A lóerővel egyenes arányban nő a traktor mérete is. Tőlem, ha szokták kérdezni hány lovas a gépem és miért nem vettem nagyobbat, elég egyszerű a válaszom. Ez a 18 lovas yanmar 117 cm széles, 125 széles traktorral már szenvednék itthon az udvarban, ház körül. Szóval hiába lenne jobb egy 25 le körüli gép a kertekbe, kisebb földekre, ha itthon nem fér el. Én első sorban nem is a Le-t nézegetem egy ilyen kis gépnél, hanem a méreteit, azok sokkal jobban bekorlátozzák a kihasználhatóságát. Ahol csak közepes kertekre kell és nem kell nap mint nap rutinozni otthon az udvarban, ott addig mennék felfele LE-be, amíg a pénztárca engedi.
2wd vagy 4wd az adott tájegység terepviszonyaitól függ. Viszonylag sík terepre, nem kötött földekre szerintem elég egy 2wd is. Ahol már változatosabb a talaj összetétele és akadnak lejtős-emelkedős kertek ott nem kérdés, hogy kell-e a 4wd. Magamból kiindulva biztos, hogy utólag átkoznám a napot, amikor pár 100ezer spórolás miatt megkeserítettem volna a saját dolgom egy 2wd géppel. Nekem sokszor az összkerék is kevés.
Mivel eleve 20-25 Le gépben gondolkozol, ott már nem kis pénzekről van szó. Én a helyedben mindenképp kipróbálgatnék munka közben is mindegyikből, hogy érezd és tapasztald meg a különbséget.
Ismét egy-két tanácsra lenne szükségem.
Azt már körülbelül tudom hogy a kis és közepes kertek szántásához körülbelül egy 20-25 le-s traki kellene, de 2 vagy 4 kerék hajtású legyen?
Mikor érdemesebb kiadni plusz pénzt összkerekesért?
Ha csak földmunkékra használnám és szilárd talajon vontatásra akkor érdemes?
Előre ia köszönöm a segítséget!
Válasz #21346. hozzászólásra
Nem tudom, hogy felétek milyen szabályok vannak, de nálunk a 750-es futót még üresen sem volna szabad rákapcsolni a Fábiára, mert meghaladja a vontatási határt.
Csatlakozom az előttem írókhoz és én is Békés, Boldog valamint ajándékokban gazdag Karácsonyt kívánok minden Fórumozónak és Családjának!
Még nem gondolkodtam az eladásán,mert az új utánfutó nekem is drága lesz.
Van az a pénz amiért elgondolkodok.
A futómű az Lada, tárcsafékkel szerelve.
Újonnan sajnos erősen a 250+fa, és ez még nem az erősített.
A mérete az 240*120cm ez a belvilág,de ha csináltatok megint egyet akkor az picit nagyobb lesz hosszában,és szélességben is,hogy a mostani traktor is beleférjen.Sajnos ebbe most nem fér bele.
Az utánfutó 750kg-ra van vizsgáztatva,de mivel én fizettem a készítőt ezért megkértem arra,hogy egy erősített utánfutót készítsen (némi felárért),mert előfordulhat,hogy nem csak 500kg hasznos tömeg lesz rajta.A művelet sikerült az utánfutó remekül vizsgázott, a dupla teherrel is.Igaz ezt már a sima gumik nem nagyon bírnák,ezért "C" jelű, kisteher gumikat kapott.Öcsémnek köszönhetem a ponyvát rá, ami nagyon jó dolog.Amit a következő utánfutómon nem szabad kihagyni az az,hogy ki lehessen nyitni a ponyva elejét is,akkor a menetszél átfújna rajta,így meg nem.
Kôszônôm Pityu a képeket! Én a pallót azért készítettem forsniból, mert egyrészt az kéznél volt és csináltam terhelés próbát és a 180 centis forsni szinte megsem hajlik alatta. Mivel hogy nem túl meredek a feljáró, nemigazán vettem észre hogy csúszna, pedig már használtam esôben is. Igyekeztem minél kônnyebb kivitelezést kitalálni, mivel súly szempontjából nagyon bevagyok határolva. De elismerem hogy a Tiéd, bombabiztos megoldás minden szempontból és még fékezett utánfutód is van, amit én is elfogadnék, ha 1000 kg-os volna.Milyenek a méretei és a teherbírása, ha kérdezhetem?
Én is sokáig így szállítottam a traktoromat,igaz szerszán nélkül,mert az nem fért fel.
A pallók helyett,én javasolnám neked acélból készíts feljárót,kimentem gyorsan lefényképeztem,hogy mire gondolok.Az enyém 40*40 vastagfalú zártszelvényből van készítve.Olyan mint egy csirkelétra.A kapaszkodókörmöknek kell 4 lyuk az utánfutóba,így nem tud lecsúszni,leesni,és ez meg sem hajlik a gép súlya alatt,a mostani gépem is bírja.
Ez függ a vonóhorog terhelhetőségétől is. Nekem 1330 kg az autóm, 1825 kg a megengedett össztömeg, 640 kg-ot vontathatok fék nélkül és 1500-at fékezve. A horog 1500kg terhelhetőségű. Viszont, ha csak 750 kg-ot lehet korlátozás nélkül húzni B kategóriával, akkor ezt is csak B+E-vel lehet kihasználni. Tehát itt is előjön a szokásos történet, hogy van egy 750 kg-ra vizsgáztatott futó, ami alá már eleve 1 tonnás tengely van építve, mert úgyis túl lesz terhelve. A többi meg múlik a jó szerencsén és a rend éber őrein.
Szevasztok
Mivel nekem is olyan 10-15km a kôrzet amiben traktorozom, nekem is égetôen fontos volt hogy megoldjam a traki szállítását.Az elôzô 450 kg-s utánfutómat eladtam és csináltattam egy 1 tonnás alvázra (100 eur felárellenében) 220cm hosszú utánfutót.Amely hivatalosan 750 kg- ra van vizsgáztatva, ezt még a gyártóval a megrendelés elôtt tisztáztuk.Tehát hivatalosan 750 kg, de valójában 1000 kg az ôsszsúlly. A trakim a talajmar´val eggyutt 860 kg, az ekével még kevesebb. A fábiámmal gond nélkul, igaz laposon az út minôségétôl fuggôen, elbírom húzzni.Hivatalosan a hinomotom 500 kg- ra van vizsgáztatva, úgyhogy a rendôr ha az egyik szemét behunja, akkor tovább enged, igaz eddig még nem állítottak. Fékezewtt utánfutót meg végul is nem csináltattam ,mert dupla árban lett volna olyan 900-1000 euró, nekem ennyi nem fért bele a kôltségvetésembe.Itt egy pár kép vontatmányról
Sziasztok!
A vontatásos témához csatlakozva a következőt találtam:http://autoszakerto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2
Részletesen leírja.
Jómagam is így szállítottam a gépet,csak a vak nem vette észre,hogy túlsúlyos a futó,de váltottam.
A platón más munkaeszköz elfér.
Válasz #21332. hozzászólásra
Sziasztok!
Ami itt le van írva az így igaz, de nem említi az önálló fékkel rendelkező utánfutókat.Azok vontatása esetén más súlyhatárok érvényesek. Pl. az autóm 1200kg, fék nélkül 600kg össztömegig vontathatok, de fékest 1000kg-ig.
Az én autómmal 1500kg-os vontatmányt még fékkel sem lehet húzni, mert a kocsi önsúlya kevés. Egy 1,6-1,8t-ás autónak már szokták engedélyezni a forgalmijában az 1500kg-os vontatást. Ennyi pedig kell, mert az ekkora futók 300-400 kg körül vannak, plusz a traktor kb 800-1000kg.
A tréler sajnos nem az enyém, de abba az erdőbe ez is majdnem széles elég szűkre ültették a sorokat és nem tar vágás csak a kidőlt korhadt fákat szedem össze illetve a gallyakat kupacokba gyűjtöm és majd azt is darálom össze.
Nemzetközi kategória: A \"B\" kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kis tehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, \"B\" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak \"B\" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatásához két feltételnek kell teljesülnie:
A nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Tehát B kategóriás jogosítvánnyal is lehet vontatni nehéz pótkocsit a fenti szabályok betartása mellett!
Például egy 2000kg össztömegű személygépkocsival melynek a saját tömege 1520kg azzal lehet B kategóriás vezetői engedéllyel vontatni egy 1500kg össztömegű pótkocsit.
A jogszabály nem határozza meg a vontatható pótkocsi tengelyeinek számát.
Ezért akár kettő tengelyes pótkocsi is vontatható B kategóriás jogosítvánnyal a fent említett szabályok betartása mellett.
Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság "
Tehát "E" kategória mindenképpen kell, illetve a gépkocsi és a futó együttes össztömege a 3500 KG nem haladhatja meg
Hát nem erőltetted meg magad.Ennyit mifelénk a feketelábúak 1 biciklivel hazatolnak.Viccet félretéve,hol van a trélered amivel az eszközöket szoktad kihozni a talira?Azt jobban meg lehetne durrantani fával.
Egyébként megkaptam az sms-t a telefonszámmal.Köszi.
Szia!Psycho kolléga teljesen jól megválaszolta!Ezek univerzális relék,csak az a lényeg,hogy 4lábú legyen és 16A feletti,ami szerintem neked tökéletesen megfelelő lesz!!Az meg teljesen mindegy,hogy mibe fogod használni.Kérd zsiguliba az talán nem lesz olyan drága!!!
Utánfutóról jut eszembe. Gondolom van itt aki futón szokta közelíteni a traktort. Hosszabb távú terveim közt nekem is szerepel, hogy vegyek valamit, csak a bökkenő, a mekorát kérdésen van. Ami 750Kg-ig van vizsgáztatva, azok nagy többsége semmire nem való, amin eltudnám képzelni a traktort és még B-vel is húzható, ott érdekes számokat írogatnak az eladási árhoz. Másrészt a traktor, ha van rajt valami simán van 1 tonna, itt már csak a fékes verzió játszik gondolom. Jó enne, ha kicsit felvilágosítanátok e téren.
Nem kell hozzá autó típus, a lényeg, hogy 12 voltos és ne valami kis játék teljesítményű legyen. Ezek univerzális relék. Azt nem feltétlenül mondanám el, hogy traktorba kell, mert lehet rád akarnak majd beszélni valami izzító relét, ami 4-5ezertől indul. Szerintem elég egy 40-50 amperos (gondolom én), azokat már 1500 körül lehet venni.
35470 hozzászólás
Boldog Karácsonyt Kívánok minden fórumozónak!
Válasz #21368. hozzászólásra

A lóerővel egyenes arányban nő a traktor mérete is. Tőlem, ha szokták kérdezni hány lovas a gépem és miért nem vettem nagyobbat, elég egyszerű a válaszom. Ez a 18 lovas yanmar 117 cm széles, 125 széles traktorral már szenvednék itthon az udvarban, ház körül. Szóval hiába lenne jobb egy 25 le körüli gép a kertekbe, kisebb földekre, ha itthon nem fér el. Én első sorban nem is a Le-t nézegetem egy ilyen kis gépnél, hanem a méreteit, azok sokkal jobban bekorlátozzák a kihasználhatóságát. Ahol csak közepes kertekre kell és nem kell nap mint nap rutinozni otthon az udvarban, ott addig mennék felfele LE-be, amíg a pénztárca engedi.
2wd vagy 4wd az adott tájegység terepviszonyaitól függ. Viszonylag sík terepre, nem kötött földekre szerintem elég egy 2wd is. Ahol már változatosabb a talaj összetétele és akadnak lejtős-emelkedős kertek ott nem kérdés, hogy kell-e a 4wd. Magamból kiindulva biztos, hogy utólag átkoznám a napot, amikor pár 100ezer spórolás miatt megkeserítettem volna a saját dolgom egy 2wd géppel. Nekem sokszor az összkerék is kevés.
Mivel eleve 20-25 Le gépben gondolkozol, ott már nem kis pénzekről van szó. Én a helyedben mindenképp kipróbálgatnék munka közben is mindegyikből, hogy érezd és tapasztald meg a különbséget.
Ismét egy-két tanácsra lenne szükségem.
Azt már körülbelül tudom hogy a kis és közepes kertek szántásához körülbelül egy 20-25 le-s traki kellene, de 2 vagy 4 kerék hajtású legyen?
Mikor érdemesebb kiadni plusz pénzt összkerekesért?
Ha csak földmunkékra használnám és szilárd talajon vontatásra akkor érdemes?
Előre ia köszönöm a segítséget!
Mindenkinek Békés Ünnepeket kívánok!
Én is kellemes karácsonyt kívánok minden fórumtársnak és családjának.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kìvánok minden fórum társnak és csalágyának.
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden japántrakisnak és családjának!
Minden kedves fórumtársamnak és családjának kívánok egészségben teljes boldog karácsonyi ünnepeket.
Boldog,békés karácsonyt kívánok minden fórumtársnak,s családjuknak..
Áldott Békés Karácsonyt mindenkinek!!!
Bèkessèget mindenkinek!
Válasz #21346. hozzászólásra

Nem tudom, hogy felétek milyen szabályok vannak, de nálunk a 750-es futót még üresen sem volna szabad rákapcsolni a Fábiára, mert meghaladja a vontatási határt.
Csatlakozom az előttem írókhoz és én is Békés, Boldog valamint ajándékokban gazdag Karácsonyt kívánok minden Fórumozónak és Családjának!
Válasz #21356. hozzászólásra


Még nem gondolkodtam az eladásán,mert az új utánfutó nekem is drága lesz.
Van az a pénz amiért elgondolkodok.
A futómű az Lada, tárcsafékkel szerelve.
Újonnan sajnos erősen a 250+fa, és ez még nem az erősített.
Válasz #21355. hozzászólásra

No ez az ideális megoldás egy 17-18 lovas trakinak. Minden adott- méret, teherbírás, fékezett. Nekem ez lenne az ideális utánfutó
Válasz #21354. hozzászólásra
A mérete az 240*120cm ez a belvilág,de ha csináltatok megint egyet akkor az picit nagyobb lesz hosszában,és szélességben is,hogy a mostani traktor is beleférjen.Sajnos ebbe most nem fér bele.
Az utánfutó 750kg-ra van vizsgáztatva,de mivel én fizettem a készítőt ezért megkértem arra,hogy egy erősített utánfutót készítsen (némi felárért),mert előfordulhat,hogy nem csak 500kg hasznos tömeg lesz rajta.A művelet sikerült az utánfutó remekül vizsgázott, a dupla teherrel is.Igaz ezt már a sima gumik nem nagyon bírnák,ezért "C" jelű, kisteher gumikat kapott.Öcsémnek köszönhetem a ponyvát rá, ami nagyon jó dolog.Amit a következő utánfutómon nem szabad kihagyni az az,hogy ki lehessen nyitni a ponyva elejét is,akkor a menetszél átfújna rajta,így meg nem.
Válasz #21351. hozzászólásra

Kôszônôm Pityu a képeket! Én a pallót azért készítettem forsniból, mert egyrészt az kéznél volt és csináltam terhelés próbát és a 180 centis forsni szinte megsem hajlik alatta. Mivel hogy nem túl meredek a feljáró, nemigazán vettem észre hogy csúszna, pedig már használtam esôben is. Igyekeztem minél kônnyebb kivitelezést kitalálni, mivel súly szempontjából nagyon bevagyok határolva. De elismerem hogy a Tiéd, bombabiztos megoldás minden szempontból és még fékezett utánfutód is van, amit én is elfogadnék, ha 1000 kg-os volna.Milyenek a méretei és a teherbírása, ha kérdezhetem?
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Mindenkinek!!!

Szép napot minden fórumtársnak! Én is csatlakoznék! BOLDOG KARÁCSONY MINDENKINEK
!!!!
Válasz #21346. hozzászólásra


Szia Felvidéki67
Én is sokáig így szállítottam a traktoromat,igaz szerszán nélkül,mert az nem fért fel.
A pallók helyett,én javasolnám neked acélból készíts feljárót,kimentem gyorsan lefényképeztem,hogy mire gondolok.Az enyém 40*40 vastagfalú zártszelvényből van készítve.Olyan mint egy csirkelétra.A kapaszkodókörmöknek kell 4 lyuk az utánfutóba,így nem tud lecsúszni,leesni,és ez meg sem hajlik a gép súlya alatt,a mostani gépem is bírja.
Válasz #21348. hozzászólásra

Ha van elég tôke, akkor van ideális megoldás is. Nálam az egyik hiányzik
Kívánok én is békés, boldog Karácsonyt minden fórum társamnak és családjuknak!!!!
Válasz #21336. hozzászólásra
Ez függ a vonóhorog terhelhetőségétől is. Nekem 1330 kg az autóm, 1825 kg a megengedett össztömeg, 640 kg-ot vontathatok fék nélkül és 1500-at fékezve. A horog 1500kg terhelhetőségű. Viszont, ha csak 750 kg-ot lehet korlátozás nélkül húzni B kategóriával, akkor ezt is csak B+E-vel lehet kihasználni. Tehát itt is előjön a szokásos történet, hogy van egy 750 kg-ra vizsgáztatott futó, ami alá már eleve 1 tonnás tengely van építve, mert úgyis túl lesz terhelve. A többi meg múlik a jó szerencsén és a rend éber őrein.
Békés boldog Karácsonyt kívánok minden kedves fórumtársamnak és családjának.






Tavaly is ezzel a képpel kívántam kellemes ünnepeket és szerintem jövőre is ezzel fogok
Válasz #21327. hozzászólásra



Szevasztok
Mivel nekem is olyan 10-15km a kôrzet amiben traktorozom, nekem is égetôen fontos volt hogy megoldjam a traki szállítását.Az elôzô 450 kg-s utánfutómat eladtam és csináltattam egy 1 tonnás alvázra (100 eur felárellenében) 220cm hosszú utánfutót.Amely hivatalosan 750 kg- ra van vizsgáztatva, ezt még a gyártóval a megrendelés elôtt tisztáztuk.Tehát hivatalosan 750 kg, de valójában 1000 kg az ôsszsúlly. A trakim a talajmar´val eggyutt 860 kg, az ekével még kevesebb. A fábiámmal gond nélkul, igaz laposon az út minôségétôl fuggôen, elbírom húzzni.Hivatalosan a hinomotom 500 kg- ra van vizsgáztatva, úgyhogy a rendôr ha az egyik szemét behunja, akkor tovább enged, igaz eddig még nem állítottak. Fékezewtt utánfutót meg végul is nem csináltattam ,mert dupla árban lett volna olyan 900-1000 euró, nekem ennyi nem fért bele a kôltségvetésembe.Itt egy pár kép vontatmányról
Én is csatlakoznék a sok előttem szólóhoz, és mindenkinek Békés Ünnepeket kívánok.
Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!
Boldog Karácsonyt Kívánok minden kedves fórumtársnak...
Boldog Karácsonyt mindenkinek
Én is Boldog Karácsonyi ünnepeket kívánok nektek.

Békés, Boldog Karácsonyt kívánok Mindenkinek!
Sziasztok.
Találtam egy érdekes videót,úgy látszik Japánban sem csak talajmaróznak a földeken.Mondjuk ehez már a gép is.
Válasz #21336. hozzászólásra


Sziasztok!
A vontatásos témához csatlakozva a következőt találtam:http://autoszakerto.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2
Részletesen leírja.
Jómagam is így szállítottam a gépet,csak a vak nem vette észre,hogy túlsúlyos a futó,de váltottam.
A platón más munkaeszköz elfér.
Sziasztok. Mindenkinek békés,boldog karácsonyt kívánok.Van aki ismeri az MT1601d Mitsubishi közelebről.Szeretnék egy két hasznos infót kérni tőle.
Válasz #21332. hozzászólásra
Sziasztok!
Ami itt le van írva az így igaz, de nem említi az önálló fékkel rendelkező utánfutókat.Azok vontatása esetén más súlyhatárok érvényesek. Pl. az autóm 1200kg, fék nélkül 600kg össztömegig vontathatok, de fékest 1000kg-ig.
Az én autómmal 1500kg-os vontatmányt még fékkel sem lehet húzni, mert a kocsi önsúlya kevés. Egy 1,6-1,8t-ás autónak már szokták engedélyezni a forgalmijában az 1500kg-os vontatást. Ennyi pedig kell, mert az ekkora futók 300-400 kg körül vannak, plusz a traktor kb 800-1000kg.
Válasz #21326. hozzászólásra


Mit gyüjtöttél Misi? Babkarót??
Válasz #21329. hozzászólásra

A tréler sajnos nem az enyém, de abba az erdőbe ez is majdnem széles elég szűkre ültették a sorokat és nem tar vágás csak a kidőlt korhadt fákat szedem össze illetve a gallyakat kupacokba gyűjtöm és majd azt is darálom össze.
Válasz #21327. hozzászólásra

Hirtelen ezt találtam.
"VONTATÁS \\\"B\\\" KATEGÓRIÁS JOGOSÍTVÁNNYAL
Nemzetközi kategória: A \"B\" kategóriába tartozik a (forgalmi engedély bejegyzése alapján) legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, a vezető ülésén kívül legfeljebb 8 állandó ülőhellyel rendelkező gépkocsi, amely lehet személygépkocsi vagy kis tehergépkocsi is.
Az ilyen gépkocsival, \"B\" kategóriás, nem kezdő vezetői engedély birtokában könnyű (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsit korlátozás nélkül szabad vontatni. Az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege így elérheti a 4250 kg-ot.
Nehéz (a forgalmi engedélyből megállapíthatóan 750 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű) pótkocsinak \"B\" kategóriás, nem kezdő vezetői engedéllyel való vontatásához két feltételnek kell teljesülnie:
A nehéz pótkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi (forgalmi engedélyből megállapítható) saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege (vagyis a két forgalmi engedélyből megállapítható megengedett legnagyobb össztömegek összege) nem haladja meg a 3500 kg-ot.
Tehát B kategóriás jogosítvánnyal is lehet vontatni nehéz pótkocsit a fenti szabályok betartása mellett!
Például egy 2000kg össztömegű személygépkocsival melynek a saját tömege 1520kg azzal lehet B kategóriás vezetői engedéllyel vontatni egy 1500kg össztömegű pótkocsit.
A jogszabály nem határozza meg a vontatható pótkocsi tengelyeinek számát.
Ezért akár kettő tengelyes pótkocsi is vontatható B kategóriás jogosítvánnyal a fent említett szabályok betartása mellett.
Forrás: Nemzeti Közlekedési Hatóság "
Tehát "E" kategória mindenképpen kell, illetve a gépkocsi és a futó együttes össztömege a 3500 KG nem haladhatja meg
Remélem segítettem
Én is voltam erdőben 17 db nyúl.
Emberek!


Itt a tavasz!
Válasz #21326. hozzászólásra
Ennyit mifelénk a feketelábúak 1 biciklivel hazatolnak.

Viccet félretéve,hol van a trélered amivel az eszközöket szoktad kihozni a talira?Azt jobban meg lehetne durrantani fával.
Üdv!
Hát nem erőltetted meg magad.
Egyébként megkaptam az sms-t a telefonszámmal.Köszi.
Válasz #21325. hozzászólásra
Szia!Psycho kolléga teljesen jól megválaszolta!Ezek univerzális relék,csak az a lényeg,hogy 4lábú legyen és 16A feletti,ami szerintem neked tökéletesen megfelelő lesz!!Az meg teljesen mindegy,hogy mibe fogod használni.Kérd zsiguliba az talán nem lesz olyan drága!!!
Válasz #21326. hozzászólásra

Másrészt a traktor, ha van rajt valami simán van 1 tonna, itt már csak a fékes verzió játszik gondolom. Jó enne, ha kicsit felvilágosítanátok e téren.
Utánfutóról jut eszembe. Gondolom van itt aki futón szokta közelíteni a traktort. Hosszabb távú terveim közt nekem is szerepel, hogy vegyek valamit, csak a bökkenő, a mekorát kérdésen van. Ami 750Kg-ig van vizsgáztatva, azok nagy többsége semmire nem való, amin eltudnám képzelni a traktort és még B-vel is húzható, ott érdekes számokat írogatnak az eladási árhoz.
Válasz #21306. hozzászólásra





Ilyen szerelvényem nekem is van
Válasz #21324. hozzászólásra
köszi :)
Válasz #21323. hozzászólásra
Nem kell hozzá autó típus, a lényeg, hogy 12 voltos és ne valami kis játék teljesítményű legyen. Ezek univerzális relék. Azt nem feltétlenül mondanám el, hogy traktorba kell, mert lehet rád akarnak majd beszélni valami izzító relét, ami 4-5ezertől indul. Szerintem elég egy 40-50 amperos (gondolom én), azokat már 1500 körül lehet venni.
Válasz #21322. hozzászólásra
és enek tudsz vmi nevet vagy típus számot?
Válasz #21321. hozzászólásra
Bocs! A lényeg,hogy 16 Amperostól nagyobbat vegyél!!!
Válasz #21317. hozzászólásra

Ezt a fajta relét nagyon sok autó típusban használják!!!