wernerj adatlapja

Becenév:wernerj

Csatlakozott:2013-12-26 18:48:59

Utolsó belépés:2019-06-25 10:14:23

Fórum hozzászólás:486

Fórumhozzászólásai

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-18 03:51:17

    Köszönöm a válaszokat!
    Jelenleg ott járunk, hogy hiába örökölné a feleségem, neki sincs mezőgazdasági végzettsége. Sajnos tényleg csak a falugazdász által mondott út a járható. Röhej, hogy ilyenkor amikor történik egy tragédia a családban, még ez miatt is főhet az ember feje. Aki volt már ilyen helyzetben, tudja hogy nem egyszerű az átvétel. Ha valami lesz a dologból, megírom. Az viszont biztos, hogy előre kell gondolkodni, és még akkor átadni a gazdaságot, amíg él az ember.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-13 16:04:30

    Még futok egy kört a földhivatalnál. A legszebb a dologban, hogy a családban senkinek nincs sem végzettsége, sem kedve a műveléshez. Az öreg amit tudott, nekem mondta el, megígértette velem, hogy nem hagyom szétszedni a gazdaságot.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-13 13:36:14

    Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat, sajnos fejlemények vannak az ügyben. Mivel a falugazdász nem velem beszélt, így felhívtam hogy magyarázza el a dolgot. Azt mondta, nekem ehez semmi közöm, nincs is jogom művelni, mivel nem vagyok családtag. És családon belül is kell a kifüggesztés. Erről ennyit.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-13 07:05:24

    Sziasztok!
    Felteszem itt is a kérdést, hátha többen olvassák.Egy olyan problémám van, hogy megörököltem feleségem nagyapja után egy gazdaságot. Az öreg őstermelő volt, bejegyzett földműves. Mivel én viszem tovább, most rendezem magamnak a bejegyzést. Anyósom az örökös, de a falugazdász azt mondta neki, le kell vizsgázzon aranykalászos gazdának, hogy egyáltalán bérbe tudja adni nekem a földeket, plusz hogy ne tudjon rájelentkezni senki. Ezt a részét nem értem. Az oké, hogy én mint távoli rokon, csak bérelni tudom a területeket, de én úgy emlékszem, családon belül nem kell kifüggeszteni. Rosszul tudom? Kinél tudnék érdeklődni ebben az ügyben?

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-13 07:02:02

    Sziasztok!
    Egy olyan problémám van, hogy megörököltem feleségem nagyapja után egy gazdaságot. Az öreg őstermelő volt, bejegyzett földműves. Mivel én viszem tovább, most rendezem magamnak a bejegyzést. Anyósom az örökös, de a falugazdász azt mondta neki, le kell vizsgázzon aranykalászos gazdának, hogy egyáltalán bérbe tudja adni nekem a földeket, plusz hogy ne tudjon rájelentkezni senki. Ezt a részét nem értem. Az oké, hogy én mint távoli rokon, csak bérelni tudom a területeket, de én úgy emlékszem, családon belül nem kell kifüggeszteni. Rosszul tudom? Kinél tudnék érdeklődni ebben az ügyben?

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-12 08:47:40

    Válasz ..MZ/X.. #1613. hozzászólására

    Eddig nagyon bíztató. Meglátom, milyen lesz. Köszönöm!

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-11 09:09:27

    Válasz ..MZ/X.. #1609. hozzászólására

    Köszönöm a választ! Magasságra tud valamivel többet, mint más rakodó, vagy ne várjak csodát tőle? Teherbírása? Körbálát rakodni kellene. Mi igaz abból, hogy tördeli a féltengelyt? Gondolom macerásabb a le-és felszerelése, mint egy sima homlokrakodónak.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-06 21:54:25

    Sziasztok!
    Van valakinek tapasztalata " kazalrakó"- ként emlegetett homlokrakodóval? Amelyik a traktor hátuljáról van indítva, és a fülke fölött van a forgáspontja. Talán pont itt a fórumon olvastam valaha, hogy tördeli a féltengelyeket, csak nem találom a hozzászólást. Az örökölt 50-es Mtz-n fent van az alsó konzolja, plusz a sárvédő utólagos toldásán is látszik, hogy valaha ezzel dolgozhatott. Szemezek egy ilyennel, csak nem tudom, jó lesz-e. Hibái, előnyei, hátrányai érdekelnének.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-05 17:23:06

    Válasz mtz1221 #23162. hozzászólására

    Külső-Somogy, Siófoktól délre. A gond az, hogy hanyagolva lett a vízelvezetés az utóbbi 30 évben, és én szívom meg. A sírógörcs kerülgetett mikor megláttam, múlt hét pénteken vetettem el lucernával. Előtte kukorica lett bele vetve, de azt elvitte a víz, gondoltam majd a lucerna megfogja. Nem bírta ki eső nélkül még vagy 2 hétig. Nem baj, ha a fene fenét eszik is, ez már lucerna lesz. Megvárom amíg kikel, és pótolom a hiányt.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-05 15:27:26

    Másodszorra is elvitt mindent a víz.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-03 17:28:29

    Válasz Pont #16820. hozzászólására

    Köszönöm az infót, majd a későbbiekben utána fogok nézni, mi ennek a pontos menete. Most viszont nem perelek senkit, elég macera a hagyatéki, meg az összes támogatás módosítása, amellett hogy rendbe kell szedni a gazdaságot, hogy legyen mit aratni. Gondolom ehhez szakértőt kell kirendeltetni, és egyéb finomságok.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-02 13:25:31

    Válasz medikus #16810. hozzászólására

    Gáz ágyúval az a baj, hogy ugyanúgy hozzászokik pár nap alatt, mint a kormorán. Nagyon okos állat, ha tudja hogy nem lesz baja a hangtól, nem foglalkozik vele. Kezelem én majd őket....smile wink

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-02 10:39:01

    Válasz Gox #16804. hozzászólására

    Igazad van, erről le kell mondjak. Most nagyon nem hiányozna, hogy ezért is piszkáljanak.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-02 10:19:39

    Újra lesz vetve holnap csávázottal. Varjakból ki akarok lőni, amennyit csak tudok, fel lesznek akasztva póznára, elrettentésül a többinek.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-06-01 22:04:15

    Sziasztok!
    Fórum témához kapcsolódóan: késő vetésű, sajnos haláleset miatt most tartottam mezei leltárt. Amit nem a víz vitt el, azt a varjak.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-27 20:00:15

    Érdemes ilyenkor átnézni arrafelé mindent, ha már úgyis aláfeküdtél.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-27 19:59:01

    Válasz jung #34742. hozzászólására

    Vidd be egy autósboltba, hozzáértő eladó leméri, és tud adni. Az enyémben pl. összkerekes Suzuki Swifté van, ugyanaz a méret. Vagy esetleg valamelyik japán traktor forgalmazó.( Keletagro, Agrotechnik, Lakatos Robi, Traktor 60.)

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-27 09:24:44

    Válasz jung #34734. hozzászólására

    Ha a hardy tárcsa eltépte a csavarokat, az erőátviteli tengely össze-vissza járhat, okozhatja az is a hangot. Kuplung recsegne, ha kinyomod. Nézz be alá. Ha összkerekes, ne az alsó tengelyt nézd, hanem a felsőt.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-26 21:38:58

    Válasz jung #34731. hozzászólására

    Szia!
    A csattanás után mozgásképtelen lett a traktor? Akkor az erőátviteli tengely hardy tárcsájánál keresd a problémát. Ha összkerekes, találsz alatta még egy tengelyt, amin 2 db kardánkereszt van, az is elmehetett. Kuplung kinyomó szerkezet, vagy a tárcsa is szét tud szakadni, de elsőre ne bonts, csak írd le, pontosan mi a tünet. Alulról találsz elvileg kémlelőnyílást, azon benézel, és látod a tengelyt. Rosszabb esetben a váltóházban tört el valami, de szerintem a hardy tárcsánál hamarabb nyírja el a 3 csavart. Bakold alá a gépet, tedd sebességbe, és írd meg mit csinál.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-23 20:50:43

    Válasz _NB_ #34726. hozzászólására

    Sajnos ez előfordul. Az is, hogy túlvállalja magát az ember. Utólag könnyű okosnak lenni, de én is megpróbáltam volna segíteni. Az elég ritka eset, hogy hanyatt esik a traktor, ilyenkor szerintem a bukókeret sem ért volna sokat. Legyen neki könnyű a föld.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-20 19:43:28

    Válasz S.T #34720. hozzászólására

    A zöld rendszámos fórumon többet megtudhatsz. A lényeg az hogy szigorodott, már kombájnra vagy permetezőre is macerás a kiváltása.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-06 19:10:36

    Válasz yanmar #34705. hozzászólására

    Én is tippelnék. Szerintem a hidraulika-csatlakozásnak az elzáró csapja. A süllyesztés sebességét szabályozó csavar szerintem az ülés alatt lesz függőlegesen, ez meg ha jól látom az ülés alatt van, elől, a váltókar felé néz. Azért ne vedd készpénznek.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-02 06:23:54

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-01 10:11:27

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-01 08:45:09

    Válasz zcsucsu #34693. hozzászólására

    Még annyi, hogy elég sok japán gép a váltóolajat használja a hidraulikához, nekem a gépkönyv motorolajat ír a váltóba. 10w40-el használom, és működik.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-05-01 08:41:21

    Válasz zcsucsu #34694. hozzászólására

    Szerintem túlgondolod a dolgot. Egyszerűbb mint hinnéd. Én egy beöntő furatot látok, a többi csak hidraulika kivezetés vagy olyan furat, ami másra van. Szimmeringet cseréld ki mindenképpen, nincs kizárva hogy gyárit is tudnak szerezni az Agrotechnik-nél. Egyszer kell rendesen rendbetenni a gépet, utána sokáig kiszolgál.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-30 10:21:29

    Válasz ND #34691. hozzászólására

    Nem vagyok hozzáértő, de én erre már keresnék valami targonca gumit. Vagy futózott traktormintás Uaz gumit.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-30 06:43:50

    Válasz ND #34689. hozzászólására

    Általános használatra elég.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-30 06:36:18

    Válasz ND #34687. hozzászólására

    Oraker, keletagro. Vagy ha keményebb keverékűt akarsz, van az akciosgumi.hu-n 20-ért BKT márkájú.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-29 22:24:19

    Válasz zcsucsu #34678. hozzászólására

    Szia!
    Ezek több rétegű gumik, tehát a képről nem jön le hogy milyen mély a repedés. Nekem a hátsó keréken hosszabb van, mégis megy gond nélkül. Az elsőn viszont nagyon rossz helyen van. Attól is függ, milyen munkát akarsz végezni vele, pl. homlokrakodónál az első nem fogja bírni( de erdőn sem). 14-es gumi elfekvőben kis pénzért elég ritka, én is keresem, de évente 1x ha ráakadok, és azt is hamar elkapkodják.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-28 15:25:08

    Üdv mindenkinek!
    Csináltam egy emelődarut, gondoltam megosztom veletek.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-22 21:17:51

    Válasz radicst #34654. hozzászólására

    Vagy kis méretű platós teherautó c-s gumija,pl. Piaggo Porter.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-09 06:53:19

    Válasz shazi #204. hozzászólására

    Ha a reflektorral együtt kapcsolódik, az már érdekelni fogja a rendőrt. Hagyd meg külön kapcsolón, akkor munkalámpának minősül. Nekem a kocsin van fent egy 400 wattos, addíg nem minősül engedély nélküli átalakításnak, amíg nem a jármű saját elektromos rendszerébe van kötve, még műszakin sem vehetik le. Az enyém ilyen:

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-03 07:23:54

    Válasz Colos1990 #88. hozzászólására

    Szia!
    Agrotechnik kft-t kérdezd meg, vagy a Keletagro-t.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-04-01 20:56:35

    Itt mindenki az újszilvási szántóversenyre készül? Nekem is újítani kell valamit még a végén.....

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-03-25 12:55:35

    Válasz Szakács Zsolt #877. hozzászólására

    Szia!
    Arra figyelj, ha a T kategória mellett szerepel kiegészítő kódként a 185, akkor csak 750-et húzhatsz!

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-03-20 06:32:26

    Válasz IHC #116. hozzászólására

    Az nekem egy kicsit messze van.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-03-19 06:36:25

    Válasz IHC #107. hozzászólására

    Szia!
    Somogyban merre? Ha a közelben vagy, tennék egy próbát.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-12 19:36:03

    Szép csendben olvasom a fórumot továbbra is, nem akartam hozzászólni, de kénytelen vagyok. Megint emlegetitek a 2-300 ezres Prága meg Zil teherautókat. Mutassatok is már egyet legyetek szívesek, mert tényleg ilyen lehetőséget várok! Én valamiért nem találok ilyen áron. Marhatjuk egymást itt hónapokig, a helyzet nem változik. Eltérő vélemények, de a lényeg az, hogy elvettek ( megszigorítottak ) valamit, ami helyett nincs más alternatíva ebben az árkategóriában. Akinek eddig zölddel futott akár a teherautó is, az most viheti a bontóba. Egyébként sok Mtz-t is hirdetnek zölddel, amit megmondtatok hogy mezőgazdasági vontató. De ugye nem gyanusítunk senkit, a paraszt becsületes, a galád favágó meg rátette a pirosra a zöldetsmile thumbup.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-10 06:12:49

    Válasz Büresz #663. hozzászólására

    Nagy valószínűséggel ez lesz. Vagy a szűrő, de azt ha kimosod, elég.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-10 05:57:44

    Válasz wernerj #660. hozzászólására

    Szivattyút nem kell cserélni, mivel kb.15 év intenzív használatot kibír. Először én is azt akartam cserélni, és a Stihl boltban beszéltek le róla.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-10 05:55:33

    Válasz Büresz #659. hozzászólására

    Kiveheted, de nem feltétlenül szükséges. Találsz alatta egy furatot ami a szivattyútól jön. Én wd40-el kimostam. Inkább a csövet vedd ki, a szűrővel együtt ki tudod húzni az olajtartályból. Először mindenképpen öntsd ki az olajat belőle. Ha kihúztad a szűrőt, mosd át benzinnel. Levegővel nem szabad fújatni, mert átszakadhat.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-10 05:33:39

    Válasz Büresz #651. hozzászólására

    Szia!
    Ugyanez volt a tünet ms170-nél, mire rájöttem, szétszedtem párszor. Nekem a csövön, ami összeköti a szivattyút az olajtartállyal, volt egy kis repedés, így nem volt vákum. Szabad szemmel nem láttam. Vedd le róla a keretet, fejre állítva a fűrészt óvatosan ki tudod venni a csövet, csak az öntött gumi fülek tartják a helyén. Pár száz forint. A kis piros ( vagy zöld ) dugót rendesen illeszd vissza, máskülönben a kipufogóra nyomja az olajat.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-06 21:57:19

    Válasz medikus #955. hozzászólására

    Látom, hiába próbáltuk magyarázni, nem érted. Akkor mindenki vizsgáztasson le mindent, legyen. Csak találjanak ki rá valamit, hogy egyáltalán lehessen. Mint írtam, soknak semmiféle eredetigazoló papírja nincs. Legyen akkor egy egységes, mindenkire érvényes követelmény-rendszer. Mondják meg azt, hogy mi az ami alkalmas erdészeti kiközelítőnek, majd csináljanak rá egy külön rendszámot. Erdei rendszám. Azt felejtsük el, hogy teherautó. Ami tényleg az erdőn dolgozik, kicsit más mint ami a közúton fuvaroz. Például soknak a váltója eleve le van felezve, és nem azért hogy ne mérjék be trafival, hanem mert a térdig érő sárban a nyomaték számít és a tapadás. Ebből te valószínűleg csak annyit látsz, hogy tetű lassan vánszorog előtted valami, aminek a fele sár, a másik fele rönk, középen meg füstöl. Vagy fűzzük tovább a gondolatmenetet: vizsgázzon le minden kombájn, egyenként. Mérjék le a legnagyobb tömegét, és legyen ugyanolyan teher rájuk, mint a kamionokra. Ugyanaz. Nagy, nehéz, lassú,"pénzt hoz". Vagy a traktorokat: kíváncsi lennék, hány olyan gép van, ami most pirossal rohangál, pedig fekete kellene rá. Claastra már kifejtette, mi a baja a zöld rendszámosokkal, bukott némi pénzt, ami fájt neki. Nálad is valami hasonló ok áll a háttérben, vagy csak zsigerből hajtogatod ugyanazt? Másokra is kíváncsi lennék, mi bajuk a Zilekkel, Prágákkal.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-06 13:22:42

    Válasz Claastra. #951. hozzászólására

    Ezzel csak az a baj, hogy nem te húztad fel a népet, hanem aki kitalálta a módosítást. Az erdőben van pénz: te földtulajdonosként gondolkodsz. Az erdőből nem az termeli ki általában a fát, aki a tulajdonos. Kitermélésben nincs akkora pénz, mint amekkorát belelátnak sokan. Papíros öreg teherautó 2-300 ezerért: ha tudsz Zil vagy Prága teherautót ennyiért, ne tartsd magdban. Pont ilyen lehetőséget keresek. Az erdő nem közút: az erdő valóban nem az, csak a földutak benne. És ha a földút fel van ázva, sokszor a kövesútig kell kiközelíteni. Arról nem is beszélve, hogy egy ekkora teherautó nehezen tud teleportálni, tehát azt valahogy oda is kell vinni.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-06 08:44:50

    Válasz Jakabjóska #945. hozzászólására

    Akkor szabályos volt. Az akkori szabályozásban benne volt, hogy elviheted próbaútra, elviheted vizsgáztatni. Valaha a Tz4K-ra sem kellett rendszám, utána kellett, majd bevonták az összeset, hogy mégsem kell. Most megint kell.
    A P, V, Z rendszámok használhatók közúton, amennyiben vezetsz indítónaplót, nem viszel utast, stb... megfelelsz a kritériumoknak. Az E rendszámos ügyedben intézkedő rendőr valamit benézett, mivel az a külföldről behozott, honosítás alatt álló járművek ideiglenes rendszáma, tehát közlekedhetsz vele ha jól tudom fél évig. Sajnos ezzel is sokan visszaélnek. A közúton való közlekedéshez: sok minden nem közlekedhetne közúton ebben az országban( szerintem), mégis van az a pénz..... Például a négykerekű "homokfutó" szöcskék 200-250 lóerőkkel, motorkerékpárnak vizsgáztatva, Siófok belvárosában nyáron, keresztben közlekedve. Sorolhatnánk, hogy kinek, mi bántja a csőrét, mégis azt mondom, egy cipőben járunk. Inkább össze kellene fognunk, keresni valakit aki jól meg tudja írni, és megkeresni a kamarát. Intézkedjenek valamit az ügyben. A jogszabálymódosításokat általában olyan emberek hozzák, akik egy íróasztal mögött ülnek, és soha nem láttak közelről kombájnt. Ha nem nyitjuk ki a szánkat, azt csinálnak velünk, amit akarnak.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-05 21:26:46

    Nem megsértve senkit, és nem kötekedésből.
    Ezek a gépek amik eddig erdészeti kiközelítő teherautóként mentek, nem az ügyeskedés meg a trükközés miatt voltak zöld rendszámosak. Erre futotta. Szerintem itt a fórumon a nagy többség szakadt, széthullófélben lévő, volt tsz-es gépekkel kezdett. Akinek bejött az élet, le tudta cserélni újabb, rendszámos gépre. Apósom 2 éve műszakiztatta a tsz-ből származó 50-es Mtz-t, aminek semmi papírja nem volt. Itt a tsz csak így adott el gépet. Mégis lett műszakija, nem kellett hozzá se gépkönyv, se semmi, csak némi pénz. Szerintem ez így nem tiszta. Vagy az más, mert traktor? Az erdőn járó szörnyek 99%-a honvédségtől származik. Ma már adnak hozzá kísérőokmányt, de 15 éve csak megvetted és vitted. Az ilyen gépet akkor adja le a bontóba a tulaj? Aki megteheti, vesz harvestert, forvardert. Aki nem, az marad a Stihlnél, meg a Gaz-nál, amíg nem tud másikat venni. Mennyivel jobb az, ha rendszám nélkül rohangál, mint hogy kapjon egy zöld rendszámot? A másik: ilyen alapon ne kapjanak SP, P, E, vagy Z rendszámot sem? Hiszen azok is közlekednek az úton. Értem én hogy neked a teherautók sokban vannak, de ez nekem olyan ízű hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is. Te gondolom nem erdőre használod őket. Ha kitalálnak egy egyszerűbb, járhatóbb utat a forgalomba helyezésre, szerintem sokan meglépik, de jelenleg nincs más. Ha megszivatják a zöld rendszámosokat, a kombájn ugyanúgy nem mehet, ahogy a Zil sem. Akkor miért kell piszkálni egymást?

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-05 18:34:54

    Sziasztok!
    Viszonylag régóta követem a fórumot, most nekem is aktuális lenne a zöld rendszám. A friss változásokról a kormányablakban a gépjármű-ügyintézőtől hallottam, aki azt mondta, majd az NKH-s vizsgabiztos állít ki egy tanusítványt, hogy az adott gép alkalmas-e erdészeti kiközelítőnek( Gaz 66-on gondolkodom, és ténylegesen kiközelítési célra). Tudja valaki hogy mi alapján állapítja meg, hogy alkalmas valami kiközelítési célra? Mert ha a tulaj úgy nyilatkozik, hogy a terepjáróval hurcolja az embereket meg a fűrészeket, plusz azzal cibálja ki a fát(akár egy futóval) az erdőből, az már az én olvasatomban erdészeti kiközelítésnek számít, és megkapja a G Merci is a zöldet. Akkor ez megint csak a pénz lehúzása. Ha adott egy ősrégi terepes teherautó, mondjuk Mtz motorral, aminek az előző tulajnál volt zöld rendszáma, azt ezek után lehetetlen lesz eladni, mivel senki nem fogja a nyakába venni a forgalomba helyezéssel járó macerát. Egyébként engem is zavar hogy sok quad meg sárdagasztós hobbiterepjáró ment zöld rendszámmal, de azt nem értem, hogy sok traktoros miért háborog az erdészeti teherautók miatt. Ha csak arra kell, hogy egyik vágásból a másikig vonuljon, akár a közutat is érintve, az miért más mint pl. egy kombájn? Nagyon sok Zil, Prága, Gaz, Csepel van ami az erdőn dolgozik. Nem mindenki teheti meg hogy 8-10 millióért megvegye a rendszámos, terepes teherautót, és még szervizeltesse is. De legalább tudnak dolgozni az öreg gépekkel és higgyétek el, meg fog látszani a tüzifa árán, ha ezek a gépek nem mehetnek. Kicsit gondoljon bele mindenki a fakitermelők helyzetébe is.

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-03 12:09:30

  • Ugrás a témához » wernerj | 2019-02-03 12:06:29

    Válasz ohszivnyugodj #372. hozzászólására

    Valaha olvastam róla, hogy mi a különbség. A kisiparit erre szakosodott mester csinálta, az egyedit akár egy minősített hegesztő is összerakhatta. Az egyedinél minden elkészült darabot engedélyeztetni kellett(leírással minden alkatrészéről), a kisiparinál egyszer engedélyezték a terveket, utána kapott egy tanusítványt, hogy a terv alapján készült (lényegében kis sorozatú gyártás). Bennem azért volt, hogy az enyém kisipari, mivel Horváth-féle futó, és ezzel a tipussal tele van a dunántúl. Mindegyik ugyanolyan alkatrészekkel, és ugyanúgy néznek ki. Az már más kérdés, hogy jegyezték be őket.

[bezárás x]