahogy elhúztuk a nehézgyűrűkkel együtt, a föld meg egész jó volt utána, napraforgótarlók, silótarlók.

  • Válasz » #1332 bandigh | 2018-10-20 22:28:55

    Válasz Tomszi #1331. hozzászólására

    Itt 3-adikat csak egy földön kellett használni mindig. A legkutyább. Sok évig. Na most kb mindenhol ezután kiált. Szeretne legalábbis smile devil
    De nem teheti. Azt hiszem az őszi difituning után, -ha sikerül- faragni kell egy becsületes méretű intercoolert rá, meg, kialakítani az orrára a fel/le rakható tömbsúlytartót és akkor nem lesz visszapofázáció

  • Válasz » #1331 Tomszi | 2018-10-20 21:38:40

    Válasz szanberg #1329. hozzászólására
    1900-2000, de mennyi lenne terhelés nélkül?

    Én valahogy szántásnál meg lazításnál se azért kapcsolok vissza, mert a kerék elrúg, hanem vagy mert nem bírná a motor jobban, vagy esetleg hogy az eke ne sérüljön. Érdekes, mert ha a kerék elrúg, akkor ott meg lehet hogy a tapadáshoz nincs elég súly? Szóval ez elég összetett dolog.

    Nem a Rábán volt a hangsúly, azt csak mint egyik példát hoztam fel. Tökmindegy milyen gép, abból indult el az egész diskurzus, hogy attól nem mehet tönkre (pláne egy nehéz gép) hogy az adott viszonyok között épp 4,5 vagy 3,5 km/h-val tudsz csak szántani vagy épp lazítani. Az hogy ez kinek mennyire gazdaságos vagy jó, azt most hagyjuk. De ha maradunk a Rábánál, normál esetben 4.-ben szántottunk, ha nagyon ideális volt akkor 5., de ez ritka volt. És volt olyan száraz kemény, hogy bizony vissza kellett tenni 3.-ba, mert csak úgy vitte el. Bármilyen traktort behelyettesíthetünk, mindnek van egy határa amit el lehet érni.

  • Válasz » #1330 bandigh | 2018-10-20 21:38:01

    Válasz szanberg #1329. hozzászólására

    Azért 10,3 Litert nem kell félteni, bár a kottásabbik az igaz h csak 8,1-es smile flowers

  • Válasz » #1329 szanberg | 2018-10-20 21:13:47

    Válasz Tomszi #1314. hozzászólására

    Kézigáz feltol aztán 1900-2000körül duruzsol a gép, de ha nem bírnánk 7-el húzni akkor sekélyebbre venném vagy nem is húznám.

    kori mindig mindent másképpen értelmez, nem azt írtam, hogy alapjáraton kell dolgozni, sőt azt, hogy minnél kisebb a fordulat annál nagyobb a terhelése a hajtásláncnak, a motort pörgetni kell, hogy a váltónak is legyen fordulata de van az a kis sebesség ahol már nem lehet dolgozni, mert egyébként amúgy is kevesebbet tud a gép mint felkapcsolva. Ez furcsának tűnhet, de ha 9-10-ben viszi a nehézvakarót a gép de keményen be van terhelve és majdnem slippel is, akkor 8-ba vissza kapcsolva folyamatosan kaparni fog és egyáltalán nem fogja jobban vinni a serszámot, sőt sokkal rugalmatlanbbul, nem itt fog elsímulni a gép hanem a magasabb fokozatában amikor a sebesség, forgatónyomaték vonóerő tapadás lendület minden összepászol.

    Nem vagyok jártas rábás, de szerintem ott sem 3-ban húz a legjobban, igaz a rába motor más műfaj azt nem lehet úgy terhelni mint ahogy mi dolgozunk a géppel most pl, mert akkor hamar ko van neki....

  • Válasz » #1328 szanberg | 2018-10-20 21:06:57

    Válasz kori01 #1303. hozzászólására

    Te azért eladod napról napra magad mint komoly szerelő közben fogalmad sincsen arról amit beszélsz de még azt sem fogtad fel mi mit írtunk mert az ellenkezőjét szajkózod.

    Az a baj ahol nulla az input oldal ott az outputból sem lesz 100...
    smile sweatdrop

  • Válasz » #1327 Vinkó75 | 2018-10-20 21:04:06

    Válasz kori01 #1306. hozzászólására

    Úgy használd ahogy neked megfelel ! Itt nem csak az áttételek-méretek-pacik,leginkább az adott kategória,mire és milyen intenzitással használod. Az intelligens mai jól megválasztott vasak,előbb szólnak,mint azt a kezelő érezné. A régi vasaknál, ez is fajta függő. A vissza terhelt fordulat megbízhatóan ment...és némi tartalékkal rendelkezett ilyenkor a motor. A 8100-es próbára 1600-ról is felhozta magát ...még a nyuszi ott beremegett és megdöglött. Na itt a mai gépek már "ütik" a kezelő fejét.smile laugh A régi őzikék leterhelve dolgoztak 1800-1900-as fordulat környékén a leg jobban. Ott szépen átment a motor "fütyülősre"...alatta nyögött...felette üvöltött,a semmibe. A mai vasak hajtásláncok az más téma tény. Erre jó példa egy vario. Told neki....had menjen.smile thumbupcool

  • Válasz » #1326 kori01 | 2018-10-20 17:10:43

    Na szerintem ha egy Traki attól megy hogy eggyel vagy kettővel visszább kapcsolják adott helyzetben azt megette a febe.

  • Válasz » #1325 kori01 | 2018-10-20 17:08:06

    Válasz Tomszi #1324. hozzászólására

    Volt rábánk difi zár nélküli nagy csalódás volt ahol taknyosodott a föld teteje megállt pattogott is.pedig 5fejet vitt.

  • Válasz » #1324 Tomszi | 2018-10-20 13:44:53

    Válasz bandigh #1321. hozzászólására
    Nem fals példa, hanem más. Annyiban valóban más a felépítés, hogy a kerékcsapágy elég közel van a kerék felfekvési pontjához, pontosan nemtudom mennyire. Míg egy tengelycsonkos, kerékagyas kialakítású gépnél (mint az mtz is) a féltengelycsapágyak és a kerék felfekvési pontja (ahol a talajjal érintkezik) között elég nagy távolság van, ami feszíti a féltengelyt és az azt megtámasztó csapágyat (erő x kar), ikerkerék esetén még nagyobb. De nyilván így lehet megcsinálni azt hogy könnyen állítható legyen a nyomtáv.

    A diffizár nélküliség miatt való igaz, hogy ha a Rába sokat megy "lediferálva" akkor nagyon hamar megeszi a differenciálmű bolygókerekek perselyét és tengelyét, mivel azok nem arra vannak csinálva, hogy egész nap lediferáljon. Ez akkor áll elő ha nagy sárban barázdában szántanak vele. Na de megint oda kanyarodhatunk vissza, hogy a Steigert igazából az ún. szárazművelésre találták ki amerikában, és itt nálunk is arra volt igazán való: tárcsázni, lazítózni, kombinátorizni, simítózni, gruberezni, szántani pedig tarlón (tarlón pedig sárban nem lehet), és ilyenkor diffizár se kell.

    Én láttam a New Holland T8000 és az MX Magnum vontatási vizsgálatáról a beszámolót, amit Gödöllőn csináltak, asszem a Mezőgazdasági Technikában volt. Meglepően nagyobb volt az MX Magnum vonóereje minden fokozatban, pedig a 2 gép szinte ugyanaz, csak a Magnumnak nagyobb az első tengely terhelése, mivel előbbre van a motor. Ha jól emlékszem ugyanolyan motorteljesítményű gépet vizsgáltak, egyformán súlyozva, egyforma gumikkal. Tehát ezeknél a traktoroknál azért már jelentős szerepe van az első hajtásnak, persze nem annyira, mint egy derékcsuklósnál, vagy a Dutránál.

  • Válasz » #1323 Tomszi | 2018-10-20 13:30:29

    Válasz .Feco. #1322. hozzászólására
    Először is azt te nem tudhatod hogy én hogy értem, mert csak azt látod amit leírtam, annál meg vannak terjedelmi korlátok. Mint ahogy én sem tudhatom hogy te hogy értesz ezt vagy azt.

    Olyat ellenben nem írtam hogy 0,5 km/h-nál a maximális vonóerő leadására képesek. Sőt, pont azt írtam, hogy általában nem a legkisebb sebességen van a max. vonóerő.
    Olyat sem írtam hogy minden gépet mindenfajta szélsőséges körülményre terveznek.

  • Válasz » #1322 .Feco. | 2018-10-20 12:55:12

    Válasz Tomszi #1314. hozzászólására

    Így van, van olyan hogy tervezés-méretezés! És ennek a lényege hogy az adott gépet a majdani várható terheleshez igazítják! Pl traktor esetében jellemzően a 5-15 km/h közötti munkavégzéshez, mert egy traktor jellemzően ebben a sebesség tartományban dolgozik. Van benne kisebb haladási sebesség is, sok gép tudja a 0.3-0.5 km/h-t is de nem cél hogy ezen a sebességen le tudja adni a teljes teljesítményét mert egyrészt nem nagyon van olyan munka ami ezt igényelne másrészt nem nagyon van olyan gép ami ténylegesen dolgozna így. Eleve nem cél hogy egy gépet minden körülményre felkészítsenek!
    Ha így terveznek egy csomó ponton fölöslegesen vastag vagy erős anyagokat kellene használni ami anyagilag nem érdeke a gyártónak.
    Nézz meg egy 200 lóerős dózert hogy ott milyen lehajtasok, milyen tengelyek vannak és nézz meg egy 200 lóerős traktort! Eleve ezért készülnek az Európában nagyon népszerű 200-250 lóerős de kistestu tartotok mint a nagy 6r vagy a 724-824 fendt-ek... szigorúan nem talaj művelésre valók mert azt egyszerűen nem bírják, arra vannak hogy vessenek, kaszaljanak, balazzanak, pótkocsit húzzanak! Talajon annyit tudnak mint egy 180 le-s 8120-as!
    Tervezés-méretezés ahogy írtad is, csak nem úgy, ahogy érted!

  • Válasz » #1321 bandigh | 2018-10-20 11:48:18

    Válasz Tomszi #1317. hozzászólására

    A rába azért fals példa 2018 ban, mert pl a “kerékcsapágy” akkora, hogy simán belefér a fejed. És 4 ilyen viszi le az erőt a földre, azt a 250 lovat. Ma a 250 lovas gépeknek nagyrészt a hátsó tengelye húz, és az is csak fele akkora csapágyat kapott. Szóval egyértelműen ez, sose megy tönkre. De pl ha nem bírja húzni, és folyamatosan felvátlva rugdos a bal és a jobbkerék vagy csak a bal első+ bal hátsó, na attól előbb utább leteszi a lantot a difi. Egy eaton nospin nagyon érik megfele

  • Válasz » #1320 Tomszi | 2018-10-20 11:40:56

    Válasz mtz1221 #1319. hozzászólására
    De mondhattam volna a 8x00 John Deere-t is.
    Dolgoztak hónapokig 5-6 km/h-val, de fullgázon.
    Na de ha a motort úgy használod, hogy padlógáz, mondjuk 2200 f/min, és addig terheled (váltasz fel) hogy 1600-ig visszaessen a motorfordulat, akkor nagyon rövid életű lenne szerintem.
    Ha meg csak 1600-ig nyomod rá a gázt, nincs benne akkora erő, hogy tudjál szántani.

    Szóval nálunk ahány Rábás vagy egyéb nagygépes volt, talajon mindig fullgázon mentek. És érdekes módon nem ugyanannyit fogyasztottak szántáskor, lazítózáskor, mint könnyű kombinátorozáskor, mert az a mechanikus adagoló meg a szabályzója tette a dolgát.
    És a Rábák se zabáltak sokat fajlagosan, sőt nagyon gazdaságosak voltak.

  • Válasz » #1319 mtz1221 | 2018-10-20 11:27:27

    Válasz Tomszi #1317. hozzászólására
    Magnum meg a rába még 100 évre voltak tervezve.smile thumbupcoolDe abban biztos vagyok ha azokat is 1400-1600 fordulattal kínozták volna nehéz munkában hónapokig4-5 km/h-val,akkor felét sem mentek volna el.
    Manapság meg fordított a helyzet,936-os fendt vario deutz motorral,egy birtokon kettő.Egyiket minél jobb fogyasztással vezeti egy családos ember.A másikat egy iszákosabb fáj a micsodája mindenre típus,nyomja neki ami a kipufogón kifér.Az első 4000 óra körül hajtókaros lett,a másodikba 8000 óra körül belement mikorra a dugattyúk tetejét kiégette.

  • Válasz » #1318 Tomszi | 2018-10-20 11:11:34

    Válasz mtz1221 #1315. hozzászólására
    A cikk rendben van, csak ez a motor kenésének összefüggéseivel foglalkozik, és igaza van. Egy Stribeck nevű mérnök fickó foglakozott emlékeim szerint a siklócsapágyak kenésivel, tiszta folyadéksúrlódás, ilyesmik, végülis ez az alapja.
    Én még annyit tennék, hozzá, hogy egy motor élettartamát a sok indítás-leállítás is nagyban csökkenti hosszú távon, hiszen ezekben az időkben még nincs mindenhol rendes kenés. Meg a hidegindítás utáni melegítés, terhelés nélkül, vagy kis terheléssel, nem pedig beindul a motor aztán padló.

  • Válasz » #1317 Tomszi | 2018-10-20 10:58:18

    Válasz .Richard. #1310. hozzászólására
    Gépészetileg azért vannak tévedések.
    Az UAZ meg a ZUK difit valószínűleg nem arra tervezték, hogy egész nap egyes fokozatban erőltesd. Országúton meg sose kell normális utazósebességnél akkora vonóerőt kifejteni (persze ott is kell, mert vannak a menetellenállások, emelkedő, légellenállás.)
    RÁBA traktorban difi miért nem fogazott le soha, meg egyáltalán futómű probléma miért nem volt, közel 40 év nagyüzemi használat során sem? Mert arra tervezték, és jól tervezték, meg gyártották le.
    Egy fog terhelésénél nem a továbbon van a hangsúly, fogerő?
    Gördülőcsapágyak méretezésénél a főbb szempontok: csapágyat terhelő erő nagysága, iránya, működési fordulatszám. A csapágyaknak az élettartama a fordulatok számában van megadva, tehát hogy pl. 18 millió fordulat. Általánosságban azonban elmondható, hogy a csapágyakat a magasabb fordulatszám jobban igénybe veszi. Megint csak a Steiger alatt lévő Rába hídra utalok vissza, 40 éves hídban gyári kerékcsapágyak vannak, és végig dolgozott! Ami csapágyat cseréltek bennük néha, az a diffiknél lévők, de azt is jobban azért, mert ha 20 év után kivetted a diffit, és kicserélted (de akkor sem azért mert a túlterheléstől lefogazott valami!!!), akkor már nem régi csapággyal raktad össze, meg azok a csapágyak azért nagyobb fordulaton mennek. De hogy ne csak a Rábát hozzam példának, 30 ezer óra felé ballagó 8900-as Magnum váltó és diffi csapágyai gyáriak, és természetesen a fogaskerekei is. Ami csapágy cserélve volt, azok a hátsó féltengelyek csapágyai, de azok is minimum 15 év után. És nem keveset szántott ez idő alatt 4 meg 5 km/h-val is.


  • Válasz » #1316 kori01 | 2018-10-20 10:54:18

  • Válasz » #1315 mtz1221 | 2018-10-20 10:38:46

    https://totalcar.hu/magazin/technika/2012/05/15/a_nyomatek_ol_nem_a_fordulat/ Amúgy bandigh-nak van igaza.Akik birtokon lopják a naftát,és vissza váltanak 1-2 fokozatot hogy bírja félgázon is húzni a gépet(nap végén így több nafta marad a tankban),azoknak a gépével sokkal több váltó és difi probléma van.

  • Válasz » #1314 Tomszi | 2018-10-20 10:34:07

    Válasz szanberg #1302. hozzászólására
    Van olyan hogy tervezés-méretezés. A tengelyek méretezése nagyon leegyszerűsítve a tengelyt terhelő csavarónyomatéktól függ. Ha ugyanazt a teljesítményt nagyobb fordulaton viszed át, akkor a tengelyt kisebb csavarónyomaték terheli, ergo vékonyabb tengely is elég. Többek közt ezért van az, hogy haszonjárműveknél a véglehajtás, ami egy nagymértékű lassító áttétel, a hajtáslánc végén van, minél közelebb a kerékhez. Ez legtöbbször bolygómű, ami amellett hogy kompakt felépítésű, nagy lassító áttételt tud, és ha van benne 5db bolygókerék, akkor a terhelés egyszerre 5 fogaskerékpáron oszlik meg. (Ha 2 bolygómű van a véglehajtásban, mint a Rába futóműveiben a Steigernél, akkor 2x5 db fogaskerékpár.)
    Természetesen minden fokozatban más lesz egy traktor vonóereje, általában a sebességgel arányosan csökken. Emlékeim szerint nem a legkisebb fokazatban lesz a legnagyobb kifejthető vonóerő, de ennek utána kéne e néznem. Ha minden jól összejön, akkor kb. úgy terveznek meg egy traktort, hogy minden fokozatban ki lehessen használni azt a vonóerőt, amit abban a fokozatban a talajon keresztül ki tud fejteni, abban lehessen is dolgozni vele.

    De hiába akarsz nagyobb sebességgel menni, ha a motor nem bírja!
    Te a nagy Fergusonodat nagy vonóerőigényű munkánál hogy használod (eke, grúber, lazító)? Milyen sebességgel, milyen a motor max. fordulatszáma, és ahhoz képest mennyire terheled le? Gondolom elég rendesen megfojtod, mert a JD8R kapcsán se volt elég sose a vonóerő és a sebesség.

  • Válasz » #1313 bandigh | 2018-10-20 09:52:36

    Válasz Pilátus #1312. hozzászólására

    Adagolós gépekre igaz volt úgyértem. Ma már ha 2100-at forog egy gép, bőven elég 1900-ra beállítani a legnehezebb munkánál is. Viszont abból ne fogjál le 150-et common railnél. Amikor annó forgott 2500 az vagy 2340 et, azon lehetett fogni, az alapján tudtad h mennyi a terhelés, de a commonrail meg a vgt elveszi ezt a becslési lehetőséget. Terhelési diagramokat, %-okat, vízhőfokot, esetleg pillanatnyi fogyasztást nézve döntesz, h mit bír, de a fordulat(hagyományos váltónál) azért egy előre meghozott döntés, hogy a te elgondolásod szerint mi lesz a jó. Esetleg teljesítmény és nyomatékgörbék, fajlagos fogyasztási görbék egymásrahelyezése után, kigondolod, aztán max tolsz jobbra rajta egy kicsit a fogyasztás rovására, de a tartósságba vetett hit reményében. Vagy balra, kinek mi smile sweatdrop

  • Válasz » #1312 Pilátus | 2018-10-20 09:11:30

    Válasz bandigh #1309. hozzászólására

    Akkor most még egyszer:"most akkor hogy kell"??

  • Válasz » #1311 .Richard. | 2018-10-20 08:34:08

  • Válasz » #1310 .Richard. | 2018-10-20 08:28:55

    Válasz csoppika #1305. hozzászólására

    az ivánnak anno azt írta, hogy olyan sebességben bűvöljük, amelynél gázadásra füstölés nélkül emelkedjen a fordulat. amúgy,régen mikor az uaz, zuk difik le lettek fogazva erdőben, akkor is kicsi sebességben darálta le, nem az országuton 40nnél. tehát, minél tovább terheli a fogakat, annál szarabb a fogaknak. meg gondolom a csapágynak is. Ha gyorsan forog, akkor gondolom keveset időzik egy fogon, íveltnél több fogon, csapágyat meg gyorsan forgatjhatja, hogy rövid ideig legyen ugyan azon hejen.

  • Válasz » #1309 bandigh | 2018-10-20 08:27:26

    Válasz Mf-es? #1308. hozzászólására

    A 2000-es évekig teljesen igaza volt smile thumbupcool

  • Válasz » #1308 Mf-es? | 2018-10-20 08:10:21

    Válasz kori01 #1306. hozzászólására

    Nekem egy elismert szakember mondta,teljes fordulaton menjen a motor.Sebességet olyat választani,hogy,ha menet közbe van nehezebb rész,max. 150-et essen a fordulat.De ez a fordulatszám esés,ne legyen tartós.

  • Válasz » #1307 kori01 | 2018-10-20 07:55:08

    Válasz csoppika #1305. hozzászólására

    Az más,de pl lazításnál menjél már nagy sebességben kis fordulattal,az a tudomány

  • Válasz » #1306 kori01 | 2018-10-20 07:52:51

    Válasz Vinkó75 #1304. hozzászólására

    Értem akkor ezután úgy fogok menni a géppel hogy pl ha 8 vagy 9-el vígan viszi pl 1900-al mostmár felteszem 12be ott legalább csak 1200forog ki .a fele lóerőt se fogja tudni de ha így jó

  • Válasz » #1305 csoppika | 2018-10-20 07:48:42

    Válasz kori01 #1303. hozzászólására

    Ha nem pipálna...akár...smile tongue De alapjáraton még ivánnal sem dolgozok... A rendsodrót, vagy a kicsi cambridge hengert is 1300-1500-as fordulaton húzom...

  • Válasz » #1304 Vinkó75 | 2018-10-20 06:12:58

    Válasz kori01 #1303. hozzászólására

    Hasonló...mindig visszaterhelt motorral dolgoztunk.(Magasabb fokozat). A variós vasak ezt mára jobban lekezelik.

  • Válasz » #1303 kori01 | 2018-10-20 03:35:03

    Válasz szanberg #1302. hozzászólására

    Jobb lett volna aludtál volna ahelyett hogy ezt írod már megint.gondolon te olyan okos vagy hogy úgy szántasz legmagasabb fokozat alapjárat. smile thumbup

  • Válasz » #1302 szanberg | 2018-10-19 21:38:09

    Válasz kori01 #1288. hozzászólására

    Marha egyszerű, amúgy te kuuvajó zerelő vagy alap dolog, hogy tudod, minnél kisebb a fordulat annál nagyobb a rá ható nyomaték adott tengelyen, innentől kezdve ha kisebb fokozatban mész sokkal lassabban, kifeszítve a gépet, a hajtásláncra eső terhelés többszöröse lesz mint ha nagyobb sebességgel tudnál haladni, még ha fülre nem is úgy tűnik. A motorok bírják, azt kell terhelni, hogy az vigye az ellenerő csúcsokat ne a hajtásláncod.

  • Válasz » #1301 Sz_Pisti | 2018-10-19 21:37:01

    Válasz Vinkó75 #1298. hozzászólására

    Egyetértek, a zöldtrágyát lehúzom, hogy az alul lévő here fényt kapjon, a talaj munka értelmetlen jelenleg

  • Válasz » #1300 Tomszi | 2018-10-19 20:59:41

    Válasz kori01 #1278. hozzászólására
    Ha jól meg van tervezve és csinálva, akkor bírnia kell, a hajtásláncnak, és bírja is.
    Az hogy ami munkát csinálsz vele az mennyire gazdaságos abban a fokozatban, vagy nem, az más téma.
    Meg hogy a munkagép mennyire szakad-törik, az is. Azt én sem mondom hogy szét kell szabni a munkagépet, dehogyis.

  • Válasz » #1299 csoppika | 2018-10-19 20:06:56

    Válasz Vinkó75 #1298. hozzászólására

    Aki ősziben gondolkodik, annak muszáj valamit alkotni...

  • Válasz » #1298 Vinkó75 | 2018-10-19 19:11:05

    Nem erőltetném a lazítást ha nem muszáj..de még a szántást sem. Novemberre-Decemberre még akár be is ázhat rendesen. Addig haladni lehet más melóval. Talán most segítene egy vágó tárcsa a lazítókések elé. De nyilván csak valamit segítene. Amint látom jelenleg az aszfalt borzolása nem vezet jóra.

  • Válasz » #1297 csoppika | 2018-10-19 18:14:58

    Válasz kori01 #1295. hozzászólására

    Gondolom a te trakidban van sebesség doszt... Nézd meg ezt a képet, a T végű fokozatokat ne lesd... Nincs nagy választék...

  • Válasz » #1296 csoppika | 2018-10-19 18:10:30

    Válasz kori01 #1295. hozzászólására

    Értem...értem...szerinted miért vettem fel 40 centire a lazítót???smile tongue
    A búza alá már be sem vetettem...
    És miért tárcsázok inkább 12-15centin, minthogy a grubert húznám 4.5el 20 centin??? Én addig variálok, míg ki tud pörögni...melegedni nem nagyon akar...(ha nappal 26fok vaan az más...)

  • Válasz » #1295 kori01 | 2018-10-19 18:05:01

    Válasz csoppika #1294. hozzászólására

    Akkor eggyel feljebb és érted .

  • Válasz » #1294 csoppika | 2018-10-19 18:02:44

    Válasz kori01 #1293. hozzászólására

    Mindent terep3/nyuszi... 7.3-8kmph...Ha vmit vinne gyorsabban, nem bírom megülni 9-11kmphnál...

  • Válasz » #1293 kori01 | 2018-10-19 17:58:42

  • Válasz » #1292 kori01 | 2018-10-19 17:57:55

    Válasz Bárány #1289. hozzászólására

    Tudom csak itt már átesett a túloldalra

  • Válasz » #1291 kori01 | 2018-10-19 17:56:50

    Válasz csoppika #1290. hozzászólására

    Fentebb kapcsolsz melegszik füstöl

  • Válasz » #1290 csoppika | 2018-10-19 16:03:13

    Válasz kori01 #1288. hozzászólására

    Ha nem a 20centis láng jön a kipufogón, a motornak mindegy...smile lol

  • Válasz » #1289 Bárány | 2018-10-19 15:47:13

    Válasz kori01 #1288. hozzászólására

    A váltóra, difire, lehajtásokra gondolj!

  • Válasz » #1288 kori01 | 2018-10-19 15:42:24

    Válasz .Feco. #1280. hozzászólására

    Az ha fentebb kapcsolja könnyebb a gépnek?

  • Válasz » #1287 Dns8 | 2018-10-19 11:47:01

    Válasz bandigh #1279. hozzászólására

    Jol mondod a 8 as jd könyve írja hogy 6.alatt nem terhelheted le a traktort. Ha nem megy a lazitas 7. el irány haza. Forgoboronat se hajtunk 540 ecoval mert nem arra van

Gép- és alkatrész kereskedők, gépgyártók

Lista megtekintése
AB REX Kft.
Agráció Kft.
Agratech Gépker Kft.
Agro Nova Kft.
Agro-Békés Kft.
Agro-Contakt 2000 Kft.
Agro-Magic Kft.
Agro-Roll 96 Kft.
Agro-Viko Kft.
Agrobazár
Agroconnect Kft.
Agrogép 2004 Kft.
Agroinform
Agroker Holding Zrt.
Agrolánc Kft.
Agromehanika Kft.
Agroshop
Agrosprinter
Agrotec Magyarország Kft.
AJG Gépgyártó Kft.
Alp-agro
Atra Kecskemét Kft.
Austropannon Kft.
Babus Zoltán egyéni vállalkozó
Balog Mihály
Baywa GMZ
Bezerédi Agro Kft.
Bohr
Bükkhegyi András
Contstar Kft.
Csiszár Csapodi Kft.
Diós-Gumi Kft
Doxmand
Egyedi GépKer Kft.
Erőgép-Szervíz Kft.
Everris International
Farmcenter Kft.
Forestdepo Kft.
Földvársarok Kft.
General-Agri Hungary Kft.
GG 55 Kft.
GM Agro.net Kft.
Győri Agroker Zrt.
Használt Agrogép Kft.
Homokháti Agrogép
Idea Traktor Kft.
Invest Gépkereskedelmi Kft
Kärcher Hungária Kft.
Kelet Agro Kft.
Készenlét Zrt.
Kistata Agro Kft
Kosditrade Kft
Kovács-ker
Kuhn Center Magyarország
Lakkos Kft.
Madarász Kft.
Metal Gold 2001 Kft.
Mező-Gép Agro Kft.
Miskó Gábor e.v.
Multiva Magyarország Kft
Novara Coop Kft.
Nyírhidraulik Kft.
Odisys Bt.
P.G.-MOBIL Kft.
Pal-Tis Kft.
Pap-Agro Kft.
PIK-PAK Korona
Polyduct Zrt.
Quivogne CEE GmbH
Realagro Kft.
ROBIX-MIKRO Kft.
ROSI TEH D.O.O
Royal Marine Kft.
Sasform Agrotechnika Kft
Schriffert Kereskedőház Bt.
Servitec Kft.
Sióagrár Kft
Speed-ex Kft.
Starex Pro Kft.
Strautmann Gépgyártó Hungária Kft.
Szakadáth-Gépker Kft.
Szegána Kft.
Szemi-Agro Kft.
SzerszámX Webáruház
Takács Dinasztia Kft.
Té-Géta-68 Kft.
Tihanyi TB Kft.
Törő Gépek
Trakodó Kft.
Truck Central Kft.
Väderstad Kft.
Valbert Bt.
Városkert Gépipari és Kereskedelmi Kft.
VÉRTESKER Kft.
Wild Control Kft.
Zetor Vas
Ádám és Társa Kft.
Agrárkert Centrum Kft.
Agriszervíz Kft.
Agro-Alfa Kft
Agro-Boma Mezőgép Kft.
Agro-H.M.G Kft.
Agro-man
Agro-Tipp Kft.
Agroázis Kft.
Agrobörze
Agrofém71 Kft.
AgroHof Kft.
Agroker Eger
Agroko95 Kft.
Agromaster Kft.
AGROPARK
Agrospic Kft.
Agrotec Magyarország Kft
Agrowolf Kft.
Alfa-Gép Kft.
Andest 2005 Bt.
Auditker Kft.
Axiál
Balla Imre e.v.
Baumachinen Kft.
Bedenek és Társa Bt.
Bihar-Express Kft.
Borsod Agroker Zrt
Clear-Globe Kft
Crystal- Mezőtúr Kft
D+V 1999 Kft.
Dorker Kft.
EAgro Kft.
Erdőgépker Kft.
Eu-GépKer Kft.
Farkas Szervíztechnika Kft.
Fliegl Abda Kft.
Forma Hungária Bt.
Für Gábor E.V
GÉPKÖZVETÍTŐ
GI-GA Farm Kft.
Gravetti Kft.
Hanki-ker
Hergon Plus Kft
HSC Motor Kft.
Intradelog Kkt.
KaposFlex Gumikereskedelmi Kft.
KC-Békés Kft.
Kerti Gépek
Két Kata Kft.
Konzum Trade Kft.
Kovács Katalin E. V.
Kőrös-Welt Kft
Kühne Mezőgazdasági Gépgyár Zrt.
Leták Mezőgazdasági Gépgyár Kft.
Magtár Kft.
Metalwolf Kft.
Milsteman Kft.
MTE Speciál Kft.
Nagy Antal EV
Nowton Bt.
Nyírker Kft.
Oraker Kft.
P+K 3000 Kkt.
Pálinkó József E.V.
Penda Kft.
Pintér László e.v.
Promo plusz kft.
Raho-Ker Kft.
Rexxon-Trade Kft.
Romeplow Hungary Bt
Rotáció Kft.
S.C. Lorger S.R.L.
Sato-Gép Kft.
Selector Export-Import Kft
Sinaopt Kft.
Sokoró Kft.
Stand-Agro Kft
Start Agro Kft.
Sz-Agro 2007 Kft.
SZAL-AGRO Kft.
Szekeres Kft.
Szentmihályi Gép Kft.
T-Oriens Kft.
Tartálygyár Kft
Tempel Kft.
Tisza Consult Bt.
Trade Impact Kft
Traktor Trade Kft.
Újhelyi Kft.
VAgro Mezőgazdasági Gépgyár
Valkon Kft.
Vektor-Holding Kft.
Villám István
Wirax-Hungária Kft.
Zootechnika Gépgyártó Kft.
[bezárás x]