Japánnal sosem kaszáltam, csak zúztam,azt se sokat. 10 év,átlagban 9ha lucerna kaszálás Mtz-vel, Rm és Rk kaszákkal. Tudom,nem sok, de arra elég, hogy legyen saját véleményem. Nekem még nem volt fixen rögzített késes kaszával dolgom,így nem tudhatom, milyen, mikor az életlen kés köszörül a tuskón, és szétveri a csapágyat.
Igazából mindenki a saját gépét, pénzét viszi a vásárra. Csak MaszekZs kollégát próbáltam védeni, nem kell leszólni, mert segíteni akart. Ha te a késen köszörülsz, a te dolgod. Megoszthatod velünk úgy is, hogy nem szólsz le mást, itt ez nem szokás. Ha untat az elmélet, elnézést érte, nem az iskolapadban tanultam meg.
Válasz Zsoltár70 #30616. hozzászólásáraSzia!
A hozzászólásod arra enged következtetni,hogy valami kanász lehetsz(csúnya beszéd)!!!!!! És ki mondta,hogy életlen késel kaszálok!!?? Itt a kérdés az volt,hogy köszörül-e valaki!! Én erre is válaszoltam. Inkább cserélek pengét és újra éles! De inkább halgatok a közmondásra:Okos enged szamár szenved!
A gyakorlat helyett nálad több az elmélet, az életlen kés hamarabb szétveri a csapágyat, mivel nem vág hanem tép ,erőlteri a gépet ,valószínűleg eddig csak kis japán traktorral kaszáltál , azért nincs tapasztalatod a nagy gépekkel.
Válasz wernerj #30614. hozzászólásáraA keletagronál 95ft/db az rk kasza-kés. Ez nekem 10 hektárt bir. Azalatt tökig kopik. Ha azt szeretném, hogy mindig éles legyen akkor reszelgethetném minden sor végén.Vágás minőségében meg nem látom a különbséget uj éles vagy kopott penge között. Igy aztán reszelgetek mást
Válasz Zsoltár70 #30612. hozzászólásáraSzia!
Kulturált hozzászólásod elmondja rólad, milyen gondos gazdája vagy traktorodnak. Ha figyelmesebben elolvastad volna MaszekZs hozzászólását, rájössz hogy nem hülyeség amit ír. Ez a fórum azért van, hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat, nem hogy leszóljuk a másikat. Én is megpróbálom neked "szarevező" módon elmagyarázni: pár száz forint egy kés, vegyük példának az RK sorozatú fűkaszát. Lehet Te profin élezel kést, én nem kockáztatnám azt hogy szétverje a csapágyat a közepén, azután eltépje a láncot a talpában. Ha kiszámolod, ráfizetés. Továbbá: akkora fordulatszámmal dolgoznak ezek a kaszák, hogy akkor is sértik a szárat ha már életlenek a kések.A kések ugyanolyan mértékben kopnak, nincs a tömegükben különbség,így nem üt a dob egyik irányba sem. Remélem kaszáltál már életedben, nem a levegőbe pufogtatsz......
Ez egyéni véleményem, aki máshogy látja, írja le, legyen szíves.
Válasz 74 Misi #30606. hozzászólásáraHa dobos kaszád van: Annak ne élezd meg mert be rázza a dobot.
Ha alternáló: Azt meg azért ne bár,ha sürgős kényszer megoldás jó. De nem az egész kés van le edzve,és mikor meg köszörülöd le csiszolod azt a réteget.így még gyorsabban kopik!
Válasz egymotoros #30605. hozzászólásáraÉn már csak készterméket hordok a többi munkafolyamatra nincs rálátásom :) Néha a rakodás is elég nehézkes megoldani.......
Válasz wernerj #30602. hozzászólásáraSzia!
Hát nem nagyon voltunk elkényeztetve. A Kubota nagy traktorral meg fűnyíró traktorokkal volt kint. Az Iseki is a nagy traktorokat hozta inkább, bár kint volt egy hozzánk méretezett darab is.
Volt még kint egy Kínai és kb ennyi.
Munkaeszközök is nagy(obb) gépekhez voltak.
Szóval jellemzően olyan gépek voltak kint, amelyekre a mi gépünk max orrsúlynak lenne jó.
Viszont élvezetese volt a Szentlőrinci Vágta első 2 futama.
Válasz 74 Misi #30606. hozzászólásáraNekem dob kaszám van annak a pengéjét sose éleztem még. ha nem vágok vele bokrokat fákat akkor kb 5 hektárt bír utána megfordítom.Alapból olyan vékony a penge , hogy nem látom értelmét az élezgetésnek.
Válasz egymotoros #30605. hozzászólásáraAz attól függ milyen adottságokkal rendelkezik.
Ha már kaszálásról van szó ti szoktátok élezni a kasza pengéket? Mert felénk a nagy traktorosok azt mondják hogy nem szabad.
Válasz egymotoros #30599. hozzászólásáraÉn is hasonlóan szoktam vinni csak nálunk a húzóauton is van mert az is autómentő. Egy Renault master igaz akkor a tükrök csak dísznek vannak.
Válasz egymotoros #30599. hozzászólásáraÉn is hasonlóan szoktam vinni csak nálunk a húzóauton is van mert az is autómentő. Egy Renault master igaz akkor a tükrök csak dísznek vannak.
Válasz pepitamotors1984 #30587. hozzászólásáraÜdv,igen arra a zöldre gondoltam,már le kellett cserélnem.A másik amit ajánlanak az a motorolajnak is használható Agip Multitech 10w-40.Lehet hogy jó,de a farm jd direkt erre a funkcióra készült.Sajnos egyik sem olcsó!
Válasz pepitamotors1984 #30579. hozzászólásáraÜdv.
Ha az aksid jó (12.7v),akkor túl sok a relédnek az izzók Watt száma.Vagy,túl nagy a vezeték ellenállása,pl ha nem rezet,hanem alu vezetéket használtál.Ez csak az én véleményem, de ha nem boldogulsz,hétfőn megkérdezem a villamossági szerelő kollégámat!
Válasz bice #30577. hozzászólásáraSajnos ennél jobb képet nem tudok csinálni menetes amúgy. Meg lenne egy kérdésem a 7 végén megcsináltam a teljes értékű világítás kiépítést a trakin, csak a futót is vezetékelem át ha azt is rákötöm alig villog az index ( nem járt a motor közben ) ez nekem nem tetszik mit rontottam el?
Válasz Csaby68 #30576. hozzászólásáraÜdv.
Én is javasolni akartam a sterimót,vagy az apró kavicsos(láncos)rázós technikát.A vakrozsda miatt nem vékonyodott el a lemez,nem fog kilyukadni a tank?
Válasz Csaby68 #30575. hozzászólásáraMeg oldottam,180Bar sterimó.80% lejött.Aztán a kifolyó csövet le vágtam 2cm beledugtam a tankba és vissza hegesztve CO -val.Igaz 3L gázolajjal kevesebb jön le.De trutyi nélkül.
Szép napot mindenkinek!Lenne 1 kérdésem.Az üzemanyag tank sajnos vakrozsdás belül.Sajnos szívat mert folyamatosan leválik és eltuhad a lefolyó cső.Hogyan tudnám ki takarítani belőle?Tudna valaki segíteni ebben?
35470 hozzászólás
Válasz wernerj #30618. hozzászólásáraÉn nem szóltam le senkit, csak mondtam egy véleményt,amit többen magukra vettek.
Válasz wernerj #30618. hozzászólására

Válasz Zsoltár70 #30616. hozzászólásáraSzia!
Japánnal sosem kaszáltam, csak zúztam,azt se sokat. 10 év,átlagban 9ha lucerna kaszálás Mtz-vel, Rm és Rk kaszákkal. Tudom,nem sok, de arra elég, hogy legyen saját véleményem. Nekem még nem volt fixen rögzített késes kaszával dolgom,így nem tudhatom, milyen, mikor az életlen kés köszörül a tuskón, és szétveri a csapágyat.
Igazából mindenki a saját gépét, pénzét viszi a vásárra. Csak MaszekZs kollégát próbáltam védeni, nem kell leszólni, mert segíteni akart. Ha te a késen köszörülsz, a te dolgod. Megoszthatod velünk úgy is, hogy nem szólsz le mást, itt ez nem szokás. Ha untat az elmélet, elnézést érte, nem az iskolapadban tanultam meg.
Válasz Zsoltár70 #30616. hozzászólásáraSzia!
És ki mondta,hogy életlen késel kaszálok!!??
Itt a kérdés az volt,hogy köszörül-e valaki!! Én erre is válaszoltam. Inkább cserélek pengét és újra éles!
De inkább halgatok a közmondásra:Okos enged szamár szenved!

Hagylak szenvedni!!!!


A hozzászólásod arra enged következtetni,hogy valami kanász lehetsz(csúnya beszéd)!!!!!!
Válasz wernerj #30614. hozzászólásáraSzia!
A gyakorlat helyett nálad több az elmélet, az életlen kés hamarabb szétveri a csapágyat, mivel nem vág hanem tép ,erőlteri a gépet ,valószínűleg eddig csak kis japán traktorral kaszáltál , azért nincs tapasztalatod a nagy gépekkel.
Válasz wernerj #30614. hozzászólásáraA keletagronál 95ft/db az rk kasza-kés. Ez nekem 10 hektárt bir. Azalatt tökig kopik. Ha azt szeretném, hogy mindig éles legyen akkor reszelgethetném minden sor végén.Vágás minőségében meg nem látom a különbséget uj éles vagy kopott penge között. Igy aztán reszelgetek mást
Válasz Zsoltár70 #30612. hozzászólásáraSzia!
Kulturált hozzászólásod elmondja rólad, milyen gondos gazdája vagy traktorodnak. Ha figyelmesebben elolvastad volna MaszekZs hozzászólását, rájössz hogy nem hülyeség amit ír. Ez a fórum azért van, hogy megosszuk egymással a tapasztalatokat, nem hogy leszóljuk a másikat. Én is megpróbálom neked "szarevező" módon elmagyarázni: pár száz forint egy kés, vegyük példának az RK sorozatú fűkaszát. Lehet Te profin élezel kést, én nem kockáztatnám azt hogy szétverje a csapágyat a közepén, azután eltépje a láncot a talpában. Ha kiszámolod, ráfizetés. Továbbá: akkora fordulatszámmal dolgoznak ezek a kaszák, hogy akkor is sértik a szárat ha már életlenek a kések.A kések ugyanolyan mértékben kopnak, nincs a tömegükben különbség,így nem üt a dob egyik irányba sem. Remélem kaszáltál már életedben, nem a levegőbe pufogtatsz......
Ez egyéni véleményem, aki máshogy látja, írja le, legyen szíves.
Válasz Zsoltár70 #30612. hozzászólásáraMost 250 Ft ért élezel? Annyi egy dobkasza kés))
Válasz Maszek Zs #30611. hozzászólásáraAz életlen kés hogy vág? csak a szarevőzők nem élezik hogy tovább tartson.
Válasz 74 Misi #30606. hozzászólásáraHa dobos kaszád van: Annak ne élezd meg mert be rázza a dobot.
Ha alternáló: Azt meg azért ne bár,ha sürgős kényszer megoldás jó. De nem az egész kés van le edzve,és mikor meg köszörülöd le csiszolod azt a réteget.így még gyorsabban kopik!
Válasz egymotoros #30605. hozzászólásáraÉn már csak készterméket hordok a többi munkafolyamatra nincs rálátásom :) Néha a rakodás is elég nehézkes megoldani.......
Válasz wernerj #30602. hozzászólásáraSzia!
Hát nem nagyon voltunk elkényeztetve. A Kubota nagy traktorral meg fűnyíró traktorokkal volt kint. Az Iseki is a nagy traktorokat hozta inkább, bár kint volt egy hozzánk méretezett darab is.
Volt még kint egy Kínai és kb ennyi.
Munkaeszközök is nagy(obb) gépekhez voltak.
Szóval jellemzően olyan gépek voltak kint, amelyekre a mi gépünk max orrsúlynak lenne jó.
Viszont élvezetese volt a Szentlőrinci Vágta első 2 futama.
Válasz 74 Misi #30606. hozzászólásáraArankáról meg a neve mindent elárul :

Herefojtó aranka
Cuscuta epythimum
Válasz 74 Misi #30606. hozzászólásáraNekem dob kaszám van annak a pengéjét sose éleztem még. ha nem vágok vele bokrokat fákat akkor kb 5 hektárt bír utána megfordítom.Alapból olyan vékony a penge , hogy nem látom értelmét az élezgetésnek.
Válasz egymotoros #30605. hozzászólásáraAz attól függ milyen adottságokkal rendelkezik.


Ha már kaszálásról van szó ti szoktátok élezni a kasza pengéket? Mert felénk a nagy traktorosok azt mondják hogy nem szabad.
Válasz pepitamotors1984 #30604. hozzászólásáraNektek nem okoz gondot az Aranka a lucernában?
Válasz egymotoros #30599. hozzászólásáraÉn is hasonlóan szoktam vinni csak nálunk a húzóauton is van mert az is autómentő. Egy Renault master igaz akkor a tükrök csak dísznek vannak.
Válasz egymotoros #30599. hozzászólásáraÉn is hasonlóan szoktam vinni csak nálunk a húzóauton is van mert az is autómentő. Egy Renault master igaz akkor a tükrök csak dísznek vannak.
Válasz Bencsiki #30593. hozzászólásáraSzia!
Láttál valami nekünk valót? Ezek szerint jobban vagy, örülök neki.
Válasz 74 Misi #30598. hozzászólásáraAkkor megnézem ott is hátha bár elég kevés a hely ott még nézelődésre is! :)
Válasz 74 Misi #30598. hozzászólásáraAkkor megnézem ott is hátha bár elég kevés a hely ott még nézelődésre is! :)
elkészült a tréler. 6 bála kényelmesen elfér rajta.

Válasz pepitamotors1984 #30595. hozzászólásáraÉn eddig a trakijaimon a műszer fal mögött találtam meg.
Eladó! 55.000 ft
Válasz 74 Misi #30581. hozzászólásáraSzia Misi csak az indexnek van reléje a trakin ugye? Mertén a motortérben csak 1 db relét találtam!
Köszönöm a segítséget,így már tudom hogy hol keresgélnek...
Sziasztok!
Most indulok a Szentlőrinci Gazdanapokra. Ha látok valamit ami minket érdekelhet, megírom.
Válasz pepitamotors1984 #30591. hozzászólásáraÜdv
Én sem hiszem,hogy mindenre jó egy olaj.
Válasz bice #30588. hozzászólásáraUgyan ezt ajánlották nekem is amit írtál de én nem bízom ezekben az univerzális olajokban.
Válasz sipos85122 #30589. hozzászólására
Ha esetleg valakit érdekel van egy eladó kettes kis ekém.
Válasz pepitamotors1984 #30587. hozzászólásáraÜdv,igen arra a zöldre gondoltam,már le kellett cserélnem.A másik amit ajánlanak az a motorolajnak is használható Agip Multitech 10w-40.Lehet hogy jó,de a farm jd direkt erre a funkcióra készült.Sajnos egyik sem olcsó!
Válasz bice #30585. hozzászólásáraArra a szép zöldre gondolsz? Nekem is az van a gépben csak az ára volt húzós!
Válasz bezo #30583. hozzászólásáraKöszönöm a segítséget!
Válasz Gyurka1988 #30584. hozzászólásáraÜdv.
Nekem mitsum van,én kettős felhasználású Mol farm jd olajat használok (hidraulika-hajtómű olaj)
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy yanmar ym1300d be milyen váltó és hidraulika olajat használtok,ajánlanátok?
Válasz pepitamotors1984 #30574. hozzászólásáraÜdv!!!
20X1,5 -ös vakdugót keress. Hidraulikás boltban
lehet kapni.
bezo
Válasz 74 Misi #30581. hozzászólásáraok kösz a segtséget
Válasz pepitamotors1984 #30579. hozzászólásáraCseréld ki a relét valami olcsó személy autóéra.
Válasz pepitamotors1984 #30579. hozzászólásáraÜdv.
Ha az aksid jó (12.7v),akkor túl sok a relédnek az izzók Watt száma.Vagy,túl nagy a vezeték ellenállása,pl ha nem rezet,hanem alu vezetéket használtál.Ez csak az én véleményem, de ha nem boldogulsz,hétfőn megkérdezem a villamossági szerelő kollégámat!
Válasz bice #30577. hozzászólásáraSajnos ennél jobb képet nem tudok csinálni menetes amúgy. Meg lenne egy kérdésem a 7 végén megcsináltam a teljes értékű világítás kiépítést a trakin, csak a futót is vezetékelem át ha azt is rákötöm alig villog az index ( nem járt a motor közben ) ez nekem nem tetszik mit rontottam el?
Válasz Csaby68 #30576. hozzászólásáraÜdv.

Én is javasolni akartam a sterimót,vagy az apró kavicsos(láncos)rázós technikát.A vakrozsda miatt nem vékonyodott el a lemez,nem fog kilyukadni a tank?
Válasz pepitamotors1984 #30574. hozzászólásáraÜdv.
Akkor tényleg egyszerűbb esztergálni egy másikat!
Nem jól látom a képet,de lehet,hogy nem menetes??
Válasz Csaby68 #30575. hozzászólásáraMeg oldottam,180Bar sterimó.80% lejött.Aztán a kifolyó csövet le vágtam 2cm beledugtam a tankba és vissza hegesztve CO -val.Igaz 3L gázolajjal kevesebb jön le.De trutyi nélkül.
Szép napot mindenkinek!Lenne 1 kérdésem.Az üzemanyag tank sajnos vakrozsdás belül.Sajnos szívat mert folyamatosan leválik és eltuhad a lefolyó cső.Hogyan tudnám ki takarítani belőle?Tudna valaki segíteni ebben?





Válasz krizol #30565. hozzászólásáraItt a kép az enyémnek az átmérője 19.5mm


Válasz h.pisti83 #30571. hozzászólásáraAz erdészetbe dolgozik, faszállító
Válasz erdohazi1980 #30569. hozzászólásáraSajnos aranyárba adják.
Válasz Zsoltár70 #30568. hozzászólásáraHol tudnám kipróbálni? Biztos jó lehet.