Ja a láng hegesztötöl mikor 2 éve csapágyaztuk melegiteni kellet mert a nagy lehuzoval meg se moccant és féltem hogy trörik.A csapágyat meg ugy kellet kifujni lánggal mert nem jött a lehuzo csavarokkal,csak a gép kasznija vetemedett mindenfele.Rafinált dolgok az illesztések sztem bárhol nem csak az ilyen öreggépeken.Meg az uj dolgok türése is hagy kivánni valot maga után.Pláne ha jo kis kisiparos késziti.Válasz #2907. hozzászólásra
[kep1][kep2]Menet tengelyen csapágy csere és a variátorbol kiszakadt a zsirzo csö furata azt kell ujra menetezni.Nagyon fontos a kenése hogy jol müködjön és a nyomcsapágy is kenve legyen.Egy két ékszij csere és nagyjábol menet kész.
Van rajta zöld rendszám? A zöld rendszámnak van vonzáskörzete! Úgy emlékszem a telephelytől számítva 20 km.A dombokkal lehet probléma! A 12-14 nem szereti! Nem a motor, hanem a variátor szíj!
Megérzi a motor a komoly szalma tömeget szecskázásnál pláne ha még nem teljesen száraz de viszi.A hütö tisztasága nagyon fontos szecskázásnál eltömödik föleg árpába.Soklapátos ventillátor lapátot kell feltenni azzal jobb lesz biztos.Nálunk sik terep van 2-esbe általába bir menni minden kulturába.
Igen itt nem is azt néztük :) A gépen van szecskázó, kinek mik a tapasztalatai, hogy bírja ezt a motor? Gyenge árpában biztos viszi, de egy 50-60 q-ás búzában már kételkednék.. ráadásul felénk komoly dombok is vannak. Illetve zöld rendszámmal van valamilyen kilóméter határ, vagy megvan szabva hogy milyen útra nem mehetsz vele? Előre is köszi a segítséget
Válasz #2888. hozzászólásra
Az üzemórát nem kell nézni! Ezeknél ki tudja meddig volt elszakadva a fordulat mérő spirál!Ez mind dolgozott TSZ ben,oda meg nem azért vették hogy 50-100 órát menjen.A kevés üzemóra szerintem csak vakítás!
Ezt jó hallani! De a gépen is látszik, egy fura dolog van , amiket néztünk mind 3-4 ezer órásak voltak és le voltak rongyolódva, ebben van 5500 elvileg, de állapotra kb 2000- re saccolnám inkább. Előző gazdának mennyi földje volt? Esetleg bérbe ment? ( van benne hektármérő) Tsz-ben kezdhette ez a gép? Privátban ha esetleg többet tudsz róla ott még érdeklődnék
Igen, reméljük nem csak szép hanem jó is lesz, de azt majd az évek eldöntik, az biztos hogy megnéztünk eddig 7 darabot de egy se volt ilyen állapotba. Az asztalt kicsit sajnáljuk hogy 512-esé, de az alapgép nagyon tetszik
Lehet hogy nem hajlandó összecsúszni a variátor tárcsa. Kenést kap mindig? Ha mást nem, akkor szedd szét kicsit tisztogasd meg aztán rakd össze. Ha neki veselkedsz, akkor egy két óra alatt megvan, és lehet fény derül a turpiszságra is.
Sziasztok! olyan kérdésem lenne nem tudom miért de minden évben lassub a sebessége az E-514-nek 20km helyett mar csak 16km -rel döcög olaj nem csurog szíj ujj csak ha nagyba teszem a szíj nem fut a tárcsa tetején előre is köszönöm ..
514??Milyen szinü?Mennyi az annyi?Tegyél képet fel majd.Jo kis gép én már össze nöttem vele.Nagyobb kéne de nem ugy hozta az élet egyelöre marad.Kijavitjuk szezon elött és mehet.
Egy hét és én is elhozom az "új" gépet, végül is az állapota alapján, mivel tegnap megnéztünk pontosan hatot az alföldön körútba, nyugodtan lehet mondani hogy azokhoz képest új
Nálunk is volt izgalom mikor kuki aratásban 2006-ban beállt a motor.Szerencsére felemelt asztallal álltunk meg és reggeli inditás után szorult meg a fötengely.Kötéllel huzattuk trakival kb 10km-et a javito helyhez forgalmas föuton aztán városon keresztül.Szerencsére a kormányt kézzel tekerve aránylag biztonságosan célba értünk.Párnap mulva uj szivvel saját lábán gurult és törte a tengerit tovább.
sziasztok! haza hoztuk a gépet a lehető leg életveszélyesebb módon,mivel az asztalt nem tudtuk róla levenni így kötéllel húztuk a kormányt feltöltöttük olajjal kézzel forgattuk a szivattyút így sikerült.egyébként a traktorról átvitt hidraulikakörről nagyon jól működött a kormány csak nem volt elég hosszú a tömlő a köteles vontatáshoz.30 km fék(kézifék fogott valamennyit), világítás nélkül(kisérő autó volt),nehéz kormányzással végig forgalmas úton, volt izgalom bőven mégegyszer nem biztos,hogy bevállalnám.
Válasz #2872. hozzászólásra
Először is mérd meg súlyra a léceket!Biztos nem egyforma!Lehetőleg,párba cseréld őket.Súlyra értem! Ha megvan akkor a házi centírozás következik.
Válasz #2872. hozzászólásra Hali ! szerintem elég lesz ha ugyan oda visszateszed a kiegyensúlyozó súlyokat ...a csavarok mögött vannak ...én is így csináltam anno és jó lett !
sziasztok! olyan kérdésem lenne nem tudom valaki cserélt e már 514 es kombájnon dobléceket nem tudom h jó e ha egyesével kicserélem és mindent ugyanoda visszarakok vagy centírozni kellene a dobot??
Ha esetleg valaki tud egy jó állapotú világoszöld gépet elfogatható áron lehetőleg Baranya megyéhez viszonylag közel , elfogadható áron az ne tartsa magában
Mi egy kiégett kombájnt hátrafelé húztunk hosszú rúddal a kormánymunkahengerre kötöttünk két hosszú hidraulikatömlőt a traktorba egy pár csatlakozóba bedugtuk és a traktorral tudtuk kormányozni a kombájnt,nem száguldoztunk ,de 25km-t pár óra alatt lenyomtunk vele,valahol még kép is van fent róla
Válasz #2865. hozzászólásra
Ki veszed a hidat, és fordítva aláteszed! Az irányító karokra csinálsz egy vonó 3 szöget, és húzod.Úgy szokták vontatni.Még a 16-ost is!
nekem van egy felujitot 12 bontva.uj razo szekreny,a felhordok felujitva,hidr,szivattyu,prima valto,jo emelö munka hengerek,ekszij garnitura az uj ar feleert,johütő takaro rosta,vegen a kutya ol fel ujitva ,tartalek adagolom,ha valakinek tudok segiteni hivjon.30/3201648
Válasz #2864. hozzászólásra
Nagyon egyszeru a vontato traktor legyen ,egy olajkort bekotol az orbitra ahová a szivatyu nyom tehát azt lekotod és oda teszed a traktorol a nyomást . De amugy ha van a rendszerben elég olaj lasaban lehet huzni lehet lesz kormányozni csak kicsit nehezen tekeredik de ha nincsenek éles kanyarok akkor megoldhato , ja de semmi képen ne láncal vagy kotélel huzátok.
sziasztok! vettem egy motorhibás 514-est, hogyan lehetne vontatni hogy kormányozható legyen 30 km-re kellene vinnem , fuvart nem vállalja senki szabolcsban,ha esetleg valaki tud olyan fuvarost aki elvállalná azt szivesen venném .
13910 hozzászólás
Válasz #2909. hozzászólásra
Na én abba fáradtam bele! De a másik sem különb!
Valaki elküldené nekem az E 514-es gépkönyvét a címemre? Nagyon megköszönném!
mail címem: balisimson@citromail.hu
Válasz #2906. hozzászólásra

Lemaradt
Válasz #2906. hozzászólásra
Mi történt a kettes szíjtárcsával? Kigyulladt a közepe?
Válasz #2905. hozzászólásra

[kep1][kep2]Menet tengelyen csapágy csere és a variátorbol kiszakadt a zsirzo csö furata azt kell ujra menetezni.Nagyon fontos a kenése hogy jol müködjön és a nyomcsapágy is kenve legyen.Egy két ékszij csere és nagyjábol menet kész.
Készülödés.





Hátsó kerekem van,gumi kopott de nem repedezett,felni rozsdamentes...
Válasz #2902. hozzászólásra
estére megnézem.
Válasz #2901. hozzászólásra
18,4/15-30 A8
Válasz #2899. hozzászólásra
mekkora a mérete? mert szerintem nekem van 3db
Traktoros Jani en is keresek elso kulso gumit, legy szoj ha tudol valamit! koszi
E-514-re keresek használt első gumikat,tudna valaki segíteni hol tudnám beszerezni?
Válasz #2893. hozzászólásra
Van rajta zöld rendszám? A zöld rendszámnak van vonzáskörzete! Úgy emlékszem a telephelytől számítva 20 km.A dombokkal lehet probléma! A 12-14 nem szereti! Nem a motor, hanem a variátor szíj!
Válasz #2896. hozzászólásra
akkor az öcsédet ismerem.
Gondoltam, hogy az igari gépről folyt a beszélgetés akkor, elképzelhető, hogy az ottani vagyok.
Válasz #2891. hozzászólásra
Az merőben függ attól, hogy melyik "Szlobi" vagy. Mert mindőtöket nem ismerlek.
Válasz #2893. hozzászólásra
Megérzi a motor a komoly szalma tömeget szecskázásnál pláne ha még nem teljesen száraz de viszi.A hütö tisztasága nagyon fontos szecskázásnál eltömödik föleg árpába.Soklapátos ventillátor lapátot kell feltenni azzal jobb lesz biztos.Nálunk sik terep van 2-esbe általába bir menni minden kulturába.
Válasz #2889. hozzászólásra

Igen itt nem is azt néztük :) A gépen van szecskázó, kinek mik a tapasztalatai, hogy bírja ezt a motor? Gyenge árpában biztos viszi, de egy 50-60 q-ás búzában már kételkednék.. ráadásul felénk komoly dombok is vannak. Illetve zöld rendszámmal van valamilyen kilóméter határ, vagy megvan szabva hogy milyen útra nem mehetsz vele? Előre is köszi a segítséget
Válasz #2886. hozzászólásra


Ott a foszernál van technika rendesen.
Vasutas01, honnan ismerjük egymást? Picus, az Igari gép szártépős kukorica adaptere ferde felhordóval és dupla ékszíjtárcsával még eladó!
sziasztok nem tudnatok segiteni,szeretnek vasarolni egy kukorica adaptert E514 re nemtud valaki a kozeleben eladot?
Válasz #2888. hozzászólásra
Az üzemórát nem kell nézni! Ezeknél ki tudja meddig volt elszakadva a fordulat mérő spirál!Ez mind dolgozott TSZ ben,oda meg nem azért vették hogy 50-100 órát menjen.A kevés üzemóra szerintem csak vakítás!
Válasz #2887. hozzászólásra

Ezt jó hallani! De a gépen is látszik, egy fura dolog van , amiket néztünk mind 3-4 ezer órásak voltak és le voltak rongyolódva, ebben van 5500 elvileg, de állapotra kb 2000- re saccolnám inkább. Előző gazdának mennyi földje volt? Esetleg bérbe ment? ( van benne hektármérő) Tsz-ben kezdhette ez a gép? Privátban ha esetleg többet tudsz róla ott még érdeklődnék
Válasz #2885. hozzászólásra

Nyugi, jól választottál. Ismerjük az előző tulajt, megbecsült és príma gép volt.
Jó egészséget és sok problémamentes hektárt!
Ja aki esetleg vásárlás előtt áll kérdezhet, végignéztük a gépeket Szalkszentmártontól kezdve Mórahalomig, azon a környéken az összes eladót.
Válasz #2883. hozzászólásra

Igen, reméljük nem csak szép hanem jó is lesz, de azt majd az évek eldöntik, az biztos hogy megnéztünk eddig 7 darabot de egy se volt ilyen állapotba. Az asztalt kicsit sajnáljuk hogy 512-esé, de az alapgép nagyon tetszik
Válasz #2881. hozzászólásra
Illik évente szétszedni, kitakarítani!
Válasz #2879. hozzászólásra

Fogadjunk te vitted el az igari gépet?!
Válasz #2881. hozzászólásra

Lehet hogy nem hajlandó összecsúszni a variátor tárcsa. Kenést kap mindig? Ha mást nem, akkor szedd szét kicsit tisztogasd meg aztán rakd össze. Ha neki veselkedsz, akkor egy két óra alatt megvan, és lehet fény derül a turpiszságra is.
Sziasztok! olyan kérdésem lenne nem tudom miért de minden évben lassub a sebessége az E-514-nek 20km helyett mar csak 16km -rel döcög olaj nem csurog szíj ujj csak ha nagyba teszem a szíj nem fut a tárcsa tetején előre is köszönöm ..
Válasz #2879. hozzászólásra
514??Milyen szinü?Mennyi az annyi?Tegyél képet fel majd.Jo kis gép én már össze nöttem vele.Nagyobb kéne de nem ugy hozta az élet egyelöre marad.Kijavitjuk szezon elött és mehet.
Egy hét és én is elhozom az "új" gépet, végül is az állapota alapján, mivel tegnap megnéztünk pontosan hatot az alföldön körútba, nyugodtan lehet mondani hogy azokhoz képest új
Válasz #2877. hozzászólásra


Nálunk is volt izgalom mikor kuki aratásban 2006-ban beállt a motor.Szerencsére felemelt asztallal álltunk meg és reggeli inditás után szorult meg a fötengely.Kötéllel huzattuk trakival kb 10km-et a javito helyhez forgalmas föuton aztán városon keresztül.Szerencsére a kormányt kézzel tekerve aránylag biztonságosan célba értünk.Párnap mulva uj szivvel saját lábán gurult és törte a tengerit tovább.
sziasztok! haza hoztuk a gépet a lehető leg életveszélyesebb módon,mivel az asztalt nem tudtuk róla levenni így kötéllel húztuk a kormányt feltöltöttük olajjal kézzel forgattuk a szivattyút így sikerült.egyébként a traktorról átvitt hidraulikakörről nagyon jól működött a kormány csak nem volt elég hosszú a tömlő a köteles vontatáshoz.30 km fék(kézifék fogott valamennyit), világítás nélkül(kisérő autó volt),nehéz kormányzással végig forgalmas úton, volt izgalom bőven mégegyszer nem biztos,hogy bevállalnám.
Üdv van valakinek jobb ötlete a ferdefelhordóban a lánc alátámasztó fa léc kiváltására?Aluminium?vagy teflon?
Válasz #2872. hozzászólásra
Először is mérd meg súlyra a léceket!Biztos nem egyforma!Lehetőleg,párba cseréld őket.Súlyra értem! Ha megvan akkor a házi centírozás következik.
Válasz #2872. hozzászólásra Hali ! szerintem elég lesz ha ugyan oda visszateszed a kiegyensúlyozó súlyokat ...a csavarok mögött vannak ...én is így csináltam anno és jó lett !
Nagy udv mindenkinek! tud valaki E 514 elso kereket kulso, vagy felnis, meg koszonnem!
sziasztok! olyan kérdésem lenne nem tudom valaki cserélt e már 514 es kombájnon dobléceket
nem tudom h jó e ha egyesével kicserélem és mindent ugyanoda visszarakok vagy centírozni kellene a dobot??
Válasz #2864. hozzászólásra
mink amikor 514 vetuk akor kb 160km rol hosztuk haza.
Motorhibasan vetuk.
Egy manitu le kapta a rosat es fel a masikat.
es gooo
Ha esetleg valaki tud egy jó állapotú világoszöld gépet elfogatható áron lehetőleg Baranya megyéhez viszonylag közel , elfogadható áron az ne tartsa magában
köszönöm a jó tanácsokat valamelyik verzió biztos működnifog majd megírom mire jutottam, de csak a jövő héten lesz belőle valami.
Válasz #2864. hozzászólásra
Mi egy kiégett kombájnt hátrafelé húztunk hosszú rúddal a kormánymunkahengerre kötöttünk két hosszú hidraulikatömlőt a traktorba egy pár csatlakozóba bedugtuk és a traktorral tudtuk kormányozni a kombájnt,nem száguldoztunk ,de 25km-t pár óra alatt lenyomtunk vele,valahol még kép is van fent róla
Válasz #2865. hozzászólásra
Ki veszed a hidat, és fordítva aláteszed! Az irányító karokra csinálsz egy vonó 3 szöget, és húzod.Úgy szokták vontatni.Még a 16-ost is!
nekem van egy felujitot 12 bontva.uj razo szekreny,a felhordok felujitva,hidr,szivattyu,prima valto,jo emelö munka hengerek,ekszij garnitura az uj ar feleert,johütő takaro rosta,vegen a kutya ol fel ujitva ,tartalek adagolom,ha valakinek tudok segiteni hivjon.30/3201648
Válasz #2864. hozzászólásra
Nagyon egyszeru a vontato traktor legyen ,egy olajkort bekotol az orbitra ahová a szivatyu nyom tehát azt lekotod és oda teszed a traktorol a nyomást . De amugy ha van a rendszerben elég olaj lasaban lehet huzni lehet lesz kormányozni csak kicsit nehezen tekeredik de ha nincsenek éles kanyarok akkor megoldhato , ja de semmi képen ne láncal vagy kotélel huzátok.
sziasztok! vettem egy motorhibás 514-est, hogyan lehetne vontatni hogy kormányozható legyen 30 km-re kellene vinnem , fuvart nem vállalja senki szabolcsban,ha esetleg valaki tud olyan fuvarost aki elvállalná azt szivesen venném .
Válasz #2862. hozzászólásra
Van nálatok olyan is akinek van biztos bontott! Van ott bontott kombájn!
Válasz #2859. hozzászólásra
Ha nincs benne a szűrő, akkor sem jobb.