Sziasztok! Ma szántogattam egy kicsit olyan helyen ahol kukorica volt, és az volt a bajom hogy az eke mindig összeszedte a kukorica gyökerét.....(kézzel volt vágva a szár és nem lett megtárcsázva) és nem tudom hogy az segített-e volna.... sajnos videó meg kép nem készült mert egyedül voltam de hátha így is tudtok valamit mondani....
Laxa írta:"Mifelenk nem a felrogzített csapágytartoba fuzgelik a tengelyt, lapokat, tavtartot. Hanem a tengelyre fuzzuk fel sorban, ott kemenyen meg lehet húzni, majd felszerelni. Ha egyszer ezt a taknyolt tarcsat javítani kell a kuncsaftok szidnak majd mint a bokrot.
Felesleges három név alatt védeni a munder becsületét. Javasolnám a kulteri szobor gyártás t, annak nincs hasznalati funkciója."
Ebből ,hogy következik ,hogy Laxa egy műszaki analfabéta?Te valamit tudhatsz.
Először is nem vagyok a fiad nem tudom hány éves vagy annyira sztem még nem lehetsz öreg.Nekem nem rontod a bizniszem mivel én szerszámacélok hőkezelésével ,aprócikk(csavar) hőkezeléssel és présszerszámkészítéssel foglalkozom(unk) többek között.Szóval nem hiszem ,hogy konkurenciát jelentenél számomra, tölem nyugodtan csinálhatod a tárcsáidat meg az ekéidet a garázsban.Másodszor a rosszmájú megjegyzésemet(észrevételemet) elüthetted volna azzal ,hogy "a termék olcsó előállítási ára miatt készítettem így erre van igény 10-20eft is számít" erre mindenki kussolt és bólogatott volna de tőled ennyire sem tellett.Harmadszor én nem készítek ágaprítót de a fent említett tevékenységek miatt gyakran keresnek meg minket ágaprító késekkel hőkezelés miatt általában a megrendelőknek nincs szerszámköszörűjük így meg is élezzük a késeket hőkezelés után.A képen natúr kés van a komplett szerkezetet nem láttad ,így ha akarnál sem tudnál foglalkozni a nem létező ágaprítómmal.Ha fogok csinálni akkor csak saját használatra nem fogom árulgatni.Negyedszer aki több néz mögé bújva írogat az valószínűleg sumák ember lehet.Ötödször pedig bocs az OFF-ért ezt a tárcsás topicban kellett volna folytatni de sajnos Jánosunknak(ha egyáltalán ez az igazi neve) nem esett le amit írtam.
Válasz #15009. hozzászólásra
Sziasztok! Szerintem meg azért fordítja, mert a hátsó tárcsasornak nagyobb a forgató nyomatéka, mint az elsőnek. Távolabb van a trakitól. Lehet, hogy kisebb szöget kell adni a hátsó tárcsának és akkor kiegyenlítik egymást.
Na ez egy elég érdekes kis tárcsa. Elméletileg oldalra ki lehet tolni és gyümölcsösbe a fák alatt lehet vele dolgozni. Kíváncsi vagyok mennyire tekeri a trakit.
Válasz #15003. hozzászólásra
Egyébként utólag is meglehet csinálni. Egy kis kazán lemez, meg cupántnak való anyag és kész. Ja és nem kerül 20000ft-ba. Nekem mindegy mert én Ilyet veszek.
Válasz #14999 hozzászólás
Szamóca azert mert itt 15-18LE erőnél nem éri olyan terhelés hogy cserélni kellene. A tengelyt ugyanugy ki lehet huzni csapŕgycsere kb 15 perc.Igy az ára kedvezőbb.Nem kevés összeggel. Használatban semmi hatránya nincs. 15 év alatt senki nem jelezte hogy cserélni kellett volna.
Szerintem az a jó megoldás ha jól szerelhető egy munkagép, vagy bár milyen más eszköz.Egy az meg lehet könnyíteni az ember munkáját javítás közben. Szerintem vagyunk így egy páran aki szokott javítani és szokta szidni a gyártót. Hát ez is olyan mert ha cupántokkal lenne felfogatva könnyebb lenne a vázról leszedni. Meg szerintem nem dobna annyit az áron. Ilyet még én sem láttam hogy rá hegesztik a vázra. Ez olyan mit ha az eke testeket ráhegesztenék a vázra fix re.
Én sem azt mondom, hogy a helyén van összefűzve. Pont azt akartam kifejteni én is, ha az összefűzött tárcsasor csapágyai rögzítésre kerülnek a már fixen álló tartóra, biztos hogy feszülni fog. Ezért jó a cuppánt, mert először beáll a csapágyakhoz a tartó, majd lehet rögzíteni a tartót a vázhoz.
Szerintem egy lakatot nem tudnál kinyitni ilyen hozzáállással. Szolj majd segitek. Kicsit még nagyon gyerekes lehetsz ilyen beszólásokkal. Igy magadat minősited.
Tudod Bandi fiam én nem köpködöm az ágdarálódat. Ha téged ez boldoggá tesz csináld nyugodtan.. Itt is tengeylre fúzik a lapokat,jol meghuzva utánna kerül a vázra.
Mifelenk nem a felrogzített csapágytartoba fuzgelik a tengelyt, lapokat, tavtartot. Hanem a tengelyre fuzzuk fel sorban, ott kemenyen meg lehet húzni, majd felszerelni. Ha egyszer ezt a taknyolt tarcsat javítani kell a kuncsaftok szidnak majd mint a bokrot.
Felesleges három név alatt védeni a munder becsületét. Javasolnám a kulteri szobor gyártás t, annak nincs hasznalati funkciója.
Ahhoz nagyon pontosan kell felhegeszteni a két tartót, hogy ha fel van fűzve a tárcsasor és minden le van húzva, minimálisan se feszüljenek a csapágyak. A cuppántokat pedig lelehet húzni a legvégén, amikor minden beállt a helyére. Ez az én véleményem. Persze egy kis tárcsánál, ami legtöbbünknél éves szinten megy max. 10 órát, évek alatt fog kibukni a csapágy, de akkor is a tökéletességre kell törekedni.
Az enyém csavarozva van de még soha nem lazult fel ellenben szereléskor igen jól jön ha bontható.A képen levőkön is mind oldható.Ez volt az első "gyári" tárcsa amin ezt a kókány megoldást láttam.Bár így pár ezer forinttal olcsóbb az előállítás és ha így is megveszik akkor csak csinálja.
Bár nagyon udvarias az elutasítás, de mégis sértő! Ilyen kifogást akkor kerestek maguknak a felmenőim, amikor nem értettek egyet a felkérő álláspontjával.
A Greenpeace-szel régebbi a kapcsolatom, mint gondolod. Vagy tudsz valamit?
Még a zengői csata idejére mutat vissza a dolog. Együtt nyomtuk annó ....
Így aztán azt is pontosan tudom, hogy hogyan lehet keresztbe verni egy ilyen akciót.
A daruból pedig nem engedek! Olyan nincs, hogy az ember önzetlenül segíteni akar, aztán meg nem engedik!
Kicsit sántit a példa. Nem forgo alkatrészről volt szó. Čkszijtárcsat nem igazzan hegesztünk. Vasat vashozz gyakran szoktak. Csapágytartót gerendához. Meg kell nézni a nagy Heltit vagy hasonlokat. Ugyanis a cugpánt fizikaierő hatasara gyakran meglazulhat.
Bencsiki látom segítesz mivel nem tudok fotót felrakni.
Az az egy baj van csak,hogy az én darum nem ennyire szép.Ma ültettem szőlőt nem tudom van e valakinek Itália nevű.Aki ismeri az a metszésről termesztésről pár sort írhatna,annyit tudok,hogy késői és finom.Mire érzékeny meg ilyenek.
Válasz #14959. hozzászólásra
Köszönöm a bizalmat, de egyébirányú elfoglaltságom miatt nem fogadhatom el, ezt a megtisztelő feladatot.
A daru megoldásod igazán pompás!!!
Végre előkerültem,jó sokat írtatok míg nem voltam errefelé.Építek egy darut a traktor mögé,már majdnem készen van,persze fotó az még nem jön össze sajnos.Misi útmutatása szerint csinálom remélem jó lesz.
kistaki---Egy fotó sokat segítene neked is abban,hogy tudjanak a nálam okosabbak segíteni,nekem így lövésem sincs,hogy kéne mint kéne.Igaz én nem is értek hozzá, hiszen sokszor itt tanultam meg a fórumon,vagy rájöttem valahogy.
Ja közben a trakira csináltam utánfutó elektromos csatlakozót.M eg pár dolgot is itthon ezért voltam elveszve.Ezután meg azért leszek, mert az ekémet szeretném Yani pirosra átfesteni.
Azért valahogy benézek rátok.
Nekem 3x3 sebesség van, én 3-1-be, ami ugye az országúti 1 kellemesen viszi, ha ideálisak a körülmények. Néha 2-3-ba megyek, de inkább csökkentek a mélységen, mert minél lassabban megy az ember, annál jobban csökken az átfordítás hatásfoka. Minden munkaeszköznek megvan az alsó sebesség határa, ami alatt nem dolgozik megfelelően.
35470 hozzászólás
Sziasztok! Ma szántogattam egy kicsit olyan helyen ahol kukorica volt, és az volt a bajom hogy az eke mindig összeszedte a kukorica gyökerét.....(kézzel volt vágva a szár és nem lett megtárcsázva) és nem tudom hogy az segített-e volna....
sajnos videó meg kép nem készült mert egyedül voltam de hátha így is tudtok valamit mondani....
Válasz #15003. hozzászólásra
És még annyit hadd kérjek nagyon szépen ,ha válaszolni akarsz akkor azt a TÁRCSÁS topicba.Köszönöm.
Laxa írta:"Mifelenk nem a felrogzített csapágytartoba fuzgelik a tengelyt, lapokat, tavtartot. Hanem a tengelyre fuzzuk fel sorban, ott kemenyen meg lehet húzni, majd felszerelni. Ha egyszer ezt a taknyolt tarcsat javítani kell a kuncsaftok szidnak majd mint a bokrot.
Felesleges három név alatt védeni a munder becsületét. Javasolnám a kulteri szobor gyártás t, annak nincs hasznalati funkciója."
Ebből ,hogy következik ,hogy Laxa egy műszaki analfabéta?Te valamit tudhatsz.
Válasz #14995. hozzászólásra
Először is nem vagyok a fiad nem tudom hány éves vagy annyira sztem még nem lehetsz öreg.Nekem nem rontod a bizniszem mivel én szerszámacélok hőkezelésével ,aprócikk(csavar) hőkezeléssel és présszerszámkészítéssel foglalkozom(unk) többek között.Szóval nem hiszem ,hogy konkurenciát jelentenél számomra, tölem nyugodtan csinálhatod a tárcsáidat meg az ekéidet a garázsban.Másodszor a rosszmájú megjegyzésemet(észrevételemet) elüthetted volna azzal ,hogy "a termék olcsó előállítási ára miatt készítettem így erre van igény 10-20eft is számít" erre mindenki kussolt és bólogatott volna de tőled ennyire sem tellett.Harmadszor én nem készítek ágaprítót de a fent említett tevékenységek miatt gyakran keresnek meg minket ágaprító késekkel hőkezelés miatt általában a megrendelőknek nincs szerszámköszörűjük így meg is élezzük a késeket hőkezelés után.A képen natúr kés van a komplett szerkezetet nem láttad ,így ha akarnál sem tudnál foglalkozni a nem létező ágaprítómmal.Ha fogok csinálni akkor csak saját használatra nem fogom árulgatni.Negyedszer aki több néz mögé bújva írogat az valószínűleg sumák ember lehet.Ötödször pedig bocs az OFF-ért ezt a tárcsás topicban kellett volna folytatni de sajnos Jánosunknak(ha egyáltalán ez az igazi neve) nem esett le amit írtam.
Válasz #15015. hozzászólásra


Válasz #14996. hozzászólásra
és mit csinálnál? Lehegesztenéd a lakatot, Te "aranykezű"?......
Válasz #15013. hozzászólásra
Képeket kérünk a daruról és az ekéről is!!!
Válasz #15012. hozzászólásra

Balu az az eke tényleg nagyon ottvan.
Ma lefestettem az ekét,és a darut,pont időben mert már esik az eső.
Itt egy nagyon faxa eke ez mindent lefordít az biztos,a harmadik fej leszerelhető,és eladható.http://aprod.hu/hirdetes/kverneland-3-as-eke-ID1CTLR.html#5aff080d4c
Válasz #15009. hozzászólásra
Sziasztok! Szerintem meg azért fordítja, mert a hátsó tárcsasornak nagyobb a forgató nyomatéka, mint az elsőnek. Távolabb van a trakitól. Lehet, hogy kisebb szöget kell adni a hátsó tárcsának és akkor kiegyenlítik egymást.
Válasz #15009. hozzászólásra Biztos igazad van de ez talaj függö is .
Válasz #15007. hozzászólásra
Azért csavarja a gépet mert nincs jól beállítva.
Nekem is cupántos,és nem fordítja el a trakit.
Válasz #15002. hozzászólásra Szamoca nekem ilyen tárcsám van szép munkát végez barackosban használom , de el forditja a trakit .
Válasz #15005. hozzászólásra
Le maradt a link.
http://aprod.hu/hirdetes/ujszeru-allapotban-akar-gyumolcsosben-is-hasznalhato-tarcsa-105000ft-ID1vuRr.html#447d06179f
Na ez egy elég érdekes kis tárcsa. Elméletileg oldalra ki lehet tolni és gyümölcsösbe a fák alatt lehet vele dolgozni. Kíváncsi vagyok mennyire tekeri a trakit.
Válasz #15003. hozzászólásra

Egyébként utólag is meglehet csinálni. Egy kis kazán lemez, meg cupántnak való anyag és kész. Ja és nem kerül 20000ft-ba. Nekem mindegy mert én Ilyet veszek.
Válasz #15001. hozzászólásra
Te most mindenaron le akarod szerelni a tartot. ? igy 20eft több.Nem igénylik.munkajaban nem befolyasolja az eszközt.ha erted jo ha nem akkor is)))
Válasz #15001. hozzászólásra
Én inkább ezt választanám.
http://traktor60.hu/kistraktor-munkaeszkozok/tarcsa-kistraktorokhoz/kistraktor-tarcsa-120cm
Nézd meg ez is kis tárcsa és ez is cupántos.Jobban szerelhető.

Válasz #14999 hozzászólás
Szamóca azert mert itt 15-18LE erőnél nem éri olyan terhelés hogy cserélni kellene. A tengelyt ugyanugy ki lehet huzni csapŕgycsere kb 15 perc.Igy az ára kedvezőbb.Nem kevés összeggel. Használatban semmi hatránya nincs. 15 év alatt senki nem jelezte hogy cserélni kellett volna.
Válasz #14989. hozzászólásra
Akkor a kicsiket miért nem így csináljátok??
Szerintem az a jó megoldás ha jól szerelhető egy munkagép, vagy bár milyen más eszköz.Egy az meg lehet könnyíteni az ember munkáját javítás közben. Szerintem vagyunk így egy páran aki szokott javítani és szokta szidni a gyártót. Hát ez is olyan mert ha cupántokkal lenne felfogatva könnyebb lenne a vázról leszedni. Meg szerintem nem dobna annyit az áron. Ilyet még én sem láttam hogy rá hegesztik a vázra. Ez olyan mit ha az eke testeket ráhegesztenék a vázra fix re.
Válasz #14993. hozzászólásra
Én sem azt mondom, hogy a helyén van összefűzve. Pont azt akartam kifejteni én is, ha az összefűzött tárcsasor csapágyai rögzítésre kerülnek a már fixen álló tartóra, biztos hogy feszülni fog. Ezért jó a cuppánt, mert először beáll a csapágyakhoz a tartó, majd lehet rögzíteni a tartót a vázhoz.
Válasz #14993. hozzászólásra
Szerintem egy lakatot nem tudnál kinyitni ilyen hozzáállással. Szolj majd segitek. Kicsit még nagyon gyerekes lehetsz ilyen beszólásokkal. Igy magadat minősited.
Válasz #14990. hozzászólásra
Tudod Bandi fiam én nem köpködöm az ágdarálódat. Ha téged ez boldoggá tesz csináld nyugodtan.. Itt is tengeylre fúzik a lapokat,jol meghuzva utánna kerül a vázra.
Válasz #14992. hozzászólásra
Mifelenk nem a felrogzített csapágytartoba fuzgelik a tengelyt, lapokat, tavtartot. Hanem a tengelyre fuzzuk fel sorban, ott kemenyen meg lehet húzni, majd felszerelni. Ha egyszer ezt a taknyolt tarcsat javítani kell a kuncsaftok szidnak majd mint a bokrot.
Felesleges három név alatt védeni a munder becsületét. Javasolnám a kulteri szobor gyártás t, annak nincs hasznalati funkciója.
Válasz #14988. hozzászólásra
Ahhoz nagyon pontosan kell felhegeszteni a két tartót, hogy ha fel van fűzve a tárcsasor és minden le van húzva, minimálisan se feszüljenek a csapágyak. A cuppántokat pedig lelehet húzni a legvégén, amikor minden beállt a helyére. Ez az én véleményem. Persze egy kis tárcsánál, ami legtöbbünknél éves szinten megy max. 10 órát, évek alatt fog kibukni a csapágy, de akkor is a tökéletességre kell törekedni.
Válasz #14989. hozzászólásra
Akkor Jánosom Emődi János - Gábor Gábor ugyanaz a személy.Amúgy tölem úgy hegesztget ahogy akar.
Válasz #14986. hozzászólásra
Jaja Tesco gazdaságos
Válasz #14985. hozzászólásra

De hogy nyugtasson meg a tudat Bandikám, a nagyokat szerelhetővé készitjük. A 110cm kis tárcsáknál semmi jelenősége.
Válasz #14985. hozzászólásra
Csapágytartolábat minek szerelni? a csapágyat igyis lelehet rola venni!! Tiszta hülyeség.
Válasz #14986. hozzászólásra
A csapágyháznál oldható, igy kiszerelhető a tengely kpl.Ha állitásra nincs szükség akkor szerintem felesleges a sok csavarkötés!
Válasz #14984. hozzászólásra
A jövő az egybehegesztett tárcsa mindent mindennel.
Bocs az offért ez a tárcsás topicba tartozna ,úgyhogy tisztelt EMŐDI JÁNOS folytassuk ott ha vitatkozni szeretne.
Válasz #14980. hozzászólásra



Az enyém csavarozva van de még soha nem lazult fel ellenben szereléskor igen jól jön ha bontható.A képen levőkön is mind oldható.Ez volt az első "gyári" tárcsa amin ezt a kókány megoldást láttam.Bár így pár ezer forinttal olcsóbb az előállítás és ha így is megveszik akkor csak csinálja.
Válasz #14978. hozzászólásra

Az nem okvetlenül baj, ha nem annyira szép a daru. Mert mit ér a szép tál, ha üres? Inkább tartalommal legyen teli!
Válasz #14977. hozzászólásra

Bár nagyon udvarias az elutasítás, de mégis sértő! Ilyen kifogást akkor kerestek maguknak a felmenőim, amikor nem értettek egyet a felkérő álláspontjával.
Válasz #14979. hozzászólásra




A Greenpeace-szel régebbi a kapcsolatom, mint gondolod. Vagy tudsz valamit?
Még a zengői csata idejére mutat vissza a dolog. Együtt nyomtuk annó ....
Így aztán azt is pontosan tudom, hogy hogyan lehet keresztbe verni egy ilyen akciót.
A daruból pedig nem engedek! Olyan nincs, hogy az ember önzetlenül segíteni akar, aztán meg nem engedik!
Válasz #14958. hozzászólásra
Kicsit sántit a példa. Nem forgo alkatrészről volt szó. Čkszijtárcsat nem igazzan hegesztünk. Vasat vashozz gyakran szoktak. Csapágytartót gerendához. Meg kell nézni a nagy Heltit vagy hasonlokat. Ugyanis a cugpánt fizikaierő hatasara gyakran meglazulhat.
Válasz #14975. hozzászólásra

A Greenpeace már beazonosított Téged, holnap hozzáláncolják magukat a traktorodhoz.(vagy a darudhoz)
Válasz #14975. hozzászólásra


Bencsiki látom segítesz mivel nem tudok fotót felrakni.
Az az egy baj van csak,hogy az én darum nem ennyire szép.Ma ültettem szőlőt nem tudom van e valakinek Itália nevű.Aki ismeri az a metszésről termesztésről pár sort írhatna,annyit tudok,hogy késői és finom.Mire érzékeny meg ilyenek.
Válasz #14959. hozzászólásra




Köszönöm a bizalmat, de egyébirányú elfoglaltságom miatt nem fogadhatom el, ezt a megtisztelő feladatot.
A daru megoldásod igazán pompás!!!
Válasz #14974. hozzászólásra


Hadd segítsek kicsit!
Daru készül a trakesz mögé. Fotón az első verzió.
Sziasztok


Végre előkerültem,jó sokat írtatok míg nem voltam errefelé.Építek egy darut a traktor mögé,már majdnem készen van,persze fotó az még nem jön össze sajnos.Misi útmutatása szerint csinálom remélem jó lesz.
kistaki---Egy fotó sokat segítene neked is abban,hogy tudjanak a nálam okosabbak segíteni,nekem így lövésem sincs,hogy kéne mint kéne.Igaz én nem is értek hozzá, hiszen sokszor itt tanultam meg a fórumon,vagy rájöttem valahogy.
Ja közben a trakira csináltam utánfutó elektromos csatlakozót.M eg pár dolgot is itthon ezért voltam elveszve.Ezután meg azért leszek, mert az ekémet szeretném Yani pirosra átfesteni.
Azért valahogy benézek rátok.
Válasz #14863. hozzászólásra
Sokkal törpösebb lett! Szerintem jól áll neki (is) a fektetett kipu. Olyan Japános lett tőle. Meg aztán be is tudsz menni a fák alá.
Válasz #14969. hozzászólásra
)
Bizony így van ez. És ebben sokat segít a hidtaulikus orsó.
(Meg a benzin
Válasz #14968. hozzászólásra
Nekem 3x3 sebesség van, én 3-1-be, ami ugye az országúti 1 kellemesen viszi, ha ideálisak a körülmények. Néha 2-3-ba megyek, de inkább csökkentek a mélységen, mert minél lassabban megy az ember, annál jobban csökken az átfordítás hatásfoka. Minden munkaeszköznek megvan az alsó sebesség határa, ami alatt nem dolgozik megfelelően.