A kerekeken 2x25 kg van, a traki orrán 1x24 kg fixen plusz 2x24 kg akasztva van rakva. Tárcsázáskor és talajmarozáskor nagyon jó könnyebben lehet manőverezni nem tolja az orrát annyira.
Válasz #3509. hozzászólásra misi az első keréksúly nem alegszerencsésebb mert az elsőhatás csak segéd halytás igy nem alegerősebb vigyázz lenevogazza !!
Válasz #3512. hozzászólásra
Csak ötlet: Van egy ismerősöm, aki MÉH-telepen, vagy bontóban vett autó vagy traktor-felniket használ
fel a zúzó vázához és egyben burkolatához. Nincs gond a központossággal és a hegesztési elhúzódással.
Üdv!
Ha nem pázsitnyírásra akarod használni akkor mindenképp jobb a farkerék. Szűk helyeken való manőverezésnél kevésbé tud beakadni. Viszont semmiképpen ne gumikerék legyen mert könnyen kivághatja valami amit a kések meglendítenek hátrafelé.
Hajtómű kb.30 kardán szabadonfutós 30 vasanyag 15-20 kerekek 10 késtartó tönk 21 késpenge minőségtől függő 2,5-től/db ezek kb. árak és ki mit tud olcsóbban megszerezni.Sok hegesztés egy hétvége alatt kész voltam vele a festést leszámítva.
Én is be üzemeltem a zúzót, nagyon brutál, ujjnyi vastag akác hajtást simán viszi. A traki nem erőlködik 2. fokozatban pörög a gardán és ország úti 1. vagy 2. sebességben hasítok attól függ ,hogy milyen sűrű a cuccos. Sajnos nekem csak far kerekem lesz előre nem tudok kereket fel szerelni.
Ja és mit szóltok a súlyozásom hoz. már csak festeni kell.
Sziasztok!
Sikerült géphez ülnöm,nagyon szuper gépeitek vannak ezen fellelkesedve nekem is sikerült készítenem egy fűkaszát a végleges festés még hiányzik.A rendrakó része lecsavarozható az most nincs a képen.Ki mekkora kardánfordulattal dolgozik ilyen vagy hasonló géppel.1,2 m-es lengőkéses?
Szuper!
Kiszerelni nem feladat, teljesen szabadon van, a 2 végén a 2 felfüggesztés fogja, oszt annyi.
Így aztán azonnali (hét végi) javítás lesz!
Köszi az infót.
nem tudom mennyi idő kiszerelni nektek a munkahengert. Azt leszámítva a szét-összeszerelés az üzletbe elmenetellel is egy délelőtt, max egy nap. baráti sörözgetéssel...
Szia!
Szerintem nem a legjobb helyen érdeklődsz, mert mi kissé elfogultak vagyunk trakesz ügyben. Szerintünk traktrot csak Japánban csinálnak, kivéve a Deutz Agrokid-et és egy társunk szerint az MTZ 320-at.
Egy évvel ezelőtt én is hasonló cipőben jártam mint most te, nem könnyű a választás.
Szerintem Kínaiból csak újat, azon belül is az új szériákat vegyél. Használtból lehet Koreaia és hát persze Japán.
Kínai trakeszos ismerősöm szerint az LGW WESTLINE széria egész jó. De ez nem tanács és főleg hangsúlyozottan másodkézből származó vélemény.
Az AMS-ekenek már-már gyanúsan kedvező az ára. A napokban láttam a környéken 2 db zsír újat szállítottak, de nem tudom, hogy ki vette.
Szerintem felejtsd el a kínait.
Jobban jársz ha veszel használt japánt. Szerintem a japán sokkal megbízhatóbb még ha használt is mint a kínai.
Én soha nem vennék kínai traktort. Más dolgokban is ha lehet kerülöm a kínait.
A zúzómmal foglalkoztam én is egy kicsit.
Az enyém vízszintes tengelyű, de kicsit keskeny, és ha gazos (főleg ismeretlen) területet vágok, veszélyes egyenesen belemenni a gazba, ezért kicsit átalakítottam a függesztését, így kb 15 cm-el ki van téve oldalra. A 3. pont orsót egy darab lánccal helyettesítettem, mert azt már nem lehetett annyira kifordítani, viszont ezzel a gép talajkövetése sokkal jobb lett.
A második képen látszik, mennyivel van kiállítva oldalra, bár kicsit csalós a nézőpont.
Válasz #3499. hozzászólásra
Ezt még nem próbáltam. De ez előtt volt már vagy 3-4 hasonló zúzóm és mindegyik jól dolgozott, csak eladtam mindet mert sikerült mindet nagyon jó áron eledni. Szerintem nincs különbség a munkájuk közt csak megfelelő fordulat kell. Abban nem is kételkedem hogy ez ne lenne jó.
Válasz #3492. hozzászólásra
Kicsit én is fel akarom "tuningolni" a zúzót, de nem kerekekkel hanem csak hátra teszek egy állítható hengert ami a fünyírómon volt (lásd a videót!), de eladás előtt leszereltem róla. A láncok helyett valami fix merevítőt teszek rá, így a 3.pont orsólyával és a hengerrel tudok magasságot és szintet állítani, hasonlóan mint pl. az ekét. Így a henger mankókerékként fog müködni. Bevált a fünyírón is, remélem itt is jó lesz.
Eddig csak 1500 nm-et kaszéltam lucernás-füves, tavaly csak egyszer kaszált területen. 1-es kardánfokozattal, 1-4-es sebességfokozatban (szántási tempó). Simán ment a dolog. Mondjuk ez így nem teljesen igaz, mert az indulásnál jobb előbb üresben megpörgetni a kaszákat, aztán sebességbe és hajrá.
Racsnis kardánt vettem rá teljesen feleslegesen, ugyanis a kasza kardáncsatlakozása is racsnis. Ezt ak okulás képpen mondom.
120cm a szárzúzó nagyon masszívnak tűnik az egész szerkezet brutál erős a késtartó és a kések. még át akarom alakítani egy kicsit. A késtartót lentebb akarom engedni kb 0 cm-re és 3 kereket ráraknék azzal állítanám a magasságot ,és a kerekek miatt könnyebb húzni illetve fordulás is könnyebb.
Válasz #3485. hozzászólásra
Helló Misi!
Milyen széles a zúzó? És milyen áttételü a szöghajtás?
A múlt héten én is vettem egy 120cm széleset, a bivalyerős orosz szöghajtás áttétele 1:2, így elég lesz neki az 540-es kardánfordulat. Kardántengelyem meg szabadonfutóm már megvolt hozzá. Nekem 100 ezerbebe került.
Vetés után másfél hónapig egyetlen csepp esőt sem kapott. 30-50 centinként kelt ki 1 szál. Az olyan tenyérnyi magas. Közte meg a nagy üres semmi. Felvettem a talajból néhány magot, az duzzadt, lehet, hogy mostanában szerene kelni, de abból szerintem tisztességesen beérett termés nem lesz. Maximum zabszéna. Nekem az sem rossz, a ló annyira szereti, hogy pénzt is adna érte.
Hogy áll,hogy lemondasz róla?Nekem van olyan darabom ami csak most kezd összezárni ,de én még bízom benne. Ez mondjuk nagyon kötött,nehezen melegedő talajon van.
Sokat belefektettem nem bánnám, ha visszaadna vmit...
Áteresztenek a karmantyúk, azért nem tartja meg emelt helyzetben, és kell utánaemelned.
Nem nagy költség, pár ezer (száz) Forint a gumikarmantyú. Bármelyik hidraulikával foglalkozó üzletben kapsz méret után, nehogy cégtől rendelj!!
Sziasztok!
Nem tudom, hogy ki van otthon hidraulikában. Az a problémám, hogy a kaszán a hidraulikus nyitást - csukást végző munkahenger nem tartja meg a helyzetét, folyamatosn nyílik kicsit. Olaj nem folyik belőle. Van valakinek tippje, hogy mi lehet a munkahenger gondja ill. kb. mennyibe fájna a javítása?
Az ülés alatt van 1 csap, ami a hidraulika "ejtését" szabályozza elvileg (soha sem próbáltam, hogy mit csinál). Lehet, hogy azzal kell játszanom? Bár nem hiszem, mert járó motor mellet is enged a dolog. Szállítás közben eléggé kényelmetlen, folyton emelgetni kell a kaszát (csak el ne felejtsem).
35470 hozzászólás
Misi barátom tök jó a keréksúly na meg a zúzó is hogy szuperál a keréksúly?? Gratula Misi
Válasz #3518. hozzászólásra

Szia Balázs!
A kerekeken 2x25 kg van, a traki orrán 1x24 kg fixen plusz 2x24 kg akasztva van rakva. Tárcsázáskor és talajmarozáskor nagyon jó könnyebben lehet manőverezni nem tolja az orrát annyira.
Válasz #3509. hozzászólásra misi az első keréksúly nem alegszerencsésebb mert az elsőhatás csak segéd halytás igy nem alegerősebb vigyázz lenevogazza !!
Válasz #3512. hozzászólásra
Csak ötlet: Van egy ismerősöm, aki MÉH-telepen, vagy bontóban vett autó vagy traktor-felniket használ
fel a zúzó vázához és egyben burkolatához. Nincs gond a központossággal és a hegesztési elhúzódással.
Válasz #3514. hozzászólásra

Válasz #3514. hozzászólásra

Köszi.
Valami tömör kerékben gondolkozok, ami elég széles, csak még nem tudom,hogy milyet.
Válasz #3509. hozzászólásra
Üdv!
Ha nem pázsitnyírásra akarod használni akkor mindenképp jobb a farkerék. Szűk helyeken való manőverezésnél kevésbé tud beakadni. Viszont semmiképpen ne gumikerék legyen mert könnyen kivághatja valami amit a kések meglendítenek hátrafelé.
Válasz #3512. hozzászólásra
Hajtómű kb.30 kardán szabadonfutós 30 vasanyag 15-20 kerekek 10 késtartó tönk 21 késpenge minőségtől függő 2,5-től/db ezek kb. árak és ki mit tud olcsóbban megszerezni.Sok hegesztés egy hétvége alatt kész voltam vele a festést leszámítva.
Válasz #3508. hozzászólásra
Szia érdeklődni szeretnék mennyiből lehet kihozni egy ilyen kaszát mert jólenne nekem is csinálni egyett.
Válasz #3510. hozzászólásra

Szia Csak a kép kedvéért dobtam fel.
Válasz #3509. hozzászólásra
De miért bukik előre, vagy inkább miért emeli a hátulját a zúzó? Legalábbis a képeken így látni.
Sziasztok!





Én is be üzemeltem a zúzót, nagyon brutál, ujjnyi vastag akác hajtást simán viszi. A traki nem erőlködik 2. fokozatban pörög a gardán és ország úti 1. vagy 2. sebességben hasítok attól függ ,hogy milyen sűrű a cuccos. Sajnos nekem csak far kerekem lesz előre nem tudok kereket fel szerelni.
Ja és mit szóltok a súlyozásom hoz. már csak festeni kell.
Sziasztok!

Sikerült géphez ülnöm,nagyon szuper gépeitek vannak ezen fellelkesedve nekem is sikerült készítenem egy fűkaszát a végleges festés még hiányzik.A rendrakó része lecsavarozható az most nincs a képen.Ki mekkora kardánfordulattal dolgozik ilyen vagy hasonló géppel.1,2 m-es lengőkéses?
Válasz #3506. hozzászólásra
Szuper!
Kiszerelni nem feladat, teljesen szabadon van, a 2 végén a 2 felfüggesztés fogja, oszt annyi.
Így aztán azonnali (hét végi) javítás lesz!
Köszi az infót.
Válasz #3482. hozzászólásra
nem tudom mennyi idő kiszerelni nektek a munkahengert. Azt leszámítva a szét-összeszerelés az üzletbe elmenetellel is egy délelőtt, max egy nap. baráti sörözgetéssel...
Válasz #3501. hozzászólásra

Nézd, mit találtam neked!
http://expressz.vezess.hu/auto/haszongepjarmu/mezogazdasagi/traktor/hirdetes-30670320/
Válasz #3501. hozzászólásra

Szia!
Szerintem nem a legjobb helyen érdeklődsz, mert mi kissé elfogultak vagyunk trakesz ügyben. Szerintünk traktrot csak Japánban csinálnak, kivéve a Deutz Agrokid-et és egy társunk szerint az MTZ 320-at.
Egy évvel ezelőtt én is hasonló cipőben jártam mint most te, nem könnyű a választás.
Szerintem Kínaiból csak újat, azon belül is az új szériákat vegyél. Használtból lehet Koreaia és hát persze Japán.
Kínai trakeszos ismerősöm szerint az LGW WESTLINE széria egész jó. De ez nem tanács és főleg hangsúlyozottan másodkézből származó vélemény.
Az AMS-ekenek már-már gyanúsan kedvező az ára. A napokban láttam a környéken 2 db zsír újat szállítottak, de nem tudom, hogy ki vette.
Válasz #3501. hozzászólásra

Szerintem felejtsd el a kínait.
Jobban jársz ha veszel használt japánt. Szerintem a japán sokkal megbízhatóbb még ha használt is mint a kínai.
Én soha nem vennék kínai traktort. Más dolgokban is ha lehet kerülöm a kínait.
A zúzómmal foglalkoztam én is egy kicsit.

Az enyém vízszintes tengelyű, de kicsit keskeny, és ha gazos (főleg ismeretlen) területet vágok, veszélyes egyenesen belemenni a gazba, ezért kicsit átalakítottam a függesztését, így kb 15 cm-el ki van téve oldalra. A 3. pont orsót egy darab lánccal helyettesítettem, mert azt már nem lehetett annyira kifordítani, viszont ezzel a gép talajkövetése sokkal jobb lett.
A második képen látszik, mennyivel van kiállítva oldalra, bár kicsit csalós a nézőpont.
Sziasztok!







40-50Le új traktort vennék fülkéset.
3M-ig. Néztem az AMS 454-et. Mit tudtok erről? Megbízható gép?
http://www.amstraktor.com/1_10_ATY-AMS-454.html
Válasz #3499. hozzászólásra
Ezt még nem próbáltam. De ez előtt volt már vagy 3-4 hasonló zúzóm és mindegyik jól dolgozott, csak eladtam mindet mert sikerült mindet nagyon jó áron eledni. Szerintem nincs különbség a munkájuk közt csak megfelelő fordulat kell. Abban nem is kételkedem hogy ez ne lenne jó.
Válasz #3498. hozzászólásra

Próbáltad már a zúzót? Melyik dolgozik szebben a zúzó vagy a fűnyíró?
Válasz #3492. hozzászólásra
Kicsit én is fel akarom "tuningolni" a zúzót, de nem kerekekkel hanem csak hátra teszek egy állítható hengert ami a fünyírómon volt (lásd a videót!), de eladás előtt leszereltem róla. A láncok helyett valami fix merevítőt teszek rá, így a 3.pont orsólyával és a hengerrel tudok magasságot és szintet állítani, hasonlóan mint pl. az ekét. Így a henger mankókerékként fog müködni. Bevált a fünyírón is, remélem itt is jó lesz.
Válasz #3489. hozzászólásra

Szia a két sor láncot vízszintesen gondoltad?
Válasz #3493. hozzászólásra
Eddig csak 1500 nm-et kaszéltam lucernás-füves, tavaly csak egyszer kaszált területen. 1-es kardánfokozattal, 1-4-es sebességfokozatban (szántási tempó). Simán ment a dolog. Mondjuk ez így nem teljesen igaz, mert az indulásnál jobb előbb üresben megpörgetni a kaszákat, aztán sebességbe és hajrá.
Racsnis kardánt vettem rá teljesen feleslegesen, ugyanis a kasza kardáncsatlakozása is racsnis. Ezt ak okulás képpen mondom.
Válasz #3487. hozzászólásra

Ja az áttétel 1:1,25
Bocsi 75 ezer volt a zúzó és 30 ezer a gardán kuplungos a másik fele szabadon futós.
Bencsiki a kaszád nagyon komolynak néz ki.
A kerekes szerintem is jobb mint a szános viszont több a hibalehetőség is.
Válasz #3491. hozzászólásra
Nagyon Komoly. A gép hogy bírja?
Válasz #3487. hozzászólásra

Szia BT!
120cm a szárzúzó nagyon masszívnak tűnik az egész szerkezet brutál erős a késtartó és a kések. még át akarom alakítani egy kicsit. A késtartót lentebb akarom engedni kb 0 cm-re és 3 kereket ráraknék azzal állítanám a magasságot ,és a kerekek miatt könnyebb húzni illetve fordulás is könnyebb.
Válasz #3467. hozzászólásra





Szia. Nos, itt van néhány kép a kaszáról,
Felemelve:
Lebillentve
Felfüggesztés
Hidraulika csatlakozás
Hátulról:
Sziasztok

Nagyon fasza szárzúzókat mutattatok nekem sajnos még nincs,de majd remélem lesz.
Válasz #3487. hozzászólásra
Most látom, hogy a tieden sincs, pedig kell rá.
Válasz #3483. hozzászólásra
Szerelj két sor vastag láncot az elejére feltétlenül!
Válasz #3485. hozzászólásra


Helló Misi!
Milyen széles a zúzó? És milyen áttételü a szöghajtás?
A múlt héten én is vettem egy 120cm széleset, a bivalyerős orosz szöghajtás áttétele 1:2, így elég lesz neki az 540-es kardánfordulat. Kardántengelyem meg szabadonfutóm már megvolt hozzá. Nekem 100 ezerbebe került.
Válasz #3485. hozzászólásra

Jó boltot csináltál, ahogy elnézegetem a neten az árakat.
Válasz #3484. hozzászólásra
75+Gardán tengely.
Válasz #3483. hozzászólásra
Sok sikert hozzá. Mennyi volt, ha nem titok?
Sziasztok.


Na ezt sikerült be újítani.
Most már csak a munka kell, de rengeteg.
Válasz #3479. hozzászólásra

Köszi. Akkor - ha jól értem - az a megoldás, hogy a munkahenger szétszed, karmanytú kivesz, boltba elvisz, újat vásárol, összerak, kész.
Szerinted mennyi idő ez? Szereléssel együtt! Hozzáértő haverral szereltetem, nem én szerelem, mert akkor 3 hét lenne.
Válasz #3480. hozzászólásra
Vetés után másfél hónapig egyetlen csepp esőt sem kapott. 30-50 centinként kelt ki 1 szál. Az olyan tenyérnyi magas. Közte meg a nagy üres semmi. Felvettem a talajból néhány magot, az duzzadt, lehet, hogy mostanában szerene kelni, de abból szerintem tisztességesen beérett termés nem lesz. Maximum zabszéna. Nekem az sem rossz, a ló annyira szereti, hogy pénzt is adna érte.
Válasz #3470. hozzászólásra
Hogy áll,hogy lemondasz róla?Nekem van olyan darabom ami csak most kezd összezárni ,de én még bízom benne. Ez mondjuk nagyon kötött,nehezen melegedő talajon van.
Sokat belefektettem nem bánnám, ha visszaadna vmit...
Válasz #3477. hozzászólásra
Áteresztenek a karmantyúk, azért nem tartja meg emelt helyzetben, és kell utánaemelned.
Nem nagy költség, pár ezer (száz) Forint a gumikarmantyú. Bármelyik hidraulikával foglalkozó üzletben kapsz méret után, nehogy cégtől rendelj!!
Sziasztok!

Nézzétek mit találtam! Hátha valaki talál magának megfelelőt, tizen egy-két ezret esetleg megér(het).
http://www.tracpartz.nl/lang-en/21-catalogs-manuals
Sziasztok!

Nem tudom, hogy ki van otthon hidraulikában. Az a problémám, hogy a kaszán a hidraulikus nyitást - csukást végző munkahenger nem tartja meg a helyzetét, folyamatosn nyílik kicsit. Olaj nem folyik belőle. Van valakinek tippje, hogy mi lehet a munkahenger gondja ill. kb. mennyibe fájna a javítása?
Az ülés alatt van 1 csap, ami a hidraulika "ejtését" szabályozza elvileg (soha sem próbáltam, hogy mit csinál). Lehet, hogy azzal kell játszanom? Bár nem hiszem, mert járó motor mellet is enged a dolog. Szállítás közben eléggé kényelmetlen, folyton emelgetni kell a kaszát (csak el ne felejtsem).
Válasz #3475. hozzászólásra

Legyen úgy!
Válasz #3474. hozzászólásra



Ha esik az eső nő a fű és a gaz. Remélem sokan hívnak, ősszel meg a sajátba kukoricát és napraforgót Zúzok ezerrel.
Válasz #3473. hozzászólásra
Nem korai kicsit?
Válasz #3471. hozzászólásra

Holnap megyek zúzót venni.
Válasz #3467. hozzászólásra
Fotók természetesen jönnek. Meg a tapasztalatok is, ha lesz kissé több....
Válasz #3469. hozzászólásra
Aranyat ér! Mint ahogy azt az elődeink mondták. A kukorica szép lesz, ha csak valami közbe nem jön...