Fórum

Üzemanyagfogyasztás / Gázolaj és benzin áremelés 

Létrehozta: Géza, 2008-05-13 21:41:29

Új hozzászólás Frissítés
  • Válasz » #1156 Gabzso | 2018-10-12 13:02:48

    Előre leszögezem teljes mértékben egyetértek a felháborodásotokkal de nem tudom megállni,hogy ne írjam meg.Vannak a mezőgazdaságnak olyan szereplői is akik csak fizetnek de semmilyen támogatást nem kapnak.
    Mi az élőállatosok is a NAK-hoz tartozunk meg a NÉBIH-hez fizetjük a forgalom után mind a két szervezetnek a díjakat de semmit nem kapunk cserébe.Nekünk nincs pályázat,támogatás.Kapun meghívót traktorbemutatóra meg mez- gaz rendezvényekre de ,hogy esetleg a kamiont lecseréld pályázhass azt nem. A tankolás ,út díj naponta 200 000 ft.volt eddig.Ha a mostani gázolaj árakat és megemelt útdíjat nézzük szinte kifizethetetlenek lesznek a fuvarok.
    Mert az állatok,gabona,zöldség,gyümölcs ára meg csökken.Tehát irreális a fuvar ára.Ha eltudnátok érni,hogy a fuvar árak ne a ti termékeitek árának a csökkenésével egalizálják akkor több maradna a zsebetekben.Vagy ha már a fuvaros ezeknek a szervezeteknek fizet ő kapjon kedvezményt.Az árban az általatok leadott termék szállítási költsége is benne van tehát az egy dolog,hogy ti beszállítjátok, a tovább szállítást is ti fizetitek.smile cursing

  • Válasz » #1155 medikus | 2018-10-12 09:00:09

    Válasz MFM #1150. hozzászólására
    Egy egész családét meg kapod a bankba!smile lol

  • Válasz » #1154 kori01 | 2018-10-12 08:55:03

  • Válasz » #1153 kori01 | 2018-10-12 08:54:17

    Azt ígérték ilyenkor csökkentenek adót.Bezeg amikor csökkent adó emelés lett rá.

  • Válasz » #1152 krokodil007 | 2018-10-12 08:19:44

    Válasz .Richard. #1145. hozzászólására

    3000-res merga is bekapkodja a 8-9-10et
    még az a jó hogy áfa visszajön a naftáról mert alig tankol az ember azt úgy megy a pénz mint a szar közbe meg pikk pakk eltrakizza az ember :)

  • Válasz » #1151 Matyi50 | 2018-10-12 02:34:43

    Válasz MFM #1150. hozzászólására

    Az eddig is a világpiachoz igazított árakkal lexarják,hogy az agrár termelésben mennyit drágul a gázolaj.A lélektani határt veri alulról.Az egyéb tényezők miatti veszteséges éveket méginkább segíti,vagy pont ez teszi azzá,ha épp nem az aszály,vagy a jégverés.
    Ne aggódjatok,a kenyér árába beleemelik hamar a pékek,mi termelők meg sosem emelhetünk.A liszt meg a mi búzánkból van. Hogy van ez? Mindig más emel,a termelő meg nem tud.Folytatva az étolajjal,cukorral,borral. A termelő nyel be minden emelést,a piac többi szereplöje meg árat emel.Hogy van ez? Mindent nem lehet a földalapú támogatásra fogni!

  • Válasz » #1150 MFM | 2018-10-12 00:12:29

    Válasz sonkabence #1147. hozzászólására

    Nem értem én se hogy mit van felháborodva azon ha a dízel autó 4 helyett 7-et eszik. 2 nap alatt eltankolok a traktorokba annyit amit az autóba egy egész évben, egyszerűen a mai mezőgazdasággal foglalkozóknak nem számottevő egy autó fogyasztása.

    Naponta egy ember havibérét hordom a kútra amikor szezon vansmile hammer

  • Válasz » #1149 kori01 | 2018-10-10 18:10:25

  • Válasz » #1148 medikus | 2018-10-10 12:10:19

    Válasz sonkabence #1147. hozzászólására
    Az a napszám 8-12 ezer akar lenni!!!?smile cursing

  • Válasz » #1147 sonkabence | 2018-10-10 08:30:33

    Válasz .Richard. #1145. hozzászólására

    Ez demagógia. 2001-ben 210 ft volt a gázolaj a napszám 250. A termés ára akkor 100-110 ft volt. Idén 80 ft/kg, gázolaj átlagosan 410, napszám 700-800 ft munkától függően. Növ.védőszer 2-3x drágább. Hogy jön ide a dízel autó fogyasztása?
    Az a fogyasztás, amikor a nap végén elfogyott a 200 liter nafta és ez vár rád még hosszú hónapokig, na az fogyasztás.

  • Válasz » #1146 kori01 | 2018-10-10 08:01:24

    Válasz .Richard. #1145. hozzászólására

    Igazad van legyen ezer körül mert le vagyunk maradva,legalább ehhez nőjünk fel.

  • Válasz » #1145 .Richard. | 2018-10-10 07:29:37

    Válasz kori01 #1144. hozzászólására

    Mièrt? 90szàzalèkban dìzel minden. Vagy nem? 90es èvek vègèn 250körül volt a gàzolaj. A minimàlbèr 30 ezer'jobb esetben. 100 liter majd egy havi fizu volt . nem azt mondom'hogy olcso most'de ahhoz viszonyitva most 1200ftnak kène lenni egy liternek.amugy mindenki dìzel autòja 4 liter körül eszik'az meg nem sok. Nèhàny ismerősè7-9Közöt eszik. Biztos hazudnak. smile lol

  • Válasz » #1144 kori01 | 2018-10-09 20:38:06

    Na itt mindenki elégedett nincs utzárás stb.

  • Válasz » #1143 lac* | 2018-02-27 17:48:36

    Válasz Mf-es? #1142. hozzászólására

    teljesen felesleges,ha adalékolt gázolajat akarsz,vegyél multitól a kúton,vagy rendelj eleve adalékoltat
    nem te használtál régebben valami mágneses izét, bevált? rajta van a gépen még?

  • Válasz » #1142 Mf-es? | 2018-02-27 16:49:33

  • Válasz » #1141 Mf-es? | 2018-02-25 18:10:26

  • Válasz » #1140 .Szabi. | 2017-11-26 08:01:56

    Válasz lac* #1138. hozzászólására

    Ez kb 6-8 éve volt, utána semmit se raktam a go-hoz

  • Válasz » #1139 Ares 826 | 2017-11-26 07:32:26

    Válasz Mf-es? #1124. hozzászólására

    Szerintem ez így nem okés, abból az olajból mindig kell beleönteni nem csak 10.000 egy litert. A szerelő sem ért hozzá én azt mondom miért automata váltó olajat mikor ott van a 2T amit erre is használnak direkt más motortípusoknál!smile sweatdropsmile sweatdropsmile sweatdrop

  • Válasz » #1138 lac* | 2017-11-26 06:40:46

    Válasz .Szabi. #1134. hozzászólására

    Az FPT mptoroknál nem ajánlott 10 mg/kg-nál magasabb kéntartalmú gázolaj használata. De van egy táblázat is az olajcserékre vonatkozólag,10 mg nál a normál olajcsere fele.


    Amikor annyi kén volt a gázolajba(jó régen volt),olyanok voltak a motorok is,mostmár sokkal érzékenyebbek mindenre. Csináltatnod kéne egy olajvizsgálatot,kiváncsi lennék az eredményre ilyen kéntartalom mellett.Gondolom van benne kénsav rendesen

  • Válasz » #1137 a2457 | 2017-11-26 00:19:51

    Válasz csoppika #1136. hozzászólására

    naja. vagy egy kétütemű trabiból :D

  • Válasz » #1136 csoppika | 2017-11-25 23:30:44

    Válasz .Szabi. #1134. hozzászólására

    Akkor mi lenne ha a robix ból vennének mintát??????smile whistling

  • Válasz » #1135 csoppika | 2017-11-25 23:29:45

    Válasz .Szabi. #1134. hozzászólására

    Gondolom a kén dioxid miatt van a hercehurca...

  • Válasz » #1134 .Szabi. | 2017-11-25 23:19:05

    Válasz lac* #1120. hozzászólására

    Most max 10mg/ kg lehet a kéntartalom, annak a 10x e csak 100mg/kg, régen 350mg / kg volt a szabvány,akkor sűrűbben cseréltél olajat?smile nonono

  • Válasz » #1133 a2457 | 2017-11-25 22:49:30

    Válasz Plútó #1132. hozzászólására

    hát, abba kell belegondolni hogy egy kevés 2t olaj minden, ami keni a 2t motort.
    de nemcsak a kenés a feladata. tisztán is kell a motort tartani. bazijól oldja a mocskot, aztán utánna az égéstermékkel távozik a kosz is.
    szép tisztán tart mindent amit kell.
    azon túl hogy ken.

    dehát manapság kinek érdeke hogy sokáig használj valamit?

  • Válasz » #1132 Plútó | 2017-11-25 22:02:37

    Nekem van pozitív tapasztalatom a 2T olajjal a gázolajba.Volt egy 405-ös diesel Peugeot-om.Olyan jelentkezett nála,hogy huzamosabb autópályás szakasz után ha megálltam,vagy akár csak sebességet akartam váltani,és benyomtam a kuplungot,a motor leállt,nem volt alapjárat.Olyan 70-80-as tempónál meg rángatott mint a bakkecske.Debrecenben a Bosch szervizben azt mondták,hogy adagolócsere.De az új drága volt,bontottban meg akkor nem volt olyan ami kellett volna.Az öreg szaki azt mondta,hogy próbáljak addig 2T olajat önteni a gázolajhoz,a 70 literhez 1 lityit,hátha segít valamit.Na az nekem úgy bevált,hogy még 50000 km.-t hajtottam bele mire kicseréltük az adagolót.Az alapjárat helyreállt,a rángatás megszűnt.Mintha felújították volna az adagolót.Mindig ott volt 2-3 liter 2T olaj a csomagtartóban,és tankoláskor nyomtam a tankba.Ezt nem mástól hallottam,hanem én tapasztaltam úgyhogy nem kamu.

  • Válasz » #1131 Szalai A P | 2017-11-25 21:52:19

    Válasz a2457 #1128. hozzászólására

    Az biztos drága itt minden

  • Válasz » #1130 Szalai A P | 2017-11-25 21:51:32

    Válasz .Richard. #1129. hozzászólására

    Hát ilyen okból MTZ adagoló még nálam nem halt be meg egyetlen sor adagoló sem más bajok voltak nem is egy De köradagoló már szart be kiszáradástól

  • Válasz » #1129 .Richard. | 2017-11-25 21:30:16

    Válasz Szalai A P #1127. hozzászólására

    Az adagoló elemeket a gàzolaj èri,az keni,nem a motor olaj. 4500üzemòra van az MTz adagolòban,de az adagolòs aszonta,tartja jò értèken a mittudomèn,hànyszáz bàrt mind a 4. Akkor nem lehet olyan szar az az olaj..persze, mai világban egy modern holmi kopottan,szar állapotban is jobb àllapotù,mint az MTz jó állapotban. smile devilezt azè szem előtt kell tartani. smile lol

  • Válasz » #1128 a2457 | 2017-11-25 21:07:30

    Válasz Szalai A P #1127. hozzászólására

    vellanyos üzemanyag pumpa is szereti, drága dolog cserélni...

  • Válasz » #1127 Szalai A P | 2017-11-25 20:56:36

    Válasz sonkabence #1126. hozzászólására

    A kétütemű motornál is kenési feledata van és amúgy tényleg nem jó a kenése a gázolajnak lazán betette tud tőle állni az adagoló persze nem az MTZ mert azt olaj keni de a Bosch rendszerű be tud igencsak jól

  • Válasz » #1126 sonkabence | 2017-11-25 19:54:35

    Válasz Mf-es? #1124. hozzászólására

    Én nem hiszem, hogy amit kétütemű benzinmotorhoz találtak ki az dízel motoroknál is működik. Szerintem egy felületes tanács a 2T olaj keverése a gázolajhoz.

  • Válasz » #1125 a2457 | 2017-11-25 18:21:43

    Válasz Mf-es? #1124. hozzászólására

    igazából édesmindegy mi az csak legyen kenése és tisztán égjen, jól keveredjen, és télen ne dermedjen.

  • Válasz » #1124 Mf-es? | 2017-11-25 18:07:45

    Válasz sonkabence #1121. hozzászólására

    Mert nincs kenése a gázolajnak.Megragadnak az adagoló elemek.Néha még rozsdásodik is.
    Egy profi szerelő szerint.Személy autókba is érdemes tenni,10 ezer km.-enként 1 liter automata váltó olajat,egy tank gázolajhoz.

  • Válasz » #1123 a2457 | 2017-11-25 18:06:38

    Válasz sonkabence #1121. hozzászólására

    én azért mert jó.
    mondjuk én spec ne vagyok szívbajos, itt még olaj nem ment kárba.
    és nem csak az mtz-t tankolom vele.
    boldog mind mint egy jóllakott malac egy sáros gödörben.

  • Válasz » #1122 lac* | 2017-11-25 18:05:39

    Válasz sonkabence #1121. hozzászólására

    Egyszer valaki kiokoskodta,hogy a magasnyomású szivattyút és az injektorokat lehet vele kímélni(mert állítólag jobban keni).
    De én sem hiszek benne

  • Válasz » #1121 sonkabence | 2017-11-25 17:53:20

    Válasz lac* #1120. hozzászólására

    Nekem nem világos az sem, hogy miért önt valaki 2t olajat a gázolajba...

  • Válasz » #1120 lac* | 2017-11-25 17:19:32

    Válasz .Szabi. #1118. hozzászólására

    ha tízszeres a kéntartalom a gázolajban,akkor a motorolajat is jóval gyakrabban kéne cserélni

  • Válasz » #1119 .Szabi. | 2017-11-25 16:34:05

  • Válasz » #1118 .Szabi. | 2017-11-25 16:33:09

    Válasz csoppika #1111. hozzászólására

    Nem, benzin az más téma, nem az volt a gond amit beletettem, hane az, higy amiatt a kéntartalom nem felelt meg a szabványnak

  • Válasz » #1117 csoppika | 2017-11-25 16:17:57

  • Válasz » #1116 .Szabi. | 2017-11-25 16:08:49

  • Válasz » #1115 Dekalb | 2017-11-25 15:04:01

    Válasz Ares 826 #1107. hozzászólására

    nem értem a kérdésed Ares..?

  • Válasz » #1114 csoppika | 2017-11-25 15:02:54

    Válasz .Szabi. #1113. hozzászólására

    100literenként tettél bele 1 lityit?

  • Válasz » #1113 .Szabi. | 2017-11-25 14:56:24

    Válasz Ares 826 #1110. hozzászólására

    A kén tartalom miatt van baj, a go szinte kénmentes, viszont a 2t olajtól 10x lett a kéntartalom túllépés.
    Egyszerü matekkal kiszámolható, Perelhettem volna a vámot, kellett volna rgy laborvizsgàlat+ szakértői vélemény, de inkább kifizettem

  • Válasz » #1112 a2457 | 2017-11-25 14:49:02

    jó de .. mivel igazoljam hogy mit tankoltam bele..
    a számla nem elég, vehettem 20 liter go-t , betankolom a kocsiba, számlát bebaszarintom a trakiba, abban meg lopott anyag van.
    akkor mi a bizonyíték ?
    kiveszik a gázolajat, megmérik, nem olyan mint lennie kéne. de az sem jelenti hogy én direkt tankoltam mást.
    ez egy akkor égbekiáltó baromság hogy már nem is igaz. mi van a sima adalékokkal amiket árulnak ?
    teljesen törvényesen.
    s mi van ha egyszer egyik kuton, utánna máik féle kúton tankolok és keveredik a kettő, akkor mit fog mutatni a labor ?

    utálom ezt az országot. a saját szülőországom a legfőbb ellenségem.

  • Válasz » #1111 csoppika | 2017-11-25 14:48:20

    Válasz .Szabi. #1108. hozzászólására

    Akkor ha benyát rakok hozzá (most pl 2t csónakmotor benya) télire, ugyanúgy meg akarnak baszarintani??? Tetű banda...smile cursing

  • Válasz » #1110 Ares 826 | 2017-11-25 13:25:53

    Válasz .Szabi. #1108. hozzászólására

    Az szerintem genyóság, ha van számla róla akkor nem tehetik szerintem!

  • Válasz » #1109 a2457 | 2017-11-25 13:21:31

    Válasz .Szabi. #1108. hozzászólására

    és mi van ha trabival megyek valahova, kétüteművel, és megállít a mobil labor :D
    megállapítják hogy 2t olaj is van a tankban és megbüntetnek ?

  • Válasz » #1108 .Szabi. | 2017-11-25 13:10:49

    Válasz Mf-es? #1098. hozzászólására

    Engem a mobil labor állított meg, 100:1 arábyban volt benne 2t olaj, 100.000-be fájtsmile hammer

  • Válasz » #1107 Ares 826 | 2017-11-25 08:01:49

    Válasz Dekalb #1103. hozzászólására

    Azt az 50.000 feletti árút veszed??? Hát az tényleg elég drága.smile whistlingsmile whistling

[bezárás x]